Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Blanka má čtyři roky po otevření kolaudační razítko, původní podmínka už neplatí

Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra
Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra

Tunelový komplex Blanka je po více než čtyřech letech od zahájení provozu zkolaudovaný. Na sociálních sítích o tom dnes informoval náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Jde částečně o právní fintu: kolaudace stavby byla ve stavebním povolení původně podmíněna dokončením vnějšího Pražského okruhu. Magistrát ale dospěl k názoru, že taková podmínka už není nutná.

„Právní rozbor odboru Pozemních komunikací a drah magistrátu lonstatoval ve vypořádání, že podmínka je neadekvátní a neměla být ani zmíněna ve stavebním povolení. Praha nemůže zajistit stavbu jiného subjektu, což je v tomto případě Ministerstvo dopravy – ŘSD,“ uvedl Scheinherr.

Pokud by Praha musela čekat na dokončení Pražského okruhu, reálně hrozí, že by byla Blanka bez kolaudace několik desítek let. Na kolaudaci dosud čekají i některé již postavené části Pražského okruhu. Dosud Blanka fungovala v takzvaném zkušebním provozu. Ten ale komplikoval financování provozu, dosud se muselo platit z rozpočtu investic. Scheiherr uvedl, že chce teď veškeré síly věnovat přípravě takzvaného Městského okruhu.

Blanka nedávno oslavila čtyři roky provozu. Denně projede přes 80 tisíc aut, jejich počet neustále roste. Nejvytíženějším je Dejvický tunel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Y.K.
Host
Y.K.

Popravdě, vázat kolaudaci na dokončení navazujícího a konstrukčně nezávislého díla mi příšlo hodně divné. Auta tam pustit můžeme, ale štepml to dostat nemůže, to je klasická ukázka byrokratického myšlení.

Přemek
Host
Přemek

Slyšeli jste ru ránu? To v Metrostavu padaly kameny ze srdcí, že ty poddimenzované výstuže tentokrát vydržely… Zkolaudováno, tedy převzato se vším všudy…

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Správně je „výztuže“.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Konečně bylo uvedeno stavební povolení do souladu s realitou. Když nejde hora k Mohamedovi, musí on k ní.

Gotop
Host
Gotop

Teď bude prosazení každé dopravní stavby mnohem těžší, než dřív, když už se nedá věřit ani podmínkám uvedeným ve stavebním povolení.
Jako nedávný příklad může posloužit prodloužení Rudné v Ostravě, tam se taky zúčastnění dohodli na nějakých pravidlech a na jejich základě bylo vydáno stavební povolení, proti kterému už nikdo neprotestuje, teď už by třeba nevěřili, že si to ŘSD nepostaví podle sebe a dodatečně se to zkolauduje po dalším právním rozboru. Na prodloužení doby stavby by teď stačil třeba jen jeden ze 150 nespokojených ze sdružení Skalka.
Prostě důvěra občanů v úřady se podle mě nyní znatelně sníží.

František
Host
František

Blanka sem, Blanka tam, a už ani současný pan primátor neví, proč to jméno používá. Asi za to může ten, kdo podle vybrané varianty trasování „Blanka“ (B jako Bubeneč) začal tu stavbu úředně pojmenovávat, a pak to ještě psát na ploty (www.t/unelbla/nka.cz – „Unelbla“ :D). Holt „to je blbé, to se bude líbit“ pořád platí. 🙂

Asd
Host
Asd

Docela by mě zajímalo kolik ty právní rozbory stály peněz. A taky si říkám k čemu je stavební řízení i kolaudace. Snad mi to někdo vysvětlí.

Martin
Host
Martin

Nestály nic. Odůvodnění podmínky je mnohem delší než zvládl pan náměstek pojmout, požádejte si dle 106.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce