Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Z Blanky až do Malešic tunelem. Praha změnila plány na městský okruh, cenu zatím neví

MÚK Balabenka. Foto: Satra
MÚK Balabenka. Foto: Satra

Plány na poslední část Městského okruhu v Praze prošly zásadní proměnou. Pražští radní Adam Scheinherr a Petr Hlaváček včera poprvé veřejnosti představili novou studii na část okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou. Oproti původní variantě povede téměř celá pod zemí v tunelech a bude tak nejspíše výrazně dražší. Odhadované náklady zatím město neví.

Je to jedna z nejdůležitějších dopravních staveb, kterou chystáme. Chceme, aby okruh město nerozděloval, ale spojoval. Proto je většina trasy navržena pod zemí,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Tým na přepracování projektu vedli technický ředitel společnosti Satra Pavel Šourek a architekt a bývalý pražský primátor Jan Kasl. Na návrhu se podílel také německý krajinářský architekt Till Rehwaldt.

Podle Kasla je dobře, že se podařilo podchytit možnost změnit celou trasu a koncepci okruhu ještě na začátku. „Nikdy jsme nedostali takovou možnost se rozmáchnout a pracovat v tak velkém týmu. Věřím, že to neskončí opět u studie, Praha dokončení okruhu velmi potřebuje,“ řekl technický ředitel projekční společnosti Satra Pavel Šourek.

Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Tým architektů a projektantů plány na poslední část označovanou jako Vlasta výrazně proměnil. Z deseti kilometrů má vést okruh 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.

Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut a na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.

Trasa poslední části Pražského okruhu. Foto: Satra
Trasa poslední části Pražského okruhu. Foto: Satra

„Troufám si tvrdit, že jsme dokázali nemožné. Například řešení tunelové varianty v oblastí Balabenky je ukázkou perfektního inženýrství 21. století, kdy se nám podařilo dostatečně naklesat komunikaci sjíždějící od Spojovací tak, abychom se dostali pod úroveň terénu a zároveň překročili Rokytku povrchovým tubusem, který je ovšem překryt místní komunikací a chodníky. Myslím, že celé dílo je ukázkou toho nejlepšího napříč obory a jsem rád, že nám náměstci primátora nechali volnou ruku, stimulovali nás v hledání kreativních řešení a nespokojili se s kosmetickými změnami, ale vyžadovali mnohem víc,“ tvrdí Kasl.

Podle Kasla je reálné, aby se začalo v roce 2023 stavět, Scheinherr ale jeho optimismus krotil. „Budeme rádi, když do konce volebního období (2022) získáme územní rozhodnutí,“ dodal Scheinherr. „Schvalování by nemělo být delší než u povrchové varianty, protože je vůči obyvatelům vstřícnější,“ míní Kasl. Výhodou je, že trasa víceméně respektuje původní návrh, jen je pod zemí. Důležité ale je, že vyhovuje současným zásadám územního rozvoje.

Kolik bude tunel stát, to zatím pražští radní ani projektanti nevědí. „Investiční náklady dáváme dohromady, určitě budou vysoké,“ řekl náměstek pro územní plánování Petr Hlaváček.

Podle plánu by trasování dopravy pod zemí mělo umožnit vznik řady pozemků pro zástavbu, například mezi Palmovkou a Vysočany, kde původně projektanti plánovali povrchovou estakádu. „Složitá a nevzhledná změť jízdních pruhů, protihlukových stěn a především velkého množství mostů a estakád se díky autorům proměnila v nenápadný, často až neviditelný systém. To umožňuje využít okolní „uvolněné“ plochy pro parky, cyklostezky nebo rozvoj městské zástavby,“ říká Hlaváček. Původní varianta je podle něj už neprojednatelná.

Město v plánu ustoupilo od řady velkých křižovatek, nahradí je výjezdy z tunelu. Nevznikne tak křižovatka v ulici V Olšinách pro napojení Strašnic ani chystaná velká křižovatka na Jarově. Díky plánu by mělo město snadněji prodloužit na východě metropole tramvajové tratě až do Malešic.

Kompletní prezentace je ke stažení zde.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Politické vize netřeba komentovat.

CrazyTrain
Host
CrazyTrain

Vypadá to pěkně. Otázka je, jaká bude cenovka. Druhá otázka je, jestli by nebylo účelnější tyto prostředky investovat do hromadné dopravy vč. městské železnice. Říkám to přesto, že po městě někdy jezdím autem. Peníze na všechno zkrátka nebudou.

Přemek
Host
Přemek

Rozumný názor. Jsme na tom stejně, přesto oba vnímáme, že MHD je cílově efektivnější investice, protože jde o vyšší LCC a TCO efektivnost.

Pavel
Host
Pavel

Náklady na takhle pojatou stavbu nikdo nezaplatí. Už předchozí varianta byla pro finance Prahy na hraně, tohle město nedá. Možná to udělali schválně aby tvrdili, že chtěli, ale nevyšlo to a měli peníze na zhovadilosti jako oprava Libeňského mostu nebo nějaké sluníčkářské projekty.

jan
Host
jan

Pokud jsem se dobře koukal, tak nahradili nějaké mimoúrovňové křižovatky úrovňovými. Terno a super nápad..

Johny
Host
Johny

Stáhni celou prezentaci a uvidíš žes špatně koukal.

Poudy
Host
Poudy

Tak to pěkně blbě vidíš.

VRT
Host
VRT

Další, to snad už není možný…

X 1
Host
X 1

Můžem začít dělat čárky. Jak v putyce. 😉

Marek
Host
Marek

Nechápu proč každý kdo dělá jakoukoli vizualizaci dopravní stavby tam na koleje prdne ICE. Jako kdyby se u nás nic jiného na kolejích neprohánělo. Buď je to provokace nebo 3D programy jiné modely ve výbavě nemají.

Gawain
Host
Gawain

Na kolejích je ICE, protože znázorněná dráha je VRT do Drážďan.

Marek
Host
Marek

A neuhání na vizualizaci Balabenky spíš na Horní Počernice?

VRT
Host
VRT

Ne, na Drážďany. Po nové trati.

AAA
Host
AAA

A ještě k tomu s blbě barevným pruhem!

Karel
Host
Karel

Co má být symbolizováno tím, že v té prezentaci jsou ty fotky nově plánovaného stavu totálně přepálené, jako by někdo vůbec neuměl fotit?

Kubrt
Host
Kubrt

To je aby bylo poznat, že to jsou vizualizace.

AAA
Host
AAA

Zářná budoucnost!

nms
Host
nms

Vlasta měla původně stát 50 mld., tohle bude tak za stovku. Z dotací na to nepřijde ani cent, tak to bude Praha platit ze svého. Moc nevěřím, že se dostanou někdy za hranice studií, to by se musel stát zázrak. Zase z nás dělají blbce, koneckonců za takových deset let bude jízda osobním autem v Praze trestný čin, tak k čemu takové megastavby, že …

Marek
Host
Marek

Za mě velké plus. Předchozí návrh myšlenkově uvíznul v 90. letech.

Jenom podle mě bude chybět Povltavská. Takhle všechny auta jedoucí tím směrem budou muset buď do tunelu nebo Holešovičkami. Pěší a cyklistická promenáda na tom místě bude super, ale nechal bych omezenou komunikaci pro auta.

Přemek
Host
Přemek

Vyberte si, z jaké nové daně budete takové myšlenkové ejakulace platit vy.

František Svoboda
Host
František Svoboda

Vypadá to o hodně líp, než ten předchozí návrh. Povltavská bude parádní, s pěším/cyklo napojením až do centra. Palec nahoru.

jirka
Host
jirka

no ma to jeden problem : nikdy se toho nedozijes. asi tak
Tehle studii zu bylo a nic.

Sch
Host
Sch

Určitě plus je zakopaní na Balabence, a posun MÚK Jarov dál. Nevím proč se nenahradí Libeňská spojka rozpletem v tunelu Bílá Skála, ale možná by to bylo dražší. Bílá skála umožní zastavět Libeňský přístav obytnou zástavbou. Přes vodu od městského okruhu by nikdo bydlet nechtěl. Jestli to bude dřív tak klidně, peníze nehrají roli, město máme jen jedno a později to je ještě dražší, viz. Boston. Jestli je to vůbec potřeba, viz. Londýn.

Majkl
Host
Majkl

Přijde mi, že se pražstí radní asi zbláznili. Místo MUK jsou tam úrovňové křižovatky, na okruhu??? To prostě z dopravního hlediska nedává smysl. Jaká asi bude plynulost dopravy v oblasti úrovňových křižovatek řízených SSZ, když na okruhu bude 70 km/h? Možná by se Ing. Scheinherr, PhD. měl jít podívat jak to vypadá na jakékoli úrovňové křižovatce, typu Balabenka apod. Přijde mi, že oproti původnímu návrhu se to dopravně zhoršilo. Jediný co je hezčí jsou vizošky, víc světla, vzrostlý stromy a lepší perspektivy. Achjo.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Pražští radní se nezbláznili, to jen vynášíte soudy na základě nepochopení něčeho, čemu jste věnoval 30 vteřin.

jirka
Host
jirka

40 let je standard slovo SEKUNDA: jen nepoucitelni cesi pouzivaji vterina (z ruskeho vtorij)

Butrusik
Host
Butrusik

Naučte se spravne česky.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„To není karburátor, to je směšovač! Když jsem vám řekl, ať mi ukážete karburátor, tak jste měl odpovědět, že karburátor neexistuje!“ a s těmi to slovy vyhodil studenta od zkoušek z autoškoly. Večer si dá panáka navíc, musel si schladit žáhu, když mu hned první malďoch ukázal u nafťáku švíčky a říká „Tady jsou, pane. Žhavící!“, drzoun jeden.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Moc nerozumím tomu, proč musí být i část Bílá skála celá podpovrchová. Nevím jak rekreačně hodnotná ta oblast tam je, že namísto povrchové varianty podél Vltavy se musí pod zem..

Doopravdy dodatečné náklady na tunelovou variantu v tomto úseku budou převáženy pozitivy z „uklizení“ okruhu pod zem (i zde)?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

takový to, „nevím, ale stejně se vyjádřím“.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Nevyjádřím, ptám se. Mám relevantní dotaz („proč tak dražší variantu?“), na který věřím, že existuje odpověď. Proto se ptám.

Věřím, že zdůvodnění pro tu variantu existuje, ale já jej neznám. Jako daňový poplatník mne to ale zkrátka zajímá proč za okruh platit víc peněz. Co se vám na tom nelíbí? (a co tak místo pokusu mne hejtit zde napsat „.. protože hluk“ (pokud fakt hluk v údolí Vltavy mimo rezidenční části vadí)?)

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Fakt nechápete, co je špatně na povrchový dálnici městem?

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Obecně ano (rozdělení města radiální stavbou, hluk, emise), ale v této konkrétní lokalitě to vadí čím konkrétně, prosím?

Jako to je fakt takový problém napsat „rozdíl je v hluku který pocítí X tisíc rezidentů a v (ne)zacelení rekreační oblasti tak a tak cenné“?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

V téhle konkrétní lokalitě to vadí z úplně stejných důvodů, jako by to vadilo všude jinde – hluk, bariéra, degradace okolí. Skutečně nerozumím, co jiného chcete slyšet.

MildaIV
Host
MildaIV

Třeba chce slyšet, proč zrovna tenhle úsek má jít pod zem, když jsou jiné dálnice skrz město, kde by to mělo větší efekt. Dokud se nebudou všechny dálnice skrze město u nás stavět pod zemí, je tato otázka na místě.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Skoro celý ten nový úsek má jít pod zem, ne? Nebo tu razíte logiku „dokud nebude všechno pod zemí, nemá smysl stavět nic pod zemí“?

MildaIV
Host
MildaIV

Ne, razím logiku, že pokud nemáme dost peněz na to, aby byli všechny dálnice ve městech pod zemí, tak musíme nějak vybrat ty, které to potřebují nejvíc.
Ono by stačilo, aby se ten tunel nestavěl z rozpočtu, ale z mýta za prújezd. Kolik lidí by za jeden prújezd Blankou zaplatilo 37kč ? Tady za ten tunel by to mohlo být skoro 100kč. Je straašně jednoduchý rozhazovat z cizího, ale když to mají platit ti, co to používají pak najednou na ceně záleží.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Hluk – v okolí není rezidenční zástavba. Bariéra – jedině v přístupu k Vltavě (tedy brání rekreaci příp. dokům atd.). Degradace okolí – jak je toto území hodnotné, jakmoc se sníží hodnota? Mně jde právě o konkrétnější vyčíslení přínosů, než o prosazování dogmatu „okruh musí být pod zemí, i kdyby na chleba nebylo“. Zvlášť když ty obecné argumenty (platné v zastavěných částech, o tom bez debat) zde moc neplatí (pokud mi někdo neukáže srovnání očekávaných hluk.map, například). Já proti tunelu nic moc nemám, „jen“ jsem chtěl znát důvod. A zatím spíš slyším „to nemyslíš vážně“ nebo „to je přece jasné“,… Číst vice »

Vašek
Host
Vašek

Jeden argument už tu zazněl: naproti přes řeku může vzniknout rezidenční zástavba.

Druhý argument je, že daným místem vede páteční cyklotrasa A2, v současné době naprosto zoufalá, viz https://mapa.prahounakole.cz/#misto=p_723 Toto řešení umožní protáhnout oblíbenou cyklostezku kolem zoo a vodáckého areálu až do Libně k Elsnicovu náměstí.

1975
Host
1975

.. a zakope se i ta železniční trať, která samozřejmě jinak nedělá hluk a nedělá bariéru? .o) ale jinak, kdyby šlo jen o peníze, fajn – je to stavba na sto let. Ale obávám se, že v reálu to znamená oddálení, a jestlipa to nebyl ten pravý cíl. Neférovost těch vizošek nehodnotím, to je u „zklidňovačů“ už bohužel standard.

Poudy
Host
Poudy

Naopak, proti tomuto bude o dost míň řvounů, také by to mohlo projít líp. Určitě na realizaci teď bude tlačit více i radnice P9 a P8, protože ta proměna Balabenky bude parádní.

Martin
Host
Martin

P9 byla i pro MO v puvodni variante, narozdil od lidi co tam bydli, ale nebude souhlasit s Vysocanskou radialou…

Martin
Host
Martin

Trat je mnohem tissi nez dalnice, a je take castecne v tunelu pod Bilou skalou…

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Díky za jednu z prvních konkrétních odpovědí. Něco takového jsem chtěl slyšet (tedy, číst :)). V takovém případě mi přijde tunelová varianta smysluplná.

Martin
Host
Martin

…hluk…

František Svoboda
Host
František Svoboda

No teď to tam moc hodnotné není, protože tam právě ta silnice už vede. Jízda na kole povltavskou je poměrně neestetický zážitek. Pokud tam bude jen cyklo/pěší stezka, zbourají se protihlukové stěny a propojí se řeka a les Bílá skála, myslím, že to bude velmi pěkná procházka.

Dáda
Host
Dáda

Ono ježdění na koole má bejt estetický? Tak tento argument mne úplně uzemnil.

Vašek
Host
Vašek

A nemá? Pokud chceme, aby alespoň část lidí jezdilo do práce na kole, musíme jim k tomu vytvořit podmínky. Jako někdo, kdo téměř denně překonává Povltavskou u vyústění ul. Bulovka (https://mapa.prahounakole.cz/#misto=p_738) vím velmi dobře, jak je to nebezpečné místo (osobně jsem viděl několik nehod z nedobrždění u přechodu pro chodce) a domnívám se, že právě taková místa hodně lidí to odradí od použití kola jako dopravního prostředku.

1975
Host
1975

Vašku, kdo tam tudy bude jezdit do práce na kole? Odkud kam? Jako Jirka Prskavec na kanál, fajn. Kdo dál?

VRT
Host
VRT

Třeba já 😀

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

město a jeho veřejnej prostor maj bejt estetický.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Vás by bavilo jezdit do práce na kole podél dálnice (hluk, zplodiny,..)?

Paja
Host
Paja

Jestli tam budou cyklisti tak tam určitě pěkná procházka nebude. Ale aspoň bude o čem psát, jak kvůli cyklostezce bude navíc několik kilometrů tunelů za několik miliard 🙂

AAA
Host
AAA

Budeme rádi, když do konce volebního období (2022) získáme územní rozhodnutí,

ale zato se bude moc tvářit jak jsme tu dopravu báječně vyřešili….

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Pořád dokola. Nastudujte si něco o systému státní správy a samosprávy, něco o legislativě a povolovacích řízeních a jejich krocích, a pak třeba nebudete psát úplné kraviny. 2 roky je u nás vcelku optimistická lhůta pro získání stavebního povolení na rodinnej domek… Nebo byste to chtěl stavět bez „zbytečného papírování“, tedy zcela protizákonně?

1975
Host
1975

No, Ferenci, předchozí varianta už někde v tom procesu byla. Tato změna znamená, že se vrací na začátek. Může Kasl snít o tom, že se tím projedná rychleji, ale je to spíš jen vlhký sen.

VRT
Host
VRT

A to původní betonové monstrum by se projednalo rychleji? A co by přineslo občanům za výhody? Tedy kromě těch, co by tam jeli auty. Vy dálničáři to vidíte strašně jednostranně. Prostě tam narveme dálnici. Ideálně ZÁKOS. No ale tahle doba je už pryč. Ti lidi v tom městě chtějí bydlet a žít.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

ZÁKOS ne! Ať se klidně Letná propadne, tak jak na Baníku, ale tohle bych Pražanům fakt nepřál. Místo okruhu průtah městem.
Bylo jednou jedno město, průtah ho rozťal ve dví. Od té doby vypadá jako ta prdel.

MartinK
Host
MartinK

Liberec?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To, že je nějaká blbost už ve stadiu povolování, to fakt není moc argument. Ten původní návrh byl devadesátkový brutál s kořeny ještě v ZÁKOSU a taková věc opravdu nemá ve městě co dělat. Natolik bychom se snad měli umět poučit z minulých chyb. Raději postavit o pár let pozděj něco, co má smysl, než stavět řešení, u kterého je zcela jasné, že je zastaralé, protože „ať už se konečně NĚCO dělá“. Protože tady se nebavíme jen o samotný silnici, ale o jejím celkovým dopadu na okolí na minimálně desítky let. A stačí se podívazt třeba kolem takový Jižní spojky,… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Legerova je ostatně taky malebné místo k žití/podnikání…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ale jak vidno, někomu nestačí k pochopení ani to.

VRT
Host
VRT

Ale máte naprostou pravdu s tou Jižní spojkou. Prostor, kde na každou stranu x metrů není nic. Bezútěšný prostor. Takové potlačovat než vytvářet další. Jakkoliv jsem spíš proti IAD, tak ve mě ten návrh vyvolal malé nadšení…

eLKá
Host
eLKá

Zrovna kolem Jižní spojky to vypadalo stejně i v 70.letech, žádná dramatická změna. Ona to dost dělí i železniční trať.

Paja
Host
Paja

A to že původní návrh byl podle Ference devadesátkový brutál argument je?

Démon
Host
Démon

Konečně. Všude ve světě staví městské silnice pod zemí. Kdyby nešli peníze na sociální pitomosti, tak nemusíme řešit kolik stojí opravdu potřebné stavby typu obchvat hlavního města uprostřed republiky a je to dávno postavené. Hlavně žádné experty z ŘSD.

AAA
Host
AAA

Všude ve světě staví městské silnice pod zemí? Sem si teda ve Vídni nevšimnul ….

Martin
Host
Martin

No o no se uz dnes prevazne resi, co s temi komunikacemi primo ve meste a jak tam dopravu omezit, … mesta se uz rozrostla a casteji se stavi spise okruhy za mestem…

marty-t2
Host
marty-t2

a po nové S1 mezi Kornneuburg a Süssenbrunn jste už jel ? A to je novostavba “jen” v předměstí Vídně…

Frantisek
Host
Frantisek

Takže radši více aut, více betonu a více chudých a nemocných (a mrtvých), fajn. 🙂 Jakkoli vítám, že když už to „musí být“, tak to nebude město tolik hyzdit.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jojo, těch přejetých koárku s maminkami v silničních tunelech, těch je. Nebýt automobilů, nebyl by potřeba špitál.
Bez aut, není ve městě potřeba doprava. Koňské povozy ignorujte. https://www.youtube.com/watch?v=IJfTa5SjDCY

V. K.
Host
V. K.

Sociální pitomosti… Důchodci a zdravotně postižení ať klidně chcípnou, hlavně že se vyleje víc betonu, protože to je to důležitý.

X 1
Host
X 1

Jako Sociální pitomost lze chápat například financování pátého či šestého dítěte někomu, kdo nedokáže ze svých příjmů uživit rodinu. Ano financování základních potřeb, zdravotní péče, integrovaného školství, příspěvky na bydlení takových nezodpovědných rodin, jde jednoduše vyjádřit jako sociální neschopnost, nebo chcete-li sociální nezodpovědnost. Tato však není v našich zákonech nijak obsažena. Ovšem například v Holandsku ano. Tam dostanete veškeré příspěvky na dítě pouze tehdy, až si odbor pro rodinu/sociálka, prověří a zhodnotí vaši schopnost uživit resp. zaopatřit rodinu jako takovou. Pokud tedy partneři pracují, nebo alespoň jeden z nich má nadstandardní příjem a mají adekvátní bytové podmínky (kontrola z úřadu… Číst vice »

všd
Host
všd

To bych rád viděl takové poměry? V případě, že rodiče na uživení dítěte nestačí, pak se dítě rovnou odebírá, nebo se nechá zemřít hlady? Kde na takové věci chodíte? A hlavně, jak je potom možné, že jsou horší čtvrtě v Holandsku plné mladých matek jmen jako Fátima či Suhra s několika dětmi, kde často ani otec rodiny nepracuje. Na druhé straně máte pravdu, že oproti sousední Belgii, je tam takových případů méně. Ale rozhodně ne nula.

všd
Host
všd

Ještě jiný případ mohou cizinci z jiných zemí EU. Těm mohou říct, že když nepracují, resp. pracují, ale nedokáží děti uživit, že mají jít zpět do své domovské země. Ale to není případ rodin, které máte asi na mysli, ty mají české občanství a žijí v ČR.

všd
Host
všd

To bych rád viděl takové poměry? V případě, že rodiče na uživení dítěte nestačí, pak se dítě rovnou odebírá, nebo se nechá zemřít hlady? Kde na takové věci chodíte? A hlavně, jak je potom možné, že jsou horší čtvrtě v Holandsku plné mladých matek jmen jako Fátima či Suhra s několika dětmi, kde často ani otec rodiny nepracuje. Na druhé straně máte pravdu, že oproti sousední Belgii, je tam takových případů méně. Ale rozhodně ne nula. Ještě jiný případ mohou cizinci z jiných zemí EU. Těm mohou říct, že když nepracují, resp. pracují, ale nedokáží děti uživit, že mají jít… Číst vice »

všd
Host
všd

Vidím, že tu nelze své vlastní komentáře smazat.

Martinus
Host
Martinus

Aby to nahodou nebylo bezproblemove, tak panove vymysli urovnovou krizovatku na Cernokostelecke. Genialni reseni, jak zastavit provoz na okruhu. I male dite vi, ze urovnove krizeni to bude zaspuntovavat.

Vladimír
Host
Vladimír

Okruh křižovatku na Černokostelecké podchází v tunelu

Martinus
Host
Martinus

Ne, nepodchazi… doporucuji si pozorneji prohlednout obrazky z vizualizace, nez priste placnete podobny nesmysl 🙂
comment image
comment image

Adamos
Host
Adamos

Okruh křižovatku na Černokostelecké podchází v tunelu. To, co vidíte, je vyústění MÚK.

Martin
Host
Martin

Podivejte se pozorne na 1 fotografii co jste prilozil, okruh je pod krizovatkou – podchazi ji, na krizovatku jsou jen vyjezdy, je to videt na okrajich vizualizace, totez je i na Spojovaci, puvodne vyjezdy na kruhak nyni vyjezdy na svetla, ale okruh je pod terenem…

Martin Straka
Host
Martin Straka

Na vizualizaci je právě vidět, že je to v tunelu, na povrch vychází až vlevo.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Koukám, že jsme se dostali do krásných časů, kdy může mít názor nejen každý, kdo nechápe psaný text, ale i ten, kdo nechápe ani vobrázky.

Majkl
Host
Majkl

No, ono to z těch obrázků není tak zřejmý a z první ruky to z vizualizací prostě tak působí. Nikde v textu článku, ani zde, ani na novinkách není psaný, že ÚK na vizualizacích jsou až za MÚK na částech okruhu, která je vedená v tunelu. Tím, že jsou na vizoškách zobrazeny portály tunelů to prostě působí tak, že se trasa vyvede na povrch ke křížení a za ním zase zmizí pod zemí.

Majkl
Host
Majkl

Z přiložených vizualizací není jasné, že v místě ÚK na je okruh vedený v tunelu, tzn. že se jedná o napojení na další sběrné komunikace a že napojení na okruh je řešeno mimoúrovňově v tunelové části. U Balabenky je zobrazen pouze povrchový úsek – to je matoucí. Na Jarově dva portály – působí to tak, že okruh je vyveden na povrch pro napojení na okolní síť a mizí zas v tunelu. Nechal jsem se zmást stejně.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Já bych se nedržel tak při zemi – z těch vizualizací není ani patrné, jestli za těmi portály vede tunel dál, nebo jestli třeba po 50 metrech nekončí. Navrhuju tedy začít tvrdit, že není úplně zřejmý, že ty jednotlivý výjezdy budou vůbec propojený….

Né, hele, fakt, to vás při konstruování takovýchhle mozkových výmyků nezviklá ani skutečnost, že jedním ze zásadních důvodů pro stavbu okruhu je právě vybudování spojnice bez úrovňových křížení? Nebo že je to rychlostní silnice, kde z principu ÚK bejt nemůže? Furt nic?

VRT
Host
VRT

A teď si to představte u voleb…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

−−− komentář byl cenzurován autorem −−− 🙁

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Netřeba představovat, stačí se podívat na volby.cz na hlasování už proběhlá, rozplakat se a jít se zpít do němoty.

X 1
Host
X 1

Co třeba zkusit zavolat Jolandě? Karty prej nelžou. 😉

Petr Kusavec
Host
Petr Kusavec

Drahé to bude o tom žádná, ale za mě je to dobré řešení. Nezaplácá se další povrch asfaltem a projedu celkem rychle část Prahy. To je však můj osobní názor jako motoristy co jezdí každý den autem (zrovna přes Jarov). Otázka druhá, kdy to postaví????? 🙂

Frantisek
Host
Frantisek

Jediný problém je, že bude zase o něco výhodnější jezdit více autem. Je to taková drahá léčba pro „závisláky“ (čímž nepopírám, že část cest autem vždycky bude, někdy i potřebná), která alespoň nebude tolik obtěžovat ostatní. 🙂

Panoramix
Host
Panoramix

A co třeba pohled, že se tím uvolní více místa pro MHD? Takové křižovatky Úvalská x Černokostelecká, Pod Táborem x Českobrodská, Českobrodská x Spojovací a další, kde právě městský okruh odvede veškerou transitní tangenciální dopravu a autobusy a tramvaje už se nebudou muset proplétat mezi tak obrovským množstvím aut. Netvrdím, že pak budou stávající silnice prázdné, ale určitě tam nenabere autobus na každé křižovatce 5 minut zpoždění.

Poudy
Host
Poudy

Takováto stavba bude přínosná jak pro motoristy, tak pro pěší, cyklisty, chodce a uživatele MHD.

Martin S.
Host
Martin S.

Doufám, že se to kvůli tak velké náročnosti nezrealizuje hned. I když to bude v tunelu, bude to mít stejný efekt jako Blanka – způsobí to dopravní indukci, víc aut v širším centru. Za mě dostavit vnější okruh, ale takováto dálnice skoro v centru podle mě není potřebná. Za potřebné považuji posilova železnici, vazby MHD, infrastrukturu pro pěší, cyklisty…

František Svoboda
Host
František Svoboda

Jak chcete například na Povltavské vést kvalitní pěší/cyklo spojení, když tamtudy vede městký okruh místem, kde je k dispozici asi 15 metrů na šířku? Celý tamní břeh Vltavy je tím dost zabitý.

Zvědavý cestující
Host
Zvědavý cestující

100% souhlas.
Podle mě by se tento další tunel realizovat neměl a peníze se měli použít na (v pořadí priorit):
D0, metro D, nové žel. spojení 2, rychlodráha letiště/Kladno, VRT Brno, žel. tunel Beroun, VRT Drážďany.
A pokud už se to bude stavět, tak by mě zajímalo, zda se tentokrát vytvoří vyhrazené bus pruhy (a vznikne opravdová expresní metrobus linka) nebo to bude zase z hlediska MHD nepoužitelné jako Blanka a jen příspěvek dopravní indukci…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ušetříme 100 miliard z rozpočtu hlavního města a stát tím získá 1000 miliard na infrastrukturu. Jak prosté, chce se to jen trochu zamyslet.

MildaIV
Host
MildaIV

Praha dá na ten tunel 100 miliard? To jako vážně?

MartinS.
Host
MartinS.

Jedinou stavbou z Vašeho výčtu, kterou finanancuje hl. m. Praha, je metro D. Zbytek nemusí magistrát zajímat. Magistrát se má starat o občany hlavního města a Praha městský okruh potřebuje, protože než stát dostaví D0, tak to bude ještě nějaký ten pátek trvat…

Panoramix
Host
Panoramix

Je vidět, že nežijete vůbec nikde poblíž. Já ano. A přesto, že mi zrovna otevřená část okruhu povede asi 200 m za barákem, jsem jednoznačně pro. Takový okruh auta z širšího centra naopak odvede. Třeba ze Strašnic do Dejvic či z Harfy na Smíchov a podobné protilehlé body na okruhu se spojí tunelem, auta nebudou muset do centra jako nyní. V klidu projedou pod zemí, rychle a bezpečně, a nebudou se muset motat dvojnásobně dlouhou dobu někde na povrchu. Tudíž zklidnění dopravy na povrchu, snížení emisí (rychlejší průjezd bez nutnosti neustálého rozjíždění a stání na křižovatkách), uvolnění povrchového prostoru pro… Číst vice »

MildaIV
Host
MildaIV

Dopadne to stejně jako Blanka, více lidem se vyplatí jet autem. Takže zklidnění nebude, pouze se přesunou problematická místa po Praze.

Hanzi
Host
Hanzi

Praha a ŘSD by meli hlavně kopnout do země a ne si pořád jen hrat s barvičkama. Pokud dotáhli všechny dopravní tepny ku Praze a nenabidli její alternativní objetí a většina tranzitu je chtě nechtě hnaná skrz město je až nechutnost uvažovat o nějakém výběru mýta za prujezd. Postavte okruh pak vybírejte třeba zlaté lejno.

VRT
Host
VRT

Kdo objíždí Prahu? Většina provozu mezi Nuselským a Hlávkovým mostem je místní provoz. Kamiony tam nesmějí. Jak tomu pomůže libovolný okruh?

Hanzi
Host
Hanzi

Praha neni jen Hlavkuv most a Nuselak, ale třeba zasekana Belohorska, Cernokostelecka, Prumyslova, V Holesovickach apod. Apropo ono jet ze zapadu na vychod či obráceně je pocuc. Posledni most v, Troji další ve 25 km vzdálených Kralupech. On ten mistni tranzit sice je ale např po otevreni Blanky lze Letnou projet na jedny světla.

Frantisek
Host
Frantisek

Kolik že procent je ten tranzit, ať si tady něco nenamlouváme? 😉

Hanzi
Host
Hanzi

Zkuste to Františku spočítat, ale dle něco malo zatim fungujiciho okruhu je to dost. No a dikybohu tato stavba nezávisí naštěstí na Vás.

VRT
Host
VRT

Ten tranzit je max 25 %. Spíš teda míň…

libor
Host
libor

včera jsem jel od Plzně do Horních Počernic. Katastrofa. Kdyby byl hotový D0, hodně by to pomohlo. Nevyřeší to vše, ale současná situace již prostě nevyhovuje. Pak jsem od Mělníka -Holešovice – Blanka- Motol- Zličín. Taky nic moc.
Kdybych jel do centra s kufříkem jedu vlakem. Praha hodně trpí a řešení v nedohlednu. A ještě se zároveň zamyslet na dálnicí „D19/D20“ pro odvedení části dopravy západ- východ od hlavního města…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Z Plzně na HornoPorno se snad dá jet po Jižní spojce, ne?

libor
Host
libor

no jasně, že po jižní spojce, ale jak to tam vypadá…

MartinS.
Host
MartinS.

Z Plzně na Čerňák a dál se dá ve všední den stát na Jižní spojce nebo popojíždět, ale jet?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jak kdy. Každopádně zrovna úsek D1 – D11 je v přípravě asi nejdál, takže tady se i dá říci, že řešení je v dohlednu (s přihlédnutím k tomu, co to v CZ může znamenat).

VRT
Host
VRT

Kolik je cest Plzeň – Horní Počernice a kolik suburbie – pražský kancl?

MildaIV
Host
MildaIV

Když už tak spíš D18/D19. Začít na jižní části obchvatu Plzně – Příbram z jihu – Sedlčany a napojit se na D1 a na jih od Lokte. Pokud poroste tranzit přes ČR tak jednou možná bude potřeba. V současné době ale chybí nejmíň 50 potřebnějších komunikací v ČR.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Co konkrétně má ŘSD společnýho se stavbou Městskýho okruhu?

Hanzi
Host
Hanzi

Pro ty méně chapajici – okruhy chybi dokoncit dva městský v peci Prahy, okruh kolem Prahy v péči RSD

Martin
Host
Martin

Jaky bude rozdil v cene je tezko odhadnutelny, vznikne spousta novych komercnich ploch… coz se nezapocitava…

Martin
Host
Martin

Drahe to bude ale paradne…

MildaIV
Host
MildaIV

Pokud 80% nezaplatí EU a 20% dtát tak Praha nepostaví ani tu povrchovou variantu.

Martin
Host
Martin

Vysocanskou radialu uz jednou P9 zamitla a byla i z planu vyskrtnuta, ted je tam zas a dopadne to stejne…
Jaky je to rozdil oproti zeleznici, kde se musi temer vzdy pocitat s levnejsimi variantami a musi vyjit ekonomicky, u silnicnich staveb se prosadi vse co bylo naplanovano at to stoji co to stoji, i ty nejdrazsi varianty…

PS: nemam nic proti tunelum a podzemnim stavbam, naopak, vypada to podstatne lip nez to co co bylo planovano a bude tam snad mozne i normalne projit pesky, nebo projet… skoda jen, ze ty zplodiny z toho udoli se jen tak nevyvetraji…

Martin
Host
Martin

Dokonce to vypada, ze i MHD bude moci primo z Jarova na Palmovku pres Spojovaci. To v puvodni variante nebylo mozne… a nebude si zajizdet po MUK na Jarove…

Filias
Host
Filias

Ekonomicky to musí vycházet nejspíše kvůli dotacím. Na tohle Praha z EU nic nedostane. Takže je to na ní. Zda to povede po povrchu a levněji, nebo v tunelu a dráže.
Bez tunelů by se to asi stejně kvůli povolovacímu peklu nikdy nepostavilo.

Martin
Host
Martin

Bude to vyrazne drazsi, spis tohle je lepe projednatelne a take vznikne vice komercnich prostor, oproti proste povrchove dalnici…
Jen ta ulice V Holesovickach bude meset byt take v podzemi, nebo by mela libenska spojka privadet dopravu z Liberecke na MO obema smery… Totez sterboholska rad, ta musi zvladnou D10, D11, I/12 na jizni cast okruhu a na radlickou rad….

AAA
Host
AAA

A komerční prostory budou zase přitahovat dopravu a pak si zase budeme stěžovat na indukci….

Martin
Host
Martin

No ja bych byl radeji aby okruhy byly dal, ale zase lide v centru a blizkeho okoli centra chteji jezdit take auty… Pokud jsou ty komercni prostory na okruhu, tak mi to tolik nevadi, nez kdyz jsou primo v centru…

Frantisek
Host
Frantisek

Ono je ale drahé i kompenzovat následky povrchového vedení, jen to platí lidé z větší části přímo. Zplodiny nezmizí, ale ti, co nemusejí autem, je nebudou dýchat přímo u zdroje, odstíní se jim hluk, zpříjemní život. O komerčním využití ploch už se tu také mluvilo, ale tam je to dvojsečné, protože další zátěž území. Bude-li to s citem vůči měřítku a důsledkům, pak jen dobře.

Martin
Host
Martin

No, zarazila me vizualizace Vosmikovych, kde se ma zastavet ten zeleny placek,…

Kubrt
Host
Kubrt

Kde je vidět prostor Vosmíkových? Nikde jsem to nenašel..

Martin
Host
Martin

Fotka 5, pohled od krizovatky U krize, v dalce je naznacena zastavba mezi restauracemi U jarolimku a U certa, … dnes je to travnate namesticko pres ktere vede Zenklova ul…
Mozna se pletu a zastavba je az za nim…

Johny
Host
Johny

Ta cena bude hodně zajímavá… 100 mld?

mikiqex
Host
mikiqex

Jo, to mi přijde reálné; na délku to vypadá jako dvojnásobek Blanky, čili 2×43 mld + inflace/vyšší mzdy = ~100.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

To nejspíš ne, ale daleko asi nebudete. V každém případě to bude hodně drahé.

Skippi
Host
Skippi

Zde nejde jen o penize, ale i o cas. Odhaduji, ze vybudovat takovy tunel zabere delsi dobu nez to stavet po povrchu. Jak uz zde bylo receno nabizi se srovnani s Blankou.
Blanka se projektovala od roku 1993
Zacalo se na ni pracovat roku 2006
Dokoncena roku 2015 (stavba trvala 9 let a otevrela se za 22 let od planu)
Vlasta projekt 2019
Zacatek stavby 2034
Dokonceni 2041
Nejsem si jist zda-li se toho doziji.

Frantisek
Host
Frantisek

Já žiji celkem spokojeně i bez toho, jen kdyby všichni furt všude nemuseli kolem mě jezdit auty, lhostejno zda ulicemi či extra silnicemi, bordel je z toho stejně. 🙂

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll