Blanka má čtyři roky po otevření kolaudační razítko, původní podmínka už neplatí
Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra
Tunelový komplex Blanka je po více než čtyřech letech od zahájení provozu zkolaudovaný. Na sociálních sítích o tom dnes informoval
Popravdě, vázat kolaudaci na dokončení navazujícího a konstrukčně nezávislého díla mi příšlo hodně divné. Auta tam pustit můžeme, ale štepml to dostat nemůže, to je klasická ukázka byrokratického myšlení.
Slyšeli jste ru ránu? To v Metrostavu padaly kameny ze srdcí, že ty poddimenzované výstuže tentokrát vydržely… Zkolaudováno, tedy převzato se vším všudy…
Správně je „výztuže“.
Konečně bylo uvedeno stavební povolení do souladu s realitou. Když nejde hora k Mohamedovi, musí on k ní.
Teď bude prosazení každé dopravní stavby mnohem těžší, než dřív, když už se nedá věřit ani podmínkám uvedeným ve stavebním povolení.
Jako nedávný příklad může posloužit prodloužení Rudné v Ostravě, tam se taky zúčastnění dohodli na nějakých pravidlech a na jejich základě bylo vydáno stavební povolení, proti kterému už nikdo neprotestuje, teď už by třeba nevěřili, že si to ŘSD nepostaví podle sebe a dodatečně se to zkolauduje po dalším právním rozboru. Na prodloužení doby stavby by teď stačil třeba jen jeden ze 150 nespokojených ze sdružení Skalka.
Prostě důvěra občanů v úřady se podle mě nyní znatelně sníží.
Blanka sem, Blanka tam, a už ani současný pan primátor neví, proč to jméno používá. Asi za to může ten, kdo podle vybrané varianty trasování „Blanka“ (B jako Bubeneč) začal tu stavbu úředně pojmenovávat, a pak to ještě psát na ploty (www.t/unelbla/nka.cz – „Unelbla“ :D). Holt „to je blbé, to se bude líbit“ pořád platí. 🙂
Docela by mě zajímalo kolik ty právní rozbory stály peněz. A taky si říkám k čemu je stavební řízení i kolaudace. Snad mi to někdo vysvětlí.
Nestály nic. Odůvodnění podmínky je mnohem delší než zvládl pan náměstek pojmout, požádejte si dle 106.