Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Blanka 2: Město vybralo firmy, které provedou 81 průzkumných vrtů

MÚK Balabenka. Foto: Satra
MÚK Balabenka. Foto: Satra

Pražští radní udělali další krok k dostavbě silničního městského okruhu, když schválili zhotovitele geotechnického průzkumu. Zakázku získalo sdružení firem SG Geotechnika a PUDIS s cenou 18,9 milionu korun bez DPH.

Geotechnický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Začne v březnu a potrvá deset měsíců. Firmy provedou celkem 81 vrtů o hloubce 100 až 150 metrů.

„Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Zbývá tak dokončit úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou, kterému se dosud vesměs říkalo Vlasta, nově jej město označuje jako Blanka 2.

Jeho podoba přitom donedávna nebyla vyjasněna. Až loni v září město představilo výrazně přepracovaný návrh, který připravil tým architektů a projektantů. Z deseti kilometrů má vést 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.

„Důležitý je také mentální posun, kdy se o okruhu začalo uvažovat úplně jinak. Nechceme v Praze dálnici, ale důležitou obchvatovou komunikaci, která bude nábojem i potenciálem pro další rozvoj hlavního města,” dodal Scheinherr.

Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut, na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.

Podle architekta a bývalého pražského primátora Jana Kasla, který se na návrhu podílel, by se mohlo začít stavět v roce 2023. Scheinherr ale v září tak optimistický nebyl, přesný termín neuvedl.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neonym

Vzhledem ke skutečnosti, kdy bude tato stavba dokončena, je vlak na obrázku s Balabenkou osobní vlak jezdící na lince S34 do Čakovic.

JarynJarin

Největši utopie na těch vizualizacích je ten rychlovlak…

Andree

Cesi ziji mimo realitu…

Luděk S.

Ve skutečnosti to bude Regionova po 4. rekonstrukci.

Martin

Ta Balabenka na povrchu je spatna, musi tam byt oblouk tram z Harfy na Gong a umoznit provoz tramvaji pri vyluce. Je pravda, ze to trochu resi dve trasy Na Zertvach + Sokolovska (Kralovska tr.), ale bylo by to jednodussi… Zvlaste kdyz bude uzavrena Na Zertvach, tak tram. nemaji na Balabence kde zastavovat, pac zastavky jsou posunuty do frekventovane ulice mezi administracky… Chybi mi zachovani zastavky u skoly, takhle deti budou muset chodit podel admministracek, pres 2-3 pruhou komunikaci i kdyz jsou tam svetla, je to nebezpecnejsi, nez prejit rovnou ze zastavky pres jeden pruh kde stoji auta primo do… Číst vice »

ene bene

Rozmístění výhybek na Balabence je v tuto chvíli opravdu předčasné řešit. Co by ale stálo za úvahu, jestli například spolu se zklidněním a re-urbanizací ulic na povrchu nezavést tramvaj do nich. Spojení Balabenka-U kříže a Balabenka-Spojovací by rozhodně smysl dávalo. A protože by se to dělalo v jednom souboru staveb s okruhem, mělo by to i naději na uskutečnění (na rozdíl od vlhkých snů typu „tramvaj na Jižní město“, které naši zastupitelé nikdy nemysleli vážně, a tudíž to na jejich uskutečnění moc nevypadá).

Martin

Tak Balabenka – U Krize dnes mozna je, pres Palmovku a je to srovnatelne spojeni, ale pravidelna linka neni v planu… Balabenka – Spojovaci neni mozna, je to prilis velky sklon, to je spise na trolejbus, rekneme ve stope linky 109 a ke krizi soucasna 58 do Letnan a pozdeji i Cakovic…
Tramvaj tu oblast jinak obsluhuji celkem dobre, ale to premisteni zastavek se nehodi… Ve smeru Harfa je to OK, ale od smeru Gong je vyuzivana hodne detmi dojizdejicimi do skoly,…

Aj Tak

Koukam na obrazek a vidim, ze uz tam je VRT, takze je jasny, ze to driv, nez v roce 2050 nebude.

Martin

😀

ene bene

Leccos nebude, ale tohle nakonec nějak doplácaj. Bude to později a bude to dražší, než si kdokoliv představuje, ale už tak roku 2035 to bude hotové.
Leccos nebude mimo jiné i proto, že toto a metro D bude, a na nic dalšího nezbudou chechtáky.

liberal shark

Problém spočívá v tom, že za nedodržení správních lhůt ze strany úřadů nehrozí vůbec žádný postih !!!! Takže těch 30 – 60 – 90 dní jsou v zákoně jenh pro legraci. A to platí obecně pro všechny povinnosti úřadů veřejné správy – v zákonech nejsou definovány žádné postihy za jejich porušení.

liberal shark

Omluva – toto patřilo jinam

Patrik Kuncl

No ale pravdu máte.

liberal shark

Tak konečně nějaká ucelená koncepce a první praktický krok. Těch 81 průzkumných vrtů bude stačit na celou trasu, nebo jen na jeden úsek ?

PBN

Hezké vizualizace, ale každá křižovatka není MÚK.

Kubrt

Která?

PBN

Českobrodská, Balabenka,

Martin

Vsechny jsou MUK.. vc. Balabenky a Ceskobrodske…
https://mestskyokruh.info/download/mo-uds2019.pdf

PBN

Díky moc, v PDF je vše jasné. Zmátli mě ti vizualizace.

Martin

Myslim, ze nejdriv by meli rychle vyresit MUK na Prumyslove, hlavne v Hloubetine, kde jsou svetla a kolony na obe strany… Je to taky sberna komunikace k okruhu z D8. Letnan, Proseka, Hloubetina k okruhu ve Sterboholich… Jde bud o most nebo v horsim pripade tunel, a dve MUK, ktere pomohou ihned… nez se postavi MO pres Balabenku, ktery nebude mit krom Libenske spojky zadne napojeni ze severo-vychodni casti mesta…

ene bene

„… komunikaci, která bude nábojem i potenciálem …“ – strašný pindy.

Tady na Moravě

Nějaký soccer moms, případně kluky ze startupů, to může zaujmout.

Frantisek

Náboj lze chápat i jako (smrtící) střelu… Možná bude jen méně nebezpečná než na povrchu. 🙂

Panoramix

Kolikrát ještě zrecyklují toto téma v rámci vytváření pozitivního PR, než se něco doopravdy schválí a začne stavět? Jestli se tedy vůbec někdy začne stavět… Tohle není ve stylu“makáme“, ale spíše ve stylu „kecáme o tom, jak makáme“. Jinak mě fascinují ti zelení bezmozci, že chtějí úplně zrušit provoz na Povltavské. A kudy jako chtějí vést provoz v případě, že se tunel Bílá Skála plánovaně či neplánovaně uzavře? A že se to občas stane, o tom žádná. To pak bude náhradní trasa V Holešovičkách a Zenklova? To jim místní hrozně poděkují. Místo aby provoz vedl mimo zástavbu pod skálou, přivedou… Číst vice »

Honza

Jestli byste chtel stavet bez znalosti povrchu, tak jste dobrej sebevrah. Jsou kroky, ktery je zkratka potreba udelat, aby se predeslo budoucim prusvihum

Frantisek

Tak přestaňte tolik jezdit auty, a místní vám poděkují doopravdy. Mě zase fascinuje ta utkvělá představa, že se pro ježdění autem musí obětovat první poslední…

DPP odbornik

Clovece, nejste s tou nenavisti k autum trochu blazen? Tohle je uz nekolikaty vas prispevek v tomto duchu, zkuste vyhledat mudr Chocholouska.

Martin

Ale svym zpusobem ma pravdu, na Balabence a v Podebradske se obcas neda dychat, nehlede na prach a prostor zabrany parkujicimi auty…
Ja proti osobni doprave nic nemam, ale rada lidi jezdi auty az zbytecne casto… Znam par lidi z prace, kteri kvuli dojizdeni autem vstavaji driv, aby se vyhnuli zacpam a pritom mohou jet mhd/vlakem soubezne, za stejne penize, mozna levneji a trva to stejne dlouho,… a kdyz v zacpe uviznou, stezuji si a rikaji, ze zvazuji jezdit mhd, ale nikdy to neudelaji…

DPP odbornik

Vy auto nemate, ze? Vlastni ciste prostredi kam nelezou bezdaci, vlastni hudba, od garaze az k parkovisti ve firme, zadna mastna tyc, jistota sezeni, kufr pro pripad, ze byste to chtel spojit s nakupem… nic z toho vam nic nerika, ze?

Martin

Mam, proc? Jenom bydlim ve meste, takze kamkoliv potrebuju, tak dojdu nebo dojedu metrem ci tramvaji… Pravda, do Hornbachu pro material jsem jel autem, na dovolenou taky, ale to nedelam kazdy den… PS: Tak co se tyce sezeni, tak to mi fakt nevadi stat, nechapu, nejsem jeste duchodce ani postizeny, nakup beru v tasce a obcas batohu, nakupuji cestou z prace,… ne fakt nevim,… cesta mi trva do prace 15min., z druheho bytu cca 40min., vetsinou si cestou ctu emaily a zpravy, hudbu moc neposloucham, ale co vidim, lidi maj sluchatka,… K parkovisti, ve firme je nas 50, parkovacich mist… Číst vice »

Eduard

Nemyslím si, že většina Pražanů jsou masochisté a pozéři, kteří rádi tráví svůj čas v dopravních zácpách a MHD odmítají z principu. Drtivá většina lidí jezdí autem, protože musí. Pokud by pro ně byla MHD levnější a rychlejší, tak ji využívají. Město místo toho, aby se snažilo zatraktivnit MHD, tak se snaží si z motoristů pod pláštíkem ekologie a jiné demagogie dělat v co největší míře dojnou krávu.

Martin

To neni z principu, ale ze zvyku a z pohodlnosti,… ano, jsou lide co musi pouzivat auto, take znam par takovych, pac MHD z jejich oblasti je v takovem stavu, ze autem to daji mnohem rychleji,… o cene se neda moc mluvit, ono krom ceny za PHM musite pripocit i cenu za pojisteni, udrzbu, atd… a take rizeni stoji cas, v aute moc prace neudelate, ja v MHD alespon vyridim maily, ve vlaku jsem i pracoval na notasu a nasnidal se… ale ted to mam do prace pomerne blizko…

jkt

V Holesovickach je ctyr- az sestiprouda dalnice (s padesatkou), kdezto u reky vede dvouproudova silnice.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO