dpp

Blanka 2: Město vybralo firmy, které provedou 81 průzkumných vrtů

MÚK Balabenka. Foto: SatraMÚK Balabenka. Foto: Satra

Pražští radní udělali další krok k dostavbě silničního městského okruhu, když schválili zhotovitele geotechnického průzkumu. Zakázku získalo sdružení firem SG

Pražští radní udělali další krok k dostavbě silničního městského okruhu, když schválili zhotovitele geotechnického průzkumu. Zakázku získalo sdružení firem SG Geotechnika a PUDIS s cenou 18,9 milionu korun bez DPH.

Geotechnický průzkum navazuje na dendrologický a biologický průzkum a je součástí prací pro vyhotovení dokumentace pro územní rozhodnutí. Začne v březnu a potrvá deset měsíců. Firmy provedou celkem 81 vrtů o hloubce 100 až 150 metrů.

„Následujících deset měsíců prozradí zásadní poznatky o vlastnostech hornin v oblasti, podzemích vodách nebo zemině. Některé z poznatků budeme dále podrobovat i laboratorním zkouškám,” řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Zbývá tak dokončit úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou, kterému se dosud vesměs říkalo Vlasta, nově jej město označuje jako Blanka 2.

Jeho podoba přitom donedávna nebyla vyjasněna. Až loni v září město představilo výrazně přepracovaný návrh, který připravil tým architektů a projektantů. Z deseti kilometrů má vést 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.

„Důležitý je také mentální posun, kdy se o okruhu začalo uvažovat úplně jinak. Nechceme v Praze dálnici, ale důležitou obchvatovou komunikaci, která bude nábojem i potenciálem pro další rozvoj hlavního města,” dodal Scheinherr.

MÚK Českobrodská. Foto: SatraMimoúrovňová křižovatka Rybníčky, napojení na Jižní spojku. Foto: SatraMÚK Černokostelecká. Foto: SatraMÚK Balabenka. Foto: SatraMÚK U Kříže. Foto: SatraPůvodní návrh počítal s vedením okruhu Povltavskou ulicí, nově povede kompletně tunelem. Foto: SatraTunel Bílá skála. Foto: SatraTrasa poslední části Městského okruhu. Foto: Satra

Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut, na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.

Podle architekta a bývalého pražského primátora Jana Kasla, který se na návrhu podílel, by se mohlo začít stavět v roce 2023. Scheinherr ale v září tak optimistický nebyl, přesný termín neuvedl.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Tagy Blanka 2 Městský okruh Praha praha PUDIS SG Geotechnika Vlasta
33 komentářů