Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Praha zrušila jednu ze soutěží na přípravu Městského okruhu, práce si nakonec zajistí sama

MÚK Balabenka. Foto: Satra
MÚK Balabenka. Foto: Satra
Poslední část Městského okruhu má spojit tunel Blanka se Štěrboholskou radiálou. Soutěž na firmu, která měla pomáhat městu zpracovat dokumentaci pro územní řízení, musí město pro své chyby zrušit.

Pražští radní odsouhlasili zrušení zakázky na firmu, která měla pro Prahu zajišťovat supervizi dokumentace pro územní rozhodnutí pro soubor staveb Pelc/Tyrolka – Balabenka, Libeňská spojka a Balabenka – Štěrboholská radiála.

Zakázku hlavní město vypsalo v dubnu letošního roku, předpokládaná cena byla 7,5 milionu korun bez DPH. Důvodem zrušení jsou chyby v samotné soutěži i zjištění, že soutěženou činnost už nepotřebuje. „Činnost si již zajišťujeme sami interně,“ uvedla náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Praha se ke zrušení zakázky rozhodla kvůli podstatné změně okolností, která nastala po zahájení zadávacího řízení. Proti zadávacím podmínkám město obdrželo námitky a jako nápravu navrhlo zrušení celé soutěže.

Zadavatel při dodatečném posouzení zadávacích podmínek ve vztahu k předmětu veřejné zakázky zjistil, že definování předmětu veřejné zakázky v rámci zadávací dokumentace neodpovídá skutečným potřebám zadavatele, předpokládané hodnotě veřejné zakázky ani nastaveným požadavkům na prokázání kvalifikace,“ uvádí materiál pro radní. Současně v materiálu uvádí, že došlo k diskriminačnímu nastavení požadavků na prokázání kvalifikace. „Zadávací řízení trpí tak závažnými vadami, pro které není možné, aby v zadávacím řízení s těmito zadávacími podmínkami pokračoval, a proto rozhodl o jeho zrušení,“ píše se v materiálu.

Kvůli stavbě městského okruhu běží už od března geotechnický průzkum, potrvá do konce roku.

Městský okruh v Praze je z více než dvou třetin hotový, poslední dokončenou částí je tunel Blanka. Zbývá tak dokončit úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Jižní spojkou, kterému se dosud vesměs říkalo Vlasta, nově jej město označuje jako Blanka 2.

Jeho podoba přitom donedávna nebyla vyjasněna. Až loni v září město představilo výrazně přepracovaný návrh, který připravil tým architektů a projektantů. Z deseti kilometrů má vést 8,5 kilometru v tunelu, původní plány počítaly s poloviční délkou trasy pod zemí.

Hned po výjezdu z Blanky počítá nově město s dalším tunelem Bílá Skála, původní projekt počítal částečně s vedením trasy ulicí Povltavská. Ta bude nově zcela bez aut, na jejím místě má vzniknout rekreační oblast. Na trase je pak celkem sedm mimoúrovňových křižovatek, podoba některých se oproti původní verzi změnila. Auta z tunelu vyjedou až v Malešicích.

Kdy se začne stavět, není zatím vůbec jasné. Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

(V původní verzi jsme nesprávně uvedli, že zrušením soutěže dojde ke zpoždění příprav. Za chybu se omlouváme.) 

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hojakar

No hlavně že cpou cyklopruhy na hlavní průjezdne trasy do míst kde žádný normální cyklista v životě nepojede, přechody pro chodce opět na hlavní trasy apod. Jen čekám kdy namaluji cyklopruh na jižní spojku nebo tam udělají přechod…třeba u sjezdu z barandaku,tam by to bylo ideální…. Proč se nemůžou inspirovat napr. v Mnichově jak se to má dělat?

Karel

Po 8 hodině hodině totální zácpy, jak se dostane vládní aministrativa ke svým stolům?
Jak se počítá s odbočou do Prahy 18 – Babišova?

Jirka

Zatím radní v Praze projekt změnili tak, že stavba bude stát 2x tolik. Nevěřím, že současné vedení Prahy bude chtít dělat něco pro IAD. Současná příprava je jen PR pro média, ve skutečnosti nechtějí stavět nic.

...

Je to bohužel tak. Nový projekt byl účelově vymyšlen tak, aby byl k vůli vysoké ceně nerealizovatelný.

kanafasik

Tak je dobře, že se nemusela zrušit příprava na soutěž na přípravu.

Luděk S.

To zkrácené ICE3 jede do Všetat, nebo do Milovic?

Poudy

Do Čakovic na vlečku!

mgr.pavel

To přece slouží jen jako posunovací lokomotiva 😀

Martin

Konecne se mi vyplati po meste auto, troufam si rici, ze tato cast pomuze celkem dost, jen mi vadi, ze neresi ctvrte na vychod od okruhu, jeste to chce dodelat Prumyslovou jako druhou tangentu…

Frantisek

Správně jste odhalil skutečný záměr. Nevím, proč to všichni schovávají za nějakou úlevu obyvatelům a neřeknou férově, že prostě v tom městě více aut chtějí. Dělají pro to poměrně hodně, a soudě dle pozorování v terénu, dost se jim to i daří.

Původní Pražák

Inu, to není jako hra s pastelkami…

Hanzi

Povltavská bez provozu, to bude fajn, až zavřou tunel vezměte to objízdnou trasou přes Mělník.

Tomas

když zavřou tunel, tak pojedeš úplně stejne, jako bys jel dneska, kdyz je ucpaná / zavřena povltavská.

definuj problém.

Paja

Až zavřou tunel, jelo by se Povltavskou, teprve kdyby ta byla ucpaná tak by se řešilo kudy jinudy. A tahle jedna varianta zmizí.

Frantisek

Holešovičky?

Hanzi

Zajížďka, Povltavská kratší.

cawez

Coze? Co treba Holešovičky a Libeňská spojka?

jozka

Miluju zdeuredni/korporatny ptydepe. Nevite nekdo o co jde konkretne?

Kubrt

Nevím, ale ta ocekavana cena 7,5 mega je dost mimo.

pilotWeb

Jde o to, že to současné vedení Prahy netrápí, podle Scheinherra má tahle část výborné objízdné trasy. Takže se připravme jen a pouze na podobné „chyby“ a „drobná zdržení“…

Pražák

Také bych to tak viděl, máme důležitější starosti, třeba nové zbarvení vozidel MHD nebo lanovku do Bohnic.

Frantisek

Mají se Vám starat o Vaše soukromá auta? 🙂

Pražák

O ty se postarají vlastníci. Ale o smysluplný rozvoj infrastruktury se má starat veřejný sektor. Z hlediska dopravní infrastruktury je dostavba okruhu mnohem důležitější projekt než slávisticko-brněnské barvičky, nebo lanovka.

Mickey

Od kdy je Slavie šedo červená? Jsem pražák, ale žil jsem doteď v domění, že jsou sešité bílá a červená.

Zbyněk

Smysluplný rozvoj dopravní infrastruktury NEzahrnuje jakékoli investice do IAD.

Jirka Z

Co Vám vadí na lanovce do Bohnic? Vzhledem k terénu, který tam je, to není špatný nápad.

Pražák

Že je to nekoncepční nesmysl, až (pokud) to postaví, tak bude v pražské MHD chybět už jen vznášedlo. Vše ostatní už mít budeme. To za prvé. A za druhé skutečnost, že řešení tohoto problému (ideálně tramvají) je podstatně méně urgentní než dostavba okruhu.