Baltic Expres, Zahradní Město – Brno a návrat vlaků na dvě lokálky. SŽ zveřejnila návrh jízdního řádu

Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

ComfortJety do Berlína budou v jízdním řádu označovány jako railjety.

Správa železnic zveřejnila první návrh jízdního řádu 2024/2025, který by měl začít platit 15. prosince 2024. Hlavními novinkami bude nové spojení z Prahy do Gdyně v Polsku nebo návrat vlaků na trať z Dolního Bousova do Kopidlna.

Návrh je zatím dostupný poněkud krkolomně, kdy si lidé musí doplnit k odkazu manuálně číslo tratě. Například pro trať 220 je potřeba u odkazu místo k001 napsat k220.pdf. Lze však očekávat, že během dnešního dne Správa železnic zveřejní jízdní řády pod jeden odkaz. Jednou z novinek uspořádání traťových tabulek je uvedení dopravce u každého vlaku hned nad číslem vlaku.

Hlavní změnou bude především zahájení provozu přímých vlaků z Prahy do polské Gdyně. O lince se mluví několik let, vlaky z Prahy k Baltu budou jezdit přes Lichkov pod názvem Baltic Express. Denně pojedou čtyři páry spojů, z toho jeden přes noc.

Nová linka k Baltu. Cesta vlakem z Prahy do Gdyně má trvat devět hodin

V dálkové dopravě dojde již k nasazení souprav ComfortJet na trasu Praha – Berlín – Hamburk, budou jezdit pod označením railjet. Mezi Prahu a Berlín chce opět vyjet i RegioJet, který měl ty samé plány i pro letošní rok.

Po Kozí dráze v plné délce

Novinkou RegioJetu bude zastavování všech dálkových vlaků z Prahy v zastávce Praha – Zahradní Město. Dosud touto zastávkou jen projíždí při obratech v Malešicích. Vznikne tak přímé spojení například do Ostravy nebo Brna. RegioJet má v návrhu jízdního řádu nově už i vlaky z Prahy do Úval v rámci objednávky pro hlavní město.

Praha mění plány pro novou linku s vlaky RegioJetu. Městské části nezvládly postavit zastávky

Po letech by se měla vrátit pravidelná osobní doprava také na trať z Dolního Bousova do Kopidlna. AŽD Praha jako majitel trati zde plánuje tři páry vlaků o víkendech. V oblasti lokálek zaujme i návrat na celou trasu takzvané Kozí dráhy z Děčína až do Jeníkova-Oldřichova. Dosud se jezdí jen z Děčína do Telnice.

Na trať z Kopidlna do Dolního Bousova se mají vrátit pravidelné vlaky. Provoz zajistí autonomní 810

V oblasti jízdních dob nedochází na hlavních tratích k zásadním změnám. Mezi Prahou a Ostravou pojede vlak nově o minutu déle, mezi Prahou a Brnem dojde ke zkrácení doby jízdy RegioJetu o minutu na 2:30, naopak vlaky Českých drah pojedou nově o dvě minuty déle.

Návrh jízdního řádu není konečnou podobou jízdního řádu, lze očekávat řadu změn. Dává ale možnost nahlédnout do plánů dopravců a objednatelů na další rok.

Tagy GVD 2024/2025 Správa železnic
284 komentářů