Baltic Expres, Zahradní Město – Brno a návrat vlaků na dvě lokálky. SŽ zveřejnila návrh jízdního řádu
Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
ComfortJety do Berlína budou v jízdním řádu označovány jako railjety.
Na nočním páru Baltic expresu by mohl být přes letní prázdniny řazen alespoň jeden lůžkový vůz. Pro cestování s dětmi je to lepší varianta. ČD nemají, ale u PKP InterCity či ZSKK by se nějaký WLab (byť bez klimatizace) k pronájmu snad našel…Navíc, když tam bude ta kooperace s PKP…
Tak už jsem to našel 🙂
Nevíte prosím, kde bych našel nějaký rozcestník pro ty jízdní řády, když nechci konkrétní trať, ale nějaký seznam všech jízdních řádů, chystaných od prosince 2024? Díky
Takže Vlárský průsmyk zase jenom pátek a neděle jeden spoj…
Fungují aspoň na Zlovensko autobusové přípoje někde z Brumova-Bylnice ?
I ty znovuobnovené spoje z Lidče do Púchova vypadají jak někde na bulharsko-srbském pomezí, včetně ujíždění přípojům.
Vím že je to ironie, ale jen tak pro upřesnění – přes čáru nejezdí ze Srbska do Bulharska nic pravidelného. Teda aspoň loni nejezdilo, nevím, jak letos.
Ne vidím vlaky přes Zebrzydovice
Můj návrh jízdmího řádu:
Zrušit všechny jednokolejky bez elektrifikace.
Vlaky ukončit na okrajích měst a pozemky pod tratěmi a nádražími prodat.
Postavit tratě na 500 km/h jako je v zahraničí běžné
Praha – Brno
Praha – Ostrava
Praha – Plzeň
Praha – České Budějovice
Praha – Ústí nad Labem
Plzeň – Cheb
Plzeň – České Budějovice
Praha – Kladno
Praha – Mělník
Zbytek zvážit, zda má smysl to uměle dotovat
Léky už byly? Nebo si nad těmito výblitky nějak děláš dobře?
Řekneš mi co je na tom návrhu špatně? Je to opatření, které vydelá všem miliony
Kde jsou ty tratě na 500 km/h běžné? 😉
ani v jedne z danych zemi neni “500 bezne”.
v nemecku ne i 350 bezne.
v polsku neni 300 bezne.
ktere konkretne trate ve spanelsku, italii a francii jsou provozovane rychlosti 500 kmh?
ne, nikde nemaji 500x
takze troll. nebo pacient z dobran.
Všechno. Začněme od toho, že nikde vlaky nejezdí 500km/h, v Evropě nejrychleji 320km/h, v Číně 350. Dále nikdo neprojektuje nádraží na okraji měst. V Číně popravdě některé (jenom některé) jsou mimo centra ale stejně jsou dosažitelné příměstským vlakem nebo metrem z centra.
Hele , ale Maglev Praha Kladno by byl super, ne?
ne, jednak na tak krátké trati nepocítíte žádný rozdíl, druhák ani v té Číně tenhlecten městský Maglev nejede rychleji než 300km/h. Kdysi jezdil 430km/h, ale Čína rychlost zmenšila kvůli nákladům na elektřinu. https://www.youtube.com/watch?v=I4NcEQjmQUw&t=274s
Takový opravdový maglev 500km/h staví Japonsko mezi Tokio Nagoyou a Osakou, jenomže je to děsně drahé. https://www.youtube.com/watch?v=yJEw4QS1cWA https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
Všechno.
Opravdu navrhuje jet z Ústí nad Labem do Chebu přes Prahu a Plzeň???
Je to s prominutím de Bill
Dejte vědět, až se někdo zeptá konkrétně vás na váš návrh jízdního řádu 🙂 a pozdravujte vašeho spolutrola Axela.
Alex byl proti vám slabý odvar. Doufám že nejste ve vládě …
🤢
Vy jste z Plzně, co? 😀 😀 😀
Nejhorší je, že přesně takhle myslí politici (i ti zodpovědní za dopravu). Realizace naštěstí pokulhává. Vezměme si takovou trať Trhový Štěpánov – Benešov (č. 222), tam se u příležitosti Evropského roku železnice zastavil provoz a vlaky jezdí až z Vlašimi. NAD neměla moc úspěch, vozila tak 3-5 lidí, takže po 2 měsících skončila. Kdo má auto (v těch končinách běžné) nebude jezdit do Vlašimi, aby mohl dál někam pokračovat (nemluvě o parkování) ale pojede rovnou klidně až do Prahy (o Benešovu ani nemluvim). A zbyde pár nemotorizovaných chudáků. Přitom pamatuju minimálně o výkendu ty vlaky poměrně plné (ve Zdislavicích (první… Číst vice »
Hrůza
A co spojení Púchov Horní Lideč osobními vlaky ? Mělo to být už před rokem, pak od prosince 2024 ,naposledy teď od zmeny GVD a opet nic. Ale těch projevu zbytečných politiku na kraji jak to vsechno zařídili bylo spousta. Od prosince by dokonce měli jezdit vlaky Bylnice Trencanska Teplá,tedy podle krajských politiku,ale skutek opět utek…
Ale vždyť to v návrhu JŘ je, do Půchova osobní vlaky. Jste se nedíval?
A že jich tam je… Vypadá to jak někde na Balkáně.
Je to lepší, než 0. Zřejmě za to může Zlínský kraj, pro ně je důležité všecko, jenom ne Horní Lideč (a vůbec celkově ta „Vsetínská strana“)
Co to je za černý humor (a výsměch cestujícím)?
Praha – Brno prodloužení jízdní doby? Co se kde zase má dělat, vždyť tam rj mají vaty…
Západní/Bavorské expresy mimo Smíchov – nevypadá to, že se zastavením v Radotíně, čili levý břeh Vltavy ztratí spojení ve směru západ?, ale Berounky jsou psané normálně, „jako by most nepadal“?
Vidím tam i pár nelogicky rozbitých návazností, snad se to ještě upraví, byť ty přestupy jsou loterie.
Management SŽ chce prémie za plnění JŘ a proto se jízdní doby prodlouží.
Nejhorší na tom je, že mimo záznam vám pracovníci SŽ potvrdí, že to tak je. Zadání je vatovat, vatovat, vatovat.
Rozkaz zněl jasně, KPI se musí plnit….
KPI (Key Performance Indicator – Klíčové ukazatele výkonnosti), například:
– Oblast provozní: Spolehlivost a propustnost železniční sítě (porovnání počtu minut poždění v roce 2024 s celkovým počtem minut narušení v roce 2023, zpřístupnění informací o plnění jízdního řádu laické i odborné veřejnosti)
– Oblast komunikace: Zlepšení komunikace a informovanosti laické i odborné veřejnosti o klíčových tématech a stavu železniční sítě (instagram, TikTok,Threads)
plné usnesení stanovení klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI) vázaných na roční odměnu za rok 2024 členům vedení Správy železnic, viz.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/165478083/Informace+k+181.+zased%C3%A1n%C3%AD+spr%C3%A1vn%C3%AD+rady+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+a+p%C5%99ijat%C3%A1+usnesen%C3%AD/c005fb62-1e89-4af9-8ba1-16350b9abf45
oprava adresy:
plné usnesení stanovení klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI) vázaných na roční odměnu za rok 2024 členům vedení Správy železnic, viz.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/165478087/Informace+k+194.+zased%C3%A1n%C3%AD+spr%C3%A1vn%C3%AD+rady+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+a+p%C5%99ijat%C3%A1+usnesen%C3%AD/249245b6-c477-421b-824f-de97099d7d62
Jako v poho, ale ta vata je SŽ stejně na nic, možná jak kde… Třeba 142 má každý den minimálně +15, včera dokonce +50min. Co s tou vatou dělají? 😀
Ze to takhle dopadne by ale dokazal predpovedet kazdej prumerne cvicenej delfin.
Česká Třebová
Kde je vlak z Bratislavy do Belgie? Nebo kam to chtěl leoš zase jezdit?😂
Do Oostende (BE).
Regiojet chtěl rovnou vstoupit do Polska na 9 linek, povolení od DÚ dostal, ale od prosince nespouští nic. Stejně tak LE. Hodně planých keců jenom.
Místo Leoše už od letoška jezdí European Sleeper.
Ten Baltic Express mi přijde jako trochu nešťastný název. Čekal bych, že takový pak pojede po Via Baltica.
Baltic je v pořádku. Nešťastný je ten Express
On je to navíc Expres, nikoliv Express.
Aby z toho nezbyl nakonec jen ten Press. Nebo Stress.
Nebo Pes.
Nikoli, v návrhu jízdního řádu vidím Baltic Express.
A vidím to i jako slušný anglický pravopis.
Za mě Kozí dráha palec nahoru, jestli to nejsou zase jen sliby.
No nevím jestli někdo kdo není ani režijkář ani železniční fanatik pojede devět hodin (a to jen v přílozeže pojede načas).
A ono se do toho vlaku může nastoupit jen v Praze a vystoupit jen v Gdyni? Nebo myslíte že vlakem EC 173 jede nějaký větší počet z Hamburku až do Budapešti 14 hodin? Asi taky ne a přesto je to jeden z nejvytíženějších vlaků na naší síti.
píše nesmysly, všechny vlaky s Vratislavi do Gdaňsku byly vždycky narvané cestujícími do Gdaňsku, Poznaně a Bydhoště. A úsek Praha -Vratislav naplní cestující z Prahy a Pardubic.
*z Vratislavi
O naplnění vlaku z Čech do Vratislavi si dovolím mít velké pochybnosti. Uvidíme.
Vratislav je třetí největší polské město, milionová metropole, sídlo největšího počtu technologických firem v Polsku. Spousta z nich vlastní české pobočky. Navíc Vratislav to druhé po Krakově univerzitní město jenom studentů je tam přes 150tis. (pro srovnání Krakov má 200tis. studentů). Vratislav je také největší továrnou baterek a elektrosoučástek do elektromobilů a vlaků široko daleko. Z hlediska průměrných platů obyvatel město je bohatší než Krakov, z hlediska počtu cestujících na hln je jich zde o třetinu víc než v Krakově. Je to jediné město v Polsku, kde 90proc. vlaků odjíždí narváno po okraj. PKP IC nemá dostatek vagonů na obsloužení… Číst vice »
Souhlas. Na tuto relaci se paradoxně nejvíce těší poláci z dolního Slezska, to mám ověřeno. Takže v Polsku si to své cestující určitě najde. A od nás také věřím ve slušnou obsazenost. Ta linka není špatný počin !
Ten vlak může být podobně používaný v úseku Praha – Vratislav jako Bavorský expres. A někteří dovolenkáři ocení i skoro 10hodinovou jízdu na pobřeží, když bude bez přestupu.
Opravdu považujete přepravní proudy Čechy – Řezno – Mnichov a Čechy – Vratislav za podobné?
9 hodin na 820km není špatná jízdní doba (průměrně 92km/h. Navíc přece vlak bude primárně sloužit spojení Praha-Vratislav, Praha-Pardubice Pardubice-Vratislav, Kladsko- Vratislav, Vratislav-Poznaň, Vratislav- Gdaňsk a Poznaň-Gdaňsk.
Pokud vlak bude primárně sloužit jako spoj na trase Praha – Pardubice, tak je něco špatně 😀.
A to jako nesmíš jet do Poznaně nebo Bydgoszcze? Já se na vysloveně těším, protože jezdit Pardubice – Poznań přes Ostravu je nesmysl a přes Kłodzko aktuálně neexistuje rychlé spojení.
Já zas doufám,že bude fungovat ten přípoj mezi R19 od Brna na Baltiky…
Označení vlaků jako railjet je předpokládám kvůli německé straně, protože DB si tak za flexiny budou moci naúčtovat více 🙂
A Leo Express opět bez realizace plánovaných spojů – viz Praha-Varšava
Ještě pořád je možné, že tam pouze není napsaný. I když šance jistě klasá.
stejně tak Regiojet, nevím proč žádali o přístup na tolika tratích, pokud na žádné neplánují jezdit, přece DÚ (UTK) jim stopku nedalo, povolení dostali.
Chtěl bych se zeptat, vidite někde, ten jizdni rad i pro Polsko? Jak dlouho pojede vlak do Poznane? Děkuji.
Prijezd by mel byt 12:30; 16:30; 20:30 a 1:55
Odjezd z Poznane 2:40; 7:25; 11:25; 15:25
Někde jsem vícekrát slyšel, že ty přípojové osobáky k Baltiku do Hanušek mělo vozit ČD, to se nějak měnilo, nebo to byl kec?
Rychlíky linky R10 se vrací zpátky na trasu přes Lysou n.L. a Prahu-Vysočany, ale v Lysé nad Labem nebudou zastavovat jako dřív. Přitom kombinace R10/S32 s přestupem v Lysé bývala nejrychlejším vlakovým spojením Hradec K. – Mělník/Litoměřice/Ústí n.L.
Já si myslím, že se to změní. Lysá je dost významným uzlem, aby tam tyto rychlíky zastavovaly
Lysá má a bude mít kvalitní spojení i bez zastavování spojů linky R10.
Ano, ale výše uvedený přípoj osobáky neřeší. Spojení z Lysé a Milovic směrem na Hradec taky osobáky neřeší. Lze jet na přestup osobákem do Nymburka, ale kromě delší jízdní doby je tam riziko ujetí připoje.
V případě zastavení rychlíku zase VŠEM cestujícím prodloužíte cestovní dobu o 2-3 minuty. Na to v tom vlaku nebude nejspíš nikdo zvědavej. A pak je ještě otázka, jaký by to mělo vliv na ostatní vlaky na trati 232. Ale jestli v této věci chcete něco udělat, tak se spojte s panem Otavou (bývalý starosta Lysé a nadšený železničář) a zkuste to prosadit spolu.
Už aby byla konečně dvoukolejka kolem Sadské a tyto blbosti definitivně utichly. 🙂
To byste musel vybourat kus Třebestovic, aby tam šla protáhnout druhá kolej.
No a nebo taky ne. 😉
Ta dvoukolejka půjde mimo Třebestovice a v podstatě i mimo Sadskou.
Přičemž v případě nezastavení prodloužíte cestujícím Ústí – Hradec apod. cestu o půl hodiny. Myslíte, že na to bude někdo zvědavej? O lidi z Lysý tu vůbec nejde.
Kdo dneska jede vlakem Praha – Hradec, tak nějaký minuty neřeší, a kdo ano, jede rychleji přes Pardubice.
Cestujících Hradec – Ústí bude násobně méně než Hradec – Praha. Obzvlášť v týdenním součtu to budou čísla s propastným rozdílem.
Další argument pro nezastavování je také přeplňování souprav v okolí Prahy. Už teď R z Poděbrad do Prahy praská ve švech, zatímco Poděbrady – Hradec je poloprázdný.
Což není argument pro projíždění Lysé, ale pro přidání spěšných vlaků do Poděbrad, podobně jako dnes jezdí třeba do Benešova.
To právě JE (jeden) argument pro nezastavování rychlíků v Lysé.
Ty Sp v návrhu jsou a dokonce i se zastavením v Lysé 🙂
Pro spojení hk-praha má jezdit Ex, který projede vše.
Kolik je cestujících Ústí – Hradec a kolik Praha – Hradec? To je zcela nesouměřitelné.
Nejde jen o Ústí Hradec, ale i Mělník – Nymburk atd. Prostě (i když i tak nepřesný) proklad s R23.
Proklad, kdy Os + R by jel 30 minut před R23?
Ta večerní Ostrava (a možná ještě závažněji první spoj z Olomouce do Ostravy ráno až na devátou!) by se dala řešit aspoň prodloužením poslední poslední/první Žiliny nebo jiného vhodného vlaku z Ostravy do Třebové a zpět jako přípoj k poslednímu/prvnímu vlaku z/do Brna.
Nic extra, ale když už se ideologicky nechce „zasahovat do trhu“, tak aspoň tohle kdyby bylo… 🙁 Když si to srovnám se směrem Praha – Brno, který je (aspoň zatím) o dost méně konkurenceschopný (a navíc mu chybí „Olomouc“, která na ostravském rameni tvoří hodně velký podíl), tak to je prostě šílené.
Na devátou? Nechce se mi tomu věřit. A jo přestup je sprosté slovo jinak by to šlo přes Přerov na regiojet a být v Ostravě už lehce po sedmé. Jasně taky bych se tomuto spoji co nejvíce vyhýbal, ale když není zbytí beru co jede.
Relace Olomouc – Ostrava prostě není něco, co realisticky můžete řešit přestupem, a ještě k tomu ve špičce.
Jakože 3 vagónky Hukvald, které se nejvíce plnily až ve Studénce/Suchdolu je „špička z Olomouce“ ? Spíš to vypadá jako něco s čím si hravě přestup poradí a před Ostravskou aglomerací to už obslouží místní panteři. Je mi to líto, ale Hukvaldy se prostě v dnešní době už neuživí (možná jedině dvouvozový panter)
Ony tam ty „Hukvaldy“ holt neměly tu Prahu, že.
Hele jestli berete jako 1x za týden jako pravidelné cestování jóó dobře měly i Prahu, ale pokud chcete jet v úterý tak hodně štěstí.
Na konci to na Prahu to jezdilo pouze v neděli a zpět pouze v pondělí jinak jen Olomouc a ani ten nebyl všechny dny v týdnu.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=R&cislo=641&nazev=Hukvaldy&rok=2020
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=R&cislo=640&nazev=Hukvaldy&rok=2020
No právě, takže kde by se tam těch lidí tolik vzalo, že.
Myslím, že vlak na sedmou-osmou do Ostravy by úplně v pohodě mohl být stejně obsazen jako ten na stejný čas do Brna, který se objednává (a obdobně po 21 z Brna).
Souhlas, lidé by se ho naučili používat
Jakože jeden člověk na kupéčko? Zkusil jsem se podívat na zítřejší jízdu Přerov – Ostrava a průměrně vychází na jedno kupéčko jedna osoba. Nemyslím si, že to je nejlepší příklad, kdy by měl jet souběh ještě z Olomouce. Už tak je na trati malá kapacita obvzlášť při špičce u Ostravy.
No a teď si představte, že by šlo o vlak Praha – Žilina. Nebo aspoň Třebová – Žilina s přípojem od Prahy.
Problém je v tom, že když lidi ví, že se může stát, že spojení časem může zrušit, jedou IAD, je zajímavé že vlaky z Osttqvy do OL ráno plne (lidi mají velký výběr spojení a ví, že se nezrusi). Když to jezdilo z Prahy, byl tehdy Ex Beskyd plný.
Když máte dálnici, přestupy nespolehlivé, musíte kupovat více jízdenek (kdo by jezdil na Oneticket) tak přestup je blbý.
Auto, bohužel.
Se raději vymýšlí nová spojení do Polska 4x denně, ale páteřní denní spoj z (Budějovic/Plzně/Ústí) Prahy včas ráno do Oloumce i Ostravy a později večer zpět to ne. Takže služebně například na kongresy, jednání, koncerty, festivaly a sportovní události na ranní ani večerní čas na otočku z Prahy nelze. Trochu mi na tak malou zemi potom uniká smysl samostatného ministerstva pro obor doprava.
Koukám že máme nově prodloužení jízdní doby o 7minut mezi Hlavním nádražím a Čakovicemi kvůli novému čekání ve Vysočanech. Super nápad to určitě pomůže větší atraktivnosti vlakové dopravy.
Co je lepší, o 7 minut delší JD, avšak s větší jistotou spolehlivosti, nebo sice rychlejší spojení, za to méně spolehlivé?
reálně? Bude to naprosto stejné, protože to zpoždění vzniká až od Satalic dále na té jednokolejce a ne na tom tříkolejném úseku do Skal. Takže zpoždění bude pořád stejné, jenom se bude k tomu navíc ještě čekat ve Vysočanech kvůli uvolnění hlaváku (tipuji)
Od Baltic Expressů návazná spoje Lichkov – Hanušovice…
A najde si to cestujici?
A budou ty expresy vůbec stavět v Lichkově?
A co se třeba do toho návrhu podívat… 😉
Praha hl.n.
Praha-Libeň
Kolín
Pardubice hl.n.
Ústí nad Orlicí
Letohrad
Lichkov
Původně se počítalo i se zastavením v Chocni a Jablonné nad Orlicí, proč se to změnilo sice nevím, nicméně to už by se vlak mohl brát za Rychlík a nikoliv za Eurocity.
Teď se dívám do návrhu GVD k trati 024, tam zastavení v Jablonném nad Orlicí je, to už tedy neplatí?
Platí.
Aha, tak to jsem musel přehlédnout, omlouvám se.
I tak stojím za svým názorem že podle počtu zastávek na Českém území to moc na Eurocity nevypadá, obzvlášť když ve vlaku bude max. Minibar.
Uvidíme co nakonec budou ČD nasazovat na linku Ex32.
Není to o nic jiné než Kaplice nebo Velešín.
Nebo Mohelnice a Červenka
V Jablonném to staví.
Nevím, jak to bude zastavovat v Polsku, ale už ten Letohrad a Lichkov z toho dělají spíš rychlík, stejně jako Ex2, který je taky „EC“ ale zastavuje i v Července, Mohelnici a Lipníku
Což je správně
V Letohradě bude přípoj od Týniště nad Orlicí.
Přitom jediný trochu sporný je asi ten Kolín…
Je to naprostá pravidelně se opakující klasika: Expres (IC, EC, atd) je to tehdy, když to v nějakém významném úseku jede souběžně s jinou dálkovou linkou, která řeší ten nižší segment. Zde Praha – UO a nevím jak v Polsku severně od Wrocławi. Že pak následuje nějaký úsek, typicky kolem hranice, kde se zastavuje častěji, protože tam alternativa není, nemá na věc vliv. Úplně ukázkově třeba Ex7.
Ano, kvůli střídání českých a polských strojvedoucích.
Nemám teď prostor to zkoumat, ale nemohla by to být rychlejší alternativa Praha – Jeseník?
To by muselo jet přímo a i to je s otazníkem. Přeci jen hlavní problém cestovní rychlosti z Jeseníka není úsek Hanušovice – Zábřeh
Teoreticky to bude přes Zábřeh o cca 30 minut rychlejší. Odjezd Baltiku z Prahy S:51, odjezd Valachů L:22.
Stíháte tím ten samý Sp ze Zábřehu, resp. z Hanušovic.
Tam je pfoblém především se stále bůhvíproč zbytečně nízkou NTR mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi, a samozřejmě i s tím, že je to tudy přes kopec – to dělá spolu ještě s úvratí v Hanušovicích významnou časovou ztrátu.
Baltic Expres.
Neslo by ten nazev pocestit ci popolstit?
Proc musi byt ten nazev anglicky?
Courák Bałtycki?
Tak vzhledem k jizdni dobe mezi Vratislavi a Lichkovem je slovo Expres vskutku nadnesene.
Není to mezi Ústím a Lichkovem pomalejší než Lichkov Vratislav?
To řekněte Polákům aby zmodernizovali trať z Lichkova, navíc jede přes celé Polsko…
Že by nám Poláci trochu srovnali dříve prakticky jen zadrátovanou (a zdmi obehnanou) trať? 🙂
Bałtycki ekspres ekspresowy
Ale tak se ty expresy jmenuji i polsky máme BGE ( Berlín Gdyně Expres) BWE Berlín Varšava Expres, BME (Berlín Mnichov Expres).
*MWE Mnichov Varšava Expres
„Baltic“ rozhodne neni polske slovo.
a Intercity je? A tak v Polsku říkají rychlíku. Anebo třeba Expres Intercity Premium – polské Pendolino
Rýchliky sú skôr TLK 😉
ne nejsou. TLK jenom poukazuje na ty rychlíky na které nasazují starší vozbu, na nové vozbě už se to jmenuje Intercity, a od 2028 roku na síti značka TLK bude zrušena.
Není, pochází to patrně už ze starověké řečtiny.
Βαλτικά κράτη
A ranní a večerní spojení do/z Ostravy zase nic, MD se na Ostravu totálně vykašlalo, když nejezdi dopravci na své riziko, je zákonná povinnost MD spoje objednat ve veřejném zájmu.
Taky myslim. Ve spicce naopak at jezdi jen komercni spoje, kdyz se prodaji. A verejna objednavka by mela vykryvat zbytek jako dopravni obsluznost.
Když je cestujících dost, jezdí soukromník pro svůj zisk. Když je cestujících málo, zatáhne to stát. Ano, privatizace zisků a socializace ztrát – tak to má být.
Ono toho MD nestíhá/nezvládá víc…
Myslím že MD si to nastavilo tak, že něco takového právě zákonně objednat (resp. subencovat) nesmí. Leda to obejít nějakými dvěma linkami s přestupem v Přerově nebo Hranicích.
A R640 Hukvaldy co jezdil před Covidem bylo co?
A nebyl na komerční riziko ČD?
Ano, byl.
Ne, to opravdu nebyl.
Byl
Nechce se mi teď hrabat v jízdních řádech, ale nedá se z Ex2 přestoupit na R8 v Hranicích nebo z R18 na R8 v Přerově?
Nekonkurenceschopné IAD.
A co navrhujete jako řešení?
Přijde mi to dost nespravedlivé, aby komerční spoje přes den vydělávaly a těžce prodělečné vlaky v noci platil veřejný rozpočet. Říká se tomu privatizace zisků a socializace ztrát.
To, co jste plácnul, je nesmysl. Buď bude v objednávce vše (celodenní takt), nebo nic. To platí i pro HonzaK.
Ano, tak by to mělo být.
Řešením by bylo, kdyby ostravská radnice vyhlásila soutěž na dotovanou večerní linku do/z Prahy U nás v Brně takto jezdí dotovaná brzo-ranní linka na letiště ve Vídni. Takže způsob jak existuje.
Prostě asi v okrajové časy „není“ taková poptávka. Teoreticky by MD mohlo zkusit nějaké poptávkové řízení a buď by cena byla přijatelná nebo ne. V podstatě stačí jen nějaký večerní vlak z Ostravy do Prahy a brzy ráno zpět. Při trošce štěstí by dopravce mohl využít volnou soupravu co nocuje na ostravsku co přes den jezdí a nemuselo by to být extra drahé. Ani jídelní vůz nebo občerstvení není nutné. Dávat celodenní objednávku je zbytečné, když se to přes den uživí samo. Jeden noční pár by byl pakatel proti celodennímu taktu. Tím si i myslím že expresy Praha – Brno… Číst vice »
Řešením může být např. aplikace koncesního modelu zajištění dopravy na této relaci
To MD slibovalo v 2020, když jsem se ptal, jak to vypadá, už to raději ani nevytahovali
To chybějící večerní spojení z Ostravy do Prahy mě opravdu překvapilo. Jako brňák si nedovedu představit, že bych z města neměl večerní a půlnoční spojení zpět k nám do Brna.
No, prostě hovada z MD
Mohli by to na vlacích na Ostravu a Brno zkombinovat. Nedotovat denní vlaky do Brna a místo toho dotovat večerní do Ostravy.
A pokud je to ze strany MD legislativní problém, tak to klidně nazvat rychlíkem nebo obnovit kategorii Ex. Např do Brna stejně večerní railjety staví v pár zastávkách navíc a poslední Svitava zase několik zastávek projíždí, takže mezi nimi není zas až tak velký rozdíl.
Není to legislativní problém, prostě si nechtějí, motivy chování jsou mi.nezname. možná si hrají na trh
No když se podíváte na tu směšnou cenu, kterou se dotují Ex3, tak myslím není co řešit. A pokrývá to i spoje co jedou skoro prázdné.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/168734672/k243.pdf/
Vlaky do Jemnice jedoucí až od 19. 7. 2025, zato od té doby každý víkend? Velmi nezvyklé.
Jen o víkendech a svátcích se tam jezdí každoročně, ale dřív než od druhé půlky července – možná tam SŽ do té doby naplánovala někde nějakou výluku, takže ten provoz dřív spustit nepůjde, a ten podzimní provoz bude jen náhradou za neuskutečněný jarní.
Pak je zajímavé, že to Dobrá správa ví takto dopředu + že Kraj Vysočina to neřeší tím, že by po část roku prostě byla NAD (což byla i loni – měsíc při přestavbě M. Budějovic).
No, já myslím, že nějaký předběžný orientační plán velkých výluk na rok 2025 má SŽ v nějakém úvodním konceptu připravený už teď – ona pak jejich příprava a projednávání nějakou dobu trvá a i dodavatelé chtějí mít určitě aspoň nějakou rámcovou představu o tom, co by od nich mohla SŽ za rok chtít.
Ale třeba se mýlím a o žádnou výluku tam vůbec nepůjde a důvod je nějaký úplně jiný – o tom by jistě víc věděli třeba chlapci ze SVD-JZM, kteří hlavně tam tu víkendovou dopravu vlastně pomohli vybojovat.
Na jaře bude probíhat výluka (výměna mostu na zhlaví v MB) a provozovat na této výletní trati se nevyplatí. Zde se lidé především chtějí svézt vlakem, ne náhradním busem. Viz loňská výluka.
Podle toho návrhu JŘ by vlaky na trati z Dolního Bousova do Kopldlna měli přes letní prázdniny jezdit denně. 😉
Po různých zvěstech o dočasnosti se nevrací přímé spojení Cheb – Norimberk…
Je to škoda… Se slzou v oku vzpomínám na noční spoj Praha – Plzeň – Cheb – Frankfurt – naposledy 2005/2006
„Pařížský expres“ 🙂
Toto je český návrh, ne německý.
Nevěšel bych hlavu. Třeba jen SŽ v návrzích nezohledňuje přímé vozy. Ty chebské Sp se přece měly v Marktredwitzu spojovat s vlaky z/do Hofu.
Zkuste tady 🙂
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=2186407
Přehled tratí se mi zobrazil, ale po kliknutí na kterýkoliv odkaz se objeví hláška „Nemáte dostatečná práva k prohlížení obsahu objektu nebo prohlížený objekt byl smazán. Zkuste se přihlásit.“.
Takový problém nemám, ale ty soubory mi jdou jedině stáhnout a přímo z internetu je prohlížeč není choten otevřít.
Ale staahovat celou síť po jednotlivých souborech je stejně „opruz“: kdyby to SŽ nabídla také ještě jako jediný souhrnný balík (třeba zazipovaný), bylo by to mnohem příjemnější …
To je dano nastavenim tveho prohlizece / zarizeni „PDF soubor otevrit v prohlizeci / ulozit“.
odkaz na zip je na https://www.spravazeleznic.cz/navrh-jizdniho-radu-na-rok-2025
Opäť sa tam objavil večerný vlak z Prahy do Bratislavy, ale predpokladám že to slovenské MD zasa raz zareže.
To zarezava slovenske MD? Porad si rikam, jakto, ze nic nejezdi, protoze odjezd v 19:44 mi taky dost chybi a opacne to jezdi.
Áno, nechcú to platiť. A ZSSK to nechce komerčne prevádzkovať.
https://www.frews.cz/bratislava-byla-zvolena-nejnudnejsim-mestem-evropy-na-dalsich-prickach-se-umistila-mesta-jako-frankfurt-nebo-helsinky/
Já myslel že to ukončili v Břeclavi kvůli té rozryté trati do Kút…
nie to by prešiel v pohode, večer tam už aj tak nikto nič nerobí, aj cez deň je to bieda. Ale MD SR to zrejme nechce od hranice do BA a späť platiť…Uvidíme keď sa objaví návrh od ZSSK, ŽSR by to malo zverejňovať ale kašlú na to. Najprv sa to objaví na krajoch na pripomienkovanie reg. dorpavy, potom ZSSK zvykne zavesiť celý návrh CP na ich stránke…
ZSSK to do návrhu dávala po minulé roky tiež, takže to nám nič nepovie.
Navrh je vzdy navrh. Aj ked vydaju „Konecny navrh“, tak ho este do konca novembra – ak nie dlhsie – stále menia.
Chápem to správne že na trati Międzylesie – Lichkov už nebudú jazdiť osobné vlaky? Či je to len pod iným číslom trate?
Polské regionální jízdní řády pro následující rok ještě nebyly zveřejněny, takže těžko říci, frekvence v úseku Lichkov – Międzylesie je dlouhodobě na velmi tristní úrovni, takže redukce se rozhodně vyloučit nedá, ne většinu té frekvence vezme právě ten Baltic Expres.
Tak doplním, že v první verzi nového jízdního řádu jsou na polské straně osobní vlaky vedeny až do Lichkova ve stejném rozsahu jako dosud, jen tam jsou drobné odchylky (do 5 minut) v časech.
jízdní řády zveřejněno na den 19 dubna 2024
Slezský kraj (zdroj krajský internetový věstník): https://bip.slaskie.pl/resource/1186/89812/Projekt_RJ2024-25_BIP.pdf
Dolnoslezský kraj
https://drive.google.com/file/d/160JmvaqKz3zTkMCqkSBm_lVdDJE3aNXU/view
byly zveřejněny 19 dubna
Otázkou je, jestli není frekvence tristní z důvodu přestupů a čekání v Lichkově, a tarifní neintegraci dále do vnitrozemí obou států.
ale nikdo tyhlecty spoje neruší podívejte se do tabelárních jízdních řádů, které jsem zpřístupnil vejš.
Ty GVD z SZ jsou nepřesné stejně tak chybí v nich osobní vlaky Katovice-Bohumín.
Frekvence je tristní především tím, že ten osobní vlak jede z Lichkova do Wrocławi velmi dlouho a buďme realisté úsek Ústí nad Orlicí-Lichkov na tom není o moc lépe, tarifní integrace překvapivě existuje, třeba nabídka KD+Czechy. Přestupní vazby by šly určitě zlepšit, to je pravda, avšak i u těch přímých přestupů je frekvence do 10 lidí o víkendech, v pracovní dny jsem jel mnohdy i sám.
tak nějak to vypadá i s Bohumín Katovice, kde lidé nastupují teprve v Chaloupkách a s Bohumína jedou ojedinělé osoby. Stejně na ten Lichkov teprve Kladská Bystřice a Kladsko naplňují vlak. Je zajímavé, že do Polska z Česka většinou jezdí jenom Praha a Ostrava. Ostatní až na výjimky vůbec ne.
z Bohumína
V MSK jsou opět zavedeny osobní vlaky Opava – Český Těšín každý den. A já myslel, že ten zavedený přestup ve Svinově, podle prezentace kraje, přidává na atraktivitě. 😆
Tak původně tak bylo kvuli propojení S2 a S9, ale tento rok už nikdo nad tím nepřemýšlel (kvuli dotacím na pantery která nakonec nebyla)
Snad budou oběhy udělany dostatečně kapacitně co se tyče jednotek
Rozumím, ale laicky si myslím, že S1 v kuse je atraktivnější, než „kolečko“ S2 a S9 kolem Ostravy, navíc jen v jednom směru.
Zase se dalo i do Bohumína z Havířova na přímo
Nejlepší by tam bylo rozdělování panteru
Z ČT by jeli 2 ve svinove se jeden odpojil a jen na opavu a druhy by pokračoval bohumin+ by se k nemu ve svinove přidal další
Ale to by muselo byt cca 15 panteru aby to bylo proveditelné
Návrat na celou Kozí dráhu? To je překlep, nebo už konečně realita? Pokud si pamatuji, tak se naposledy s dostatečným povykem diskutovalo prodloužení z Telnice do Krupky.
Pokud ale tedy celý úsek, tak sláva a cyklostezku souběžně, aby byl klid.
Tak v návrhu GVD 2024 byl taky „provoz“ na celé Kozině, nebo ne?
Nejen 2024, ale i ve zveřejněné verzi + totéž už tuším pro rok 2022.
Tak, tak, prstem po sloupcích se tam dá jezdit už dost dlouho, ale v reálu vás vyhodí v Telnici a dál jsou na trati slušné stromky (vloni v létě byly, třeba se už maká na změně).
Návrhy jsou už přístupné klasicky: https://www.spravazeleznic.cz/navrh-jizdniho-radu-na-rok-2025
Zatím ne. Zkuste si tam otevřít nějaké PDF a zjistíte, že je to JŘ s platností od 9.12.2023
Člověk by myslel, že to mají v databázi a stačí „jen“ přehodit tabulku, což je tak za 3 sekundy hotové, ani ne 😀
No, já tan teď vidím tohle:
Návrh železničního jízdního řádu
pro období od 15. 12. 2024 do 13. 12. 2025
Nejsou:) tam jsou ještě nahrané aktuální tabulky.
No, já tan teď vidím tohle:
Návrh železničního jízdního řádu
pro období od 15. 12. 2024 do 13. 12. 2025
Jak kde , třeba královéhradecký kraj už tam má návrhy a le jihomorovsky nebo zlínský tam mají současné, je ti kus od kusů.
Na https://www.spravazeleznic.cz/navrh-jizdniho-radu-na-rok-2025 je již návrh – obsah odpovídá nadpisu. A je tam i odkaz na soubor kompletní (všechny pdf zabalený do ZIPu).
“ V oblasti lokálek zaujme i návrat na celou trasu takzvané Kozí dráhy z Děčína až do Jeníkova-Oldřichova. Dosud se jezdí jen z Děčína do Telnice.“
Pod tou tabulkou je -platí od 10.prosince 2023. Tak to už se tam rok a půl jezdí. 🙂
Rok a půl? Že by byl rok 2025? 🙂
Pod tabulkou je Návrh železničního jízdního řádu
pro období od 15. 12. 2024 do 13. 12. 2025
Oznaceni comfortjetu jako railjet a pritom je to EC. A pak se na stejne trase objevi jeste RegioJet. Ta potreba udelat v tom co nejvetsi gulas je fascinujici.
A přitom to všechno je Ex, ještě k tomu.
Ano, jen Raijet by měl být MEx, pokud teda tím „M“ pořád označují ucelenou jednotku.
Po dopravní stránce žádné MEx neexistuje, i RegioJet, který si vybrečel označení RJ má po dopravní stránce označení Ex.
Ano, i pendolino je dopravně Ex, žádná polívková city.
Ok dík za info
„M“ nikdy ucelenou jednotku neoznačovalo. Označovalo to motorový vůz nebo v případě EM elektrický vůz. Z toho pak byly odvozeny zkratky vlaků MOs a EMOs, popřípadě MSp a MR. Důvodem bylo omezení některých služeb (přepravy zavazadel a spoluzavazadel) u těchto spojů z důvodu absence „hytláku“, který byl jinak tehdy (do 90. let) standardní součástí vlaku.
Proč jsem si já blb myslel že „M“ byly ucelené jednotky? Někde jsem na to přijít musel…
Není to z Unisimu? Tam právě existuje MOs, MSp, MR i MEx. A opravdu to značí ucelené jednotky.
A jó, možná, už jsem to dlouho nepustil, tak to asi bude ono. Dík 🙂
Vlaky co se tyče kategorii jsou jen (osobaky)
Os
Sp
Ex
IC+EC jsou EX jen jsou pojmenovaný jinak podle složení (na wiki to je popsáno podrobně) většinou se jedna o to ze IC/EC musí mít jidelak atd
SC, RJ, rj, LE jsou firemní označení ale kategorie Ex – něco na bázi IC/EC ale už to jsou doslovné “pojmenování” vlaku dopravci
Ještě samozdrejme je kategorie R- rychlik
Jo, já vím, ale někde jsem si musel přečíst (asi jsem to blbě pochopil), „M“ je ucelená jednotka a ono ne. Dík všem za objasnění…
Možná jste to viděl v nějakém historickém jízdním řádu třeba u „Vindobony“ nebo „Karlexu“ …
Mimochodem, proc se vubec vymyslel nazev ComfortJet a InterJet, proc to cele nezustalo jako RailJet? Menit nazev podle poctu vagonu a nakonec to stejne v jizdnim radu oznacit jinak nedava smysl.
Protože Railjet je ochranná známka ÖBB. Za to se platí.
„railjet“ je název vlaku = produktu dopravce, „comfortjet“ a „interjet“ jsou názvy souprav (hardwaru) ČD (vozící produkty R a IC). Souhlasím, je to úplně zbytečný zmatek, který se stejně, dle mého mínění, v marketingu nedá využít.
Ono to nakoniec kľudne nemusí byť EC ale kategória railjet. Tieto veci sa ešte do finálnej verzie často menia. Keďže comfortjet je z pohľadu cestujúceho prakticky identický railjetu, malo by zmysel to mať v rovnakej kategórii.
Ten noční Baltic expres bude pravděpodobně bez ubytovacích vozů? 🙁
Mošnov docela ožije s těmi Sp vlaky Ostrava – Mošnov – Veřovice. Po většinu dne každé 2h. To už je na odlety trochu i použitelné. Jen tam je problém delší díra v noci. Koupací lety dost létají v noci a trochu to kazí že na odlet vlak jede, ale zpět až o půl sedmé ráno (8h díra mezi vlaky).
Mi to ukazuje první vlak 4:45. Jinak je to „kompenzovano“ v noci busy.
Já měl na mysli odjezd zpět na Ostravu od 22:36 do 6:28 nejede přímého nic. Dobrá nenapadlo mě se odjet 4:51 do Skotnice (pouze v kladiva od 16.VI. do 26.IX), 15 minut čekat a pak jet na Ostravu. Autobus AE jede spíš náhodně pro pravidelné lety, ale na koupací nevhodné a linku 641 2km pěšky od letiště moc neberu.
Jo takhle. Bral jsem opačný směr.
641 je spíš na obsluhu obce, ale asi jedine použitelné v noci….
V tomhle směru je to bida….
AŽD to bude platit ze svýho, nebo jim bude sypat další KU?
Vlaky z Kopidlna mají jakžtakž přípoj od Jičína, ale zpět to nenavazuje. Ujíždí si to o pár minut nebo jede zrovna do díry ve 2h taktu.
Asi snaha AŽD, aby to kraj zaplatil a zařídil posunutí spojů…
Jak zařídíte posunutí přípojů? Zde jedině posunem výhybny z Baroušova blíže Kopidlnu…
Do každého výletu je tedy potřeba vložit 1,5h prohlídku Kopidlna. Leda by byl přípoj ještě jinam…
A jeje, zakázaná otázka 🙂
Taky si myslím, že smlouva s krajem zatím není, ale na vlastní triko by do toho nešly.
Hezký den. Společnost AŽD bude provozovat linku Kopidlno – Dolní Bousov na své vlastní riziko. Při tvorbě našeho jízdního řádu jsme se maximálně snažili o návaznost na jiné vlaky. Teď bychom potřebovali po kraji, aby nepatrně posunul odjezd nenavazujícího vlaku o pár minut, tak aby to bylo ku prospěchu všech cestujících. Snad se to povede. Poprosili jsme je o to.
Těším se! Jako jedna z mála lokálek v ČR mi chybí do sbírky. Pro jednou zvládnu i tu zmiňovanou hodinu a půl v Kopidlně (třeba najdu nečekané krásy!), ale přípoje potěší 😉
Brno – Zastávka mimo špičku pořád jen 1h takt a výhradně couráky? https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/168734672/k240.pdf/ Celkem rozpor s tím, co bylo dlouhodobě hlásáno. „Zrychlené“ spoje zastavující v Ostopovicích (a až bude hotov terminál ve Starém Lískovci a začnou zastavovat tam, tak v Ostopovicích se zastavovat přestane?). Mezi zastávkovými vlaky ani ne 20min. rozestup (i když je fakt, že původní údaje psaly o tom, že 2 ze 3 párů za hodinu budou zrychlené, tzn. vlastně i toto je pro menší zastávky zlepšení, že ty spoje budou mít za hodinu 2, i když v nepřesném prokladu). Neuvěřitelné pro mě je, že nadále každý druhý… Číst vice »
No a? Zas taková frekvence v Omicích není, páč naprostá většina omických obyvatel je moc pohodlná na to denně slézat 60 výškových metrů a poté je zase šlapat nahoru.
Od toho se tam dá pro všechny vlaky dát zastávka na znamení. Pořád to není důvod k nezastavování.
Uvidíme jak to nakonec bude, každopádně v Omicích by měl být – invariantně se ŽUBem i bez – něj takt T=30/60 min.Všechno ale vždycky S4 „courák“.
V bezŽUBové variantě Studie proveditelnosti taky nebylo uvedeno, že „spěšňáky“ budou zastavovat v Ostopovicích.
A mám takový dojem, že ten 30min. interval tam byl uveden i mimo špičku. Ale to bych si už nebyl jist.
Celkově je to pro mě neuvěřitelné – však i proto se ta modernizace dělala, aby tam (mj. i mimo špičku) mohl být takový interval, který v téže části dne je běžný směr Tišnov, Blansko, Hrušovany u Brna. A on tam nakonec v té části dne nebude…
Rekonstrukce celého úseku Heršpice – Zastávka za spoustu miliard a vesměs žádné zkrácení jízdních dob ani u rychlíků (před modernizací i nově jsou stejné jízdní doby)
Jízdní doby jsou podobné, ale kapacita tratě je násobně delší. A nikdy jsem ve vlaku nezaslechl stesky na rychlost (ono to ani autem ze Zastávky do Brna nedáte rychleji, spíš naopak), ale na kapacitu, která byla na hraně a kdy jeden zpožděný vlak rozbil jízdní řád na trati na další dvě hodiny.
Kde mimochodem většina těch zpoždění by brzy přestala být přenášena, pokud by se dalo křižovat ve Vysokých Popovicích (viz vysoký počet čekání na křižování v Rapoticích na vlak od Brna). Nicméně je pravda, že (i když o dost dráž a později) ta dvoukolejka to přenášení zpoždění eliminuje nakonec taky. Ale pozor – když z nějakého důvodu pojede zpožděný vlak od Brna do Zastávky a bude mít přípoj směr Rapotice a ten na něj bude čekat, tak stejně v Rapoticích „vyhnije“ protijedoucí vlak, který pak přenese zpoždění v Zastávce na vlak směr Brno (pakliže bude čekat; tam ve špičce pochopím, když… Číst vice »
Tam chci doufat, že to ještě jen provizorium před nějakým definitivním zvýšením rychlosti, které ještě nestihne být k začátku nového GVD provedeno.
Vzhledem k tomu, že z Brna až na Vídeňskou (ex. Odb. Státní silnice) zůstává jednokolejka, buďme rádi, že se to spíš neprodloužilo.
Nicméně důvod možná bude v tom, že těsně před R (do Brna), resp. po něm (z Brna) pojede Os vlak, který nadále bude (i když s přestupem) fixován Rapoticemi v X:00 h = nutnost rozvolnění časových poloh R, který za tím courákem bude (nadále, stejně jako dosud) „poskakovat“.
Myslel jste Rapotice X:30?
Ou, samozřejmě. Mmch. na X:00 h by se Rapotice těžko daly překlopit, protože by tam byla vysoká nestabilita – někdy v L:47 h by lichý R projel Zastávkou, tam by na křižování čekal Os, který by někdy v L:58 h dojel do Rapotic, odkud by vzápětí odjel protijedoucí Os, který by do Zastávky dojel někdy v S:07 h a v tu chvíli už by Zastávkou chtěl projet protijedoucí R. Velmi napjaté při včasné jízdě, natož při častém zpožďování lichých R11, v dané situaci s velmi problematickým překládáním křižování (R by musel čekat v Rapoticích na zpožděný Os, čímž by ale… Číst vice »
** Pardon, ZPOŽDĚNÝ R by musel v Rapoticích čekat na (včas jedoucí – díky přesunu křižování) Os. No a i co potom – ten R by vyjel z Rapotic směr Brno v těch L:58 h, takže Zastávkou by projel někdy v S:06 – S:07 h, kdy ještě po něm by potřeboval projet Os vlak od Náměště do Zastávky, tzn. díky AHr. Příbram na Moravě by vyjel z Rapotic (s +5 min.) v S:03 h, do Zastávky by dojel asi v S:12 h, kde už by čekal protijedoucí R, který by tím nějakých 5 minut zpoždění získal (ale O. K., pořád… Číst vice »
Baltic expres je super, ale celá Morava přišla o přímý vlak k Baltu. Sobieski už jen do Varšavy 👎
Baltic expres je spíše pro ty ze západní části, aby se mohli vyhnout zbytečně dlouhému cestování přes Bohumín a bůh ví kolik přestupů budou muset učinit.
Morava je na tom o trochu lépe protože máte přímé spoje alespoň do Varšavy, odkuď jezdí vlaky i do Gdyně a cestování je i z Břeclavi o trochu kratší než z Ústí, Plzně, Českých Budějovic…
Tak to je hodně špatné. Já Sobieskim jezdil pravidelně do Gdaňsku a zpět… 🙁 To už je lepší jet do Katowic, odkud ještě snad pořád jezdí přímé spací vlaky do Gdyně, než přestupovat v půli cesty ve Varšavě…
Ano, z Katowic stále jezdí přímé spoje včetně Pendolina.
Případně z Čechovic-Dědic
Přestup není sprosté slovo.
Při povinných rezervacích + hrozícím ujetí při zpoždění to problém každopádně je.
(+ nejsem si jist, jak se v Česku dá/nedá zařídit rezervace do ryze vnitropolského spoje; pokud dá, pak je problém jen výše uvedený; pokud nedá, byl by problém i toto)
Dá se zařídit v pohodě, buď za 3€ od ČD nebo za 1zl od PKP. Navíc v Polsku se povinné rezervace reálně netěší mimo Pendolina, průvodčím je to většinou jedno, nebo vám normálně prodají rezervaci ve vlaku za ten 1 zlotý.
*neřeší
Tříminutový přestup Svitava > Baltic v Ústí nad Orlicí mi nepřijde úplně salonfähig (když další jede za 4 hodiny) 😛
Z Brna se přece jezdí do Vratislavi po dálnici. Oh wait…
Starý Adolf ji postavit nestihl a od té doby se o ní jenom mele a hádá. 8)
Je.
Na jihu Čech přidání spojů na tratě z/do Českých Budějovic na špičkovou hodinu. V případě tratě 194 do Krumlova, 196 naopak až na Lipno (trať 195), 199 do Velenic posílení na celodenní hodinu, dopoledne tedy jen do Borovan. Na 190 zůstává střídavá dvouhodina do Písku/Strakonic plus krátké spoje do Číčenic/Dívčic. A na 220 střídavě do Tábora a JH.
TO jsou dobré zprávy
Ta hodina do Krumlova je šílené kulhavá, ale zaplaťpámbu aspoň ta to. V ranní špičce se zkrátila díra z 2:10 na 1:29. Asi podle potřeb občanů.
Do JČK to sice zasahuje jen okrajově, ale doplnil bych rozšíření provozu „jordánů“ a jejich projíždění nejzoufalejších zastávek České Sibiře (včetně Mezna, ale mají, co chtěli).
U Krumlova / Šumavy je zásadní zachování nenávisti vůči turistům od Prahy, aby náhodou nechtěli přestoupit od prvního EC. Tedy mohou, ale jen v zimě, kdy počet zájemců bude blízký nule.
Tak tam je to z důvodu že by se nestíhal obrat v Novém Údolí.
Do Krumlova z ČB se stejně rychleji dostanete přestupem na autobus a to rovnou do centra, než přestupem na ten příšerný motoráček.
Ještě doplním, že skončí zastavování rychlíků R11 o víkendech v Ražicích, což je rozhodně krok správným směrem. O víkendu Os Tábor – Strakonice, v pracovních dnech Sp Tábor – Strakonice a Os nově Tábor – Ražice.
Na trati 196 je tam jeden pár vlaků pouze České Budějovice – Velešín a zpět, dále vybrané vlaky v určité dny končící/výchozí z Kaplice.
A na trať 244 se od Bohutic dolů opět kašle. No kraj svou „péčí“ nepřekvapil, slušné bus spojení žádné a vlak mizérie s pár spoji za den.
V tak řídce obydlené oblasti nemůžete čekat bůh ví jaké spojení
Pro spojení na krátké vzdálenosti je trať nepoužitelná, ale coby „páteř vůči Brnu“ použitelná být může. T-244 je dlouhodobě „popelkou“ co do nasazovaných vozidel (i když tam chápu to „úskalí žebříčku priorit“ ještě navíc kraj od kraje, kdy t-244 je v žebříčku JMK níže, zato v takovém Kraji Vysočina by byla na předních pozicích významnosti ve srovnání s dalšími regio. výkony v témže kraji) i infrastruktury (peronizace, rychlé rozpojování/spojování v Mo. Bránicích). Už jsem to tu asi někdy psal – za cílový stav bych považoval 1h takt přímých spojů Hrušovany-Šanov X:30 h – M. Krumlov X:00 h – Silůvky X:15/X:45… Číst vice »
Podotýkám, že mimo obydlenou oblast jsou pouze žst. Rakšice a zast. Břežany. Ostatní zastávky a stanice jsou v těsném sousedství s některou obcí, které o vlaky stojí, zejména Suchohrdly a Dolenice (a vzdálenost 4min od prvních domů v Pravicích nepovažuji za problém, sám to mám na bus zastávku dál a jezdím busem).