Až padesát tisíc pokuta za projetí návěsti. Ministerstvo představilo tresty pro strojvedoucí

Stanoviště strojvedoucího v jednotce RegioSprinter. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD PrahaStanoviště strojvedoucího v jednotce RegioSprinter. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha

Novela zákona řeší jen tresty pro strojvedoucí, nikoliv jiné drážní profese.

288 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pojtinger Karel:1957

Vždy je to otázka lidského faktoru.Taky na Ministerstvu dopravy,v Parlamentu,ve Světě,etc.: mají jen můj
Patent: Vynález,etc.:mimo jiný:*: plně funkční,etc.:*:na automatickou,elektronickou regulaci,etc.:mimo jiný:*:lokomotiv, turbín,etc.:taky od roku 1983,etc.
Fira:by tam byl jenom na „kontrolu“,etc.
Umí to všechno automaticky,etc .A přejezd červený,nebo :*: rychlost ,etc:*:a to taky
na výhybkách,etc.:/pokud to někdo neslohne,etc./je nemožný,etc .
Kdo chce hledá způsoby,kdo nechce,tak
ani neodpoví,etc .
Známe,etc.:*:“svoje lidi“:etc.6,7,13,14,F, ž kroužcích,etc.

Vbb

Taky vám vesmírní útočníci dávají rány z vysavače a žehličkou vysávají vaše myšlenky? Musíme se bránit, jinak nás všechny vysají!

Pojtinger Karel:1957

Je to přesně tak, zeptejte se na F spionazni ,etc .:systém,etc .: to Slovenska: SVK,CZE,NSR,FRA,etc.
Ani Strasbourg, etc.:taky s tím,etc.:*:
nechcou nic dělat,etc.
Nedoplatijou se,etc.:6,7,13,14,F, ž v kroužcích 😀.
P.S.:*:fakt taky to mám/je to plně funkční,etc.

pako

Hmmm, flastr ve výši téměř dvou měsíčních platů? Zaveďte to a jdu si hledat jinou práci 😀 … a nebo mi dejte plat odpovídající průměru platu strojvedoucích eurozóny.

Nadseny cestujici

trochu mi to pripomina stary vtip o vedeni CD nebo jinem vedeni.
Po kazdem prohranem zavode velitel posadky osmiveslice za trest vyloucil jednoho veslare z lodi …

Ketchup1970

V islámských zemích je za cizoložství trest smrti , tedy častěji pro ženu , člověk by si myslel, ze takhle jim úplně vymizí nevěra. Ale není tomu tak. Desítky a stovky mileneckých dvojic riskují ve jménu lásky, touhy, vášně.
A to mluvíme o úmyslném jednání . Teď si někdo myslí , že drakonickým pokutováním zlepší svěžest fírů, odstraní nutnost milionů vedlejších vjemů a zabrání lidské chybě.
Na silnicích se prohání arogantní psychopatická hovada a těm ani postihy nevadí . A když se něco stane, tak tresty jsou symbolické.v porovnání s tím co způsobili.

Kroko

Zlatý hřeb tentokrát ne z MD,ale z DÚ. Základ je k močení používat WC na lokomotivě a ne šturc pod okny DÚ. Starší příběh, ale ze stejného hrnečku. To je tak když nevíš která bije.

vagonář

Tomu říkám pokrok! A co takhle zkvalitnit zabezpečovače a k většině takových případů by ani vůbec nedošlo…

ABC

A pak už tam může sedět i cvičená opička, ne

Meno

Cvičená opička se neumí trefit do perónu

Leinad

AVV jo.

Y.K.

Ne

Y.K.

Přijde mi to postavené na hlavu. Někdo začal uvažovat kolenem a vymyslel, že přes sankce odstraní lidské chyby, které jsou nevyhnutelné. Protože drsné pokuty by měly existovat výhradně na eliminaci úmyslného závadného jednání. Naopak chybu může udělat každý a riziko šibenice jí nezabrání.

Letectví už dávno zjistilo, že přes sankce se bezpečnost zlepšit nedá, organizace naší železnice je naopak pořád mentálně v pravěku. Sakcionuje se ten výkonný konec, naopak bezpečnstní díry v systému jsou kvalitně vykrité úřední přehazovanou a údajnou „neřešitelností“.

ABC

A proto se na silnicích navrhuje za nehodu se zraněním až 75 000 ….

Jarda Š.

Kdo bude o těch přestupcích rozhodovat v 1. stupni a kdo o odvoláních?

Nadseny cestujici

pro jistotu: nejdrive DU, v odvolani MDCR.

Mizek

Projetí návěstidla rovná se nehoda.Nehoda rovná výjezd všech možných vyšetřovatelů , klidně u osobní dopravy hasičů atd,což jsou desetitisícové částky.K tomu prémie pryč, přeřazení na jinou práci,přezkousky. ± ještě 50 000.Kc.Chudák ten nešťastník. Odchod do důchodu v 65, samé noční, soboty, neděle, nástupy a konce jakoukoliv noční dobu.Zabezpecovac není,pouze mackatko z 60 let. minuleho století,vše máš na hrbu.Za 30 čistého, nedělej to.

ABC

tak si ten nešťastník může jít sednout za kasu do Lídlu, tam bude mít po třech letech čistýho 28,5

Jan

Proč má pořád tolik hlupáků tu zvrácenou potřebu srovnávat strojvedoucí a řidiče? Existuje sto jiných profesí, které mají ke strojvedoucím blíž, ale to je nad rámec duševních schopností všech hysteriků, politiků a kádrováků.

ABC

Protože tam ten nepoměr v represích a přístupu k nim bije do očí. Tedy aspoň nešotouše. Je snadnější vozit vzduch v šukafonu někde na lokálce nebo kamión přes půl Evropy který musí dodržovat milión nařízení, často jdoucích proti sobě. A odpovědí odpovědných větsinou je to je jejich problém jak si to zařídí.
A jinak, které profese máte na mysli? Neurochirurga? Obsluhu jaderné elektrárny?

Leinad

Kolik % projetých stůj byl úmysl nebo tomu aspoň šel fíra naproti?
Napadá mě akorát jízda Elefanta přes Masarykovo nádraží (fíra přiznal že se už chystal a oblíkal místo řízení).

Adam

Tak tohle vymyslel moula. jestli si někdo myslí, že bezpečnost bude lepší díky represím, bude to mít přesně opačný efekt. Strojvedoucí stavají v noci na směny, jejich nástupy ve 3:40 at, přerušované směny, spánek na lokomotivě a nebo chůže na hotel či penzion hodinu,aby si dve hodiny lehnul.Ale čemu se divit, ministerstvo řídí nadčlověk,který zvlásne všechno, je to jako dříve se sestřičkama v nemocni, každý na ně nadával, stát jim pomalu korunu nepřidal a dnes jim každý líbá ruce a nohy.
Pokud chce někdo vylepšít bezpečnost, at upraví pracovní život strojvedoucích

Kroko

Tak to mně zase pěkně hnulo žlučí. Co mám dělat, když posledních 35 let, vždycky když vstanu ve 2 v noci do práce, jsem šel s přesvědčením, jak si dneska pěkně majznu klacek. Tak to má asi každý fíra, že jde do práce, aby si zaškodil. To jen pro odlehčení. Je jediná cesta, sebrat se a jít do pr…yč. To co se teď děje nemá obdoby. Tak jak by vrchnost chtěla jeden rok obhajiš linenci, za to tě pošleme na psychotesty a když přijdeš, půjdeš na trenažér. Mezi tím tě zpijemníme i to, že ses narodil. Ještě že to má… Číst vice »

Zbyněk

Plně souhlasím. Kdo tu práci tedy bude dělat, když společnosti své zaměstnance vymačkávají namísto aby zkrátily směny na 8 hodin, tak z toho dělají profesi bez volna a plno nepříjemností všude okolo. Dosáhnout na licenci strojvedoucího není vůbec jednoduché, stojí to spoustu času i úsilí a pak ještě prověrky, nařízení, předpisy, mimořádnosti, do toho prodávat jízdenky a ještě dávat pozor na průběh cesty včetně stávání ve dvě ráno, to už je opravdu práce pro nějaký automat, který ty lidi nebo náklad odveze.

Kroko

Pane kolego,8 hodin směna je cesta do pekel. Jezdili jsme ve dvou 13-14 hodin+rg.To dělá volno. Čím je směna kratší, tím víckrát musíš jít. A ruku na srdce, když vstanu tak je jedno jestli 8 nebo 12. Spíš je to o podmínkách. Dřív bylo všechno turch, ne že stojíš někde 61 minut a jsi tam zadarmo, co se pracovní doby týká. Na nákladech zatím co jsem v práci, tak je placený. Kde je doba, když jsi si šel v klidu na oběd a ještě si měl spoustu času udělat něco na mašině.Dnes ještě nestojím a už jsem měl být 20… Číst vice »

Koro

Kladicky blabol
Idealni smena je okolo 10 hodin. Uz po 6 hodinach upada koncentrace. 13 hodinova smena uz nema zadne bezpecnostni parametry. To ze je pak o jeden sen volna v mesici vic rozhodne nicemu neprospiva.

Kroko

Dobře, 10hodin noční a nemáš vyděláno ani na dva dny. Pokud krátké šichty, tak max. norma 30hod týdně. To nikdo nedá. A pokud můžu za ta léta posoudit, tak je rozdíl jestli jdeš do práce 12-13krat, nebo tam pomalu bydlíš.Jezdil jsem deseti denní turnus, kde za 70dni bylo 34dni čistého volna a nástup ve 22 nebo konec ve 3, už se jako volno nebralo. Jeden týden sobota, jeden neděle. To bylo to krásné, že bylo spousta volna a byl čas na všechno.Vim jediné, že začínat dnes, tak mně na mašinu už nikdo nedostane. Stejně tak vrátit se k matce, tak… Číst vice »

Kroko

Ještě na doplnění,17 let jsem jezdil letmo.

X 1

FUNKČNÍ vlakové zabezpečovače ETCS, PZB/LZB. Ne!!!

Naši akademičtí odborníci a inteligentní státní úřednící s pomocí vlády, nám zajistí nový, jistější vlakový zabezpečovač, který eliminuje všechny mimořádné situace a učiní z České železnice tu nejbezpečnější na světě.
POKUTA 1.0

Hned se budu jako cestující cítit ve vlaku lépe a bezpečněji, když budu vědět, že POKUTA 1.0 zabrání projetí návěstidla, že se už nikdy nesrazí vlaky a že vepředu sedí psychicky vyrovnaný strojvedoucí s úsměvem na rtu. 🙂

Pane bože.
Proč jsi dal dušu do baranů a ještě jim dal funkci.

Zelenou vlnu a suchý glajze všem.

Jiří Kocurek

A že se na to ETCS mezi železničáři nadává, čím je níž tím víc.

Petr Šimral

Čím méně toho vím, tím více nadávám…
Čím méně toho vím a tuším, že se tomu osobně nevyhnu, nadávám dvakrát…
A když jsem konečně přinucen si to pustit, tak zjistím, že to není žádná tragédie…

Kolik fírů si to smělo zcela samostatně bez dozoru úředníků spustit? Ano, asi tak 50, z toho 45 u MTR!
Kolik úředníků to vůbec reálně vidělo? Přímo na lokomotivě??? V reálném provozu, nikoliv na „promo“ akcích z Brna do Břeclavi 200 km/h???

Krásné sny o represi ze strany MD…

Y.K.

Klasický strach z neznámého. Až si to opravdu osahají a přestanou se „bát“ neznámého a zvyknou si že je to lehce omezuje v chlapáckých odhadech, nedají na to dopustit, o tom jsem přesvědčen. Po všem tom technickém balastu a teoretizování je skutečný vlakový zabezpečovač především neunavný POMOCNÍK strojvedoucího, druhé „oči“ co mu především kryje zadek v případě že bude mít sám „výpadek“ a zjednoduší už tak hektickou práci servírováním návěstí až pod nos.

medical_examiner

To tedy. Já budu jako cestující klidnější, až bude strojvedoucí mít osobní kartu, vkládat ji do čtečky a tím odblokovávat řízení lokomotivy. Součástí bude i alkozámek. Stejně jako nezrušitelné blokování jízdy proti stůj (a samočinné zastavení před stůj na trati)…

3PO

Co kdyby třeba tu Bezpečnostní řadu napadlo,že by mohli být strojvedoucí osvobozeni od činností,které jim výkon služby ztěžují?Mám na mysli:prodej jízdních dokladů, řešení směrovek, sčítání cestujících asi 6x ročně,soupis vlakové dokumentace a podobně.Velmi smysluplné je také převážení služebních pokladen vlaky 00-s,když za dvě hodiny jede vlak s vlakovou četou.Jinak vše je vyřešeno třemi slovy-strojvedoucí je povinen.Neberte to jako stěžování si a plakání,jak je to hrozná práce.Je to jen komentář.

Luboš

Však by bohatě stačilo zlikvidovat šukafony a jejich výkony přenechat autobusům. To by byla největší úleva pro ně

Někdo

Šukafon na trati Benešov – Trhový Štěpánov kam přestupuje od rychlíku třeba 70 lidí ?

Luboš

Tam má jezdit 841, Lint27 či něco podobného

Zrzek

Shrnu to asi takhle. Kdyby naše MD zodpovidalo za schválení a provoz 737MAX, tak letadla by padala dále, piloty by bylo brát jako nemehla, která se musejí trestat, protože mají umět ovládat letadlo. Co na tom, že je postavené úplně jinak a má jiné systémy o kterých nikdo neinformuje. Řeší jen následky a příčiny je problematické řešit. Viz. Silnice a různé fetky, které jezdí, ačkoliv mají xkrat zákaz řízení. Policie a soudy svou práci odvádí, ale ti kteří mají tu možnost stanovit nějaké řešení, které by opravdu fungovalo to neudělají, protože přesouvají odpovědnost na konec řetězce.

Lze s tím žít

Po vzoru paniky v této zemi, když premiér začne nahlas uvažovat o povinnosti respirátorů – a ovce letí do krámů a na eshopy kde je skupují, by pak měl každý strojvedoucí začít dávat měsíčně stranou 500,- Kč a po necelých 9 letech bude mít nastřádáno na průser 🙂 Tvrzení ministerstva které je nyní doplněné, si zakládá na skutečnosti, že je to výplodem již dohodnutého na pracovních skupinách a bezpečnostní radě = tedy pohlaváři už o tom vědí, jak to, že o tom neví federace strojvedoucích, OSŽ a jaká k tomu mají stanoviska? No zatím opravdu není důvod se trápit, legislativní… Číst vice »

Alois N.

Milý příteli, normálně uvažující člověk nosí respirátory FFP2 v MHD a obchodech bez nějakého nařízení.

Lze s tím žít

Beru Váš názor příteli, nicméně pak nenormálně uvažujících je na nádražích PID a dalších integrovaných systémech plno, v nákupních centrech a u pultů s obsluhou u lahůdek taktéž. Také každodení dav cestujících nastupujících do příměstské jednotky s nakousnutou pochutinou, či pitíčkem za účelem nemusení si nasadit na dobu jízdy pokrývku úst a nosu je hitem posledních týdnů. Není nad to žužlat sušenku 50Km.

Alois N.

Bohužel vidím to samé. Pak se nedivme, že jsme best in covid – celosvětově. Rouška toho moc nezachrání, ale je to lepší než drátem do oka.

medical_examiner

Jednu sušenku 50 km?!
To musela být nějaká kouzelná sušenka…

David

Problém je v tom, že MD lže – tedy jestli za projednání nepovažuje to, že 90 % zúčastněných na konferenci s jejich názorem nesouhlasí a někteří velmi hlasitě. A hlavně to není proporciální – argument, že Správa žezelnic si svoje lidi potrestá sama – a dozvíme se jak ? Dostane výpravčí se signalistou pokutu 59 tisíc za vjezd na obsazenou kolej bez následků ? Nebi to skončí tím, že výpravčí bude povýšen a signalista si dá měsíc pauzu jako ….co vlastně ?

rejpal

Tady se krásně ukazuje jak dokonale funguje Ministerstvo dopravy a jaké zaměstnává experty, když vymyslí takovouto blbost.

Tomáš K.

Koukám, že někdo přišel se „skvělým“ nápadem, jak strojvedoucím zvýšit stres a přidělat starosti a hlavně ukázat veřejnosti, že se něco děje, i když žádné pořádné řešení nepřichází. „Budem vydírat strojvedoucí, to veřejnosti musí stačit.“ Ať se radši ministerstvo zaměří na skutečné řešení problému a ne zbytečnou buzeraci strojvedoucí, kterých je málo, často musí pracovat přes čas a jsou v neustálém stresu. V některých místech jsou návěstí nasázená tak nelogickým způsobem, že strojvedoucí na něj vidí až sto metrů před ním, do toho musí hlídat spoustu dalších věcí pak se někdo diví, že občas někdo projde pře Stůj. Vůbec nevím,… Číst vice »

Leinad

Na projíždění autoblokových stůj nevidím nic špatného.
Hlavní podmínka je jet podle rozhledu = fíra vidí kolej před sebou, je schopný zastavit na vzdálenost na kterou vidí. Občas v mlze atd. se na to někdo vyprdne a čeká na volno, dobře dělá když nemá jistotu (nebo když by mu jízda krokem k dalšímu klacku trvala déle než čekání).
ETCS tohle taky umožní.

Někdo

U Českého Brodu padla i podezření že to ani nehoda být nemusela…

FOUSEK

Nejsem proti, ale ať mi dají nejdříve plat 100 000Kč čistého a ne po 30 letech usmrkaných 30 000Kč bez přesčasů včetně sobot, neděl, nočních. Takhle už tuto profesi nikdo dělat nepůjde.

Strojvedoucí Pavel

Souhlasím že pokuta 1,5 násobku čistého příjmu je opravdu k zamyšlení, pochopil bych kdyby až 50 000 při opakovaném prohřešku společně s odebráním licence na jeden rok. Ale stačí aby se to pěkně svezlo a jsem tam za padesát.

Petr Šimral

A proč pracujete u dopravce, kde máte po třiceti letech 30 tisíc čistého? Fakt by mě zajímalo, který to je…

Vectron

A kolik si myslite pane Simrale,ze maji strojvedouci jinde???vsichni jsou domluveni na +- stejne castce😉neni z ceho vybirat a pokud maji nekde o trochu vic,tak ne za zakladni hodiny,vime?😆😉

Petr Šimral

Fakt? Tak znova. Přihlašte se jménem dopravce vy, kteří za normální hodiny včetně příplatků berete pouze 30 tisíc korun čistého…

Kroko

To se moc lidí neozve.

čd podnik

ČD a.s., cca 20 let u podniku, na stroji víc jak 15 let, bezdětný, takže pouze základní sleva na poplatníka, během roku několik výplatnic v rozmezí 29700,- – 31200,- čistého. Bez přesčasu, se stravným, s příplatky za nástupy a konce 22:00 až 05:30. nemám exekuce, platím si příspěvek na pojištění strhávaný ze mzdy. V měsících kdy není příplatek za udržení kvalifikace (3000,-), nebo uplatněná částečná nezaměstnanost o které se dozvíte přes jasně nastavená pravidla až když obdržíte výplatnici.

Petr Šimral

Děkuji. A vyhovuje Vám to?

čd podnik

No v podstatě mě živí manželka, takže je mi to relativně šumák. Z mého subjektivního pohledu to sice neodpovídá míře buzerace a plození všemožných vyhlášek, opatření, nařízení, ale za „léta strávená ve fašistických lágrech“ (citace – Pelíšky) si člověk vybuduje hroší kůži a úspěšně to celé ignoruje a jako ovce podepisu a podepisuje. Je to sice cesta dlážděná do pekel a průseru, ale dláždí nám jí ti vedoucí. Rutina jako prase, ale zatím se držím 🙂 Z okolností vím, že u Vás jsou kluci v lepším optimu, poměru, je to tam lépe vyvážené, jde jen o to prosté, se rozhodnout,… Číst vice »

Mizek

Jediná možnost naučit se pořádně jazyk a jít jezdit za kopec.V Čechách u soukromníka dostanete víc v řádu stokorun.K tomu většinou nástupy a konce kdekoli v republice,dostan se tam ve svém volnu jak chceš.Přesčasy na úkor volna není řešení.

Martin 11

Přesně,tak.A doufám že vedoucí pracovníci při náboru nových strojvedoucích jim toto zdůrazní a už žádný další kandidát na strojvedoucího nikdy nebude mít zájem.😃😆

Jaaa

„Ministerstvo dopravy dokončilo svůj plán, jak chce stát trestat strojvedoucí za chyby při řízení drážního vozidla.“ Myslím, že by bylo na místě dokončit plán, jak trestat neschopná ministerstva, jeho hlavouny a úředníky za chyby v metodice a řízení. Toto je jen a pouze hloupá a kontraproduktivní Potěmkinova vesnice, která bude vést k tutlání prohřešků, zvýší se psychický tlak na strojvedoucí a tím naopak nehod přibude. Každý jeden, kdo se na tomhle podílel, tohle vymyslel a schválil, by měl jít okamžitě od válu, protože je to neschopný (nemám slušné slovo). Ani jeden z těch patlalů zjevně netuší, že projetí se nestávají… Číst vice »

Chronosphere

No já vám nevím,ale po nějakém státním opatření, které by postihovalo strojvedoucí tady pofňukávalo spousta lidí, hlavně po nehodě v jižních Čechách,jako po jediné cestě jak za prohřešky spravedlivě a tvrdě trestat strojvůdce a vedení alternativních a disidentských dopravců. A ty samé jména, které tehdy žádaly tvrdé potrestání aktérů,tady dneska lkají,že to dopadne i na ně. Existuje jedno pěkné české přísloví o kopáči a jámě. Ale ještě se to dá hodit na úředníky ministeria železnic,co je to za neschopy,že nářky vyslyšelo,že.

medical_examiner

Trestat neschopné úředníky…nejspíš pracovním pobytem v Karviné 😀

Alfonz Karásek

A já s tím souhlasím!!! Pokud budou pokutováni i lékaři za špatnou diagnózu, politici za krádež jediné koruny z daní, kancelářští za služební propisku etc.

Jiří Kocurek

Mno zrovna propiska je nic proti projetí na čevenou nebo i chůzi mimo přechod pro chodce.

Jiří Kocurek

No netvrďte mi, že ztráta propisky a jízda na červenou jsou stejně nebezpečné věci. Leda při ztrátě soudnosti. Ostaně který strojvedoucí nikdy neztratil propisku…

Leinad

Chůze mimo přechod je za určitých okolností legální.

Komik

50 000? Není to málo Antone Pavloviči? Což takového strojvedoucího rovnou zastřelit před roztočenou točnou. To by byla prevence. No snad se toho nahoře nechytnou.

medical_examiner

Výkon trestu smrti zastřelením před roztočenou točnou není vůbec špatný nápad.
Ale chtělo by to změnit adresáty…na ty, jejichž zásadní chyby měly více ztrát na životech…

Kroko

Pozor v roce cca 1987 jsem byl přistižen při překročení rychlosti o 5km při staničním posunu. Ve zdůvodnění jsem si navrhl potrestáni zastřelit za svítání u topirenské zdi a málem to prošlo. Tak bacha.

Qěcy

Proti těmto pokutám a vůbec represím a stresům strojvedoucích je potřeba zakročit. Jestli bude petice, protest, podpořím ho.

Jednou z hlavních příčin je několikanásobný nárůst jízd vlaků ke Stůj. Kolikrát za měsíc dojížděl strojvedoucí vlaků ke Stůj v roce 1988 a kolikrát v roce 2020? No? co na to soudruzi z MD? A kolik že let nechává MD vyhnít absenci řádného vlakového zabezpečovače? 50, 70 let? Takže jakou pokutu si vymyslí ministři dopravy sami na sebe?

Nejsem strojvedoucím.

Tomáš Záruba

Jestli kvůli tomuhle nebude stávka, tak už fakt nevím, na co horšího by ještě čekali…

Leinad

Nebude, stávkuje se kvůli režijkám.

Ludva

Nic proti vám samozřejmě, neuražte se. Ale je vidět že ten strojvedoucí nejste. V jednom se hodně pletete. Před rokem 1989 strojvedoucí, zejména nákladních vlaků ke stůj dojížděli mnohem častěji než dnes.

Luboš

Tomu věřím.Když jsem v sedmdesátých letech jezdil do školy,tak jsme potkávali jeden vlak za druhým.Nevím,jestli těch vlaků jezdilo více,nebo byla horší propustnost tratí nevím.Na trati 260,úsek Svitavy-Letovice,v Mor Chrastové,stály co chvíli nákladní vlaky před vjezdovým návěstidlem do stanice Březová nad Svitavou.A když to byl pořádný vlak,tak už se nerozjel a musela přijet mašina na pomoc.A to vjezdový návěstidlo (ještě mechanika) je tam zastavilo co chvíli.

Ludva

Já také jezdil v druhé polovině sedmdesátých let do školy. A dojet na čas, to bylo vážně málo kdy 🙂 . Na průmyslovce jsme se na první hodinu nemuseli učit 🙂 .

Luboš

Tak s tou přesností to opravdu nebylo vzorné..Zpoždění prakticky každý spoj.Ale,nebylo to opět tou přetížeností tratí. Co chvíli jsme stáli někde na vedlejší koleji než nás předjede rychlík a než nás po odhlášce mohli pustit dál. Dnes se na trati předjíždějí jako auta na silnici.Pro ilustraci,z Malých Svatoňovic u Trutnova jsem vyjel v poledne.domů do Mor.Chrastové (135 km) jsem dojel v osm večer.

Petr Šimral

Ale prdlajs Ludvo. My uměli poctivě stát dlouhé hodiny, ale jakmile už jsme se pohli, tak to jelo až do další čekací destinace a tam jsme to začasto zamkli a jeli rg domů.
A popojíždění na nulté nejde brát za jízdu k červené…

Ludva

Tak to jsi asi jezdil na jiných vlacích. Poposkakovali jsme od klacku ke klacku. No o nulté koleji to ani nemá cenu psát. Tam to byl extrém.

Kedul

Hezký…objevili Ameriku…dříve za projetí náv. stůj šel strojvedoucí na 6 měs. z mašiny dolů…třeba na posunovače….rozdíl ve mzdě tak 10000-12000 měsičně…

Milan

Především tehdy strojvedoucí dělal jen strojvedoucího, ne vlakvedoucího, posunovače nebo výpravčího.

medical_examiner

Takže mohl celou svou pozornost věnovat řízení vlaku…
A to je zásadní!

Railman

Tak s tím výpravčím jsi to přehnal.

Tomáš Záruba

To je výplod jak ze zvláštní školy. Neboli chybám se bude předcházet tím, že je zakážeme (ještě přísněji potrestáme)…

Jediný výsledek co očekávám je, že budou strojvůdci ještě vystresovanější a bude více chyb, i když třeba jiných. A samozřejmě, jakékoli vjíždění k nějaké červené bude ještě pomalejší než dnes a na dojíždění těsně k návěstidlu (zejména dlouhými náklady) můžeme rovnou zapomenout.

Jestli si někdo náhodou myslí, že projeté stůj jsou důsledkem nějakého „kašlání na předpisy“ (což by snad dejme tomu bylo logické řešit pokutami), tak je s prominutím úplný debil.

Jiří Kocurek

„ještě přísněji potrestáme“
Na silnici to má fungovat. Prý na všechny řidiče.

Jaaa

Na silnici celá řada lidí porušuje předpisy naprosto vědomě. Tam má sankce regulační účinek.

Na železnici opravdu nikdo nechce vjet na obsazenou kolej; například jen proto, že si myslí, že „to stihne“. Jak se běžně stává na silnicích.

Prosím nesrovnávejte nesrovnatelné.

Kedul

hezky napsané !!!!

666

Je logické, že drážní prostředí jako součást státního aparátu si nenapíše předpis, který by jí nevyhovoval, z toho pak plyne nižší míra porušování.

Řidiči, kteří naopak v naprosté většině nejsou součástí stáního aparátu, tak mají na tvorbu právních norem jenom malý vliv.

Y.K.

To je nesmyslné zdůvodnění. Na železnici mají návěsti úplně jiný význam a opravdu se běžně neporušují ty předpisy jsou mnohem komplexnější a vrstvené. Neporušování úmyslně je jednak dané výchovou k tomu že to má bezpečnostní význam (na rozdíl od silnice kde to kde kdo chápe jako „doporučení“ s tolerancemi), za druhé vozidla mají záznamové tachografy, projetí návěstidel je registrováno a hlavně nikdo nechce potkat vlak na stejné koleji, protože se fakt nevyhnete. Prostě je tam sposta věcí co se může po… a dostat vás do basy, když budete dodržovat co máte, jste z obliga.

666

Myslím, že žijete v nějakém bludu. To je jako tvrdit, že strojvedoucí, který vysypal cibule u Mariánek, rychlost překročil schválně a vysypal to schválně.

A vy opravdu myslíte, že na silnici se někdo chce potkat čelně?

Y.K.

Co vás vede k tomu, že by to mělo být schválně? To že někdo poctivě dodržuje rychlosti neznamená, že něco nemůže pohnojit, ono to mrcha nezpomalí na 50 m, když si chyby uvědomí.

Není čelní střet typickým důsledkem toho, že někdo předjíždí jako k..t nebo čučí do mobilu? To opravdu není „chyba“, to je výsledek nebezpečného jednání. Chovat se riskantně a porušovat předpisy je něco jiného než klasické selhání (řekněme u řidičů nedání přednosti omylem z přehlédnutí nebo zmatení situace).

Aneb situace kdy to děláte jak nejlépe a nejpoctivěji jak to jde a stejně se něco nepovede.

666

Jenomže strojvedoucí tam rychlost nedodržel (přečtěte si závěrečnou zprávu) a podělal to stejně jako třeba při neodhadnutí při přejíždění na silnici.

Jestli čuměl strojvedoucím do mobilu nevím, ale rozhodně jsem viděl juniora za kniplem 471, který seděl znuděně bokem, čuměl do mobilu a příjezd do zastávky nechával na AVV.

Přijde mi to stejný bordel jako na silnici, sorry.

Jiří Kocurek

Slyžel jsem pravda o jednom šoférovi, uzavřeli to jako sebevraždu, nechal dopis na rozloučenou. Ale jinak mi neříkejte, že všichni do toho příkopu chtěli…

Vašek

Nechtěli, ale někteří si „mysleli“, že tam neskončí….

Jiří Kocurek

A to je úmyslné a vědomé navedení vozu do příkopy?

Ten fíra si taky mylesl že v Ugovi neskončí…

ABC

žízeň je veliká….

Leinad

Ten u Uga tomu šel na proti, myslel si že má padla a místo vedení až do konce se už oblékal a věřil avv(které si navíc vypnul).
Ale taky jsou případy jako nehoda v Kdyni, kdy fíra jaksi dělá co může.
U aut v příkopu je vesměs příčina, že řidič dělá blbosti (ví že to klouže přesto jede rychle, nevybere zatáčku, předjíždění když není vidět naproti, porušení nějakého paragrafu…..) a jenom občas něco při slušné jízdě (smyk na neočekávatelném ledu).

ABC

to je sice možné, přesto to však nedělá nikdo s úmyslem v té škarpě skončit

David

A proč říkáme „někdo je debil“, když víme naprosto přesně, kdo to je – ing. Kušnír z MD, i když ten to dostal nařízené.
A logika, že zaměstnance SŽ trestat nebudeme, protože si je potřestá zaměstnavatel, je naprosto kouzelná.

Ijacek

Spíše aby se modernizovalo a strojvedoucí nemusel dělat x jiných prací během své směny,tak mu budeme vyhrožovat placením pokut

Ijacek

To je zabezpečení tratí jak Brno a Praha dohromady.

medical_examiner

To je zabezpečení velké jako Březina (okr. Vyškov)…😀😀😀

Vbb

Mezi trestané chyby bude i neohlášení dojetí s drážním vozidlem do dopravny
Buď je to dvojitý překlep nebo navrhovatel opravdu nemá vůbec tušení, která bije… a že bije hodně!

Miloš

Jako zakládat bezpečnost železnice na lidském faktoru není moc rozumné a myslet si, že jí docílím vyššími tresty, je absurdní.

Přitom v Německu funguje spolehlivé a poměrně levné PZB, které je možná spolehlivější než to slavné ETCS

Jiří Kocurek

Na jednu stranu odpovídá za jízdu vlaku strojvedoucí. Na stranu druhou pokuty nenahradí chybějící zabezpečení.
Na tramvajové trati z Liberce do Jablonce se stala nepěkná řádka nehod. Ale to už je dávno, už víc jak 35 roků je klid. Zaklepat na dřevo. Pořídili zabezpečovač.

Robil

Jezdím šestým rokem na D3 Plzeň – Radnice. Návrh ministerských úředníků snad ani nemá cenu komentovat. Ale jsou chvíle, kdy bych dokázal lidem ublížit. Hodně ublížit. A v tomto případě navrhovatelů příslušných pokut a sankcí by se tak stalo.

medical_examiner

To je velký špatný, protože pod okny MD je všude dlažba…
Takže defenestrace není úplně ideální…

rušňovodič Peter

Rušnovodič prejde návesť STOJ, zoberú mu papiere, musí si zaplatiť interaktívnu prípravu, urobiť skúšku, čaká ho pohovor u psychológa, ktorý môže dať jeho buducej kariére kľudne stopku. Za trest môže byť z vykonu svojej profesie stiahnutý na niekoľko mesiacov aj s príslušnym znížením tarifnej triedy. Ak viezol viac ako šiestich cestujúcich, má na krku okamžite obecné ohrozenie. Trauma a ten neopísateľný pocit už zo samotného faktu že návesť STOJ prebehol, sa v ziadnom pripade nerovná prejdeniu semafóru na križovatke, ktoru si šofér v nocných hodinách dovoli prejsť. A ešte uradník vymyslí, že na cudzom nešťastí sa bude kasírovať v prepočte… Číst vice »

Prazak

A jaké budou pokuty pro ministerské úředníky, kteří se ze své hlouposti a neschopnosti analyzovat podstatu problémů vymyslí nesmyslný zákon?

medical_examiner

Vyhnanství na Sibiři 😀

Franta Šiška

Řeší se následky a ne příčiny. Ale to je na jinou diskuzi. Pokud už chtěli udělat gesto, mohli to udělat citlivě. Potrestat člověka za opakované chyby za určité období. I mezi strojvedoucími se najdou slabší kusy. Měli by je odchytit v zácviku. Ale tam jsou zase jiné tlaky. Každopádně novela zákona se bude schvalovat, což může být pro vás vodítko jak volit. Tím aspoň projevíme trochu inteligence, když ji ti nahoře nemají.

David

Přesně – řeší se následky, ale ne příčiny. Říká se, že ryba smrdí od hlavy, ale tady jí „opravujeme“ od žáber, protože hlava je nedotknutelná.

ros

Vznikne nový benefit od dopravce,přijd k nám makat,případnou pokutu platíme.

Krušky-Středohoří

Čekám minimálně 400 komentářů jak tomu ty kancelářský blbove vůbec nerozuměj, a že by si to měli jít zkusit sami. Nějaká jednotná pravidla by to už chtělo, než nechávat na dopravcích jak a jestli vůbec budou trestat. Určitě by se měli vzít v potaz zmiňovaní ostatní zaměstnanci a není na místě srovnávat to se silniční dopravou. Nikdy se nejde zavděčit všem.

Trestat a vybírat

V první řadě musíte určit, kdo bude trestat, dále odlišit trest za úmysl od neúmyslného pochybení a v neposlední řadě to vše podléhá soudnímu přezkumu. Ostatně ani dnes neplatí, že trestá dopravce, respektive trestá jen toho, kdo se nechá. Ten kdo to tak nenechá, donese to až k soudu, v drtivé většině vyhrává. Za předpokladu presumpce neviny a aplikace listiny práv a svobod, než k takovému trestu pravomocně hypoteticky dojde, co bude strojvedoucí dělat, postavit mimo službu nepůjde. Sebrat licenci preventivně taky nejde. Srovnávat se silniční dopravou to naopak jde a velmi dobře, nebo chcete říct, že je právně rozdíl… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zákaz činnosti: 1 až 6 měsíců (spáchá-li řidič tento přestupek 2x a vícekrát za 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců)

Tohle není zrovna málo.

ABC

a 5 bodů k tomu

Petr Šimral

Ono to není o kancelářských blbech, ono to je spíše o neznalosti drážního prostředí proti prostředí silničnímu. Každý dopravce musí mít osvědčení dopravce, které vydává drážní úřad. Jeho součástí je soubor předpisů, které řeší různé problémy, samozřejmě i bezpečnost a profesní způsobilost strojvedoucích. Na rozdíl od silnice, která v principu takové interní předpisy nezná. Dále: bezpečnost na železnici je řádově jinde proti silnici. Počet projetých červených na jedné větší křižovatce za den se podobá tomu, co se na železnici projede za rok. Vůbec nejsem proti, aby v osvědčení dopravce bylo povinností mít jednotná pravidla pro tyto případy. Nicméně určitě nevolám… Číst vice »

Krušky-Středohoří

Mě to přijde, že představení na DÚ, DI a MD jsou pod silným tlakem novinářů, tak hledají nějakou odpověď na jejich otázky jak ty medializované projetí návěstidel řešit. Nic méně s tím klid, pohoda, klídeček, zabezpečení máte pravdu, dispečeři do vysílačky umí být někdo dost nevrlí, třeba: koukej s tim „pohnout, nestíháš ostrej obrat a za tebou je EC s 20ti minutama“

Petr Šimral

Tak to nepřichází jen Vám. Prostě a jednoduše. Na prevenci nemáme lidi ani peníze, ale represi u těch pár případů do roka jistojistě zvládneme.

A když si představím strojvedoucího na posunující záloze, ranžírka přede mnou, ranžírka za mnou, tam ty dvě projetí mohou být klidně i za měsíc…

666

Je logické, že jako dopravce a strojvedoucí nebude lobovat zpřísnění opatření.

Petr Šimral

Ale přesně naopak. Já jsem pro zcela jednotná preventivní a represivní opatření. Ale v případě, že se jich chce chopit stát, pak to musí znamenat i změny u dopravců, tedy v této oblasti zrušit systémy prevence a represe u dopravců…

666

Přeci to je věc dopravců, ne? Na silnici také nikdo něřeší, jestli zaměstnavatel online záznamy řídících vyhodnocuje a následně za porušování pravidel také trestá nebo ne. Je to věc firemní bezpečnostní kultury.

666

Přeci to je věc dopravců, ne? Na silnici také nikdo něřeší, jestli zaměstnavatel online záznamy řídících jednotek vyhodnocuje a následně za porušování pravidel také trestá nebo ne. Je to věc firemní bezpečnostní kultury.

patology_chef

A nevíte, kolik se bude platit za nedodržení padesátky v obci a za jízdu v protisměru?

Martin H.

No konečně zajímavá, konkrétní a věcná otázka do diskuze.. 😁

Strojvedoucí Pavel

No rozhodně to nebude 1,3 měsíčního příjmu.

Jiří Kocurek

To záleží, co tím dotyčný způsobí. Jestliže přitom někoho zabije, tak až 10 roků natvrdo.

medical_examiner

Hmm, a když někoho zabije v opilosti, tak rovnou gilotina, provaz, nebo garota. 👿

Vbb

A co nedodržení bezpečné vzdálenosti a nebezpečné předjíždění? 🙂
Příp. parkování na místě pro invalidy?

Robil

Do kamene tesat!

ABC

až 25 000

medical_examiner

korun nebo euro?
Já bych spíš vyměřoval pokuty podle měsíčních přijmů. Při výdělku 20 000 pokuta 500, při výdělku 2 000 000 pokuta 50 000 atd.

Trestat a vybírat

Naprosto to postrádá logiku a úplně to mění pohled na skutečnost, proč k projetí návěsti Stůj, Posun zakázán dochází. U strojvedoucích to není stejné, jako u řidičů osobních aut, nákladních aut, autobusů, kde je realitou, že někteří z řidičů jezdí na červenou zcela záměrně, a to i na červenou jako symbol značící aktivní přejezdové zabezpečovací zařízení. Není zdokumentován jediný případ, kdy by strojvedoucí projel návěstidlo schválně, záměrně. Naopak je zdokumentováno stovky případů za desítky let, kdy k tomu došlo nedobržděním před takovou návěstí díky změnám adheze. Za to chcete pokutovat strojvedoucího, zároveň při tak okleštěném výcviku, kdy je jen malá… Číst vice »

Robil

jezdím na D3, a MYSLEL jsem si ( myslet znamená vědět víte co) že ty slavné tablety s polohou vlaku alespoň uvidí dirigující dispečer. Bohužel, kromě mě na motoráku to nikdo nevidí. K čemu takováhle aplikace je?

Petr Šimral

No přece pro to, aby vás bylo za co trestat, ne? V dnešní době není sebemenší problém, aby kdokoliv znal vaši přesnou polohu, máme to už tak léta.
A například není problém, aby nám GPS oznámila překročení rychlosti, viz zde:
• Lokomotiva: 38X-XXX-X
• Maximální rychlost: 108.3 km/h
• Průměrná rychlost: 105.4 km/h
• Aktuální rychlost: 104.8 km/h
• Nejbližší stanice: [D] Nünchritz
________________________________________

A tak kouknete na GPS, z 99ti procent to je most nebo třeba výjezd z tunelu (GPS mají taky své mušky).

medical_examiner

Na to samé, co takto optimisticky myslet…

M H

Pokuty moc smysl nemají… Spíše by bylo užitečné zavést trestné body (pro všechny drážní profese v provozu, tj. i posunovače, výpravčí,…), aby každý měl zaznamenanou svoji historii chyb a pokud by jich měl moc, bylo by na řadě nějaké přezkoušení a sezení u psuchologa, při kterém by musel prokázat, že je stále schopný bezpečně vykonávat danou činnost. Tedy jakýsi kontrolní mechanismus, který může eliminovat problémové, nikoli však MD navržený buzerační systém tahající z lidí peníze a zvyšující stres při výkonu jejich práce, který také logicky může (právě kvůli stresu) i chybovost zvýšit.

nádražák

Na rozdíl od silniční dopravy žádný strojvedoucí neprojede stůj schválně, protože by spěchal. Jak je tomu na silnici. Sesazení a přezkoušky je snad malej trest. To je zase banda v..ů.

Jiří Kocurek

Jsou dvě možnosti: Z nedbalosti, nebo záměrně.

A za nedbalost člověk nese zodpovědnost nejen na silnici.

Ludva

Těch možností je ještě mnohem víc. Docela by mě zajímalo, jak to chtějí řešit, jak ty různé možnosti zohledňovat.

Robil

Jirko, víš zcela věrohodně, že někdo projel klacek úmyslně?

Jiří Kocurek

Řekněme že kdysi dávno, když zdrhali z republiky, tak se to stát mohlo. Zbytek bude asi na nedbalost, ne?
Když teda dáme bokem technické závady a náhlou zdravotní indispozici. Což jsou důvody k beztrestnosti.

Tonda Sehnal

Takhle to dopadá, když necháte pekaře dělat chirurgický zákrok… Vymyslel se trest. Ti samí lidé, kteří jej vymysleli už ale vůbec nijak nenastavují preventivní systém, jak těmto událostem předcházet. Doba odpočinku se jen mírně upravená opsala z PKS ČD. Nikdo nestanovil minimální dobu bezpečněji obratu v konečné stanici, dobu střídání, není žádný tlak na zlepšený technický stav vozidel, o povinnosti strojvedoucího vzhledem ke zbytných procesech ve vztahu k infra ani nemluvě (příkladem tohoto budiž slovy nepopsatelná arogance a záměrně přehlížení důvodů připomínek nového zcela zásadního předpisů D1 ze strany SŽ, aj…). Je ustanoveno toliko komisí, proběhla kvanta jednání… Je toto… Číst vice »

Iva D.

Já myslím že tak dlouho budou někteří rýpat do pracovní doby strojvedoucích, až se pak všichni budou divit. To co padá za návrhy, je likvidace železniční dopravy a současně už vidím jak strojvedoucí bude bavit posedávat po nádražích, lavičkách, vyměnit 5 mašin za smmění a mít max dva dny volna v kuse…

S. Kaisler

Co je divného na tom mít max dva dny volna v kuse?

Martin

Víš co je smutné? Že už to tak je. Máme turnus na ptg na 12 dní a z toho máme 2krát 2 dny volna,takže odpočinek úplně ma hovno. A navíc nástupy ve 3 ráno,kak může být člověk odpočinutý…. Jít spát v 8 večer? Neusneš ani kdyby si chtěl…..

666

Není tedy řešením si najít pracovní pozici, která by vám vyhovovala více?

ros

Nejseš odpočatý,nejseš schopen služby a nikdo nemuže říct ani popel.Je třeba to tak parkrát udélat a vidělo by se,co s tím jde dělat.

Jiří Kocurek

Podíval bych se ještě na Zákoník práce. Zaměstanavatel tohle může vyžadovat mimořádně, ale ne trvale.

medvěd

Na strojvedoucího byly nasypány i jiné povinnosti ohrožující jízdu : Proč má být strojvedoucí za jízdy rušen signálem, že se hloupý cestující zablokuje na WC ? Zkuste si jet 5 minut a poslouchat to. Zastavíte v stanici, zabrzdíte mašinu, jdete otevřít WC a ty kecy na Vaši hlavu ! Nepříjemné !

Marek Janík

Broskvovina.
To není jako projetí červené, bo se mi nechce čekat.
Akorát stresující faktor navíc, asi je jich málo.

Paja

To je co za blábol? Když způsobí nehodu řidič auta tak se tu volá po drakonických trestech, pokud se zavede pokuta pro fíry tak je to nesmysl a stresující faktor navíc?

Dominik

Porovnáváte neporovnatelné, fírové to rozhodně nedělají naschvál, jako řidiči, kterým se prostě nechce čekat u přejezdu.

Jiří Kocurek

Takže když to neudělá naschvál, jenom „porušil důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona.“
Tak by na dráze trestán být neměl?

Jiří Kocurek

Například za to, že zapomněl otevřít brzdové kohouty mezi mašinou a zbytkem soupravy. Naschvál to neudělal.

Dominik

To jsem neřekl, ale hrozba pokuty pomůže spíš tam, kde něco úmyslně porušuji, jak u nějakého opomenutí, tam je spíš potřeba řešit prevenci, aby se to opomenutí nestávalo (zab. zařízení, signalizace na stanovišti (v případě, že něco nemám otevřeno/zavřeno), signalizace v tabletu, atd…). Po takovéto nehodě, kdy projede člověk stůj, apod… Jde stejně na přezkoušení a asi i prémie dolu. Řidič si vesele zaplatí pokutu a odečtou se mu body a jezdí dál. Pokuta je spíš pokárání za úmyslné porušení, než prevence před nějakým opomenutím. Nebo myslíte, že v létě ten fíra na D3 odjel úmyslně bez ohlášení? Že nějaká… Číst vice »

Jiří Kocurek

Stalo se, rok 2011. Řidič projel červenou.

Policie obvinila řidiče trolejbusu, který v květnu v centru Brna zavinil srážku s tramvají. Při nehodě zemřel jeden člověk, dalších třináct utrpělo zranění. Za obecné ohrožení hrozí muži až desetiletý trest vězení.

Pavel Q

Slovo „hrozí“ se v médiích použije pro maximální možnou sazbu příslušného činu dle trestního zákoníku. V praxi by k tomu byly potřeba nějaké přitěžující okolnosti. V tomto konkrétním případě jak to nakonec dopadlo?

Mirekl

Pokutu kterou zaplatí pojišťovna z pojistky na blbost co většina strojvedoucich má uzavřenou je jen přelévání peněz do státní kasy. Tohle fakt tvořil nějaký amatér.

ABC

z pojistky na blbost jsou pokuty vyloučeny

Tonda Sehnal

Jen amatér by napsal něco takového 😀
Nepoučený by si alespoň zjistil, že na úhrady trestů se pojistky odpovědnosti nevztahují 😉

Mirekl

Záleží u koho si pojistku a na co sjednate.

Luboš

Zajímavé je, že velké nehody se stávají jen u ČD a ČD-C.

Baraba

Nemyslím si. Hlavně neznám definici velké nehody…

Ale je naprosto logické, že velcí dopravci mají více nehod. S každým ujetým kilometrem vzrůstá riziko nehody….

Ludva

Vám se to zdá být zajímavé? Možná to tak opravdu vypadá, ale jen pro někoho, kdo tomu nerozumí, nebo spíše nemá přehled. Již jsem na to kdysi poukazoval v jiné podobné diskuzi. Soukromí dopravci jsou u nás protěžování. Zejména to platí o RJ. Oni prostě musí mít volno a dělá se proto vše možné. A když jaksi nevidím na návěstidle stůj, tak ho pochopitelně ani nemůžu projet a způsobit závaznou nehodu. Takže veškeré tyto statistiky jsou hodně zkreslené, protože každý dopravce má jiné podmínky, třeba již i jen tím, že RJ na nejvytíženějším koridoru oproti ČD vozí jen rychlíky a… Číst vice »

Sirokko

„Oni prostě musí mít volno a dělá se proto vše možné“?
Tak hlavně že vy tomu rozumíte a máte ten přehled, který zmiňujete na začátku! 🤣

Ludva

Budeš se divit, ale ten přehled mám. Já vozím ty vlaky, které se jim musí uhýbat a nebo čekat i když jsou třeba i rychlejší.

Ludva

A zkus si projet stůj, když ho nemáš. Co je na tom nepravdivého 🙂 .

Dominik

Toto možná platilo na začátku, teď už se to naštěstí vyrovnává a není to upřednostňování soukromníků za každou cenu. To větší nepoměr je osobní – nákladní, kdy s nákladem čekám, až projede Ex (i když připravenost pošlu včas), ok beru, má vyšší rychlost, ale že čekám dalších 10 minut až odjede i Regionova, která má Vmax 90, já 100, takže pak za ní skáču na oddíl, to je naprd.

Ludva

Já bych řekl, že to je stále stejné.

Dominik

Nejsem fíra na osobce (ale nákladu), takže maximálně mohu posuzovat podle toho, když jedu vlakem. A co jsem vypozoroval, už rozhodně není hrdelní hřích nechat Regiojet předjet vlakem ČD.

Dominik

Ale že nejsem fíra na osobce, tak se mohu mýlit.

Ludva

Já to chápu Dominiku. Vy v nákladní dopravě to máte taky těžké. Já osobně moc rád vzpomínám na ty doby, kdy jsme náklady před rozdělením osobní a nákladní dopravy také vozili. Někdy bych si s chutí rád tim volantem zatočil 🙂 . I s náklady mám bohaté zkušenosti, teď již ale ne, takže já toho zas v současné době o nákladech vím málo, proto se k tomu vyjadřovat raději nebudu.

Van Houten

Regionova Vmax90? Snad 80 ne?

Dominik

Máte pravdu 80 km/h, upsal jsem se.

medical_examiner

Ale nebylo by to od věci 😀😀

Dominik

To není pravda, co to GWTR u Křemže?
A našlo by se toho víc.

Jiří Kocurek

A nejčastěji bourají v ČR Škodovky, nikoliv Volva. Tady bych se ČD zastal, přepočítejte si to aspoň počtem vlaků, když ne vlakokilometrů.

zdeva

Důležité slovo je…až…

Pex

Nepochybně. Ale přiblblej úředníček MD bude chtít exhibovat…

Paja

Přiblblej hlupáčků exhibuje hlavně dost v týhle diskuzi.

Tomáš

Omlouvám se za O. T.
V severní Itálii se v osobních vlacích jízdenky nekontrolují.
Průvodčí mává jen odjezd. Když náhodou nejsou lidi, fíra to dá sám jen s pomocí kamery.
Stav k 18.1.2021
Počet projetých vlaků: 15 za dva dny.

Prazak

To je čistě otázka dělby práce, ale zaměstnávat člověka jenom na to aby jednou za 10 minut mávnul rukou, asi není moc efektivní. Zvlášť pokud by ten člověk vůbec nebyl v kontaktu s cestujícími.

Tomáš

Nejsem kompetentní měnit systém, jen popisuji situaci mimo ČR.

Luboš

Strojvedoucí ale nemusí jezdit jen pro ČD

Nadšený železničář

Myslím že návrh MDCR je jeden z těch (cesta vedena dobrými úmysly vede do pekel). Podle zákona o drahách je systém bezpečnosti postaven na odpovědnosti drážních podniků (provozovatel dráhy, dopravce) za chyby svých zaměstnanců a chyby v systému bezpečnosti ( ve vnitřních předpisech, kontrole, atd.) a dále kontrolní činnosti Drážního úřadu (který má provádět státní dozory nad činností drážních podniku, vydávat či odebírat osvědčení bezpečnosti drážním podnikům, a ve správním řízení ukládat pokuty mj. i drážním podnikům za porušení jim stanovených právními předpisy. 1) kolik pokut uložil DU drážním podnikum za MU, které se v minulosti staly, z důvodu nesplnění… Číst vice »

MiKI

Jako názorný příklad si dovolím uvést nehodu na Masaryčce, kde Elefant vjel až na perón. V doporučení po vyšetření nehody bylo, aby se odlišil přepínač AVV od přepínače stěračů. Zatímco u modrých to tak je odlišeno z výroby, u červených se na to kašle, i když prošly velkou opravou v DPOV, protože je to jen doporučení, které není jak po dopravci vymáhat, byť zlepší bezpečnost provozu. A proč to připomínám ? No protože i já jsem se už v dešti v noci přehmátl, když elfík jel proti stůj.

Vbb

Jaký význam má odlišovat přepínač, který fíra (dle vlastních slov) přepnul nechtěně rukávem košile?
To jako kdyby ten přepínač byl jiný, tak se mu ten rukáv košile vyhne?
Anebo konečně někdo zodpovědný na toho elefanta vylezl a zkusil si to „nechtěné přepnutí rukávem“ udělat? Pak by to ovšem smysl dávalo.

PS: mohl byste upřesnit „modré“ a „červené“?
Jinak „z výroby“ to mají těžko, když výroba skončila 2013 a Masaryčka byla 2015.

Dejv

No, odborové organizace s pojišťovnami vymyslí nějaké krytí proti tomuto nesmyslu v pojistkách, které už i tak jsou předražené. Každý rok si je strojvedoucí platí sami a musí si už tak sahat hluboko do kapsy. Další odrazení nových potenciálních kolegů.

Venca

Pojištění mají dnes už skoro všichni a všichni jsou v práci jednou nohou za mřížemi. Ti co si ji nemusí platit jsou lidé ze státní správy, politici a soudci. Ti bohužel nemají moc zodpovědnost.

MiKI

Opravdu předražené ? Tak to jste velký najiva. Komerčně se pojistíte několikrát dráž než v odborech. Ono je rozdíl, jestli pracujete v obchodě, anebo řídíte vlak.

A. Mikulka

To není pravda, to je jen odborářská propaganda.

J.K.

No; tak jsem zvědavý hlavně na reakce šotoušů, co jsou pro drakonické tresty na silnici (lividační pokuty, sbírání řidičáků, zavírání)… Tak co stejná medicína na dráze – najednou to vypadá jako strašná blbost, že jo?

Miloš

Na dráze to nikdo nedělá úmyslně

J.K.

Aha, takže rozdíl mezi silnicí a železnicí je , že na dráze nikdo neprojede úmyslně stůj, naopak na silnici vždy (tvn. zlý motorista)… Prostě rozdíl kovové koleje vs asfalt rozhodne jestli děláte úmyslné chyby nebo ne, na dráze nikdy, rozumím tomu správně?

MiKI

V podstatě jste to řekl správně. Na železnici nechce projet stůj 100% strojvedoucích, kdežto na silnici je to tak, že když to nevyjde a PČR mě u toho nechytí, tak si s tím 100 % řidičů hlavu neláme.

J.K.

Takže neúmyslné projetí stůj na silnici neexistuje, ale na dráze je to vždycky?

A stanice se starým zabzař kde se dá malé projetí ukecat a nic se neděje tedy na dráze neexistují, je to jenom zlá lež a pomluva?:)

Jiří Kocurek

Jen dodám, že na železnici neexistuje chybné značení a silničáři tvrdí totéž.

666

PČR vás nikde chytat nemusí, už asi 10 let existuje monitoring průjezdu na červenou..

Ludva

To jsi na velikém omylu. Ta medicína, o které píšeš, už funguje dávno. Tedy u ČD jak soukromníci to nevím. Za závazné porušení se již teď bere “ řidičák “ přeřazuje “ na jinou méně placenou práci, takže vlastně citelná finanční újma, něco jako pokuta, proti které vlastně ani neexistuje žádná pojistka. A při větší škodě samozřejmě připadá do úvahy soud. Je vidět, že vůbec neznáš situaci, jinak by jsi takovou blbost nikdy nenapsal.

J.K.

Aha, takže analogicky, když třeba po nehodě se služebním autem dostanu přeřazení na jinou práci , tak už jsem trestán a pokuty netřeba…

Ludva

Kolik procent projetí červené na silnici končí pokutou? Na železnici konci nějakým postihem každé. A já reagoval na to, že jsi naznačoval, že na železnici postihy nejsou, teprve se chtějí zavádět. Proto jsem psal že to již dávno funguje. A jen pro tvoji informací. Ten řidičák nám nebere a tím pádem na jinou práci nepřevažuje zaměstnavatel, ale Drážní úřad.

Zabacek

Já jsem v životě neviděl, že by strojvedoucí překročil rychlost o více než 2km/h povolené rychlosti, párkrát o 1km/h. Ale podívejte se na silnici v tomto ohledu to je jiný level. Ne a nejsem strojvedoucí.

Ludva

Tak to bohužel nemáš úplně pravdu. Já takových příkladů znám hodně 🙂 .

J.K.

Tak to jste toho moc neviděl, no… (Já třeba „úklid kuchyňky“ v pendolínu v Kynžvartu…)

666
Martin H.

Váš omyl spočívá v tom, že zatímco na silnici neprobíhá žádná firemní kontrola řidičů vzhledem k dodržování předpisů a naopak jsou ze strany firem řidiči zhusta motivováni k tomuto chování, protože pokud je policajti nechytí při skutku, nebo se něco nestane tak jim to prochází, tak na dráze je v podstatě nepřetržitě zaznamenáváno veškeré dění a nevím jak u soukromníků, ale u ČD i ČD cargo probíhá namátková kontrola a to jak rychloměrných záznamů (ano KAŽDÁ lokomotiva zaznamenává téměř veškerý průběh směny), každé elektronické zabezpečovací zařízení archivuje dění, tak i kontrolami zaměstnanců. Takže pokud se nikde nic nestane je řidič… Číst vice »

J.K.

Váš omyl spočívá už v použití logiky – tvrdíte že víte že něco neexistuje. To ale nejde , dokázat se dá existence věcí.
Například to že dost firem (třeba bezvýznamný ČEZ) má systémovou kontrolu řidičů vzhledem k dodržování předpisů, na celé flotile… Ještě jednou – ne namátková, trvalá, digitální… To samé dopravní podniky třeba…

666

Vzhledem k tomu, že většina firemních vozidel má elektronickou knihu jízd s GPS, tak jste pod kontrolou stále.

Martin H.

Aha. A ta vaše kontrola zaznamenává vaši rychlost vzhledem k poloze (samozřejmě překročení nejvyšší dovolené rychlosti), barvy na semaforech, použití houkačky. A když porušíte pravidla tak vás potrestají (ne že si odskočíte z trasy, ale že překračujete rychlost, že jezdíte na červenou)? Aha. Tak a teď tu O Červené Karkulce….

666

Ano, systém umožňuje kompletní monitoring řídící jednotky, pokud si to zákazník přeje.

Třeba zmiňovaný ČEZ vám peníze za překročení rychlosti strhne z nenárokové složky mzdy.

X 1

Tam kde se na 20-ti metrech silnice pracuje a je tam dočasně dejme tomu 20 a služební vůz jede rychleji, byť o 5 km/h. Zaznamená to tento sledovací systém a je za to řidič sankcionován?
Odpovím si sám. NE! Není.

666

Sám vidíte, že na videu, která jsem nahrál výše, strojvedoucí překračuje rychlost a také za to sankcionován není. Navíc to ještě nahrávána na youtube…

Pajoš

A kde na tom videu vidíte max povolenou rychlost? : – D

Y.K.

No já tam vidím, že se mu podařilo překročit rychlost pozdním sundáním vysokého výkonu, kterou ihned snížil (dle komontáře). Chyba – korekce. Kolik řidičů ve městě sníží rychlost na 50, když zjistí že jedou 55?

666

Zkoušení sprintů za běžného provozu k tomu překračování rychlosti. To není moc kultura bezpečnosti.

Výše jsme se bavili o překračování na 20 metrech o 5 km/h…..

Martin H.

Jo a ještě technická. Ptát se šotouše na názor na práci strojvedoucího je stejné jako ptát se spottera na práci pilota. Oba o tom ví zhruba tolik co vy. Teda pokud se náhodou nejedná o strojvedoucího – šotouše, nebo pilota – spottera. Takže se napřed seznamte s fakty a výrazy o kterých chcete diskutovat, ať nepůsobíte trapně 😉

Vnější pozorovatel

Já bych pokutoval úředníky za jejich prostou existenci.

Jiří Kocurek

To jim budete muset zvýšit mzdy, aby na ty pokuty měli. Není lepší jejich pracovní místa zrušit?

jan

Tak pokutu by měl dostat především taky dopravce, ten mu vytváří podmínky.

Miloš

Do toho nemá drážní úřad kompetenci zasahovat

753.301

Takový systém PES, resp. PEŽ. Vše završí mluvka Pictoriusová, která to zase vše pomotá, až to bude do TV vysvětlovat. To je celé fraška.

Jerry

Za všechno můžou strojvedoucí..pro výstrahu je střílet. v drážní dopravě je xy lidí ..ale strojvedoucí může za všechno .. opravdu to je bordel

BND 30

A nějakou korelaci se situací na silnicích nevidíš ?
Když se nám něco nelíbí, tak na domnělé provinilce vymyslime tresty (bodový systém). Hle ono se to děje pořád. Je třeba zvýšit tresty. Jak to že se to děje pořád!?! Je třeba zvýšit tresty…

švestka

A především je třeba plnit prázdnou státní kasu, aby se z ní mohly posílat ty správné dotace, platby za testy nebo třeba nové Prymulexově pohřební službě.

Jiří Kocurek

Cože? On jde pohřbívat pohřební službu nebo ona jeho?

Zrzek

Bych to tipoval, že si nějakou pořídil.

medical_examiner

Možná koupil to krematorium v Liberci 😀

Pavel

Pekny den,

tohle ma byt vysledek zasedani vsech skupin na bezpecnost plnych odborniku?

Ze se nikdo nezameril napriklad na kvalitu spani pri dvoudenkach – spani na ubytovne, kde slysite jakekoliv zvuky, zavreni dveri, pusteni vody, kroky po chodbe, zkratka odhlucneni absolutne nulove. Timhle se zabyvejte, aby se spalo v hotelu a ne v odporne drazni ubytovne.

Z uredniku MD je mi spatne, takovehle lidi si platime ze svych dani? Velmi velmi smutne.

Miloš

Co čekáte? Prostě reálný kapitalismus

Modré zábradlí

Tak k tomu máte těch sedm nebo kolik odborových organizací, ne?

Jan Mahdal

Jsem zaměstanancem pracujícím v želeničním prostředí, o odborech slyším pouze v těchto případech:
1. když příjdou dotyčného nalákat k placení pravidelného výpalného,
2. když VŘ na provoz nových tratí získá alternativní dopravce, nejlépe Arriva,
jinak ticho po pěšině.

Vbb

Zapoměl jste na nejdůležitější a nejhlasitější projev odborů: když nám šáhnete na režijky, tak bude stávka! 🙂

Hynek

Vizte odpověď Janu Mahdalovi.

Hynek

Tak to asi málo posloucháte, odbory mají i některé soukromé firmy. Takže to není jen o režijkách, ale i IN100 apod.

Dominik

Tak ne všichni v těch odborech jsou.

A. Mikulka

A očekáváte, že bude přesná specifikace ubytovaciho zařízení vtělena do Zákona o dráhách? Tohle si řešte se svým zaměstnavatelem.

mauricio

Takže vše jako dřív, jediná změna je jakejsi cár papíru, se kterým si stejně každej vytře zadek 🙂

No jak se říká, stát se nažral a občan zůstal celý.

Jimbo Jones

Bylo nutné udělat gesto. Makáme.

Kdesevzaltusevzal

A trest v podobě např. ,,obecného ohrožení“ je asi nic. Strojvedoucí je trestán nebo sankcionován v rámci dopravce (finančne, přeřazení na nižší pozici). Ještě jsem neviděl, že by nějakého mistra volantu, neustále nedodržujícího předpisy (což dnes běžný standart) sesadili do dílny.

Otakar

Protože když se vyboduje, tak přijde o řidičák a tedy buď ho přeřadí nebo vyhodí. A viděl jste dnešní generaci řidičů (ne šoférů), pro které je problém najít i zapalování. Takoví asi nebudou zrovna vhodní mechanici…

ABC

A nemusí se ani vybodovat, za řadu přestupků je zákaz rovnou nebo při opakování 2x během roku. Body k tomu ještě jsou jako bonus až mu ty papíry zase vrátí.

BDT

On na Škodě 100 až 130 najde zapalování každý, zkuste to sám třeba u Smartu nebo u jiného modernějšího auta.

Jiří Kocurek

Prosím, prosím, kde je zapalování v naftovém motoru?

Apollo17

U většiny dopravců není strojvedoucího kam přeřadit.Dílny má jiná firma.

Jiří Kocurek

„Ještě jsem neviděl…“

To by mě zajímalo, co jste dělal když soudili Lacinu. Vážně. Jste rok nečel noviny, nesledoval televizi, rádio, nešel ani na pivo či jinak do diskuze?

Kdesevzaltusevzal

Jenže Lacina je případ gaunera, který vědomky svým agresivním chováním dost ohrožoval ostatní řidiče. Zkuste si si představit, že by se takovýhle magor dostal na mašinu mašinu, to by asi daleko nedojel…

Jan Sekanina

Sankce pocet MU na železnici nesníží. Pochybení jsou většinou z nepozornosti. Pokuty to systémově nevyřeší. Tresty strojvedoucím jiz nyní uděluje dopravce. Je treba technického zapezpeceni,obzvláště na frekventovaných tratích. Plán vznikl, tak ted provést jeho vhodnou a včasnou realizaci

ABC

Nemyslíš, zaplatíš! Ještě bych přidal k tomu bodový systém.

IGCT

„Kdo jest bez viny, nechť hodí kamenem…“

Apollo17

Tresty byly i v minulosti(převedení na méně placenou práci třeba na půl roku),ale bodový systém je blbost.Jeden strojvedoucí projede návěstidlo víckrát v krátké době málokdy.

BDT

Pravda, proto by třeba bodový systém nebyl úplně od věci, pokud se to stane jednou strojvedouci přijde o pár bodu, pokud se to stane víckrát, přijde o papíry.

Dominik

Problém vzniká často už v zácviku, kdy fíru tlačí řešit vše a okamžitě, u Kolína takto projel stůj, protože řešili poruchu informačního systému, místo aby řekl, to počká do stanice. Bohužel pak ti kluci jsou sami na mašině a nejsou schopni si stanovit priority a řeší vše a okamžitě.
Problém jsou i vysílačky, člověk má právo odmítnout hovory pokud jede například proti stůj, ale vysílačka napíše jen výpravčí a nějaké číslo (třeba místo Dispečer Kolín – Pardubice), takže ve finále nevím, kdo mi vlastně volal a mám pak jedinou šanci zkusit pokus omyl.

Cita86

Tak tuhle novelu zákona vymyslel asi totální neznalec dopravy. Neznám jediného strojvedoucího který projel návěst úmyslně. A to nejde jen o peněžní postih kterým se zde honosí že bude za projetí. Ale pokud někoho zabiju jako strojvedoucí může to skončit vězením dle množství porušených předpisů a závažnosti.

Petr Mates

A výpravčí nic? Ze zaměstnanců SŽ se nám stávají bohové.. Ještě udělat bodíky a kontrolorům vozby dát bílé čepice.

Miloš

Výpravčí také nedělá chyby úmyslně a většinou je také obětí nesmyslných předpisů a buzerace SŽ. Jejich trestání na místě není. Ovšem se strojvedoucími je to absurdní.

MiKi

Dovolím si odporovat. Není to tak dávno, co výpravčí jedné stanice, i přes UPOZORNĚNÍ, že vydávají rozkazy pro jinou traŤ, strojvedoucí nadále tímto rozkazem zpravovali, protože jim to tak přišlo do zhora a spoléhali na to, že si toho nevšimnou.

Dominik

No vím o případu, kdy chybovala výpravčí, ale jednalo se o posun a předpis je napsán tak krásně, že výpravčí dostala 20% a fíra s vedoucím posunu dostali po 40%. Nechci říkat, že to udělala schválně, to ani náhodou, jen poukazuji nato, že předpis je napsán tak krásně, že v mnoha situacích se SŽ dokáže vyvinit, či má jen malý podíl. Je otázka, zda by i to nemělo být jednotné a psáno nezávislým orgánem (třeba DÚ). I když jak by to asi dopadlo? Opsala by se D1.

Sirokko

Výpravčí těžko můžou projet červenou. A když to výpravčí shodí úmyslně před vlakem, a fíra to projede, jde to za SŽ. A nebojte se, že by se to obešlo bez trestu. Výpravčí jsou trestáni neustále za mnohem menší provinění, mimo jiné např. pozdě vyhlášený vlak pro cestující. A i za to výše uvedené případné zvýhodnění vlaku jiného dopravce na úkor ČD (i když nechápu, proč by to dělal).
Takže to paranoidní ukazování prstem na druhé zde jaksi není na místě.

A. Mikulka

Čerčany.

IGCT

Ze zaměstnanců SŽ se nestávají bohové. Ze SŽ samotné se stává bůch

IGCT

MD je opravdu parta „odborníků“. Trestal bych pokutou 1 mil Kč úředníky za každou, i sebemenší chybu. To by nastal úprk lidí z úřadů….

Zrzek

Nejsmutnější na tom je, že oni mají čas chybu napravit, všichni v provozu ať na silnici nebo na dráze ten čas nemají. Rozhodnutí je dílem okamžiku.
Pro úředníky ne 1mill Kč, ale 2 mil Kč pokuty.

Jiří Kocurek

A proč ne 2 miliony v dolarech? Nevo rovnou 14 miliard, jak bance.

Gajda

A to si myslí, že ty pokuty něčemu pomůžou? Maximálně tomu, že když se něco stane, tak strojvedoucí nebude zdeptanej jen ze svý chyby, ale ještě navíc z pokuty. Vlak není auto, kde projet na červenou, protože nic nejede, je úmysl, ale jsou to chyby neúmyslný, lidský, protože pořád tam sedí jen člověk.

IGCT

Tak co chcete po týmu superministra, který nezná ani rodné číslo.

noerf

Na druhou stranu, pokud jede autobus ke křížovatce, kde svítí zelená, na semaforu, tak stále musí počítat řidič s tím, že muže padnout červená. Strojvedoucí pokud má na návěstidle zelenou, tak ji má pořád.
A i na železnici je několik desítek projetí návěstí ročně (viz.odkaz https://zdopravy.cz/pripadu-zakazaneho-projeti-navestidla-vyrazne-pribylo-loni-jich-bylo-142-23499/ ), které končí jen řízlou výhybkou či zastavení za návěstidlem a nemusí vždy skončit srážkou vlaků.
Hlavní motivací evidentně je, aby o trestech rozhodoval nezávislý orgán, nikoliv samotný dopravce.

IGCT

Jednou z hlavních příčin chybovosti strojvedoucích je únava, neboť práce je moc, ale strojvůdců je málo. Přidejte k tomu nepravidelné nástupy do práce, denní, noční a máte už dost důvodů pro vyšší chybovost při výkonu povolání.

A. Mikulka

Kolik těch strojvůdců potřebujete?

Iveta

Hm ,tak to je vidět ,že jste vlak nikdy neřídil.Strojvedoucí naopak musí stále počítat s tím ,že mu lidově spadne klacek(změna znaku),technická závada,někde ujel vůz a vjel do postavené vlakové cesty ,nebo lom koleje a to je pak šrumec,rychlobrzda a modlit se zda není něco proti a když je útěk do strojovny.Ten autobusák ví ,že když je zelená tak pak padne oranžová a až pak červená a někde je i ukazatel kolik vteřin ještě zelená bude a hlavně má kam uhnout ,fíra ne.A proto je má ještě buzerovat nezávislý orgán ,kde úředník ani netrefí na nádraží a až 50 tisíc… Číst vice »

asdfr

Autobusak mozno vie, ze tam bude mat cervenu. Vodic dostane basu, ked ide na semafore na zelenu a vlezia mu tam babka na prechod na cervenu. Uplatnilo sa univerzalne pravidlo – vodic mal predvidat.

A. Mikulka

Co to meleš?

Pzag

Dal bych vám plus, ale zase strojvůdci jsou svatí a nejlepší, ale na silnici dělají všichni chyby úmyslně, že jo.
Takže klasická modrá guma.

Gajda

No strojvedoucí to úmyslně neudělá fakt nikdy, na tý silnici je to samozřejmě taky i o tom lidským faktoru, ale ty úmysly tam jsou často taky

M19

To myslíte vážně?

Paja

Já si myslím, že to, stejně jako většina tady, vážně myslí.

M19

To je ovšem smutné a mnohé vypovídající. Piloti absolvují ještě náročnější cestu vedoucí k získání příslušných oprávnění. A také někteří z nich porušují předpisy i úmyslně. Strojvedoucí jsou asi nějací nadlidi, když se u nich nic takového nevyskuje. On se k tomu v případě průšvihu nikdo nepřizná, ale to neznamená, že někteří z nich přinejmenším občas úmysleně neporušují předpisy.

Pajoš

On si snad nějaký strojvedoucí řekne, tak teď projedu tu červenou a budu dříve doma a nikdo si toho nevšimne?

M19

Projetím na červenou je jediným porušením předpisů? Mimochodem ta srážka vlaků v červenci 2020 u Českého Brodu byla způsobena čím? Dodržováním předpisů? Nebo nejel tak jak měl? A to byl omyl? Existují i případy, kdy piloti spáchali sebevraždu s letadlem plným pasažérů, že sem tam piloti nedodrží některé předpisy např. při přistání nebo pojezdu na dráze je také známo, ovšem když to jede pokolejích, tak zřejmě to není možné. Strojvůdců se to zřejmě netýká. Osobně jsem seděl ve vlaku, kdy strojvedoucí vyjel ze stanice když mu svítila červená. Naštěstí se jej podařilo zastavit, musel se ovšem kus vracet, aby nestál… Číst vice »

A. Mikulka

A chcete tvrdit v souladu se svým původním tvrzením, že proti té červené odjel úmyslně, aby byl dříve na další zastávce? Nebo chtěl spáchat sebevraždu srážkou s protijedoucím vlakem?

M19

Jaké původní tvrzení máte na mysli? Dá se rozjet s vlakem a zrychlovat omylem? Nedopatřením? To není vědomá činnost? Co to tedy bylo? Omyl? Nešťastná náhoda? Nebyla to spíš nedbalost? Když pominu to, že odjel bez vypravením výpravčím i když tam výpravčí byl, tak snad aspoň sleduji zda mi náhodou nesvítí červená. V běžném životě také nedostáváte pokuty jen za vyloženě úmyslné činy, ale i za obyčejnou nedbalost. Chcete tvrdit, že pokud by takto někdo jednal opakovaně postačí jen opětovné proškolený či snížení odměn? Nebo se bude čekat, až to jednou nevyjde? V okamžiku kdy předpis znáte a přesto jej… Číst vice »

XXXD

Poměrně zajimávé uvažovaní, ale jste evidentně zapomněl použít mozek. Zaprvé stát se strojvedoucím je mnohem delší a těžší proces než získávání řidičáku a lidé, kteří by chtěli naschvál projíždět stůj, by ho rozhodně neměli dokončit. A zadruhé, což je ještě důležitější, strojvedoucí nemají žádnou motivaci návěst stůj projet. Řidič auta pospíchá do práce, přijede na semafor, kde je červená a aby byl v práci rychleji, tak prostě projede na červenou. Občas se třeba stane, že ho přitom chytne policie a ve skutečnosti si jen pohorší. U strojvedoucích nastává v obdobných případech vždy možnost 2. Rozhodně si projetím návésti stůj nijak… Číst vice »

Ludva

Stát se dnes strojvedoucím již také není zas tak moc dlouhý a složitý proces. To se pletete. Samozřejmě, že to není dobře ,ale je to tak.

MiKi

Jak u kterého dopravce. A i u těch opravdu rychlých je to přeci jen násobně více znalostí, než pr o získání řidičáku.

Paja

Řidič který schválně projíždí červenou taky nemá mít řidičák. Jenže kupodivu většina z nich to v autoškole nedělá a začnou až potom. Proto existuje ta represe.

pzag

A máte statistiku, kolik lidí úmyslně projíždí stůj? Že to tady prezentujete jako naprosto běžnou záležitost, kterou dělá každý.

Gwann

tak fyra co úmyslně jede proti stůj je sebevrah. kamionak nebo závodník na D1 obvykle akorát naštve okolí.dá se vyhNout, zastavit. vlak se zastavuje hur…

Sirokko

Guma je tady někdo jinej