Až 7,4 miliardy na 15 let. Pražská rada schválila soutěž na dvě městské vlakové linky
Nové 4. nástupiště na nádraží Vršovice bylo postaveno pro městskou a příměstskou dopravu. Pramen: ROPID
Praha požaduje sedm nových elektrických jednotek, kapacita má být 240 míst k sezení.
Absurdnost těchto 2 linek a 7.4 mld. Kč – míjí to jakýkoli smysluplný cílový/přestupní bod – to je neuvěřitelné. Zdroje evidentně jsou. Co třeba lanovka z Písnice do Řitky?
A myslíte že každej kdo se pohybuje po Praze potřebuje nutně navštívit centrum (Muzeum/Florenc/Můstek)?
To si nemyslím, určitě aspoň pár lidí určitě dojíždí z třeba Bechovic k Obi do Ruzyně. Je otázkou, jestli takové spojení má nést cenovku 7.4 mld.
Nereálné, elektrošrot z Německa v Kotlince nefunguje.
Nejsou to linky vytíženosti spíš na motorák, než tam draze kupovat elektriky? Leda by to tam jezdilo ve spičkách a mimo zatížení jednopodlažní jednotka zase nahradila nějaký prázdný Ešus na jiných spojích mimo špičky.
Je to pod troleji a el. jsou vykonejsi i maji lepsi jizdni vlastnosti…
Je otázkou, zda to opravdu musí splňovat TSI Crash.
Já bych klidně i vlezl do tramvaje rizikem, že ji přes ETCS smete nákladní vlak. (Mimochodem při střetu 810 – Š15T bych raději seděl v té 15T)
To je moc pěkné že to má dobré jízdní vlastnosti, ale vytíženost tady je jak na minibus.
Myslim, ze z Rican by byla vytizena uz slusne, a tech 10-15 lidi jezdi ted v korone… a slusne zaplnena je z Holesovic do Libne, jak do Roztok nevim…
Neni atraktivni diky spatnemu intervalu,… a jiny rychly spoj neexistuje…
Prázdný to jezdilo i před Coronou.
Proboha Roztoky – Libeň – Hostivař co dneska jezdí Arriva a krom pár spojů v ranní a odpolední špičce tam vozí vzduch a blokuje trasy pro nákladní dopravu a narušuje křížením v Libni tranzitní osobní dopravu z východu. A místo toho tam chce Ropid cpát jednotky s 240 místy ? Někdo se asi zbláznil ….
Na Ropidu se asi herr Oberst asi zbláznil. 🙂 Asi ano. Jelikož se v Malešicích ani na přesmyku Libně nic neděje (nestaví se), tak jediná rozumná úvaha je pouze o zdraví personálu na štábu Ropidu, které tam nemáme zcela jistě pro jejich odbornost ale jen a pouze na “krmníku”. Fundovanost a duševní zdraví radních hl.m. Prahy, potažmo radních Středočeského kraje, nám všem jasně dokazuje, že je naprosto irelevantní která strana vládne. Protože zaplatit taktovou, intenzivní osobní dopravu na tratích, které svými parametry nejsou schopny toto zvládnout, může jen naprostý šílenec nebo někdo, komu vůbec nezáleží na veřejných penězích. I ten… Číst vice »
Městská linka není využívána kvůli delšímu intervalu. Když nejede, jedu něčím jiným (i 183 je rychlejší než čekat na další S49)
A že to trať nezvládne, to zatím není problém ROPIDu. ROPID to má zkusit, pak samozřejmě může tvrdit „chtěli sme, SŽ nám nedala trasy.“
SŽ radši bude děvečka pro všechno a pro loby osobní dopravy mini vláčků uplně vyškrtne náklady, přesně jako na koridoru.
Jak to má ROPID zkusit? Výběrko za 7 miliard považujete za zkoušku, že by se to mohlo náhodou povést?
To je přece blbost. Praha to myslí smrtelně vážně a nějaké obezličky jako při zavádění S49, že to vlastně dělá kvůli nákladní dopravě, aby rozhoupala Správu železnic jsou jen politickými proklamacemi. Do roku 2024 jsou schopni tam jenom nasázet ty tuny zastávek…
Nicméně se něco stane, pokud v roce 2024 Spržel vysoutěženému dopravci řekne, že trasy nejsou.
Nic takového se nestane. Ale třeba uvidíte bedny častěji na hlaváku…
A že se to nestane, to bych ROPIDu nevyčítal.
Jsem pro změny priorit, rychlejší dopředu.
V tom případě je ale osobní zastávková doprava nejpomalejší a vůbec se nedostane na trať…
To by znamenalo další státní postrky v Praze?
Proč? Trať Hostivař – Praha hl.n. – Holešovice je stejně sklonově náročná jako trať přes Malešice.
První co zkolabuje bude výpravčí v Malešicích.
Proč by kolaboval? Kdyby byly odbory k něčemu, tak prosadí ať má novou zabezpečovačku a případně druhého. 😀
To je pravda v ranžíru máme hodně odborníků 😂
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/08/celkove-schema.pdf
– Musel jsem to vytahnout, je to z pohledu nakladni dopravy prijatelne, aby se neco podobneho realizovalo? Me totiz ten dlouhy tunel po diskusi pro nakladni dopravu vychazi jako dobre reseni… Pac cokoliv jineho podle me presune problem pri dalsim rustu dopravy, predevsim na I.koridoru, ale i na IV. koridoru z centra ven z mesta…
– Vejde se v Malesicich zeleznicni MUK do vsech smeru? Pocitam, ze by vhodne bylo resit i delku koleji v Hostivari, druha kolej Malesice-Hostivar a treti kolej do Uhrinevsi…
Nemůžu si pomoct, ale ta čísla tratí z KJŘ mne opakovaně vážně dojímají, nejvíc ale na malůvkách od projektantů a z odborů investičního a modernizace SŽ. To ti matláci fakt neví, že číslování tratí z KJŘ je pro investiční akce naprosto nevhodný? Dyť se to rok od roku mění a ani to neobsahuje všechny tratě. Ale páni si kdysi v mládí koupili jízdní řád a od té doby se to táhne. Dyť kolik máme jinejch klasifikací a evidencí tratí a traťových úseků (M12, TTP, prohlášení o dráze…), ale oni si vyberou zrovna to nejhorší, který slouží k úplně něčemu jinýmu.… Číst vice »
Vzhledem k ekonomické situaci, jaká panuje v naší zemi , vzhledem k rozvratu veřejných financí bych čekal , že veřejná správa začne ve velkém šetřit. Ale on se koná pravý opak. Do podpalubí dost silně zatéká , ale na palubě se ještě tančí. Ještě bych to pochopil , kdyby tyto linky měly potenciál přepravit obrovské množství cestujících …řádově v každém směru nad 10.000 cestujících denně. Ale to nehrozí. Dnešní stávající linka vozí vzduch.
Vzduch vozí každý dopravní prostředek …. proč píšete řádově a současně k tomu uvádíte konkrétní číslo …
protože řádově je široký pojem, řádově jednotky, stovky, tisíce???
tím že doplnil číslo dal najevo, jaká řád myslí
U síťového dopravce, když vám přestane stačit kapacita. Tak buď přidáte vagony. Což u jednotky nejde. Nebo ji pošlete sloužit jinam..
Tady u smluv na 15 let asi ne.. Nesmysly.
Na přepravu 15 osob ani jednotka být nemusí. Na to postačí MUVka ve zvláštní úpravě 🙂 I samotný šukafon už je moc.
https://www.youtube.com/watch?v=Cu6-8kLKn-w
Problematičnost této soutěže a smlouvy je nezávislá na tom jestli ji vyhraje dopravce síťový, hákový, provazový, nebo řetězový a na tom, jestli to budou jednotky, dvojotky nebo trojotky.
Mě nějak nevychází ty počty. 1) Jednak jen jedna záloha – z toho kouká dost odřeknutých spojů (zvlášť pokud to pojede přes přejezdy až do těch Říčan). Aspoň druhou zálohu, která by mohla být starší nebo v dieselu by to chtělo. 2) S49 je už teď na 3 jednotky a má v Hostivaři obrat 7 minut (před nedávnem 10). Pokud by se měla prodloužit do Říčan, musely by se spoje posunout, aby se výrazně zkrátil obrat v Roztokách. Ale to vůbec není jisté, jestli umožní polohy rychlíků a jiných osobních linek. A i kdyby to teoreticky šlo, byly by na… Číst vice »
Všichni chtějí nové vlaky…napadá mě, jak to bude s těmi staršími? To se budou po 15ti letech posílat na východ?
Jaké starší máte na mysli? Takto mladé tu zatím žádné nejsou 🙂
Chápete význam slova „starší“ ….
Zrovna v tomto případě týž dopravce celkem jistě ty starší uplatní na východě, pokud si nevybere – nevyjde to zrovna na jiné světové straně.
Ano, na východ. Nahradí s nimi 50 roků staré panťáky řady 460. Ikdyž… jestli na východ pošlou nejstarší 471, tak to nebubou 15leté, ale 25leté, notně jeté.
Takže sedmi souprava po 240 místech hodláte nahrazovat soupravy s kapacitou 300 míst, kterých se vzhledem k přepravní poptávce nedostává ?
Tento (početně) nesmyslný nákup „jen“ sedmi souprav má pokrývat vozbu na dvou nových ML…..
A nepochopí a nepochopí, že aby to dobře fungovalo a stalo se to standardní součástí MHD, že intervaly musí být kratší, 10 minut, nejvýš 20. Zástupci nákladní dopravy ovšem mají pravdu, že je třeba vícero věcí dořešit, a nedořeší se vše hned, ale s perspektivou intervalu osobních vlaků 10 minut až nejvýš 20 ale spíš těch 10 by se mělo všechno dělat.
Souhlasim….
MHD co 10 minut? 3/4 obyvatel ČR je rádo, když jim to jede 1x za hodinu i mimo špičku.
Sám bydlím ve vesnici, kde v pracovní dny poslední autobusy jednou kolem 19 hodin, a pak CHCÍPL PES, sobota, neděle a svátky 1 pár ráno, jeden kolem poledne a jeden večer, a to bylo znatelně hůř a na mnoha místech je znatelně hůř … ale po Praze je většinou logické a navyklé a jistější držet se linek s intervaly do 10, nejvýš 20 minut (kde jedou, což je většinou), než riskovat dlouhé čekání nebo ujetí či vynechání a dlouhé čekání nebo hledání náhradní možnosti. Pár lidí samozřejmě i po Praze ty vlakové a jiné linky s delšími intervaly použije, ale… Číst vice »
Já s tím souhlasím, ale bez úpravy infrastruktury to metodou „bagr“ opravdu není nejvhodnější…
Ony ty úpravy infrastruktury mohou být i RELATIVNĚ nenáročné – například v podobě přidání dalších oddílů na tratích i ve stanicích (cestová návěstidla ostatně už přece jsou i někde v Malešicích), může mít na propustnost i plynulost dopravy velmi pozitivní dopad, aniž by musely být budovány další koleje. „Nafukovací“ ta infrastruktura ale samozřejmě není a ani takové její úpravy nevyřeší úplně všechno.
V Malešicích je podle mně hodně omezující ten dlouhý oblouk o malém poloměru na severním zhlaví stanice, protože tam nelze udělat pořádné zhlaví umožňující jezdit rychleji.
Ne vše se dá vyřešit „houstnutím“ oddílů, obzvláště ne v kombinaci s ETCS. Mám s tím „jisté“ zkušenosti…
Cestu vidím v mimoúrovňovosti…
Nebyla by ještě někde mezitím (finančně a projednatelností) realističtější možnost udělat dostatečně dlouhé „nulté“ (prostřední) koleje, aby se směry daly křižovat po jednom? Ano, zbytečné rozjezdy to úplně neeliminuje. Ono i to mimoúrovňové křížení vyžaduje dost kolejí navíc, abychom nepřesunuli problém na křížení vlaku Uhří-Kolín s vlakem Libeň-Krč. Co takhle předělat výhybky v Uhří, aby na trojkolejce k Horním Měcholupům mohl na prostřední koleji čekat náklad na uvolnění 2. koleje? V Hostivaři směr Vršovice posunout spojku ze 6. do 2., aby na 1. a části 2. koleje mohl čekat náklad na uvolnění 1.TK do Uhří (a vlaky směr hlavní ho… Číst vice »
Po vzoru Londýna, kde je i při šílené zahuštěnosti aglomerace všude vícekolejná trať, bych vůbec neváhal a dokud to situace dovolí, všechny hlavní trasy udělal aspoň čtyřkolejné a s přesmyky, kde je to potřeba. Za 20 let ty pozemky budou zastavěné a dopadne to jako v Manchesteru, kde potřebují něco jako „Nové spojení“, jenže i pro tranzitní nákldy, ale mají na to jen dvoukolejku na prastarém viaduktu (hledej „Castlefield Corridor“). A taky jsou s tím dost v pr…
Jaky je problem u ETCS?
V Malešicích je hlavně omezující jednokolejka do Libně a v Libni chybějící přesmyk.
Kapacita tratě se dá navýšit prostorovými oddíly v délce 500 metrů vybavených 4AB, fungovalo TO tak desetiletí mezi Plzní a Chebem, přesněji na jednokolejce mezi Kozolupy a Lipovou u Chebu …
Na zastávkových městských linkách se více jak 120 reálně jezdit nebude.
Jinak o méně než 10 minutách nepíši, kvůli křížení a zejména na frekventovanějších tratích kombinování s nákladní dopravou a dálkovější rychlejší osobní dopravou, a kolem těch deseti minut jsou i Pražáci ochotní a zvyklí čekat. Podstatně lepší zabezpečovací zařízení se může uplatnit např. umožněním jízdy osobního zastávkového vlaku nedlouho po plynuleji ale pomaleji jedoucím vlaku nákladním, ale samozřejmě existují fysikální limity toho, co by šlo vychytat lepším systémem řízení a zabezpečení ….
Například dráha speciální – metro linky C má homologované ZZ na provozní interval 90 vteřin = 40 vlaků / hod … při rychlosti 80 km/h (podle provozních pamětníků se tak jezdilo naposledy při hopkiádě v roce 1985).
Jenže tam mají krátké prostorové oddíly, které jsou na dráze celostátní a regionální FUJ.
Ano, moderní zabezpečovací zařízení umožňující při rychlostech do 100km/h podle potřeby bezpečnou jízdu půl minuty za koncem předchozího vlaku by v době letů do vesmíru neměl být problém, pokud na železnici nechceme mít masakr jako na silnicích, kde zkoušejí, jestli je bezpečný interval 1, nebo 2 vteřiny. To např. pomůže „propašovat“ po jednokolejkách rozumně nákladní vlaky bez velkého narušení desetiminutového intervalu osobních. Ale když vezmeme kombinování všech druhů vlaků …. není rozumné se u těch zastávkových snažit zase o kratší než desetiminutový interval ani na dvou(případně více-)kolejkách, ale spíš při desetiminutovém intervalu navyšovat dle poptávky kapacitu vlaků.
Jenže v Metru mají délku soupravy danou a prakticky neměnnou. A rovnoběžný grafikon. Nestane se jim, že by za zastávkovou dvouvozovou jela dvacetivozová nezastavující.
Praha, zastoupená ROPIDem = ROPID zapomíná na jednu „zanedbatelnou“ maličkost – na propustnost trati Hostivař – Libeň … Dokud minimálně úsek z Malešic „dírou“ do Libně nebude dvojkolejný a v Libni nebude vyřešen přesmyk – což není v kompetencích „Prahy“, tak jsou tyto záměry jen ve filosofickém stádiu … Obdobně kompletní rekonstrukce kolejiště nádraží Malešice, kde se kříží jízdní cesty obou linek a měly by ýt zajištěny vzájemné přestupy …. Souhlasím s kritikou „sedmi“ souprav. To je přímo patologická posedlost nakupovat „sedm“ vozidel. Začalo to pendolinem, pokračuje přes RJ a nyní „EJ pro Prahu“. Plánování počtu vozidel se musí odvíjet… Číst vice »
Zapomněl jste na to nejdůležitější. A sice, dříve než začnu vypisovat výběrové řízení na nějakou linku , musím mít zmapovanou poptávku po této lince . Od toho se totiž odvíjí vše následující. A s tím si dle mého názoru hlavu nikdo nelámal. Ze státního se totiž rozdává mnohem snáze, než z privátního. On když nějaký podnikatel peníze vydělá , tak si jich považuje úplně jinak, než státní/krajský/městský úředník , který je pouze rozděluje. To máte stejné, jako v jiném byznysu. Než začnu vyvíjet, vyrábět a prodávat nový výrobek , tak musím mít zmapovanou poptávku po tomto výrobku. Pokud si budu… Číst vice »
No, ona je S1 velmi přetížená a tohle má potenciál část cestujících převzít. Ne každému vyhovuje Masaryčka/Hlavák
OK, ale na toto musí kvalifikovaná analýza. Nejen postřeh nějakého úředníka.. Jde o obrovské peníze
TO má asi jediné řešení, náklad bude mít přednost před osobákem a dá mu pár minut jinak asi neprojede.
Jedno mi vysvetlete, jak je mozny, ze na nekterych tratich v zahranici se vlaky sjizdeji i v intervalech 5min a to i u VRT a my tu mame i s ETCS problem pohlidat aby se vykrizovaly vlaky… Ted nemluvim o libenskem presmyku (nebo Hloubetinskem), ktery je fakt potrebny kvuli velmi hustemu provozu… ale o Malesicich, kde se maji krizovat nakladni vlaky a jen 2 linky Os s intervalem 30min… Je mi jasne, ze pokud ma nakladni doprava fungovat, musi bez zbytecneho zdrzovani projet, coz muze byt ve meste dost problem, kde lide potrebuji i rychlou mestskou zeleznici a metro… Nebude… Číst vice »
Nákladní vlak se nevejde do nádraží, je moc dlouhý. Takže to musí projet na první dobrou jinak zablokuje jedno zhlaví, v horším případě obě. Navíc v Libni jede křížem přes trasy SC/EC/IC/R/Sp/Os, protože je kříží úrovňově.
V zahraničí (i v Brně) to řeší právě mimoúrovňovým křížením a vedením nákladních tratí mimo osobní nádraží. Což je i případ Malešic. Možná by bylo lepší postavit novou dráhu pro pražské Esko, je mnohem jednodušší upravit lehké osobní vlaky pro větší sklony a mimoúrovňová křížení tak zkrátit. Tramvaj zvládá 100 promile spádu. Nákladní vlak nikoliv.
Ta nákladní trať nákladní dopravě plně vyhovuje, stejně jako páteřní koridory. Není zde problém. Osobní doprava má výrazný přebytek výkonu, umožňuje jí to zdolávat i vyšší sklony. Neměla by vést cesta spíše tímto směrem?
To je fakt, urcite v Praze bude S-bahn stale zadanejsi pro rychlost prepravy, segregace osobni dopravy by urcite pomohla,… Jizni prutah je prakticky mozny 4-kolejny (pres Krc) i smerem na ZM muze byt 3-4kolejny, prostor by se tam nasel, ale pak prekrizi vrsovickou trat do Malesic, ale tim to konci, na Uhrineves vede zatim pouze 2-kolejna trat (diky odklonu VRT na Brno jeste dlouho bude) a i tam bude S-bahn silit… stejne tak od Malesic je uz problem jak nakladni dopravu dostat na sever Prahy, tam me zajima, jak to resit, pac tunel Cedop je hodne narocny, a tlacit naklady… Číst vice »
Kdyby „jen“ v intervalu 5 minut … kolem Bernu provozní interval 3 minuty … Na pražském metru C lze jezdit v provozním intervalu 90 vteřin ….
Muhaha. To abyste si nemysleli, že nákladní doprava bude mít někde dost místa. 😉
Když SŽ rozděluje trasy tak jak rozděluje a nechá jet Os před NEx. 🙂
Tak já myslím, že to buď zůstane Arrivě nebo to dostanou ČD. Jiná možnost ani není.
Ještě ovšem existuje i jeden obzvláštní oblíbenec ROPIDu, na kterého jste zapomněl.
Kžc ano to je další budovatel žel. linek po městě až před panelák
A co RJ?, Ten by to vzal když to je bruto a nemusí se snažit nikoho přilákat sluzbami
A letos se taky zajímal o pražské linky v minulosti
No za 3 linky (každá s intervalem 30 minut) přes Malešice asi nákladní dopravci moc nepoděkují. Až se zavede linka S71 tak by bylo lepší ji spojit s S49. Sice bude škoda přímého spojení směrem na Libeň od Hostivaře případně až od Říčan, ale bude se dát přesednout na Zahradním městě. Narvat 6 párů osobních vlaků za hodinu a náklad nějak rozumně do Malešic je téměř nemožné. Dvě linky z Malešic do Běchovic jsou také zbytečně přehnaný luxus.
Linka S 49 – do Roztok – většinou tam vídám hodně málo cestujících. Přitom je to rychlejší a pohodlnější, než busem z kulaťáku. Ale vlak v Roztokách končí dole – pod kopcem. Až bude v Roztokách slušný přestupní uzel – kapacitní, hlídaný parking, slušný přestup na bus (ve výhledu), pak bude využití větší. Většinu cestujících ale stejně pobere vlak na Masaryčku.
Ukončení linky S49 v Roztokách u Prahy je spíše nouzová záležitost, protože regulérně ukončit linku S49 na území Prahy není dost dobře možné (ani za cenu vypuštění obsluhy sedlecké zastávky), protože „optimalizovaná“ podoba rekonstruované žst. Praha-Bubeneč v podstatě znemožňuje její pravidelné ukončení v podbabské zastávce, které by při současné organizaci příměstských autobusových linek PID v té oblasti asi stačilo. Jinak by ale právě Roztoky u Prahy mohly sloužit jako dobrý přestupní bod právě na příměstské autobusové linky do severozápadního sektoru (= podobně jako fungují třeba Černošice) a mohla by odpadnout většina jízd autobusů z venkova až do centra Prahy 6.
Určitý spádový sektor Roztoky mají, ale kromě samotných celých Roztok včetně Žalova zase ne kdovíjaký, tak do horní části Úholiček a Velkých Přílep, pro které je to přirozeně už jen jedna z možností; jedním limitem je Vltava, na jejím levém břehu pak toho hodně má spád už k tratím Dejvice – Jeneč – Zákolany – Kralupy i k Libčicům a Podbabě, takže současné autobusové linky ten potenciál už celkem vykrývají.
Linky 340/350 mají kratší interval než vlak a není nutné přestupovat k metru. Zároveň nejede bus na Dejvickou nijak dlouho. Z vlaku by spousta cestujících musela opět do metra a to se jim nebude chtít. A spádová oblast je podle mě dost malá. Velké Přílepy a Únětice nebudou chtít jezdit přes Roztoky. Úholičky, Libčice a Žalov vlak mají. Kdo má zájem, tak k němu dojde.
15 let nebude se hýbat s kapacitou v Praze? Ty soutěže jsou směšné.
Umíte číst?
Kdo je v obraze, jak dnes jezdí vytížena stávající městská linka ?
Jezdim s ni casto, a jak kdy, od Libne do Hostivare jezdi cca 10-15lidi nekdy vice, nekdy mene, zalezi na case, hodne by pomohlo protazeni do Rican pac jezdi v Hostivari akorat v intervalu mezi S9… ja ji vyuzivam jako nejrychlejsi spojeni mezi Libni a Hostivari, to je bezkonkurencni, za 10min. pomalou jizdou…
Autobusem je to masakr, 183 po Prumyslove cca 25-30min., pres skalky 177/195+125 je to cca 35min…
Hm, takže kvůli 10-15 lidí (mikrobus) omezuje malá motorová jednotka provoz na třech hlavních kolejích Libeň-Běchovice, kde jezdí soupravy ekvivalentní např. desítce autobusů (třeba dvojitý elefant) nebo bere trasu nákladnímu vlaku (ekvivalent 40 kamionů). No skvělé…
100 TEU = 50 kamiónů…
V současnosti reálně jezdí mezi Hostivaří a Libní celkem oběma směry v průměru max 4 -6 vlaků za hodinu, spíš míň. A vleze se to i přes chybějící přesmyk v Libni. Čemu tedy ten motor bere kapacitu? Máte pocit, že kdyby nejezdil, naložej v Uhříněvsi o to víc kontejnerů?
Ano. Odvezou je rychleji, tedy i levněji a současně zrychlenými obraty (hlavně jistějšími obraty) zvládnou zpracovat třeba o vlak navíc…
A ten vlak navíc dneska snad někomu chybí?
Obávám se, že pokud jde o kontejnery, je tam úzkým místem spíše žst. Praha-Uhříněves.
Ano, takový vlak chybí, protože jedeme na maximu kapacity.
A nechybí jen kapacita žst. Uhřiněves, chybí i kapacity níže po trati právě proto, aby terminál Uhřiněves mohl být využit co nejvíce na hraně své kapacity. Rozšiřitelný již není a v noci je výrazně „hlukově“ omezován.
Co znamená „jedeme na maximu kapacity“: kdo = co tedy to „maximum kapacity“ vlastně v současnosti limituje? Terminál, stanice Uhříněves nebo kapacita vlaků?
Prakticky vše dohromady…
Ale jak ten mikrobus dostanete za 10min. z Libne do Hostivare? Natoz dal do Rican, je to nejrychlejsi tangencialni spojeni Prahou z Roztok az po Hostivar, s tim, ze vlak je v Holesivocich pomerne plny – plne obsazeny…
10 lidí za deset minut? …
ja mluvim o 30min. int. jak je to ted, max. 15min. s prodlouzenim do Rican, vic neni treba,… u te linky je mensi pocet dan i tim dlouhym intervalem, cestujicich ubylo ted v corone, a s prodlouzenim intervalu ubylo vice, obcas jedou cykliste, ty do autobusu nesmi,… Jak se rika, kdyz chces zariznout nejakou linku, prodluz intervaly… Ja to parkrat jel take autobusem, kdyz jsem vlak nestihl,… Prodlouzeni linky by privedlo vice cestujicich a navrat na 1/2hod, interval… idealne ale i 1/4hod, pac to i kdyby mi ujelo pockam na dalsi… Rada lidi se tim ridi… Vlak jezdi slusne obsazeny… Číst vice »
Mmch. nekrizuji se nakladni vlaky i v Malesicich Krc-Bechovice, Hostivar-Liben?
Samozřejmě, že křižují.
Možná Regio/Leo , je to bruto, takže na tom nemůže nikdo prodělat
Španěl chce koupit Leoše , němec a ital tu operuje takže nacionalisticky mi vychází nejlépe ČD a možná by mohl mít zájem RJ . Hlavně ať to jsou opravdu nové , nízkopodlažní stroje a mají i vítěznou cenu , prodělat se na tom dá s přehledem , jako na všem .
Tak pro 240 sedících cestujících stačí třívozový panter. Jiná otázka, jestli je Škoda kapacitně schopná jednotky vyrobit.
Nemají je ČD objednané?
Mají a navíc mají i rámcovou smlouvu.
Ty mínusy tu dostávám za to že jsem řekl že to může vyhrát RJ? 😂
Nebudu zpochybňovat potřebu linek S49, S61 a S71, když si Praha myslí, že je zcela nezbytně potřebuje… Ale: a) kde je přesmyk Libeň? b) už vůbec někdo řeší prostor Malešic, tedy hlavně mimoúrovňové řešení tratí Hostivař – Libeň a Zahradní Město – Běchovice? c) ona bude v roce 2024 trať Hostivař – Malešice dvojkolejná? d) Nebude zastávka Jiráskova čtvrt omezovat návrh spojky z libeňského přesmyku směr Běchovice, tedy čtvrtou kolej Libeň – Běchovice? Nebo naopak nákladní doprava v denní době opustí „nákladní“ spojky a bude vedena po trati Hostivař – Praha hl.n. – Praha Holešovice, která je relativně bezkonfliktní a… Číst vice »
a) S49 je v provozu v Malesicich uz ted a to v 1/2hod. intervalu (krom omezeni nyni),… presmyk je samozrejme potrebny, ale v 30min. intervalu neni uplne nutny… b) nevim zda musi byt mimourovnove, takovy provoz tam neni, co by nezvladlo ETCS, zatim… c) ano, druha kolej se nyni poklada… d) nemela by, kdyby ano, demontaz nastupiste neni neco nemozneho… Ne nakladni doprava zustane v Malesicich i kdyz historicky se planovala spojka mimo Liben… Tehdy myslim od cca Kbel/H.Pocernic po Bechovice/Malesice… Navrh cedopu pak zvazoval dlouhy tunel od Malesic az po Ctenice a dal,… to by sice ulehcilo pretizene Libni,… Číst vice »
ad a) skočte se do té Libně podívat, stojí to za to (jak vše stojí, aby projela městská linka křížem…)
ad b) ETCS je nějaký zázrak na vyřešení kapacity? Já myslel, že je to zabezpečovač.
ad c) opravdu? Vy víte něco více než já? Máte fotografie nebo nějaký oslavný článek?
ad d) budiž…
Dovětek: dnes je cokoliv mimo přesmyk do Libně v říši opravdu vzletných vlhkých snů…
Jezdim tam velmi casto, znam to tam,… a ta linka fakt nymi jezdi v 30min. intervalu, jestli stoji naklady, tak hlavne kvuli provozu na 1. koridoru…
ETCS – ano je to zabezpecovac, zalezi na jake urovni, a ano umi i velmi kratke intervaly mezi soupravami…
ad c) pardon ma chyba, mate pravdu, druha kolej je nyni modernizovana ze smeru Z.Mesto, ta ve smeru hostivar fakt je jen v planu a nic se zatim nedeje…
Ale opet me zajima v cem je problem, kdyz je interval S49 stejny jako nyni na te jedne koleji?
Jinak samozrejme chybi to ano…
Nevím, zda jste si toho vědom, ale snažíte se učit orla létat.
Ten problém je v tom, že linka S49 křižuje sebe sama v Libni, tedy dvakrát těsně za sebou do půl hodiny zastaví provoz na prvním koridoru. Dále veškeré křížení v Malešicích je úrovňový a klasický kontejnerový NEx se tam na staniční kolej nevejde a linka S49 točí ostře v Hostivaři zpět. A to ještě nejezdí linka S 61 a nestojí zastávka Depo Hostivař, což jen zhorší časové poměry linky S49 a tedy možnosti pro nákladní dopravu…
To ja chapu, nerozporuji, ze je libensky presmyk treba, ten je dulezity, jen me zarazi, jak se tu diskutuje o necem co je stejne jako ted, S49 neni nova linka, existuje ted a nic se nemeni, dokud se nepostavi libensky presmyk a situaci nezlepsi… Tedy zadna zmena zatim…
Ano, novou linkou je ta Bechovice-Vrsovice, ta muze situaci v Malesicich zhorsit u nakladni dopravy…
Posledni dobou jsem si vsiml krizovani 1x na obou zhlavi, to mi prislo rozumnejsi…
Krizovat by se mohli vc. nove linky na nove zast. v Malesicich, beztak tam casto Os ceka, pac krizuje i v Hostivari.
Myslim ze vse by vyresila druha kolej Hostivar-Malesice a Libensky presmyk… (mmch. proc libensky, kdyz je v Hloubetine?)…
K te posledni vete, no, bohuzel… ale co s tim, aby se SZ a MD rozhoupalo…
A pro Linku S71 bude stěžejní jak bylo popsáno dobudování zastávky Depo Hostivař, druhá kolej z Zahradního města za most inteligence a přestup na budoucí metro D v Krči.
Ta linka S71 by měla ideální konečnou ve směru z Radotína na bývalém nákladovém nádraží Žižkov. Zastávka Depo Hostivař jako přestupní bod do všech směrů.
Já vím…a tramvají č. 26 do města…
Nebo tunel pod Olsany az na Hl. Nadrazi?
A proč odtamtud cpát lidi do centra? Nová zástavba v okolí + dosah okolo tak do vzdálenosti 4-5 zastávek tram by generovalo dost lidí, pro které by alternativy směr Říčany, Beroun, potažmo i Úvaly a Roztoky byly vlakem dost atraktivní časově. A i opačně je v okolí dost míst, kam se dojíždí za prací.
240 míst to bylo bylo na Pantera. ČD bohužel nemá vysotežené dvousystémové, takže jsou asi ze hry venku. Do roku 24 vypsat soutěž, vysoutit a vyrobit. To je velmi nereálné. Ale rád se budu mýlit.
Jsou vysoutezene dvousystemove.
A tak to jsem nevěděl. Omlouvám se.
to ano CD už nesoutezi aktuálně jednosystemova vozidla
Výběrové řízení na S49 byli slibováno již před třemi lety, docela slušné zpoždění. Ale co Arriva má své jisté podobně jako KŽC. Arriva si zruší půlku spojů a až pak se zeptá magistrátu jestli tedy může.
A co má říkat Sprasíme Železnici…
Tunelem Praha – Beroun teoreticky už jezdíme – v reálu ještě nezačli…
A on ten tunel už schválila centrální plánovací komise na ministerstvu dopravy? Ještě relativně nedávno nevyšla ekonomika a už tenkrát byl velký odpor z obcí nad ním a nebo v jeho okolí a to i když není jasné kudy přesně povede. Něco podobného Praha 6 tunel na letiště tudy nechceme ať vede jinudy, ne jinudy ho nechceme, ať vede jinudy.
Ta S61 z Vršovic je polovičatost, konečná v širším centru, ale mimo metro, nedává úplně smysl, rozhodně by to chtělo začínat na Hlaváku takhle v tý první fázi. A až bude kapacita v Jamrtálu, tak na Smíchov a ideálně pak pokračovat ve stopě S65.
To by musel někdo natáhnout dráty na Semmering 😀
To s dnešními na trhu dostupnými technologiemi ani není nutné (jakkoli by to byl jistě dobrej nápad, včetně zdvojkolejnění (vyjma mostů přes Prokopák)).
Na desetiminutový interval zdvoukolejnění není třeba.
Na hlavák to nepude, tunely mají projít opravou. Smíchov dává smysl, ale opět stavba v cestě.
A ta jednokolejka z Malešic do Libně praskne ve švech.
Tak to by to mohli rovnou spojit s výměnou vyšehradského mostu – aby to měli při jednom… 🙂
Zatim se provoz na jednokolejce Liben-Malesice nemeni…
Tak pro trať Malešice – Libeň se nic moc nemění. Furt tam bude jezdit jen S49. Až se udělá přesmyk a zdvoukolejní se to, tak by to mělo být ok. Daleko horší to bude mezi Malešicemi a Hostivaří/Zahradním městem.
V úseku Malešice – Hostivař se nemění také nic, a do Zahradního Města také žádný velký problém nevznikne: stačí si vzpomenout na odklony rychlíků, které tam jezdily také v počtu cca 2 za hodinu každým směrem a zvládalo se to na tehdy ještě horší infrastruktuře, naž jaká bude za uvažované více než 3 roky.
No jde o to, že v Malešicích bude docházet ke kolizi protisměrných vlakových cest S49 a S61 a to tam ještě jezdí náklad.
Pozor. Trať ZM – Malešice – Libeň taktéž slouží pro napojení ONJ na Masarykovo nádraží, vůbec to není málo vlaků…
Netvrdím, že těch vlaků je málo, ale je to už současný stav. Navíc by se snad měly výhledově budovat i nějaké další odstavné kapacity s možností malé denní údržby (úklid, apod.) v jiných pražských lokalitách, aby nemuselo jezdit všechno pořád do ONJ (ale netvrdím, že to bude hotovo do doby zavedení té další městské linky).
To je tak: zrušil se obrovský areál v Bubnech, a teď chybí.
Bylo myšleno oproti současnému stavu, jak už někdo zmínil.
Přesně, takhle to bude jenom horší alternativa k sedmičce. Pro pár lidí o chlup rychlejší (i když ty docházkové vzdálenosti to dost zabijí), jinak nic moc nenabízející. Jestli to má být pro návoz z vesnic k metru, tak by stačil úsek Běchovice – Malešice (říkat tomu Hostivař se mi příčí a doufám, že to DÚ neschválí).
Mohou se ČD přihlásit s 3 vozovými Pantery?
A proč by nemohly, pokud splňej podmínky?
Pantera nebrat… Šunt jeden..
Tak sem s ním . Vemte si sysla a heneckery
To spojení z Vršovic do Běchovic by se mi jakože dost líbilo, ale to čekání na vznik linky neee.
Za co je mínus? Že se mi líbí rozvoj městské železnice jako Pražákovi?
To je velmi pravděpodobné 😀 😀 😀
Jsem si říkal. 😀
ŽESNAD.CZ má velkou radost.
Tak to abychom šli kupovat kamiony, že ano? A mašiny prodat. Sice věřím, že se to nějak podaří, ale tady to bude i v rámci sdružení hodně extrémně těžké vybojovat. 🙁 🙁
Pevně doufám, že to ROPID prosadí. Neberte to osobně. Kdybyste pracoval v jiném oboru než pracujte a bydlel ve Vršovicích, tak byste také nebyl proti. Můžete jen získat. Pokud chcete reagovat, pak prosím ale bez příběhu o tom, jak nárůst osobních vlaků na této lince způsobí strašlivý nárůst počtu kamionů. Tomu nemůžete věřit ani vy sám.
,, jak nárůst osobních vlaků na této lince způsobí strašlivý nárůst počtu kamionů“ Samozřejmě, že způsobí, protože nebudeme moci jezdit a přepravcům nic jiného nezbyde než nás opustit a přejít na silnici, takže tomu tak bohužel bude, když se jde proti nám.
Co to melete ? Proč by to mělo ohrozit nákladní dopravu ? Do té doby už se bude budovat libeňský přesmyk, ne ? Kecy o tom, jak to budou vozit kamióny je mimo mísu. Většinou zde jezdí ucelené vlaky, to na kamion nepůjde. Kusovky, co vozí ČDC jsou také na ústupu.
Opravdu si myslíte, že ne? Mohu vás ujistit, že ano, bohužel… Pokud nebude zboží dodáno, tak jak je dohodnuto, tak to přesun zboží urychlí a ucelenky? Záleží jaké, pokud myslíte třeba kontejneráky, tak to ucelenky jsou, ale je to vlak složen pro mnoho přepravců a pokud budou problémy (nestihne se překládka na loď apod), tak přepravci odejdou, takže já konstantuju realitu, kterou si nechcete připustit!
Až se teprve právě podobné linky, stejně jako Ex2, R18, R19…EC, IC, Ex, SC…odeberou tam kam patří, pak teprve bude hodně místa na tratích.
Takže nákladní vlaky budou přijíždět do cíle do 24 hodin.
Zase bych nepřeháněl, pro náklad to sice nepříjemné je, ale úplně likvidační rozhodně ne. Což samozřejmě nemění nic na tom, že to není ani zdaleka optimální řešení a příliš to nepodporuje deklarované převádění nákladu z kamionů na vlaky.
Škoda že neděláte do automobilový dopravy, bych si tu strašně rád přečet u každýho článku o nových bus linkách jak se musí prodávat kamiony a kupovat lokomotivy 🙂
Vy subjektivně získat můžete. To jo.
Myslíte, že budu jediný cestující? To jsem nevěděl, že jsem tak vážený občan. 😇
Když nebude moct nákladní vlak s kontejnery na překladiště v Uhříněvsi, tak bude muset překladiště jinam a nákladní vlak s kontejnery to zapíchne před Prahou, jelikož zkrz prahu neprojede. A zákazníci za Prahou to dostanou po Jižní spojce.
Určitě na tohle jsou peníze fakt… Na to se přepravci vykašlou a přejdou na kamiony, protože to bude jednodušší, když se dělá všechno pro zničení nákladní železniční dopravy.
Když METRANS přinutíte zavřít překladiště v Uhřiněvsi, tak ty bedny prostě nemáte kde složit. Je to druhý největší terminál v ČR po České Třebové s výkonem více jak 1 000 000 TEU ročně a kapacita ostatních terminálů v okolí je významně nižší a plně využitá…
Cca 50% kontejnerů je přímé zásobování Prahy a blízkého okolí…
Metrans to zabalí kvůli 30-60 min intervalům osobky na dvoukolejné trati? Sakra, to mi vysvetlete, jaktože jezdí dodnes nakladka i tam, kde intervaly jsou 15 minut přes den.
Již dnes se dá čekat hodiny na vyjetí přes Libeň do Uhři. Na tom čekajícím vlaku jsou lokomotivy, vozy, lidé. Vše zcela neproduktivně stojí a čerpá peníze.
Možná bude pro vás překvapením, že nákladní doprava má úplně stejná pravidla jako doprava osobní. Náležitosti a lidi stojí peníze a proto se to musí hýbat. Když to stojí, nevydělává to, ale peníze spotřebovává, doprava se zdražuje, až se může stát neprodejná a nastává co? Ano, krach.
Zvláštní že se hodiny čeká nikoliv na trasu,ale na kapacitu terminálu Uhříněves. Není výjimka jeden Metrans v Libni druhý v Kralupech a třetí v Běchovicích a Uhříněvs „nebere“. I v největší špičce a při odklonech z důvodu neprůjezdných Vršovic se Metrans když má volno dostane nejpozději do hodiny přes Libeň.
Ano, máte pravdu, občas se to stává. Je to samozřejmě i o kapacitě již nerozšiřitelného terminálu a nerozšiřitelné žst. Uhřiněves s jednou vjezdovou, dvěmi odjezdovými kolejemi a sice s perfektně rekonstruovanou žst. Hostivař, která by mohla dělat perfektní „zásobárnu“, kdyby neměla koleje 8, 10 a 12 dlouhé „jen“ 650 metrů místo 740 metrů…
Petře, a nesouhlasil náhodou i Metrans s tím, že při „koridorizaci“ (například právě v důležitém směru na Děčín) mohou staniční dopravní koleje zůstat jen 650 metrů dlouhé?
Pravděpodobně ano. V roce 2005 si nikdo nedokázal dnešní rozvoj kombinované dopravy představit. Já taky ne…
To je bohužel i o zoufalé délce přípravy infrastrukturních staveb…
Dále připomínám, že zde je řeč již ne o lince S49, ale o linkách S49 + S61, které se v Malešicích budou úrovňově křížit a zastávkou Depo Hostivař se prodlouží jízdní doba S49 a tedy se zkrátí obrat v Hostivaři a již nepůjde v době obratu projet za S49 Hostivaří. Dále i nadále zůstanou Malešice krátké, tedy nepůjde vykřižovat s NEx, peróny Depa Hostivař budou až v trati směr Hosti / ZM, tedy nepůjde využít ani pobytové křižování s rozjezdy v Malešicích (kde NEx o hmotnosti až 2000 tun opravdu není žádný fičák.
V Malešicích jednoznačně chybějí další (a pokud možno samozřejmě štíhlé) kolejové spojky někde v oblasti současných vjezdových návěstidel = de facto nové vysunuté zhlaví s tím, že z toho stávajícího bude střední zhlaví (které v Libni naopak hloupě zrušili), aby bylo možno dělat více variantních cest.
Jsem něco přehlédl: Vy v úseku Libeň – Hostivař vidíte dvojkolejnou trať?
Já tam vidím v Libni nutný přejezd přes tři jiné traťové koleje, pak jednokolejku do Malešic, nutnost překřížit dvojkolejku do Běchovic, jednokolejku do Hostivaře a nutnost se úrovňově zařadit do provozu na čtvrtém koridoru při rozhodném stoupání…
Mluvím o té lince z Vršovic do Běchovic.
Ta je s výjimkou úrovňového křížení v Malešicích a nutného přestupu mezi linkami S49 a S61 na Depu Hostivař kapacitně „relativně“ nezajímavá. 40 km/h z Malešic do Běchovic jsme schopni přežít…
Tak si zase tolik nevadime. Sice v teoretické rovině fandím i lince z Hostivaře do Libně a vidím v ní potenciál, ale z praktického hlediska (druhý byt si kupovat neplánuji) je pro mě zajímavější a užitečnější vznik linky z Běchovic do Vršovic. Cesty do Holešovic mi praktičtěji vyřeší metro D m metru C a dnes vlak k metru C, rozhodně do nich nebudu jezdit s přestupem na Depu. To už bych radši jezdil na Smíchov vlakem na budoucí autobusovlakac. Ale pro lidi z východní části Prahy se mi zdá linka z Hostivaře do Libně velmi praktická, ale chce to zkapacitnit… Číst vice »
Sice jezdí, ale musí se trefit do mezidobí mezi osobáky a když se netrefí, tak může stát v nějaké stanici i několik hodin než se uvolní kapacita.
Petře lidé nepochopí, že kontejnerové NEx se řídí podle příjezdů a odjezdů lodi do přístavů. Když se sejdou NEx z Rotterdamu, Bremerhavenu a Hamburku nedají se pořádně odstavit, to samé NEx do těchto přístavů, že kapacita kolejiště na terminálu není nafukovací. Vlaky se musejí složit a naložit, do toho nakládka a vykládka kamionů. V noci jsou s vykl/nakl vlaků problémy, protože si lidé stěžují na hluk. Postavit terminál jinde u Prahy? Kde? Jsou jen 2 tratě z těchto směrů před Prahou. Jedná je obsazená Intrans a Maersk a není na ni jiná stanice s větším kolejištěm. Druhá co si budem… Číst vice »
Však já vím. Přesto si myslím, že trocha osvěty neuškodí…
Další terminál? Jedině snad u Kralup nad Vltavou, mezi chemičkou, stáčírnou(?) a pískovnou. Dálnice je hned vedle. Jenže to je malování prstem po mapě.
https://mapy.cz/letecka?x=14.3429606&y=50.2516892&z=15
No jde i o to, aby to Kralupy zvládaly, další problém je, že příjezd NV s kontejnery do Prahy a směr jih a východ od Prahy je z té nejnevhodnější dálnice, která dlouho nebude propojena okruhem. Západ Prahy most v Černém Volu je taky omezený tak jedině objížďka přes Slaný.
Tam je to ovšem asi trochu problematický terén = výškové rozdíly a možná by byly problémy i s nějakými ochrannými pásmy. A určitě by to znamenalo výstavbu zcela nové stanice + elektrizaci trati Chvatěruby – Neratovice – Všetaty a asi také zřízení mimoúrovňového křížení se silnicí II/608 (její nadjezd).
Myslíte toto? https://mapy.cz/s/fupolutazo
Nemožnost odjezdu směr Neratovice a napojení na Pravobřežku, což by bylo stěžejní, ale to by se dalo nějak řešit.
Zásadním problémem je, že by se terminály Ústí nad Labem a Kralupy dostaly na stejný sever Prahy a tedy by rozvoz byl výrazně dražší, protože dnes se Kralupy vozí spíše z Ústí, je to rychlejší než se plácat Prahou…
Možná by tedy bylo jednodušší postavit nový terminál někde v Běchovicích (dokud je tam ještě nějaké místo) …
Není…
Metrans bude muset vybudovat podzemní terminál.
Já si to uvědomuji. Reagoval jsem nato, že nedostupnost překladiště vygeneruje kamionovou dopravu a proč se tak stane. Zákazníci si to zboží objednají tak jako tak.
Souhlas. To zboží plynout musí. Pokud ho nedokážeme odvézt rychle a levně, najde si jinou cestu, o tom není sporu.
Je otázku, jestli tu jinou cestu celospolečensky chceme.
Pokud začneme zdražovat, nastane odliv zákazníků. Najednou nepůjde vozit ucelené vlaky na každou „šupnu“ v Hamburku denně, ale bude se to muset začít v Hamburku dělit. Nastává další růst nákladů. A sebezničující spirála je nastartována…
Takže budoucnost je taková, že elektrický nebo vodíkový kamion přitáhne náklad rovnou z přístavu k zákazníkovi, přestane vadit zeleným hlavám a eventuálně jeden tahač přitáhne návěsy 2 nebo 3. Překladiště nebude potřeba, pozemek v Uhříněvsi zkrachovalá společnost Metrans prodá a vyrostou na něm další bytové jednotky. Protože se zde formuje citelný odpor občanských iniciativ proti překládání. Dalším řešením můžou být piditerminálky KD v okolí Prahy u velkých elektrických tratí, například o dvou nakládkových kolejích, kdy NEx vlaky budou zajíždět přímo a odpadne manipulace ekologickou lokomotivou řady 740. Například již zmíněná lokalita u Neratovic, Dřísy nebo Brandýs, něco u Kladna, až… Číst vice »
Zelené hlavy si už něco vymyslí. Třeba otěr z pneumatik…
Nezapomeňte, že je potřeba někam odložit prázdné kontejnery, které se nakládají, když je pro ně práce. Vlaky se taky nakládají a jiné nakládají. Např. H hafen má 4 základní terminály, každý rejdař má svoje kontejnery. Neratovice a Dřísy mají ubohé napojení na silnice vyšších tříd. Obzvláště obyvatelé Staré Boleslavi by to uvítali. Z druhé strany jste zase na pekle D8 a severozápadní části obchvatu Prahy.
No a z překladiště se to z něj vozí na cargo kolech? Nevím, ale budoucnost kontejnerového překladiště v místě, které se za pár let stane v podstatě širším centrem, bude asi otázka.
To běžte povědět do Dlážděný, tam seděj ty borci, kvůli kterým není na kolejích kapacita…
Odkdy sídlí Regiojet a Leo Express v Dlážděné ulici?
Regiojet a Hamé Babice můžou za to, že je v Praze kapacita kolejí stejná jak za krále Klacka, konkrétně jak?
Opravdu to bude pro těch pár vlaků, co se přes den zázrakem dostanou po ucpané „dálnici“ od východu do Běchovic, problém? Mně přijde, že kapacitní problém je úplně jinde než na dvoukolejce z Běchovic k Hostivaři. Ale klidně mé opravte.
Jo ,taky bych to chtěl vědět. 🙂
To já vás klidně opravím.
Není problém v kapacitě dvojkolejného úseku Běchovice – Malešice vjezdové návěstidlo. Problém je v kapacitě žst. Malešice, žst. Praha – Libeň, mezistaničních úseků Praha Libeň – Malešice – Hostivař, kde navíc stanice Praha Malešice je krátká a nevyhovující pro křižování dlouhých kontejnerových vlaků, což je v kombinaci s provozem S49 smrtící…
Smrtící je když Uhříněves nebere protože terminál nepracuje.
takze prodloužení stanice Malesice by pomohlo? a je proveditelné?
Možná by více pomohlo prodloužení žst. Hostivař, kde jsou tři koleje 650 metrů dlouhé na 740 metrů, zdvojkolejnění úseku Hostivař – Malešice a mimoúrovňové křížení v žst. Malešice ve směrech Hosti – Libeň a ZM – Běchovice.
Pokud beru přesmyk Libeň za již hotovou věc. Pak jednokolejný tunel pod Táborem není až tak zásadním problémem.
Dekuju za odpověď. Uznávám, že S49 jsem úplně vytěsnil 🙂
Podpora Žesnadu. Ať ROPID a Magistrát řeknou, kudy chtějí zásobovat a tahat náklady.
Neměla by se tahle informace spíš vytáhnout ze SprŽele?
Mají ČD ještě volné 3vz pantery z rámcové smlouvy? Ty by se sem hodily.
Volných mají 31 kusů.
Proč to musí být zrovna ČD a Panter? Proč ne třeba RJ s třívozovou Pesou nebo Leo s Číňanem? Proč ne ÖBB Czechia se Siemens Desiro ML Cityjet?
Taky tomu nerozumím. Smysl by dávalo: Jiráskova čtvrť, Hostavice – Jahodnice, tedy dvě zastávky.
Je to vedené po Malešické spojce do Běchovic.
Dotaz, nevím… Je to dotované, nebo těch 250mio se ročně vybere na jízdným? Díky.
To jako nechápete význam slova „náklady“ a dumáte, esli to neznamená to samé co „tržba“?
Tržby z jízdného pokryjí např. u DPP cca 20% nákladů. U těchto linek to hádám nebude jinak.
Máte nějaký nápad na zlepšení (krom zvýšení jízdného)?
Jsem jen vnější pozorovatel, ale hádám, že ze současnou cenou 10Kč/osoba/den je zvýšení ceny jízdného jediná rozumná cesta. Nicméně je to politické rozhodnutí, nemám ani nic proti tomu aby byla MHD placena komplet z daní a ušetřilo se tak na odbavovacích a prodejních systémech a kontrolách.
JInde pokrývají z jízdného 40-50 % nákladů. A neříkejte mi, že to jsou náklady na odbavovací a prodejní systém a kontroly. Obzvlášť když je ročních kuponů prodaných víc než kolik je obyvatel města. U nich jsou ty prodejní náklady zanedbatelné.
Kde v ČR konkrétně pokrývají tržby 40 – 50 % nákladů na MHD?
Kromě zvýšení jízdného taky utrácení s rozumem, a tam mi tyto linky ve třívozovém provedení zdaleka nesedí.
Linka S61 by získala větší smysl až se zkapacitněním Vyšehradského mostu a protažením na Smíchov, případně dále. Zároveň by při zavedení zrychlených osobáků na Kolín (do Brodu bez zastávky) dávalo smysl protažení do Úval.
U S49 by se zas mělo řešit protažení do Říčan/Strančic (a benešovské osobáky zrychlit) a k tomu samozřejmě urychlit přesmyk Libně.
S jakoukoliv další linkou na Smíchov bych souhlasil jedině v případě, že se R9, R18, i R19 ukončí na hlavním.
Ale na vyšehradském mostě budou stejně nakonec 2+2 koleje…
Tři linky končí na Smíchově snad jen přechodně po dobu rekonstrukce Vršovic, předtím to bývala zpravidla jen jedna. Taky skončí Sv Regiojetu.
A kde jste přišel na to, že na vyšehradském mostě budou 2+2 koleje smím-li se zeptat?
zbožné přání?
já spíš vestim železniční privoz, až tam Svoboda slavnostně za účasti ministra kultury a ředitele NPU zapichnou červený terč….
PS: ono sice není jak ty 2+2 koleje ani na jednom břehu vést, na tom asijském to je bez demolic asi úplně nemožné, ale to nevadí…
Až ten současný spadne.
Nerozumím realizaci hned tří zastávek (Praha-Kyje-Jiráskova čtvrť, Praha-Jahodnice a Praha-Hostavice) v takové blízkosti. Jsem určitě pro rozvoj vlakové dopravy po Praze a nějaké formy S-bahnu a těším se např. na zástávku na Výtoni, ale tomuhle záměru těch tří zástavek skutečně nerozumím.
Jde o efektivní obsluhu území. Podívejte se do mapy a bude vám jasné, že jinak to ani nejde.
No ja nevim, jsou tam dve trate, Bechovice-Liben a Bechovice-Malesice… a zastavky na malesicke chapu Jiraskovu Ctvrt a Jahodnici… Hostavice mi tam nesedi, ty jsou na druhe trati a naopak mi chybi na malesicke trati zastavka Dolni Pocernice, ktera je vlastne kousek od te puvodni na libenske trati…
Vždyť taky zastávka s názvem Hostavice budou de facto další dva peróny Dolních Počernic, stačí se podívat na mapu v odkazu. Proč to není pojmenované všechno stejně (nebo s nějakým přídomkem, jako třeba Valy u Přelouče nebo Rataje nad Sázavou), je mi záhadou, název Hostavice je skutečně dost mimo.
Proč? Aby se ty zastávky a tratě nepletly.
Ve Valech i v Ratajích jsou všechny ty zastávky málo frekventované, ale v pražské příměstské dopravě, kde je frekvence mnohem větší, by se ty zastávky zbytečně pletly, když tam stejný název není historicky zaužívaný – ony úplně stačí problémy s Holešovicemi a se Smíchovem, tak proč vytvářet ještě další nové.
Zatímco když se to bude jmenovat Hostavice, přičemž to v Hostavicích vůbec nebude, tak to asi nikoho nesplete. Vždyť to bude pár metrů od sebe, klidně by to mohly být Dolní Počernice nástupiště 3 a 4. Dál od sebe než 7J a 1B na hlaváku to nebude.
No prave, navic Hostavice budou bliz Pocernicim a Pocernice Hostavicim, trochu paradox… ale jestli jste tam nekdy byly, tak je to prakticky par kroku, nechapu ten jiny nazev…