Až 60 nových motoráků: Dráhy obdržely tři nabídky, všechny z Evropy
RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy
Velký tendr Českých drah na nákup až 60 motorových jednotek pro kraje se dostal do finále. Dopravce obdržel nabídky od
beztak zas bez oken a se smradem jak v interpanterech a vlak bez nárazníků není vlak
Pro kraje, takže rychlíky nic? Motory 843 na rychlících zůstanou dalších X let?
Občas jedu rychlíkem Ústí – Liberec nebo kousek trasy Liberec – Pardubice a jsem vždy velice zklamán. 843 je továrna na hluk, výkon mizerný, do kopce se to hrabe ještě hůř než regionova (a to to posledně mělo jen jeden přípojný vůz), sezení nepohodlné, „moderní vybavení“ jako zásuvky, wifi atd. není. Naštěstí jsem z jiného kraje a nemusím s tím jezdit častěji..
854 jsou na tom podobně, jen jsou o dost tišší. Ty však už na R končí.
Myslíte si, že se použijou i na linku U11? Nedávno tu proběhla modernizace za miliardu a nikdo nic neví. Nedávno tu vyšel článek o dočasném nezavedení spěšných vlaků ze Žatce přes Louny a Lovosice do Ústí kvůli vozidlům. ČD nabídly regionovy a za tři roky právě vozidla z tohoto tendru. Jenže to jsou Sp. Co osobáky?
https://zdopravy.cz/nekonecne-problemy-pesy-v-nemecku-db-stahly-jejich-nove-soupravy-z-provozu-26606/ tak u nás to byli taky . když sem jezdil na 844 v zacviky bylo to výjimečně.. většinou nejel a mnel sem dvě regiony .
Jen doufám, že jedním z kritérií bude i spotřeba nafty. Ono by bylo hezké říct kolik milionů se ušetřilo při nákupu, ale pozdější drbání hlavy nad tím kolik desítek milionů navíc by za životnost motoráku proteklo motorem je podstatnější údaj.
„Jen doufám, že jedním z kritérií bude i spotřeba nafty“
Tak to vyhraje s náskokem Regionova.Na tu žádný jiný motorák nemá.
A pro Jižní Moravu zase nic. Sice nové elektrické jednotky, ale máme i dost vytížené spoje motorové trakci.
Je (bude) to rámcová smlouva, takže na jižní Moravu se třeba taky dostane.
Jihomoravský kraj má mít svůj projekt, ne? 🙂
JM kraj si stáhnul drtivou většinu dotačního titulu na nové vozy. Na ostatní kraje nezbylo prakticky nic. Tak furt nekňourejte!
Myslíte 842, 854, 242 + bdmtee? Z novějších tu jezdí jen pantery z Březové do Břeclavi.
Oni se ty nové vozy neobjeví z ničeho nic, musí se nejdřív vyrobit, takže to chvilku trvá 😉
Vždyť o tom zmiňuju, sice kraj nakoupí svoje elektrické jednotky, ale ne jednotky pro motorovou trakci. Jestli Bdmtee a 854 považujete za něco úžasného tak doporučuju se podívat na západ od nás, stačí Švýcarsko. Nebo i Rakousko.
Nestrašte Švýcarskem, člověče. Vám asi vůbec nedochází, jaká je reálná ekonomická síla ČR.
Když na západ od vás, tedy od JM kraje, tak mrkněte třeba na Liberecko. Pak si povíme, jo?
Vy asi nemáte úplně dobrej Zeměpis.. Stačí se podívat na Karlovarský kraj. Dobře, nebudu strašit Švýcarskem, jestli pořád chceme být zaostálí, pomalí a horší jak Poláci, tak proč ne? Nechápu ty mínusy, když zmiňuju o motorové trakci a ne elektrické. Jsem rád za to, že kraj rozhodl pro nákup nových vlaků pro linky S3 a S2. Ale tady píšu, že na ostatní se kašle, vždyť kromě kvater, hyder, 810 a 814 na páteřních motorových tratích nic nemáme.. A nevím jestli taková 810ka a 814ka je výhled do budoucna? A vidíte.. Nestraším nikoho západem a Švýcarskem, stačí ty západní Čechy.
Co si kraj objednal resp. co byl ochoten zaplatit to mu tam bude jezdit. Pokud mu tam bude jezdit něco horšího, tak je to určitě ve smlouvě pokryto sankcemi.
V JMK se snad plánují hlavní neelektrifikované tratě elektrifikovat, ne?
Jak to bude s motorovými jednotkami pro rychlíky? Byla vypsána nějaká soutěž? Přeci jen se v poměrně krátké době (cca do 3 let) budou řešit nové smlouvy na dost linek.
Motorové jednotky pro rychlíky jsou v plném proudu tak, aby v prosinci 2019 vyjely. Srdečně zdraví Arriva.
No, když jsem včera upozorňoval strojvedoucího „tangenty“, že mu běží topení jako v zimě, tak odpověděl, že už o tom vědí, a že je to porucha – šlo o jednotku 845.201, tedy vozidlo odhadem asi 3 měsíce po „rekonstrukci“ …
Nevím, jestli jste četl pozorně, ale psal jsem o časovém horizontu 3 let, na které má právě i Arriva smlouvy. Doufám, že se poté již MD nespokojí se současnými šroty, jako jsou mimo jiné i jednotky 628 po DB.
Nebo šroty 854…
Ale to ČD vůbec nemusí trápit, jaké vozy tam budou jezdit, ty tam totiž už jezdit nebudou.
Jak víte, že za 3 roky nemůžou ČD získat ty rychlíky zpět?
Proč furt hřbetě do škodovky.
V Plzni myslím už tvrdě kreslí. Není možné, aby to nevyhrál Jediný Správný Výrobce.
Kdyby jednou v životě použil hlavu a nenechal za sebe mluvit jen závist a nenávist tak byste věděl že škodovka žádné motorové vlaky nevyrábí.
Nevyrábí, a právě proto kreslí 😉
Fakt nevyrábí a motoráky do Finska byly co?
No, kromě toho že ani tyto motoráky by už dneska asi vyrobit nemohla, a že nesplňují základní kritéria na kapacitu a částečnou nízkopodlažnost, stejně tak sotva splní současné TSI normy, tak… je to celkem užitečná reference 🙂
Motoráky do Finska byly co?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_Dm12
muzeum
Motoráky do Finska byly převlečené 842, takže přes 10 let starý stroj s jinými čely a jiným motorem.
Dm 12 vycházely z 842jek ale mnělo to uplně jiný vzhled, motor interer,… a další.
pod Plzeňskou Škodovku patří i PARS NOVA v Šumperku, kde s výrobou motorových vozí mají zkušenosti (812, 814 – sice reko. 810)
A ještě 842 a 854
No jo ale tady je vyloženě podmínka, že to musí být nové a ne nějaká rádoby rekonstrukce z produkce PARS NOVY.
Zeptejte se Šťahlavskýho, ten už léta tvrdí, že Regionova je nový vlak. Argument? Před tím žádná řada 814 nebyla.
Regionova? Raději s čertem na pivo a zlé pryč.
A ještě me napadá: Jestliže je Regionova výroba železničních vozidel, tak garážník vlastně vyrábí auta, když svaří jedno auto ze dvou bouraných.
Zvlášťe s kvalitou z Parsu jsme denně velice, ale opravdu velice a dlouhodobě spokojeni!!! :))))
Jsem fíra!
dobrý by byly LINT 41 nebo 54 od Alstom
Jenže ten LINT 41 má stejný motor i převodovku,jako ta PESA 844,co „žere jako ZIL“.Takže vyhovující bude pro některé jedině Regionova. 🙂
Budou nasazeny na linky S8 a S88?
Snad lze doufat, že případná nabídka od Pesy bude po těch získaných zkušenostech z provozu ihned vyřazena.
Můžete být konkrétní?
Byly poruchové za začátku a nafty to chlastá jak ruský zil
Velkou spotřebou nafty jsou sharky pověstné, tím víc mi není jasné, proč jejich motory běží trvale i při čekání na obrat nebo při čekání ve stanici, půl hodiny i víc. Podobně to platí i u jiných motoráků, resp. dieselových lokomotiv. Proč je na dráze šetření palivem a omezování škodlivých emisí neznámým úkazem?
U 844 byl požádavek aby šel jeden motor stopnout ale psonci se k tomu neměli.a že by nešla klimatizace.
Šetření je úkaz známý , ale když ono to potom občas nejde nastartovat . Roztoky n/ V. , arr. , 50 min drnčení ve třicetistupňovém vedru .
Když ani zahřátý motor nejde nastartovat, jen to značí o katastrofální úrovni údržby a stavu vozidlového parku na železnici. U autobusů nemyslitelné, nehledě na požadavky plnění emisních norem vlaky vs. autobusy.
Tak ono, který vlak ze začátku poruchový není, čímž nechci obhajovat PESU, ale když někdo vyrábí vlaky po jednotkách a někdo po stovkách výsledek je samozřejmě úplně jiný.
U pesy dokonce praskaly rámy podvozku.. řídí systém katastrofa.. spadlo to a Polák mi říká nevím co s tím restartuj počítač
To i u M1, tušim že kdysi jsem četl o závažných problémech i na Taurusech, už nevim co to bylo. No a spolehlivost jednotek 680 byla při začátku provozu vyloženě pověstná. Peršing taky má přezdívku vytvořenou na základě (ne)spolehlivosti. A vlastně můžem tak pokračovat u jakýhokoli výrobku složitějšího než špendlík (klasický nezavírací) resp. softwaru složitějšího než „Hello World“. Dokonce pro to máme i název, https://cs.wikipedia.org/wiki/Vanov%C3%A1_k%C5%99ivka.
Nejsem si jistý, ale není zmíněný ŘS produktem jisté ostravské společnosti?
Jaké jsou zkušenosti z provozu?
Řešením není někoho vyřazovat na základě dřívejších zkušeností. Řešením je dát si do zadávací dokumentace přesně ty body, se kterými předtím byly problémy. A je pak na tom kterém dodavateli, jestli couvne a nepodá, nebo na tom zamaká a zlepší se.
Pravda, pak to někdy vede k tomu, že si čtete zadávací dokumentaci a přesně je vám jasné, kvůli kterého dodavatele který odstavec v textu je. Ale to je celkem drobnost.
vy máte provozn í zkušenost s produkty PESA? Ono to někde v ČR ve velkým jezdí?
No, jezdí. 31 kusů u ČD jako řada 844.
Jak kdy jezdí ..a někdy to zachraňují regiony ve Valmezu.
kolem Brna jsem si žádný nevšim. Jezdí tu nějaká?
Z Brna je máte nějblíže v Kojetíně (na rameni Kojetín-Rožnov).
Jezdí. Regioshark.
Ani Němci je nepřebrali.
Ale „přebrali“.. Nejsou Němci jako Němci.
Tipuji, že nabízí: Vrútky, Pesa a Stadler.
Já tipuji Alstom, Pesa a Žos Vrútky.
Mě by se líbilo, kdyby tam vyhrál Stadler se svojí jednotkou s powerpackem., která by pod dráty uměla jezdit na elektriku. Ale stejně jsem se jen zasnil… 🙂
Proč by Stadler něco takového nabízel, když to mají být čisté diesly.
Je mi jasné, že nebude. Však píšu, že jsem se jen zasnil…
A k čemu by to bylo? A by to z Brna do Horních Heršpic jelo elektricky?
Nepleťte sem pořád to Brno.
No jen aby se nezrušila soutěž, protože tam není Škoda Transportation.
Neumi motoraky…
Martin: No možná by stačil projekt. Většina výrobců dnes udělá skříně a pohon doplní podle požadavku zákazníka, stejně jako autobusy a trolejbusy mají rozdílné pohony a úpravu interiéru, ale korpusy jsou stejné.
Právě to je ten problém, třeba se bude čekat až nějaký budou.
Můžou dodat jen podvozek a kastli. Zbytek utlačí otroci najatí panem Kellnerem….
Tojo, chudáci otroci. Nemají nárok na mzdu a v případě, že by šli jinak, tak je Kelnerovi dozorci odstřelí při pokusu přelézt plot pracovního tábora. Za Gottwalda by se tohle nestalo.
.. že by šli jinam…
Ale oni by to zvládli. 7Ev taky „neuměli“, ale když přišla poptávka, tak lup a byl na světě. Powerpack se dá koupit takřka v e-shopu (pozor, nadsázka) a skříň a podvozky by snad za tu dobu, co už to běží (a ještě poběží) zvládli nakreslit.
Když je to tak jednoduché, proč se Škodovka nepřihlásila minule?
Nebo proč se nepřihlásí do jedné z jistě mnoha soutěží v zahraničí, a hlásí se pouze na elektrické jednotky?
To Vrútky tiež nie, a navzdory tomu už ich vyrobili skoro tri tucty. Keď podvozky, motor, prevodovku a ostatné veľké komponenty nakúpia externe – a to fakt nie je vôbec žiadny problém – tak už sa to potom len musí poskladať dohromady a dať tomu skriňu. To zvládne prakticky každý výrobca.
Odkud mají ty vrútecké zázraky podvozky? To není jejich výroba? Díky.
Siemens.
Docela luxus pod takové vraky.