Tuzemská dopravní společnost Advanced World Transport (AWT), která je členem polské skupiny PKP Cargo, dnes podepsala smlouvu na pronájem tří vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron A17. Lokomotivy budou dopravci předány v polovině roku.
Nové vectrony jsou určeny pro nákladní dopravu, mají výkon 6,4 MW a maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu. Budou mít homologaci pro provoz v České republice, na Slovensku, v Polsku, Rakousku, Německu, Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku.
„Nové stroje budeme především využívat v koridoru sever-jih, na který se do budoucna chceme zaměřit,“ uvedl předseda představenstva AWT Maciej Walczyk. AWT nyní provozuje celkem osm vícesystémových lokomotiv, tři stroje Siemens ES64U4, tři Siemens ES64F4 a od začátku minulého roku dvě lokomotivy Bombardier Traxx F140MS.
Zároveň pro své tuzemské i mezinárodní přepravy využívá vícesystémové lokomotivy od mateřské společnosti PKP Cargo. Ta koupila v září 2015 patnáct lokomotiv Vectron MS s právem na koupi dalších pěti strojů. V lednu tohoto roku se společnost rozhodla opci využít, v polovině roku se tak flotila PKP Cargo rozroste o dalších pět vectronů.
Já vidím awt pšonky smrdět hlavně s dieslovými brejlovci pod trolejí.
Tak zrovna proto, aby se jezdilo elektrickou trakcí se siemensky pořizují, ale jak praví předseda je to pro tranzit skrz ČR sever-jih. Jinak 753 obsluhují spoustu míst kde se trolej nenachází a v poolu není tolik lokomotiv a strojvůdců aby si to na hraně přepřahávali
Dotaz pro někoho od AWT: kolik 183 z původních 4 je ještě v ČR? Minimálně 713 a 714 se objevují turnusově na vlacích z Dunai Finömitö do Mantova Frassine (tedy jen po Tarvisio, dál si to bere Captrain). Obě by tedy měly být tvrale v Maďarsku u AWT HU. Může to někdo potvrdit?
Neodpovím, ale – AWT taurusy byly tři (714, 718, 719), 713 nemá s AWT nic společného
Jsem blb, myšlena byla 718.
Jezdí dle možností a potřeby, různě se to střídá. Aktuálně není v Maďarsku žádná.
Díky