Autobusy na biometan z čistírny odpadních vod v Brně jezdit nebudou

Autobus Iveco Urbanway jezdící na biometan. Foto: DPMBAutobus Iveco Urbanway jezdící na biometan. Foto: DPMB

Produkce bioplynu z brněnské čistírny není dostatečně velká.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Kdyby nááááhodou měli v čističce přebytek plynu, určitě rádi od nich odeberou nějaký na zkušební stanici o 200m vedle, kde s ním přitápějí ve sklenících/fóliovnících… nemají přípojku takže je zaváží cisternou do nadzemní nádrže, čili „vše připraveno“…

Takže se nebojím o využití, cokoliv se vyrobí, i kdyby produkci zvýšili několikrát.

Marek Janík

Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

Greta

V článku se volně míchají pojmy bioplyn a biometan, což jsou dva zcela rozdílné plyny. Bioplyn obsahuje jen cca 50procent metanu, biometan 97pct metanu a vzniká upgradem bioplynu.

PvvS

A to tady chtěj zkoušet vodík..

OndraG

Tento problém se dá odstranit následovně:
1. změnou přepravního řádu, kde by bylo jasně napsáno „cestující před plánovanou jízdou musí minimálně 12 hodin dopředu jíst luštěniny a jiné nadýmavé jídla.
2. cestující před jízdou nesmí upouštět plyny, tyto musí v sobě uchovávat až do nástupu do vozidla.
3. cestující si neprodleně po nástupu do vozidla musí zavést do „čokoďoury“ potrubí na odvod nashromážděného plynu.
4. cestující musí neprodleně po zavedení odvodového potrubí plynu začít plyn postupně uvolňovat po celou dobu jízdy.
5. cestující, který neprokáže nashromáždění potřebného plynu v dutině břišní nebude do vozu vpuštěn!
🙂 🙂 🙂

Ondra

Kdybyste to potrubí instaloval přímo do sedaček, bylo by to jistě efektivnější.

Vašek

Oni se nezodpovědní cestující uvolňují, aniž by byl jejich produkt nějak využíván.

ČD4ever
Kubrt

Jistěže to funguje, to se ví už dlouhá léta. Jen ta produkce bioplynu a dovoz zemního plynu jsou objemem zcela nesouměřitelné.

Rudolf 33

Cimrmanovské hledání neschůdných cest.

M19

Co je na tom neschůdného?

Kubrt

Spíš předstírání, že dělám něco objevného a novátorského. Přitom bioplyn se v motorech spaluje už dlouhá léta. A že produkce nestačí plánům? To se jako fakt nikdo z DPMB na té ČOV nezeptal, kolik bioplynu jim můžou dodávat? Nevěřím.

Roman Čadek

Přesně! Zřejmě dpmb potřeboval jen formálně projevit environmentální aktivitu – ESG.

Alois

Z magistrátu přišel befel, tak se prostě museli „snažit“. Že to nikdo v městských firmách pořádně nespočítal, není až tak divný. BKom zase hromadně nakoupil elektroauta, místo toho, aby pořádně seřídili zelený vlny na semaforech a snížili tím emise víc, než těma elektroautama. A spousta dalších příkladů by se v rámci Brna a jeho firem určitě našla.

MartinSr

Už chybí jenom 6 kubíků plynu ze 7.