Autobusová linka z Novojičínska k dálkovým vlakům startuje. Pojede jen na objednávku
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Provoz nové linky je zatím zkušební do konce února.
Provoz nové linky je zatím zkušební do konce února.
Nevím jestli to bude mít úspěch nebo ne, ale odpustil bych si tu estrádu s telefonickou objednávkou.
Dívám se dobře do toho jízdního řádu, že to jezdí jen v pracovní dny a v neděli (+svátky)? A v sobotu nic? Dle formulace v článku „Linka má podle jízdního řádu jezdit sedmkrát denně ve všední dny, dvakrát denně o víkendech a svátcích.“ bych si myslel, že to jezdí 2x denně i v sobotu 🙁
Díváš se blbě.
Dívá se dobře, žádný spoj není veden v soboty (pokud sobota nepřipadne na státní svátek, což konce platnosti jízdního řádu nenastane).
Autor má v článku chybu a Vy uvádíte nepravdivou informaci.
A Frenštát zase ostrouhal… A přitom by stačilo, aby ve Valašském Meziříčí navazovaly přípoje mezi vlaky od Frenštátu a do Hranic (a opačně), a celá tahle šaráda by se možná ani nemusela řešit, protože ve Veřovicích je přípoj od Kopřivnice (a potažmo od Příbora).
Se dívám do jízdního řádu a navazuje to ve ValMezu na Valašské Expresy. Raději do Hranic tím než ve 460, navíc to jede až do Prahy.
Což jsou rychlíky, které stojí u každé vrby. Z Hranic je mnohem lepší výběr spojů a navíc odtud jezdí vlaky nejen do Prahy, ale i do Brna. Jde mi o návaznost osobáků ve ValMezu a jak už jste jednou v Hranicích, tak můžete jet v podstatě kamkoliv a ani nemusíte dlouho čekat.
Kdo nemá odvoz třeba využije, asi tak jako vlak na letiště do Mošnova. Dávám tomu projektu rok 🙂
Něco takového podobného provozuje/provozoval Regiojet. Žluté autobusy z F-M, Příbora, Nj na vlak do Hranice.
A?
Zjistil že vozil samý vzduch, protože plánovaná klientela jela autem rovnou do Ostravy nebo do Hranic?
oni přesně takový bus provozovali i ČD
V článku se píše o lince 927, ale tag ke článku se jmenuje „linka 957″…? Nebo měla linka původně jezdit pod tímto číslem?
Chápu správně, že autobus bude suplovat nenavazující vlak?
On tam nějaký vlak jezdí? V článku je jasně vysvětleno, že většina dálkových vlaků ve Studénce a v Suchdole nestaví, zatímco v Hranicích staví kromě Pendolin všechno. Tenhle přístup některých šotoultras je opravdu na palici. Než jet na vlak z NJ busem do Hranic, tak by raději naordinovali courák z NJ do Suchdola, pak courák ze Suchdola do Hranic.
A z Tovačova do Prahy jedině po kolejích přes Kojetín a Přerov. Rzhodně ne autobusem do Olomouce přímo.
Co bych dal za courak Suchdol – Hranice kazdou hodinu.
Kombinace hranice kraje a vytížené trati, kam se už moc dalších vlaků nevejde.
Hranice kraje a vytížená trať, kam se už moc dalších vlaků nevejde, to je smrtelná kombinace. Jediné spojení tam v podstatě zajišťují rychlíky Brno – Ostrava, ale s větším rizikem zpoždění a tím pádem i ujetí přípoje. Lokálky v Suchdolu a Studénce navazují na vlaky směrem do Ostravy, ale v opačném směru už je to horší. I ten courák každou hodinu s přípoji od Hranic v Suchdolu a ve Studénce by mohl být dobrou alternativou. Otázka je, jak moc je to reálné.
Omlouvám se za předchozí předčasně zaslaný příspěvek.
Čemu přesně na slovním spojení „nenavazující vlak“ nerozumíte?
Jestli je podle vás „nenavazující vlak“ jen vazba courák – courák, tak je lepším dopravákem i moje babička, pane šotoultras.
Co třeba zastavit expres na telefonickou objednávku? Na palici je, že si sice zavoláte, ale budete čekat 40 minut, aby byl přípoj na nějaký jiný zpožděný vlak. Zato počkat pár minut osobákem na rychlík je takový problém, že autobusovou linku obhajují i ujížděním stávajících přípojů jinde…
Až bude linka R1 (vymetací rychlík Praha-Návsí) zastavovat ve Studénce a Suchdolu, tak najednou navazující bude…
Taková jízda vymetacim rychlíkem přes půl republiky bude určitě hit.
Jistě, mezilehlá sídla prostě obsluhu nepotřebují, že.
Jistě může jezdit vlak jako Ex třeba do Zábřeha a dál jako R.
Vlak, který by měl častější zastávky na konci své trasy (mezi Olomoucí a Ostravou) a minimum zastávek uprostřed (mezi Prahou a Olomoucí) by smysl dával. Zbytek trasy může obsloužit jiný vymetací rychlík s kratší trasou. Podobnou cestou šel třeba LE, ale tam je problém kapacita a cena ve špičce.
Hodně velkej bizár, že v 2021 má člověk někam telefonovat, nebo si snad kvůli 1 linky stahovat aplikaci. Přitom by stačilo prodávat e-tickety, nebo (ještě líp) trocha snahy o spolupráci a zanést to třeba do rezervačního systému dopravce, na jehož spoje to má navazovat.
Možnost zabookovat přímo v aplikaci navazujícího dopravce by byla velmi přínosná.
A nebylo by jednodušší vyladit ty jízdní řády taky, aby lidem neujížděly přípoje od rychlíku nebo osobáku?
Jenomže tady nejde ani tak o ujíždění spojů, ale o nedostatečnou nabídku dálkových vlaků ve stanicích Studénka a Suchdol.
A to by byl nějaký strašný problém, aby tam R8 zastavovala?
Na Ex1 je to malá poptávka…
A proto LE nastupuje i 40+ lidí.
Jenže R8 tam zastavuje a na tyto vlaky v Suchdole vše navazuje směr Ostrava i Brno. Ve Studénce je to taky v pohodě do obou směrů. Jenže ty busy mají návaznost na vlaky, které pokračují většinou do Prahy
Jj, tarifní roztříštěnost ČD -> RJ (-> ČD), nutnost dvou přestupů.
Opravdu se ministerstvo dopravy „činí“, aby vlaky byly použitelné a nemusela vznikat tato suboptimální autobusová linka, která zjevně dlouhodobě balancuje na hraně rentability.
No, nápad dobrý, ale zatím nevidím tyto spoje, které v sobotu vůbec nejedou, v IDOSu. Systém na objednávku je na rozjezd této služby neščastně zvolen. Když nebude hodinu dopředu žádný zájemce z Jičína a dalších zastávek, autobus stejně pojede nevyužitý do Hranic, protože tam bude nástupní objednávka. Spíš bych to viděl na pravidelné spoje a běžné odbavení.
Dal jsem si vyhledat Praha-Kopřivnice 1.9. 13:30 a našlo mi to RJ 1009 + onen bus.
Pravda, už to vyhledává. 😀
Já jako normální člověk chodím přes týden do práce a o víkendu bych mohl na výlet. No první autobus po jedné z Kopru docela blbé. Stejně tak zrušili od nového grafikou přípoj v neděli od expresů okolo 22. ze Studénky a v sobotu ráno ze Štramberku. Víkendové výjezdy se tím ruší.
Dělat aplikaci na každý prd, na který by stačila jednoduchá web stránka, mi přijde už poněkud ujeté. Když budu sedět u počítače a budu si chtít objednat autobus, tak musím zavolat.
Jenže když dobře napíšete „primitivní“ aplikaci, což tahle bude a služba se osvědčí, tak je to přesně ten způsob, kterým se dá jednoduše a efektivně cestovat. Navíc aplikace se dá jednoduše rozšiřovat, dle aktuální nabídky služeb.
Plus to má jednu výhodu. „Nezavěšujte, jste v pořadí“ a pětiminutové čekání až tak moc nehrozí. Mínus náklady na pracovníky, kteří zvedají telefony a přepisují požadavky na zastavení autobusu do systému. Což je práce na dvě věci.
Žádné náklady na telefonisty se asi neušetří, když objednání po telefonu má fungovat taky, jakkoli obsluha této linky jistě nebude jejich hlavní, natož jedinou činností na dispečinku.
když dobře napíšete „primitivní“ webovku, udělá to principiálně tutéž službu, ale nenutí to si něco stahovat, a především, neomezuje to možný okruh uživatelů pouze na Androida/jablka s nainstalovanou aplikací….
navíc ta webovka se dá spoustou nástrojů snadno zkonvertovat do aplikace
A to nejde spojit s již existujícími aplikacemi? A nechat možnost i přes internet? Ne každý má v telefonu ten „správný“ operační systém, a ne každý v něm chce mít hromady programů.
Zkuste někdy koupit nějakou jízdenku přes aplikaci, je to opravdu jednoduché i u těch spojů na objednání.
Jenže z článku se zdá, že má jít spíš o aplikaci na objednání jízdy spoje ve smyslu tlačítka zastávky na znamení, než o aplikaci na prodej jizdenek…
Normální tlačítko na zastávce by někdo ukradl?
Tlačítko na zastávce půjdu stisknout hodinu před odjezdem z výchozí stanice busu?
Na tom říct např. „Jednou na Svinov, IN 25“ taky není nic těžkého…
Konecne dobry autobus chvalim dopravce
Proč dopravce?
Jaaa,Ušatá a další na značky! Dotované autobusy budou konkurovat vlakům! V Roce Evropských železnic! 🤔
A nejhorší je, že se v tom autobusu nemusí přesedat na hranici kraje v Polomi.
Jo to ježdění vlakem se 2-3 přestupy z Ostravy do Přerova je na pendrek.
Tak to se budete těšit na tu unitární železnici jako dítě na Ježíška.
Z Ostravy do Přerova každou hodinu bez přestupu…za 134,-Kč (současných)
Jj, důkaz debility státní dopravní nepolitiky v přímém přenosu, zbytečně vyhozené peníze, ale jakýsi Chronosphere to má za náramně zábavnou věc.
To, že na rameni Přerov – Ostrava nemají jezdit jen brněnské rychlíky, ale i střední vrstva směrem do Prahy, je jasné každému, kromě MD.
MD je nejasných mnoho věcí … například Metropolitany jezdící (před výlukami) přes ČT nezastavují v ČT z důvodu „zkrácení cestovní doby mezi Brnem a Pardubicemi“ – ačkoli jedou (jely) v časovém taktu s vídeňskými vlaky … dalším geniálním zdůvodněním bylo tvrzení, že dojde k úspoře elektrické energie (objektivně pravda) – nicméně v objemu spotřeby EE je to stejné, jako byste se rozhodli šetřit na „krmení slona“ tím, že dávku sena snížíte o deset deka …
Valašské expresy (Ex) zastavují v Zábřehu Mohelnici a Července, zatímco Slovácký expres (R) projíždí z ČT do Olomouce …
Autobusy budou konkurovat vlakům? Jsou to autobusové přípoje na vlak! Ráno se na IC 518 z Kopřivnice ani Příbora prostě nedostanete, takže před půl osmou můžete do prahy dorazit jen s využitím auta nebo taxíku. Linka 927 Vám umožní vlak IC 518 kdykoliv využít s jedním standardním přestupem v Hranicích. To přece není konkurence, ale naopak motivace k tomu tím vlakem jet!