Aurora. Ve Velké Británii vybrali jméno nové jednotky řady 810
Jednotky Class 810 pro East Midlands Railway získají název Aurora. Foto: Hitachi Rail
Dopravce má objednáno celkem 33 nových jednotek, vyjedou v roce 2023.
Dopravce má objednáno celkem 33 nových jednotek, vyjedou v roce 2023.
Výrobce Hitachi, tak to člověka ani nepřekvapí, že tomu dali kód pro šukafon
Proč nám vybírají v Británii jméno pro osmsetdesítky, my už máme Šukafón a ten nedáme, pod Aurorou si beztak většina, hlavně ti dříve narození, představí loď.
Nó…, když už jsme u té Aurory 🙂 . Taky mne napadá jedna – FR3B,…ale to bude zřejmě jinej cvrkot. Jooo…, a tam se „jezdí“ pouze na režijky. K tomu všemu, ti co jej mají za ně nezaplatí ani centík.
Nechť jim slouží stejně dlouho jako u nás. 810 je držák.
Konecne idealni nahrada za nase 810 😃 A to jmeno nasinec taky oceni 😆
jen k tomu křižníku, HMS Aurora (třída Arethusa) složil v královském námořnictvu od roku 1935 až do předání Číňanům v roce 1948.
tak Auror bylo v Royal Navy minimálně 9, nedivil bych se, kdyby nějaká brázdila moře i dnes, Britové běžně používají názvy lodí opakovaně,
také je pravda, že většině lidí z východu (tento web asi není primárně pro američany a brity) se pod tím názvem vyjeví ruský křižník Aurora
Hele, prej je železnice v Anglii v rozvratu, soukromníci krachují a vůbec jsou české dráhy ve všem lepší?
Tak my máme 810 taky, ne 🙂
V Anlii je především totálně rozvrácená vnitrostátní plavba. Už nikdo neplaví uhlí do továrem v úzkých lodích. https://www.youtube.com/watch?v=VJt0X4oqoGU
Kdo by to uhlí taky chtěl?
Hmmm, jak by asi vypadal v najbrtu…
Asi nějak takto https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2017/09/810-990×660.jpg 🙂
Ta řada 810 je nesmrtelná . Ale dobrý facelift , asi tím , že to nedělali soudruzi v Prasu. A ty vložené vagony budou asi 010 ?
Už dle nadpisu lze s jistotou určit, že zdejší diskuze bude o
93% – 810:šukafon a deriváty
5% – režijky
2% – 810:aurora
Obzvlášť po diskuzi vedle… https://zdopravy.cz/jeseta-hrozi-ze-na-lokalkach-nebudeme-mit-s-cim-jezdit-chybi-nastupce-810-64812/
Jo takovou 810, to jó.
Náhrada za 810, to je problém…
810 jako 810, koupit v GB a v ČR zaregistrovat jako 810.8XX. Tady jezdí všechno hlavně v PC a lokomotivy z maximálkou 60 běžně dosahují 100 km/h.
Au, róra! (výkřik hanáckého instalatéra poté, co mu pomocník upustil na nohu kameninovou trubku)
Jsme zase o krok napřed
Aurora byl také název slavného ruského křižníku. Výstřel z něj odstartoval bolševickou revoluci v Rusku.
A také polární záře či římská bohy úsvitu.
A hrdinka románu Paula Févala Hrbáč Aurora De Néville
Když jsme u těch hrdinek, Aurora se jmenuje v angličtině princezna v klasické pohádce Šípková Růženka. Nebo aspoň v některé verzi. Barevné schéma vozidla by tomu celkem odpovídalo. Tak snad nebude také odsouzeno ke stoletému spánku.
No neke. Tady máte celý seznam jevů, věcí, míst a lidí, co se nazývají Aurora 😉
Ještě ten odkaz 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aurora
To je komunistická mytologie, ve skutečnosti v době výstřelů z Aurory byla revoluce už v plném běhu.
No vystřelil o chvíli později . Proto se VŘSR slaví v listopadu 🙂
Legrace je, že Lenina do Ruska propašovali Němci, aby rozložil ruskou armádu. S tím dědictvím se svět pere dodnes. Ať žije Aurora.
Je to možné, nevím to přesně a ani se mi nechtělo to zjišťovat.
A také veterán rusko – japonské války. Se štěstím přežila debakl carské floty u Cušimy v roce 1905.
Náhrada českých 810. Jak ješeta řikal že nemaj náhradu tak už maj. To bude jezdit lidí.
Už se těším na cestu z Vlašimi do Benešova, to budou lidičky koukat, co z teho šukafonu vyrobili.
Kde se ten pokrok zastaví , se ptám…..
Jen to asi bude muset táhnou Okuliarik
Není třeba brejlovce, tato 810 elektro-diesel hybrid 🙂
Mýval se docela trefil, že se budou diskutovat šukafony, pak Aurora (ale VŘSR podcenil, podíl je vyšší). Na režijky nedošlo, ale bohužel nedošlo ani na technické parametry. 🙁 Wiki není moc sdílná, podrobnějí je popsán předchůdce https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_802 – až 200 km/h, jeden diesel MTU o výkonu 700 kW (tedy půl Brejlovce) a v 810 mají být čtyři na pět vozů. Takže je to jako pětivozový rychlík s Brejlovci na obou koncích s převodem na nápravě poštelovaným trochu do rychla. 🙂 Jo, a ještě se smetákem na střeše. Ideální jednotka pro spěšný lyžovlak „Pernštejn“ Brno – NMNM.
Není to pětivozový rychlík s jedním motorem á 700kW. Podívejte se pořádně, pětivozová jednotka má 4 motory.
V Británii je i běžné, že v jednotce má motor každý vůz (např.: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_222 ), ale je taky běžné, ze na začátku a konci jednotky je pořádně výkonná dieselová lokomotiva (např.: https://en.wikipedia.org/wiki/InterCity_125 ).
Ehm… vždyť Martin V psal o Brejlovcích na obou koncích, což je ekvivalent těch 4 motorů. A o Class 41 bych neřekl, že je „pořádně výkonná.“
To už máme dávno vymyšlené – šukafon.
Po novu Regiomouse.
Jo, to by jim tam měl někdo nalepit jako oficiální název jakéhokoliv vozu s označením 809, 810 a 811 😀
V anglické verzi Shoockaphone 😉
Nebo spíš Fuckofone.
– 150 lidí? To se tam nevejde!
– Ale vejde.
– Au!
– Tak vidíš.
Vidím nadpis. Class 810? To nám tu dávno jezdí a spousta lidí na to nadává. To si i v UK chtějí udělat šotozážitek z vozy ze Studénky?