LOT 3a leaderboard

Aurora. Ve Velké Británii vybrali jméno nové jednotky řady 810

Jednotky Class 810 pro East Midlands Railway získají název Aurora. Foto: Hitachi RailJednotky Class 810 pro East Midlands Railway získají název Aurora. Foto: Hitachi Rail

Dopravce má objednáno celkem 33 nových jednotek, vyjedou v roce 2023.

Zpět na článek
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sisa

Výrobce Hitachi, tak to člověka ani nepřekvapí, že tomu dali kód pro šukafon

Krysa350

Proč nám vybírají v Británii jméno pro osmsetdesítky, my už máme Šukafón a ten nedáme, pod Aurorou si beztak většina, hlavně ti dříve narození, představí loď.

Olda

Nó…, když už jsme u té Aurory 🙂 . Taky mne napadá jedna – FR3B,…ale to bude zřejmě jinej cvrkot. Jooo…, a tam se „jezdí“ pouze na režijky. K tomu všemu, ti co jej mají za ně nezaplatí ani centík.

Marek Janík

Nechť jim slouží stejně dlouho jako u nás. 810 je držák.

Vrtak

Konecne idealni nahrada za nase 810 😃 A to jmeno nasinec taky oceni 😆

jarda V.

jen k tomu křižníku, HMS Aurora (třída Arethusa) složil v královském námořnictvu od roku 1935 až do předání Číňanům v roce 1948.

kakov

tak Auror bylo v Royal Navy minimálně 9, nedivil bych se, kdyby nějaká brázdila moře i dnes, Britové běžně používají názvy lodí opakovaně,

také je pravda, že většině lidí z východu (tento web asi není primárně pro američany a brity) se pod tím názvem vyjeví ruský křižník Aurora

Jimbo Jones

Hele, prej je železnice v Anglii v rozvratu, soukromníci krachují a vůbec jsou české dráhy ve všem lepší?

ABC

Tak my máme 810 taky, ne 🙂

Jiří Kocurek

V Anlii je především totálně rozvrácená vnitrostátní plavba. Už nikdo neplaví uhlí do továrem v úzkých lodích. https://www.youtube.com/watch?v=VJt0X4oqoGU

PetrD

Kdo by to uhlí taky chtěl?

Jeden fíra

Hmmm, jak by asi vypadal v najbrtu…

_Pavel_
Pe.tr

Ta řada 810 je nesmrtelná . Ale dobrý facelift , asi tím , že to nedělali soudruzi v Prasu. A ty vložené vagony budou asi 010 ?

Mýval

Už dle nadpisu lze s jistotou určit, že zdejší diskuze bude o
93% – 810:šukafon a deriváty
5% – režijky
2% – 810:aurora

No design

Jo takovou 810, to jó.

zdeva

Náhrada za 810, to je problém…

milan

810 jako 810, koupit v GB a v ČR zaregistrovat jako 810.8XX. Tady jezdí všechno hlavně v PC a lokomotivy z maximálkou 60 běžně dosahují 100 km/h.

Šejdr

Au, róra! (výkřik hanáckého instalatéra poté, co mu pomocník upustil na nohu kameninovou trubku)

_Pavel_

Jsme zase o krok napřed

-TR-

Aurora byl také název slavného ruského křižníku. Výstřel z něj odstartoval bolševickou revoluci v Rusku.

Pražák

A také polární záře či římská bohy úsvitu.

Ketchup1970

A hrdinka románu Paula Févala Hrbáč Aurora De Néville

Twix

Když jsme u těch hrdinek, Aurora se jmenuje v angličtině princezna v klasické pohádce Šípková Růženka. Nebo aspoň v některé verzi. Barevné schéma vozidla by tomu celkem odpovídalo. Tak snad nebude také odsouzeno ke stoletému spánku.

Xaver

No neke. Tady máte celý seznam jevů, věcí, míst a lidí, co se nazývají Aurora 😉

Xaver

Ještě ten odkaz 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aurora

Kubrt

To je komunistická mytologie, ve skutečnosti v době výstřelů z Aurory byla revoluce už v plném běhu.

Pe.tr

No vystřelil o chvíli později . Proto se VŘSR slaví v listopadu 🙂

Zdendik

Legrace je, že Lenina do Ruska propašovali Němci, aby rozložil ruskou armádu. S tím dědictvím se svět pere dodnes. Ať žije Aurora.

-TR-

Je to možné, nevím to přesně a ani se mi nechtělo to zjišťovat.

Robert Šalda

A také veterán rusko – japonské války. Se štěstím přežila debakl carské floty u Cušimy v roce 1905.

Super čupr trdlinda

Náhrada českých 810. Jak ješeta řikal že nemaj náhradu tak už maj. To bude jezdit lidí.

svojsin

Už se těším na cestu z Vlašimi do Benešova, to budou lidičky koukat, co z teho šukafonu vyrobili.
Kde se ten pokrok zastaví , se ptám…..

svojsin

Jen to asi bude muset táhnou Okuliarik

Kubrt

Není třeba brejlovce, tato 810 elektro-diesel hybrid 🙂

Martin V.

Mýval se docela trefil, že se budou diskutovat šukafony, pak Aurora (ale VŘSR podcenil, podíl je vyšší). Na režijky nedošlo, ale bohužel nedošlo ani na technické parametry. 🙁 Wiki není moc sdílná, podrobnějí je popsán předchůdce https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_802 – až 200 km/h, jeden diesel MTU o výkonu 700 kW (tedy půl Brejlovce) a v 810 mají být čtyři na pět vozů. Takže je to jako pětivozový rychlík s Brejlovci na obou koncích s převodem na nápravě poštelovaným trochu do rychla. 🙂 Jo, a ještě se smetákem na střeše. Ideální jednotka pro spěšný lyžovlak „Pernštejn“ Brno – NMNM.

Alibaba

Není to pětivozový rychlík s jedním motorem á 700kW. Podívejte se pořádně, pětivozová jednotka má 4 motory.
V Británii je i běžné, že v jednotce má motor každý vůz (např.: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_222 ), ale je taky běžné, ze na začátku a konci jednotky je pořádně výkonná dieselová lokomotiva (např.: https://en.wikipedia.org/wiki/InterCity_125 ).

Jir㎄

Ehm… vždyť Martin V psal o Brejlovcích na obou koncích, což je ekvivalent těch 4 motorů. A o Class 41 bych neřekl, že je „pořádně výkonná.“

Pitrys

To už máme dávno vymyšlené – šukafon.

Jiří 3

Po novu Regiomouse.

Jiří 24

Jo, to by jim tam měl někdo nalepit jako oficiální název jakéhokoliv vozu s označením 809, 810 a 811 😀

Xaver

V anglické verzi Shoockaphone 😉

Jarda Š.

Nebo spíš Fuckofone.

Šejdr

– 150 lidí? To se tam nevejde!
– Ale vejde.
– Au!
– Tak vidíš.

Kalanis

Vidím nadpis. Class 810? To nám tu dávno jezdí a spousta lidí na to nadává. To si i v UK chtějí udělat šotozážitek z vozy ze Studénky?