lot
Automobily

Asociace autobazarů chce po státu peníze za uniklé tržby, největší hráč je proti

Autobazar. Foto: Auto ESA
Autobazar. Foto: Auto ESA
Podle asociace sdružující 14 autobazarů dosáhly ztráty téměř půl miliardy korun, 65 prodejců již muselo skončit.

Asociace autobazarů APPAA přišla s požadavkem na výplatu kompenzací prodejcům ojetých automobilů. Podle jejího odhadu přišly obchodníci o 450 milionů korun a práci ztratily tisíce lidí v oboru. Největší hráč na trhu – skupina Aures Holdings – je ale proti.

O požadavku na kompenzace informoval předseda APPAA Petr Přikryl v tiskové zprávě. Odhadovaná ztráta 450 milionů korun je podle něj jen přímý finanční dopad jednotlivých bazaristů. „Dalším negativním důsledkem jarního uzavření prodejen jsou tisíce lidí bez práce a  také 65 prodejců, kteří museli z ekonomických důvodů svoji činnost ukončit,“ dodal Přikryl.

Přikryl se navíc domnívá, že ztráty autobazarů bylo zbytečné. „Lobbovali jsme za to, aby prodejny provozované pod širým nebem mohly zůstat otevřené. Garantovali jsme dodržování hygienických pravidel, dodržování rozestupů, nošení roušek, dezinfikování vozů, atd, ale neuspěli jsme. Přitom sám pan premiér v jednom ze svých prohlášení vyjádřil přesvědčení, že ve větraných místnostech, a tedy i v otevřeném prostoru, se virus nepřenáší,“ řekl Přikryl. Podle svých slov žádal ministra Karla Havlíčka o schůzku, na kterou ale ministr dosud nereagoval.

APPAA sdružuje jen 14 autobazarů na trhu. Největší hráč českého trhu s ojetinami, skupina Aures Holdings provozující sít AAA Auto či Mototechna, kompenzace nepožaduje. „Chceme, aby nedošlo k uzavření poboček jako v březnu. Věříme, že nákup vozů včera přijatá vládní opatření neomezí a o auta je stále zájem, zejména jako o bezpečnější formu cestování oproti veřejné dopravě,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Vidím že drzost bazarníků nezná mezí. Za chvilku se na stát s žádostí o kompenzace obrátí šlapky nebo drogový dealeři. Kdo prodává poctivá nebouraná nestočená auta má dost šancí přežít do budoucna. A těch ostatních nebude škoda.

kulhán

To není pravda. Poctivý obchodník nemá proti nepoctivým šanci přežít.
Nepoctivý stočí auto a dostane za něj víc.
Stát proti tomu nic nedělá.

Eduard

Pokud zákazník není trumpeta, tak jde vybírat auto s někým kdo tomu opravdu rozumí pro koho je důležitější skutečný stav vozu než nějaká čísla. A takový člověk se jistě rád pochlubí co kde za perly našel. Stát nemůže lidi chránit před jejich vlastní blbostí.

kulhán

Málokdo tomu rozumí a nebo si bere mechanika a to pak nahrává podvodníkům a poctivci živoří.

Eduard

Což je ovšem jen hloupost či neinformovanost kupujících. Jen naivka by věřil bazarníkům. Samozřejmě kdo si kupuje auto za pár korun nemůže očekávat špičkový stav. Tam je důležité, aby auto nastartovalo, rovně jelo a brzdilo. Ale u dražších vozů je situace zcela jiná. Tam bych bez důkladného prověření mechanikem nic nekoupil. Ono i u těch levnějších je rozumné si nechat poradit od odborníků a ihned po koupi udělat preventivní servis.

kulhán

Ač se zdá, že jsou plné bazary aut, tak auta nejsou. Nejsou kvalitní auta. Klesl a to o několik desítek procent prodej nových aut a tyto lidé neprodávají ta stará ani je nedávají protiúčtem, ani je nenabízí v inzerci, když nekupuji nové. A ty kvalitní ojetiny razantně zdražily. Dále firmy si déle drží stávající flotilu. To co se teď bude prodávat bude v žalostném stavu, budou auta co lidi dojíždí do sraček. V bazarech stojí auta co po nich v servisu chtějí 1500 a víc za hodinu práce. Lidi se těchto ojetin už bojí. Porsche Cayene za 250tis apod nikdo… Číst vice »

...

On jim někdo zakazoval prodávat auta?

Leoš Konečný

Ano zakazoval

...

Obávám se, že se mýlite. Prodej aut jako takový nikdy zakázán nebyl.

Asd

Tak nějak. Jen bazaristi nemohli sedět na zadku pít kafíčko a čekat až nějaká ta kavka přijde.

Anonymus

Furt kolik desitek a stovek neceho krachlo… kde ziju a kudy cestuju nekrachl zadny autobazar. Ani jeden. Nekrachl ani jeden autoservis kde jsou ti,co zkrachli???

Vnější pozorovatel

Kde jsou ti s tím vážným průběhem COVID ? Já neznám jediného???

Papoušek 477.0

Já chci taky nějaké kompenzace.

Vlastimil Kocurek

Kolik potřebujete, chcete to v jaké měně ?

Asd

Hodně hodně moc potřebuji. A na měně nezáleží. Kde se mohu hlásit? 🙂

Nekdo

Nabizim 500 miliard zimbabwskych dollaru. A prihodim dve vicka a jeden suchy rohlik….

Eduard

A mohu se zeptat zdali k tomu rohlíku by jste nepřihodil nějaký ten plátek sýru či kolečko salámu 🙂 Raději ty rohlíky dva jak miliardy zimbabwských dolarů. 😀

Jirka

Za korony se tolik ojetých aut do ČR nedováželo a bazarníci tak vydělali na vyších cenách. Pro ně byla korona naopak výhodná.

Jan Sova

já za posledních 5 let neznám nikoho, kdo by si něco vzal v bazaru (v ČR)…. Ty podniky jsou do jednoho značně nedůvěryhodné…. Je to jako jít po Perlovce (dříve) s povědomím, že budu-li chtít rozkoš, tak jenom jedna z přítomných pracovnic nemá Luez. Do takového rizika pak skáče už jen zoufalec.

BND 30

Mám pochybnosti, že zrovna tenhle segment najde u širší veřejnosti podporu…

Anonymus

Tezko

Leoš Konečný

Ale ze tam ta sirsi verejnost stale leze

BND 30

To jsou dvě věci.
Nikdo jim nezakazuje, aby tam chodili. Každý soudruh dle svého vkusu, jak se říkalo, já taky nelezu do Penny marketu a ti lidé, co tam tak rádi nakupují, tak s těmi se zase netlačím v Lidlu, který nemusí treba zase oni.
A když se nechají rádi oškubat, protože lesklé fáborky a sladké řeči a pohádky, to je zase jejich boj, na který mají svaté právo a budiž jim to přáno.

Martin K.

Ačka sázejí na to, že mají asi více hotovosti na rozdíl od konkurentů a vyjdou z toho jako vítěz. Nebo se pletu?

Kernteriér

Zjevně počítají s tím, že jim ubude konkurence.

Leoš Konečný

To zcela jiste ale jejich nejblizsi mozna konkurence ESA je na to aktualne lip nez Acka

Kernteriér

To je možné, já mezi těmi bazary jako (zcela nepotenciální) zákazník vidím rovnítko. Ale pokud ubude pár menších bazarů v okolí, tak to pomůže i jim.

Vyhlídka na věčnost

Tyhle přeprodávače kovošrotu vyhodit z Evropy.

Jiří Kocurek

Přesně tak. Majitel automobilu by neměl právo jej prodat někomu jinému. Bude povinen ho sešrotovat a namísto sešrotovaného se vyrobí nové. Totak, aby někomu sloužil bývalý služebák na dojíždění pár kilometrů do práce s nájezdem 7.000 km ročně. Tes si taky bude muset koupit nové, takže místo jednoho vozu se vyrobí dva. A bude to ekologické.

PS: Traktor pro všechny nebo pro nikoho. Totak, aby si někdo oral traktorem, zatímco jiná nemá ani tu zahrádku.

...

A to si představte, že jsou země, kde si může každý cestovat bez povolení, kam chce, třeba i do 200 km vzdáleného města. Prostě vezme peníze, koupí si lístek nebo benzín a jede. Taky nemusí mít žádné povolení, když si chce koupit auto, dům nebo hodinky. Jak v takové anarchii někdo může žít?

Leoš Konečný

:))))))

Leoš Konečný

Opravdu? Doporucuji take vyhodit z Evropy preprodavace zborenin tedy realitni kancelare a dalsi co

JiP

Koupil jsem v AAA jiz 2 auta a obe byla OK. Jestli ono si tam spise neplni svuj sen mnoho takovych, kteri chteji do 100 kKc karu v plne plabe dysl….. Co pak cekat, a je jedno jestli jdete do AAA nebo kamkoliv jinam. Napr. za 100 kKc se da koupit slusne bezproblemove auto, ale musite byt realista tj. neco maleho ve zakladni vybave. Pak budete mit vysokou pravdepodobnost jeste dlouheho bezproblemoveho provozu, ale pravda, na souseda asi dojem neudelate. Mate pravdu v tom, ze dost aut co jsem v AAA videl bych si nikdy nekoupil, z duvodu vyse popsanych,… Číst vice »

Tomáš

Asociace pronajímatelů chce po státu kompenzace za ušlé nájemné. Zákazníci bankrotují a předčasně opouštějí nájemní byty namísto slíbeného automatického prodlužování dalších 10 let.

BND 30

Uliční organizace Vlhký klín také chtěla kompenzace za ušlý zisk. Byla odmítnuta s tím, že by to beztak byl jen zbytečně proje.aný čas.