Arrivě zůstanou rychlíky do roku 2029, stát prodloužil smlouvu výměnou za klimatizaci
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stát má ve smlouvě opci na prodloužení až do roku 2030.
Za mě bych řešil klimatizaci na stejných jednotkách z Tanvaldu do Prahy. Mezi Libercem a Pardubicemi mi tolik nechybí, i když tam jezdím častěji.
Mám takový nekalý pocit, že se 845 do roku 2029 rozpadnou.
Největší má perla s Arrivou byla, když jedna jejich slavná obrazovka ukazovala, že vlak jede směr Česká Lípa a druhá, že vlak jede směr Nymburk. Až později jsem zjistil že obrazovka která ukazuje směr Česká Lípa je zaseklá a ukazovala o několik hodin pozadu čas .
Cestující, zase máte o důvod víc být naštvaný. Nepovede se jen tak vyhnat to zlo z českých kolejí. Doba temna nemá konce, bohužel.
Srov. se „zdůvodněním“ ze strany MD z roku 2019, že moderní jednotky a 10+letý kontrakt nebyly poptávány „kvůli nejistotě dieselu“ (i zde připomínám – pro kontrakt od 12/2019 by musela být soutěž vyhlášena už někdy v roce 2016, měly-li být požadovány moderní jednotky – aby stihly být pořízeny, přičemž v roce 2016 žádná „nejistota dieselového pohonu“ nebyla).
No a on tam ten diesel nakonec těch přinejmenším 10 let (počítaje od roku 2019) bude…
Na rychlíky to nejsou nic moc vlaky (byť pořád lepší než to co jezdí Praha – Brno přes Vysočinu nebo Rožmberky nebo všemožné „posilové“ vozy). Ale až jim to tam za pár let skončí (a s troškou štěstí bude soutěž, že které vzejde něco slušného), tak tohle budou ideální vlaky co poslat na méně významné dieselové osobáky. Oproti Regionově nebo rakví je to nádherné. Napadá mě třeba Chlumec – Trutnov nebo Praha hln – Modřany a dál
Dobrý nápad….na trať Chlumec Trutnov nasadit ,,toto“ před novopacký tunel postavit hasičskou základnu,protože to stoupání od Bělohradu by jim dalo zabrat… naštěstí tady je svět ještě v pořádku…rakve tu pomalu dojíždějí a už se těšíme na nové jednotky
Zažil jsem tam na spěšňáku i Regionovy, takže v pořádku to úplně nebude.
Nejsou nízkopodlažní, takže ideální nebudou nikdy ani trochu.
To je vtip? A vůbec… Chlumec – Trutnov budou jezdit RegioFoxy…
O fous lepší, ale stále jen ne úplně povedená kopie Desira Classic.
Minulou neděli jsem s tím modrým šrotem byl nucený jet z České lípy do Bezdězu. Něco v tom horku strašného 🙁
Nevím co na tom pravdy, ale kdesi jsem zaslechl že se při dosazeni téhle beden bortti strechy
Já zase zaslechl, že se to ví, a že se kvůli tomu s klimoškou dávají také výztuže. Což ovšem měrnému výkonu jednotky jaksi nepomůže. Ale je to ode mě jen JPP.
Do nebe volající ostuda a hanba !
Místo nízkopodlažních souprav tu jezdí z Prahy – hlavního města ČR do Neratovic, Mladé Boleslavi, Turnova (Tanvaldu) na rychlících tyto střepy a budou jezdit ještě déle za držhubné – možná někdy nějakou funkční dodělávanou klimatizaci. To jako vážně? Z Kolína do Nového Boru to samé. Je rok 2024! Proč mezi Libercem a Pardubicemi mohou vozit cestující nízkopodlažní jednotky?
Co je to v Praze za hyeny, které nutí cestující jezdit takovými šroty!!!
Nízkopodlažnost je standart a klimatizace taky !!! Kdo je zadavatelem objednávky? Arriva? Za kolik? Jídášové.
Protože v roce 2005 zařízly České dráhy podnákladovou cenou možnost zlepšení nasazením jednotek Siemens Desiro. Děkovné dopisy pište Josefu Bazalovi a Jiřímu Kolářovi.
Ok to beru, ale nyní je rok 2024, tedy uplynulo 19 let. To se musí historie opakovat? Myslel jsem si, že za tu dobu naše společnost trochu vyspěla, evidentně ne.
Nebýt toho, nikoho by v roce 2019 nenapadlo objednávat taková vozidla.
Myslím, že možností objednat něco normálního se potom naskytlo poměrně dost.
Například? Myslíte, že zásobárna Desir a Lintů je nekonečná?
Třeba se mohly už před 10 lety objednat nové Pesy.
A proč je tam ČD samy nenasadily a jezdily s rakvemi?))
Na to mě neptejte. Ale čistě teoreticky usuzuji, že by na to potřebovaly smlouvu alespoň na 10 let, aby jim to dávalo smysl. Jen jsem tím chtěl říci, že místo zmíněných Desir nebo Lintů byly možnosti.
Nejsme v rovině čistě teoreticky.
a proč je tam sama nenasadí arriva? Ta sama nedá ani klimu do 845, když jí MD před 2 lety s přidáním poslalo k šípku, jako ano tenkrát to byl problém, ale od té doby se tam nové jednotky mohly pořidit už několikrát, takže Dan má naprostou pravdu, tamto nelze omílat donekonečna i kdyby k tomu nasazení v roce 2006 došlo, tak už tam mohlo mezitím stejně jezdit něco úplně jiného..čd pesy nabízely..
Za cenu 98 Kč / vlkm pořídíte novou jednotku tak do svého domácího kolejiště.
Ze stejného důvodu lepší vozidla nepořídili tedy ani ČD.
tak to arriva mohla vzít na svoje komerční riziko, lepší jednotky=více cestujících a zisk z jízdného, protože to je stejně zcestný argument.. paradoxně tentokrát ty lepší jednotky zazdila právě arriva, kdyby arriva nedala nevyžádanou nabídku (pod cenou čd), tak by tam v současnosti začinalo nasazování foxů, na tom se MD a ČD původně dohodly
Dodávka Regiofoxů byla zasmluvněna v únoru 2021. Soutěž na motorové rychlíky proběhla v roce 2019. Poněkud vám tam nesedí fakta. K provozu na komerční riziko mohu použít stejnou analogii, proč tam nyní nejezdí ČD na komerční riziko?
já myslel komerční riziko, nad rámec závazku zvyšovat komfort, nikoliv absolutně bez dotace na vlkm. Fakta sedí naprosto dokonale, na R14 nebyla žádná soutěž, pouze porovnávní dvou nabídek a to na sklonku léta 2020, nikoliv 2019, ČD nabízely původně objednání nových souprav průběhu 7leté smlouvy, takže zasmluvnění foxů v roce 2021 do toho krásně zapadá a nyní by se tam objevovaly první kousky. Sám jste o tom psal..podání nabídek mělo termín do 30.září 2020 https://zdopravy.cz/hledani-dopravcu-na-posledni-chvili-stat-o-rychlicich-rozhodne-az-v-rijnu-59980/
porovnání dvou nabídek je již v podstatě soutěž. nabídku mohl podat kdokoliv. Jinými slovy by ČD jezdily více než polovinu smlouvy za vyšší cenu se šroty jménem 843. Bez zásuvek, klimatizace, bez wi-fi. A navíc bychom přišli o krásnou sondu do modrugumního myšlení omezených zaměstnanců Českých drah z libereckého depa. https://zdopravy.cz/posledni-den-rakvi-na-r14-zamestnanci-cd-umistili-do-vlaku-parte-poukazuji-na-amaterismus-arrivy-68608/
jinými slovy nebyly by tu 845 navždy, protože oba víme, že rokem 2029 to nebude končit, ale od 2025 by tu jezdily foxy. Arriva do té doby také jezdila bez klimatizace..a zásuvky a wifi je prkotina co se mohla dodělat i do 843, mám pocit, že wifi snad 843 mají..wifi a zásuvky mají i 814..ale to není věc co by mě nějak trápila, v životě jsem zásuvku nevyužil a wifi párkrát pro zvědavost a pak to stejně přepnul na data. Já vlakem chci jezdit a necítit se při tom jako dobytek (tzn neuvařit se ve vlastní štávě, neohluchnout při brždění… Číst vice »
Ale no tak, je to skoro 20 let. Tohle vysvětlení fakt neobstojí.
Ale no tak, byl to kontrakt, který zazdil ČD na 14 let, vstup konkurence atd. Mimochodem, šroty na jiných linkách dálkové dopravy obsluhované ČD vám nevadí?
Souhlasím s predrecniky vymlouvat se na něco co se stalo před 20 lety je strašně trapné. Nikdo MD nebrání pořádnou soutěž, jen jejich neschopnost.
Zeptejte se Žáka, Prachaře, Ťoka, Kremlíka, Havlíčka. Proč jste odmítali otevřenou soutěž?
Ta kritizovaná smlouva byla ale na 10 let, tedy 9 let už tam mohlo jezdit něco poplatné době, kdyby byla vůle.
Ta kritizovaná smlouva se prodlužovala bez soutěže. A rozhodně ne chybou odboru veřejné dopravy. Podívejte se, kdo byl tehdy na ministrem a který ministr zrušil výsledek soutěže na R27, kde měla být nová smlouva (nápověda: odporná kreatura s titulem Bc. a pozdravem ahoooooj. Mimochodem, jeho velkým obdivovatelem byl tehdy (nevím, zda stále je) Jindřich Berounský, který pravidelně sepisuje své výlevy na téma R14)
Prodlužovat se neměla s tím souhlasím. Po jejím skončení byla ještě vhodná doba na objednání nových dieselových jednotek.
A liberalizace a výběrová řízení se dělají proto, aby šroty ČD byly nahrazeny podobnými šroty jiných dopravců?
Ono je potřeba zasadit také tyto výkony do nějakého kontextu. Smlouva s ČD končila 2019, resp. 2020 u R14. Za vlády ANO nebyla po soutěžích jakákoliv chuť, odboru veřejné dopravy se podařilo alespoň prosadit tzv. tržní konzultace, tedy porovnání více nabídek. Vzhledem k plánovaným modernizacím tratí, po kterých tyto výkony jezdí (např. elektrizace) a možnosti na trhu (jak jste si jistě všiml, diesely se pomalu přestaly vyrábět) a úvahám o alternativních pohonech (BEMU) se zvolila kratší doba výkonu namísto běžných deseti patnácti let. Takže ve výsledku R14 je vzorovou ukázkou selhání státu především v oblasti strategie kvality železniční infrastruktury. A… Číst vice »
Že je R14, potažmo R21, vzorovou ukázkou selhání státu, na tom se shodneme. Nechat tam cestující jezdit v tom, co tam jezdí, je neodpustitelné. A debaty na téma 845/854/843 jsou stejně smysluplné, jako debaty kupé/velkoprostor. Každý preferuje něco jiného.
Pro mě jako cestujícího bylo zásadní to, že s nástupem Arrivy přestaly fungovat u ČD zcela běžné služby – nákup jízdenek v aplikaci, rezervace místa pro kolo, věrnostní program atd. Tím se pro mě kvalita cestování výrazně zhoršila a vlak jsem prakticky opustil. K radosti BusLine a producentů benzinu:-(
A také se zavedly zcela nové služby na lince R14: zásuvky, wifi, 1. třída (i když oficiálně 2.) Tedy vaše subjektivní hodnocení.
Promiňte, ale to je naprosto zcestná argumentace. Jakože když si nemůžu pohodlně a rychle koupit jízdenku v aplikaci, což bylo u ČD možné po mnoho let, tak si pak jako kompenzaci můžu ve vlaku strčit prsty do zásuvky a nabít se pozitivní energií? To snad nemyslíte vážně. Každý příčetný objednatel by měl v první řadě trvat na zachování funkčních služeb a případně žádat služby nové, ne některé základní služby zrušit a nahradit je jinými.
Jízdenku si v aplikaci koupit můžete, Arriva ji má. To, že o tom nevíte nebo záměrně lžete, je pouze váš problém. Služeb nabízí Arriva více, než nabízely ČD v rakvi.
Řekl bych daleko více. Ale to někteří nevidí nebo spíš nechtějí vidět…
Nechci tady porovnávat ve stylu „kdo ho má většího“ obojí není poplatné době. Co mě na R14 v současnosti vadí je tepelný komfort jak v létě, tak i v zimě a místenky. Většinou cestuji na IDS tarif a samotnou místenku zakoupit nelze, navíc si to Arriva usnadnila a místa neoznačuje, k tomu mělo výtky i MD, ale jistě to i přes prodloužení smlouvy zůstane při starém.
arriva jízdenky včetně rezervace měla na R14 ihned při spuštění..jestli to měla i při spuštění tanvaldu nevím, ačkoliv sem tím první dny jezdil, tak trochu na jiné pozici než cestující a ne v 845, to tam byly dokonce i stahovací okýnka 🙂 ale tenkrát se myslím jezdilo spíš „zadarmo“, když sem viděl ten cirkus. Ale na krajské osobáky šlo online nakupovat ihned v prosinci 2019, tam však bez rezervace..což bylo stejné jak za čd
Na Tanvald jízdenky a místenky v aplikaci po spuštění rozhodně koupit nešly, aplikace se spustila později. Na webu to myslím šlo, ale třeba pro kola musel člověk volat někam na nějakou linku.
jestli to šlo v aplikaci nebo na webu je nějaký zásadní rozdíl? web byl optimalizován pro mobil, při vytvoření záložky na plochu člověk nepozná ani rozdíl jestli je v aplikaci nebo v okně prohlížeče..to že aplikace byla později, je asi to poslední co se arrivě dá vyčítat. Důležité bylo, že jízdenka i rezervace šlou koupit online a člověk nemusel řešit pokladnu/automat/či kupovat ve vlaku. Problém byly jen ty kola, to se vleklo hrozně dlouho
vsechny služby, co byly v rakvoidnich rychlíkach, jsou zachovány a k tomu si můžete třeba kabelem dobít ze zásuvek tu pozitivní energii a k tomu si třeba přes wifinu pouštět porno do aleluja, aby té pozitivity bylo ještě více… :))) co dál tam máte?
Ta 1. třída je kde? (na R21)
To, čemu se říká tichý oddíl.
nákup jizdenky v aplikaci včetně rezervace konkrétního místa u Arrivy funguje, stejně jako rezervace místa pro kolo… co dál?
ty kola docela dlouho nefungovaly, to má pravdu
Funguje teď, ale při převzetí linky v prosinci 2019 nefungovala. Trvalo dost dlouho, než Arriva aplikaci spustila a dovolím si tvrdit, že je ta aplikace stále výrazně horší, než MůjVlak.
Rezervace místa pro kolo nefunguje dodnes. Osobní zkušenost cca měsíc zpátky.
Aplikace začala fungovat až dost dlouho potom, co Arriva začala na Tanvald jezdit.
v roce 2019 ale nekončila čd smlouva z roku 2005..mezitím to dostaly čd nabagrováno dále.., ono těch nabídek na desira totiž bylo více..arriva 2014, regiojet nejspíše také desira 2010, connex opět 2007..takže problém je jen žába na prameni..MD..nikoliv jedna aféra z roku 2005
A jaké šroty na dálkových linkách máte na mysli? Prosím, jmenujte. Kdyby ty modré křápy od arrivy alespoň měly stahovací okna.
Zkuste třeba R12.
Můžete napsat konkrétně a na rovinu, co je nasazováno na R12? Nechci to hledat.
Máte dost času prudit v diskuzi, tak hledejte.
A jaké šroty na dálkových linkách máte na mysli? Prosím, jmenujte. Kdyby ty modré křápy od arrivy alespoň měly stahovací okna.
To nebylo na Vás.
Ne, proto ne.
Promiňte, ale čtu dobře, že jste použil téměř 20 let starý argument?
čtete to, co sám chcete číst.
Tam toho bylo zajímavého víc – nejen 40 Kč/vlkm na Pardubice – Liberec (a 16,70 Kč/km na Plzeň Most) s rakvemi, ale i zadání MD ohledně R14 znamenající skoro 2h obrat v Pardubicích i Liberci = nutnost 5 Desir v oběhu aneb „z 10 hodin jen 6 jet, zbylé 2×2 mít obrat na konečné“.
Přitom se namítalo, že při vhodném protrasování s jinou linkou by odpadl 2h obrat v Liberci + že Desira jsou svižnější a že by to do Pardubic (i v tehdejší situaci bez dílčích dvoukolejek mezi Pcemi a HK) stihly na ostrý obrat.
Joooo, furt se řvalo, hurá budou soukromnici, lip se svezem. Tak tady to máte!! Teď budou najednou české dráhy dobré…
Přesně tak, soukromníci v závazku přinesli jen zhoršení služeb, zvýšení jízdneho… pozitiva nevidím
Takže někdo má soutěže a někomu se to prodlouží.. že. Pak Sůra kope za doukromniky
Sůra kope za kvalitní dopravu. Smiřte se s tím.
To je fakt úžasný – rychlíky bez 1. třídy, když jedničku má dneska už pomalu každý osobák kolem Prahy!
Kdyby do těchto končin vedly modernizované a hlavně elektrifikované tratě, tak by to asi bylo také o něčem jiném.
Ale není to tak dávno, že se nechalo říci že jediní představitelé státu, co navštívili radnici v Liberci/Reicheberg i.B. byl Franz Josef a Adolf. A za nich se také do železnice tam nejak investovalo. Naštěstí o návštěvách radnice to už neplatí necelých 35 let, a o tom že se SŽ(DC) nechala přemluvit k opravě nějaké ty tratě, tak asi necelých 20 let, ale jakoukoliv elektrifikaci planuje asi až za dalších 20 let.
je to hezky meme, ale staci chvili hledat a mate tunu fotek a clanku, kdy a kde v tom Liberci jaky prezident kdy byl. Ale OK, nevim, zda treba Petr Pavel vysel v roce 2023 i do radnicniho salonku ve druhem patre, a jestli tam meli stejne zavesy jako za koncem prvni republiky, kdyz tam zrovna byl Hitler…
Asi nerozumíte psanému textu: Masaryk do Liberce se ani neobtěžoval, Beneš až když bylo pozdě stal jen na schodišti před radnicí. A z komunistických prezidentů během jejich funkce nikdo.
Ale prosim vás, komu záleží na nějakých komančských moskevských loutkách, nota bene když to není až tak dlouho, co je Liberec krajským městem? A poslední 4 prezidenti navštívíli Liberecko všichni, a i Masaryk tam byl (ne konkrétně v Liberci).
kdydy do těch končin vedly dráty tak sem jezdí tak leda „Béčka“ s peršingem, tohle nejsou nijak lukrativní tratě, takže můžete srovnávat s podobnými R pod dráty..
DB 628 jedničku má, ale protože jí MD neobjednalo (dělalo se to podle vozidel předchozího dopravce), byl z toho udělán tichý oddíl.
Do Rakovníka i Kolína 1. třída jezdila. Co tam máte dál?
jen mě trochu zaráží, že lze cenu navýšit s „okamžitou“ platností? Už od prosince 2024, čekal jsem, že arriva dostane navýšenou platbu za km pouze v tom prodlouženém období, takhle to je docela ojeb, takže se vyplatí nabídnout šrot za nízkou cenu a pak v průběhu to „vylepšit“ a pak nadsadit cenu vyšší i než měl třeba jiný dopravce v původní nabídce? Sice se to nestalo, čd nabízely 123 za km, což je pořád více, než teď nově Arriva (113), ale je to zajímavý přístup
Asi jsem ten dodatek smlouvy projel příliš rychle, tak mi prosím ukažte, kde je zmíněné to okamžité navýšení plateb. Já tam viděl platnosti jak vozidel, tak finančního schématu až za budoucí termíny.
strana 5, tam je kompenzace zvýšená od platnosti nového gvd v 12/24 a na straně 7 je to odůvodněno investicí do modernizace vozidel
Perpetum mobile. Ariva si zhodnotí motoráky za peníze státu a ještě si prodlouží kšeft.
A co je jiného na tom, když jakýkoliv dopravce si přijme dotaci na spolufinancování nového vlaku, nebo v rámci plateb od zadavatele financuje leasing těchto vozidel?
A jiní dopravci snad postupují jinak?
12/2027 začne výhradní provoz ETCS Cheb – Beroun.
Uvidíme, zda se stihnou dodat Foxy na S60. Vzhledem k realizaci elektrifikace tratě 200 v letech 27-29, zřejmě dojde v úseku Beroun – Zdice k posunu termínu ETCS na rok 29, kdy má být i na trati 200. Ostatně Jedna kolej je zestátněná Rakovnicko-Protivínská a druhá zestátněná Česká západní. V tomto úseku totiž nedošlo k výstavbě druhé koleje pro Českou západní. A jak to tak vypadá SprŽel ji ještě nějaký čas nepostaví.
Tuhle historii jsem neznal.
Ve Zdicích to bylo vidět na odsunu osy až do rekonstrukce v roce 87. Před vybudováním prokopávky na hořovickém zhláví se dokonce dalo odjíždět na Příbram jen z kolejí hned u staniční budovy. Je zajímavé, že Zdice tak bylo prakticky rozdělené nádraží, ale Beroun už byl společný a navíc se začala používat jen budova Rakovnicko-Protivínské, protože provoz na obouch tratích zajišťovala Česká západní (tehdy přezdívaná Krobianbahn).
A kgy se mají dodat lišky na S60?
Podle smlouvy s krajem do roku 2027. Ale známe to, nejspíš to bude 28 nejpozději 29.
Měli jim dát na výběr, klima nebo stahovací okénka….
Arriva je podvod
Opravdu majstrštyk, modernizovat tyhle smradlavý sazomety. To se zase ministerstvo vycajchlovalo.
třeba na ně pošle tu svou emisní policii …. no vlastně tady jsme na železnici, že jo
Pomalu jsme mohli na R14 jezdit novými vlaky. Nízkopodlažními, s ETCS a klimatizací. ČD je před 4 lety nabízely o dvacku na kilometr dráž, než nyní Arriva, které se má teď přihodit 14Kč na kilometr za dobastlení dieselové klimatizace s tím, že není jisté, zda se linka kvůli ETCS nebude zkracovat. To se tedy vyplatí. Takto se lidi do vlaků přilákat nepodaří. O nevychovaném personálu Arrivy, který je zřejmě motivován a snaží se vnucovat jejich tarif namísto IDS se raději více rozepisovat nebudu.
No oni ani tarafi IDS PID údajně neprodávají.
Měl jsem na mysli Iredo a Idol, který prodávají. Pokud jedete pouze po trase dané linky a výslovně žádáte IDS tarif, tak jste v lepším případě přesvědčován, ať si koupíte tarif Arrivy, v horším případě dostanete tarif Arrivy bez jakéhokoliv upozornění.
vážně? Ale za ČD se taky prodával přednostně tarif ČD, takže ono to bude asi podobné, naštěstí jízdenky si kupuji já, nikoliv nějaký personál, takže tohle je zrovna hloupost cestujících
Ano, po výslovné žádosti o tarif IDS. Průvodčí argumentoval, že je to snad jedno, když je cena stejná. Dokonce jsem zažil i lež, když tvrdil, že tarif Arrivy je levnější, což v mém případě nebyla pravda. Stalo se mi to opakovaně u různých průvodčích. Asi mají nějakou provizi, když prodají jízdenku v tarifu Arrivy, jinak si to nedokážu vysvětlit.
co jsem zažil u čd, tak situace byla stejná a pořád je, na L1 v srpnu jsem byl svědkem jak jedné cestující cpali svůj tarif a že dál než do Tanvaldu jí to prodat nemůže a pak oneticket, když chtěla idol, protože jela až do brodu
To se přesně stalo mně. Říkám: “prosím, DÚK jízdenku Děčín – Ústí” a ejhle. Dostanu jízdenku Arriva. Takže jsem to hned vrátil a slečna to musela pěkně stornovat. Arrivou skoro nejezdim, tak se mi to stalo poprvé. Ale jak čtu, je to u nich normální…
Jo, mohli jsme jezdit motoráky ještě dalších 30 let. Takhle je aspoň šance, že v novém výběrku bude podmínkou nějaký pohon odpovídající dnešní době.
Jsem upřímně zvědav, jestli to v tempu SŽ bude za 5 let možné. Současný stav infrastruktury ani zdaleka neumožňuje provoz BEMU, sázka na vodík by také byla asi pěkná loterie.
To jste trochu mimo, to nejsou lokálky 30km tam a zpátky…
Věříte tomu, že tam budou do 5 let dráty alespoň v některých úsecích?
Který nebude dalších 10-15 let fungovat jak ukazuje nasazování vodíků v Německu a zase tam jezdí diesely…. Nehledě na cenu takového pohonu.
Diesel JE pohon odpovídající dnešní době. (Bohužel…)
Lišáci jsou aspoň připravení jezdit na ten upravený olej z friťáku.
bude prodloužení o další dva roky znovu, nakonec už si to smluvně připravili
no zrovna ČD tam prvně zazdily desira od connexu, takže bych tohle úplně nevytahoval, stejně tak arriva nabízela před 10 lety desira na R14, ale byla dražší než ČD a MD nic jiného než cena nezajímala (zvýšení kvality cestování MD neakceptovalo vyšší cenou), tak se arriva přizpůsobila a začala nabízet prostě levné šroty a uspěla oproti čd, které chtěly nabízet lepší vlaky, ale mám pocit, že čd byly dražší i za rakve „nažvdy“. Jako z dlouhodobého pohledu výběr Arrivy nebyl nejštastnějším řešením a to i pro lbc kraj, kde místo slibovaných desir jezdí většinou 845..ČD nabízely o 1 Kč/km více… Číst vice »
tak musím upravit fakta, ČD nabízelo 123 Kč/km za rakve „navždy“, foxy by byly ještě dražší, takže i arriva s klimou (113 Kč/km) bude levnější než české dráhy s 843
Zajímavé je, že když stát prodlouží smlouvu s ČD, tak taky půlka lidí řve. Prodlouží smlouvu Arrivě a všichni mlčí. Divné
Nepřijde mi, že by tu lidé mlčeli, stačí si projít diskuzi. Jediný, kdo mlčí, je Adamka, kterému to samozřejmě vyhovuje. Dodnes má totiž na odboru veřejné dopravy MD očko v podobě vedení odboru, se kterým sám dříve tamtéž před lety pracoval.
Obor „manažerů“ v oblasti veřejné dopravy je tak malý, že se dobře znají prakticky všichni, takže poukazovat na to, že se zná zrovna tenhle s tímhle, je nesmyslné, protože se zná i se všemi ostatními…
Tím hůř – střet zájmů, podnikej jinde.
Jako že vy třeba Jatky Horní Dolní provozovaly rychlíky. 🙂 Už v Básnících bylo řečeno: “ každej je něčí známej“
To víte že řvou, arriva je v zavazku jeden velký omyl
Tak tohle je fakt průšvih. 🙁
Jedna tématická (omluvte prosím sníženou kvalitu zvuku):
https://www.youtube.com/watch?v=iio8_hn6B70
A pak někdo píše nesmysly o bagrování výkonu že? Arriva se nemusí snažit a dostane výkony ani etcs netřeba.
A jak bude jezdit ze Závodí do Zdic od 12/27?
Tedy ten nápad zkrátit R14 z Liberce jen do Děčína mi přijde dost nešťastný. Xkrát jsem přímo z Ústí jel a přišlo mi, že už z něj jezdí ty soupravy minimálně z 50, obvykle tak 70 % plné, někdy i zcela – tudíž poptávka přímo z Ústí zřejmě bude značná. Tudíž by mi to přerušení připadalo opravdu nevhodné.
Já myslím, že je to spíš hypotetická možnost, s největší pravděpodobností tam do roku 2029 výhradní provoz ETCS nebude. Pořád není dokončená soutěž a navíc to nemá být jen doplnění ETCS nad stávající zabezpečovačku, ale komplet nové zabzař, takže to nebude hop na krávu a už je tele.
Sice je to mimo téma, ale neví se náhodou, jak to bude s personálem ČD v Ústeckém kraji po roce 2026? Od pokladních, přes vlakvedoucí až strojvedoucí. Dost by mě zajimalo zda většina lidí od ČD bude ochotna přejít k RJ, anebo jestli zůstanou za cenu dojíždění za prací do vzdálených končit vzhledem k tomu, jaký zlomek linek zůstane ČD na Ústecku, a taky by mě zajímalo zda bude vůbec Regiojet schopný udržet tak provozní soubor okolo údržby a množství souprav, vzhledem k tomu, že budou obsluhovat území od Karlovarska až po hranice Středočeského kraje.
Strojvedoucí a vlakvedouci Regiojet bude přebírat, pokladní jen tam, kde bude mít pokladny podle smlouvy s krajem. Údržbu jednotek předpokládám v depu v Děčíně, pokud to nebude zajišťovat Škoda dle smlouvy.
Velká část taky odejde do jiných oborů, žádná povinnost přejít není.
Takže se strojvedoucí stane třeba skladníkem?!? Ale jděte, vy jste vážně komik :-).
Skladnikem asi ne ne ale strojnikem určitě, krom toho nejde jen o strojvedoucí.
Jojo, vlakoši určitě přejdou, když je Regiojet podepíše jako průvodčí, a dá jim o 40% míň 😀
Zase na druhou stranu ty lidi někde sehnat musí, když to má ve smlouvě. Ale je jasné, že na severu má výběr o něco jednodušší, než třeba v Praze.
Pod RJ by pracoval jen blázen 😀
Byl jsem tam a již nikdy více.
Hlavně pro mě jako cestujícího, jak RJ zajistí čisté vlaky, hlavně interiéru. Poněvadž je to momentárně taková žlutá špindíra v síti SŽ
Twl. Rychlíky Jana Palacha na další roky. Tak to potěš koště.
A hezky historicko-zeměpisně jezdí přes Palachovy rodné Všetaty.
Jaká je pravděpodobnost, že se v příští soutěži přihlásí ČD a zároveň ji vyhrají?
Pokud budou už všechny limetky vyhořelé, tak dost slušná.
doufam že žádna, čd tady nechceme.
Při pohledu na jednotku 845 si vzpomenu na film Hoří, má panenko -D
To si někdo dělá srandu. To, že tyhle soupravy budou jezdit ještě šest let budiž, to že stát doplatí klimatizaci bez jakékoliv soutěže ok, ale zrušit ty vlaky z Děčína do Ústí jenom proto, že Arriva není schopná nainstalovat ETCS, o kterém se ví už nějaký ten rok, mi přijde dost přes čáru. Už vidím to nadšení, jak musí cestující v Děčíně přestupovat a čekat na další spoj. Výborná návaznost v Ústí ve směru Cheb také v háji. V podstatě vyhnání cestujících z těchto vlaků.
Možná bude lokomotiva s ETCS, která to potáhne z Děčína do Ústí.
Na to není v ÚnL kapacita
Přeložte si to trochu jinak…
Ačkoliv stát sám stanovil NIP a pravidla přechodu na ETCS, tak ARRIVĚ za to ve výběrovém řízení nezaplatil…
Rozkaz zněl jasně: Dát výkony Arrivě. Chtělo se to udělat tak, aby byla levnější.
Že prodlouží smlouvu Arrivě mě nepřekvapuje, ale zajímalo by mě, jak to vypadá s plány na instalaci ETCS z Rosic do Stéblové a jestli se tam náhodou nespěchá právě kvůli obstarožním jednotkám tohoto dopravce? Je trapné, když moderní vlak (Panter) nemůže využívat svou maximální rychlost na trati, která byla za těžké peníze rekonstruovaná na 160 km/h.
Údajně ETCS z Rosic do Stéblové 2026.
takže se bude jezdit jen do Hradce a na druhé straně do Děčína?
Spuštění ETCS ještě nemusí znamenat výhradní provoz ETCS.
Pomalu jsme mohli na R14 jezdit novými vlaky. Nízkopodlažními, s ETCS a klimatizací. ČD je před 4 lety nabízely o dvacku na kilometr dráž, než nyní Arriva, které se má teď přihodit 14Kč na kilometr za dobastlení dieselové klimatizace s tím, že není jisté, zda se linka kvůli ETCS nebude zkracovat. To se tedy vyplatí. Takto se lidi do vlaků přilákat nepodaří. O nevychovaném personálu Arrivy, který je zřejmě motivován a snaží se vnucovat jejich tarif namísto IDS se raději více rozepisovat nebudu.
Dalších 5 let ty jednotky určitě nevydrží, na R14/R21/R22 jezdím často a už v žádné jednotce nefunguje správně informační systém, obrazovky nesvítí nebo blikají, rozhlas šumí nebo nehlásí, hlásí jen některá slova a nebo někde hlásí až moc třeba 5x za sebou že další stanice bude Mladá Boleslav. U sedadel odchází jejich „sklápění“, stolky jsou neustále upatlané, občas vyrvané.
Hold za nízkou cenu se platí
A vy si myslíte, že to jezdí jen na informační systém, hlášení a čisté stolky? 😀
Fajn, asi hlavní problém řady 845 vyřešen. Pro cestující si myslím vcelku pozitivní zprava, pro většinu železniční komunity už asi o něco méně… 😇
Ne. Jde jen o jeden z několika „hlavních problémů“. Klima chybí, to je bez debat. Nízký výkon v kopcoviém kraji je také dost průs*r. Když se vlečeme od Svoru nahoru na Jedlovou, je chybějící výkon sakra znát.
Jak je to znát? Co je za problém ze Svoru na Jedlovou? Mám tu trať doslova za barákem a 845kou jsem tam jel nesčetněkrát a žádného takového problému jsem si nevšiml. Jízdní doby to drží. Kde je tedy problém?
No tvl. Je to slabý stroj. Tak ho vytuníme klimatizací. To bude jízda. A bude se tou klimatizací chladit také pohon, aby už nedocházelo k přehřívání požárům?🤪
klima má svůj vlastní pohon..ale váha navíc to je
vlastní pohon? to jako je tam další motor? Nebo je to udělané elektricky a klimu pohání elektrický kompresor?
Do konce kontraktu zbývá 6 let, takže příští rok by MD mohlo vyhlásit (a také vyhodnotit) soutěž na další období po roce 2030.
Jednotky řady 845 jsou už dávno za poločasem rozpadu (bereme li průměrnou životnost vozidla 50 let), tak by MD mohlo najít odvahu k tomu, aby požadovalo vozidla, která nebudou potenciální zákazníky odrazovat a přesouvat do autobusů, nebo aut.
Soutěž by měla být vyhlášena ještě letos, ladí se detaily s kraji, protože zahrne částečně i objednávku krajů.
Pokud by si MD osvojilo zásadu vyhlašovat soutěže nejméně 5 let před začátkem kontraktu, aby bylo dost času na pořízení solidních vozidel, tak by to byl významný posun vpřed pro všechny zúčastněné a v konečném důsledku z toho bude těžit koncový uživatel – cestující.
ono to na těch linkách není jen o vozovém parku, ale uznávám že arriva tomu ještě přidala, já taky cestování vlakem s nástupem arrivy omezil jen na občasné výlety, ale oproti začátkům se arriva v něčem zlepšila, ale v něčem i zhoršila..teď už to není takový amatérismus
Tak pokud namontují něco jako je v busech, bude klid. Pokud namontují to samé, co do těch čtyřech, kde to neustále nefunguje, o prohnutém rámu nemluvě, tak to bude opruz.
Mě moc není jasné, proč si komplikují život různými vynálezy z Šumperka jako ČD.
Asi je to „malá domů“, jiný důvod mne nenapadá.
kde se prohnul rám? Klimu tam má i GW, ale jiné řešení
Arriva, tehdy vlastněná DB, na to šla chytře. Nejdřív si vyzkoušela, co Češi vydrží, na linkách kolem Prahy, pak se pustila do naprosto šíleného motorového rychlíku Praha – Trenčín (ten nápad, odhaduju, musel vzniknout v DB tak ve 3 ráno po nějakém obzvlášť vydařeném firemním večírku) a když zjistila, že domorodé obyvatelstvo je schopné skousnout i tenhle dadaistický spoj, tak vzala český trh útokem. Jako odkladiště jinde nepoužitelných jednotek je to super a objednatelé za to ještě platí. Nenáročný substrát tím tak nějak i jezdí (co mu taky zbývá) a získání státních zakázek pomohlo do určité míry i zvýšit hodnotu… Číst vice »
Zkoušel jste si někdy zjistit, kdo rychlíkem Praha – Trenčín jezdil a jaké úseky hlavně? Jinak samozřejmě úvaha, že elektrizace výkonů, kde jezdí s 845 nenastane do konce smlouvy, nebyla příliš složitá. Ale stejně mohly přemýšlet České dráhy. A dovolím si ještě jednu poznámku speciálně k lince R14A Liberec – Pardubice. Nebýt podnákladových cen ČD v soutěži v roce 2004 (pravomocně odsouzeno a potvrzeno), od roku 2006 by se na této trati jezdilo Desiry a nikoho by ani náhodou nenapadlo v roce 2020 pořizovat 845. Nejsmutnější na tom je, že hlavní aktér této prasárny, Jiří Kolář, stále hnije v čele… Číst vice »
20 let a koncepce na R14A je stejná, stačí šrot, nehledě na dopravce! A pak že stát nemá vizi a kontinuitu 😆.
Nyní bez ironie, je to škoda, že se soustavně vyhání lidé z VHD na této lince (a to nejen tím, ale i díky SŽ, která neumí u Dvora Králové – nevím přesně kde – postavit výhybmu pro eliminaci zpoždění).
ona ji uměla sž akorát zrušit..
Žireč. Ano. chybí tam extrémně, stačí se podívat na pobyty ve Dvoře Králové.
Křižovalo se v Kuksu.
ano, moje chyba, díky za upozornění.
Díky těm pobytům a celkově nataženým jízdním dobám se to jednokolejné království aspoň pravidelně nehroutí jako domeček z karet. Výhybna by sice pomohla stabilitě, ale určitě do ní při současném konceptu na 031 nelze přesunout křižování rychlíků.
Díky těm pobytům a jízdní době odrazuje železnice x lidí, co jedou auty. Možná někdy pochopíte, že ne každý se chce kochat tři hodiny mezi městy, kde je to autem hodinu a půl a po dokončení D35 to bude ještě méně.
Nejhorší na tom je, že Správa železnic lije naprosto zbytečně gigantické peníze do nádražních budov, přičemž již nyní je jisté, že jde akorát o těžký finanční průser, kdy si tento podnik hraje na naprosto neschopného developera a realitní kancelář v jednom. Přitom se handrkuje při možnosti výstavby několika výhyben v celé síti a vymýšlí akorát důvody, proč nejdou realizovat teď a jejich realizaci každý rok odsouvá do vzdálené budoucnosti o jeden rok.
Já jsem určitě pro zřízení výhybny v Kuksu pro eliminaci zpoždění, ale pro pravidelné křižování asi těžko – jak by podle Vás řešila pobyty ve Dvoře Králové?
Proč to vůbec České dráhy pustily? Neměli kapacitu? Ne byly by takovéto problémy.
Přístup ČD k soutěžím a ztrátám výkonů je skutečně záhadný. Někdy to působí dojmem, že o ty výkony přijít prostě chtějí (nebo musí).
Spíš chtějí. V mnoha případech jim ztráta výkonů paradoxně pomáhá. Pro příklad ztráta tzv. elektrické páteře v ÚK pomůže řešit v tuto chvíli již prakticky personální kolaps ve středních čechách. Jen Praha bez okolních stanic má práci pro několik desítek strojvedoucích, vlakvedoucích nebo posunovačů. Z Ústeckého kraje stále relativně dost vlaků do středních čech vozit ČD budou, tak se to dá celkem bez problémů turnusově napárovat s výkony ve středních čechách.
A nehrozí, že značná část těch lidí z UK přejde k Regiojetu?
Vzhledem k obrovským rozdílům v ohodnocení a pracovním podmínkám se to dá očekávat jen u velmi malé části současných zaměstnanců. Jestli budou nějaké přestupy k jiným dopravcům až vyklidí ČD pole, tak spíše k Arrivě, Landerbahnu nebo GW trainu, kteří také bojují s nedostatkem personálu, ale nabízí relativně srovnatelné mzdové a pracovní podmínky. RJ má v Ústeckém kraji jako zaměstnavatel příšernou pověst a spíše od RJ utíkají lidé k ČD než naopak.
Tak to čekají cestující v ÚK opravdu světle zítřky.
Jen v Ústeckém kraji má RJ jako zaměstnavatel příšernou pověst? 😀
Je zcela evidentní, že státu vůbec nejde o kvalitu služby pro cestující, ale jen o to aby to stálo v absolutní částce co nejméně. A zdaleka ne pouze na těchto linkách.
Ovšem potíž je v tom, že ono to nakonec nejméně ani nestojí. Cesty, jak vítěznému dopravci (jakémukoli) dosypat něco navíc, existují a absurdity typu dvě až tři pokladny různých dopravců na jednom nádraží, z nichž v každé sedí jedna nudící se pokladní, nikdo nepočítá.
Sorry, ale ty vlaky jsou děsný. Je mi jedno, kdo to bude jezdit, ale i ty Desira na rychlíku by byly lepší.. Už do toho nic nového nemontujte.
klimatizace jakožto významná investice, neskutečný 😀
Možná by stačilo nechat Arrivu vyměnit okna za polospouštěcí a nic si nepřiplácet. Na ty dva roky je to stejně jedno.
A to by nic nestálo? 😁
Třeba tam po roce 2029 hodí ETCS a obnoví AEx Praha – Nitra na komerční bázi… 🙂
Konec nadsázky.
Já vím, že tam nejsou nataženy dráty, ale když v Jaroměři vedle stojí tenhle šrot a Regiopanter ČD, je to zábavné…
Tak ještě, aby ji ten personál pouštěl. Párkrát jsem jel tou upravenou jednotkou a ne vždy byla klima puštěná. Vedro a k tomu otevřené sklápěčky…
Takže se tam budem dusit v tom vedru nadále ony se ty jednotky samy vyřadí z provozu zahořením by mě zajímalo který politik dostal všimne za tyhle vraky
Když bude klima, tak se vařit nebudete. Když klima nebude, bude možnost dávat novou pokutu. Když zahoří, tak to aspoň arrivu donutí koupit něco slušnějšího, nehledě na to, že se snad budou snažit ten problém vyřešit, aby jim ta investice hned nevyletěla oknem. Každopádně pro cestující snad v rámci možností win
na ty pokuty rovnou zapomeňte..jestli přijde 1 kontrola na klimu za sezónu, tak to bude hodně..
Do háje!
Slušně řečeno!
To teda! Nebude platit režijka, jako ve zlatých rakvích, katrech, *aginách…
Na rezijku se můžu vykálet já se nechci dusit zlata otevírací okna
no ty zrovna v 845 nejsou..
Nepřijde vám, že tenhle hlupácký argument už netáhne?
Nebojte, ono se na Arrivu zase něco nového najde, co bude sedět jak zadek na sedátku.