Arrivě zůstanou rychlíky do roku 2029, stát prodloužil smlouvu výměnou za klimatizaci
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stát má ve smlouvě opci na prodloužení až do roku 2030.
Sice je to mimo téma, ale neví se náhodou, jak to bude s personálem ČD v Ústeckém kraji po roce 2026? Od pokladních, přes vlakvedoucí až strojvedoucí. Dost by mě zajimalo zda většina lidí od ČD bude ochotna přejít k RJ, anebo jestli zůstanou za cenu dojíždění za prací do vzdálených končit vzhledem k tomu, jaký zlomek linek zůstane ČD na Ústecku, a taky by mě zajímalo zda bude vůbec Regiojet schopný udržet tak provozní soubor okolo údržby a množství souprav, vzhledem k tomu, že budou obsluhovat území od Karlovarska až po hranice Středočeského kraje.
Twl. Rychlíky Jana Palacha na další roky. Tak to potěš koště.
Jaká je pravděpodobnost, že se v příští soutěži přihlásí ČD a zároveň ji vyhrají?
Při pohledu na jednotku 845 si vzpomenu na film Hoří, má panenko -D
To si někdo dělá srandu. To, že tyhle soupravy budou jezdit ještě šest let budiž, to že stát doplatí klimatizaci bez jakékoliv soutěže ok, ale zrušit ty vlaky z Děčína do Ústí jenom proto, že Arriva není schopná nainstalovat ETCS, o kterém se ví už nějaký ten rok, mi přijde dost přes čáru. Už vidím to nadšení, jak musí cestující v Děčíně přestupovat a čekat na další spoj. Výborná návaznost v Ústí ve směru Cheb také v háji. V podstatě vyhnání cestujících z těchto vlaků.
Možná bude lokomotiva s ETCS, která to potáhne z Děčína do Ústí.
Přeložte si to trochu jinak…
Ačkoliv stát sám stanovil NIP a pravidla přechodu na ETCS, tak ARRIVĚ za to ve výběrovém řízení nezaplatil…
Že prodlouží smlouvu Arrivě mě nepřekvapuje, ale zajímalo by mě, jak to vypadá s plány na instalaci ETCS z Rosic do Stéblové a jestli se tam náhodou nespěchá právě kvůli obstarožním jednotkám tohoto dopravce? Je trapné, když moderní vlak (Panter) nemůže využívat svou maximální rychlost na trati, která byla za těžké peníze rekonstruovaná na 160 km/h.
Údajně ETCS z Rosic do Stéblové 2026.
takže se bude jezdit jen do Hradce a na druhé straně do Děčína?
Dalších 5 let ty jednotky určitě nevydrží, na R14/R21/R22 jezdím často a už v žádné jednotce nefunguje správně informační systém, obrazovky nesvítí nebo blikají, rozhlas šumí nebo nehlásí, hlásí jen některá slova a nebo někde hlásí až moc třeba 5x za sebou že další stanice bude Mladá Boleslav. U sedadel odchází jejich „sklápění“, stolky jsou neustále upatlané, občas vyrvané.
Fajn, asi hlavní problém řady 845 vyřešen. Pro cestující si myslím vcelku pozitivní zprava, pro většinu železniční komunity už asi o něco méně… 😇
No tvl. Je to slabý stroj. Tak ho vytuníme klimatizací. To bude jízda. A bude se tou klimatizací chladit také pohon, aby už nedocházelo k přehřívání požárům?🤪
klima má svůj vlastní pohon..ale váha navíc to je
Do konce kontraktu zbývá 6 let, takže příští rok by MD mohlo vyhlásit (a také vyhodnotit) soutěž na další období po roce 2030.
Jednotky řady 845 jsou už dávno za poločasem rozpadu (bereme li průměrnou životnost vozidla 50 let), tak by MD mohlo najít odvahu k tomu, aby požadovalo vozidla, která nebudou potenciální zákazníky odrazovat a přesouvat do autobusů, nebo aut.
Soutěž by měla být vyhlášena ještě letos, ladí se detaily s kraji, protože zahrne částečně i objednávku krajů.
Pokud by si MD osvojilo zásadu vyhlašovat soutěže nejméně 5 let před začátkem kontraktu, aby bylo dost času na pořízení solidních vozidel, tak by to byl významný posun vpřed pro všechny zúčastněné a v konečném důsledku z toho bude těžit koncový uživatel – cestující.
ono to na těch linkách není jen o vozovém parku, ale uznávám že arriva tomu ještě přidala, já taky cestování vlakem s nástupem arrivy omezil jen na občasné výlety, ale oproti začátkům se arriva v něčem zlepšila, ale v něčem i zhoršila..teď už to není takový amatérismus
To je dobrá komedie….
Tak pokud namontují něco jako je v busech, bude klid. Pokud namontují to samé, co do těch čtyřech, kde to neustále nefunguje, o prohnutém rámu nemluvě, tak to bude opruz.
Mě moc není jasné, proč si komplikují život různými vynálezy z Šumperka jako ČD.
Asi je to „malá domů“, jiný důvod mne nenapadá.
kde se prohnul rám? Klimu tam má i GW, ale jiné řešení
Arriva, tehdy vlastněná DB, na to šla chytře. Nejdřív si vyzkoušela, co Češi vydrží, na linkách kolem Prahy, pak se pustila do naprosto šíleného motorového rychlíku Praha – Trenčín (ten nápad, odhaduju, musel vzniknout v DB tak ve 3 ráno po nějakém obzvlášť vydařeném firemním večírku) a když zjistila, že domorodé obyvatelstvo je schopné skousnout i tenhle dadaistický spoj, tak vzala český trh útokem. Jako odkladiště jinde nepoužitelných jednotek je to super a objednatelé za to ještě platí. Nenáročný substrát tím tak nějak i jezdí (co mu taky zbývá) a získání státních zakázek pomohlo do určité míry i zvýšit hodnotu… Číst vice »
Zkoušel jste si někdy zjistit, kdo rychlíkem Praha – Trenčín jezdil a jaké úseky hlavně? Jinak samozřejmě úvaha, že elektrizace výkonů, kde jezdí s 845 nenastane do konce smlouvy, nebyla příliš složitá. Ale stejně mohly přemýšlet České dráhy. A dovolím si ještě jednu poznámku speciálně k lince R14A Liberec – Pardubice. Nebýt podnákladových cen ČD v soutěži v roce 2004 (pravomocně odsouzeno a potvrzeno), od roku 2006 by se na této trati jezdilo Desiry a nikoho by ani náhodou nenapadlo v roce 2020 pořizovat 845. Nejsmutnější na tom je, že hlavní aktér této prasárny, Jiří Kolář, stále hnije v čele… Číst vice »
20 let a koncepce na R14A je stejná, stačí šrot, nehledě na dopravce! A pak že stát nemá vizi a kontinuitu 😆.
Nyní bez ironie, je to škoda, že se soustavně vyhání lidé z VHD na této lince (a to nejen tím, ale i díky SŽ, která neumí u Dvora Králové – nevím přesně kde – postavit výhybmu pro eliminaci zpoždění).
ona ji uměla sž akorát zrušit..
Žireč. Ano. chybí tam extrémně, stačí se podívat na pobyty ve Dvoře Králové.
Křižovalo se v Kuksu.
Proč to vůbec České dráhy pustily? Neměli kapacitu? Ne byly by takovéto problémy.
Přístup ČD k soutěžím a ztrátám výkonů je skutečně záhadný. Někdy to působí dojmem, že o ty výkony přijít prostě chtějí (nebo musí).
Spíš chtějí. V mnoha případech jim ztráta výkonů paradoxně pomáhá. Pro příklad ztráta tzv. elektrické páteře v ÚK pomůže řešit v tuto chvíli již prakticky personální kolaps ve středních čechách. Jen Praha bez okolních stanic má práci pro několik desítek strojvedoucích, vlakvedoucích nebo posunovačů. Z Ústeckého kraje stále relativně dost vlaků do středních čech vozit ČD budou, tak se to dá celkem bez problémů turnusově napárovat s výkony ve středních čechách.
A nehrozí, že značná část těch lidí z UK přejde k Regiojetu?
Vzhledem k obrovským rozdílům v ohodnocení a pracovním podmínkám se to dá očekávat jen u velmi malé části současných zaměstnanců. Jestli budou nějaké přestupy k jiným dopravcům až vyklidí ČD pole, tak spíše k Arrivě, Landerbahnu nebo GW trainu, kteří také bojují s nedostatkem personálu, ale nabízí relativně srovnatelné mzdové a pracovní podmínky. RJ má v Ústeckém kraji jako zaměstnavatel příšernou pověst a spíše od RJ utíkají lidé k ČD než naopak.
Tak to čekají cestující v ÚK opravdu světle zítřky.
Je zcela evidentní, že státu vůbec nejde o kvalitu služby pro cestující, ale jen o to aby to stálo v absolutní částce co nejméně. A zdaleka ne pouze na těchto linkách.
Sorry, ale ty vlaky jsou děsný. Je mi jedno, kdo to bude jezdit, ale i ty Desira na rychlíku by byly lepší.. Už do toho nic nového nemontujte.
klimatizace jakožto významná investice, neskutečný 😀
Možná by stačilo nechat Arrivu vyměnit okna za polospouštěcí a nic si nepřiplácet. Na ty dva roky je to stejně jedno.
A to by nic nestálo? 😁
Já vím, že tam nejsou nataženy dráty, ale když v Jaroměři vedle stojí tenhle šrot a Regiopanter ČD, je to zábavné…
Tak ještě, aby ji ten personál pouštěl. Párkrát jsem jel tou upravenou jednotkou a ne vždy byla klima puštěná. Vedro a k tomu otevřené sklápěčky…
Takže se tam budem dusit v tom vedru nadále ony se ty jednotky samy vyřadí z provozu zahořením by mě zajímalo který politik dostal všimne za tyhle vraky
Když bude klima, tak se vařit nebudete. Když klima nebude, bude možnost dávat novou pokutu. Když zahoří, tak to aspoň arrivu donutí koupit něco slušnějšího, nehledě na to, že se snad budou snažit ten problém vyřešit, aby jim ta investice hned nevyletěla oknem. Každopádně pro cestující snad v rámci možností win
na ty pokuty rovnou zapomeňte..jestli přijde 1 kontrola na klimu za sezónu, tak to bude hodně..
Do háje!
Slušně řečeno!
To teda! Nebude platit režijka, jako ve zlatých rakvích, katrech, *aginách…
Na rezijku se můžu vykálet já se nechci dusit zlata otevírací okna
no ty zrovna v 845 nejsou..