Arrivě zůstanou rychlíky do roku 2029, stát prodloužil smlouvu výměnou za klimatizaci

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stát má ve smlouvě opci na prodloužení až do roku 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Sice je to mimo téma, ale neví se náhodou, jak to bude s personálem ČD v Ústeckém kraji po roce 2026? Od pokladních, přes vlakvedoucí až strojvedoucí. Dost by mě zajimalo zda většina lidí od ČD bude ochotna přejít k RJ, anebo jestli zůstanou za cenu dojíždění za prací do vzdálených končit vzhledem k tomu, jaký zlomek linek zůstane ČD na Ústecku, a taky by mě zajímalo zda bude vůbec Regiojet schopný udržet tak provozní soubor okolo údržby a množství souprav, vzhledem k tomu, že budou obsluhovat území od Karlovarska až po hranice Středočeského kraje.

vojta.tydli

Twl. Rychlíky Jana Palacha na další roky. Tak to potěš koště.

Karel

Jaká je pravděpodobnost, že se v příští soutěži přihlásí ČD a zároveň ji vyhrají?

MilanSima

Při pohledu na jednotku 845 si vzpomenu na film Hoří, má panenko -D

Jarda

To si někdo dělá srandu. To, že tyhle soupravy budou jezdit ještě šest let budiž, to že stát doplatí klimatizaci bez jakékoliv soutěže ok, ale zrušit ty vlaky z Děčína do Ústí jenom proto, že Arriva není schopná nainstalovat ETCS, o kterém se ví už nějaký ten rok, mi přijde dost přes čáru. Už vidím to nadšení, jak musí cestující v Děčíně přestupovat a čekat na další spoj. Výborná návaznost v Ústí ve směru Cheb také v háji. V podstatě vyhnání cestujících z těchto vlaků.

Patrik vlak

Možná bude lokomotiva s ETCS, která to potáhne z Děčína do Ústí.

Petr Šimral

Přeložte si to trochu jinak…
Ačkoliv stát sám stanovil NIP a pravidla přechodu na ETCS, tak ARRIVĚ za to ve výběrovém řízení nezaplatil…

Milan Dvořák

Že prodlouží smlouvu Arrivě mě nepřekvapuje, ale zajímalo by mě, jak to vypadá s plány na instalaci ETCS z Rosic do Stéblové a jestli se tam náhodou nespěchá právě kvůli obstarožním jednotkám tohoto dopravce? Je trapné, když moderní vlak (Panter) nemůže využívat svou maximální rychlost na trati, která byla za těžké peníze rekonstruovaná na 160 km/h.

M152

Údajně ETCS z Rosic do Stéblové 2026.

kix

takže se bude jezdit jen do Hradce a na druhé straně do Děčína?

Dominic

Dalších 5 let ty jednotky určitě nevydrží, na R14/R21/R22 jezdím často a už v žádné jednotce nefunguje správně informační systém, obrazovky nesvítí nebo blikají, rozhlas šumí nebo nehlásí, hlásí jen některá slova a nebo někde hlásí až moc třeba 5x za sebou že další stanice bude Mladá Boleslav. U sedadel odchází jejich „sklápění“, stolky jsou neustále upatlané, občas vyrvané.

Vena

Fajn, asi hlavní problém řady 845 vyřešen. Pro cestující si myslím vcelku pozitivní zprava, pro většinu železniční komunity už asi o něco méně… 😇

qěcy

No tvl. Je to slabý stroj. Tak ho vytuníme klimatizací. To bude jízda. A bude se tou klimatizací chladit také pohon, aby už nedocházelo k přehřívání požárům?🤪

kix

klima má svůj vlastní pohon..ale váha navíc to je

Karl vB.

Do konce kontraktu zbývá 6 let, takže příští rok by MD mohlo vyhlásit (a také vyhodnotit) soutěž na další období po roce 2030.
Jednotky řady 845 jsou už dávno za poločasem rozpadu (bereme li průměrnou životnost vozidla 50 let), tak by MD mohlo najít odvahu k tomu, aby požadovalo vozidla, která nebudou potenciální zákazníky odrazovat a přesouvat do autobusů, nebo aut.

Karl vB.

Pokud by si MD osvojilo zásadu vyhlašovat soutěže nejméně 5 let před začátkem kontraktu, aby bylo dost času na pořízení solidních vozidel, tak by to byl významný posun vpřed pro všechny zúčastněné a v konečném důsledku z toho bude těžit koncový uživatel – cestující.

kix

ono to na těch linkách není jen o vozovém parku, ale uznávám že arriva tomu ještě přidala, já taky cestování vlakem s nástupem arrivy omezil jen na občasné výlety, ale oproti začátkům se arriva v něčem zlepšila, ale v něčem i zhoršila..teď už to není takový amatérismus

Tomáš M

To je dobrá komedie….

Distribuce

Tak pokud namontují něco jako je v busech, bude klid. Pokud namontují to samé, co do těch čtyřech, kde to neustále nefunguje, o prohnutém rámu nemluvě, tak to bude opruz.
Mě moc není jasné, proč si komplikují život různými vynálezy z Šumperka jako ČD.
Asi je to „malá domů“, jiný důvod mne nenapadá.

kix

kde se prohnul rám? Klimu tam má i GW, ale jiné řešení

Tomáš R.

Arriva, tehdy vlastněná DB, na to šla chytře. Nejdřív si vyzkoušela, co Češi vydrží, na linkách kolem Prahy, pak se pustila do naprosto šíleného motorového rychlíku Praha – Trenčín (ten nápad, odhaduju, musel vzniknout v DB tak ve 3 ráno po nějakém obzvlášť vydařeném firemním večírku) a když zjistila, že domorodé obyvatelstvo je schopné skousnout i tenhle dadaistický spoj, tak vzala český trh útokem. Jako odkladiště jinde nepoužitelných jednotek je to super a objednatelé za to ještě platí. Nenáročný substrát tím tak nějak i jezdí (co mu taky zbývá) a získání státních zakázek pomohlo do určité míry i zvýšit hodnotu… Číst vice »

Šalina na Špilas

20 let a koncepce na R14A je stejná, stačí šrot, nehledě na dopravce! A pak že stát nemá vizi a kontinuitu 😆.
Nyní bez ironie, je to škoda, že se soustavně vyhání lidé z VHD na této lince (a to nejen tím, ale i díky SŽ, která neumí u Dvora Králové – nevím přesně kde – postavit výhybmu pro eliminaci zpoždění).

kix

ona ji uměla sž akorát zrušit..

j.k.l.

Křižovalo se v Kuksu.

král j

Proč to vůbec České dráhy pustily? Neměli kapacitu? Ne byly by takovéto problémy.

Tomáš R.

Přístup ČD k soutěžím a ztrátám výkonů je skutečně záhadný. Někdy to působí dojmem, že o ty výkony přijít prostě chtějí (nebo musí).

Pan průvodčí

Spíš chtějí. V mnoha případech jim ztráta výkonů paradoxně pomáhá. Pro příklad ztráta tzv. elektrické páteře v ÚK pomůže řešit v tuto chvíli již prakticky personální kolaps ve středních čechách. Jen Praha bez okolních stanic má práci pro několik desítek strojvedoucích, vlakvedoucích nebo posunovačů. Z Ústeckého kraje stále relativně dost vlaků do středních čech vozit ČD budou, tak se to dá celkem bez problémů turnusově napárovat s výkony ve středních čechách.

Tomáš R.

A nehrozí, že značná část těch lidí z UK přejde k Regiojetu?

Pan průvodčí

Vzhledem k obrovským rozdílům v ohodnocení a pracovním podmínkám se to dá očekávat jen u velmi malé části současných zaměstnanců. Jestli budou nějaké přestupy k jiným dopravcům až vyklidí ČD pole, tak spíše k Arrivě, Landerbahnu nebo GW trainu, kteří také bojují s nedostatkem personálu, ale nabízí relativně srovnatelné mzdové a pracovní podmínky. RJ má v Ústeckém kraji jako zaměstnavatel příšernou pověst a spíše od RJ utíkají lidé k ČD než naopak.

Tomáš R.

Tak to čekají cestující v ÚK opravdu světle zítřky.

Vesper

Je zcela evidentní, že státu vůbec nejde o kvalitu služby pro cestující, ale jen o to aby to stálo v absolutní částce co nejméně. A zdaleka ne pouze na těchto linkách.

Halbáč

Sorry, ale ty vlaky jsou děsný. Je mi jedno, kdo to bude jezdit, ale i ty Desira na rychlíku by byly lepší.. Už do toho nic nového nemontujte.

Juraj

klimatizace jakožto významná investice, neskutečný 😀

Moza14

Možná by stačilo nechat Arrivu vyměnit okna za polospouštěcí a nic si nepřiplácet. Na ty dva roky je to stejně jedno.

M19

A to by nic nestálo? 😁

Martin Hodek

Já vím, že tam nejsou nataženy dráty, ale když v Jaroměři vedle stojí tenhle šrot a Regiopanter ČD, je to zábavné…

Ferda Vomáčka

Tak ještě, aby ji ten personál pouštěl. Párkrát jsem jel tou upravenou jednotkou a ne vždy byla klima puštěná. Vedro a k tomu otevřené sklápěčky…

Jan pesina

Takže se tam budem dusit v tom vedru nadále ony se ty jednotky samy vyřadí z provozu zahořením by mě zajímalo který politik dostal všimne za tyhle vraky

Blzx

Když bude klima, tak se vařit nebudete. Když klima nebude, bude možnost dávat novou pokutu. Když zahoří, tak to aspoň arrivu donutí koupit něco slušnějšího, nehledě na to, že se snad budou snažit ten problém vyřešit, aby jim ta investice hned nevyletěla oknem. Každopádně pro cestující snad v rámci možností win

kix

na ty pokuty rovnou zapomeňte..jestli přijde 1 kontrola na klimu za sezónu, tak to bude hodně..

Jiří Šrámek

Do háje!

Joseph

Slušně řečeno!

Distribuce

To teda! Nebude platit režijka, jako ve zlatých rakvích, katrech, *aginách…

Jan pesina

Na rezijku se můžu vykálet já se nechci dusit zlata otevírací okna

kix

no ty zrovna v 845 nejsou..