Arrivě shořel v Chřibské rychlík, požár se obešel bez zranění
Požár rychlíku Arriva vlaky v Chřibské. Foto: Michal Šafus / miw.cz
Příčiny požáru jsou zatím předmětem šetření.
Příčiny požáru jsou zatím předmětem šetření.
Tak aspoň víme co nám sem soudruzi z NDR posílají za šrot.
Podle obrázku jde vidět že oheň šel ze stropu, takže to nebude mít skoro nic společného s tím že ta jednotka má už nějaký věk
Aniž bych se kohokoli zastával, vzpomeňme jen, kolik shořelo panťáků 451, motoráků 820, 830, 831,………..A hoří i nová auta i autobusy.
Pri pohľade na tie fotky som sa až zasníval, že by podobne chceli zahorieť aj 812-tky ZSSK. Ináč ich z pravidelnej prevádzky asi nikdy nevyradia…
Tak ty si dobrý úbožiak. Nemám slov… 🤷
A já mám jet zítra Arrivou do Liberce. Co když to chytne někde mezi Křižanama a Karlovem? Tam se sotva hasič dostane…
to budete čekat v hořícím vlaku než dojedou hasiči?
Lepší než mrznout venku, ne?
Od ohýnku bude teplo ne 🙂
Takhle může hořet cokoli, tak nedělejte chudinku
Teď si vybavuji všechny ty přiblblé komentáře na adresu 843. Tato vozidla měla pevná has.zařízení u SM pravidelně procházející revizemi s plným odzkoušením funkčnosti. Bez této revize nesměly rakve na trať!!
Nesmysl. Spousty vlaků ČD hořely, revize nerevize. Už je to trapné, jak vy ČD ajznboňáci všude pištíte, nejdřív si zameťte před vlastním prahem.
Pane Sůro, neuvažujete do budoucnosti alespoň u tohoto druhu zpráv zrušit komentáře? To je fakt hnus číst, co se v některých hlavách zrodí a ještě s tím běží na nástěnku…
Ještě pár měsíců a bude to tu mít úroveň víkendového BLESKU.
Svoboda slova…? Ano
Tady nejméně polovina komentářů už je na hraně slušnosti, jakého-si slušného lidského charakteru … jak hyeny v ZOO.
Úroveň diskuze pod tímto textem nás opravdu nutí zamyslet se nad jejich podobou.
Vy jako novinář by jste měl být nezávislý a nad věcí. Nebo se o to alespoň snažit. Jakýkoliv zásah do diskuse zavání cenzurou. Je na nás, zda chceme či nechceme být čtenáři či účastníky diskusi. Nechte to na nás.
Stejně se dá argumentovat, že je i na provozovateli webu, zda chce či nechce, aby se u něj objevovali některé typy komentářů. Nemluvím o názorech, ty by neměly být omezovány, ale nelze nenávist, pomluvy a domněnky schovávat za názor. Názor není domněnka, ani pomluva ani nenávistný projev, to si ovšem mnozí bohužel pletou.
Samozřejmě si každý provozovatel libovolného vebu přeje komentáře „na úrovni“.Bohužel se vždy vyskytnou jedinci,pro které je slušnost sprosté slovo.Ale cenzura v jakékoli podobě je cesta do pekel.Asi nejlepší je „nepřijatelné“komentáře prostě nečíst,nebo na ně nereagovat.Pravidelný čtenář tohoto webu to dokáže vyselktovat již podle jména přispěvatele.
On má provozovatel také nějaké zákoné povinnosti, takže s radou stačí nečíst, jaksi nevystačí. Nevím proč mluvíte o cenzuře, jak o nich píšete, „nepřijatelných“ komentářů. Provozovatel může diskuzi zcela zrušit, takže ani „přijatelné“ komentáře pod články nebudou, nebo může zavést přísnější registraci k tomu, abyste mohl diskutovat. To vám nijak nebrání diskutovat, jen vám to omezí možnost být zcela anonymní. Nebo může důsledněji uplatňovat jeho právo nepřipustit zveřejnění diskuzních příspěvků, které nerespektují pravidla webu. To také není žádná cenzura, pokud svůj názor napíšete v souladu s pravidly, tak by měl zůstat. Nenávist, podněcování k ní, vědomé lži, pomluvy atp. nejsou… Číst vice »
Cenzura je kontrola a omezování sdělování informací hromadnými sdělovacími prostředky
Domněnky, nepravdy, lži, pomluvy, projevy nenávisti nejsou informacemi – nejedná se tedy dle vaší definice o cenzuru.
Majitel informacniho kanalu sam rozhoduje. Nejedna se o cenzuru. Cenzuruje stat.
Píšete to dobře…..ale ona se ta „vědomá lež“ těžko prokazuje.Její autor Vám v podstatě kdykoliv může tvrdit že šlo o omyl nebo že to či ono napsal v dobré víře apod
Vědomá lež se někdy těžko prokazuje, to máte pravdu. Ovšem nepravdy jdou mnohdy (neříkám vždy) vyvrátit. Ale má to své limity, protože ty nejhorší lži, bývají maskované za pravdu – to už je čirá manipulace a proti té se bojuje velmi velmi těžko.
Díky, jsem skutečně rád, že alespoň určitá skupina čtenářů pochopila a vidí to možná i trochu podobně. V tomto „banánystánu“ si většina obyvatel Demokracii a Svobodu slova vykládají různě (po švejkovsku), ale nejčastěji tak, že druhé uráží, napadají slovem, haní bez odůvodnění či faktů s tím, že psát a říkat se smí cokoliv. Ale ono tomu tak skutečně není. Zatím na tomto webu jsou tu komentáře zcela anonymní a tudíž ty hanlivé, urážející až hnusné nemají vlastně jméno… Pan Sůra a kolektiv budou mít dost práce, aby z toho časem tady nebylo něco jako Bravo pro dopraváky nebo Nedělní Blesk… Číst vice »
Kecy pod tím už brzy neuvidíte. Text a diskuze budou brzy odděleny.
Doufám, že nejen tady, ale všude bude úroveň diskuzí taková, aby novináři zasahovat nemuseli.
Bohužel se to občas někde zvrhne do nenávisti a zla, někdy i do otevřené propagace a schvalování trestných činů. V těchto případech si myslím, že jde o projevy, které už nemají vůbec nic společného se svobodou slova a pokud nechce novinář být spoluzodpovědný třeba za propagaci zla a násilí, zasáhnout musí.
Často mám pocit, že tímto způsobem se do diskuzí zapojují také zamindrákovaní jedinci, které doma neposlouchá ani klika od dveří a kteří přeci musí aspoň někde ze sebe vysypat své bolístky.
Tak mně připadá, že zamindrákovaný jste především vy. Popisujete to tady, jako by měla začít za chvíli válka! Chce to být trochu nad věcí !!
Doufám, že v těchto případech nikdy nad věcí nebudu.
Myslím, že by si měl člověk pokud možno zachovat nadhled, pokud je to jen trochu možné. To však neznamená, že by měl zůstat lhostejný.
Váš přístup je jako podobný, jako kdybyste vlastnil restauraci a nechal tam lidi dělat, co chtějí. Bohužel z některých příspěvků mám pocit, že tohle není server o dopravě, ale psychiatrická léčebna.
Příští zastávka: Dobřany- Léčebna:
Autobusáci a letci vystupujte vlevo, železničáři a tramvajáci vpravo ve směru jízdy.
Následuje zastávka Dobřany- Horní Kotynka, Rejdaři a Loďaři pro výstup stiskněte tlačítko na znamení…
Děkuji pane Sůro… a omlouvám se za drobné nadlehčení.
Trochu to tu sklouzlo… až tak, že jsem překvapen, jak se diskuze o komentářích rozvinula…
Není, to žádná novinka,že pan Sůra kope za Arrivu.Tak se nedivte,že chce mazat.
Nic ho nenutilo vydat tenhle článek.
a já myslel, že za RJ 🙂
Novinář má být pokud možno nezávislý a nad věcí u psaní článku. Nic takového se nevztahuje na moderování diskuse, což není novinářský úkol, ale moderátorský. Moderování = (viz. slovník cizích slov) omezování, mírnění, brzdění, zpomalování.
Tak jednoduche to neni
Svoboda slova není povinnost pořadatele diskuze umožnit projevy bytostem lidského vzezření, ale že se za slova hrůzy nemůže stěhovat celá rodina na Sibiř.
Já už včera říkal, že to tu bude jízda. Zase ale si hoši užili svoji minutku nenávisti.
Možná jste to nepochopil ale tady se mluví o Vás 😀
To jste to asi nepochopil…
Takže to nemůže být reakce na příspěvky typu:
Tak modří, pojďme do nich!
Dostaňte to ze sebe! Nezadržujte to!
Který jste tady umístil včera ještě před tím, než kdokoli reagoval nějakým způsobem proti Arrivě?
Vy asi nebudete úplně nejostřejší pastelka v penálu, co?
Nevím proč bych se měl snižovat k nějakým neopodstatněným osobním útokům …
No moje řeč!
Tak doufám, že jste si ji užil, když to byla vaše poslední:-)
A má to za sebou 🙂
Tipuji, že vetšina diskutujících jsou muži ve věku 30 až 65 let. Infantilnost části příspěvatelů ukazuje krizi makulinity.
Hyeny mají poměrně zajímavou sociální strukturu, jsou to zdatní lovci a troufnou si i na lva, pokud mu chtějí sebrat kořist. A to musí dělat sami, nemají se kam před ním schovat, jak někteří hrdinové na internetu (tím myslím onen typ autorů komentářů o kterých píšete), tak já bych ta nebohá zvířata neurážel.
Navíc i péče o mláďata je u hyen příkladná….
U hyen se o mláďat starají pouze samice, narozdíl od lidských matek příkladně a rovněž chápou, na rozdíl od mnohých lidských matek, co znamená pro mládě dospělost. Samci se u hyen o mláďata nestarají, ani nezůstávají pohromadě se samicemi, ale toulají se od jedné smečky k druhé, nebo chcete-li od jednoho klanu k druhému, kde se v době rozmnožování páří se samicemi.
Přiznávám bez mučení, přírodopis mi nikdy moc nešel… mám to zafixované z mladých let demokracie v tomto „Bananystánu“, kdy se novinářům a jejím článkům přezdívalo novinářské hyeny
Martine a hrubé urážky a nadávky zaměstnanců jiné firmy než Arrivy vám nevadí? Když někdo někoho absolutně neprávem a dá s říci snad i preventivně nazývá přiblblou modrou gumou a pod. To vás nechává v klidu? Tím nechci obhajovat ty některé komentáře pod tímto článkem. Ale ty urážky se tu prostě tolerují a to i autory.
Toho jsem si(a určitě nejen já) všimnul taky.Objeví se zpráva o mimořádné události.A určitá skupina lidí okamžitě začne s argumentací o tom,jak si modré gumy konečně mohou kopnout,modré gumy do nich apod.Přitom každý slušný člověk je především rád, že škody jsou jen na majetku.Někdy mi přijde, že tu určitá skupina lidí schválně dává příspěvky „jakoby“pro ČD,aby na ně okamžitě mohla nenávistně reagovat a dokazovat, že oni jsou ti jediní spravedliví a objektivní.
Pane Ludvíku, nikdy jsem spíš nepochopil, proč se tu skupina dopisovatelů naváží do modré, do žluté, do fialové, do azurové… Většina z nich, jezdí tam kde musí- životní okolnosti (bydliště, rodina, schopnosti a dovednosti), někteří si barvu vybrali dobrovolně (těch moc není), kabát, barvu, trať… Ale proč být sprostý, arogantní a rádoby odborník na vše…když se tu píše o nehodě, o potížích, závadách a třeba projetém návěstidle. Vždy tu chybu udělá „jenom“ člověk… momentálně třeba unavený, chvilkově nesoustředěný a je přeci jedno jakou barvu mají ty montérky nebo jak starý byl přidělený motorák. Mě by třeba zajímalo, jak rychle obnovili… Číst vice »
Tuhle jsem jel Arrivou na této lince. Ve vlaku byl cítit kouř… a když jsem vystupoval, tak se ze zadní části značně kouřilo. Měl jsem pocit, že už to tam hoří. Musím objektivně říct, že jejich zaměstnanci se snaží a jsou slušný. Ale to nic nepřekoná, že i „omlazení“ vozového parku je v kategorii „Potěmkinova vesnice“.
Kvalita se pozná.. Super zážitek to musel být. Tak příště kulicha, párky a opékáme. Než přijede autobus.
Bylo to jednou před vánoci, s rodinou jsme se chystali opékat v krbu buřty, když tu náhle po ulici projelo několik hasičských aut. Vyběhli jsme před dům a uviděli jsme že dům na konci ulice hoří. Rozběhli jsme se tam podívat. Když jsme tam doběhli, majitelé se na nás nenávistně dívali. Chvíli jsme nevěděl proč, pak mi došlo že všichni stále máme ty buřty.
😀
Hydra tam nezhorela ani jednou šrot z ndr už hoří hlavně že ma wifi
Hydra je mnohem méně než 845/628
Tobě leda hoří v hlavě, ty hydro…prej šrot z ndr a propaguje tu předpotopní rezavý plečky ČD…. trapný, směšný.
Upřímně, kolik už shořelo vlaků ČD a jiných dopravců.
Nejlíp hořely 830 .ale kvalitní německý stroj??
To není překvapení, 830 měly v rodokmenu německou stopu.
Jo?
Motor,kolego…copyrite by Maybach🍺🤟
854 ani 843 ne
Kvalitní? Vzhledem ke škodě 15 milionů za totální škodu je celkem zřejmé, že se jedná o odepsanou hromadu šrotu, kde cenu tvořilo jen železo + cena za revizalizaci aby to nevypadalo jak z muzea.
Tak ty máš dost, ty muzeum potróblý. ČD jedna rezavá bolševická plečka vedle druhý a ty vypotíš takovouhle chujovinu. Jak desetiletej šoto-kid.
Aspoň se hezky odkopali ti, co jsou NADŠENI z toho, že SHOŘEL VAGÓN jen proto, že to byl vagón ARRIVA.
Dívají se na to ideologicky!
A hlavně v souvislostech!
2019 – https://zdopravy.cz/kzc-prisla-o-kredenc-shorel-na-prazskem-semmeringu-29677/
Do KŽC se nekope, to jsou kamarádi. Arriva je třídní nepřítel.
Omyl soudruhu 🙂 naším společným třídním nepřítelem jsou naši zaměstnavatele 🙂 . Asi jsi na VUMLu nedával pozor 🙂 .
To je samozřejmě nesmysl. Pryč s cizotou! Odčiňme Bílou horu a Mnichov!
Musím přiznat, že jsem již i já nějaký ten požár za mou praxi zažil. Myslím samozřejmě u ČD. Ale vždy se to za použití hasicích přístrojů zvládlo. Strojvedoucí u ČD mají pravidelná protipožární školení a na všech vozidlech jsou hasicí přístroje, které jsou poctivě sledovány a kontrolovány. Má to Arriva také tak? Absolvoval již nějaký strojvedoucí školení co dělat při požáru? Nebo se na tomto ušetřilo a toto je výsledek?
Ne pane, prostě si sedne mě, v jedné ruce máme svůj ohon, v druhé páku na výkon a prostě jedeme, ani zoz nemáme aby jste věděl.
A proč se rozčiluješ? Jen jsem se zeptal? No asi jsem se trefil.
Sarkasmus, sorry. Samozřejmě že máme všechny potřebné školení, jak požární, tak nás furt namátkově školí z předpisů a z techniky (myšleno při kontrolních jízdách). Vesměs bych řekl že to školení, aspoň z mého pohledu, je o něco lépe zvládnuté než co jsem zažil u ČD, samozřejmě musím uznat že ČDC to má snad díky pravidelným konzultacím ve výcviku snad ještě o něco lepší než Arriva. Každopádně, na vaši otázku, na jednotce jsou hasiči přístroje a naší povinností při nástupu je i kontrola konce revize a vizuálního stavu. Což samozřejmě nevylučuje rozdíly v technické zdatnosti našich fírů a mých kolegů, ovšem,… Číst vice »
Všechno je to na houby.Do prostoru zasaženého požárem bez řádných ochraných prostředků nemá cenu vstupovat.Za následné zdravotní problémy tě nikdo neodškodní.A tak radši podadnout co nejrychleji svoje věci a vypadnout z dosahu požáru a volat o pomoc.
Přesně tak. Zbytečného hrdinství bylo již příliš mnoho. Signalizuje – li požární ochrana Kouř ve strojovně, strojvedoucí zastaví na vhodném místě (loko spadne z výkonu, nezabrzdí), ideálně na přejezdu nebo u souběžné komunikace. Zavře všechny okna, dveře zvenku, otevře kohout hlavního potrubí, vyškubne baterky a volá hasiče.
Jde – li o požár na stanovišti, strojvedoucí použije tlačítko STOP, hodí do kapsy telefon, vyčká na zastavení vlaku a okamžitě ven.
Je to rychlejší než nasazení dýchací masky, kterou jsou vozidla vybavena.
Je to individuální. Musí se to posuzovat případ od případu. Mě jednou bouchl a zahořel jeden kondenzátor filtru na 163 . Kdybych se řídil tím co píšeš ČD by mělo o lokomotivu méně a to naprosto zbytečně. Nebo jednou také na 163 se mi rozlétla na kousky pojistka filtru. To je slušná rána jestli jsi to někdy zažil. Písek a malé plamínky byly po celé strojovně. Kdybych to hned neuhasil další stroj by zbytečně shořel. Je třeba se rozhodovat rychle a hlavně správně. Někdy se samozřejmě nedá dělat nic než rychle utéct.
Nesouhlasím. Dovede si představit, že by se Vám něco při tom stalo nebo tam rovnou zůstal? Hodnota lidského života je snad již pro nás výše než 80 tun železa.
Nejsem fíra, tak se ptám možná blbě, ale to trefíte v tom stresu zastavit na přejezdu či dokonce „u souběžné silnice“? Leťák který se na dané trati objeví jenom občas?
Tipoval bych, že v tunelu jsou cedule s místem zastavení, přejezdník se dá poznat, ale „u nějaké silnice“ nevím kde je.
Naprosto většinově místní znalost je. A pokud není, psal jsem „ideálně“, nikoliv že je to dané jako povinnost…
Dobrý deň, kolega má pravdu,zažil som zahorenie strojovne na rakany,ten pach z horiacej elektroinštalácie je bez masky jednoducho nedýchatelný.Ak to nedáte do 5min, tak ďalej je to boj o život.
Do čtyřiceti vteřin, pozor. Po pěti minutách jste již mrtvý.
Dík za odpověď 🙂 .
nevim jak ariva ale muj soukromnik name pravidelne skoly a v ramci predpisu a povinna vejbava loko ohledne hasicaku ,kontroluje to nekolik organu o vsem zaznam .Kdyz to obcas blafne na blbem miste tak nic nepomuze a na dopravci nezalezi ,a hloupe poznamky kdyz to nikdo nezazil…
Některé požáry neuhasíte ani kdyby jste se modlil k panence Marii. Pokud vznikne malý oheň někde odkud se dostane k hořlavým kapalinám, tak to neuhasíte. A nemusí to být zrovna nafta. Počkám si na závěr vyšetřování
To vím, však jsem psal, že mám své praktické zkušenosti.
nechápu ty mínusy…
Však nikdo nebyl zraněn, takže pro strojvůdce předběžně za jedna. Samozřejmě je na šetření zjistit, na kolik se dalo zabránit škodě, ať už vodičem nebo údržbou atd atd.
Nechapu proč tam vůbec posílali vyšetřovatele, když tam všichni zdejší odborníci byli a znají přesnou příčinu…
Nepříjemné. Nepříjemné pro železnici, ať už je to jakýkoliv dopravce. Všichni jsou součástí jedné železnice, ať už mají jakoukoliv barvu.
Ale kecy, tenhle měl barvu zcela konkrétní.
To je ta kvalita, to je výhoda soukromých dopravců. Sláva.
CD se to stát nemůže? Že ano?
osobně jsem zažil 2x u ČD požár, sice neshořel celý vlak, ale neřekl bych, že se stávám jen těm soukromým ..
Ale u ČD za to může zanedbaná údržba starých šrotů.
ČD i vozí nesmyslně vlaky, v kterých je jen 6 cestujících. Každý ví, že změna dopravce má za následek nárůst zájmu o cestování vlakem.
Tam je lehká pomoc. Předání provozu jinému dopravci.
Ano,těch 8 lidí v rychlíku Šluknov-Kolín je nádherný příklad, který vaši teorii jen potvrzuje.Nicméně jsem objektivní a uznávám, že 8 je víc než 6.
Jelo jen šest cestujících + strojvůdce a steward.
A bylo př.C, nebo p.C.? Lze srovnávat jenom počty za dobu př.C.
Co se pak týče té trasy, tak si přiznejme že bez konsolidace železnice v oblasti a vyřešení Polského problému to nepůjde. Byl by potřeba trojúhelník v Rybništi a celková elektrifikace přes Liberec. Výhodou je že je možné pro osobní dopravu elektrifikovat libovolnou z tratí do Liberce . Myslím že Němcům by peáž přes Žitavu nevadila, pokud by byla krmena 25kV@50Hz. mapy. cz/s/majudaveje
Problém je Polsko, nic víc problematického na tom není.
Trojúhelník v Rybništi a polský problém…. nejste vy nějaký klon Marcela Štancla nebo nějaký jeho blízký příbuzný?Ten člověk je schopen zakomponovat Polsko i do diskuse o Rhétské dráze….
Proto ma smysl takové tratě s minimem cestujících zrušit a nahradit autobusy.
A můžete to doložit i nějakým příkladem s čísly nebo je to jen dojmologie?
Jakýkoliv dopravce ať ČD či soukromník vozí vlaky tak, jak si je objednatel (stát prostřednicvím MD, či kraj), což je drtivá většina spojů, nasmlouvá.
Kecáte,mě zahořela jak 162,tak i 151.Obě v dobrém stavu.Pouhá schoda okolností.
Arriva NENÍ soukromý dopravce.
Je to DB
Na, kvalito! https://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.feuer-in-ice-bei-koeln-ice-brand-beunruhigt-experten.08d6725e-41b9-4fa7-9971-dfcc143dc432.html
To je hodně starý.
Ponechme na chvíli to, kterému dopravci hořel vlak a podívejme se na toto téma obecněji. Víte prosím někdo jaké bývají nejčastější příčiny požáru motorových jednotek? Jsou nějaká konstrukční opatření (u novějších jednotek), která mají za cíl riziko v požáru snížit? Děkuji za odpovědi
Bývá to nepřekvapivě od motoru.
Třeba DPP vyřešil požáry autobusů tímto: https://www.samohas.eu/cz/proteng
Arrivě bych to asi doporučil taktéž.
Nebo topení …
To snad ne, Žhavá trubka 2021.
slušný průšvih. sice se českým drahám podarily vloni dvě nehody s mrtvými kvůli chybě strojvedouciho, ale tohle je minimálně srovnatelné. bravo!
On tam někdo umřel?
docela snadno mohl. pokud vám přijde hořící motorak jako malý problém, tak mne ne
Jednou jsem jel ve vlaku s horicim vozem ceskych drah a ti se ho neobezovali ani odpojit. V pardubicich jenom stiplitka vuz zamkla aby tam lidi nelezli a jelo se dal. Ten byl uprostred vlaku a jenom doutnal. Ze se odpojoval vuz kterymu blafly brzdy nebo topeni jsem zazil nekolikrat. A vasi predstavu jak by v horicim motoraku mohl nekdo uhoret byste mohl trochu rozvest. V letadle se uvadi ze lide zacnou umirat po 90 vterinach. V motoraku vetsinou lidi nespi ze by se nadychali ve spanku. Samotny vyklizeni motoraku se musi dat zvladnout do 30 vterin (pokud nevadi rozbity… Číst vice »
zažil jsem u čd podobné, náhodou to byl poslední vagón, fíra to pohasil a jelo se dál, v nejbližší stanici to odpojili a pohoda…
Jasně no, tak já se idtedka bojím každou jízdu s ČD abych neumřel, protože u nich se to stává u Arrivy ne
No já bych řekl že tam umřela naděje, že je Arriva lepší než ČD. I v tomto k žádnému posunu k lepšímu nedošlo.
Furt je lepší, protože je o čtvrtinu levnější. A hořel jim jeden motor, kolik 830/1 hořelo ČD, že.
A není ta 830 už velký výlet do historie? 😀 Co parní trakce?
Ale s tou cenou máte samozřejmě pravdu …
Ano je to divné, ale souhlasím s tebou máš pravdu, je o čtvrtinu levnější, i když to neplatí všude, ale bohužel také o čtvrtinu horší. Jak říkal již geniální podnikatel pan Baťa. Nejsem dost bohatý na to abych si mohl kupovat levné věci. Naši politici se tím bohužel neřídí.
Když tohle je přesně klasická švestkovina….ČD vlaky hoří,tak ARRIVĚ mohou taky.
Záleží jaké vlaky jestli 830/1 a B249. Nebo něco co je něco podle vás srovnatelné s 844
Tak to je úplně nesrovnatelné, když tady jde jen o plechy a tam šlo o lidské životy.
Navíc pokud není známa příčina, tak co chcete hodnotit?
to je normální, že shori celá jednotka. stává se to každý sudy týden dvakrát…?
Nepsal jsem.nic o tom že je to normální. Ale pokud vznikly jen materiální škody tak se to nedá srovnat s nehodou, kde někdo zemřel.
Nepřekrucujte prosím moje slova.
Jen díky tomu, že vlak jel prakticky prázdný – asi 4% obsazenost (šest cestujících + posádka) nikdo nepřišel k újmě, jinak mohl být velký průšvih. Kapacita vlaku je kolem 150 sedících.
To je snad dobře ne, že se nikomu nic nestalo ne?
Takové věci se prostě bohužel dějí. Já to nijak nezlehčuji, ale jaký z toho podle Vás má být závěr nebo ponaučení když se zatím nezná příčina?
Me se to stav priblizne kazdy sudy rok. Vetsinou ale jen jednou.
Neshořelo celá, řídicí vůz je nepoškozený
Vy jste jantar…
a vy druhý. kdyby to blaflo někde v tunelu či na viaduktu, tak to bude celkem velký průšvih. protože tohle je drasticky průšvih s údržbou…s potenciálně drsnymi následky. o plechy nejde ani omylem.
Jaký drasticky průšvih s údržbou tedy bude u pendolína, který v jen Plzni hořelo asi třikrát…
V tom případě by měly ČD…
https://budejovice.rozhlas.cz/jihocesti-hasici-likvidovali-v-divcicich-pozar-rychlikoveho-vagonu-7092497
Vyřadit Béčka preventivně?
Me becka nevadi. Kdo se jich boji tak at do nich neleze.
To jo
Jako ze kdyz to blafne tak vlak na miste zastavi at je kde je? Pokud pozar zpusobi zastaveni vlaku narazem tak budete mit vetsi problem nez je ohynek.
Přesně tak, a co kdyby ještě v tom vlaku, co by blafnul v tunelu, jeli společně na výlet mateřská školka a domov důchodců? Dovedete si predstavit tu tragédii?
Co je na tom srovnatelného?
Srovnatelné? Nikdo neumřel, žádný zranění, jen škoda na stroji. Co je na tom srovnatelnýho. Ježiš to jsou zase lamy tady.
Slušná informační manipulace. Nesleduješ náhodou 168 hodin na ČT? 🙂
Příčina se zatím vyšetřuje, a ty máš už jasno….
Co konkrétního máte proti pořadu 168 hodin ČT?
Výbornej pořad…..ale ne pro ovce odkojený na „Dolejte řediteli“ a čtenáře, který to dotáhli nejdál k Blesku
ano, jsem debil, protože mi nepřijde normální, že shori nedávno opraveny vlak tímto způsobem. Ze clovek chybuje a jede proti stůj / bez povolení, si umím představit a odůvodnit, proč asi. ale vlak co dle mnohých chytne sám od sebe a nic se nedeje…mne děsí víc než chyba strojvedouciho. dle názoru lamy, jantara aj. by motorová jednotka neměla hořet sama od sebe…a také do zjištění příčiny…by asi obdobné neměly jezdit. pokud akceptujeme hořící vlaky, tak nevim proc se nervujeme závorami na prejezdech, TSI u nových vlaku aj. a k příčině – buď jde o šlendrián v údržbě (buď špatně provedená… Číst vice »
Tady ale nikdo neumřel
15mil.? Totalka… ??
Není 15 mega trochu málo?
za ten šrot není
Není, je obvyklá cena staršího vozidla po generálce.
Podle fotek to vypadá, že naštěstí nebyl zasažen interiér. Jinak dobré vědět, že jednotky už menšími požáry prošly.
A ta fotka totálně shořelého interiéru?
Asi myslel řidiči vůz.
Aniž bych cokoliv tušil,vytáhnul jsem odpoledne fotoaparát byl fotit u kolejí v České Lípě.Sice se tím přiznávám ke zde často ironizovanému šotouštví,nicméně se mi díky tomu taky podařilo vyfotit ve stoupání ke Střelnici rychlík 1192 do Šluknova.Vezla ho jednotka 845.314….takže kdyby měl někdo zájem o fotku z poslední jízdy….
Možná i vyšetrovatel by se juknul
Jak uz tu psal paja ale bez legrace. Mel byste to poslat vysetrovateli.
Já mám tu soupravu vyfocenou na vlaku do Šluknova,tedy při poslední „normální“jízdě
Dobrý den , mam zajem o vasi fotografii . Muzete ji poslat mailem? ď . adamgolias@seznam.cz
Ok
Škoda toho vlaku, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo.
Škoda 40-ti letého, nově nalakovaného německého šrotu s narychlo upraveným interiérem? Snad ani ne … hlavně, že se nikomu nic nestalo, to je to nejdůležitější.
Hlavně že cestující tvrdí že jim bylo i v době požáru zakazováno vystoupit (dým a plameny) mno bude to ještě zajímavé
Kde tohle někdo tvrdí,
Cestující byli v tu dobu přesunutí na nezasazenou část vlaku a nehrozilo bezprostřední nebezpečí ani od plamenů ani od dýmu… a jestli si myslíte, že nechat je nekontrolovatelne vyskakovat za tmy z vlaku do lesa nebo do vedlejší koleje je bezpečnější než organizovaná evakuace…tak je vidět že jste záchranář od kosti 😉
Pardon, to není mireno proti jan sůra
Proč u takových informací skara neuvádíte zdroj?
protože jde jen o to být zajímavej, ne? nebo si to špatně vykládám?
Byla jsi kouzelná, nikdy nezapomeneme!
To je téma, koukejte děti dávat příspěvky ať jich je do rána aspoň se 500.
Trochu se to tu snažím katalyzovat…
Díky, že jste nám tímto komentáře přispěl k dosažení tohoto nelehkého cíle!
Co tam je sněhu…
A odkud jste vy? Že Splzně například? Tam není sníh
Hm, Arrivě se tedy takový požár přihodil 13 měsíců poté, co zde začala na „vysoutěžených“ výkonech jezdit. Dopravci ČD, a. s. se obdobný požár (včetně úplného shoření vozidla) přihodil (mimochodem rovněž v těžko přístupném místě) hned v první den „vysoutěženého“ kontraktu na trati č. 036, a to v neděli 10. 12. 2006. Rozdíl je jen v tom, že Arrivě nyní shořelo turnusové vozidlo, které na těchto rychlících má jezdit. Českým dráhám tehdy shořelo muzejní záložní vozidlo, protože nebyly schopny k prvnímu dni plnění kontraktu mít k dispozici dostatečný počet vozidel. K požárům na výkonech, jichž se poté týkala změna dopravce,… Číst vice »
Tak jim shořelo turnusove vozidlo.. myslíte že je mají přesně? Mají jednotky nyvic
Navíc*
A všechny provozní?
Má ČD všechny jednotky provozní?
Arriva má kromě turnusovych záloh i zálohy svoje, těch je v momentální chvíli minimálně 8, takže se bát nemusíme
Tak za tento příspěvek máte u administrátora pochvalu před nastoupenou jednotkou….o tom je třeba stále psát (sakra,kde jsem to jen četl…..
a ZSR i Cargu občas hoří laminatky. a co to mění na shorele jednotce…
jo a KZC shořela 830 či co v Jinonicich, abyste to měl komplet.
Však v pátek zahořela taky 754 040 s asistenci hasičů u národního dopravce 😛
Předpokládám, že berete do úvahy i rozsah zajišťovaných výkonů obou dopravců a porovnávate srovnatelné časové období. Nebo se pletu?
co kraj objedna to ma… nic nebranilo pristupu ako ma Usti… nahradne vozy na 2 roky a potom nove, ziadny repas…. jednotku 845 na rychliku pokladam za zverstvo…. ak chcel kraj do roka nove supravy … realne su (krukavskie zavody ua – pekne nove moderne vozy za par babiek super sa nimi slo — pre hejterov nie som obcan ua
http://www.kvsz.com/index.php/ua/produktsiya/pasazhirske-vagonobuduvannya/motorvagonnij-rukhomij-sklad/item/2422-pasazhyrskyi-dyzel-poizd-dpkr-3 super jazda vozy pokryvaju aj rychliky a su usposobitelne na eu sirku kolaji, za babku a volne kapacity
Ty rusky vlaky sou nejak hodne siroky. O sedacku vic pri vicemene stejnym komfortu jako u nas. Aspon tak to ne tech fotkach vypada. A pritom rozchod maji jen o 10 cm sirsi.
Schválenie u EUAR podľa TSI zariadiš a zafinancuješ ty?
Akorát Vám kromě babek a rozchodu unikla taková nepodstatná drobnost, že jsou v EU neschvalitelné. Spěte dál.
Toto neobjednáva kraj, ale ministerstvo – to je prvá vec.
Druhá vec je, že požiar nie je nutne viazaný na typ vozidla, občas sa bohužiaľ stane. ZSSK by mohla rozprávať.
Modernejšie súpravy sú na to, pravda, lepšie pripravené, ale dávať to do priamej súvislosti je demagógia.
vas nazor Juraj…respektujem nekomentujem…pekny den..
ministerstvo pouze po Nový Bor, dále do výběžku společně kraje
„nic nebranilo pristupu ako ma Usti… nahradne vozy na 2 roky a potom nove, ziadny repas…“
Máte na mysli Ústecký kraj (mj. s relacemi jako např. Most – Žatec, což je od Ústí docela daleko, že?).
Nicméně, ani ČD by pro tyto výkony tak rychle nepořídily nové jednotky – samy uváděly až rok 2025, tzn. o cca 4,5 roku později. Ne za 2 roky.
vozy ste schopny obstarat aj za kratsie lehoty..len to by museli byt podmienky sutaze – nie do poctu pozidiel nastavene tak, aby sa Vam do nich prihlasilo, co najviac firiem – nie 2-3 max… a aj mimo EU a nie len s rozhodujucim parametrom ceny
Máte na mysli Ústecký kraj (mj. s relacemi jako např. Most – Žatec, což je od Ústí docela daleko, že?). zjavne ste pochopil co som myslel – vazne mame potrebu sa slovickarit? Nie je to material na poradu vedeni firiem tam si davam na tieto veci pozor…
Nejen Most-Žatec,ale i Ústí-Bílina,Ústí-Děčín,což je od Ústí proklatě blízko.
Jste den? , To se stane každému dopravci…
na pocte minusov vidim, ze sa da suhlasit s Jiri 24 Co takhle permanentně u všech článků, kde se píše o Arrivě Vlaky uzavřít komentáře? Reálně to u těchto článků nemá žádný smysl, vždy z toho vznikne jeden velkej hejt na Arrivu a její „šroty“. Osobne som za rozumne nastavenu liberalizaciu….. pre tych, co maju potrebu chytat za veci, ktore si nemusim uvedomit hned kraj/ ministerstvo – aby sme sa neslovickarili budem pouzivat v dalsich prispevkoch vyraz objednavatel a ano menej pretazeny vyrobca je schopny urobit kvalitny voz aj za lehoty, ktore su aktualne v EU scifi… len treba vyjst… Číst vice »
A u nějakého jiného téma to má smysl? Je to jen diskuze že které se nedělá žádný zápis, nikam se to neposílá, nic se v reálném světě nezmění …
A on někdo nabízel ministerstvu dopravy na motorové rychlíky nové soupravy do provozu za 2 roky? Totiž jestli se nepletu tak nové DMU má jako první slíbené Středočeský kraj na linku Praha – Kladno. A má je slíbené už asi 7 let a do dneška se jich nedočkal a v nejbližších 3 letech ani nedočká, protože je ČD ještě nemají ani vysoutěžené, natož aby je někdo vyráběl. Takže zanechme těch mokrých snů o nových jednotkách. Navíc, aby někdo pořizoval nové jednotky, musel by mít jistotu, že na té lince bude jezdit aspoň 10(+5) let a ne 2, 3 nebo 4.
Co takhle permanentně u všech článků, kde se píše o Arrivě Vlaky uzavřít komentáře? Reálně to u těchto článků nemá žádný smysl, vždy z toho vznikne jeden velkej hejt na Arrivu a její „šroty“.
Ta nenávist modrých musí někudy ven, ne? Navíc tu pak mají pánové hodně kliků a příjmů z reklamy. To je fér, ne?
Nenávist modrých nebo vaše nenávist k modrým?
Počet vašich provokativních příspěvků převyšuje výrazně počet těch“nenávistných“příspěvků“modrých“.
Ještě nestihli přijít, dejte klukům čas. Docvaknou PET Braníka a dorazí.
Asi vám nerozumím. Reagovat na příspěvky které tady ještě nejsou mi přijde zvláštní. Ale když vás to baví …
Předtucha,ne????
?
Prober se chlapče, nejdřív si zjisti, jak tento dopravce k výkonům přišel a pak vypouštěj svá moudra …
a ne snad? jako absolutní šroty, které v Německu mají zákaz na koleje, německý dopravce Arriva pošle do Čech….. je vidět u jaké prdele Němci Čechy mají….
Přesně. Ale Jiříček nikdy nevytáhl paty ze svého venkovského okresu, tak myslí, jak krásné moderní vlaky to jsou.
Češi si ty vlaky objednávaji, to není chyba Němců. Jejich chyba by byla to obchodně nevyužít.
protože řada krajů ČD diskriminuje a za každou cenu tam chce soukromé dopravce. ti ale chtějí jet na co nejmenší náklady, takže jezdí v podobných oldschoolových soupravách…. u ČD je taky sice celá řada starých vozů, ale taky obsluhují mnohem větší území
Za každou cenu chtějí soukromé dopravce nebo chtějí za nejnižší cenu požadované služby?
A průměrné stáří těch vozidel je nižší u ČD nebo soukromníků? To by mohl být celkem relevantní údaj nemyslíte?
Relevantní by bylo srovnat to se všemi dopravci a nepreferovat jen ty, kteří se Vám líbí a proti nim nestavět jen ty, které Vám z nějakého osobního důvodu vadí. A ještě relevantnější by byla poměrně jednoduchá analýza, co nabízely třeba v minulém a předchozích GVD na motorových rychlících za soupravy ČD. A stačilo by to jen dle Vašich jednoduchých kritérií na parametr „průměrného stáří“.
Pane Franto, o čem to hovoříte? Který dopravce je podle Vás ten můj oblíbený a který mi z osobních důvodů vadí? Vážně, zajímalo by mě co si myslíte podle mých příspěvků. Díky za info Všimněte si laskavě, že můj příspěvek reaguje na pana Johny který psal: „u ČD je taky sice celá řada starých vozů, ale taky obsluhují mnohem větší území“. A jaké chcete rychle udělat srovnání vozového parku bez nějaké hloubkové analýzy … rychle mě napadlo jen průměrné stáří. Nevidím na tom nic špatného. Ale pokud se chcete pustit do debat, co tady byly už stokrát, tzn. 845vs854 atd… Číst vice »
Tyto jednotky nemají v Německu zákaz na koleje.
Vylhaný důkaz, taky důkaz. Znáte to o tom bití psa? Tak tady máte příklad.
Bohužel mají, nesplňují BRD emisní limity a jsou nahrazovány jednotkami Siemens a Stadler.
Nemají zákaz, v Německu 628 normálně jezdí…
Jojo, tak hlavně že tam s tím Němec stále jezdí, ty lháři..
Trochu drsněji napsáno, ale jinak je to pravda, DB se zbavuje těchto jednotek a aby nemusely v Germánsku platit šrotovné, pošlou tyto na výkony dceřiné společnosti do Česka a pak se dělí o zisk, tedy o dotace. Tak to funguje …
Jaký zákaz zase? Předložte zdroj, že má BR 628 v Německu „zákaz na koleje“.
Protože to šroty jsou. V Německu už je proto vyřazují.
Stejně tak jako v Německu vyřadili např. šroty Stadlery GTW, které obratem koupily ČD, a. s. pro Olomoucký kraj, že?
No přesně! Úplná pravda! Díky! Nebojte se toho!
Protože chcou mít lepší vozový park…
Ještě než dáte palec dolů nebo nahoru tak to prosím přečtěte celé. Děkuji. Myslím že by se měly diskuze uzavřít pod tímto serverem úplně nebo by se měly dávat bany všem co, zde mají kecy s režijkama, označení modrá guma, výraz debilní šotoušci to je zde také výraz velmi častý i když ono šotouši mají iq rozhodně větší než někteří jedinci zdejší jako třeba takový Luděk S. Ono vy jste zde asi moc diskuzí nepřečetl ajeden fakt je to že ČD třeba taky něco shoří ale Arrivě která v porovnání s ČD provozuje výkonů celkem málo se to stalo za… Číst vice »
Hmma ČD se jako nesmí kritizovat ? Přístup vedení, ale i hromady provozních zaměstnanců je kolikráta nejen na zamyšlení ale i na…
může se kritizovat. ale slušně. jinak postupujete dle vzorů trump. sirite nenávist a úmyslně polarizujete.
zajímavé je, že většina zdejších hrdinů se sotousky a modryma gumama by se to nejspíš bála říct někomu do ksichtu, cim tu otravuje furt dokola desítky lidí.
stejně jako já si přečtu kolikrát o sobě něco o režijce a obzoru. dělám v bance a se železnici nikdo z rodiny nikdy neměl společného. vyjma toho, že po ní otec vozil dela pluku, kde byl zbrojir.
Přesně, kritizovat se může, ale ta podmínka … slušně … některým nic neříká.
Netýká se to Vás, ale zaměstnanci ČD, ČDC a SŽ (prostě ex-ČSD) by měli být první v řadě, kdo se chytne za nos v tom černobílém vidění světa, šíření pomluv, nenávisti, závisti a zášti. Tyhle povahové deformace jsou samozřejmě v některých z nich zakořeněné už z domova a bylo by to na celkem výživnou studii, proč tyhle typy tolik přitahuje zaměstnání na dráze. Ale v některých je zejména ta zášť předaná a „pěstovaná“ v zaměstnání, ať už pracovní kolektivem, tak různými zájmovými skupinami. Tady jsou ty zvratky a hejty celkem neškodné, ale konec rakví na rychlících Lbc – Pce doprovázený… Číst vice »
Jelikož jsem tady na té diskuzi byl včera jeden z prvních, tak jsem celkem lehce vypozoroval, že příspěvky, které provokativně mířili proti zaměstnancům ČD byly ve většině oproti příspěvkům, které by se nějak navážely do arrivy. Takže to šíření pomluv a nenávisti jde z jiné strany než píšete …
A ten anonymní leták to jako nějak zásadně uškodilo komu? Počínání nějakého anonymního jedince ukazuje celkový obraz o lidech v ČD?
A předpokládám, že Vaše úvaha směřuje k tomu, že pokud někdo ten vlak zapálil úmyslně, tak to byl zaměstnanec ČD? : – D
Podsuny, zjednodušování, snaha o manipulaci. Na takové typy nereaguji.
Jinými slovy jste napsal příspěvek založený na nějakých osobních antipatiích k zaměstnancům ČD ČDC a SŽ a když si máte svá tvrzení obhájit, nebo ozřejmit, tak nemáte argumenty.
Vycházel jsem z vlastní zkušenosti se zaměstnanci státního dopravce a SŽ, kteří opakovaně a různou formou prezentují závist, zášť, nenávist, dehonestaci atd. směrem k soukromým dopravcům, aniž by s ním měli jakoukoli zkušenost. To je vše. A opakuji, že na Vaše laciné podsuny odmítám reagovat.
Máte namysli ty „zaměstnance“, kteří tady přispívají, nebo nějaké konkrétní se kterými jste se setkal v provozu? Protože v této anonymní diskuzi těžko rozeznáte, kdo je opravdu zaměstnanec výše zmiňovaných podniků. Já Vám lacině nic nepodsouvám, Vy jste tady napsal obsáhlé cvičení o povahových deformacích a jiné nepodložené urážky o zaměstnancích ČD atd … přitom jste ani nereagoval na nějaký takový konkrétní příspěvek, který by Vaše slova potvrzoval. Prostě jste si chtěl jen kopnout do lidí, kteří nemají s událostí o které je článek, nic společného. Je lehké urážet kohokoliv za cokoliv, ale mít argumenty pane Franto, jak sám vidíte,… Číst vice »
Jo,něco jsem zaslechnul dneska ráno ve frontě v konzumu….. Máňa říkala něco o skupině lidí v uniformách ČD s pochodněmi…. včera v podvečer kousek před Chřibskou.Říkal jsem si…. náhoda.Ale když už to říká i tak nestranný pozorovatel jako Vy,nejde to brát na lehkou váhu.
tak pokud tohle někdo zapálil úmyslně, tak to bych viděl tak na 10+let v kriminále a následně detenci na psychiatrii…
Přečtěte si to ještě jednou
Davam plus. Urazky, nadavky do barev neustale reseni rezijnihonjizdne je zbytecne a nikam nevede.
Napadlo Vas, ze byste tu diskuzi treba… nemusel cist?
A nutí tě to někdo číst???
Souhlas…a co takhle uzavřít i všechny diskuse,kde s epíše o vlacích ČD?Co by pak dělaly ty různé švestky,xyz,Karlové z nádraží a další???Když se nebude smět vyjadřovat k ARRIVĚ,proč by to mělo jít k ČD,ČDC,RJ,IDS,METRANSU a dalším?????Nebo to máte nastaveno tak,že k o ČD je to objektivní kritika,kdežto k ostatním je to kopání,nenávist a nevím co ještě???
A je to arrivou nebo diskutujícími?
Určitě Arrivou, kdyby shořel Honecker (Bdmtee – a že se stalo) tak ho opláčou.
Pro hasiče velmi těžko přístupné?? Sice silnice teď 26325 už asi není silnicí 2. třídy, může připomínat i tankodrom, nicméně pořád je to v dosahu silniční sítě. Na trati by to místy skutečně těžko přístupné bylo …
Hádám, že je zasněžená. Vždyť leží sníh (dobře: poprašek) i v Brně, natož kus na sever, 600 metrů nad mořem. Jestli vůbec byla posypaná…
Na Chřibské – tam je „parádní“ přístup ve srovnání s Jedlovou …. tam se lze dostat pouze po cyklostezce ….
Příčin požáru může být několik, stáří vozidla není na závadu, jiná věc je údržba. Prasklá nebo uvolněná hadička / trubička jíž protéká nafta …. sám od sebe požár nevznikl.
jo a ještě to mohlo být někde v tunelu, to by byla větší „svanda“ . ale i ta jednota by byla super, ne že ne…
Nezlobte se ale tenhle příspěvek nedává žádný smysl …
Opravy v Malešicích?Kylometry na nule a jedeme dál.
to bude kYlo
Myslíte , že na chirurgii operujou kýlu na metry? 😀😀
Ve vlaku ve chvíli, kdy začal hořet, jelo šest cestujících, strojvůdce a steward. „Požár jsme lokalizovali po přibližně dvaceti minutách, zcela uhašen bylo v 19.15 hodin. K uhašení požáru bylo potřeba 20 tisíc litrů,“ uvedl mluvčí hasičů Milan Rudolf.
zdroj: https://decinsky.denik.cz/pozary/u-chribske-zcela-shorel-vlak-osm-lidi-jej-vcas-opustilo-20210115.html
Na rychlíku:-)) 6. Skvělý výsledek liberalizace. A kovidu.
Hele ,hlavně at se zde zase hned někdo nekamenuje ,já dokážu bejt prevít ,když mě někdo sere ,ale ten kdo jezdil a i jako fíra ví ,že tohle se bohužel stát může a komukoliv z dopravců .Když shořela 831 117 Kžc ,všichni šotouši v šoku a jaký jsou chudáci a dnes již plnej FB ,co je Arriva za hajzla ,ano já je také nemám rád ,ale příčinu zatím neznáme .Ano je jasné ,že stará souprava se snadněji porouchá ,nebo zahoří než nová ,ale i to nemusí být vždy pravda ,záleží jak se o to starám a i nové věci mají… Číst vice »
Přesně jak říkáte. Jsem rád, že se tu najde ještě pořád i někdo nestranně myslící.
A pro ustavičné kritiky Arrivy, poznamenané prohrou čd si tady něco jen tak odložím: https://zdopravy.cz/v-plzni-horelo-pendolino-nikdo-nebyl-zranen-53744/
Hmm. http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=525 Tohle chtělo taky hodně uvažování Použít 830.049 na přepravu lokomotivy..
Tak tohle je legenda, tam prej fíra řekl, že když zacítil kouř (jel malým stanovištěm), tak přidal, aby dojel rychleji do Rapotic a mohl hasit.
To jsou ty sračky z Německa, možná je kvalitnější v interiéru,ale motor německý vs český nejde srovnat
Já jsem si myslel, že poznám ironii, ale někdy fakt nevím.
Tohle je Poeův zákon v praxi
jen si urážejte, mně nerozhodíte, já jsem klidný člověk a z ostaních lidí jako jste vy mám akorát srandu
Nebojte, z Vás a Vám podobných hlupáků zase mají srandu jiní.
Tak to je dobře
Proč tedy hořel český kredenc na pražském Symeringu.
Nejste vy s Karlem Kylometrem příbuzní nebo spolužáci vy Symeringu? 😂😂
Co je to Symering?
Minulý rok v létě jsem zažil požár Regionovy v motorové části (ač slabý ohínek ale byl to oheň). A rozhodně když srovnám Česko Regionova s německými stroji u arrivy tak to jednoznačně jízdou a pohodlím vyhrávají německé dieselové vlaky provozované arrivou.
Takže to určitě není tak že to jsou sračky z Německa. Myslím si ve srovnání s českými stroji jsou o několik úrovní výše.
možná,ale tohle co tu jezdí, je odpad,to již Němci nepoužívají,ale my Češi jsme již takový,že jim to žereme, regionovy jsou dobré jendotky, 810 již staré a bez modernizace již neprovozné s Interiérem
Vyjdu li z předpokladu že nové.motoraky nechtěl objednatel zaplatit tak co je špatného na vyřazených německých motoracich když druhá varianta byla jezdit s 814 které jsou co se týče jízdních vlastností a komfortu nepopiratelné horší … ?
Omyl Regionova 814 zde neměla nikdy jezdit, ale jezdila zde 854 + řidičák a vagón
Reaguji na příspěvek kde se srovnává 814 a 845 …
příspěvek smazán pro neschopnost vyjádření svého názoru bez vulgárních slov
814 jede? Vždyť to je snad ten nejlínější stroj s jakým se dá jezdit.
Klidně si arrivu pokutujte za co chcete, jen Vám to asi nezaplatí.
Jestli je 814 fajn a 845 ne je Váš názor, já Vám ho brát nebudu, ale zásadně s ním nesouhlasím!
chápu a nebráním vám v tom, děkuji za slušnou konverzaci, ne jak někteří ,jak tady nadávají ostatním, hezký večer
a jinak není to bráno jako z pohledu šotouše, já jsem zájemce o železnici,ale slovo šotouš nesnáším, názor na 814 mám dobrý,jelikož s ní jezdím denně a furt
Já jsem řadou 814 taky byl nuceně jezdit denně a furt. A pokud mám srovnat 814 a 845, tak volím 845 ve všech směrech.
To se ví, rozmazlený lidi, moc hlučné apod,to jsou nadávky na bezbariérový vlak narozdíl od 845- 1 výhoda, záchod prostornější 2 výhoda, rozjezd od 845- 3 výhoda, dál uvádět nebudu,to by jsem nad tím strávil času a s vámi se bavit nechci
🙂
No motor určitě, Liazku nám závidí celej svět 🙂
LIAZ byla dlouho moje srdcovka
Mohu dotaz trochu mimo? Tím, že dám pod svým profilem foto na Facebook, tak dávám jiným uživatelům možnost se snímkem zacházet jak chtějí a napsat autor facebook? Nevím, jen se slušně ptám. Děkuji
Nie, nie je to tak. Ja ako redaktor railpage.net by som si toto nikdy nedovolil napríklad.
U veřejného příspěvku bych s tím neměl problém, ideálně prolinkovat přímo na ten příspěvek. Korektní citace by byla napsat i samotného autora fotografie (např. zdroj: Facebook Zdeněk Novotný).
Problém by nastal samozřejmě ve chvíli, kdy by tuto krádež zjistil autor. I u jakéhokoli veřejného příspěvku je vše chráněno autorským právem a s dalším použitím musíte předem mít souhlas autora.
Jen v případě, že je u textu nebo obrázku či fotky uvedena některá z licencí Creative Commons, je možné dílo použít při dodržení přesných podmínej této licence i bez vědomí autora. Jméno autora musí být uvedeno vždy.
Jsou-li na fotografii zobrazeny osoby, jsou zde ještě zákony na ochranu osobnosti (u nás jde zejména o ustanovení Občanského zákoníku).
Když krade Cukrberk, můžou krást všici.
Edit : tak koukám, že než radši doplnit jméno autora foto, tak je smazaná…
Bylo to trošku jinak. Fotku umístil někdo na FB, toho jsme kontaktovali se žádostí o zveřejnění,souhlasil, ale nechtěl uvést jméno. Bohužel nás následně kontaktoval skutečný autor, s kterým jsme si vše vyjasnili a právě nahrávám jeho další fotky.
Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Jsem zvědavý, až bude známá příčina. Samozřejmě mě napadá, že jednotce vymyšlené pro rovinaté příměstské tratě nemusela sednout kopcovitá krajina v zimě, ale to se teprve ukáže, co se stalo.
Jak dlouho vyšetřování takových události trvá? A dostane se k výsledkům i veřejnost? Nemám moc přehled.
Myslím si, že to bude vyšetřovat DI a měla by být veřejná zpráva, ale občas jim to chvilku trvá.
Nebude. Budou to vyšetřovat hasiči.
Přesně tak, hlavně že nejsou zranění, nebo dokonce mrtví.
Jednotky z třístovkové série jsou silnější, tedy počítá se s nimi nejen na roviny.
Prdlajs, třístovkový mají TŘI zachody.
Myslíte že zavařil motor? Možné je všechno…
Když se vaří stoupá pára a teplota je někde mezi 100-200 stupni.Tohle byl požár a se zavařováním to nemá nic společného.
Spíš bych tipnul elektriku, sníh možná zafoukal někam, kam neměl a způsobil zkrat. Ale to je je soukromá spekulace. Vycházím z toho, že 95% požárů aut má jako příčinu problém na elektrice.
na jednom obrazku je videt jak ohen sleha pod vozem . tam elektrika neni . je tam treba bufik na topeni , ten ma kominek ,kolem ktereho je opadana izolace , dřevotříska atd , taky je pod vozem motor s vecne olejem zaprasenou prevodovkou , ale to bych vzniceni vrstvy oleje cekal spise v lete , no a taky loziska . zadrene lozisko se rozžhavy az tece kov . nebo ne uplne odbrznene brzdy , to by snad fira poznal ze to nejede ,,,
Na strankach arrivy pisou v mimoradnostech ze ten vlak nejede z duvodu velkeho mnozstvi snehu na trati.
Fakt?
ROFL
Vážení cestující,
velmi se Vám omlouváme za komplikace spojené s cestováním.
Vlak R 1199 Šluknov (odjezd 16:58) – Kolín z důvodu technické závady stojí u stanice Chřibská.
Z důvodu velkého množství sněhu (neprůjezdná cesta) bude doprava v úseku Chřibská – Rybniště řešena pro cestující službou Taxi.
Už to chápu, myslí tím, že se tam nedostane autobus. Nicméně technická a závada a souprava na uhel je docela rozdíl.
To taxi mluví za vše.
Já tam teda čtu něco ÚPLNĚ jiného – že je neprůjezdná SILNICE pro AUTOBUS a proto bude NAD realizována taxislužbou.
Pro autora (Jan Sůra): V posledním odstavci máte nadbytečné slovo.
Současný text zní: „Provoz na trati mezi Jedlovou a Rybništěm je aktuálně zastaven, Arriva vypravila zavedla náhradní autobusovou dopravu.“
Slovo zavedla nebo vypravilo by mělo být vypuštěno. Pokud vypravila jen náhradní dopravu za ten rychlík, pak by asi bylo lepší vypustit slovo zavedla. Pokud zavedla náhradní dopravu za více spojů, kvůli neprůjezdnosti trati v důsledku požáru a jeho likvidace, pak by bylo asi lepší vypustit slovo vypravila.
Pane kolego spoludiskutující, prosím pana Sůru nechme, dělá dobrou práci a občas se to stane každèmu. Errare humanorum est- mýlit se je lidské. Já jej taky už opravil v minulosti a už bych to nedělal dnes. Rychlost a přesnost jdou někdy proti sobě.
Nevidím důvod, proč by neměl být upozorněn na chybu, která se samozřejmě stane snadno, kterou pak lehce opraví během chvíle. Kdyby jej někdo kvůli tomu dehonestoval, pak bych s vámi souhlasil.
V pohodě, díky za upozornění, i když ve chvíli, kdy jste to odeslal, už byla pryč:-)tady se ani nebudu vymlouvat, hlavní byla rychlost:-)
Mě se ještě zobrazovala jinak bych komentář samozřejmě nevkládal. 🙂 Nevšiml jsem si, že byste se tady někdy na něco vymlouval. 🙂
Tak vypravila autobus, nebo zavedla náhradní autobusovou dopravu?
Řekl bych to první.
Bude tohle šetřit DI (ve smyslu, že bude za rok závěrečná zpráva)?
Tady musí zasednout mimořádný lidový soud a do týdne vynést nejpřísnější tresty.
Tresty musí být DRAKONICKÉ. To je oblíbené slovo umaštěných šotoušků.
Taky by měly být exenplární.
A likvidační!
Obhajoba je součástí obžaloby! Podejte obžalovenému atropin!
Běžte se léčit
A musí se ideologicky vyjasnit, že modrý vlak nepatří modrým.
Odkdy je Arriva modrá?
Ta je přece červená, zelená, nebo tyrkysová…
Tyrkysová, ty seš jako ta moje, že se jí líbí petrolejová barva….
Ještě beru modrozelenou.
Znám jen barvy, co jsou na návěstidle. Ostatní jsou zbytečné.
Jo vanilkova je zmrzlina a broskvovà marmelàda…:-)
Co návěstí pomalu kmitající světlo hnědé barvy? Béžová je opakované Stůj, to vím.
Černá, hnědá a fialová jsou nově zaváděné barvy návěstidel pro zvýšení bezpečnosti za tmy a šera. UIC o tom ještě neví
A musí se v něm kupovat jízdenka, to je obvzlášť matoucí.
Vážně neuvažujete o nějaké terapiji?Možná by Vám to pomohlo,ale nejsem doktor tak Vám neporadím.
Jsou to praví potomci Jana Žižky! Sirotci! Proti cizotě!
Drakonické? Myslím, že hrubě přeceňujete slovní zásobu svatě rozhořčených šotoušů. Vulgarismy jim stačí.
další genius. sice by se dalo použít jiných označení…ale to sem asi nepatri
Nikoli mimořádný lidový soud, zdlouhavé – ale JUDGE LYNCH – soudce lynč …. jedná namístě a bez odkladu-
haha…
Spíš lihový.
Určitě ano.
Bude lidový soud složen z přátel ČD a držitelů režimek?
Obhájce bude z právního ČD.
Tak to jsem v klidu, tam ví, že obhajoba je součástí obžaloby.
Takže se obhájce nedostaví, protože bude mít v hlavě výlohu?
Dostaví a bude mít noty.
Obhájce bude zároveň žalobcem!
Běžte se léčit, se šestkou můžete do Beřkovic jet spolu
Píšu o tom, zda to bude vyšetřovat DI. Určitě ano, to je požár velkého rozsahu a je třeba prověřit, zda nedošlo k ohrožení z nedbalosti.
Aha, tak děkuji Janu Sůrovi za upřesnění výše.
Jedná se o mimořádnou událost na dráze, to znamená, že by to měla vyšetřovat i drážní inspekce, která samozřejmě bude spolupracovat i s hasiči. Pro ty, kteří se těší, že bude Arrivě odňata za toto licence, tak je mohu uklidnit. Nebude.
Proboha proč by jim měl někdo odebírat licenci?
Snad jen kdyby se ukázalo, že zapálení vlastního vlaku s cestujícími je součást marketingové strategie : – D
Kde jste tady viděl někoho, kdo se na to těší?
V zásadě ve všech diskuzích, které se týkají jakéhokoliv problému jiných dopravců než ČD. Hořící lokomotiva ČD je jen taková drobná provozní komplikace.
No ale když jsem k této diskuzi přišel tak zde bylo z dvaceti příspěvků asi 5 provokativních proti „modrým“ a jeden proti arrive. A ani teď se ten poměr neobrátil. Takže mám pocit, že někteří si tady to téma k“nenávisti“ k ČD nevytvářejí sami pro sebe.
Oprava: vytvářejí sami pro sebe
přesně tak…bublina nenávistniku proti CD. někomu prejeli medvídka, jiného vyrazili, dalšího nevzali, jiný je zavistivy chudák, každý má vlastní důvod k detinske nenávisti a provokování.
Jo a takhle si modrá guma gwann představuje tu kultivovanou diskuzi – pomlouvání všech, kdo mají jiný názor a polarizování pod správným heslem: Kdo nejde s námi, jde proti nám! Socializmus si rozvracet nenecháme!
Čili něco jako Vy?????
milá svestko, já s CD mám společného akorát to že mám IN50 a často užívám jejich služeb.
jo, a ještě…mám spoustu modelů CD a CSD v TT.
myslím že je rozdíl mezi slušným vyjádřením názoru a provokacemi a urážkami, co to předvádíte mnohdy třeba Vy. stejně jako nálepky…typu řezijka a modrá guma.
s názorem se dá nesouhlasit a polemizovat, rvouci fanaticke individuum buď ignorovat nebo praštit lati po palici. osobně preferuji ignorovat tak dlouho jak to jde…
Režimka je prosím průkazka člena tohoto režimu?
Nebuď hnidopich, M je hned vedle J na klasické klávesnici, tak jde o překlep.
I když majitelé řežijek jsou zpravidla zastánci starého režimu na dráze, takže by to mohl mít i správně
Tenhle „překlep“ se v různých diskuzích opakuje podezřele často… Tož co bych si trošičku nerýpnul. A Tvý vysvětlení zní docela dobře.
Myslíte ze i uživatelé režijní jízdy v SBB, DB, SNCF jsou zastánci starých pořádků? A co zaměstnanecké lety ČSA, můj kamarád takhle létal za maminkou na Mošnov. Taky to byl starorežimní marxista?
U SNCF zcela jistě.
Vin např. Francouzská železniční společnost SNCF čelí žalobě poté, co ji její zaměstnanec obvinil, že mu znemožnila kariérní růst. Muž totiž dostával 12 let výplatu ve výši 5 400 euro (asi 150 tisíc korun) za to, že jen seděl doma a čekal na novou pracovní nabídku. Stalo se tak poté, co v roce 2003 upozornil na podvod ve firmě.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/muz-dostaval-12-let-vyplatu-za-to-ze-jen-sedel-doma-sveho-zamestnavatele-ted-zaluje.A150816_111945_ln_zahranici_ele
ANO
No právě nevím, třeba ten shořelý mototák KŽC drážní inspekce podrobně nešetřila (závěrečná zpráva není a nebude).
Když hořeli 754 na Šumavě, tak to DI šetřila? Jestli jo, tak si jejich závěrečné zprávy můžete najít.
A modří již vědí…
Tak modří, pojďme do nich!
Dostaňte to ze sebe! Nezadržujte to!
Jasně, určitě tam nebyly hasičáky.
Co hasičáky, ale kdy v tom platily režijky, mohlo se to uhasit jima….
Co by asi tak chtěli hasit? Jet tam 854, tak se rozpadne a uhasí sama od sněhu.
A 843 jsou na požár příliš mladé (a hlavně – zvyklé na hory)
Já bych chtěl hasit asi hlavně ten požár…
hahaha. kolik 854 se rozpadlo nebo shořelo? na horeni tu jsou jiné řady…830/831 při byla zvláště pověstná.
Režijku DUK tam úspěšně používám ;-P
Ale no tak, přece nebudeme na úrovni diskutérů Novinek 👎
Ne?
Ne.
Jakože jdem hloubš….
Já bych sestoupil klidně ještě níž!
Jakože..až…tam…?
Kam? ☺
Až tam.
Dostali jste mně. To je jiný level
A proto se to nazývá nejhlubší žumpou, skrytou v hlubinách sítě. Místo, kde nic není svaté. Kde je i peklo v pořádku. Kde temnota není dost temná. Plné vývržků toho nejhoršího odpadu vypuštěného ze zatracených duší. Každý příčetný se ho bojí. Jen málokdo dokázal zmizet – všichni ostatní tam zůstanou navěky. A nemluví o něm, ani nešeptají, jen naznačují.
Takže jak koukám,řízená provokace, že by Andrej mohl závidět…
Jsem zvědav, zda z toho bude nějaké poučení, nebo se nad tím jen mávne rukou.
Vy už znáte příčinu že by jste chtěl poučovat
Příčina je modrým jasná…
Kolikrát to tady ještě napíšete? Kdybyste reagoval na nějakého diskutujícího tak to pochopím, ale takhle je to (a nezlobte se na mě) ubohá provokace.
Přeji hezký večer
Vy jste hodně zapkšlý člověk. Jak se vám s tím žije?
Skvěle. Především to chce, aby nás tu takových bylo co nejvíc.
On je to především troll.
OK, tak pro některé je to hrdina. Jako občas se zasměju, ale nesmí se to přehánět hlavně počtem příspěvků.
Kdo tady chce poučovat? Umíte číst?
Špatná údržba, sabotáž, nedbalost, nehoda….
Takže jinak, co se dělalo a udělalo aby se to nastalo, jak byly nastavené mechanizmy prevence… byly nastaveny?
Na palivovém potrubí seděl obrovský terorista COVID 19 a okusoval jej (Covid je totiž kovožrout), až začala cákat nafta na rozpálenou plochu, ta nafta blafla a oheň se přenesl na plochu zasviněnou olejovým šmírem . Ten tam natahali malí covidoví teroristé …..
ČD taky hoří tolikrát vlaky.. vybité je z toho? Ne tak přestaňte stane se to každému
Turnovak psal něco o ČD?
Příčina je jasná. vysoká teplota.
Všude být sníh, s tím my ne-počítat!
To si chtěl napsat na web ŘSD, viď 🙂
Už se těším na diskuzi.
Modří budou na koni…
Modrým dnes zahořela lokomotiva na rychlíku
Kde?
Dle sledovačky za Trutnovem ráno na R 932 zahořela 754.040.
Jestli to nebude tím, že ta je ještě starší než nějaký německý slimák…
Zahořela 754.040, ale podle fotografií v tomto článku to nevypadá zase tak vážně: https://www.capibohuslavice.cz/2021/01/15/na-zeleznici-dejou-se-veci/?fbclid=IwAR03Gz3fCLodbRu7f8u_4CNDcYqkfNdFS-Zn6jhVuLSVC1La61V3KutdZuc
Zajímavá stránka))díky
Tak hlavně je vtipné, že dvě stanice od depa trvá tomu nejnárodnějšímu velkodopravci s obrovským dostatkem záloh a kapacit přistavit náhradní mašinu pouhé dvě hodiny. To je panečku rychlost!
Třeba to není o technice ale o tom že tam nemeli firu připraveného vyrazit …
Ale o tom tam píšu, dostatek kapacit.
OK
Ale i tak ten příspěvek nechápu. Proč by měly mít ČD připraveného nějakého strojvedoucího na takovou mimořádnost? To jste si trošku zapřeháněl : – )
To švestka pořád přehání.
A co strojvedoucí ty chátráku?
Nauč se, co dneska znamená slovo kapacita (tedy např. dostatek kapacity strojvedoucích) zaostalče.
Jako švestka?
To vím, snad 754 050, ale to nebude takové terno, jako soukromník.
Omlouvám se všem Modrým, že to nebyla 050, ale 040.
Ten rozdíl bude asi spíš v tom, k jakému rozsahu požáru došlo a že hořící lokomotiva tak bezprostředně neohrožuje cestující jako hořící motorák.
Ale klidně si můžete myslet, že rozdíl je v tom, že je to soukromník vs ČD to je Vaše právo : – D
Přesně tak, ty desítky vyhořelých 830/831 v žádném případě cestující neohrožovaly!
Já jsem ale nic takového nepsal. V tomto vlákně se srovnávalo totální shoření motoraku a kouř z lokomotivy.
To je určitě nějaká ta tendenční fejgňůz.
Dezinformace?
Samozřejmě, brejlovec má spalovací motor, takže ten nehoří, ten spaluje!
A vůbec, nějaké zprávičky zpoza komína…kdo tomu prosím vás chce věřit….
Tak jistě, jim totiz nikdy nic neshorelo.
Všichni víme, že ČD mělo bezpočet zahoření, například u řady 830 to byl vskutku problém, tady jde o to, že je to ten zlý soukromníky, který tam nemá co dělat…
To je sice pravda, ale jak to souvisí s touto událostí?
Ikdyž 845 není zrovna výstřelek techniky tak srovnání s prehistorickou 830 není teda úplně šťastné 😀
Protože 830 a 831 už dávno u ČD nejezdí…
Nějak nerozumím tomu, co tím chcete říct … ? Díky za vysvětlení
830/831 nejezdí v pravidelném provozu (u ČD), kdežto 845 tvoří základ vozového parku Arrivy.
„Jde o první požár, který jednotka dovezená z Německa, Arriva zaznamenala“
Takže když jsme v létě museli vystupovat kvůli požáru z Rychlíku Praha – Tanvald, tak to byla asi dýmovnice?…
Který den?
Je pravda, že těch zahoření má už Arriva více, ale žádné takového rozsahu.
„Jde o první VELKÝ požár“ se píše v článku.
Tož třeba správně psát a správně číst a rozumět přečtenému. Příliš náročné pro generaci co píše maximálně smsky…a statusy.
jo , osobne jsem byl v červenci prave v tomto vlaku , 20:10 v Kolíně , . v doksech na zadnim predstavku ridiciho vozu smrad , kouř . prisel pruvodci , zavrel dvere aby se smrad nesiril do vozu . a na predstavku a na stanovisti otevrel okna . v bezdezu a bele p b to fira zkoumal a jelo se dal . v nbk uz bylo po smradu a dojeli jsme do ko . tam pro masinku za 10 min prijela jina a odvlekli ji ku Praze