Arriva vymění všem průvodčím odbavovací terminály, dodá je firma Českých drah

Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOLJednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL

Společnost Arriva vlaky se rozhodla kvůli špatným zkušenostem vyměnit přenosné terminály pro průvodčí. Namísto zařízení od společnosti Telmax přejde na

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lovosičan

Ono je toho trochu víc, co Arriva od ČD využívá…hádejte, kde se tyrkysové jednotky myjí. 😉

Pavel

Povídání o říkání …. kdyby živnostník neměl – k přesně státem stanovenou dobu funkční EET – bylo by to pro něho devastační .. podivným hráčům v podivné hře na podivné podnikání za šílený prachy daňových poplatníků to může být šumák..
A Pan Půta v tom šumáku podivně šumlá.. K čemu ta tiskovka byla? K defekaci – jako vše všude kolem.

Radek

Námět redakci: Arriva jezdí do Rakovníka jen s jednou jednotkou 845, oproti smluvně požadovaným dvěma. Asi??? je to po dohodě s ministerstvem, s tím, že to stačí. Sníží se jim platby, nebo se bude platit za 2?

Radek

viz Facebook ROPIDu – lidi se stěžují, že to na některých spojích nestačí.

Bivoj

Takže až Arrivě nepůjdou terminály, bude to vina ČD. Geniálně vymyšleno.

Jindra

Dnešní ranní arrivácký vlak Os 5402 SM – Liberec přijel do Turnova totálně vymrzlý. Slova průvodčího „Omlouváme se, ale my to prostě nevytopíme“. Jenže to netopilo snad vůbec! V Libe jsem byl zralý na grog a na vynesení rampouchu z vlaku. Díky Koride.

Daniel Mach

Takže oproti době, kdy tam jezdily Regionovy žádná změna?

Týna

Já jezdím Regionovou poměrně často a ještě se mi nestalo, že by v zimě byla nevytopená…

Dáda

takže se zachovává status quo. Já jel loni v prosinci a rampouchoidní jsem pocit měl taky. Asi je to tam takový lokální zvyk.

Arimatejsky

Nevi někdo jak to bude s prodejem jízdenek od června, tedy od zavedení poslední vlny EET?

Josef Petrák

Pokud se něco nezmění, tak už budou jízdenky bez výjimky na pokladnách a na palubě podléhat EET.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/co-zmeni-nova-vlna-eet-kdo-bude-evidovat-od-kdy-zacne-platit-a-kdo-se-ji-vyhne-73772

Jiří 2

Nicméně nutno podotknout, že společnost ODP zajišťuje pro ČD i software pro zařízení TET (terminál evidence tržeb pro prodejní terminály na akcích a především pro službu ČD Minibar). Tyto terminály fungují (minimálně v režimu Minibar) v režimu evidence tržeb offline. Domnívám se, že i u prodeje jízdních dokladů ve vlacích tomu bude stejně tak, neboť poskytování služeb i v místech, kde není dostupný mobilní signál, je řekl bych pádným důvodem pro to, aby byl společnosti bylo offline evidování tržeb umožněno. Jsou jistě v dobrých rukách, společnost ODP má s odbavováním cestujících na železnici praxi, vedle POP pro České dráhy spravuje… Číst vice »

Blacklist

Nemáte tak úplně pravdu. Jizdenk v železnični osobni přepravě EET nepodléhaji. Nebudou podléhat ani autobuaové nebo IDS při prodeji v v dopeavním prostředku (autobusu, tramvaji …) ale při prodeji na pokladně ano s výjimkou platby kartou.

R2R2

Doufejme, ze se EET bude tisknout na extra papir, je to celkem lan textu a pro vetsinu cestujicih zbytecna komplikace se zmenou velikosti jizdenky. Jinak je to klasicka ukazka statniho plytvani, vetsina dopravcu zije z dotaci, velka cast jizdenek je dotovana a jsou to firmy takove velikosti, kde se na nejake primitivni zatajovani prijmu nehraje, takze jim jen stat zbytecne narizuje nakladne upravy pokladen a zbytecne tisteni papirku k vyhozeni.

a8n

Ty autobusové terminály jsou taky kvalitka. V ODISu dokáží při elektronické platbě vydat jízdenku za cenu, která má platit při platbě v hotovosti.

Ic540

No dočítám se níže že u Arrivy nechodí průvodčí……..
Já jezdím často Havířov Střed směr Těšín a Mosty u Jablunkova. Taky nepřichází každou druhou jízdu. Kolikrát kupuji až ve vlaku z Těšína na Mosty u Jablunkova…..
Nebo se podařilo několikrát jet jeden směr zdarma zcela. Havířov Střed Mosty u Jablunkova na krajský tarif je to 55 kč. Tedy cca dvě piva….😀

Alex

U ČD také docela často nechodí průvodčí. V Elefantu si pokaždé rovnou zalezou do jedničky. Kdyby nemuseli ven kvůli výpravě vlaku, nevylezou vůbec.

Zapa

Kdybyste tu aspoň tak blbě nekecal. Aspoň jsem si konečně ujasnil co jste za vola a bez prominutí.

Zrzek

Co si nejdřív něco zjistit o povinnostech vlakové čety, než tu začnete plodit vaše geniální myšlenky?

Emanuel

V metru a tramvajích průvodčí běžně také nechodí a žádná tragedie se nekoná. Občas možná taktéž ušetříte na dvě piva, ale když Vás vyhmátne revizor, tak jste v mínusu na celý víkendový pobyt 😀

R2R2

Jestli to chapu dobre, tak v tom vlaku je mozne nastoupit bez jizdenky a vyckavat prichodu pruvodciho, tim se dost podstatne lisi od metra nebo tramvaji. Revizor maximalne zjisti, ze jste nebyl obslouzen nebo zkontrolovan pruvodcim a v takovem pripade ma spise problem pruvodci nez cestujici.

JirkaM

Není náhodou v SPP povinnost po nějaké době průvodčího vyhledat?

Miloň

Pouze při nástupu v obsazené stanici.

Blacklist

Zkuste se zeptat na vymahatelnost takovýchto pohledávek.

MiKi

Že vy jste jeden z těch co nastupuje na opačný konec vlaku, než je vlakvedoucí ? Kdyby jste se nestyděl za svůj obličej, tak bych jej rozeslal vlakovému personálu, aby si v Havířově na Středu vás pohlídal a nezpůsoboval vám trauma, že jedete zdarma.

jal

Taky z důvodu, že jim nejdou popky?.

Hynek

Pak se divíme, že nejsou peníze na nové vlaky nebo chybí jinde, když někteří, takhle oje***ají systém. Přeju ti, aby ses uchlastal, joudo.

Daniel Mach

S Arrivou jsem jel už čtyřikrát a vždycky jsem platil. Mám za to, že ty nechodící průvodčí zaznamenává jen „určitý“ typ lidí.

Džaro

Z mých posledních 10 jízd Arrivou ve Zlínském kraji byl průvodčí jenom ve 3 spojích.

Daniel Mach

Já jel jen Liberec – Stará Paka a Tanvald – Železný Brod.

czhunter

Škoda že si nevezmou ty terminály, které mají DB – ty jsou ještě o dost lepší, než ty, co mají ČD (minimálně mnohem rychleji a přesněji načítají QR kódy z papíru i displeje telefonu)

Josef Petrák

Z pohledu vyvoje to je strasny hardware. Nema to ani 1 GB RAM, celkove je pomaly, bezi v tom Android 4.2, ktery je Googlem uz totalne nepodporovany a support vyrobce taky nic moc. Pouzivaji (pouzivaly) se pro odbaveni na lince Praha – Nitra.

MajsterN

A co POPka s Windows CE. to jsou teprv predrazene kalkulacky.
http://ftp.cardinaltracking.com/Casio-IT-3100-Specifications.html

Taky na tom jde poznat, ze s tim zacinali uz hooodne davno.

Milan

Nepoužívají České dráhy náhodou Casio IT9000?

Josef Petrák

Obvykle se píše IT3100… každopádně OS Windows Embedded 6.5… to je taky slušná archeologie.

Jiří 2

Casio IT3100 se pro POP požívaly dřív, dnes jsou všechny POP Casio IT9000.

Uvolněné IT3100 však České dráhy nadále používají pro terminály TLV, TET a TVD (TPV = terminál lůžkových vozů pro stevardy lůžkových a lehátkových vozů, TET = terminál evidence tržeb pro EET a evidenci prodeje minibaristy ČD Minibar a stánkaře na různých akcích a TVD = terminál pro zpracovávání vlakové dokumentace přípraváři ve stanicích a v depech, vlakový doprovod pro tyto účely v obratových stanicích používá příslušný modul v POP)

Blacklist

Průvodči IT9000, minibary IT3100, které předtím použivali průvodči.

Jarek

A na čem jede současná POPka? To už musí být hardwarově několikátá generace, ne?

JirkaM

Pořád na stejném FW, ani HW se moc neliší.

Jarek

Tak to klobouk dolů, ta platforma má tím pádem 20 roků.
Nedošlo ani k náhradě např. GSM modemu za LTE? Nebo k částečnému vylepšení uživatelského rozhraní? Nebo k redukci hmotnosti?

Jiří 2

Uživatelské rozhraní je dáno především software. A ten se vyvíjí neustále, s ním se vyvíjí i uživatelské prostředí. Důraz je kladen na ergonomii (přeci jen není to designový kousek pro zábavu, ale zařízení na práci), čemuž uživatelské prostředí řekl bych odpovídá, je tam dotykový displej a zároveň je zachováno ovládání klávesnicí (v některých případech je pohodlnější a rychlejší to, jindy ono). Není příliš co vylepšovat, naopak výraznými změnami jen tak z důvodu evoluce se výrazně znesnadní obsluha. Takže zatímco jádro se s přechodem na IT9000 změnilo poměrně výrazně, uživatelské prostředí jen drobně v souvislosti s novými funkcemi a novými funkčními… Číst vice »

Jiří 2

Čili shrnuto a podtrženo: jádro aplikace se s přechodem od IT3000/IT3100 na IT9000 změnilo vcelku výrazně, uživatelské prostředí minimálně. IT9000 je co se týče hmotnosti lehčí než IT3100, čili i zde došlo k pokroku. Stále je to ergonomický „výrobní nástroj“ s důrazem na rychlost a kvalitu odbavení zákazníka.

Jan

Mňa u POPky akurát fascinuje neprepojenosť jednotlivých „aplikácii“, kedy to zariadenie napr. nedokáže (alebo len personál nevie ako) použiť číslo načítanej karty alebo eTiketu napr. pre následné vydanie doplatku.

Jarek

Jojo, totéž doplatek do jedničky. Na to, že POPka ví o e-ticketu všechno (ostatní jízdenky mají QR kód, který by se měl nechat taky načíst), tak tohle zadrbe průvodčího na pět minut…

Jiří 2

Aztécký kód na jízdenkách z pokladen (UNIPOK) a vlaku (POP) se používá (nebo minimálně používal před zavedením babišových slev) v komerčních vlacích u jízdenek s nárokem na zvláštní jízdné (státní sleva) pro rozlišení státní sleva v závazkovém vlaku (kde to bylo součástí kompenzace prokazatelné ztráty) a státní sleva v komerčním vlaku (kde se kompenzace vyplácely samostatně, jako se vyplácejí nyní). Co se týče doplatků, mám za to, že to možné je. Ale ruku do ohně za to nedám. Ale jen pro představu propojenosti (a proto bych se i divil, kdyby nebylo možné přejít z jízdenky na doplatek): jedním z modulů… Číst vice »

Zbyněk

Velice kvalitní výklad, to kdyby věděli všichni průvodčí, tak bych o tom nepotřeboval nic vědět. Shrnuto podtrženo, poukud víte, jaké jsou mnohé nabídky v regionu atp. a můžete průvodčímu to do detailu v POP popsat a na jízdném hodně ušetříte.

Jiří 2

Nemyslím si, že bych uměl POP natolik, abych mohl někomu radit. Moji doménou byl UNIPOK. A to ten předchozí, ne ta nová generace co je teď. Jízdenku A-B bych prodat dokázal (včetně těch akčních nabídek, které se tam teď samy podbízejí), místenku rovněž, i spojení bych našel. Ale už pár let neprodávám a člověk rychle odvykne. Navíc zažitý mám jen ten původní. Taková čtvrtletní traťová IN25 nebo doplatek do jedničky k režijce (ony se totiž doplatky dají dělat dvěma způsoby a u doplatku jen v části trasy, doplatku k síťové jízdence atd. ten jeden způsob nelze použít, protože se není… Číst vice »

Jarek

Děkuju za podrobnosti, v každém případě (i ve vztahu k době, kdy to vzniklo) je to velmi zajímavé zařízení. (A pro redakci možná námět na podrobnější článek.)
Trochu mě zaráží ta zmínka o malém objemu dat – každé zařízení musí průběžně dostávat data o elektronických jízdenkách (kód-číslo IN karty-trasa-platnost-místo…). Pokud má ČD půl milionu jízd denně a z toho po odečtení různých IDS jízdenek tvoří etickety tvoří třetinu, dělá to minimálně sto tisíc eticketů, v pátky dvojnásobek…

Jiří 2

Ne každou jízdenku cestující kupuje krátce před odjezdem, mnohdy ji má koupenu již několik dnů / týdnů dopředu. A POP se zpravidla po každé směně vyčítá připojením k počítači. Při ní se samozřejmě aktualizuje i databáze jízdenek eTiket. Při komunikaci přes GPRS modul se samozřejmě nestahují všechny, ale jen nově prodané (a vrácené), ve špičce ještě ne úplně hned všechny (dopodrobna to rozebírat nebudu, neboť neznám zcela přesně detaily a také bych mohl prozradit něco, co by zrovna nebylo vhodné, nicméně občas nelze eTiket ověřit přes POP, ale přes online dotaz do databáze centrálního zákaznického servisu aplikací ve služebním telefonu).… Číst vice »

Kubík

Kdyby si ty vyzkoušené popy pořídila Arriva rovnou, nemusela by mít ostudu. Ale to je to „kdyby.“ Jako proč neměla Arriva upravené vozy atd.

Jenda

Arriva Popky používá. Na nových výkonech jsou Paxxy, který stojí za h….

Lukáš

No jo no, honem honem a ještě aby to bylo co nejlevnější. Vražedná kombinace.

JarynJarin

Zase stejný článek jako na idnesu.

Vorech

Že by určitá spolupráce?

Jan Kocourek

No doufám že i na jejich eshopu si budu moc koupit jízdenku i třeba pět minut před odjezdem.

Limokola

Zdalipak si pan generální ředitel u té věty „Pro výměnu jsme se rozhodli hned první týden provozu. Náš dodavatel nesplnil to, co měl“ uvědomoval, že jím vedený subjekt je na tom vůči zadavateli naprosto stejně?

Emanuel

Co navrhujete? Postupovat stejně rázně proti všem dopravcům, padni komu padni? 😀

Limokola

Protože mi vadí zjevná manažerská arogance, kterou zde od prosince sledujeme ve formě nulové sebereflexe a kopání do ostatních, tak mám navrhovat nějaké řešení za lidi, kteří jsou za to dost dobře placení? Ok, co já navrhuji, je nucený odchod toho, kdo měl ten nepovedený nástup Arrivy manažersky na starost, hlubokou omluvu zadavateli a ještě větší koncovému zákazníkovi, zde např. ve formě nějaké služby navíc (Burešova kobliha ke každé jízdence 🙂 apod) a sdělit jasný termín nápravy (tedy dodání modernizovaných jednotek, funkčních podpůrných systémů apod.). Opakované nedodržení slíbeného by mělo automaticky znamenat ukončení smlouvy. Přesně jako s tím Telmaxem, který… Číst vice »

Tomáš Krupička

Schopný manažer se pozná tak, že problémy reší. Nový manažer se bude měsíce pouze rozkoukávat a nevyřeší se vůbec nic. Ve kterém vesmíru to žijete?

Limokola

Schopný manažer začne v lednu! měnit popky Telmax za ODP? Jsem rád, že žiji v jiném vesmíru, než Vy 😉

Jiří Kocurek

Schopný manažer by jistě uzavřel smlouvu už 22.12., celých 7 dnů od vyjetí. Ups, to vlastně byla neděle, takže 23.12. by měl zcela jistě v kapse podepsanou smlouvu.

Limokola

Schopný manažer by to měl vyřešené PŘED zahájením provozu.

Alex

A že si schopní manažeři ČD před vyjetím do provozu zajistili dostatek energie pro předehřev souprav na ONJ s přívodem, co ten nápor vydrží… 😀 Již několik let navzdory možnosti zajistit si vlastní přívod ke svému majetku parazitují na napájecí síti SŽDC.

Modré zábradlí

Nechte toho útoku na Dráhu, aby vás někdo nemajznul obuškem. 😁

Znalý

Představte si, že se toto kupodivu řeší právě v rámci kompletní rekonstrukce Vršovic. Ale samozřejmě vy víte, že nejlepší by bylo, udělat to samostatně (protože ČD) a pak to znovu předělávat při kompletní rekonstrukci. A parazitují? určitě je podepsaná smlouva s podmínkami, jaké odsouhlasili obě strany. Normální obchodní vztah a ne parazitování.
A Regiojet to bude mít v Malešicích ošetřeno???

Emanuel

Divím se, že s Vašimi znalostmi a dovednostmi nemáte vlastního úspěšného dopravce! 😀

Limokola

Kecy v kleci, něco k věci?

Alex

Rádobychytrých keců v kleci jste tu již předvedl dost 😀

Kamui

Tohle mně vždycky zajímalo, jak je to s POPkami mimo ČD. Třeba KŽC mají POPky úplně stejné jako ČD, a dokonce na in-kartě vidí i ČD aplikace (mám na in-kartě kupon PID a když si ji průvodčí načetl, viděl jsem že se ma displeji ukázala dvojka (režijka ČD) stejně jako u ČD). Jak to mají zařízeno?

Jinak by se mi moc líbilo, kdyby u Arrivy bylo možné použít in-kartu jako identifikátor v e-shopu. Ale to se asi nedtane.

michal

GW Train Regio má též POPky od ODP.

Jiří 2

AŽD Praha na švestkovce taky. Těch dopravců je více.

Vena

No… takže možnost platby kartou ve vlacich do budoucna padá… :/ Pokud se teda Arriva narozdil od ČD nepochlapi a nevybavi EMPOSama (nebo jak se ty krabičky jmenuji) vsechny průvodčí…

Dushan

Cestující Českých drah budou mít od nového jízdního řádu (2019-2020) možnost zaplatit jízdenku koupenou u průvodčího kartou.
https://zdopravy.cz/jizdenka-pujde-u-pruvodciho-koupit-v-kazdem-vlaku-kartou-cd-hlasi-dalsi-rust-poctu-cestujicich-37644/

Vena

Ok. A realita je jaka?

Dushan

Osobně praxi s tím nemám, vyjádření považuji za závazné. Nakupuji jízdenky výhradně přes eshop, resp. ČD Můj vlak.

Hynek

Realita je taková, že už si ji někteří pár let kupují v kategoriích vlaku od rychlíku výš a ve vybraných Os a Sp (například na Ostravsku ve vlacích na letiště je to taky samozřejmost , teď se to jen rozšířilo do opravdu všech vlaků.

Jiří 2

Realita je taková, že někteří vlakvedoucí v rámci prozákaznického přístupu mají mPOS hozený ve služebním oddílu, přestože má velikost mobilního telefonu a vejde se do kapsy. Někteří. Ne všichni. Ti, pro které jsou cestující otravný hmyz.

Drtikol

Realita je taková, že platit kartou nelze, dnes vyzkoušeno v Os 8205.

Petr Fajgl

Arriva se může zoufale snažit zlepšit služby, ale důvěru už nezíská. Prostě to už bude jenom propadák. Nespolehlivá.

Milan_86

Nesmyslné tvrzení, zeptejte se obyčejné nešotoušké veřejnosti za půl roku a nevzpomene si prakticky nikdo. Lidé mají krátkou paměť.

Dan

Pouze částečná pravda, lidi rychle zapomínají dobré věci, špatné už hůř.

Ondřej

Je to přesně naopak

Miloň

Pan Fajgl je pouze ufňukaný zaměstnanec SŽDC, kterému tam přestala platit režijka, tak kolem sebe kope jak malé děcko a o žádnou kvalitu mu ve skutečnosti nejde. Takže asi tak…

Tronda

Tak hlavně aby 30.1. neměli ČD hromadu odřeklých vlaků z důvodů na straně dopravce, pak to bude totálně nespolehlivý dopravce.

Alex

Není potřeba čekat. Dnes ČD odřekli Sp 1459 a Sp 1460 u Chrudimy pro poruchu HV, Os 4055 u Brna rovnou bez udání důvodů

Marvin

Češtyna nebít váš kobilek, že?

3 vlaky z kolika, že?

navratp

Když nemůžeme zpochybnit fakta, jdeme na mluvnici.

Libor

Je potřeba číst i druhou větu.

Jiří 2

A dále Os Sušice – Strakonice jsou vedeny NAD oficiálně z důvodu popadané skály v Nemilkově (tedy zcela mimo trasu), fakticky proto, že si tam od 28.12. ještě nebyli schopni dopravit motorový vůz…

Ludvik

Není pravda, důvěra se buduje časem. Takže pokud to odteď bude klapat, může si vybudovat důvěru u cestujících. Samozřejmě škraloup a posměch se zpackaným začátkem si bude nést už napořád.

Ulita

To je pozice výpravčího z Karlova pod Ještědem. Normální člověk to takhle vůbec neřeší.

Jiří Kocurek

Takže Pendolíno je prostě furt a navždycky šrot. Děkujeme za upozornění.

Emanuel

Stejně jako osmsetdesítky. Těch rekonstrukcí a konstrukčních úprav, co se za provozu provádělo. Již bylo zapomenuto! 😀

Hynek

Tak jsou lidi jako Tronda, Milouš, Alex či Ulita, kteří jsou schopní vám to tvrdit…

Jan Sova

No tak zrovna kvalitní odrážedlo na polské náklaďáky to Pendolino není teda….

SaulGoodman

U předchozího článku někteří diskutující rozhořčeně považovali informaci o nespolehlivých terminálech za snahu Arrivy svalit chybu na někoho jiného. Myslíte, že kdyby terminály opravdu byly v pořádku, tak by nakoupili nové?
Tím samozřejmě nijak nerozporuji, že to asi Arriva mohla otestovat dříve.

noerf

Zajímavě budou statistiky za leden u všech dopravců, kdy se zjistí, kdo překonal úvodní problémy a kdo se v tom stále plácá.

Tronda

Podle vedlejšího článku bude mí nejvíc odřeklých vlaků ze své chyby ten největší dopravce.

Marvin

Trondíku, srovnává se v relativnich číslech 😉

Tronda

Ale kdepak Marve, srovnává se v absolutních číslech, protože těm cestujícím na zastávkách je v okamžiku odřeknutí vlaku nějaká informace, že to je jeden vlak ze sta k ničemu.

Dushan

Ještě zajímavější bude statistika přepravených osob na tratích, před a po nástupu soukromých dopravců a jejich průšvihů.

Ulita

No tak určitě tam bude mínus minimálně 25% režistů, u některých vlaků až třetina.

Tronda

Počet přepravených platících osob neklesl nikde. Jen holt režisti na Lipno jezdí místo do Horní Plané do Lipna nad Vltavou a místo do Harrachova jezdí do Železné Rudy.

Tomáš Krupička

Za poslední dny je průměrné zpoždění Arrivy v Libereckém kraji pod dvě minuty. Podle něj jsou nyní zpoždění srovnatelná s Českými drahami.

Takže si to – dle očekávání – po chvíli sedlo. Škarohlídi musí být smutní. Dopravce zjištěné problémy řeší aktivně a v případě problematických pokladen tyto prostě vymění za nové.

Adam H

Ve Zlínském si to ale nesedlo. Přes hodinu ve vlaku bez jakéhokoliv náznaku průvodčího a vůbec snahy prodávat jízdenku, častá NAD, zpoždění na Vláře i trati 280/283… a nahradit řadu 460 buďto Lintem 41 nebo jednou nebo dvěma 845 je fakt výsměch kraje lidem.

Emanuel

A honeckery ČD výsměchem lidem nejsou? 😀

Hynek

Pokud nahradíte jednu věc druhou stejně starou, do toho navíc ještě víc se se***cí, k tomu vidíte zhoršení služeb a jako bonus rozm**áte lidem systém jízdenek. Tak jako sorry, ale zlaté Honekry a 460.

Jarmil

A vlastně jsme zapomněli, že řada 460 je top. Věčně něco nefungující, nebo rozpadající se To je kauf panečku.

Adam H

Nahradit 460, kde se ráno jezdilo na stojáka, dvěma nebo jednou 845 a jezdit pod dráty dieselem. Pecka. Nemluvě o rychlosti nastupování a vystupování.

Jiří Kocurek

Painkiller! Povinně na každé zastávce před příjezdem vlaku. 😀

Adam H

Ohlušující pískot brzd 😀

Axel

Pro Adam H – jezdím po Vláře (Bojkovice-Staré Město). Prozatím mě minuly všechna dlouhé zpoždění, které Arriva údajně nabrala (moje největší zpoždění bylo 2 minuty). A ani jednou jsem nejel náhradním busem… tj. je možné že jsem měl akorát štěstí, akorát jako cestující 2 až 3x do týdne se mi nezdá, že by jste měl pravdu, když popisujete dlouhá zpoždění/náhradní bus jako obvyklý standart Arrivy. Mohl byste prosím naspat konkrétní vlaky Arrivy místo kterých jel bus? A taky vlaky, které měly nějaká podstatná zpoždění, řekněme 10 minut a víc? Stačí když napíšete který den a vkolik jste nasedal a kde… Číst vice »

Adam H

2.1. Dneska z Bylnice do Lidče Os 23228 15 minut. 1.1. Z Bylnice včera v 16:05 do Starého Města bez zpoždění ale taky bez průvodčího. 1.1 Z Bylnice do Lidče včera (Os 23228) 56 minut, raději jsem jel autem. 30.12. Os 4340 NAD – jel jsem z Hradiště do St Města (a pak na Brno.), už ráno měla Os 4301 53 minut … a byla nahrazena busem. 29.12 Os 4307 – NAD, Os 4314 NAD … (tím jsem nejel) 28.12. Os 23240 – 23 minut 24.12. Os 4307 – 75 minut na příjezdu do Hradčovic z Hradiště – porucha vlaku.… Číst vice »

adamgolias

To je teda síla…

Adam H

Škoda, že jsem to netušil na začátku a nedělal si záznamy o všem. Zlínský kraj taktně mlčí, po nějaké době to bude chtít podat žádost dle paragrafu 106 o svobodném přístupu k informacím – počet odhalených pochybení, uplatněné sankce a jejich výše, dochvilnost vlaků – zda odpovídá smlouvě, zda nasazená vozidla odpovídají smlouvě a to hlavní – meziroční srovnání cestujících a poměr vyplacené částky společnosti Arriva vlaky a inkasovaných tržeb. Případně srovnání nákladovosti vůči ČD. Kraj totiž počítal, že zvýší objednávku dopravy, zlevní jízdné a bude jezdit o mnooooohooooooo více lidí a tím se to zaplatí. Tento pokus uzavřel na… Číst vice »

MajsterN

Zlinsky kraj to info zatim ani nema. V systemu KOVEDu jsou jen vlaky CD. Nevim stoprocentne, jak to maj udelane, ale asi chybej terminaly ve vlaku, pres co se to sleduje.

Takze zatim spolehaj na to, co jim Arriva doda za data.

MajsterN

Koukal jsem, jak to vlastne funguje
https://www.sizi.cz/file.php?nid=14068&oid=4665927

U busu je na to terminal, u CD to predavaj pres API, u Arriva vlaku – zatim nic.

Adam H

Právě teď:
Os 4344 – zrušen bez náhrady
Os 4343 – 20 minut zpožděn
Os 4317 – na příjezdu do Bylnice má 50 minut, ale zatím ještě nevyjel (odjezd měl před 54 minutami)

Takže takto nějak si to sedlo ve Zlínském kraji.

Adam H

Os 14321 – 46 minut
Os 23216 – 50 minut

Hynek

Já mám pár dat ze 17.12. celkově u Arrivy na Zlínsku. Nesledoval jsem sice všechny vlaky, ale tam, kde jsem zpoždění zaznamenal, jsem se pídil proč. Mám zaznamenáno zpoždění 6 vlaků v rozmezí 5 – 10 minut a 5 zpoždění v rozmezí 10 – 15 minut vše z technických nebo organizačních problémů z vlastní viny. Pak tu mám vlak 5463 zpoždění 26 minut z vlastních organizačních příčin a vlak 12220 zpoždění 46 minut z technických příčin (porucha vozidla).

Jiří Kocurek

No právě. Kapacitu vozidla objednává kraj. Ale nadává se na Arrivu.
A co se dieslu pod dráty týká, tak všecky Os 232xx vedeny 810∕814
Ostatně si to může každý proklikat: https://www.zelpage.cz/razeni/19/cr/trate/280/Os/

Adam H

Však jo, to objednal kraj. Diesel jezdil mimo špičku a na rotace na Vsetín a Val Mez (tankování, úklid, …). Večer jezdila jedna 814 z Bylnice, s další se spojila v Lidči a následně se na Vsetíně zase rozdělila na jednu na Val Mez a druhou na Bylnici. Ale to bylo večer, kdy jelo 10-20 lidí. Dnes ale nejede jediná elektrika objednaná Zlínským krajem mezi Horním Lidčem-(Střelnou) a Vsetínem.

Tady toto co se u nás děje je absolutní nekompetentnost kraje a k tomu se přidaly problémy dopravce (Arriva) a máme tu tento paskvil.

Jenda

Když se před lety rozjížděla Jizerskohorská železnice, tak to ČD trvalo cca čtvrt roku než si to sedlo a do Harrachova se například muselo v Tanvaldu přestupovat na 854, nebo i na NAD. Objektivně těch problémových faktorů tam bylo víc, nejen na straně dopravce, ale dnes si na to už také nikdo nevzpomene (nebo raději nevzpomíná).

Alex

A což teprve když Berouský v okolí Tanvaldu experimentoval se svojí Jizerskou dráhou! 😀

M H

Když to tak vezmu, tak personál, vozidla i vybavení si mohli otestovat na jejich komerčním spoji Praha-Nitra a na té městské lince v Praze…takže určitě části problémů mohli předejít, kdyby ovšem chtěli. Všem asi ne, ale většině možná ano…

adamgolias

Dobrý den . Pane MH , nepochybuji o správném směru vašeho uvažování. Ale pro uskutečnění vámi navrhovaného je nutno vzít v úvahu okamžik náboru nových zaměstnanců ( není možné v únoru přijmout 80 průvodcích a do prosince jim platit mzdu a nechat je doma) – z toho plynoucí potíže s narychlo přijatými lidmi mimo obor, mezi kterými jako v každém oboru budou plevy. Dále dobu zácviku ( strojvedoucí přes čtvrt roku,- bylo možné vidět v od října v okolí Prahy vlaky s jejich lidmi v neveřejných vlacích , kde se pravděpodobně snažili o co nejdůkladnější přípravu na svou práci )… Číst vice »

Rogue

Kde si to měli vyzkoušet? Asi takto: co je nám po tom? OT: V oboru, kterému se věnuji já, třeba kdysi dávno první TV Nova před spuštěním „vysílala“ zprávy nevím už jakou dobu tzv. „do zdi“ (nátáčelo se, komentátoři komentovali, atd. výsledek neopustil budovu TV). A to byla taky soukromá společnost. Když se chce, hledají se způsoby, když ne, hledají se důvody…

adamgolias

Vám , stejně jako mě a stovkám jiných je to samozřejmě ukradený kde a co zkoušeli. Nic neobhajuji , jen reaguji na nepomery v kapacitě linky s49 a dnešního stavu. Mimochodem , podovnavate to přesně jak jsem metaforicky naznačil s tím Vencou. Mluvit do zdi a zkoušet techniku nanečisto lze možná v tv nova , nikoli na železnici. Proto existují tzv zácviku , o kterých se píše nepletu li se v zákoně o drahách 266. Proto nelze trénovat v depu a dělat u toho brrm . Nehledám ani důvody ani neobhajuji. Stav věcí mi vadí . Jen jsem uvedl doložitelná… Číst vice »

Rogue

To s TV byl příklad a byl jako OT (mimo téma) i označený. A ta poslední věta byla směřovaná na dopravce, ne na vás. Očividně nechtěli pustit ani o korunu víc, než bylo naprosto nezbytné. Jaksi tady nevím, co si mysleli, s ojetými, ošuntělými vozidly ex-DB Regio…

Peno

Zase, abychom té Arrivě nekřivdili, soupravy a personál pro Zlínský kraj testovala a školila na Baťovce a pokusné cestující jim dělali děti z místních škol. Zjevně to ale nestačilo. Očekával bych, že právě při takovémto provozu se zkušebními cestujícími otestují právě i ty terminály. Zjevně se nestalo, jinak by tyto problémy museli odhalit.

Rogue

Jenže jeden z hlavních problémů je v kraji Libereckém, mj. na Tanvaldských rychlících…

Peno

To vím, ale zrovna problémy s odbavením má Arriva všude. A na to jsem narážel, už i proto, že právě to je podstatou článku.

Miloň

To platilo možná kdysi, ale dnes se v soukromých firmách zachází s režijními náklady velmi opatrně a většina jich nebude nikoho zaměstnávat „nanečisto“ aniž by odváděli ostrý výkon…

Hynek

Pokud to nechtěli dělat nanečisto, jsou dvě možnosti.
1) Mohli si zavést komerční vlaky a pojmout to jako propagační akci (osobáky, nemám na mysli Praha – Nitra) a aspoň malý kousek z tržeb by se jim vrátil, což by se vlastně vyplatilo.
2) Nehlásit se do provozu závazkové dopravy.

Týna

Jsou profese, kde lze působit ihned bez jakéhokoliv zácviku, a nebo jen s minimálním zacvičením. Personál na železnici k takovým profesím dle mého názoru nepatří. A pokud dopravce chce poskytovat kvalitní služby a ty neposkytne bez kvalitního personálu, tak do řádného zácviku investovat musí. I za cenu toho, že potencionální zaměstnance bude platit nějakou dobu před tím, než začnou skutečně pracovat. Každá sranda holt něco stojí.