Arriva vyklízí sever Moravy a Slezsko. Smlouvu na Bílovecko nepodepsala
Skupina Arriva v tuzemské autobusové dopravě přeskupuje síly. Fakticky přitom opouští Moravskoslezský kraj, kde je dosud dominantním dopravcem. V soutěžích
Skupina Arriva v tuzemské autobusové dopravě přeskupuje síly. Fakticky přitom opouští Moravskoslezský kraj, kde je dosud dominantním dopravcem. V soutěžích vypsaných hejtmanstvím ale pět svých oblastí neobhájila a poslední šesté se nedávno dobrovolně vzdala.
Konkrétně jde o Bílovecko, kde firma zvítězila s cenou 36,98 za vozový kilometr, smlouvu s krajem ale nakonec odmítla podepsat. Získal ji tak druhý v pořadí, firma Transdev. „Cena byla nastavena tak, že vyhrajeme i další oblasti. Jenže to se nestalo a za stávající situace bychom nebyli schopni v této oblasti jezdit,“ vysvětlil mluvčí Arrivy Roman Herden.
K tomu firma neuspěla v soutěžích na Rýmařovsko, Krnovsko, Bruntálsko, západní i východní Novojičínsko. V pěti oblastech včetně Bílovecka ji má nahradit právě nový hráč na trhu Transdev, východní Novojíčínsko má nově obsluhovat ČSAD Vsetín.
„Uvolněné autobusy přerozdělujeme do dalších oblastí, kde budou potřeba a které se pro nás naopak otevírají, například na Plzeňsku či Zlínsku. Tyto změny nás netěší, ale k našemu podnikání prostě patří. Konkurence je značná a nemůžeme očekávat, že bude všechno stále při starém,“ napsal zaměstnancům ve firemním časopise generální ředitel skupiny Arriva Daniel Adamka.
Podle Herdena nicméně zatím nejsou k dispozici konkrétní čísla, kolik vozidel a řidičů firma přemístí a kam. Situace v Moravskoslezském kraji se totiž zkomplikovala tím, že v pěti oblastech nebyly smlouvy uzavřeny včas a noví dopravci nestihnou v prosinci vyjet. Jejich nástup se tak odkládá o půl roku. Kraj proto požádal všechny dosavadní smluvní dopravce o půlroční výpomoc. Zatím není jasné, zda se mu jí dostane.
Arriva nicméně i tak nezmizí z kraje zcela. Má zde kontrakty na městskou dopravu, například v Třinci, Těšíně nebo Novém Jičíně.