cargo

V tendrech Moravskoslezského kraje uspěl Transdev. Ze čtyř oblastí vytlačil Arrivu

Největším autobusovým dopravcem v závazku Moravskoslezského kraje je Arriva Morava. Autor: ArrivaNejvětším autobusovým dopravcem v závazku Moravskoslezského kraje je Arriva Morava. Autor: Arriva

Moravskoslezský kraj už zná vítěze série tendrů na zajištění autobusové dopravy v devíti oblastech. Deníku Zdopravy.cz výsledky sdělil náměstek hejtmana

Moravskoslezský kraj už zná vítěze série tendrů na zajištění autobusové dopravy v devíti oblastech. Deníku Zdopravy.cz výsledky sdělil náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka s tím, že už prošly i radou kraje. Výsledky přitom nepostrádají na pikantnosti. Čtyři soutěže ovládl nový dopravce na českém trhu Transdev, který tak z dotyčných oblastí vytlačí Arrivu. Nadnárodní koncern Transdev přitom do České republiky nedávno přivedl Radim Novák, který musel loni v létě z Arrivy po reorganizaci odejít. Novák je jednatelem Transdev Česká republika.

Konsorcium Transdev získalo na úkor Arrivy oblasti Rýmařovska, Krnovska, Bruntálska a západního Novojičínska. Východní Novojičínsko vyhrála společnost ČSAD Vsetín, Arriva Morava pak obhájila oblast Bílovecka. Frýdlanstko obslouží ČSAD Frýdek-Místek, Opavsko a Vítkovsko ČSAD Vsetín. Vítězové jsou vyhlášeni, k podpisu smluv ale ještě nedošlo.

Kraj tendroval v balíku ještě Frýdecko-Místecko a Hlučínsko, tam se ale definitivní rozhodnutí odsunulo na začátek června.

„Z mého pohledu tedy máme fyzicky zajištěnu autobusovou dopravu za přijatelné ceny a za nejvyšší dostupnou kvalitu až do roku 2028. Takže se můžeme soustředit na to podstatné – optimalizovat jízdní řády tak, aby autobusy jezdily tam, kde je lidé potřebují a v časech, kdy je potřebují,“ uvedl Unucka. Na tvorbu jízdních řádů zřídil kraj speciální analytický tým, na podzim chce zároveň spustit kampaň na přilákání nových cestujících ve věkové skupině studentů nad 18 let.

Kraj vypisuje soutěže systémem brutto, kdy dopravcům platí náklady a riziko tržeb nese sám. „Soutěž ušetřila tolik, kolik znamená nárůst mezd řidičů. Takže celkové náklady na autobusovou dopravu v kraji budou po soutěžích zhruba stejné, jako byly před soutěžemi s tím, že řidiči mají výrazně vyšší mzdy, autobusy jsou všechny nové, ekologické, klimatizované, nízkopodlažní, s LCD panely, USB zásuvkami a WiFi,“ doplnil Unucka.

Nově vysoutěžené oblasti Moravskoslezského kraje

Oblast

Předpokládaný dopravce

Cena Kč/vozokilometr

Bílovecko

Arriva Morava

36,98

Bruntálsko

Transdev – konsorcium

37,21

Frýdlanstko

ČSAD Frýdek-Místek

37,38

Krnovsko

Transdev – konsorcium

33,44

Novojičínsko Východ

ČSAD Vsetín

37,86

Novojičínsko Západ

Transdev – konsorcium

37,17

Opavsko

ČSAD Vsetín

37,01

Rýmařovsko

Transdev – konsorcium

35,99

Vítkovsko

ČSAD Vsetín

36,98

Pramen Moravskoslezský kraj

Uzavřeno:

Oblast Třinecko/Jablunkovsko – ČSAD Vsetín a.s. (32,07 Kč/Vozokm)

Oblast Českotěšínsko – ČSAD Havířov a.s. (29,41 Kč/Vozokm)

Oblast Karvinsko – ČSAD Karviná a.s. (35,11 Kč/Vozokm)

Oblast Orlovsko – ČSAD Karviná a.s. (35,23 Kč/Vozokm)

Tagy Arriva autobusy Moravskoslezský tendry Transdev
22 komentářů