Arriva vyklízí sever Moravy a Slezsko. Smlouvu na Bílovecko nepodepsala
Největším autobusovým dopravcem v závazku Moravskoslezského kraje je Arriva Morava. Autor: Arriva
Skupina Arriva v tuzemské autobusové dopravě přeskupuje síly. Fakticky přitom opouští Moravskoslezský kraj, kde je dosud dominantním dopravcem. V soutěžích
Zdravím, nevíte, jestli do jedné z těchto oblastí spadá Jesenicko, nebo zde Arriva zůstává? Díky
Jesenicko do těchto oblastí spadat nemůže, neb patří pod Olomoucký kraj. A pokud vím v něm by se teď nic dít nemělo.
Á, jistě, však je to objednávka kraje, já hlupák. Děkuji
Neví někdo co myslel Adamka tím otevírajícim se Zlínskem?
Ve zlínském kraji v záři bude výběrové řízení na dopravce od Prosince 2019. A jelikož se teď ČSAD Vsetín potažmo Zemek (největší dopravce v kraji) dost vyšťaví s penězi tak Arriva a další budou mít šanci.
Podívej se zde : https://stavebnionline.cz/Profily/profil.asp?Typ=2&ID=113&IDZak=6573
Zemkovo království může zachránit jen to, jestli nepůjde sedět za zpronevěru i senior. A Kraj s Čunkem ho moc nepodpoří i to prohlášení kde vede souběžně autobus a vlak, tak dotace kraje půjde jen vlaku jsou stavěný pro cestující, kteří už vlakem jezdí za méně jak autobusem se slevovou kartou a ne pro majitele zemka(vsetín, krodos, housa atd.)
Uvidí se.. Ve VŘ rozhodně počítám s Arrivou, ČSAD Vsetín a ČSAD Uherské Hradiště. Ale řekl bych že i Transdev bude mít zájem a možná i „vzdálenější“ dopravci jako Psota nebo Bors? Uvidíme.
Zajímalo by mne, s jakými náklady na km jezdí Student Agency a dopravci jezdící pro flixbus. I když je pravděpodobné, že budou mít jiný nájezd kilometrů a hlavně jiné vytížení v čase, na druhou stranu větší pořizovací cenu autobusů.
A hlavně neprovozují regionální dopravu, která má úplně jiný charakter než dálková.
železničář v důchodu: Spíše je to o tom, jak lépe naplánovat provoz autobusů, aby více jezdily a méně stály. V prvních letech třetího tisíciletí se nakupovaly pro regionální dopravu převážně autobusy 12 či 12,8 m. Dneska už mám pocit, že 10,5 m je standard, 12 m bus jen na vytížených linkách. Harmoniky a tříosé autobusy už v regionální dopravě téměř neuvidíte.
Souhlas – ono leckde je i ta délka 10,5 metru na skutečně potřebnou (= běžně využívanou) kapacitu až zbytečně velká a poskytuje víc než dostatečnou rezervu pro náhodnou (předem neobjednanou) mimořádně zvýšenou frekvenci. Větší (kapacitnější) vozidla už jsou potřebná spíše jen pro příměstskou dopravu v lidnatějších aglomeracích.
Naopak, v posledních cca 12 letech přibylo linek s triosakama popř. kloubakama celkem dost. Hlavně v PID a Jmk. Nebo i Ústeckýmimo kraji. Jako standard se uvádí bus 12m.
ty tříosé autobusy se jenom přesunuly jíinde, kde jsou jiné mosty a prostě do vesnic jim zakázali jezdit. Třeba ares má pohotovostní přes 15 tun a jezdil u nás přes mostky kde byla značka 12 i 10 tun. Ale i tak je vidět ubytek cestujících.
Na které konkrétní lince je vidět úbytek cestujících? Já si jej všiml třeba u vlaku do Čisté.
Svojsin: V jihočeském kraji mám pocit, že na hodně regionalnich linkach za posledních 5 – 10 let se snížili počty pasažérů 5 – 10 %. Nezavisle na dopravci.
noerf: V Jihočeském na Vysočině a všude tam, kam jedou 4 spoje denně v kladiva a o víkendu nic, šly počty cestujících posledních min. 15 let do kopru. Dnes není nikdo zvědavej, aby vám z práce po ujetí spoje třeba 14:45 jelo něco dalšího v 18:10, nebo dokonce nic(okres Třebíč je vom sqělej). Je jasný , že pro některý totálně vybydlený oblasti nemá cenu dělat nějakou často jedoucí taktovou dopravu, ale třeba právě Vysočina neměla solidní dopravu ani mezi městama. Poslední roky se to lepší s tím, jak se připravuje IDS, tak snad to tam jednou proběhne, zatím se to… Číst vice »
Kéž by vyklidili i PID. U nás jezdil Bosák a Probo Trans a po převzetí Arrivou to byl pěkný sešup dolů.
Nebo možná právě to omezení provozu v MSK může paradoxně pomoci zlepšit situaci v PIDu …
Jako že by se někdo odstěhoval z baráku na Moravě na sídliště do pronájmu v Praze…. To by ti řídiči museli být padlí na hlavu
Různých „záskoků“ z jiných oblastí ČR bylo, pokud vím, v PIDu zejména v posledních cca dvou rocích poměrně dost – a když uvážím, jak je mnohdy „krkolomně“ („týdňovkami, apod.) zajišťována NAD při výlukách na železnici, tak bych se vůbec nedivil ani tomu, že by personální problémy ve střední Čechách podobně řešila i ARRIVA i v příštích měsících a letech.
Myslím, že řidiči v klidu zůstanou na Moravě a přejdou k novému dopravci. Proč by se tahali do Prahy?
To je samozřejmě dost pravděpodobné – bude-li je ovšem ten nový dopravce všechny potřebovat: pochybuji, že by šel do soutěže s tím, že by sám neměl zajištěno ani základní personální pokrytí vysoutěžených výkonů a riskoval, že dopadne jako ČSAD MHD Kladno při rozšiřování působnosti PID.
No tady na Kladně je to masakr, o tom žádná
Jen doplním pro úplnost tak MHD v MSK provozuje i v Bruntále, Krnově a Studénce