Dopravci Železnice

Arriva vyjede částečně bez zdvojených souprav, jednotky bude přetahovat na údržbu bobinou

Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Kvůli eliminaci zpoždění bude mít Arriva záložní posilovou jednotku v Jaroměři.

Nástup společnosti Arriva vlaky na rychlíky linky R14 mezi Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem přinese i netradiční řešení údržby. Kvůli chybějícímu zázemí na trase bude muset dopravce jednotky řady 845 přetahovat do svého depa v Praze – Malešicích.

Údržba bude probíhat v našem provozním zázemí v Praze-Malešicích s výměnou vozidel v Ústí nad Labem. Část těchto soupravových jízd může být realizována s využitím naší elektrické lokomotivy řady 140,“ potvrdil nasazení lokomotivy přezdívané Bobina mluvčí Arrivy Jan Holub.

Po loňském nepovedeném startu na rychlíkových tratích má Arriva šanci na reparát. I teď firma tvrdí, že je připravena. Dopravce čeká i jiný provozní koncept, než mají dosud České dráhy. Budou mít jen osm minut na obrat soupravy v Pardubicích, kde dosud vlaky Českých drah čekají téměř dvě hodiny.

Kvůli krátkým obratům bude záloha v Jaroměři

Podle Holuba jsou obratové časy v Pardubicích přiměřené délce trasy rychlíků a aktuálním rezervám v jízdních dobách. „Naše jednotky umožňují dosáhnout minimální délku obratu tři minuty, protože se v koncových stanicích nemusí souprava objíždět hnacím vozidlem,“ dodal Holub. Z Pardubic do Rosic se budou rychlíky i nadále spojovat s osobním vlakem Českých drah do Chrudimi. Tak se dosud děje u rychlíků ČD.

V ostatních koncových stanicích má Arriva více času na obrat: v Ústí nad Labem 55 minut, v Liberci 35 minut. Podle Holuba je navíc u Pardubic rezerva v jízdních dobách v jízdním řádu. Firma má připraveno i jiné řešení pro eliminaci zpoždění: posilovou jednotku Jaroměř – Pardubice.

V případě vysokého zpoždění vlaku z Liberce tak posilová jednotka z Jaroměře odjede včas v souladu s jízdním řádem a bude tak současně zajištěn i včasný odjezd obratového vlaku z Pardubic. V Liberci bude deponována záložní jednotka pro případ nutnosti operativního posílení kapacity soupravy nebo technické závady na jiné jednotce,“ dodal Holub.

Ze Slovenska přejíždí Desira pro provoz v Libereckém kraji

Arriva nezačne se zdvojenými soupravami v celé délce trasy, jak se původně předpokládalo. Firma to vysvětluje současnými nízkými počty cestujících. „Z Liberce do Ústí nad Labem bude prozatím jezdit jedna jednotka, stejně tak i v úseku z Liberce do Jaroměře, na vlaku bude vždy zařazena alespoň jedna jednotka 845.3 s toaletou dostupnou pro vozíčkáře. Od Jaroměře do Pardubic budou v obou směrech po převážnou část dne jezdit dvě jednotky,“ dodal Holub.

Podle něj je firma připravena nasazovat při nárůstu počtu cestujících více jednotek. „V cílovém stavu by v období týdenních přepravních špiček měly být na vybrané vlaky v relaci Pardubice – Liberec nasazovány až 3 jednotky řady 845,“ dodal Holub. Pro strojvedoucí má Arriva nástupní místa Pardubice, Stará Paka, Turnov, Liberec, Česká Lípa a Ústí nad Labem.

Arrivu čeká od zítřka i další změna. Podle smlouvy s Libereckým krajem by měla zajišťovat všechny vlaky na lince L3 z Liberce do Staré Paky nízkopodlažními jednotkami Siemens Desiro. Část převáží v noci ze Slovenska, kde dosud jezdily pro RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem.

235 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jedem

Strojvedoucí společnosti Arriva jsou taky lidi jak budou stíhat si Pardubicích dojít na toaletu a najíst se. To za ně bude řídit letuška a budou další projetý návěstidla a pořezaný výhybky?

DOPRAVAK 01

Dotaz na personál ARRIVA: Jak jste byli proškoleni v postupu a jak prostupujete, když na Vás cestující vytáhne aplikaci Můj vlak?

švestka

V tom případě jak je personál ČD proškolen a jak postupuje, když na ně cestující vytáhne aplikaci Jízdenky RJ?

DOPRAVAK 01

Píšete tu nesmysly, aplikace RJ neumí prodat jízdenku SJT, aplikace Můj vlak ano

Hon

Úplně normálně. Vezmu POP zapnu čtečku, načtu jízdenku. Jelikož si cestující koupí jízdenku na konkrétní vlak, takže to bude jízdenka OneTicket, protože ten spoj neprovozuje společnost ČD, a.s. ještě nějaké otázky ? Jo a nejsem z Arrivy.

DOPRAVAK 01

Přesně jak píšete. Jde mi o to, zda to vědí hlavně průvodčí těchto dopravců. Na první pohled je to nelogické a asi bych se dost zlobil, že mě personál Ariiva vyhodí z vlaku, nebo se pře, že jízdenka z aplikace Můj vlak neplatí, přestože mám přes Můj vlak koupenou platnou SJT.

Martin

Jízdenka OneTicket není na konkretní vlak, je to otevřená jízdenka.

Hon

Což máte pravdu, ale v aplikaci „můj vlak“ si zvolíte konkrétní vlak, kterým chcete jet, aplikace ví, že tento spoj neprovozuje společnost ČD, a.s., tak to automaticky vydá OT. Pokud jsem se špatně vyjádřil, omlouvám se.

Hon

Nebo konkrétně tuto linku, abych upřesnil.

Dominik

Tak zrovna Liberečáky zatím Můj vlak vyhledat neumí, a táhne to přes x přestupů vlaky ČD.

DOPRAVAK 01

Opravdu? Na mé aplikaci to funguje. Zkuste se podívat do nastavení a tam nastavit volbu „dopravce“ jako Vlaky ČD a nekomerční vlaky jiných dopravců“

Dominik

Se změnou GVD se mi asi nějak špatně aktualizoval Můj vlak, protože mi to nenachází žádné vlaky v ZDO, které jezdí jiní dopravci, přitom předtím mi to v pohodě našlo a nastavení mám v pořádku.

Lada

Až na to, že SJT právě není na konkrétní vlak

Hon

Také jsem psal další příspěvky, abych to napsal lépe. V aplikaci si musíte najít spojení, poté zakoupit jízdenku… Takže aplikace vyhodnotí, že na této lince jezdí soukromník, tudíž automaticky dá OT.

PS.: Pokud to dokážete napsat lépe, sem s tím. Jinak mi připadá, že chcete akorát zase šťourat…

Pat

Úplně normálně. Načtu kód z jízdenky. Jsem zvědav, kdy někdo přijde s jízdenkou z aplikace ČD.

Bivoj

A uznají průvodčí ostatních dopravců elektronickou jízdenku One tiket, pokud nadiktuji šestimístný kód jízdenky koupené na webu ČD ? Například jízdenka z Plzně do Loun. Dva přestupy, tři dopravci.

robert

Když jsem dělal optimalizaci autobusového provozu MHD v jednom českém městě, dal jsem si za úkol co nejvíce snížit počet režijních kilometrů. I když to dopravce ocenil, stejně město můj návrh zamítlo, protože to prý prodražovalo provoz. Když jsem jim oponoval, dál se se mnou nebavili. A teď vidím, že o zbytné a zcela neužitečné jízdy není nouze ani na železnici, kor v rukou takových diletantů jako je Arriva. Zaměstnají mašinu na dobu, kdy by mohla plnit úkoly jinde a navíc je to na železnici o to těžší, že bude zase režijní jízdou blokovat propustnou kapacitu tratě. Nechápu, jak tihle… Číst vice »

Iveta

No a já zase dělal turnusy vlakovým četám a opravdu bylo lepší někdy poslat četu RG ,než ji nechat čumět několik hodin v obratové stanici a platit to.A to ,že zavedu vlak jen proto ,že je levnější přesunout prázdnou soupravu z bodu A do bodu B ,protože blbec vymyslel tabulku jak se počítají výkony.A k Vašim autobusům u nás najíždí do vesnic pro školní spoje busy jako linka ,přes všechny zastávky a nikdo s tím nikdy nejede ,tak není náhodou lepší poslat to po hlavní silnici ,kde je to kratší třeba o 10 km(režíjně) ?Tak ,že to ten provoz asi… Číst vice »

robert

Samozřejmě že nemělo. Tak prostě utrácí dál za režijní jízdy.
Moje návrhy jsou staré asi 6 let. A později jsem se dozvěděl, že seškrtali několik spojů, aby měli ty režijní jízdy z čeho zaplatit. To bylo 4 roky před koronavirem. Využívám poznatků z teorie grafů a operačního výzkumu, co se obvykle používá v zahraničí. Ale prostě oni jsou chytří, tak teď město trpí ještě větším počtem aut než dřív.

Dominik

On papír toho snese hodně, zvláště, když to vymýšlí někdo, kdo v reálnému provozu nebyl, to se to vymýšlí jedna radost.

robert

Tím se možná řídíš ty, ale já v tom městě od narození žiju, v dopravě pracuju a každý den ji využívám. A teď mudruj, chytráku.

Dominik

Naopak, já se musím řídit tím, co ti chytráci nahoře vymyslí, i když to občas odporuje zdravému rozumu.

Já taky každý den jím chleba, ale to ze mě nedělá pekaře. Vy například kritizujete rg jízdu, jako něco špatného, co jen prodražuje, či blokuje kapacitu, ano z ekonomického hlediska možná, ale napadlo Vás třeba, že lepší řešení v ten moment neexistuje, byť to po stránce ekonomické není ideální?
Jasně je lepší, když mašina jezdí, ale jezdit bez zálohy je blbost.

robert

Pleteš si mě s někým. Žádný chytrák nahoře nejsem. Jsme na stejné úrovni.
Lepší řešení existuje, ale poznal jsem, že dost lidí není ochotno o nich přemýšlet.

xyz

„A teď vidím, že o zbytné a zcela neužitečné jízdy není nouze ani na železnici, kor v rukou takových diletantů jako je Arriva.“

Na opačnou stranu pomyslných vah můžete umístit úsporu vzniklou nezřizováním dalšího provozního zázemí.

Mimochodem, Arriva není jediná v této věci – viz i LeoExpress Tenders z Orlicka a depem v Praze.

Kamila

LeoExpress Tenders do depa do Prahy nejezdí. Tipuju, že kdyby jezdili do depa k ‚matce‘, tak do Bohumína, mám pocit, že ani Flirty nejezdí do depa do Prahy. Naftu tankují v Letohradě, depo mají v České Třebové.

Ludva

Ten má ale zázemí i v Č. Třebové.

robert

Hodně špatná úvaha. Taková malá výtopna se ti vrátí rychleji, než zablokovaný slot ŽDC, pohonné hmoty, poplatky za ŽDC atd.

Leinad

Tak si mohl dát nabídku výhodnější než Arriva

Krušnohorec

Tohle výborně vyřešil Ústecký kraj. Když Regiojet UK přejíždí z Mostu do Prunéřova není to RG jízda, ale je zavedena v JŘ. Počet cestujících – občas jeden.
Když v tu samou dobu přejíždí 814+914 z Chomutova do Mostu a někam dále je to RG jízda.

Leinad

Neříkám že taková situace není, ale mohl bys to publikovat?
A jsou k tomu další důvody? Jak tu někdo zmiňuje školní spoj manipulačně versus účelovou jízdou (kterou nikdo nejede).
Ohledně té Arrivy, není jízda levnější než držet vlastní depo?
Držím palce se založením vlastního dopravce nebo nalezením místa.

55p

Viz 3., 5. a 6. turnusový den. Vlak 1357 klidně může točit jednotka od 1354:
sledovani.55p.cz/arriva_814_2021/

robert

Nemohl. Je to duševní vlastnictví dopravce.
Držím palce s řešením těchto problémů, pokud vůbec problematice rozumíš.

Mireček

Dej hlupákovi moc.Vidim v tom velké problémy,které budou vysvětlovány,že s tím nepočítali apod.

Marcel Štancl

Die Länderbahn by se nikdy nedostal do Liberce, kdyby ČD byly ochotny řešit Peáž Hrádek nad Nisou – Varnsdorf a okolí. Nechtěly to proto to musel vzít soukromník. Nyní se diví, že má soukromník úspěch?

Filemon44

A jak to „řešení peáže“ mělo podle vás vypadat?

Ondra L.

Die Landerbahn je asi takovy soukromnik jako ceske drahy

Marcel Štancl

To asi ne když ho v Liberci chtějí.

Ondra L.

Ja to nemyslel tak, ze bych rikal, ze jsou stejny jako ČD v kvalite, ja to myslel tak, ze die landerbahn je pres materskou firmu ve vlastnictvi italskych statnich drah, tedy ze to neni „soukromnik“

Tom Hrabě

v pripade teto konkretni linkybyl hlavne duraz na moderni vozy. Monopolni statni drahy by tady jinak jezdily dalsi desitky let historickymi vlaky (sukafony a hypernovy). Teprve postupna ztrata monopolu a duraz nejen na nizkou cenu, ale i na kvalitu donutila statni drahy k nasazeni modernich vlaku. Diky tomu jezdi do Tanvaldu vyhradne Stadlery a do Frydlantu jezdi veteranska hypernova pouze par spoju ve vsedni dny do Jindichovic.

Gkukan

Vždy jsem nadával na ČD, ale po zkušenostech s arrivou a další teď si nevzpomenu (jezdí na jihu Čech) ,tak jsem musel změnit názor a pokud je možnost vyhledavam spojení ČD.

Zdrasa

Tak jsem zvědavý, jak to zvládnou. Jinak tušíte někdo, jestli plánují ČD nějaké hromadné propouštění pokladních na Liberecku? Co jsem koukal, tak se stanou víceméně zbytečnými na poměrně dost místech, třeba v Semilech jsem našel za celý den jeden vlak ČD, v České Lípě to bude po sebrání osobáků to stejné.

Pepa

ČD se budou muset rozhodnout, zda budou provozovat vlaky bez pokladen nebo pokladny bez vlaků. Obojí vzhledem k přístupu většiny objednatelů nelze.

Gwann

a až ty pokladny zavřou, to bude řevu, od všech těch milovníků konkurence, jak by mohli prodávat jízdenky pro ostatní…

Petr Novák

Kdyby ti „soukromníci“ (uvozovky kvůli Arrivě a Länderbahn, kteří jsou vlastněni státními železnicemi) byly co k čemu, tak na ty pokladny dají své lidi. Ale to oni určitě neudělají, protože nabídli podnákladové ceny a tak na pokladny už nezbývá. Maximálně tak dají automaty (a takovou stanici pak považují za „obsazenou“, tedy ve vlaku pak účtují pisné), ale často ty automaty dají až do vlaků, ze kterých seberou průvodčí. Hlavně že se ušetřilo.

švestka

Je to spiknutí proti ZO ROH Svazu Pokladních ČSSR – doporučuji stávku!

Michal

Vy umíte vždy pobavit.Nebýt Vás,tak se ani nezasmějeme.Už i pan Sůra si Vás dělá srandu.Zamyslete se nad sebou než něco napíšete.

BDT

Nádraží patří SŽDC alespoň myslím( pokud se pletu, opravte mě prosím), nešlo by, aby na nádraží seděl zaměstnanec SŽDC a prodával jízdenky?? Samozřejmě za procenta z jízdenky nebo fixní poplatek od dopravce jehož jízdenky prodává.

Zdrasa

Upřímně si myslím, že by to bylo nejlepší řešení, možná v menších stanicích klidně jen ten automat, ale prostě jeden od SŽ a v těch větších jejich pokladní, kterým by se řeklo, od koho chcete jízdenku.

Leinad

Ať se pokladní ptá, pokud v dané situaci má smysl více možností.
Většinou by stačilo 1) Místní IDS 2) SJT pokud nevychází dráž a platí ve všem.

ABC

Zaměstnanec SŽ to nebude dělat zadarmo, takže dokud to nebude ve smlouvách s objednateli, tak to neřeší vůbec nic.

Dominik

Na provizi, se to díky státním slevám nevyplatí, proto SŽDC vypovědělo smlouvy s ČD.

Leinad

Mě se stejně moc nelíbil přístup, kdy fakticky výpravčí má svou práci a odbíhá, ale tarifně je to obsazená stanice.
Ale byl by problém počítat provize z neslevnene částky?

Leinad

Má objednavatel nějaký důvod platit dopravci za provoz pokladny s prodejem komerce? Proč by Praha/Středočeský kraj platil ČD za to, že na Hlavním prodávají lísky na Pendolino?
Navíc s výjimkou JMK, Modrogumí pokladní řady prodávají co nechci (na Praha -Beroun prodají jízdenku, která neplatí v Arriváckèm rychlíku, i automat PID se chová lépe)

David

Pohledem cestujícího bude tato změna z bláta do louže.

Martin

Končící soupravy ČD řady 843 jsou o deset let „mladší“ jak nastupující soupravy Arrivy řady 845, ale komfort cestování v nich byl na úrovní sedmdesátých let minulého století.

Šejdr

Ovšem všechny vlaky na R14 měly také jeden nebo dva Btn a ty pohodlné jsou. Svého času jsem R14 pravidelně využíval a zásadně nastupoval do Btn. Do 843 jsem musel jít tak 10x do roka – když ze zadní části vlaku létaly střepy a v Pardubicích čekali zakuklenci s obušky a antony, protože v zadních vozech jeli baníkovci, zbrojováci nebo olomoučáci z fotbalu z Liberce, Jablonce nebo Hradce. Mimochodem, jsem docela zvědavý, jak se k tomuto problému Arriva postaví. Jestli se stejně jako ČD smíří s tím, že do Pardubic přijete poblitý a poničený vůz, nebo ta hejna ožralů vyhodí… Číst vice »

noerf

Arriva: takové cestující mohou vyhodit z vlaků na prvni zastávce, nebo vůbec neumožnit přepravu. Záleží na dopravci, palubním personálu a součinnosti policie či bezpečnostní agentury.

Jaaa

Ale kdepak, dokud se nezačnou chovat proti přepravnímu řádu, tak musí přepravit.

A někde v kopcích mezi Horní a Dolní je už pozdě.

Brumla

No nepostaví, vlak se objedná u ČD a bude to. Vlak vypráví dle nařízení Supermana Havlíčka ČD

Novotny

A to budou spojovat Desira a 845 do jedne soupravy v pripade mimoradnosti nebo zpozdeni? Asi novinka na drahach.

8 minut je v Pardubicich opravdu kratka doba na obrat. To bude pravdepodobne zpozdeni pravidlem. A zadna zaloha v Pardubicich nebo Liberci.

A kupovat jizdenky pres automat to bude taky luxus.

Mozna bonus to, ze jizdenka bude o neco levnejsi nez doposud pro cestujici.

Tak se nechame prekvapit.

Avlaky

Proč by je spojovaly?

tobi

Desira budou jezdit na OS nikoliv na R takže žádne spojování ty jezdí pro Liberecký kraj

švestka

ČD mají taky na různých místech krátké obraty a když má vlak velké zpoždění, tak ho otočej o stanici dřív (třeba v Říčanych místo Strančic) a cestující jsou jim někde. Doteď s tím šotoušci problém neměli a považovali to za moudré řešení.

Filemon44

Myslím, že správné není ani jedno ani druhé,ale při hustotě dopravy na trati Praha-Benešov má obrat v Říčanech na cestující přece jen menší dopad….

Miloš

Jednotky /viz.článek/ umožňují obrat za 3 minuty.No je to stroj.Ale pro mne z pohledu strojvůdce je to poukázka na „průšvih“/.Asi jsem nemehlo,ale já to s 471 nikdy pod 6-8 minut nezvládl.No jsou tací „rychlíci“co to zvládnou i za tu cenu,že pak za jízdy čůraj do petek.

Leinad

A dá se při tom střídat?
Fíra A vlak přiveze, fíra B ho odveze, v metru se při tom nemusí potkat a obráceno je dřív než by se přešla délka soupravy.

adamgolias

může mi prosím někdo vysvětlit tu jaroměřskou zálohu? to tam bude stát mašinka i s fírou , který když se bude jezdit bez zpoždění tam proleží směnu? a těch 8 min, to je i se zkouškou brzdy po připojení čd? a kdyz fira pojede 3 h z lb do pu a hned zpět , tak on nemusi jist , pit , vymesovat , nebo ma po ceste par minut volna? dekuji

Vid

To by mě také zajímalo, jestli to bude jezdit jeden strojvedoucí naostro Liberec – Pardubice – Liberec nebo se budou v Pardubicích střídat a ten co přijede pojede až za dvě hodiny a vystřídá ten další rychlík? Jestli 6 hodin jet v kuse, tak se nedivím, že od ČD k ARR nikdo nešel. Případně by se fírové mohli střídat v té Jaromeři. Aby tam celý den na té záložní jednotce neležel jen jeden strojvedoucí.

Kuba

Mně to přijde z textu poměrně zřejmé: Pokud jednotka od Liberce pojede včas, tak se k ní za jaroměřská přikupluje jako posila nejvytíženějšího úseku, v opačném případě pojede do Pardubic sama, aby zajistila včasný obrat.

PMa

Jaroměřská bude jezdit mezi Jroměří a Pardubicemi na straně k Pardubicím. Strojvedoucí z Liberce najede, přikupluje, spojí dvojčlen a má do Pardubic pauzu.
V Jaroměři se zase zadní odpojí a čeká necelou

kom

cirkus arriva vyjíždí 😀

Martin V.

V poslední větě je odkaz na článek z ledna, kde je v druhém odstavci napsáno: „… z Liberce do Staré Paky. Zde sice již jednotky Siemens Desiro jezdí, jsou ale zapůjčené od Deutsche Bahn. „Část vracíme DB, část přesuneme na pražskou Městskou linku,“ řekla Adamka.“

Přesun do Prahy platí? Budou od zítřka na pražské tangentě zase jezdit Desira?

Arriva průvodčí

Dle smlouvy Arrivy s Prahou musí na S49 jezdit od 13.12. nízkopodlažní jednotky takže ano

Avlaky

No mělo by to být tak, že na S49 i v Libereckém kraji budou jen Desira , takže asi žádné vracet nebudou

noerf

Desiro si půjčují od leasingovky, které Regiojet, nasazoval na trati Bratislava – Komarmo.

Zabakovec

8 či 3 minuty na poctivy obrat včetně alespoň močení?.. Takjo no 🙂 staci aby prselo nebo tak a uz to bude celkem castej důvod zpozdeni na obratu a nahradni jednotka bude zaskakovat

xyz

Ty rychlíky mají nějaké ty pobyty (které může strojvedoucí využít pro návštěvu WC) i na trase – např. ve Staré Pace nebo Jaroměři, tzn. není to o tom, že „na WC jedině při obratu v Pardubicích, pak už zase nikde“ (pokud vůbec platí, že ostré obraty budou mít i strojvedoucí).

Hsns

Možná se zajímáš o dráhu, to ti neberu.Neberu ti ani to, že nemáš rád ČD,ale o práci strojvůdce víš úplné hovno.Tak se aspoň k tomu nevyjadřuj.

Martin

Proč taková slova jako hovno, prostě xyz se slušně zeptal. Kdysi na idnes vyšel tento článek, lze dohledat:Místo záchodu máme kbelík, zlobí se strojvůdci. Podle ČD to patří k profesi
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/misto-zachodu-mame-kbelik-zlobi-se-strojvudci-podle-cd-to-patri-k-profesi.A090826_150222_domaci_abr

Michal

On se xyz ale na nic neptal.On má ve všem jasno.

Filemon44

Osobně tipují, že ostré obraty má jen technika,ne lidé…. navíc jak tu někdo píše,lze do toho zapojit i toho záložního strojvedoucího z Jaroměře.

Vlk

Celou Arrivu už měli dávno vyhnat z republiky !!!

Arriva průvodčí

I ČD režijky neberem

Krušnohorec

Vy jste průvodčí nebo „steward“? Máte dopravní zkoušku nebo ve vlaku fungujete jako pokladní v megahypersuper?

Pink

Bordel jak v tanku.

Obyvatel zlínského pralesa

Here we go again…hlavne ze rikali, jak jsou připraveni :DD

Avlaky

A oni nejsou?

robert

Máš pocit, že jsou?

Pavel

Oprava – nesnaží (autokorekt je sviňa)

Pavel

Náš pokrok by jinde nazývali krokem zpět. Jsme rozvojová země, nebo co? Ani se to nestačí skrývat ! My si to necháme líbit?

Ludva

Ano je to k smíchu i k pláči najednou. Budou 35 let staré jednotky přetahovat přes třetinu republiky 60 let starou lokomotivou, protože si nejsou schopni v kraji, kde mají téměř monopol pořídit depo. Vskutku moderní dynamický a progresivní dopravce.

Beny

Upřímně nevidím pro dopravce smysl budovat depo když nemají jistotu, že tam budou i za 2/5/10 let. Pronájem to jo, ale zase sypete peníze konkurenci

Jerry

Ve Vsetíně si Arriva depo ČD pronajala.proc ne v Liberci?

Arriva průvodčí

A berete do úvahy že 845 mají po generálce a 843 jsou jen přelakovane ?

Ludva

Pane průvodci, někdy je opravdu lepší nic nepsat. Takto jen ukazujete jaké odborníky Arriva zaměstnává. Je úplně jedno jestli je něco po generálce, nebo dokonce úplně nové. Stejně po ujetí určitého počtu kilometrů musí jednotka absolvovat určitou údržbu. A to budete s každou maličkostí jezdit do Prahy ? Třeba se závadou na informačním systému, nebo plánujete takovéto věci prostě neřešit ? Jen bych vás chtěl upozornit, že ČD za nefungující informační systém inkasuje pokuty.

Arriva průvodčí

Prostě říkám 843 sou jen přestříkané a 845 mají celý nový interiér i když jsou starší

MHD

Jen upozorňuji, že interiér 845 po generální opravě stále nedosahuje kvalit 843 bez generálky. Tj otevíratelná okna, rozestupy sedaček, sklon opěradla atd.

Jerry

Na motor se nesáhlo a má zvuk jak stará vetrijeska a taky tak hulí

tecka

Ten automobil se jmenoval Praga V3S.

Pajos

No je třeba také říct za B: 843 nejsou tak staré jak byly 845 když na tu rekonstrukci šly. To ale neznamená že ty 843 by si tu rekonstrukci už nezaslouzily

Spacir

No, a v tom novém interiéru mám otlačené kolena, protože je asi dělaný pro křováky s výškou 150 cm. To nám ale MD dobře vybralo.
Asi v tom žádný z těch úředníků niky nejel.

Arriva průvodčí

Jo ještě chci poznamenat že režijku ČD ve vlaku ARR neplatí

Pajos

Můžu se zeptat proč tento naprosto zjevný fakt po několikáté v diskuzi opakujete? Předpokládám že mluvíte o „rezijkach“ CD/SZ. Stejně tak by tu mohl napsat průvodci CD že v jejich vlacích neplatí „rezijka“ ARR … Ale to přece každý ví ne? Díky za odpověď

Jeden fíra

A on s tou ARR bude nějaký od ČD jezdit ? To půjdu radši pěšky. Mě stačí když vidím, jak na perónech před vlakem hulej a v druhé ruce mají kafe. Půlka z nich je potetovaných a tak zajímavě oblečených

švestka

Ještě tu chybí šotovýhružka, že si všichni koupí auto, když tam nepojedou ČD.

Pajoš

Jelikož vlastnit dnes auto je naprosto běžná věc, tak že by si ho někdo kupoval kvůli nějaké změně dopravce považuji za dost nepravděpodobné …

švestka

S tím autem máte samozřejmě pravdu, nicméně někteří Ultra-ČD-šoto takto rádi vyhrožují a auto dokonce ani nemají. Akorát si ho stejně nekoupí, ale pojedou jinam a cestou budou nadávat na liberalizaci.

Filemon44

Čím dál víc na mě působíte dojmem člověka, který byl od ČD odejít kvůli chlastu nebo zpronevěře a teď si léčí mindráky.Ale abyste se nedivil,to neodpouští žádný zaměstnavatel…

švestka

A taky nesmí chybět šotoúvaha, že každý kdo dělá pro fuj, fuj soukromníka byl po zásluze vyhozen od ČD. Jenže kdyby to byla taková banda zkrachovalců, tak jsou těžko soukromníci každy rok větší a větší, takže ve skutečnosti akorát u ČD zůstávají zkrachovalci, kteří jsou rádi, že jsou rádi a nikde jinde by je nevzali.

Pajoš

Tak příspěvek pana Filemon44 není zrovna dvakrát korektní, ale Váš příspěvek taky moc smysl nedává. 1. Jsou podle Vás zkrachovalci ti zaměstnanci nebo ti soukromníci?
2. „zvětšování“ „soukromníků“ není způsobeno přechodem zaměstnaců ČD k nim a následným získáváním výkonů podle počtu zaměstnanců, ale právě naopak
3. poslední větu mám brát jako tak, že všech těch cca 20tis zaměstnanců ČD jsou nezaměstnatelní lidé? a jako důkaz podle Vás je to, že nepřešli k jinému dopravci, když je k tomu nic nemotivovalo?
Díky za vysvětlení

švestka

Tak vidíte, že to byla reakce na pana Filemona, který a nejen on tady používá podobnou rétoriku. A samozřejmě máte pravdu, nic není černobílé, jen si tak říkám, že lidé kteří rozdmýchávají a začínají s bláboly, že každý u soukromníka byl vyhozen od ČD jsou přesně ta jinde nezaměstnatelná kategorie…

Pajoš

Tak reakce na pana Filemona44 a jeho příspěvek je jedna věc, ale paušálně říct, že všichni zaměstnanci ČD jsou jinde nezaměstnatelní a zkrachovalci je věc druhá. Oni s tím příspěvkem nemají nic společného a možná s ním ani nesouhlasí, ale najednou jsou zde takovým nevybíravým způsobem osočováni … raději se v tom nepitvejme. Přeji hezkou neděli 🙂

Filemon44

Promiňte Švestko,ale pokud někdo během deseti minut třikrát „varuje“, že ve vlacích ARRIVY neplatí,režijky, což mu nikdo nevyvrací a rozumí se to tak nějak samosebou, úspěšně pochybuji o duševním zdraví takového jedince a klesá u mě na stejnou úroveň jako včera (právem) kritizovaní „zaměstnanci ČD“ za šíření letáků na lince R 14.

Gwann

vaše věcné urážky Českých drah…jsou na odborníka. mate problém, reste ho

Filemon44

Pane Arrivo průvodčí,pokud chcete posloužit svému (novému?)chlebodárci,tak Vás upozorňuji, že to děláte zhruba stejně blbě jako včera autoři letáků na R 14….

noerf

Závadu na informačním systému vyřeší technik, který bude v Liberci nebo tam dojede autem z Prahy.

adamgolias

😂🤣

švestka

Ten nebere do úvahy nic, to víte Ludva má před očima modro.

Gwann

a vy před očima rudo jen vidíte nátěr najbrt

malý bobeš

A teď si představte ten křik, kdyby si depo v Liberci postavili před podpisem smlouvy (tu podepsali VČERA)… Podvod je to – nemůžou vědět, že ty linky dostanou a už si staví depo???

Martin

Kdyby ČD vyklidili Liberec úplně, co by bylo s nádražím a depem ? Budou z toho domy duchů nebo to celé zbourají a na každé nástupiště přivezou pět unifikovaných betonových zastávek ?

Spacir

Proto taky mohli nabídnout nižší cenu. Odepsané šroty, žádné zázemí, to se pak šetří….

Ludva

A už má Arriva vypsané výběrové řízení na montáž ETCS do té Bobiny 🙂 .

Avlaky

Jakože je pravda že by si měla pořídit

Ares

Proč na to vypisovat výběrové řízení? To není národní dopravce.

noerf

Vzhledem k tomu, že mají smlouvu na dva roky, tak rok 2025 řešit nepotřebují. A také můžou dotáhnout jednotky do Pardubic, Ústí, pověsit za nákladní vlak, který bude veden lokomotivou ETCS a budou to mít v klidu. Kdo chce hledá řešení, kdo nechce hledá problémy.

Pajos

Jako že ten R od Liberce pojede z Děčína do UnL pověšený za nákladním vlakem ? 😁

johny

Pokud měly soupravy ČD čekací dobu v Pardubicích 2 hodiny, tak to asi mělo nějaký dobrý důvod. Zamyslel se někdo nad tím, že pokud kvůli větším zpožděním jedné soupravy dodatečně vyjede ta náhradní souprava Arriva, že se ještě více zahustí kapacita trati a bude to mít negativní dopad na všechny ostatní vlaky/dopravce?

Pajos

Tak ona tam ta náhradní souprava bude asi jen dočasně. Že by tam čekala 2-7 let není pravděpodobné 🙂
Ty důvody pro čekání v Pardubicích byly asi dva. Jeden byl že bez řidičáku se to nedalo za těch pár minut objet natož při zpoždění. A ten druhý mohl být že je taky někdy potřeba v tom vlaku udělat pořádek, obzvlášť v zimě.

kix

za chvíli začnou výluky, takže se bude točit v Rosicích a pak v Hradci, tak bude času víc na obraty..

Beny

Právě o tu čistotu se celkem bojím. Zejména vysypávání košů. Přece jen je to z Liberce skoro 3 hodiny. Na druhou stranu u ČD tam sice byl obrat 2 hodiny, ale často vytřeli těsně před přistavením, takže nadupáno bylo stejnak

Marek Kováč

Často? Uklízečky na soupravu chodily vždy po příjezdu z Liberce. Takže jedině při nějaké mimořádnosti. Buď neznáte stav nebo záměrně lžete 🙂

Jeden fíra

Už mi to nedá a musím sem napsat. Článek co článek se tu objevuje pořád to samé a od stejných pacientů, že rakve jsou šrot, čd jezdí zpožděné, špinavé, dýmem smradlavé, hlučné a pohádky o modrých gumídcích jako bonusovka. Nový dopravce všechny ujišťoval, že je připraven. Jak vidno, připraven prostě není, stejně jako v loni. To bylo plánů, jak budou jednotky ve dvou, nebo tří členů pro kapacitu sedadel, vyšle ale z větší části jen jednu jednotku. Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ? Ale ona ta zelená… Číst vice »

Avlaky

To urážení je oprávněné, navíc modro gumy taky urazí arrivu, každá strana má své hráče

Pajos

Urážení kohokoliv kýmkoliv není oprávněně nikdy, značí to jen nedostatek inteligence.

Avlaky

To je pravda

LiborV

A je třeba tu hru vážně hrát?

Avlaky

Samozdřejmě že ne, každý někoho preferujeme, ikdyž nemám rád ČD tak neříkám že je lepší aby tu nebyli

Arriva průvodčí

Souhlasím

CobiCZ

Když vy v té Arrivě nemáte ani u těch sedaček nebo u stolu není ani ten koš. To ten cestující musí vstát a jít do předu a tam je teprve ten koš. To ČD měli ty koše pod stoly. Mě to stačilo minulý rok když jste se dostali na R22 Rumburka do Kolína s nefunkčními zachodami.

Pajos

Hlavně ty řeči o zpoždění jsou otravné. Jak často vznikne zpoždění z viny dopravce? A jak často se to ještě upřímně přizná … Loni jsem čekal v Hranicích na R od Brna a ten pořad navyšoval zpoždění. Kdyz přijel celé se to vysvětlilo. Něco se pokazilo a jelo to max 80. To by nebylo nic tragického to se stává. Ale když jsme dojeli do Suchdola a zpoždění bylo 20min poslali nás bokem aby nás v zápětí předjelo pendolino. A kdyz jsme se rozjeli zas na těch 80 tak se ozvalo hlášení že máme zpoždění 25min protože jsme museli čekat az… Číst vice »

Hon

Nebreč

xyz

„rakve jsou šrot“ Jestliže již před 14 lety byly účetně odepsané, tak to k tomuto úsudku vybízí (pozn. ve skutečnosti označení o „šrotu“ zaznívá daleko častěji o jednotkách řady 845). „Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ?“ Možná by mohl dopravce zkusit mít vozidla méně hlučná a nevymlouvat se na „místo jinde“ (které by být nemělo – mj. je zmiňováno, že snižování kapacity oproti dnešku je nežádoucí). „Lidi co tvrdí, že rakev je šrot ať jezdí autem, možná bude totiž to auto o rok mladší“ Morálně jsou rakve… Číst vice »

Pajos

Jak souvisí odpisy s kvalitou nebo stavem vozidla? Vždyť je to jen účetní operace a délka odpisování je dána nějakou vyhláškou nebo čím. To že třeba teď v době recese může dojít k její úpravě a doba odpisování se zkrátí neudělá z některých vozidel automaticky staré krámy.

xyz

„To že třeba teď v době recese může dojít k její úpravě a doba odpisování se zkrátí“
Dle účetních i daňových zásad je nutné způsob odepisování stanovit již při pořizování majetku.

„Jak souvisí odpisy s kvalitou nebo stavem vozidla?“
Celkem dost. Jestliže už před 14 lety to byla účetně odepsaná vozidla, tak co to musí být dnes… Jedině pokud by mezitím došlo k modernizaci vozidla, což se ale nestalo.

Pajos

Tak tahle debata o odpisech je celá jen teorie tak dám teoreticky příklad: loni koupené vozidlo se bude odepisovat 15let. Teď přijde úprava a letos koupené totožné vozidlo se bude odepisovat 10 let. Které vozidlo se stane dříve šrotem? Nehledě na to že tak nějak tuším že cestující se dobou odpisovani vozidel ve kterých pojedou nezabývají 😁
Samozřejmě do odpisů se muž dát i zhodnocení dlouhodobého majetku, což by v tomto případě byla rekonstrukce …

Jozef

Xyz. Takže z Ústí hned 35 minut spozdeni? Paráda.

Jeden fíra

Ty vaše odpovědi mi přijdou jak odpovědi od politika, ten taky vytáhne z kontextu jen část, nebo jen něco, nebo se omílá dokola to samé. „Jestliže již před 14 lety byly účetně odepsané, tak to k tomuto úsudku vybízí (pozn. ve skutečnosti označení o „šrotu“ zaznívá daleko častěji o jednotkách řady 845).“ – Já si pod pojmem šrot představím něco, co už nejede, je děravé, nějak nebezpečné, znatelně rozbité apod. Ani jedno ta rakev nemá ! Tudíž šrotem být nemůže ! „„Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ?“… Číst vice »

Michal

Už se poněkolikáté opakujete.

Beny

Na ČD se nadává, nadávalo a bude nadávat asi furt. Často oprávněně, často asi z neznalosti SŽ(DC) u kaštanstva. Třeba se to teď zlepší až lidi uvidí, že soukromník na tom není o moc líp (zejména se zpožděním). S Rakví jezdím jako kaštan často, 845 už jsem taky jel. Jsou tam parádní stolečky, interiér po rekonstrukci, v některých i dávkovač pitné vody. V rakvi jsou zase stahovací okna, platí tam INkarta a není to Němec. Hlučný je to srovnatelně. Pro kaštana za mě mírné zlepšení. Otázka je jak to budou stíhat s těmi obraty, na to jsem fakt zvědav. Rakev… Číst vice »

Jaaa

Bohužel ani 845 na ty dvě tři hodiny není.

Vlastik

Myslím že tady se spíše uraží jen Arriva, no když tu diskutují skoro jenom zaměstnanci ČD. Vidím to na každém článku, který se týká Arrivy.

Roman

Přeloženo do jazyka lidí…

Německý STÁTNÍ dopravce podrazil cenu a vyhnal českého STÁTNÍHO dopravce …. A výsledek moc neodpovídá, že by došlo ke zlepšení kvality…

Arriva průvodčí

A dříve když to udělalo v historii ČD tak to bylo a je v pořádku že ?? Režijka už neplatí od 13.12.

xyz

Nemusí nutně platit, že podrazil cenu. Mj. využil efektivnějšího využití souprav, kterého ČD (pokud by nenasadily řídicí vůz) nebyly schopny.

Např. na trase Olomouc – Krnov – Opava tuto výhodu oproti ČD neměl a proto cenu nenabídl nižší než ČD.

SP45-116

140+ Bc CSD?

Od lesa

Jasan, z Ústí až do Pardubic.

kix

akorát ne přes Liberec, jinak proč ne:)

Jiří 3

Pujčí se Brejlovec a můžou jet.

Ludva

Náhradní souprava v Jaroměři, to znamená jistě i se strojvedoucím. Na údržbu jezdit z Ústí do Prahy a ještě to budou tahat Bobinou . To vše jsou v podstatě náklady navíc a přesto bude Arriva jezdit za o dost menší částku na kilometr, než jezdí jinde. To ať mi nikdo netvrdí, že ta cena je podhodnocena. Jsem zvědav, kdy se jako na R8 začne citelně zvedat jízdné.

Od lesa

Asi neživí tisíce povalečů na nábřeží a v jiných trafikách.

Ludva

Já ale psal že Arriva na R14 bude jezdit za méně než ta samá Arriva jezdí na jiných linkách. To s ČD nemá nic společného.

Josef Petrák

Tak ty linky jsou na netto smlouvách, takže tam vždycky hraje roli i odhad podílu tržeb proti nákladům.

xyz

Na této dvojlince bude mít mj. vysoké využití souprav (v součtu poměrně vysoké denní kilometrické proběhy; vyšší než snad na jakékoliv z těch čtyř linek, které jezdí od loňska). Tak možná proto – že rozpočítá své fixní náklady do vyššího počtu km.

Pajoš

Nějak mi není jasná ta výhoda při nasazení té bobiny … krom teda stavu kdy ten motorák úplně zdechne.

Ludva

Také mi to není moc jasné proč to budou dělat. Jen další zbytečný poplatek za použití vlakové cesty. Možná ekologie.

Pajoš

Místo toho aby někdo napsal co za tím je tak mám 2x mínus a furt ten smysl nechápu …některé reakce v téhle diskuzi jsou mi záhadou. díky za info

Jerry

Tady se jen minuseje a neodpovídá

Gwann

provoz v elektrické trakci je levnější? povedou více jednotek najednou, ušetří tedy strojvedoucí?

Avlaky

Na trase Praha – Český Těšín Arriva pendluje furt, navíc ušetří se za naftu a je to ekologičtější

Pajos

Ale v článku se píše že výměna vozidel bude probíhat v UnL což podle mě na trase Praha – český Těšín není 😁

Avlaky

Aha, nevšiml jsem si

Nicméně počítám že se dohodnou s RegioJetem , ten má taky stejnou cestu

kecal

kdyz spojim vice jednotek do soupavy tak to dava smysl

ros

Nevím,kolik je mezi provoznim ošetřením,ale takto ušetří 200 km a nebo ušetří tankování z auta či neco jineho.

Jiří 24

To se k těm 845 připojí Regína nebo Rakev a bude je 845 tahat? Nebo jí bude Regína/Rakev pomáhat?

Lukáš

Já osobně si stejně myslím že tato „spolupráce“ fungovat nebude, jak znám arrivu tak budou mít nějaký problém třeba se šroubovkou. JE TO POUZE MŮJ NÁZOR.

Avlaky

Mě se spíše zda že ČD budou mít problémy se šroubovou ČD nerada spolupracuje se soukromníky

Avlaky

Můžu se zeptat modrogum v čem se pletu?

Soukromníci si mezi sebou pomáhají CD nikoli

Michal

A Vy jste zelená guma?

Ľadová Kráľovna

co to zase meleš za kraviny?

CobiCZ

Zajímavé je že když potřeboval půjčit lokomotivu RegioJet od ČD tak jim půjčili ČD zvláštní…

Arriva průvodčí

ČD si věčně vymyslí blbosti

Gwann

pokud opravdu děláte pro arrivu, tak by vám měli urychleně zakázat jim takto škodit…

on ten obrat za osm min spolu se zavesenim vozidla CD bude asi sranda.

Jerry

Ve smlouvě mají že ty soupravy mají jezdit zdvojené nevíte? Ty Siemens desíti asi budou v původním stavu ..rekonstrukce nula a uklízečka to na trase že Slovenska přeletí hadrou ..Arriva je ale připravena…asi vítr machale

Spejbl

I kdyby to Desiro někdo jen utřel hadrem, tak bude násobně lepší než ten šrot se kterým tam doposud jezdilo ČD.

kix

čd tam už ničím rok nejezdí..a ty vybydlený desira co tu jezdily od db dočasně, teda zrovna zas takový zázrak proti 843 nebyl..jo samozřejmě nízkopodlažnost, klima to se upřít nedá, ale ten interiér už měl svoje léta dávno za sebou víc než u rakví

Jerry

Viděl stě ty německé stroje ne? Ale Arriva je nejlepší

kecal

RJ na Slovensku mel pronajem Desir a tak majitel obratem sjednal novy kseft

Občan

Všechny ty informace v článku mi indikují jedinou věc, tomuhle spoji se na nějakou dobu vyhnout. Bohužel. Nic teď proti Arrivě, ale ty podmínky fungování jsou tak akorát zralé totální kolaps služeb na tě lince v případě být jen minimálního vychýlení z normálu.

Anonym ze severu

Těch lidí, co z té linky přesedlají do auta, nebude málo.

David

Určitě. Všichni už si leští svoje trabanty a Š120, aby Arrivě ukázali. Bože, to je vždycky logika. To přesedávání z aut do vlaku nebo z vlaku do aut je takový oblíbený blud, který se tady často šíří. Kdo to auto má už s ním jezdí teď. A kdo ho nemá ten si ho kupovat nebude jenom kvůli tomu, že se změnil dopravce.

Pajoš

Samozřejmě máte pravdu, kvůli jinému dopravci lidé nenakoupí auta a nevykašlou se na vlaky. Ale na druhou stranu třeba na R Bohumín-Brno po příchodu RJ mám pocit, že lidí ubylo. Samozřejmě nemám na to nějakou statistiku (a pokud někdo má, klidně odvolám svou domněnku). Jako nevím úplně čím si to vysvětlit. Ale prostě tak nějak se mi zdají ty vlaky prázdnější a to nejen v corona době.

Jerry

Jezdí to dost prázdné.

kecal

Sleduji RJ na teto lince hodne casto pri mijeni ve stanici ( jednokolejka ) a od pocatku jezdeni tech obsazenych sedadel bylo vzdy malo, zvlaste prazdna 1.tr

švestka

Jinými slovy nejezdí zasloužilí režisti, ale jen platící cestující.

kix

ale to je nesmysl, já sám osobně mám 2 auta a v domácnosti máme 3, kterýma můžu kdykoliv jezdit a stějne nemám problém sednout do vlaku..

Kubrt

V tom vlaku už za ČD není nikdo, kdo by mohl jet autem.

Hon

To slýcháme dokola … Jakoukoliv linku převezme soukromník, tak okamžitě všichni přesedlají do auta. To už je diagnóza…

Oskarák

Na „Ještědech“ je sice dost vaty v pobytech, ale jde o jednokolejku, takže případné zpoždění se výrazně projeví narušením včasnosti spousty dalších vlaků především na tratích 031 a 238, kde už je dnes slušný vlakodrom.

Toníček

Takže bude zpoždění před Jaroměří => Vyšle se náhradní jednotka z Jaroměře. Ale co bude pak s tou zpožděnou?

Projede to taky, ale zastávky budou jen pro výstup?

Josef Petrák

Asi jako ČD suplují zpožděnou Hungarii, Praha-Břeclav pošlou jinou soupravu a kmenová souprava jede se zpožděním celou trasu.

Petr

Mě by spíš zajímalo, kde se v Jaroměři vezme strojvedoucí pro tu jednotku. Podle článku tam není nástupní místo.

Josef Petrák

Bude to tam přece jednotka, co pojede jako posilová Pardubice – Jaroměř, tak tam buď na kmenový vlak počká, nebo pojede zpět načas bez něj.

kix

ta jednotka se bude v Jaroměři napojovat, tak jako tak, takže bude obsazená zřejmě po celý den, jen při zpoždění vyrazí solo v původním čase, zpátky se zase odpojí a vyčká příjezdu dalšího vlaku od křižování ve dvoře, ta tam nebude celý den stát naprázdno, ale bude dělat posliy pro úsek Jaroměř-Pardubice, kde se bude jezdit dvojmo, po zbytku solo

CDP

Tři minuty na obrat? A mohl bych to vidět? Na masaryčce se rakovnický rychlík neotočí ani za za pět a není výjimkou ani deset minut. A to zpravidla jezdí jedna souprava.

Tztrainz

Ale rakovnický rychlík není dvouvozová natrvalo spojená jednotka. Například trutnovští strojvedoucí stíhají obrat s 854+954.2 za necelé dvě minuty.

David

tam ale jezdí taky 845, takže obrat musejí zvládnout, jak tvrdí v Pardubicích, no zítra se uvidí, ale asi to nedopadne dobře, stačí se podívat na minulý rok.

richmond

Právě že dost často je

Martin 11

Tvl to už je ale psycho.2 minuty to se ani nevyvenčim 😆to bych fakt nechtěl dělat.at žije nákladní doprava.

On.

Ale je, většinou jedna 845, občas když se zadaří tak dvě, ale objednané jsou na špičkové spoje tři spojené 845,ale ty ještě nikdo neviděl. Co se ubralo na kapacitě u rychlíků posílilo ČD na Sp.

Arriva průvodčí

Na R24 jezdím a nevím o tom že bych tam měl 3 min na obrat na Masaryčce ?

CDP

Pravidelně ne, ale při zpoždění je třeba otočit hned………. To samé Roztoky, když se není jednotka a točí se hned zpět, pět minut je minimum.

Ares

Co, nestihnete obrat za 3 minuty na jednotce co má stanoviště na obou koncích? Děláte si legraci? Bez problémů..

Jaaa

A proč to tam teda Arriva nezvládá?

CDP

Ne fakt nestihne. 5 minut je minim.

Dominik

Obrat za 3 minuty s přivěšením 814 a zkouškou brzdy, vážně?

David

Ta už bude přivěšená z Rosic, ne?

Filip

To spíš nebude, tu přivěsej až na hlaváku

Koro

Vsichni vedi ze to nejde, ale papir to snese.

davidl

Budeme mit opet online zpravodajstvi? Moc bych se tesil:)

Občan

Revoluce možná ne, ale na průser to vypadá při nejmenším podobný. 😀

Spooky

Néééé – li větší ….. 😀

kix

nebude, díky covidu a menší potřebě vozidel by se to mohlo zvládnout..ale opět je vidět, až arriva tak plně připravená jak slibovala není, místo dvou jednotek se bude jezdit solo a druha bude jen v jaromeri..takže místo 12ti jednotek bude turnusová potřeba 7jednotek..zbytek asi není k dispozici…

Avlaky

Chápete ony ty jednotky ještě potřebuji aspoň jeden den v Liberci, než dotáhnou Desira, postačují 845 z Bratislavy, v Ústí maji taky takže by si měli nějak připravit pro provoz,

Zajímalo mě jak to vyřeší ale nakonec dobře
Vlk se nažral a koza zůstala celá

kix

Takže opět lživé vyjádření, jak jsou plně připraveny a zítra místo všude dvojmo a nedělních posil se pojede dvojmo jen na cca 15% trasy..nebýt covidu tak je hned v neděli výrazný přesun studentů,kdy se jezdilo 6ti vozově a i tak byl vlak plný téměř do posledního místa plus několik stojících, to bych chtěl v jedné jednotce vidět..

kix

A to ještě se uvidí jestli v reálu vyjede vůbec vše..loni taky ještě večer byla plná pusa řečí a přes den byla realita odlišná..

Avlaky

Ano, ale tím že je covid si to mohou dovolit, každý teď vše svádí na covid

Kdyby covid nebyl tak dnes v noci by dovezli všechny 845&628 že Slovenska a nasadili by je, taky by si mohli půjčit jednotky od RJ , ale takto pojedou asi až zítra

kix

Na L3 dnes Desira jezdí,takže 845 tam nepotřebují,tak kde nakonec těch min 6ks je? Jestli bude či nebude covid se nemohlo vědět rozumně dopředu,takže arriva opět nepripravena?

Patrik

Jsou rozbité

Arriva průvodčí

A proč teďka potřebujeme jezdit 2×845 v celé trase když ČD do 12.12. jezdí aktuálně s 843+043 takže jako jedna 845 kapacitně

Hynek

Tak u vás se asi heslo „Slibem nezarmoutíš“ razí ve velkém…

Spooky

Protože lepší dynamika jízdy jak sliboval jeden Hejtman ….. Přeci …

Jiří 3

Škoda, já se hodně těšil.

Kamui

Vy jste v karanténě?

Partneři

Škoda transportation