Arriva vyjede částečně bez zdvojených souprav, jednotky bude přetahovat na údržbu bobinou
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Kvůli eliminaci zpoždění bude mít Arriva záložní posilovou jednotku v Jaroměři.
Strojvedoucí společnosti Arriva jsou taky lidi jak budou stíhat si Pardubicích dojít na toaletu a najíst se. To za ně bude řídit letuška a budou další projetý návěstidla a pořezaný výhybky?
Dotaz na personál ARRIVA: Jak jste byli proškoleni v postupu a jak prostupujete, když na Vás cestující vytáhne aplikaci Můj vlak?
V tom případě jak je personál ČD proškolen a jak postupuje, když na ně cestující vytáhne aplikaci Jízdenky RJ?
Píšete tu nesmysly, aplikace RJ neumí prodat jízdenku SJT, aplikace Můj vlak ano
Úplně normálně. Vezmu POP zapnu čtečku, načtu jízdenku. Jelikož si cestující koupí jízdenku na konkrétní vlak, takže to bude jízdenka OneTicket, protože ten spoj neprovozuje společnost ČD, a.s. ještě nějaké otázky ? Jo a nejsem z Arrivy.
Přesně jak píšete. Jde mi o to, zda to vědí hlavně průvodčí těchto dopravců. Na první pohled je to nelogické a asi bych se dost zlobil, že mě personál Ariiva vyhodí z vlaku, nebo se pře, že jízdenka z aplikace Můj vlak neplatí, přestože mám přes Můj vlak koupenou platnou SJT.
Jízdenka OneTicket není na konkretní vlak, je to otevřená jízdenka.
Což máte pravdu, ale v aplikaci „můj vlak“ si zvolíte konkrétní vlak, kterým chcete jet, aplikace ví, že tento spoj neprovozuje společnost ČD, a.s., tak to automaticky vydá OT. Pokud jsem se špatně vyjádřil, omlouvám se.
Nebo konkrétně tuto linku, abych upřesnil.
Tak zrovna Liberečáky zatím Můj vlak vyhledat neumí, a táhne to přes x přestupů vlaky ČD.
Opravdu? Na mé aplikaci to funguje. Zkuste se podívat do nastavení a tam nastavit volbu „dopravce“ jako Vlaky ČD a nekomerční vlaky jiných dopravců“
Se změnou GVD se mi asi nějak špatně aktualizoval Můj vlak, protože mi to nenachází žádné vlaky v ZDO, které jezdí jiní dopravci, přitom předtím mi to v pohodě našlo a nastavení mám v pořádku.
Až na to, že SJT právě není na konkrétní vlak
Také jsem psal další příspěvky, abych to napsal lépe. V aplikaci si musíte najít spojení, poté zakoupit jízdenku… Takže aplikace vyhodnotí, že na této lince jezdí soukromník, tudíž automaticky dá OT.
PS.: Pokud to dokážete napsat lépe, sem s tím. Jinak mi připadá, že chcete akorát zase šťourat…
Úplně normálně. Načtu kód z jízdenky. Jsem zvědav, kdy někdo přijde s jízdenkou z aplikace ČD.
A uznají průvodčí ostatních dopravců elektronickou jízdenku One tiket, pokud nadiktuji šestimístný kód jízdenky koupené na webu ČD ? Například jízdenka z Plzně do Loun. Dva přestupy, tři dopravci.
Když jsem dělal optimalizaci autobusového provozu MHD v jednom českém městě, dal jsem si za úkol co nejvíce snížit počet režijních kilometrů. I když to dopravce ocenil, stejně město můj návrh zamítlo, protože to prý prodražovalo provoz. Když jsem jim oponoval, dál se se mnou nebavili. A teď vidím, že o zbytné a zcela neužitečné jízdy není nouze ani na železnici, kor v rukou takových diletantů jako je Arriva. Zaměstnají mašinu na dobu, kdy by mohla plnit úkoly jinde a navíc je to na železnici o to těžší, že bude zase režijní jízdou blokovat propustnou kapacitu tratě. Nechápu, jak tihle… Číst vice »
No a já zase dělal turnusy vlakovým četám a opravdu bylo lepší někdy poslat četu RG ,než ji nechat čumět několik hodin v obratové stanici a platit to.A to ,že zavedu vlak jen proto ,že je levnější přesunout prázdnou soupravu z bodu A do bodu B ,protože blbec vymyslel tabulku jak se počítají výkony.A k Vašim autobusům u nás najíždí do vesnic pro školní spoje busy jako linka ,přes všechny zastávky a nikdo s tím nikdy nejede ,tak není náhodou lepší poslat to po hlavní silnici ,kde je to kratší třeba o 10 km(režíjně) ?Tak ,že to ten provoz asi… Číst vice »
Samozřejmě že nemělo. Tak prostě utrácí dál za režijní jízdy.
Moje návrhy jsou staré asi 6 let. A později jsem se dozvěděl, že seškrtali několik spojů, aby měli ty režijní jízdy z čeho zaplatit. To bylo 4 roky před koronavirem. Využívám poznatků z teorie grafů a operačního výzkumu, co se obvykle používá v zahraničí. Ale prostě oni jsou chytří, tak teď město trpí ještě větším počtem aut než dřív.
On papír toho snese hodně, zvláště, když to vymýšlí někdo, kdo v reálnému provozu nebyl, to se to vymýšlí jedna radost.
Tím se možná řídíš ty, ale já v tom městě od narození žiju, v dopravě pracuju a každý den ji využívám. A teď mudruj, chytráku.
Naopak, já se musím řídit tím, co ti chytráci nahoře vymyslí, i když to občas odporuje zdravému rozumu.
Já taky každý den jím chleba, ale to ze mě nedělá pekaře. Vy například kritizujete rg jízdu, jako něco špatného, co jen prodražuje, či blokuje kapacitu, ano z ekonomického hlediska možná, ale napadlo Vás třeba, že lepší řešení v ten moment neexistuje, byť to po stránce ekonomické není ideální?
Jasně je lepší, když mašina jezdí, ale jezdit bez zálohy je blbost.
Pleteš si mě s někým. Žádný chytrák nahoře nejsem. Jsme na stejné úrovni.
Lepší řešení existuje, ale poznal jsem, že dost lidí není ochotno o nich přemýšlet.
„A teď vidím, že o zbytné a zcela neužitečné jízdy není nouze ani na železnici, kor v rukou takových diletantů jako je Arriva.“
Na opačnou stranu pomyslných vah můžete umístit úsporu vzniklou nezřizováním dalšího provozního zázemí.
Mimochodem, Arriva není jediná v této věci – viz i LeoExpress Tenders z Orlicka a depem v Praze.
LeoExpress Tenders do depa do Prahy nejezdí. Tipuju, že kdyby jezdili do depa k ‚matce‘, tak do Bohumína, mám pocit, že ani Flirty nejezdí do depa do Prahy. Naftu tankují v Letohradě, depo mají v České Třebové.
Ten má ale zázemí i v Č. Třebové.
Hodně špatná úvaha. Taková malá výtopna se ti vrátí rychleji, než zablokovaný slot ŽDC, pohonné hmoty, poplatky za ŽDC atd.
Tak si mohl dát nabídku výhodnější než Arriva
Tohle výborně vyřešil Ústecký kraj. Když Regiojet UK přejíždí z Mostu do Prunéřova není to RG jízda, ale je zavedena v JŘ. Počet cestujících – občas jeden.
Když v tu samou dobu přejíždí 814+914 z Chomutova do Mostu a někam dále je to RG jízda.
Neříkám že taková situace není, ale mohl bys to publikovat?
A jsou k tomu další důvody? Jak tu někdo zmiňuje školní spoj manipulačně versus účelovou jízdou (kterou nikdo nejede).
Ohledně té Arrivy, není jízda levnější než držet vlastní depo?
Držím palce se založením vlastního dopravce nebo nalezením místa.
Viz 3., 5. a 6. turnusový den. Vlak 1357 klidně může točit jednotka od 1354:
sledovani.55p.cz/arriva_814_2021/
Nemohl. Je to duševní vlastnictví dopravce.
Držím palce s řešením těchto problémů, pokud vůbec problematice rozumíš.
Dej hlupákovi moc.Vidim v tom velké problémy,které budou vysvětlovány,že s tím nepočítali apod.
Die Länderbahn by se nikdy nedostal do Liberce, kdyby ČD byly ochotny řešit Peáž Hrádek nad Nisou – Varnsdorf a okolí. Nechtěly to proto to musel vzít soukromník. Nyní se diví, že má soukromník úspěch?
A jak to „řešení peáže“ mělo podle vás vypadat?
Die Landerbahn je asi takovy soukromnik jako ceske drahy
To asi ne když ho v Liberci chtějí.
Ja to nemyslel tak, ze bych rikal, ze jsou stejny jako ČD v kvalite, ja to myslel tak, ze die landerbahn je pres materskou firmu ve vlastnictvi italskych statnich drah, tedy ze to neni „soukromnik“
v pripade teto konkretni linkybyl hlavne duraz na moderni vozy. Monopolni statni drahy by tady jinak jezdily dalsi desitky let historickymi vlaky (sukafony a hypernovy). Teprve postupna ztrata monopolu a duraz nejen na nizkou cenu, ale i na kvalitu donutila statni drahy k nasazeni modernich vlaku. Diky tomu jezdi do Tanvaldu vyhradne Stadlery a do Frydlantu jezdi veteranska hypernova pouze par spoju ve vsedni dny do Jindichovic.
Vždy jsem nadával na ČD, ale po zkušenostech s arrivou a další teď si nevzpomenu (jezdí na jihu Čech) ,tak jsem musel změnit názor a pokud je možnost vyhledavam spojení ČD.
Tak jsem zvědavý, jak to zvládnou. Jinak tušíte někdo, jestli plánují ČD nějaké hromadné propouštění pokladních na Liberecku? Co jsem koukal, tak se stanou víceméně zbytečnými na poměrně dost místech, třeba v Semilech jsem našel za celý den jeden vlak ČD, v České Lípě to bude po sebrání osobáků to stejné.
ČD se budou muset rozhodnout, zda budou provozovat vlaky bez pokladen nebo pokladny bez vlaků. Obojí vzhledem k přístupu většiny objednatelů nelze.
a až ty pokladny zavřou, to bude řevu, od všech těch milovníků konkurence, jak by mohli prodávat jízdenky pro ostatní…
Kdyby ti „soukromníci“ (uvozovky kvůli Arrivě a Länderbahn, kteří jsou vlastněni státními železnicemi) byly co k čemu, tak na ty pokladny dají své lidi. Ale to oni určitě neudělají, protože nabídli podnákladové ceny a tak na pokladny už nezbývá. Maximálně tak dají automaty (a takovou stanici pak považují za „obsazenou“, tedy ve vlaku pak účtují pisné), ale často ty automaty dají až do vlaků, ze kterých seberou průvodčí. Hlavně že se ušetřilo.
Je to spiknutí proti ZO ROH Svazu Pokladních ČSSR – doporučuji stávku!
Vy umíte vždy pobavit.Nebýt Vás,tak se ani nezasmějeme.Už i pan Sůra si Vás dělá srandu.Zamyslete se nad sebou než něco napíšete.
Nádraží patří SŽDC alespoň myslím( pokud se pletu, opravte mě prosím), nešlo by, aby na nádraží seděl zaměstnanec SŽDC a prodával jízdenky?? Samozřejmě za procenta z jízdenky nebo fixní poplatek od dopravce jehož jízdenky prodává.
Upřímně si myslím, že by to bylo nejlepší řešení, možná v menších stanicích klidně jen ten automat, ale prostě jeden od SŽ a v těch větších jejich pokladní, kterým by se řeklo, od koho chcete jízdenku.
Ať se pokladní ptá, pokud v dané situaci má smysl více možností.
Většinou by stačilo 1) Místní IDS 2) SJT pokud nevychází dráž a platí ve všem.
Zaměstnanec SŽ to nebude dělat zadarmo, takže dokud to nebude ve smlouvách s objednateli, tak to neřeší vůbec nic.
Na provizi, se to díky státním slevám nevyplatí, proto SŽDC vypovědělo smlouvy s ČD.
Mě se stejně moc nelíbil přístup, kdy fakticky výpravčí má svou práci a odbíhá, ale tarifně je to obsazená stanice.
Ale byl by problém počítat provize z neslevnene částky?
Má objednavatel nějaký důvod platit dopravci za provoz pokladny s prodejem komerce? Proč by Praha/Středočeský kraj platil ČD za to, že na Hlavním prodávají lísky na Pendolino?
Navíc s výjimkou JMK, Modrogumí pokladní řady prodávají co nechci (na Praha -Beroun prodají jízdenku, která neplatí v Arriváckèm rychlíku, i automat PID se chová lépe)
Pohledem cestujícího bude tato změna z bláta do louže.
Končící soupravy ČD řady 843 jsou o deset let „mladší“ jak nastupující soupravy Arrivy řady 845, ale komfort cestování v nich byl na úrovní sedmdesátých let minulého století.
Ovšem všechny vlaky na R14 měly také jeden nebo dva Btn a ty pohodlné jsou. Svého času jsem R14 pravidelně využíval a zásadně nastupoval do Btn. Do 843 jsem musel jít tak 10x do roka – když ze zadní části vlaku létaly střepy a v Pardubicích čekali zakuklenci s obušky a antony, protože v zadních vozech jeli baníkovci, zbrojováci nebo olomoučáci z fotbalu z Liberce, Jablonce nebo Hradce. Mimochodem, jsem docela zvědavý, jak se k tomuto problému Arriva postaví. Jestli se stejně jako ČD smíří s tím, že do Pardubic přijete poblitý a poničený vůz, nebo ta hejna ožralů vyhodí… Číst vice »
Arriva: takové cestující mohou vyhodit z vlaků na prvni zastávce, nebo vůbec neumožnit přepravu. Záleží na dopravci, palubním personálu a součinnosti policie či bezpečnostní agentury.
Ale kdepak, dokud se nezačnou chovat proti přepravnímu řádu, tak musí přepravit.
A někde v kopcích mezi Horní a Dolní je už pozdě.
No nepostaví, vlak se objedná u ČD a bude to. Vlak vypráví dle nařízení Supermana Havlíčka ČD
A to budou spojovat Desira a 845 do jedne soupravy v pripade mimoradnosti nebo zpozdeni? Asi novinka na drahach.
8 minut je v Pardubicich opravdu kratka doba na obrat. To bude pravdepodobne zpozdeni pravidlem. A zadna zaloha v Pardubicich nebo Liberci.
A kupovat jizdenky pres automat to bude taky luxus.
Mozna bonus to, ze jizdenka bude o neco levnejsi nez doposud pro cestujici.
Tak se nechame prekvapit.
Proč by je spojovaly?
Desira budou jezdit na OS nikoliv na R takže žádne spojování ty jezdí pro Liberecký kraj
ČD mají taky na různých místech krátké obraty a když má vlak velké zpoždění, tak ho otočej o stanici dřív (třeba v Říčanych místo Strančic) a cestující jsou jim někde. Doteď s tím šotoušci problém neměli a považovali to za moudré řešení.
Myslím, že správné není ani jedno ani druhé,ale při hustotě dopravy na trati Praha-Benešov má obrat v Říčanech na cestující přece jen menší dopad….
Jednotky /viz.článek/ umožňují obrat za 3 minuty.No je to stroj.Ale pro mne z pohledu strojvůdce je to poukázka na „průšvih“/.Asi jsem nemehlo,ale já to s 471 nikdy pod 6-8 minut nezvládl.No jsou tací „rychlíci“co to zvládnou i za tu cenu,že pak za jízdy čůraj do petek.
A dá se při tom střídat?
Fíra A vlak přiveze, fíra B ho odveze, v metru se při tom nemusí potkat a obráceno je dřív než by se přešla délka soupravy.
může mi prosím někdo vysvětlit tu jaroměřskou zálohu? to tam bude stát mašinka i s fírou , který když se bude jezdit bez zpoždění tam proleží směnu? a těch 8 min, to je i se zkouškou brzdy po připojení čd? a kdyz fira pojede 3 h z lb do pu a hned zpět , tak on nemusi jist , pit , vymesovat , nebo ma po ceste par minut volna? dekuji
To by mě také zajímalo, jestli to bude jezdit jeden strojvedoucí naostro Liberec – Pardubice – Liberec nebo se budou v Pardubicích střídat a ten co přijede pojede až za dvě hodiny a vystřídá ten další rychlík? Jestli 6 hodin jet v kuse, tak se nedivím, že od ČD k ARR nikdo nešel. Případně by se fírové mohli střídat v té Jaromeři. Aby tam celý den na té záložní jednotce neležel jen jeden strojvedoucí.
Mně to přijde z textu poměrně zřejmé: Pokud jednotka od Liberce pojede včas, tak se k ní za jaroměřská přikupluje jako posila nejvytíženějšího úseku, v opačném případě pojede do Pardubic sama, aby zajistila včasný obrat.
Jaroměřská bude jezdit mezi Jroměří a Pardubicemi na straně k Pardubicím. Strojvedoucí z Liberce najede, přikupluje, spojí dvojčlen a má do Pardubic pauzu.
V Jaroměři se zase zadní odpojí a čeká necelou
cirkus arriva vyjíždí 😀
V poslední větě je odkaz na článek z ledna, kde je v druhém odstavci napsáno: „… z Liberce do Staré Paky. Zde sice již jednotky Siemens Desiro jezdí, jsou ale zapůjčené od Deutsche Bahn. „Část vracíme DB, část přesuneme na pražskou Městskou linku,“ řekla Adamka.“
Přesun do Prahy platí? Budou od zítřka na pražské tangentě zase jezdit Desira?
Dle smlouvy Arrivy s Prahou musí na S49 jezdit od 13.12. nízkopodlažní jednotky takže ano
No mělo by to být tak, že na S49 i v Libereckém kraji budou jen Desira , takže asi žádné vracet nebudou
Desiro si půjčují od leasingovky, které Regiojet, nasazoval na trati Bratislava – Komarmo.
8 či 3 minuty na poctivy obrat včetně alespoň močení?.. Takjo no 🙂 staci aby prselo nebo tak a uz to bude celkem castej důvod zpozdeni na obratu a nahradni jednotka bude zaskakovat
Ty rychlíky mají nějaké ty pobyty (které může strojvedoucí využít pro návštěvu WC) i na trase – např. ve Staré Pace nebo Jaroměři, tzn. není to o tom, že „na WC jedině při obratu v Pardubicích, pak už zase nikde“ (pokud vůbec platí, že ostré obraty budou mít i strojvedoucí).
Možná se zajímáš o dráhu, to ti neberu.Neberu ti ani to, že nemáš rád ČD,ale o práci strojvůdce víš úplné hovno.Tak se aspoň k tomu nevyjadřuj.
Proč taková slova jako hovno, prostě xyz se slušně zeptal. Kdysi na idnes vyšel tento článek, lze dohledat:Místo záchodu máme kbelík, zlobí se strojvůdci. Podle ČD to patří k profesi
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/misto-zachodu-mame-kbelik-zlobi-se-strojvudci-podle-cd-to-patri-k-profesi.A090826_150222_domaci_abr
On se xyz ale na nic neptal.On má ve všem jasno.
Osobně tipují, že ostré obraty má jen technika,ne lidé…. navíc jak tu někdo píše,lze do toho zapojit i toho záložního strojvedoucího z Jaroměře.
Celou Arrivu už měli dávno vyhnat z republiky !!!
I ČD režijky neberem
Vy jste průvodčí nebo „steward“? Máte dopravní zkoušku nebo ve vlaku fungujete jako pokladní v megahypersuper?
Bordel jak v tanku.
Here we go again…hlavne ze rikali, jak jsou připraveni :DD
A oni nejsou?
Máš pocit, že jsou?
Oprava – nesnaží (autokorekt je sviňa)
Náš pokrok by jinde nazývali krokem zpět. Jsme rozvojová země, nebo co? Ani se to nestačí skrývat ! My si to necháme líbit?
Ano je to k smíchu i k pláči najednou. Budou 35 let staré jednotky přetahovat přes třetinu republiky 60 let starou lokomotivou, protože si nejsou schopni v kraji, kde mají téměř monopol pořídit depo. Vskutku moderní dynamický a progresivní dopravce.
Upřímně nevidím pro dopravce smysl budovat depo když nemají jistotu, že tam budou i za 2/5/10 let. Pronájem to jo, ale zase sypete peníze konkurenci
Ve Vsetíně si Arriva depo ČD pronajala.proc ne v Liberci?
A berete do úvahy že 845 mají po generálce a 843 jsou jen přelakovane ?
Pane průvodci, někdy je opravdu lepší nic nepsat. Takto jen ukazujete jaké odborníky Arriva zaměstnává. Je úplně jedno jestli je něco po generálce, nebo dokonce úplně nové. Stejně po ujetí určitého počtu kilometrů musí jednotka absolvovat určitou údržbu. A to budete s každou maličkostí jezdit do Prahy ? Třeba se závadou na informačním systému, nebo plánujete takovéto věci prostě neřešit ? Jen bych vás chtěl upozornit, že ČD za nefungující informační systém inkasuje pokuty.
Prostě říkám 843 sou jen přestříkané a 845 mají celý nový interiér i když jsou starší
Jen upozorňuji, že interiér 845 po generální opravě stále nedosahuje kvalit 843 bez generálky. Tj otevíratelná okna, rozestupy sedaček, sklon opěradla atd.
Na motor se nesáhlo a má zvuk jak stará vetrijeska a taky tak hulí
Ten automobil se jmenoval Praga V3S.
No je třeba také říct za B: 843 nejsou tak staré jak byly 845 když na tu rekonstrukci šly. To ale neznamená že ty 843 by si tu rekonstrukci už nezaslouzily
No, a v tom novém interiéru mám otlačené kolena, protože je asi dělaný pro křováky s výškou 150 cm. To nám ale MD dobře vybralo.
Asi v tom žádný z těch úředníků niky nejel.
Jo ještě chci poznamenat že režijku ČD ve vlaku ARR neplatí
Můžu se zeptat proč tento naprosto zjevný fakt po několikáté v diskuzi opakujete? Předpokládám že mluvíte o „rezijkach“ CD/SZ. Stejně tak by tu mohl napsat průvodci CD že v jejich vlacích neplatí „rezijka“ ARR … Ale to přece každý ví ne? Díky za odpověď
A on s tou ARR bude nějaký od ČD jezdit ? To půjdu radši pěšky. Mě stačí když vidím, jak na perónech před vlakem hulej a v druhé ruce mají kafe. Půlka z nich je potetovaných a tak zajímavě oblečených
Ještě tu chybí šotovýhružka, že si všichni koupí auto, když tam nepojedou ČD.
Jelikož vlastnit dnes auto je naprosto běžná věc, tak že by si ho někdo kupoval kvůli nějaké změně dopravce považuji za dost nepravděpodobné …
S tím autem máte samozřejmě pravdu, nicméně někteří Ultra-ČD-šoto takto rádi vyhrožují a auto dokonce ani nemají. Akorát si ho stejně nekoupí, ale pojedou jinam a cestou budou nadávat na liberalizaci.
Čím dál víc na mě působíte dojmem člověka, který byl od ČD odejít kvůli chlastu nebo zpronevěře a teď si léčí mindráky.Ale abyste se nedivil,to neodpouští žádný zaměstnavatel…
A taky nesmí chybět šotoúvaha, že každý kdo dělá pro fuj, fuj soukromníka byl po zásluze vyhozen od ČD. Jenže kdyby to byla taková banda zkrachovalců, tak jsou těžko soukromníci každy rok větší a větší, takže ve skutečnosti akorát u ČD zůstávají zkrachovalci, kteří jsou rádi, že jsou rádi a nikde jinde by je nevzali.
Tak příspěvek pana Filemon44 není zrovna dvakrát korektní, ale Váš příspěvek taky moc smysl nedává. 1. Jsou podle Vás zkrachovalci ti zaměstnanci nebo ti soukromníci?
2. „zvětšování“ „soukromníků“ není způsobeno přechodem zaměstnaců ČD k nim a následným získáváním výkonů podle počtu zaměstnanců, ale právě naopak
3. poslední větu mám brát jako tak, že všech těch cca 20tis zaměstnanců ČD jsou nezaměstnatelní lidé? a jako důkaz podle Vás je to, že nepřešli k jinému dopravci, když je k tomu nic nemotivovalo?
Díky za vysvětlení
Tak vidíte, že to byla reakce na pana Filemona, který a nejen on tady používá podobnou rétoriku. A samozřejmě máte pravdu, nic není černobílé, jen si tak říkám, že lidé kteří rozdmýchávají a začínají s bláboly, že každý u soukromníka byl vyhozen od ČD jsou přesně ta jinde nezaměstnatelná kategorie…
Tak reakce na pana Filemona44 a jeho příspěvek je jedna věc, ale paušálně říct, že všichni zaměstnanci ČD jsou jinde nezaměstnatelní a zkrachovalci je věc druhá. Oni s tím příspěvkem nemají nic společného a možná s ním ani nesouhlasí, ale najednou jsou zde takovým nevybíravým způsobem osočováni … raději se v tom nepitvejme. Přeji hezkou neděli 🙂
Promiňte Švestko,ale pokud někdo během deseti minut třikrát „varuje“, že ve vlacích ARRIVY neplatí,režijky, což mu nikdo nevyvrací a rozumí se to tak nějak samosebou, úspěšně pochybuji o duševním zdraví takového jedince a klesá u mě na stejnou úroveň jako včera (právem) kritizovaní „zaměstnanci ČD“ za šíření letáků na lince R 14.
vaše věcné urážky Českých drah…jsou na odborníka. mate problém, reste ho
Pane Arrivo průvodčí,pokud chcete posloužit svému (novému?)chlebodárci,tak Vás upozorňuji, že to děláte zhruba stejně blbě jako včera autoři letáků na R 14….
Závadu na informačním systému vyřeší technik, který bude v Liberci nebo tam dojede autem z Prahy.
😂🤣
Ten nebere do úvahy nic, to víte Ludva má před očima modro.
a vy před očima rudo jen vidíte nátěr najbrt
A teď si představte ten křik, kdyby si depo v Liberci postavili před podpisem smlouvy (tu podepsali VČERA)… Podvod je to – nemůžou vědět, že ty linky dostanou a už si staví depo???
Kdyby ČD vyklidili Liberec úplně, co by bylo s nádražím a depem ? Budou z toho domy duchů nebo to celé zbourají a na každé nástupiště přivezou pět unifikovaných betonových zastávek ?
Proto taky mohli nabídnout nižší cenu. Odepsané šroty, žádné zázemí, to se pak šetří….
A už má Arriva vypsané výběrové řízení na montáž ETCS do té Bobiny 🙂 .
Jakože je pravda že by si měla pořídit
Proč na to vypisovat výběrové řízení? To není národní dopravce.
Vzhledem k tomu, že mají smlouvu na dva roky, tak rok 2025 řešit nepotřebují. A také můžou dotáhnout jednotky do Pardubic, Ústí, pověsit za nákladní vlak, který bude veden lokomotivou ETCS a budou to mít v klidu. Kdo chce hledá řešení, kdo nechce hledá problémy.
Jako že ten R od Liberce pojede z Děčína do UnL pověšený za nákladním vlakem ? 😁
Pokud měly soupravy ČD čekací dobu v Pardubicích 2 hodiny, tak to asi mělo nějaký dobrý důvod. Zamyslel se někdo nad tím, že pokud kvůli větším zpožděním jedné soupravy dodatečně vyjede ta náhradní souprava Arriva, že se ještě více zahustí kapacita trati a bude to mít negativní dopad na všechny ostatní vlaky/dopravce?
Tak ona tam ta náhradní souprava bude asi jen dočasně. Že by tam čekala 2-7 let není pravděpodobné 🙂
Ty důvody pro čekání v Pardubicích byly asi dva. Jeden byl že bez řidičáku se to nedalo za těch pár minut objet natož při zpoždění. A ten druhý mohl být že je taky někdy potřeba v tom vlaku udělat pořádek, obzvlášť v zimě.
za chvíli začnou výluky, takže se bude točit v Rosicích a pak v Hradci, tak bude času víc na obraty..
Právě o tu čistotu se celkem bojím. Zejména vysypávání košů. Přece jen je to z Liberce skoro 3 hodiny. Na druhou stranu u ČD tam sice byl obrat 2 hodiny, ale často vytřeli těsně před přistavením, takže nadupáno bylo stejnak
Často? Uklízečky na soupravu chodily vždy po příjezdu z Liberce. Takže jedině při nějaké mimořádnosti. Buď neznáte stav nebo záměrně lžete 🙂
Už mi to nedá a musím sem napsat. Článek co článek se tu objevuje pořád to samé a od stejných pacientů, že rakve jsou šrot, čd jezdí zpožděné, špinavé, dýmem smradlavé, hlučné a pohádky o modrých gumídcích jako bonusovka. Nový dopravce všechny ujišťoval, že je připraven. Jak vidno, připraven prostě není, stejně jako v loni. To bylo plánů, jak budou jednotky ve dvou, nebo tří členů pro kapacitu sedadel, vyšle ale z větší části jen jednu jednotku. Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ? Ale ona ta zelená… Číst vice »
To urážení je oprávněné, navíc modro gumy taky urazí arrivu, každá strana má své hráče
Urážení kohokoliv kýmkoliv není oprávněně nikdy, značí to jen nedostatek inteligence.
To je pravda
A je třeba tu hru vážně hrát?
Samozdřejmě že ne, každý někoho preferujeme, ikdyž nemám rád ČD tak neříkám že je lepší aby tu nebyli
Souhlasím
Když vy v té Arrivě nemáte ani u těch sedaček nebo u stolu není ani ten koš. To ten cestující musí vstát a jít do předu a tam je teprve ten koš. To ČD měli ty koše pod stoly. Mě to stačilo minulý rok když jste se dostali na R22 Rumburka do Kolína s nefunkčními zachodami.
Hlavně ty řeči o zpoždění jsou otravné. Jak často vznikne zpoždění z viny dopravce? A jak často se to ještě upřímně přizná … Loni jsem čekal v Hranicích na R od Brna a ten pořad navyšoval zpoždění. Kdyz přijel celé se to vysvětlilo. Něco se pokazilo a jelo to max 80. To by nebylo nic tragického to se stává. Ale když jsme dojeli do Suchdola a zpoždění bylo 20min poslali nás bokem aby nás v zápětí předjelo pendolino. A kdyz jsme se rozjeli zas na těch 80 tak se ozvalo hlášení že máme zpoždění 25min protože jsme museli čekat az… Číst vice »
Nebreč
„rakve jsou šrot“ Jestliže již před 14 lety byly účetně odepsané, tak to k tomuto úsudku vybízí (pozn. ve skutečnosti označení o „šrotu“ zaznívá daleko častěji o jednotkách řady 845). „Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ?“ Možná by mohl dopravce zkusit mít vozidla méně hlučná a nevymlouvat se na „místo jinde“ (které by být nemělo – mj. je zmiňováno, že snižování kapacity oproti dnešku je nežádoucí). „Lidi co tvrdí, že rakev je šrot ať jezdí autem, možná bude totiž to auto o rok mladší“ Morálně jsou rakve… Číst vice »
Jak souvisí odpisy s kvalitou nebo stavem vozidla? Vždyť je to jen účetní operace a délka odpisování je dána nějakou vyhláškou nebo čím. To že třeba teď v době recese může dojít k její úpravě a doba odpisování se zkrátí neudělá z některých vozidel automaticky staré krámy.
„To že třeba teď v době recese může dojít k její úpravě a doba odpisování se zkrátí“
Dle účetních i daňových zásad je nutné způsob odepisování stanovit již při pořizování majetku.
„Jak souvisí odpisy s kvalitou nebo stavem vozidla?“
Celkem dost. Jestliže už před 14 lety to byla účetně odepsaná vozidla, tak co to musí být dnes… Jedině pokud by mezitím došlo k modernizaci vozidla, což se ale nestalo.
Tak tahle debata o odpisech je celá jen teorie tak dám teoreticky příklad: loni koupené vozidlo se bude odepisovat 15let. Teď přijde úprava a letos koupené totožné vozidlo se bude odepisovat 10 let. Které vozidlo se stane dříve šrotem? Nehledě na to že tak nějak tuším že cestující se dobou odpisovani vozidel ve kterých pojedou nezabývají 😁
Samozřejmě do odpisů se muž dát i zhodnocení dlouhodobého majetku, což by v tomto případě byla rekonstrukce …
Xyz. Takže z Ústí hned 35 minut spozdeni? Paráda.
Ty vaše odpovědi mi přijdou jak odpovědi od politika, ten taky vytáhne z kontextu jen část, nebo jen něco, nebo se omílá dokola to samé. „Jestliže již před 14 lety byly účetně odepsané, tak to k tomuto úsudku vybízí (pozn. ve skutečnosti označení o „šrotu“ zaznívá daleko častěji o jednotkách řady 845).“ – Já si pod pojmem šrot představím něco, co už nejede, je děravé, nějak nebezpečné, znatelně rozbité apod. Ani jedno ta rakev nemá ! Tudíž šrotem být nemůže ! „„Hluk v rakvi ? No jistě, v prudkém kopci, když sedíte přímo nad motorem, tak nebylo místo jinde ?“… Číst vice »
Už se poněkolikáté opakujete.
Na ČD se nadává, nadávalo a bude nadávat asi furt. Často oprávněně, často asi z neznalosti SŽ(DC) u kaštanstva. Třeba se to teď zlepší až lidi uvidí, že soukromník na tom není o moc líp (zejména se zpožděním). S Rakví jezdím jako kaštan často, 845 už jsem taky jel. Jsou tam parádní stolečky, interiér po rekonstrukci, v některých i dávkovač pitné vody. V rakvi jsou zase stahovací okna, platí tam INkarta a není to Němec. Hlučný je to srovnatelně. Pro kaštana za mě mírné zlepšení. Otázka je jak to budou stíhat s těmi obraty, na to jsem fakt zvědav. Rakev… Číst vice »
Bohužel ani 845 na ty dvě tři hodiny není.
Myslím že tady se spíše uraží jen Arriva, no když tu diskutují skoro jenom zaměstnanci ČD. Vidím to na každém článku, který se týká Arrivy.
Přeloženo do jazyka lidí…
Německý STÁTNÍ dopravce podrazil cenu a vyhnal českého STÁTNÍHO dopravce …. A výsledek moc neodpovídá, že by došlo ke zlepšení kvality…
A dříve když to udělalo v historii ČD tak to bylo a je v pořádku že ?? Režijka už neplatí od 13.12.
Nemusí nutně platit, že podrazil cenu. Mj. využil efektivnějšího využití souprav, kterého ČD (pokud by nenasadily řídicí vůz) nebyly schopny.
Např. na trase Olomouc – Krnov – Opava tuto výhodu oproti ČD neměl a proto cenu nenabídl nižší než ČD.
140+ Bc CSD?
Jasan, z Ústí až do Pardubic.
akorát ne přes Liberec, jinak proč ne:)
Pujčí se Brejlovec a můžou jet.
Náhradní souprava v Jaroměři, to znamená jistě i se strojvedoucím. Na údržbu jezdit z Ústí do Prahy a ještě to budou tahat Bobinou . To vše jsou v podstatě náklady navíc a přesto bude Arriva jezdit za o dost menší částku na kilometr, než jezdí jinde. To ať mi nikdo netvrdí, že ta cena je podhodnocena. Jsem zvědav, kdy se jako na R8 začne citelně zvedat jízdné.
Asi neživí tisíce povalečů na nábřeží a v jiných trafikách.
Já ale psal že Arriva na R14 bude jezdit za méně než ta samá Arriva jezdí na jiných linkách. To s ČD nemá nic společného.
Tak ty linky jsou na netto smlouvách, takže tam vždycky hraje roli i odhad podílu tržeb proti nákladům.
Na této dvojlince bude mít mj. vysoké využití souprav (v součtu poměrně vysoké denní kilometrické proběhy; vyšší než snad na jakékoliv z těch čtyř linek, které jezdí od loňska). Tak možná proto – že rozpočítá své fixní náklady do vyššího počtu km.
Nějak mi není jasná ta výhoda při nasazení té bobiny … krom teda stavu kdy ten motorák úplně zdechne.
Také mi to není moc jasné proč to budou dělat. Jen další zbytečný poplatek za použití vlakové cesty. Možná ekologie.
Místo toho aby někdo napsal co za tím je tak mám 2x mínus a furt ten smysl nechápu …některé reakce v téhle diskuzi jsou mi záhadou. díky za info
Tady se jen minuseje a neodpovídá
provoz v elektrické trakci je levnější? povedou více jednotek najednou, ušetří tedy strojvedoucí?
Na trase Praha – Český Těšín Arriva pendluje furt, navíc ušetří se za naftu a je to ekologičtější
Ale v článku se píše že výměna vozidel bude probíhat v UnL což podle mě na trase Praha – český Těšín není 😁
Aha, nevšiml jsem si
Nicméně počítám že se dohodnou s RegioJetem , ten má taky stejnou cestu
kdyz spojim vice jednotek do soupavy tak to dava smysl
Nevím,kolik je mezi provoznim ošetřením,ale takto ušetří 200 km a nebo ušetří tankování z auta či neco jineho.
To se k těm 845 připojí Regína nebo Rakev a bude je 845 tahat? Nebo jí bude Regína/Rakev pomáhat?
Já osobně si stejně myslím že tato „spolupráce“ fungovat nebude, jak znám arrivu tak budou mít nějaký problém třeba se šroubovkou. JE TO POUZE MŮJ NÁZOR.
Mě se spíše zda že ČD budou mít problémy se šroubovou ČD nerada spolupracuje se soukromníky
Můžu se zeptat modrogum v čem se pletu?
Soukromníci si mezi sebou pomáhají CD nikoli
A Vy jste zelená guma?
co to zase meleš za kraviny?
Zajímavé je že když potřeboval půjčit lokomotivu RegioJet od ČD tak jim půjčili ČD zvláštní…
ČD si věčně vymyslí blbosti
pokud opravdu děláte pro arrivu, tak by vám měli urychleně zakázat jim takto škodit…
on ten obrat za osm min spolu se zavesenim vozidla CD bude asi sranda.
Ve smlouvě mají že ty soupravy mají jezdit zdvojené nevíte? Ty Siemens desíti asi budou v původním stavu ..rekonstrukce nula a uklízečka to na trase že Slovenska přeletí hadrou ..Arriva je ale připravena…asi vítr machale
I kdyby to Desiro někdo jen utřel hadrem, tak bude násobně lepší než ten šrot se kterým tam doposud jezdilo ČD.
čd tam už ničím rok nejezdí..a ty vybydlený desira co tu jezdily od db dočasně, teda zrovna zas takový zázrak proti 843 nebyl..jo samozřejmě nízkopodlažnost, klima to se upřít nedá, ale ten interiér už měl svoje léta dávno za sebou víc než u rakví
Viděl stě ty německé stroje ne? Ale Arriva je nejlepší
RJ na Slovensku mel pronajem Desir a tak majitel obratem sjednal novy kseft
Všechny ty informace v článku mi indikují jedinou věc, tomuhle spoji se na nějakou dobu vyhnout. Bohužel. Nic teď proti Arrivě, ale ty podmínky fungování jsou tak akorát zralé totální kolaps služeb na tě lince v případě být jen minimálního vychýlení z normálu.
Těch lidí, co z té linky přesedlají do auta, nebude málo.
Určitě. Všichni už si leští svoje trabanty a Š120, aby Arrivě ukázali. Bože, to je vždycky logika. To přesedávání z aut do vlaku nebo z vlaku do aut je takový oblíbený blud, který se tady často šíří. Kdo to auto má už s ním jezdí teď. A kdo ho nemá ten si ho kupovat nebude jenom kvůli tomu, že se změnil dopravce.
Samozřejmě máte pravdu, kvůli jinému dopravci lidé nenakoupí auta a nevykašlou se na vlaky. Ale na druhou stranu třeba na R Bohumín-Brno po příchodu RJ mám pocit, že lidí ubylo. Samozřejmě nemám na to nějakou statistiku (a pokud někdo má, klidně odvolám svou domněnku). Jako nevím úplně čím si to vysvětlit. Ale prostě tak nějak se mi zdají ty vlaky prázdnější a to nejen v corona době.
Jezdí to dost prázdné.
Sleduji RJ na teto lince hodne casto pri mijeni ve stanici ( jednokolejka ) a od pocatku jezdeni tech obsazenych sedadel bylo vzdy malo, zvlaste prazdna 1.tr
Jinými slovy nejezdí zasloužilí režisti, ale jen platící cestující.
ale to je nesmysl, já sám osobně mám 2 auta a v domácnosti máme 3, kterýma můžu kdykoliv jezdit a stějne nemám problém sednout do vlaku..
V tom vlaku už za ČD není nikdo, kdo by mohl jet autem.
To slýcháme dokola … Jakoukoliv linku převezme soukromník, tak okamžitě všichni přesedlají do auta. To už je diagnóza…
Na „Ještědech“ je sice dost vaty v pobytech, ale jde o jednokolejku, takže případné zpoždění se výrazně projeví narušením včasnosti spousty dalších vlaků především na tratích 031 a 238, kde už je dnes slušný vlakodrom.
Takže bude zpoždění před Jaroměří => Vyšle se náhradní jednotka z Jaroměře. Ale co bude pak s tou zpožděnou?
Projede to taky, ale zastávky budou jen pro výstup?
Asi jako ČD suplují zpožděnou Hungarii, Praha-Břeclav pošlou jinou soupravu a kmenová souprava jede se zpožděním celou trasu.
Mě by spíš zajímalo, kde se v Jaroměři vezme strojvedoucí pro tu jednotku. Podle článku tam není nástupní místo.
Bude to tam přece jednotka, co pojede jako posilová Pardubice – Jaroměř, tak tam buď na kmenový vlak počká, nebo pojede zpět načas bez něj.
ta jednotka se bude v Jaroměři napojovat, tak jako tak, takže bude obsazená zřejmě po celý den, jen při zpoždění vyrazí solo v původním čase, zpátky se zase odpojí a vyčká příjezdu dalšího vlaku od křižování ve dvoře, ta tam nebude celý den stát naprázdno, ale bude dělat posliy pro úsek Jaroměř-Pardubice, kde se bude jezdit dvojmo, po zbytku solo
Tři minuty na obrat? A mohl bych to vidět? Na masaryčce se rakovnický rychlík neotočí ani za za pět a není výjimkou ani deset minut. A to zpravidla jezdí jedna souprava.
Ale rakovnický rychlík není dvouvozová natrvalo spojená jednotka. Například trutnovští strojvedoucí stíhají obrat s 854+954.2 za necelé dvě minuty.
tam ale jezdí taky 845, takže obrat musejí zvládnout, jak tvrdí v Pardubicích, no zítra se uvidí, ale asi to nedopadne dobře, stačí se podívat na minulý rok.
Právě že dost často je
Tvl to už je ale psycho.2 minuty to se ani nevyvenčim 😆to bych fakt nechtěl dělat.at žije nákladní doprava.
Ale je, většinou jedna 845, občas když se zadaří tak dvě, ale objednané jsou na špičkové spoje tři spojené 845,ale ty ještě nikdo neviděl. Co se ubralo na kapacitě u rychlíků posílilo ČD na Sp.
Na R24 jezdím a nevím o tom že bych tam měl 3 min na obrat na Masaryčce ?
Pravidelně ne, ale při zpoždění je třeba otočit hned………. To samé Roztoky, když se není jednotka a točí se hned zpět, pět minut je minimum.
Co, nestihnete obrat za 3 minuty na jednotce co má stanoviště na obou koncích? Děláte si legraci? Bez problémů..
A proč to tam teda Arriva nezvládá?
Ne fakt nestihne. 5 minut je minim.
Obrat za 3 minuty s přivěšením 814 a zkouškou brzdy, vážně?
Ta už bude přivěšená z Rosic, ne?
To spíš nebude, tu přivěsej až na hlaváku
Vsichni vedi ze to nejde, ale papir to snese.
Budeme mit opet online zpravodajstvi? Moc bych se tesil:)
Letos bohužel online pouze z domova, protože karanténa. Navíc proti loňsku to nebude taková „revoluce“.
Revoluce možná ne, ale na průser to vypadá při nejmenším podobný. 😀
Néééé – li větší ….. 😀
nebude, díky covidu a menší potřebě vozidel by se to mohlo zvládnout..ale opět je vidět, až arriva tak plně připravená jak slibovala není, místo dvou jednotek se bude jezdit solo a druha bude jen v jaromeri..takže místo 12ti jednotek bude turnusová potřeba 7jednotek..zbytek asi není k dispozici…
Chápete ony ty jednotky ještě potřebuji aspoň jeden den v Liberci, než dotáhnou Desira, postačují 845 z Bratislavy, v Ústí maji taky takže by si měli nějak připravit pro provoz,
Zajímalo mě jak to vyřeší ale nakonec dobře
Vlk se nažral a koza zůstala celá
Takže opět lživé vyjádření, jak jsou plně připraveny a zítra místo všude dvojmo a nedělních posil se pojede dvojmo jen na cca 15% trasy..nebýt covidu tak je hned v neděli výrazný přesun studentů,kdy se jezdilo 6ti vozově a i tak byl vlak plný téměř do posledního místa plus několik stojících, to bych chtěl v jedné jednotce vidět..
A to ještě se uvidí jestli v reálu vyjede vůbec vše..loni taky ještě večer byla plná pusa řečí a přes den byla realita odlišná..
Ano, ale tím že je covid si to mohou dovolit, každý teď vše svádí na covid
Kdyby covid nebyl tak dnes v noci by dovezli všechny 845&628 že Slovenska a nasadili by je, taky by si mohli půjčit jednotky od RJ , ale takto pojedou asi až zítra
Na L3 dnes Desira jezdí,takže 845 tam nepotřebují,tak kde nakonec těch min 6ks je? Jestli bude či nebude covid se nemohlo vědět rozumně dopředu,takže arriva opět nepripravena?
Jsou rozbité
A proč teďka potřebujeme jezdit 2×845 v celé trase když ČD do 12.12. jezdí aktuálně s 843+043 takže jako jedna 845 kapacitně
Tak u vás se asi heslo „Slibem nezarmoutíš“ razí ve velkém…
Protože lepší dynamika jízdy jak sliboval jeden Hejtman ….. Přeci …
Škoda, já se hodně těšil.
Vy jste v karanténě?