Arriva vyhrála soutěž na provoz elektrických vlaků linky Horažďovice předměstí – Plzeň – Pňovany
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
Dopravce převezme RegioPantery Českých drah koupené za dotace.
Dopravce převezme RegioPantery Českých drah koupené za dotace.
Jj, krajům dochází prachy, tak berou to nejlevnější. Dopad na kvalitu služeb na zákazníka je pouze v tom, jak se personal postavi k danému úkolů.
Jelikož kraje vyžadují maximum za minimum, nepočítám s čímkoliv, co by mohlo pomoci v mém cestování. Děkuji a plzeňském kraji dávám palec nahoru pouze v případě, že informace cestujícím dokážou přesáhnout obvod kraje…
Kraje musí brát to nejlevnější, protože to je princip veřejných souitěží 🙂
Musí brát to nejvýhodnější..
Tak přeci smlouva je nějak postavena a a je jedno, vyhraje-li červený, hnědý, fialový dopravce, ať či tak bude chtít objednavatel dodržování uzavřených smluv a dohod. A mezi námi, myslíte, že s novým dopravcem přichází vždy 100% nového personálu? Vždy je nějaká část původního personálu. A část toho personálu se chová ve stylu „musím pro soukromníka pracovat, fuj, kašlu jim na to, nehnu ani prstem navíc“ a část personálu dělá úplně stejně jako předtím. 🙂 Ať už „nic“, nebo svědomitě odvádí svoji práci.
realita je samozřejmě jiná..
Jaká je tedy realita?
to je dobře – ať jede arriva votravovat jinam a ať vypadne z Libereckého kraje a na rychlíky UL-LI-PU, tady na Liberecku si všichni oddychnout
Kéž by tomu tak bylo, bohužel na R14 si ještě budete Arrivu nějakou chvíli muset užívat.
Takže daňový poplatník koupil vlak.. Jestli oklikou z Erodotací je uplně jedno. Prostě koupil. Měl by jako ve Švýcarsku sloužit min. 40 let.
A borci ho převedou na nějakou soukromou společnost?
Co když zkrachuje? Je v soutěži tentokrát opravdu hlavní společnost? Nebo opět jako u jiných nějaká nová..
Nebo po 15 letech je tedy vlak za hubičku sokromé společnosti jako dárek a může si to odvezt kam chce? Prodat atd. Super tah. Toho úředního potimce, který to tam propašoval. Lobisticky. Nebo nějakého europoslance. Nebo já nevím. Strašně rád bych věděl jméno.
Arriva vlaky mají nějaké „hlavní“ či „vedlejší“ společnosti?
Mimochodem i u RJ a LE znamenají dceřiné společnosti naopak průhlednější financování bez možnosti křížového financování z komerčního provozu do dotovaného či naopak.
P. S. ČD potenciálně zkrachovat nemohou?
Když přestane jezdit, bude to muset prodat za zustatkovou hodnotu.
Aby to nakonec nedopadlo, jako u autobusů, kde většinu výkonu na Plzeňsku jezdí dál dodavatelsky Zemek. 😀
Což by byla řádná rána do pranice, kdyby to ČD jezdily pro Arrivu a zřejmě tedy za míň než za kolik to Arriva vysoutěžila.
Lepší, než pumpičkou přes vejce. Pokud k tomu navíc dostanou servis…
Většinu? To fakt ne. Nevykládejte nesmysly, když tom nic nevíte 😉
Nevykládám nesmysly. Možná to není většina, ale je to dost významný počet, protože Arriva nebyla, není a nebude schopna sehnat řidiče, protože pověst ji předchází. Pochybuji, že do příštího grafikonu dají dohromady dostatek fírů., aby ty Pantery vůbec rozjeli. Pojede každý druhý spoj, ale zatleskáme si, jak jsme ušetřili.
Jsi mimo. Arriva sehnala řidiče tak, že prostě přebrala od ČSAD celé garáže i s řidiči. Jako odměnu za spolupráci dostalo ČSAD výkony kolem Přeštic jako subdodávku, takže tam si ČSAD svoje řidiče samozřejmě nechalo, i když pár lidí z Přeštic taky přešlo pod Arrivu.
Jedny garáže nejsou „většina“ a rozhodně to nevypovídá nic o schopnosti Arrivy sehnat a udržet si řidiče.
A kromě Přeštic, jak píše Michal, jezdí pro Arrivu subdodavatel na Rokycansku, ČSAD Plzeň. Nejprve to byl BusLine Plzeňsko, které před víc než rokem koupil Z-Group a přejmenoval. Pozor. Neplést ČSAD Plzeň s ČSAD autobusy Plzeň. :))
A co se subdodávek týká, většinou jsou informace ve smlouvě, i tady byla podmínka. Až 30% může být subdodávka. 🙂
Ajéjé. To bude zase řevu.
Dle zdejší diskuse soudím, že v prosinci se opět objeví namazané koleje olejem, tentokráte na Plzeňsku 😉
taky mě to napadlo. buďte rádi, kraj ušetří , zbydou peníze jinam. ale tady ne, tady se prostě plive na to, jak nějaký soukromník „krade“ vláčky státnímu…
a ještě ten zahraniční soukromník nebude danit v ČR. by mě zajímalo, kolik daní platí ČD, je ta firma vůbec v plusu?
To je ohraný nesmysl. Každá firma daní tam, kde podniká, to ví už dneska i děti v mateřských školkách.
Tak samozřejmě, bude odvádět do ciziny zdrav, soc, DPFO za zaměstnance a DPH i DPPO za firmu. 😀
ad Jerry: Ale ne chlapi na depu a v hospodě.
Nebude. Pokud bude zaměstnávat zaměstnance tady, bude i tady odvádět vše. Nevím, kde se ty hoaxy furt berou. Lidi věří neskutečnejm hovadinám.
Proč tam asi tak dávám smajlíka. Achjo.
Ano, lidi jsou schopní takové hovadiny dokonce používat jako důkaz, protože se jim to hodí do krámu, do jakési hovadské skládačky dokazující špatnost čehosi.
Ušetřili a v případě mimoradnosti mohou financovat z ušetřených peněz 🤣🤣🤣🤣.
A teď vážně, chápu situaci zaměstnanců, kteří platí hypotéky a teď se ocitli před vážným životním rozhodnutím a že někteří po touto tíhou, se rozhodnou jít cestou nepochopitelné ostatním.
Soutěžit jenom na cenu se někdy nevyplácí. V bývalém zaměstnání jsem se o tom přesvědčil. Zákazník firmu taky odkopl nejlevnější nabídkou (byli jsme druzí nejdražší). Po roce přišlo vedení s prosíkem za naším vedením a akceptovali ještě o 15% vyšší cenu, než byla předtím nabídnuta. Toto zřejmě nebude ten případ, jenom mám pocit, že když je jediným kritériem cena, tak to není dobře…
Ale ona je jediným kritériem za souběžně stanovených kvalitativních podmínek, které vylučují nabídnutí příliš nízké ceny při souběžné příliš nízké kvalitě.
Navíc, Arriva si tu nízkou cenu vykompenzuje odrbáváním zaměstnanců.
Schválně, když utrácíš svoje peníze – jaký máš kritéria? Chodíš do Lidlu, Kauflandu a nebo k místnímu pekaři, řezníkovi, na farmářský trhy – kde je to místní, domácí, kvalitní a holt dražší? i když si půjdeš koupit nový auto, neskončíš v nejbližším autosalonu, ale zkusíš to i jinde, aby stálo co nejmíň. A přesně tak by se měl chovat i stát, kraje, obce. Bohužel se často takto nechovají a řídí se heslem, z cizího krev neteče. Soutěže jsou správně – co je často špatně je jejich zadání, kdy tu firmu pak vyjde se na to vykašlat levněji než se muset… Číst vice »
No jak kdy. Něco se koupi v marketech ale něco je tam totálně na nic a ještě předražené, to můžu koupit to předražené rovnou u farmáře/řezníka/blabla. Tak to tak dělám. Auto si nemůžu dovolit koupit nové ale vzdycky (2x zatím) se něco naskytlo za cca stejně jako v bazarech ale s tím že jsem věděl o závadách atd…
Takto to dopadá,když v tomto státě,každý může zastávat jakoukoliv funkci-ten pán ani neví,proč se na dráze točí kola.A před tím pekl rohlíky-to nemá chybu,jen tak dál!
Ale určitě má správnou barvu stranické knížky! 😉
Blahopřeji daňovému poplatníku, že pokud to chápu bude převeden státní majetek na soukromou společnost. (Co to znamená zůstatková cena, bez dotace:-) ) 15% kupní ceny?
Opravdu tyhlety euro cz nesmysly kopat do..
Byla tahleta sranda provedena podle zákona o veřejných zakázkách, soutěžního práva. Nebo opět český paskvil?
to mě pos*r toto není možne lístky od teto společnosti budou dražší a inflace stoupá takže toto je za mě nejhorší krok plzenskych radních
Tarif IDPK ti něco říká?
Těžko můžou být dražší, když se jezdí za tarif kraje 😉
Otázka samozřejmě je, jak to bude u cestujících jedoucích za hranice kraje, ale těch bude rozhodně méně, než vnitrokrajských.
Tipuji, že ČD mělo nabídku ceny včetně ETCS a Arriva bez. V případě zavedení ETCS na inkriminované trati bude stát a hlavně kraj přidávat další peníze. Takže výsledná cena bude někde jinde. Nejlevnější nabídka za každou cenu.
Je to asi o 20 % levněji. Kupodivu u silničních staveb je to zcela normální…
Takovou chybu by snad CD neudělalo, nabídka se dělá na zadání, pokud v ni ETCS nebylo, tak ji tam nemohlo dát ani CD.
blbost, podmínky jsou stejné pro všechny strany…
Tipuji, že nemáš pravdu.
Uvidíme, zda nebudeme oprasovat prislovi:Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci.
Rozhodně metoda výběru dle nejnissi ceny bude tlačit dopravce k úsporám na výcviku zaměstnanců, maximálně omezovat zavádění nových technologií, pokud nebudou součástí smlouvy atd., což se časem projeví na kvalitě a úrovni služeb. Myslím, že je např. bezpečnost provozu nadřazena existenci USB zásuvek, ale objednavatele to vidí jinak.
Takže když cenu natáhnu měl bych na tom tedy být lépe než ten, který se v oblasti nákladů drží v normální cenové hladině?
Současný trend je tlačit cenu co nejníže, možná se soutezenim dostaneme i pod nezbytné náklady. A pak se musí něco osidit, např. v údržbě vozidel…
tak o údržbě a ČD bych raději pomlčel… to je kapitola sama pro sebe…
Bude ten vlak bezpečnější, když se z něj ty USB zásuvky vyrvou? Nápověda: ČD je tam předtím měly taky.
Ještě dodám, že v oblasti vlakového zabezpečovače instaovaného na trati má objednatel nulové pravomoce a o povinnosti ECTS se také rozhoduje úplně jinde – na Správě Železnic.
Ale jako jo, házet chybějící Zabzař (barvičkovač není zabzař) na Kraje, potažmo objednatele dorpavy, to je tak typické pro … ty, kteří pracují na dráze.
Liniovka umí být zabzař. ARS v pražském metru umí hlídat rychlosti.
Jenom ČSD se holt eozhodli, že jediná známá rychlost je „mezikruží“ nebo volno, a často se na mezikruží jede 100 místo 40. A taky že se bude kódovat stůj místo opakovací výstrahy.
V některých případech je rychlost 100km/h na mezikruzi opakovace v pořádku…
ETCS hlídá mj i brzdnou křivku a proti současným zabzar poskytuje vyšší stupeň zabezpečení.
Kteří osobní dopravci již využívají v pravidelném provozu ETCS, i když ještě není povinný?
100 na mezikruží je podle předpisů ČSD, nikoliv v pořádku (není to využití toho, že lepší liniovky, včetně ARS, umí hlídat rychlost, byť místo křivky jenom „schody“)
Po očekávejte 100km/h je mezikruzi, ale nepojedu 40 a predpisy dnes nejsou C(S?) D, ale SZ
Tak to bude mít Arriva nejmodernější jednotky co se týče železnice 🙂 Jinak ano….vymění se jen košile a jede se dál…
Fakt by mě zajímalo – ČD si postavilo pro ty Pantery halu a myčku. Kam je strčí Arriva? Kde bude mít soupravy odstavené? Do kopřiv ? Nebo zas zaštěká státní čokl a ČD bude poslušné …………..
ČD na tom může pouze vydělat.
Tu halu mají nejen pro Pantery, v Plzni je celá řada vozidel a podstatný počet panterů u ČD zůstane, Horažďovice nejsou jediná trať co vede z Plzně.
Žádná nová myčka pro Pantery v Plzni není.
ČD ze zákona tam bude muset Arrivu pouštět.
Do haly ne, nespadá pod Zařízení služeb. Ale při dohodě a za peníze by to možné bylo. Jen nevyjde rozpočet pod 200 Kc/km.
Jasně, lepší je mít neumyté vlaky, myčku z části neuvyužitou a hrát si na národní hrdost s ucpaným weckem.
Toto patří pod pana Hurajčíka, ředitele a starostu. Je to další případ, že se mu nezadařilo a nastupuje konkurence.
To měl podle vás ovlivnit nabídkovou cenu, čímž by porušil zákon?
Průser je, že se z ČD se stala neefektivní firma soustavně zneužívaná skoro každým kdo projde zrovna kolem. Pak celkem logicky nemůže fungovat efektivně. Pak by mohla mít v soutěžích klidně přednost, protože veškerý zisk jde zpět do státní kasy a ne do soukromých rukou.
Kolik toho ČD do té státní kasy poslaly za dobu své existence? Ty toky jsou právě opačné (viz ty různé odkupy majetku státem, který ten samý stát předtím do ČD a.s. vložil).
CD a její předchůdci byli cokoli, ale nikdy ne efektivní a zisk je u nich ryzí hypotéza . Zcela zcestný komentář 🤮
České dráhy a zisk? To jsou dvě slova, která spolu nemají vůbec nic společného;)
Ta byla neefektivní co pamatuji.
Tady je hlavně šílená zvrácenost v tom, že se vůbec dopravci soutěží tam, kde je schopno dopravu zajistit ČD jako státní dopravce, ze kterého plynou zisky zpět do státní kasy. Proč by měl stát dávat vydělat soukromníkům, když má svou firmu? Druhá věc je samozřejmě efektivita té firmy jako takové. Mělo by se soustavně hledat, proč je případný soukromník levnější a jestli by to nešlo zařídit stejně i u ČD.
Ty zisky těm soukromníkům zaplatíme všichni ze státní kasy
Nevím, kdy naposledy ČD odvedly zisk do státní kasy. Soukromník odvádí daně do státní kasy jako ČD, nevidím v tom rozdíl.
ČD jakožto dlouhobě prodelačná firma asi nic do státní kasy neodvede
Maximálně se zvysuje hodnota firmy, ale to je k ničemu když ji nikdy stát neprodá
DPH nejspíš platí úplně stejně jako jiné firmy v oboru.
DPH neplatí firma, ta je jen plátce, ale zákazník (poplatník), který tuto daň hradí v ceně jízdného. ČD tu vyinkasovanou DPH pouze „napíchne vidlemi“ a přehodí od zákazníka na stát. A takto to úplně stejně bude dělat i jakýkoliv jiný dopravce. Stát daňově opravdu ze samotných ČD nijak neprofituje. DPH – viz výše a daň z příjmu vzhledem ke svým hospodářským výsledkům ČD žádnou neodvádí.
Arriva neni soukromnik, ale nemecke statni drahy.
> Proč by měl stát dávat vydělat soukromníkům, když má svou firmu
Proč vlastně u nás soukromníci vaří pivo, když má stát svojí firmu.
Jenže Budvar aspoň bývá v zisku, kdežto ČD…
ČD jsou pouze akciovka vlastněná státem, nikoliv státní dopravce.
Jedina cesta, jak zaridit, aby ČD byly srovnatelne efektivni, jako jini dopravci, je ta, ze budou vystaveny primerenemu konkurencnimu tlaku. Pokud by nebyly, jedinou moznosti, jak tlacit na lepsi hospodareni, by byly stale duslednejsi kontroly, ktere ale samy o sobe stoji hromadu penez a komplikuji praci zamestnancu. Ja sice nejsem zastance liberalizace za kazdou cenu, protoze pripravit a zrealizovat vyberove rizeni s dobrym vysledkem je nesmirne komplikovane a urednici statu to nemusi zvladnout (uz parkrat to bylo jen o stesti – viz podpisy smluv 14 dni pred zacatkem platnosti), ale zejmena u regionalni dopravy muze mit velky prinos pro cestujici.… Číst vice »
Otevřené výběrko na nákupy je ale spíš nevýhoda. Už jen proto bude každý jiný efektivnější.
Tak vzdyt to rikam, ze je to brzdi. Na druhou stranu soukromnici zatim mnoho nove techniky nekoupili, tak bych to nevidel tak jednoznacne.
Zatím jako daňový poplatník platím dluhy a půjčky národního dopravce. A on mi za to poskytne plyšové B…
Zisky že „státní a.s.“ do státní kasy, jo? To je trestný čin. ČD mohou dát vlastníkovi dividendy a státu daně. Jenže pokud jsou v mínusu, či na nule,tak nemají ani na daně ani na dividendy.
Hlavně, že kritizujeme a máte jasný názor.
Milý Honzo, kde nic není, ani smrt nebere.
Tok peněz mezi ČD a státní kasou je opačného směru, než se domníváte a zde veřejně inserujete.
Vaší tézi:
„Ty zisky těm soukromníkům zaplatíme všichni ze státní kasy“ bych si dovolil doplnit o dodatek, že: „ten prodělek ČD zaplatíme všichni ze státní kasy taky“.
Bohužel trafiky u ČD se musely někde projevit. Pak přijde kdejakej utřinos a okamžitě všechno projedou. Smutné
Není to poprvé: Stání dopravce bude vyměněn za jiného státního dopravce. Někdo tomu říká liberalizace trhu.
Poznámka pro redakci: Samozřejmě se to dá najít, ale nebylo by vhodné buď v titulku nebo článku jasně uvést, od jakého data data smlouva má smlouva platit a kdy se tedy mění dopravce na této lince? Uvedení plánovaného data by odstranilo pár diskusních příspěvků. Díky.
Díky za upozornění, úplně to vypadlo. Prosinec 2023, doplněno.
Arriva čd 😀 no arriva je taky modra, jen blbi logo 😀
Natěr bude krajský. Na logo to nejezdí.
Velká gratulace Arrivě!
nebo DB?
DB se o zakázky arrivy nezajímá
DB se zajímá o to, zda Arriva vydělává.
Je mi smutno, jak v ČR přebírají linky soukromí dopravci, příkladem je LK, ať má každý názor jaký chce, ale za mě ty jednotky řady 845 jsou staré křápy který mají neustále nějakou vadu, mohu to potvrdím tím že jezdím cca. každý den do Hradce z Pardubic a není skoro den, kdy by to nemělo zpoždění nebo nefunkční zásuvky, porouchaný informační systém atd. neříkám že ČD mít zpoždění nemůže ale jako když je to pomalu každou chvíli tak ať se na mě nikdo nezlobí ale to není v pořádku.
a proč? kraje ušetří..
Ja sem zase rád že ten gumovej monopol nekde umí prostě vypakovat, libi sei jak je vyřidili na ceskolipsku. Fandím soukromim dopravcum, privezli kvalitni nemecke vláčky a mladý personál 😉
Omlouvám se, ale nemohu nereagovat a nebýt „dost“ ostrý: Až zestárneš a budeš neperspektivní, odhodí tě jako onuci a skončíš u popelnice s krabicákem, když takhle smýšlíš. Omlouvám se za tykání, ale tohle je dost přes čáru. Ať vyhraje kdokoliv, lidskost bychom si měli zachovat. Všichni zestárneme. I TY
Tady to ale přeberou i s vlakama. Takže pokud jim zajistí údržbu, kterou potřebují a semtam to i někde umejou, nic se nemá důvod zhoršovat.
Obávám se, že v případě Arrivy končí vše slovem POKUD.
Myslíš tedy podobně jako ČD v okolí Prahy?
O víkendu jsem jel elefantem . Horší to snad být nemůže. Smeták v podchodu má lepší design
A za to, že si to po jednokolejné trati z Liberce přiveze do Hradce zpoždění může vždy dopravce? ČD jedou z Hradce do Pardubic jen z Jaroměře… tam se zpoždění nachytá méně než na trase z Liberce.
tak když to zpoždění je způsobeno nefunkčností těch krámů, tak za to dopravce může..spolehlivost je fakt příšerná, řeší záloh jakbysmet..ono někdy už pochopili, co je arriva zač
A četl jste o tom, že tady bude Arriva provozovat toéž, co by provozovaly ČD, že vytahujete 854, překlep: 845.
u arrivy to neni jen o vozovém parku, ale trvalém neplnění smluvních požadavků
Je dobře že dostala šanci konkurence a že si na tom ČD nenamastí kapsu tak jako v MSK.
To jste napsal hezky. U nás v MSK se smlouvy s nejvýhodnějším dopravcem hned tak nedočkáme. K těm tendrům na regionální dopravu ještě dodám, že na dálkové dopravě to taky není v podání „Národního dopravce“ žádná sláva. Dnes na EC 141 jely zase kupéčkové B249 a zrovna jsem tam měl místenku…
co to melete?
v podani Jancury nebo Leotramvaje to snad slava je?
to je k smichu.
Uz je to tady jak na Vaclavaku
Jančura nebo Leo vozí EC 141? Dej si studený obklad,ty Václaváku.
????? moc nepobral
Dobře, kraj je vítěz. A je stejný vítěz i třeba (nejen) Pardubický kraj, kde autobusovou dopravu taky vyhrála nejlevnější nabídka? A veřejná doprava tam šla (nejen) díky tomu skoro do kopru?A není to jediný případ. Jak má kraj tohle ošetřeno? Jak bude postupovat, kdyby došlo k něčemu podobnému? Situace na trhu práce je taková, že vlastně není vůbec jisté, že ti lidé k nim přejdou a na to, že si seženou nové můžou klidně zapomenout. A nikdo si nevzpomíná jak začínala Arriva na Valašsku? A zrovna tam se jednalo jen o pár lidí a jaké problémy s tím měli, tady… Číst vice »
V Pardubickém kraji nejlevnější nabídkou – myslíte Umbrellu? Asi ne, že. Oni totiž jsou dopravci, kteří se svou nejlevnější nabídkou poskytují solidní službu, a pak i ti, kteří nefungují. A v tu chvíli nastupuje kraj se svými nástroji, jak se služby domoci. Toto má Plzeňský kraj dost rozpracované v zadávací dokumentaci a následně ve smlouvě s dopravcem.
Zdravím z oblasti v pardubickém kraji, kde vyhrál Car-Tour. S ním se k nám po naprosto tragické Arrivě (a jejích předchůdcích), která neměla snad žádný nový bus, dostal konečně konzistentní produkt hodný 21. století. Takže nezaměňovat úspěchy a Busline, prosím.
Jen upozorním, že nové busy byly podmínkou soutěže.
Tak já bych chtěl upozornit, že v Pardubickém kraji opravdu nové autobusy nebyly podmínkou nebo myslíte, že Zdar má všechny autobusy nové, já si všiml pouze 2 nových vozů.
V tomdle nemusíš chodit do Pardubic. Ona zrovna Arriva zrovna v Plzeňském kraji nezvládla svůj nástup, když přebrala téměř celý autobusový provoz.Tam to taky dost skřípalo, sice ne tak moc jak v Pardubickém kraji, ale hladce to nešlo. Nakonec si to sedlo a začalo to fungovat. Vraky vystřídaly autobusy a myslím, že dnes je většina lidí snad i za tu změnu ráda. Po všech těchdle průse**** je na všech co něco objednávají to nastavit tak, že kdo se přihlásí bude plnit to pod co se podepsal a pokud ne bude mít takový sankce, že bude rád, že ho to nepoloží.… Číst vice »
Jasně, ono převzít provoz v celém kraji je brnkačka. Se Zemkovým ČSAD a jeho vrakosami to byla předtím lábuž.
Nedařilo se, chyběli řidiči, tím pádem vypadávaly spoje. Teď už je klid. Asi jste jim tentokrát dobře poradil, jak na to.
Řidiči chyběli především proto, že důchodci odešli do důchodu a další lidi odradila Arriva totálním podceněním situace, kdy ještě týden před začátkem provozu nebyla schopna řidičům říct, co budou jezdit a kolik peněz si vydělají. Takže mnozí řidiči radši k Arrivě nepřešli a našli si práci u někoho serióznějšího. Nedivím se jim, sám splácím hypotéku a nemůžu si dovolit pracovat pro někoho, kdo mě nedokáže dost zaplatit.
No když nemusíte živit ředitelství ČD a všechny ty oddělení, náměstky a politické darmožrouty, tak můžete jít s cenou dolů a mašinfírům i přidat.
To je hezké, podle veřejného měsíčníku fotky nových dep, zazemí, jednotek a nakonec soukromník ? Co je to za tunel ? Už se konečně probuďte a koukejte vysoutěžit alespoň P1 západ … jsem zvědav za kolik až se zveřejní cena bude jeden kilometr. A když přijde na arrivu-nové jednotky Liberec-Pardubice to nemá klimu, šrot,..rychlíky na ústí západ-tahá bobina a vozy ani nemluvě kde jsou alibovaná nová patra… aneb to se jezdí, když se druhý stará a bere….
Žádný tunel to není. Prodej jednotek výherci soutěže na provoz (pokud by jím nebyly samy ČD, samozřejmě) byl podmínkou dotace. Depo ČD nikdo nebere, okolo Plzně mají furt hromady dalších výkonů, a přepdokládám, že i až tyhle Pantery přejdou pod ARR, budou si tam od ČD objednávat údržbu/servis. Pardubice – Liberec nejezdí nové jednotky, ale modernizované 845 (původně německé 628). Rychlíky asi myslíte linku R23 Ústí n. Labem hl.n. – Kolín, tu nejezdí Arriva, ale Regiojet – ten měl od Arrivy chvíli půjčené její bobiny, ale teď už tam zase jezdí normálně peršingy. Patra (také ne nová, ale ojetá z… Číst vice »
Arriva modernizovala jen některé, zbytek je původní, ty modernizované klimu mají.
Většina je modernizovaných, klima se do nich postupně doplňuje.
jo a jak se doplňuje? Když arriva doplňování klimy odpískala a klimu mají 3 nebo 4 jednotky a tím to skončilo, protože arriva chtěla klimu proplatit od md
Jo tak že to odpískali sem nevěděl, tak díky za opravu a poslední komentář teda beru zpět.
Arriva namontovala klimu, aby měla co ukázat, šla za MD a řekla, klimu jste nepožadovali, ale my jí máme. Můžeme jí dát na všechny jednotky, když budete mít zájem a zaplatíte to. A MD řeklo, o klimu zájem nemáme. Tak tam není. Co si MD objedná, to zákazníci mají.
Zrovna dnes jezdila na R 23 bobina řady 140 + 3 vozy. Pro cestujícího žádná újma, pro šotouše Bo-Bo ráj.
Aha, vidíte to, to ani nevím, tak díky za doplnění.
Lbc-pa i unl-lbc chtěla Arriva modernizovat, ale stát to zakazal, tyhle rychliky objednava stát, proto byli klimou vybaveny jen některé.
Stát to opravdu zakázal? Jsi si jistý?
Klimu žádná 845 neměla. Udělala se jen do posledních 4 ks 845.3 a tím to skončilo. Víc nefunguje než funguje. Zátěž prohla rám, který na to není stavěn, nevhodné řešení je vidět i na stropech uvnitř. Nikdo to nechce pouštět, protože jsou s tím problémy. Arr si myslela, že klimou osloví zájemce o další zakázky, ale nic. Takže se v tichosti jen „počešťují“ zbývající 628 na 845.12x (původní wc, modré sedačky DB, LS06, rychloměr…) a to je vše.
By mě zajímalo, v čem je ten trik, že to Arriva dokáže odjezdit o více než 40 Kč levněji na km oproti druhému a třetímu uchazeči.
Napr. mzdy. Pruvodci u Arrivy ma O DOST min jak pruvodci u CD…
Kolik má Arriva v Plzni „důležitých“ managerů a dalších přísavek krajského formátu v porovnání s jinými dopravci?
V tuhle chvíli jeden náměstek u autobusů, který ani netuší, kde je v Plzni nádraží 🙂 K tomu je u autobusů jeden projektový manažer, kterého vyhodili od ČD a určitě už se těší, jak se skrz Arrivu dráze pomstí 🙂
Také výrazně tenčí tuková vrstva v podobě přebytečných zaměstnanců v kancelářských pozicích. Ale ti zase mají čas na diskuzi zde😀
Mluvíte o Regiojetu?
Mluvím o nejdražší nabídce, tedy ČD. Jeden by skoro očekával, že dopravce předvede ukázkové úspory z rozsahu…Ale je potřeba nadále zaměstnávat kamarády, politický odpad typu Hurajčík atd.
Když pomineme vaší snahu za každou cenu si rýpnout do ČD, tak o kolik byl RegioJet levnější než ČD? O moc to nebylo – rozdíl 6,50Kč. Rozdíl mezi RegioJetem a Arrivou je 42Kč, což je několikanásobně více, přestože jak tvrdíte oba bez přebytečných zaměstnanců a se stejnou výchozí pozici. Proč tedy takový rozdíl v ceně?
Jediný RJ nemá v Plzeňském kraji zázemí. ČD provozuje vlaky, Arriva autobusy.
Mám za to, že u autobusů se jedná o jinou společnost a s jiným sídlem, než u společnosti Arriva vlaky s.r.o.
Takže ČD a ČD Cargo taky nespolupracují?
K čemu je Arrivě při provozování vlaků to, že má v Plzni pronajaté zázemí pro autobusy?
Takže RJ ma taky plno přebytečných zaměstnanců v kancelářských pozicích?
RJ byl levnější než ČD bez jakéhokoliv zázemí v Plzni (nejen technického, ale i personálního).
Ale ta cena je plus mínus podobná, jak je možný, že Ariva je o tolik levnější to mi hlava nebere.
za chvíli to pochopíte na vlastní kůži..
Některý z komentujicích zde tvrdil, že v kraji provozuje autobusovou dopravu Arriva a že v případě výluk může použít na NAD, právě tyto autobusy…no pravda to není…. páni radní zřejmě v tichosti převedl nové autobusy pořízené z dotací EU zpátky na původního provozovatele autobusové dopravy ČSAD Plzeň..alespoň dle nových polepů na provozovaných spojích co vidím z okna…🤣🤣. Že by tunel?????🤣
To jste byl asi tři roky v komatu, protože subdodavatelem Arrivy je ČSAD, které to tam má vylepene již od roku 2020…
Je mi líto, ale nemáte pravdu….polepy se změnily tento týden…proč tedy chlubení tím že provozovatel je Arriva…a najednou je to ČSAD autobusy Plzeň??? Tři roky nevědomosti je dlouhá doba….Ale to nesouvisí s touto diskuzí…tématem je změna provozovatele drážní osobni dopravy na základě výběrového řízení….což proběhlo jistě v dikci zákona…Budeme tomu věřit…
ne, neměnily a nemelte nesmysly.. mají to takto tři roky..
Přestaňte lhát.
Vaše tři roky se smrskly do týdne…, ale protože nejdou nasdílet aktuální fotky, necham Vás v blahé nevědomosti…🤦♂️
To se ale pletete. ČSAD Plzeň není původní ČSAD Autobusy Plzeň ze Z-Group. ČSAD Plzeň se dříve nazývalo BusLine Plzeňsko a dělá od počátku subdodávky pro Arriva Střední Čechy. Takže ty autobusy vlastní Arriva a ČSAD Plzeň (BusLine) je má pronajaté. Na druhou stranu nepopírám, že určitá vazba ČSAD Plzeň na Z-Group není vyloučena, ale ve veřejných zdrojích nenacházím dost indicií.
V roce 2020 vyjela Arriva se dvěma subdodavateli. ČSAD autobusy Plzeň (dnes Z-Group) a Busline Plzeňsko. BusLine poté odešlo a jeho část převzala společnost ČSAD Plzeň, která rovněž tak, jako ČSAD autobusy Plzeň spadá do Z-Group.
Společnost ČSAD Autobusy Plzeň již neexistuje, byla spolu s ČSAD Vsetín, HousaCar, Krodos Bus sloučena do firmy Z-Group bus. ČSAD Plzeň je původní BL12, resp. BusLine Plzeňsko. Vazba na Z-Group je sice naznačena, ale oficiálně to vlastní soukromá osoba a ne Z-Group. Ale máte pravdu Z-Group bus také zajišťuje subdodávky pro Arrivu Střední Čechy v PK.
Hádat se nebudu, odkaz na na tomto webu je zde: https://zdopravy.cz/arriva-ovladne-autobusovou-dopravu-v-plzenskem-kraji-za-6-miliard-na-10-let-23254/….pokud jde o subdodávku tak pak je cena asi pofiderní nebo ne??🤣🤣
Gratulace. Našel jste článek v době, kdy se ČSAD, Arriva a Busline ucházeli v soutěži. Teď zkuste najít ještě ten, kde je uvedeno, že se Busline a ČSAD staly jejími subdodávkami.
ČSAD Plzeň je pouze provozovatel (subdodavatel)
Majitel je stále Arriva
Autobusy těžko mohli páni radní na někoho převést, když ty autobusy zakoupila Arriva a jsou její 🙂 Arriva je ale může někomu pronajmout a ten si je může polepit. Přeštické autobusy dostaly polep ČSAD snad už na jaře 2021, takže gratuluju k objevení Ameriky 😀
Pokud uz to vyhrala Arriva, tak by plzensky kraj mel vyzadovat dodrzovani prisnych podmibek a vse tvrde sankcionovat. Jsem zvedavej, kdy upadne kvalita pri udrzbe a jak kvalitni personal za podnakladove ceny bude najaty a taky jak to bude udrzovat. Outsoorcing od CD??
No kdyby stejně všichni objednatelé teď stejně šly po ČD, kdy řazení vlaků v nemálo procentech neodpovídá smlouvám, taky by se pěkně prohly.
A kdyby to vyhrál někdo jiný, tak kraj nemá tvrdě vyžadovat plnění podmínek smlouvy?
Podnákladové ceny? Asi máte krátkou paměť… a co ČD před pár lety na R14 nebo Plzeň – Most? Tam to byly podnákladové ceny, nedalo jim to ani na naftu, ale hrdinsky vyhráli. Něco jako Cargo vs. uhlí do Chvaletic.
A dál do Stříbra budou jezdit České dráhy? Tedy v Pňovanech přestup (pokud vím, je to stanice v lese) na vlak ČD?
Určité spoje z daného provozního souboru jezdí jako takzvaná Plzeňská linka mezi Pňovany a Blovicemi. Proto Pňovany.
Dále za Pňovany jezdí pouze Sp Plzeň – Karlovy Vary. Osobní vlaky, kromě jednoho nočního obratu do Svojšína, končí v Kozolupech nebo Pňovanech…
Jděte si se svými německými šroty někam. České koleje patří Trojpolku ČD, RJ a Leo, víc už ne.
Četl jste ten článek? Asi ne, co?
Regiopanter je německý šrot?
Víte, kolik v ČR jezdí železničních dopravců? Jestli dobře počítám, licenci na osobní dopravu jich má 40.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50167315/dopravci-012023.pdf/6047a05a-d000-49bc-8a63-132d49dd80f5
Nevšiml jsem si, že Plzeň obsadilo Německo
Ale obsadilo. Ale uz je to nastesti davno.
Aneb jak MD pomohlo díky „unikátně“ nastaveným podmínkám OPD2 zahraničnímu dopravci proti národnímu dopravci v jehož orgánech zástupci MD sedí a tváří se, že jim na osudu ČD záleží….
Kristepane, už těch nářků stačilo, ne?
Arriva vlaky s.r.o. je česká firma sídlící v Karlíně. Nabídla lepší cenu než ČD, tak získá výkony. Použije k tomu v Česku vyrobené vlaky.
Úkolem MD ani krajů není držet jedinou společnost při životě, byť se to tak stále často děje. Hradí to daňový poplatník, aniž by za to nutně vždycky dostal odpovídající hodnotu.
Jojo.
Máte pravdu.
Aspoň už vím proč tak podojili náš Moravskoslezský kraj…UF…uf…
Dokud budou psát na zeleném a červeném šrotu DB regio, tak firma je Německá.. to že má české zastoupení to už je jiná…ale bude jezdit na čas žádný čekání na rychlíky, ro daňový poplatník tolerovat nebude
Barva vlaku je směrodatnější údaj, než údaje v obchodním rejstříku?
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/28955196/arriva-vlaky-sro/
A proč by na sebe v přípojných stanicích neměly závazkové vlaky čekat?
Tak to by ČD měly změnit sídlo. Těch německých ojetin taky nemaj málo.
prosím o laskavé objasnění tohoto loga – názvu společnosti „ARRIVA – DB company“, tak čí je to spolek to povoznictví podnik České republiky nebo Německa???
Asi to tu nikdo nebude chtít slyšet, ale ČD vážně nikdo nenutil za těchto podmínek ty jednotky pořizovat. Fakt nevím proč by na nich v rámci hospodářské soutěže mělo někomu z MD záležet…
přesně, mohly je koupit za hotové bez dotace… neudělaly to… mají smolíka…
Konkrétně jaké nastavení podmínek pomohlo Arrivě?
Do 3 let vysoutěžit výkony a předat vozidla vítězi. Nebo máte informaci, že by takto nevýhodně pro narodniho dopravce postupovala ministerstva i v SR, PL nebo HU?
A v čem to pomohlo právě Arrivě? Když je český národní dopravce tak super firma, mohl soutěž vyhrát, no ne?
Už to napsal Juraj; z hlediska veřejných rozpočtů není důvod to automaticky nabagrovat ČD, když někdo jiný tu samou práci udělá levněji.
A že v PL, SK a HU si hýčkají své národní/regionální dopravce co zákon dovolí? A co z toho mají za užitek? Kolik asi tak na dividendách odvedly takové ZSSK Calatori?
ZSSK Calatori:-) Vy si koledujete, pane Kubrte!
Tak dalo by se očekávat, že MD SK zřejmě ne. 🙂
Otázka ale stojí, jestli to právě tak chceme.
Myslím si, že je třeba zdůraznit, že zvítězil Plzeňský kraj, a to vysoutěženou cenou i novými vozidly a je jedno, jestli dodávku provádí Petr, nebo Pavel.
Drobnost na závěr:
Myslím si, že právem označovat se přívlastkem „Národní dopravce“ disponují i RegioJet a Leo Express.
Vy jste zřejmě chtěl říci: „státem vlastněný dopravce“.
A chci se ještě zeptat, smlouva je brutto nebo netto?
Brutto.
To mají být nějaké nové přímé spoje? Pokud vím, tak teď všechno jen s přestupem do Pňovan
Určité spoje z daného provozního souboru jezdí jako takzvaná Plzeňská linka mezi Pňovany a Blovicemi. Proto Pňovany.
Otázka je, díky čemu se dostanou na o tolik nižší cenu. Obávám se, že levnější wc papír na toaletách to nebude, ale půjde to na vrub údržbě. A vzhledem k nespolehlivosti panterů se cestující budou mít na co těšit.
Dá se šetřit i na personálu. Řidičům Arriva v Plzni platí jen to, co musí, a lidi z kanceláří mají míň, než pokladní v Lidlu. Od roku 2020 se tam vystřídali čtyři vedoucí a 15 – 20 dispečerů. Asi čtyři lidi z kanceláře vyhodili bez náhrady a ostatní pracují I za ně.
Ale pořád tam v době plné zaměstnanosti dělají a jinam nejdou, když je to tam tak špatné, zvláštní.
Dělají. Všichni přijdou, zkusí to a po pár měsících nebo po roce zase odejdou 🙂
Možná to je tím, že ušetří na pokladních, protože (odhaduji) místo nich budou na nádražích automaty (s telefonním sluchátkem).
Nebudou, viz. zadání.
Jizdenku IDPK si koupite všude jako jste zvyklý teďka.
NeČD dopravce je vždy lepší než ČD. To je axiom, tudíž údržba bude levnější a lepší. Pantery budou spolehlivé, pokud měly problémy, mohl za to dosavadní dopravce.
Navíc ta škodovka v Plzni vyrábí…..
Nejvíc ušetříte na nejvyšších platech a ty mají kde? Nápověda pro méně chápavé – nábřeží.
Bodejt by Arriva nebyla levnejsi, kdyz napr. pruvodci tam maji o HODNE min na vyplate nez pruvodci u CD…
Hlavne ale nechapu kraj, ktery radeji penize bude posilat Nemcum jakozto majiteli Arrivy, nez aby posilal penize ceske firme…
A to já to chápu. Kraj raději ušetří peníze ze svého rozpočtu, aby je poslal třeba ve formě dalších spojů v systému veřejné dopravy Čechům jako jste Vy, Jirko. Kdyby dotoval Českou firmu, Vy byste jako občan nic nezískal.
No, to si zaměstnanci s odbory ale sami zařídili. Jedna strana mince je mít dost, ta druhá strana mince je snižovat svojí konkurenceschopnost. A tak těch co se budou mít líp bude po každý soutěži zase míň. To je to co tam spousta lidí nevidí nebo vidět nechce.
Mě spíš přijde zvláštní, že Arriva je levnější a ještě z toho pošle dividendy své matce, ale dražší ČD z toho svému majiteli žádné dividendy nepošlou.
ČD je děsný moloch, ale nenažraný obchoďák sedí na dvou židlích …
Průměrné stáří vozového parku ČD je přes třicet let. Pokud chceme moderní železnici (a dnes snad mohu bez velkého pozdvižení napsat, že Regiojet tuto vizi nezosobňuje) bude se na její podobě do značné míry onen „nenáviděný státní moloch“ podílet. Aby se mohl jednou dostat do pozice relativně slušného dopravce, musí nutně investovat do vozvého parku. Arriva má na českém trhu jiný úkol: Dojezdit zásoby v německu odepsaných jednotek a přinést své matce zisk pro zlepšení její pozice na pro ni klíčovém (a asi i lukrativním) německém trhu. Z tržního hlediska mají oba své opodstatění. Osobně třeba preferuji 845 před regionovou,… Číst vice »
A ještě jim něco naopak musí poslat stát.
A teď si položme otázku, proč ČD přeplácí svoje průvodčí, když konkurenční dopravce dokáže na tu samou práci sehnat lidi za mnohem menší plat? Co je mě jako daňovému poplatníkovi do toho, že mají ČD nějakou kolektivní smlouvu a odbory?
Důvod nízké ceny je jediný…. ČD vždy zohledňuje ETCS což jsou miliardy… Pro německého dopravce(Ariva – dceřiná společnost DB regio) , kdy on ze zákona oproti ČR má posunuté lhůty toto nezajímá… Jen tak dále… Přeji toto předávání Němcům.. Obraz naší republiky – kolonie 🙂
Podmínkou soutěže je vybavení jednotek ETCS. Tedy Arriva má ETCS do jednotek naceněné.
Proč by Arriva měla mít posunuté lhůty pro vybavení vozidel ETCS? Když Správa železnic zavede výhradní provoz, tak prostě bude výhradní provoz, a je úplně jedno, jaký dopravce tam jezdí.
Neexistuje pro zástavbu ETCS do Panterů již schválený prototyp? Pak by ETCS nemuselo být extrémě drahé?
Existuje, jezdí z Olomouce na Štramberk
Jen když tady se ukázaly ceny a vybral vítěz, tak ta soutěž na Sp z Plzně přes Cheb do Varů má trošku odkrytý karty. Tam se asi dopravce nezmění, jen zjistí, že nebude potřebovat daleko přes 200 na kilometr, ale že to zvládne i za 160. Takže kraj ušetří, ale mám obavy, co to ekonomicky bude dělat dopravci.
Těžko říct. Arriva může jít s vědomím tohoto ještě níž, popřípadě může chtít získat větší kus provozu v území a tak tomu přizpůsobí nabídku, když už se jednou poštěstilo. Určitá nápověda o stavu na trhu to určitě je, ale neviděl bych to tak křišťálově jasně.
Ví někdo od kterého GVD má tato smlouva platit?
od 12/2023
Srovnání s MSK par excellence…
Šmejdi
jako České dráhy?
Jak to bude s tím spojem, co jezdí v týdnu ve 14:58 (Sp1697) do Strakonic, a zpět jako Sp1696 ze Strakonic v 5:47, které jezdí jako P1 jih, ale s těmi novými RegioPantery 650.2?
Použijete Jízdenku IDPK, stejně tak u vlaku v 7,30 co bude provozovat GW train, ve 13,55 GW Train a v 17.15 Arriva
To by mě taky zajímalo. Sice jsou Sp 1697 a Sp 1696 vedení pod linkou P1 Jih , ale jezdí na tom 650.2 z linky P1 Západ.
Oprava: ne z linky P1 Západ, ale z linky P2
Bude v těchto vlacích platit jízdenka IDPK zakoupená přes aplikaci Můj vlak, když je to aplikace od ČD?
ano. v aplikaci můj vlak koupíte jízdenku z/do jakýkoliv zastávky veřejné dopravy (ať už vlaku nebo autobusu) v tarifu IDPK 🙂
Bude tam platit tarif IDPK, tedy jakákoliv jízdenka IDPK.
Co bude s ČD personálem, když jim skoro zbydou Berounky a Ex6? 🤣
Přejde k Arrivě?
Arriva jezdí bez personálu? Pravděpodobně plno lidí přejde k novému dopravci, stejně jako všude jinde.
Co bude s ČD personálem, když jim skoro zbydou pouze rychlíky a expresy …?
půjdou třeba na ryby nebo dělat na pokladu do Lídlu… asi.. 😀
Tak provozní personál může lehce přejít a kancl krysy zůstanou v umakartu ale buď v klidu, jsou v odborech.
Aneb jak se skopčák nažral a stále mu to nestačí ………
Nechte na pokoji pana Hurajčíka!Víte,jak je to náročné být starostou, krajským zastupitelem., manažerem ČD a ještě k tomu studovat? Nevíte!
Tak hlavně jestli to ví on.
😀
😆😆😆👍
Tak jsem zvědav kdo nazve RegioPantery šroty u Arrivy. 😀
Což se během pár let může stát. Ale samozřejmě přejme Arrivě, jednotkám i personálu kilometry bez nehody a s dostatkem údržby a kvality.
Tak údržbu si asi Arriva sama zabezpečovat nebude, předpokládám, že se budou i nadále udržovat v té nové hale v Plzni nebo se mýlím?
Při té vysoutěžené ceně to bude hodně rychle.
Hlavně zabavit zaměstnancům konkurence štětec a olej.:-)))
A vajíčkovou pomazánku.
Nevíte jak byla ošetřena ta absence ETCS? Bude za její instalaci odpovědný dopravce? Výhradní provoz MD plánuje mezi lety 2026 a 2027.
Kraj určitě nebude montovat ETCS do cizího vozidla, ať bude majitel ČD, nebo ARIWA
Jsem zvědav v jakém stavu ČD ty jednotky předají. Jestli z nich demontují nšechny dobré komponenty a nahradí je nějakými totálně vyběhanými na konci životnosti ze starších panterů.
Nesuď podle sebe ostatní.
Kdy má Arriva vyjet?
Zřejmě od prosince 2023.
3033
3023
Upřímnou soustrast cestujícím.
A důvod? Co se pro ně jako změní?
Pro většinu, nic – jezdí na tarif kraje. Pro menšinu s IN50, IN100 nebo zaměstnaneckou to, že pojedou dráž.
Ani pro lidi s IN50 se nic nemění, protože IN50 v Plzeňském kraji ve vlacích Os a Sp neplatí. Vlastně jediný, co se změní, tak místo loga ČD bude logo Arriva, změní se barva jízdenek vydávaných ve vlaku a uniformy průvodčích, takže nic podstatného pro cestující.
Ale pro některé změní, protože když si koupíte na IN 50 například Kolín – Pňovany, tak v os a sp v Plzeňském platí.
Ono také kolik lidí má IN 50, je to stejné jako mám slevovou kartu do Tesca a neuznají mi ji v Lidlu.
Příště si taky dotyčný už nemusí koupit in 50 a vlastně už nemusí jet vlakem vůbec a pojede autem.
Tak já si třeba Inkartu nekupuju proto, že po cesty po kraji platí krajský tarif, do Prahy a StČ kraje jedu s výhodou na kombinaci dvou krajských tarifů – a kamkoliv jinam jezdím naprosto minimálně.
Pokud bude vše fungovat, tak pro cestující se toho moc nezmění. Jen provozní personál SŽ asi nebude z chaotičnosti ARR moc na větvi 🙂
Ale jakmile se objeví nějaké mimořádnosti, tak tam už to cestující pocítí více než u ČD.
Tak při případné MU je výhoda jedné řady HV, pravděpodobně jen jedno nástupní místo a fakt, že Arriva má v Plzeňskym kraji celkem početné zastoupení v autobusové dopravě, takže řešení MU by tu mohlo být poměrně kvalitní
Bohužel informovanost má dodnes tristní…web, appka, tam ČD jasně vedou.
To 100%, ČD v informování o mimořádnostech vedou na plné čáře, Arriva informuje jen na webu, v době provozu zákaznického centra..
Ale třeba Regiojet, LeoExpress.. ten snad neinformuje vůbec (leda tak sms o zpoždění cestujícím s vyplněným telefonem, což ale nic neřeší)
Autobusů je v kraji dost, ale ty mají svou práci a rozhodně nestojí v garážích pro případ „co kdyby“ 🙂 A pak je samozřejmě ten problém, že do nich není koho posadit za volant, že jo…
Větší šmejd sem neviděl
Arriva. Nic neumí
Karel na Hrad!
Arriva není dopravce i muvka je. Lepší
vrať se zpátky do Bohnic -vycházky skončily.
Dobřany jsou blíž 🙂
Hnus limetkový fůůjjjj …….
Ono je to vesměs jedno. I mně jako režijkářovi je to v podstatě jedno – i kdyby vyhrály ČD, režijky by tam byly zakázány jako na Berounech. Na dráze dobře už bylo.
A 500 Kč na rok pro zaměstnance ČD v IDPK je snad nějak hodně? 🙂
Není to hodně.A navíc z Plzně beztak nejsem a jezdím tam málokdy. To já spíš jen tak konstatuji. Když tam pojedu, tak si jízdenku za pár desetikorun koupím, jako jsem to dělal dlouhé roky (já se totiž na rozdíl od jiných s režijkou v kapse nenarodil).
Z této diskuze by si jeden mohl myslet, že železniční doprava je tu zejména proto, aby vozila držitele režijky zdarma.
Režijky nejsou zdarma…
Já věděl, že s tím někdo přijde 🙂
Jasně. Režijka stojí tolik, kolik tři cesty z Plzně do Prahy a zpět. Jako člověk, který za cesty vlakem svého času ročně utrácel tisíce, vás fakt nebudu litovat, že přicházíte o možnost neomezeného cestování za tisícovku ročně 😀
A z diskuse víme že ne
Škoda toho, že idpk nedokázalo dojednat zaměstnancký tarif i na městskou dopravu ale „jenom“ na vlaky a linkový busy. Klidně i za větší peníze. Takhle to pro Plzeňáky ztrácí význam a musí si stejně koupit plnnou.
Přesně tak. Když už, tak cestou jako DÚK, kde to opravdu platí v celé veřejné dopravě. Pak to má smysl.
Pouze pro zaměstnance přímo se podílející na provozu v Plzeňském kraji…
Píšu v IDPK…. Stačí číst.
Pro mě je důležité, že tam platí a bude platit krajská režijka. Na tu nárok mám. Dobře je a bude 🙂
Jen houšť a brutto smlouvy bez režijek.
Upřímně nerozumím tomu, proč to zde je neustále někomu trnem v oku. Každé zaměstnání nabízí určité zaměstnanecké benefity a nikdo to nikomu snad nemusí závidět a požadovat zrušení…
Když nemám režijku já, nemá ji mít nikdo.
Proč nejsou?
On je PvvS nemocnej
Dráhy ať si vozí zadarmo, koho chtějí, ale proč by kvůli tomu měl kraj přicházet o příjem z jízdného?
Lukrativnost zaměstnání. Zaměstnanecké výhody se pomalu okrajují, nic moc platy teď ještě značně užírá inflace…
Jako upřímně, kdybych neměl režijku (a hlavně FIPky do zahraničí), tak už bych odešel někam jinam kde bych za stejnou práci dostal znatelně víc peněz.
No tak tady nebreč a jdi! Kdo tě drží???Dokonce můžeš jít i do zahraničí.
Silný řeči v hospodě, to poctivým nádražákům šlo vždy nejlépe.
a komu inflace platy neuzira?
Takže je Tebou potvrzeno, že vše bylo prožráno. Snad už večírek na dráze končí, ale že to byla pařba
deputatni uhli!
Deputátní uhlí není třicet let chudáčku zamindrovaný.
Tak gratulujeme.:)
Zajímalo by mně, jak zařídí údržbu, nejspíš subdodávkou od ČD. Cestující téměř nic nepoznají, jenom se přelepí logo dopravce na jednotkách a změní se stejnokroje.
Chápu správně, že ten jeden pár spěšných vlaků na této trati, kde jezdí dvojice 650.2 původně určených pro linku P2 zůstávají ČD?
V Plzni sídlí i výrobce, nemusí nutně k ČD.
A ano, podle podmínek soutěže jsou Sp mimo.
A má výrobca kapacitu na to, aby tú údržbu realizoval? Nemá kapacitu ani na výrobu, takže pochybujem.
Před 10 lety Škoda Transportation neměla kapacity na údržbu veškerého parku MHD Plzeň. Nyní je má. S vlaky Arrivy to může být podobně.
Jestli nemá kapacity, tak je to výrobce na pendrek, když nenabízí podporu. To je jako si koupit nové auto na kterém vám výrobce neudělá servis.
Výrobce přece auta neservisuje, ale má autorizované servisy. Škodovka taky neservisuje MoraviaPantery v Brně, ale má smlouvu s ČD.
V Plzni sídlí výrobce, ale vyrábí v Ostravě.
Celkem by mě zajímalo, na čem tak ušetřili, když jsou nejen ČD, ale i Jančura na podobné úrovni, a Arriva pak o tolik níž.
Když to trochu odlehčím, tak aby to třeba nebyla náhodou i ta pověstná údržba a nakonec nezaskakovaly 845. 😀
Pro Arrivu je to velmi lákavá možnost, po dokončení kontraktu jim zůstanou 20 let staré jednotky, které v klidu upotřebí ještě i jinde. IMHO.
To by zůstaly i všem dalším. Nehodnotím cenu celkovou, ale srovnání. Dva podobně a třetí o 20% níž? Nějaký kouzlo v tom asi bude.
Třeba to, že Arriva neživí „Nábřeží“…
Arriva už zdaleka není tak malý dopravce, aby si všechno mohla dělat jen tak na koleni v pár lidech…
Arriva živí jiné „nábřeží“ v Berlíně.
Moc možností není, když je i vozidlo dané. Že by zvládli o tolik lepší organizaci v místě, kde teď vúbec nejsou, se mi nezdá. Takže zbývájí platové rozdíly. V tom může být i údržba, kterou možná plánují nižší. Teoreticky může být cena podstřelená, ale to je tuším nějak právně ošetřené.
Můžou mít nižší režijní náklady, můžou se smířit s menším ziskem.
Takhle velký rozdíl neudělají režijní náklady
To někde tvrdím? Jen jsem doplnil výčet možností, jak se dostat s nabídkovou cenou níže.
Důvody mohou byt dva:
Arriva se snažila do získat zakázku v elektrické trakci, možná se předběžně dohodla se Škodou či ČD za nějaké ceně za údržbu jednotek a depo. Druhá věc je, že se mohou vyskytnout výluky na trati, které si Arriva může řešit autobusy, které provozuje v rámci kraje. To samé může platit pro pokladny a informace.
Autobusová Arriva už sice v kraji je, ale na zajištění NAD nemá kapacity. Vozů má tak akorát pro krajskou zakázku, řidiče si od léta 2020 půjčuje od ČSAD Plzeň 🙂
Tam záleží, jestli to mají smluvně domluvené a za jakých podmínek. Na Táborsku také jezdí Comett třetinu výkonu Busline, za to Busline může využívat zázemí Cometu a nijak zásadně to provozu nevadí.
Druhá věc je poměrně výrazný rozdíl mezi množstvím objednavanych kilometrů od kraje, takže mohla Arriva počítat s nějakou střední hodnotou a Regiojet s minimální množstvím kilometrů.
Tady jsou podobné domluvy mezi Arrivou a ČSAD Plzeň. Arriva bydlí v garážích ČSAD a za to dostalo ČSAD nějaké stabilní subdodávky, na které má od Arrivy pronajaté vozy.
A ČSAD naopak půjčuje Arrivě řidiče, protože Arriva jich má nedostatek a ČSAD kupodivu přebytek.
A když ošulí údržbu, tak jim to kraj určitě neosolí na smluvních pokutách, co ?
To se totiž, milý Horste, určitě vyplatí…
Nevím, jak moc poctivý je Plzeňský kraj, ale z mých zkušeností se ty pokuty udělují jen u nejvíce křičících případů a obvykle to ani neudělá dopravci žádné větší problémy, tj. jejich motivační účinek je dosti nízký. Ale tak snad se subjektivně mýlím a objektivně je to lepší.
Nevím, jak na dráze, ale za každý neujetý autobusový kilometr účtuje kraj Arrivě pokutu 1000 Kč. To v situaci, kdy jiné kraje účtují za totéž pokuty v řádu desetikorun, a pak se diví, že na nějaké plnění smluv dopravce kašle.
> v místě, kde teď vúbec nejsou
Arriva zajišťuje autobusovou dopravu v celém Plzeňském kraji…
A jak Arrivě při provozování železniční dopravy pomůže, že má v kraji autobusové garáže? Že řidič autobusu linky Plzeň – Vary večer otočí s Panterem jeden Nepomuk?
845?? Ty asi dost těžko, neb Arrivy už teď nemá potřebný počet provozuschopných jednotek a rozhodně bych nepočítal s tím, že by se to měl rapidně zlepšit.
Možná mají různý odhad na rekonstrukci předmětného úseku. Hádám, že jedna z možností je, že někteří dopravci počítali s tím, že se bude rekonstruovat podle nejnovějších KPI SŽ, tedy se zastavením provozu a zahrnuli do toho NAD namísto vlaků na několik let. Jiní naopak mohli počítat s tím, že k rekonstrukci nedojde jelikož není nic co by SŽ nedokázala odsunout na později a tak počítali pouze s provozem vlaků.