Dopravci Železnice

Arriva stáhla z tratě kolem Kamenice nízkopodlažní jednotku, smlouvu tím ale neporušuje

Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL
Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL

Cestující na lince L31 mezi Železným Brodem a Tanvaldem přišli o přepravu nízkopodlažními jednotkami. Společnost Arriva stáhla z této trasy jednotky Siemens Desiro a nahradila je staršími vlaky řady 845. Podle kraje nízkopodlažnost nedodržují na jiných trasách ani České dráhy.

Na trati tak nastala situace, kdy došlo oproti předchozímu působení Českých drah ke zhoršení komfortu. České dráhy na trase dříve nasazovaly na osobní vlaky buď regionovy nebo motorové vozy Stadler RS1, obě nízkopodlažní.

Jednotky Siemens Desiro, které jezdí na této lince, jsou na běžné údržbě v Německu. Jejich zapojení plánujeme co nejdříve,“ řekl mluvčí Arrivy Martin Farář. Postup Arrivy hájí i kraj. Arriva má vlaky pronajaté od Deutsche Bahn. Německý majitel si stáhl jednotky na postupné defektoskopické kontroly dvojkolí u všech vozidel, které v pravidelném intervalu předepisuje německý drážní úřad. U něj jsou registrované.

Podle mluvčího Libereckého kraje Filipa Trdly smlouva první rok počítá s tím, že může být nasazen jeden vůz řady 845. „Smlouvou je garantované nasazení třech vozů Siemens Desiro na linkách L3 a L5 Liberec – Stará Paka – Lomnice n. P. Čtvrtý vůz Siemens Desiro je negarantovaně nasazován na lince L31 Tanvald – Železný Brod. V případě nedostupnosti některého z vozů vyjíždí právě na tuto linku šestý záložní vůz řady 845. O garantovaném nasazení nízkopodlažních vozidel jsou cestující informování v uveřejněném jízdním řádu,“ uvedl Trdla.

Arriva bude mít od prosince pět jednotek Siemens Desiro pro provoz v Libereckém kraji, které si pronajme od společnosi Alpha Trains. Jde o jednotky, se kterými dosud jezdí RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem. „V této souvislosti je od dubna příštího roku plánováno zvýšení počtu garantovaných oběhů nízkopodlažních vozidel Ještědské železnice ze tří na čtyři vozy,“ dodal Trdla.

Pavel Blažek z organizátora dopravy v kraji Korid LK upozornil, že nízkopodlažní vozy nenasazují často ani České dráhy na jiných linkách. „Například kompletní flotily moderních vozidel řady 840 nebo 844 zatím nebyly dopravci v aktuálním jízdním řádu k dispozici ani v jednom dni. Přesto mohou být požadavky na nasazení smluvně garantovaných vozidel dodržovány. Například záložním vozidlem za nízkopodlažní motorový vůz řady 844 Českých drah na lince L2 Liberec – Děčín je vůz řady 843 klasické konstrukce,“ řekl Blažek.

Arriva čelila v kraji na počátku svého provozu velké kritice, dostala pokutu 815 tisíc korun. Podle hejtmana Martina Půty se ale situace již stabilizovala a za výběrem nového dopravce si stojí.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Nick

taková historka okresního významu, není důvod, aby zde zabírala virtuální prostor . Vysvětlení pana Blažka lze pokládat za vyčerpávající..

Jerry

Jednotky r.845 jsou krokem zpět je to horší jak Regionova.siemens desiro má svá nejlepší léta zasebou ale je to furt dost moderní.2012 sem poprvé jel z Karlových Varů do potůčku desítek a to bylo parádní svezení.

Plzeňák

845 horší jak Regionova? Kde to žijete? Sice nemá bezbariérový záchod a nástup ale jinak 845 je 20 let dopředu

Petr Stříteský

Příliš článku nerozumím. Dopravce dočasně nahradil Desiro 845, přičemž tak jedná bez porušení smlouvy, takže co se vlastně stalo neobvyklého? Nízkopodlažnost bych vnímal spíše jako samostatný aspekt, který ano, znamená snížení komfortu, ale pouze pro tu menšinu cestujících, kteří ji reálně ocení/potřebují. Jednoznačně tvrdit, že (navíc pravděpodobně velmi čerstvě opravená) 845 = nižší komfort než 814 je velmi odvážné.

Jézeďák

Včera už jsem jel ráno i večer dezírem. Takže jsem si sedl na volezlou sedačku, bylo mě zima, neměl jsem si kde opřít ruku – opěrky , stolečky a nádoby na odpadky u sedaček jsou patrně znakem zaostalosti – ale v každé čtyřce dva popelníky. Oprotí 845 pokrok ?

Lux

holt vizitka vyspělé západní společnosti Německa pod firmou Deutsche Bahn a tam spějeme. Pan Půta asi v životě vlak neviděl!!

Filemon44

Tož to su klidný…. smlouva v cajku, Půta si neochvějně stojí za svým,přeji krásnou neděli.

Daniel Mach

No snížení komfortu, když jezdí na záskoku 845, ve srovnání s Regionovou, to mi zní jako aprílový žert. Každopádně jste s článkem trochu zaspali. Dnes tam Desiro už jezdilo. Pravděpodobně šlo o opravu jedněch nástupních dveří, které nefungovaly.
Jinak není to poprvé během deseti let, co zde nejezdily nízkopodlažní vozy. Před třemi lety tu v dubnu jeden víkend jezdila souprava s klasickými německými kupé vozy z produkce NDR. Bylo to kvůli přepravě vodáků ze Spálova do Plavů, ale jezdilo to jako klasická linka. A myslím, že těch výjimek bylo víc.

kakov

zkuste jet s kočárkem, pak Vám bude Regína proti 845 připadat úplně super, a to nemluvím o vozíčkářích,

AAA

s kočárkem přece vždy ochotně pomohou spolucestující, aspoň tak to obhajuje fanclub 810….

Lux

až na to, že kdyby jich pomáhalo deset, tak neprolezou dveřmi a okna otevřít u toho krámu nejdou

AAA

no zato šukafon má dveře jak vrata od stodoly….

Jiří Kocurek

A na představku ten kočár zaručeně otočíte, aby se s ním dalo zajet mezi sedačky a nezavazel tam vystupujícím.

Daniel Mach

Na trati Železný Brod – Tanvald dokážete bez problémů nastoupit s kočárkem nebo s vozíčkem do nízkopodlažního vozu pouze v zastávce Velké Hamry – město. V Tanvaldu jsou nová nástupiště od vagonu asi 30 cm vzdálená, takže to tam nejde, zbytek není upraven. Tak o čem je řeč?

PetrN

Dokud budou CD v regionální dopravě provozovat antinízkopodlažní odpornost jménem Bdt, nikdo nemá právo Arrivu za tohle kritizovat

Erik

Nemá právo??? Každý máme právo kritizovat. Tyhle kecy si nechte na stranickou schůzku.

PetrN

No jasný, mě je jasné, že zaměstnanci drah budou hledat špínu všude jinde, ale vlastní bordel budou hájit s tím, že“to tak 50 let funguje, a někdo to chce drze menit“…:D

Erik

O čem mluvíte, copak v Česku žijí jen zaměstnanci drah? Já nejsem zaměstnanec drah a nikdy sem nebyl. Ale Arrivu bych hnal bičem, za to co předvádí.

Jiří Kocurek

Za co? Že jezdí motorákem pod dráty stejně jako ČD jezdí z Brna do Blažovic? Za německé nápisy, které už tam nejsou, ale náprava tohoto stavu se zavrhuje, jednou tam byly, jsou tam navždy! Zato, že jezdí se starým šrotem z roku 1995 tam, kde předtím jezdila jednotka řady 460 a motoráky 810, obojí mnohem starší?
Za to, že nová vozdla nasadí až později, to se toleruje jenom někomu?

Iva D.

Jo to jsou ty Desira DB. V tom je tak trochu Arriva nevinně. Systém údržby vozidel DB v Dresden je jedna velká tragédie.

Lux

cestoval jsem společností DB, úplně komplet německý vlak včetně všech nápisů – a ten div, když jsem zjistil, že personál německého vlaku společnosti DB nezná německy!!!

Přemek

Vše je v lidech. Nejen u údržby jednotek v Drážďanech.

Lukáš F.

Takže vlastně absolutně nic, o čem by stálo za to psát, protože spoj není garantovaně nízkopodlažní. Slow news day? 🙂 To už jste mohli napsat o tom, že ze Satalic do Vysočan se nejezdilo kvůli „podezření na nález vojenské munice“ (tak nějak to stálo na webu ČD v mimořádnostech).

bkp

K tomu primárně nedošlo dneska, ale s novou smlouvu. A o té už řeč byla.

Jenda

Jak by to reálně vypadalo s plněním kvality uvedené v jízdním řádu v případném podání ČD na linkách L3, L5 a L31 v aktuálním GVD nám názorně ukazuje stav plnění na trati 081. Nemluvě o tom, že by se nám ztratila garance nízkopodlažnosti na lince L2 (ta jedna letošní náhrada v podobě 810 se dá jako mimořádnost velkoryse přehlédnout). Uvidíme příští GVD jak se „zvedne“ garance mezi Rybništěm a Varnsdorfem po návratu ČD na tuto trať. Takže ta jednoroční ztráta garance na L31, kde se stejně po většinu roku budou objevovat Desira není až tak bolestivá jak se to dramatizuje… Číst vice »

Jenda

Proč by měl Korid zveřejňovat plnění na U8?

Jenda

Protože ta linka je ukázkový příklad jak se lze z původně perspektivního projektu modernizace služeb na železnici dostat do degradace. A je to jen o přístupu „Národního dopravce“.

Lukáš F.

Jistě znáte tu trať lépe než já, ale co vím já, tak tam moc zastávek s vysokým perónem není, takže přínos nízkopodlažního vozidla je trochu pochybný.

Placebo

No , ale pravda je, že tento článek je o ničem. No možná je o osobní nenávisti autora k někomu z Koridu , ale to už si musí autor přebrat sám to vyjadřování se zde. No a ty plky , jak je 814 lepší než 845 či 642 , to mohou napsat fakt jen zhrzeni šotoušove.

Partneři

Škoda transportation