Arriva stáhla z tratě kolem Kamenice nízkopodlažní jednotku, smlouvu tím ale neporušuje
Cestující na lince L31 mezi Železným Brodem a Tanvaldem přišli o přepravu nízkopodlažními jednotkami. Společnost Arriva stáhla z této trasy
Cestující na lince L31 mezi Železným Brodem a Tanvaldem přišli o přepravu nízkopodlažními jednotkami. Společnost Arriva stáhla z této trasy jednotky Siemens Desiro a nahradila je staršími vlaky řady 845. Podle kraje nízkopodlažnost nedodržují na jiných trasách ani České dráhy.
Na trati tak nastala situace, kdy došlo oproti předchozímu působení Českých drah ke zhoršení komfortu. České dráhy na trase dříve nasazovaly na osobní vlaky buď regionovy nebo motorové vozy Stadler RS1, obě nízkopodlažní.
„Jednotky Siemens Desiro, které jezdí na této lince, jsou na běžné údržbě v Německu. Jejich zapojení plánujeme co nejdříve,“ řekl mluvčí Arrivy Martin Farář. Postup Arrivy hájí i kraj. Arriva má vlaky pronajaté od Deutsche Bahn. Německý majitel si stáhl jednotky na postupné defektoskopické kontroly dvojkolí u všech vozidel, které v pravidelném intervalu předepisuje německý drážní úřad. U něj jsou registrované.
Podle mluvčího Libereckého kraje Filipa Trdly smlouva první rok počítá s tím, že může být nasazen jeden vůz řady 845. „Smlouvou je garantované nasazení třech vozů Siemens Desiro na linkách L3 a L5 Liberec – Stará Paka – Lomnice n. P. Čtvrtý vůz Siemens Desiro je negarantovaně nasazován na lince L31 Tanvald – Železný Brod. V případě nedostupnosti některého z vozů vyjíždí právě na tuto linku šestý záložní vůz řady 845. O garantovaném nasazení nízkopodlažních vozidel jsou cestující informování v uveřejněném jízdním řádu,“ uvedl Trdla.
Arriva bude mít od prosince pět jednotek Siemens Desiro pro provoz v Libereckém kraji, které si pronajme od společnosi Alpha Trains. Jde o jednotky, se kterými dosud jezdí RegioJet mezi Bratislavou a Komárnem. „V této souvislosti je od dubna příštího roku plánováno zvýšení počtu garantovaných oběhů nízkopodlažních vozidel Ještědské železnice ze tří na čtyři vozy,“ dodal Trdla.
Pavel Blažek z organizátora dopravy v kraji Korid LK upozornil, že nízkopodlažní vozy nenasazují často ani České dráhy na jiných linkách. „Například kompletní flotily moderních vozidel řady 840 nebo 844 zatím nebyly dopravci v aktuálním jízdním řádu k dispozici ani v jednom dni. Přesto mohou být požadavky na nasazení smluvně garantovaných vozidel dodržovány. Například záložním vozidlem za nízkopodlažní motorový vůz řady 844 Českých drah na lince L2 Liberec – Děčín je vůz řady 843 klasické konstrukce,“ řekl Blažek.
Arriva čelila v kraji na počátku svého provozu velké kritice, dostala pokutu 815 tisíc korun. Podle hejtmana Martina Půty se ale situace již stabilizovala a za výběrem nového dopravce si stojí.