Arriva převezme část provozu vlaků v Jihomoravském kraji
Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka
Arriva nasadí na jihu Moravy 13 nízkopodlažních jednotek.
Arriva nasadí na jihu Moravy 13 nízkopodlažních jednotek.
🤣🤣🤣👍
Já si vůbec nemyslím, že by měla jít s Arrivou kvalita někam do kopru, jak tu někteří píšou. Pokud nasadí např. Stadlery GTW , které nadsadili na Os ve Zlínském kraji, tak je to citelné zlepšení. Nejezdím tam ale často a nevím, jak řeší mimořádnosti atd.. Zatím jsem s nimi neměl problém a v rámci integrovaných systémů je to běžnému cestujícímu celkem jedno.
Tak snad je to krok správným směrem k lepší kvalitě přepravy. Maminky s dětmi a handicapovaní cestující změnu dopravce a zodpovědnější přístup personálu při nástupu a výstupu v cílových stanicích určitě přivítají.
Chteli nove vlaky od CD, ktere byly drazsi proto vybrali Arrivu, se kterou usetri a kvalita dopravy pujde dolu. Treba nasadi lepsi jednotky nez 845.
Skoda ze u nas rozhoduje ve vyberovych rizenich jen cena a ostatni kriteria jsou nepodstatne.
alespoň to chce umět číst JMK žádné nové vlaky nepožadoval . NELŽETE
Myslím si, že ČD si tímto oddechnou a vyřeší personální krizi.
ČD by hlavně museli udělat personální čistky z GŘ. vycházet politickou trafiku na úrovni depo zase kamarády, manželky pro které se udělalo nepotřebné místo.
Ano, takže toto je kupříkladu přímá ukázka toho, jak úspěšně i bez „TR10“ dokázat, že jsme i ve vyhlášeném cykloregionu schopni ty turisty z těch vlaků prostě vylámat stůj co stůj….. udělá se tomu príma PRáčko, nějaký ten príma plakáteček, nějaký ten místní masírung v místních médiích, ale že převezou až dvě kola, jo, panečku, tak to bude ultra hitovka. …ale jasněěě my nechceme přidávat aut na silnice…..
A kolik že se těch kol v tom nízkopodlažním 854 a 054 dalo převézt?
v 054 pokud nejel zrovna nějaký predpisove zamindrákovaný vykonavatel poločlovek, tak klidně 18…. To si jaksi v GW neumím představit…. Pamatuju doby kdy PostBix byl zaskladany po strop…. Ale dnes se holt jezdí pro dotaci a pro předpis, a ne pro lidi…..takže holt bude třeba vzít auto a poslat dráhu k šipku…. Protože spoléhat po víkendovém pobytu, že vás nějaký Jouda nevezme k poslednímu rychlíku, nebo si dát v Břeclavi cvičné 4 hodiny cekacku , to sorry….
Ve služebním oddíle vozu 854 asi docela dost, pokud nebyly jejich služební dveře zakázány po používání, jako tomu bylo přinejmenším u inkriminovaného vozu 854.030 poté, co z těchto dveří vypadl průvodčí a na místě zemřel.
Ty dveře už je opět povolené používat.
To je zase v alejich nablito… Teď tam jezdi 50 let stary sukafony, nebo 30 let starý vysokopodlažní rakve, a tady se hořekuje, že tam budou jezdit 20 let starý nízkopodlažní desiro/lint/gtw ? Nic nebránilo čd nabidnout ojete rs1, aby byla srovnatelná nabidka
Bránilo… nemají je😉
Jo a nakonec tam vyjedou 845 že
No proti skoro 60 let starým Hydrám…
Jako zálohy možná, popřípadě „cykla“ na ten sezóní spěšný do Brna. Ale jinak, stejně jako na Vláře, budou jezdit 846 nebo 848. Na Desira nevěřím.
Dle infa z kuloaru (ktere se muze menit) se ma jednat o GTW
A od konce 2025 převezme Praha – HB – Žďár – Brno Regiojet
Součástí těch smluv kde jsou sice uváděny počty km by měly být zveřejňovány i jízdní řády ze kterých se vychází. Byť jsou sice orientační, ale lecos napoví co může cestující veřejnost očekávat od nové smlouvy a nových vlaků. Tak kolikrát vyzní jen jako typické PR prohlášení politiků/představitelů kraje. Jako že brzy bude líp a podobně. Třeba Moravskoslezský zaplatil tolik peněz že vlaky snad budou stát ve stanicích kde bude umožněna aspoň prohlídka. Neboť na nějaké vlakokilometry pochybuji že vyšlo. Samozřejmě myšleno obrazně. Tak se snad někdy dočkáme… Tip pro redakci na článek. Mohl by být na téma pokuty pro dopravce… Číst vice »
To jsem zvědav, s čím příjdou na Sp do Šatova, ohledně kapacity nejen kol..
Sp cyklovlak bude mít rozšířenou kapacitu na až 3 kola, rezervace se samozřejmě neposkytují, příští spoj jede už večer, ale neee vlastní auto si neberte, vždyť je to přece moderní a má to wifi, proč by to mělo umět brát kola…
Spojení z Brna „vlakem s kolem“ na Pálavu se samo o sobě zlepší už zanedlouho – po nasazení Moravií na linku S3, tedy mj. přes Popice a Šakvice.
Kdy do nízkopodlažních Panterů se kolo nakládá + z něj vykládá lépe + je v něm přímo určen prostor pro ně než v Bdmtee.
Jo, tak u panterů doporučuju zejména ten stojan přímo u dveří, kdy vám do toho uplne každý vrazi a ohně špice, a potom ty dva háky nakolmo na stupínku …tak za ty bych projektantovi nafackoval. Tam má problém chlap, natozto nějaká slečna nebo starší osoba ..z tohoto pohledu zlatý Bdmtee
V Bdmtee je ofiko taky určený prostor… akorát se tam kolo nevejde, snad kromě dětského 🙂
Mám to osobně vyzkoušené, „čučí“ to do poloviny dveří…
Hlavně by to chtělo konečně udělat přípoje k uzlu EC kolem celé v Břeclavi.
Jen se ptám, není pro většinu šikovnější mít přípoje na R13? Ta přijede z Brna 20 minut po celé, takže plus mínus ve stejnou dobu jako 20 minut zpožděné EC z Budapešti 🙂
To byste pak nepotřeboval Sedlec protože byste stíhal křižovat v Mikulově X:30 a to skalní příznivci nové výhybny špatně snášeli…
Nestíhal, protože ty EC se v Břeclavi nepotkávají v přesných X:00 h.
Dokud nebudou EC integrované do IDS pro cestu Brno-Břeclav, jakože nebudou, tak tohle nevidím moc reálně.
Vím, že takto KORDIS uvažuje. Ale nesouhlasím s tím. Čímž neříkám, že by ty EC neměly být v IDS-JmK (v tomto úseku), jen bych z toho nedělal podmínku.
Takže spoje, co platí kraj, by navazovaly na spoje, co kraj neplatí a naopak. To by zajisté vnitrokrajští cestující uvítali. Ono nejde jen o ty vlaky, ale i o přípojné autobusy.
Myslím, že v tomto konkrétním případě by to skutečně bylo v zájmu velké většiny potenciálních cestujících, protože to jsou primárně ti z větších dálek (nebo jiných směrů), než z Brna.
Jenže tím rozbiješ celý krajský integrovaný systém. A naštvat si každodenní dojíždějící asi není v zájmu žádného politika.
Ten se „rozbíjí“ i dalšími vlivy, např. posun časových poloh Os-241 a tím pádem rozpad ostré přípojové skupiny ve Znojmě před L:00 h.
V tomto ohledu by docela i dávalo logiku, pootočit takt o půl hodiny tak, aby Os-246 byly ve Znojmě okolo půl, zato v Břeclavi okolo celé. I když to jinak má své další výhody i nevýhody.
Eventuálně se dá (aspoň mimo špičku, tzn. v obdobích kdy stačí 2h takt zastávkových vlaků) zkusit skloubit obojí – 2h takt zrychlených vlaků (v uzlu Břeclav v L:00 h) a k tomu 2h takt zastávkových vlaků (z uzlu Břeclav po L:30 h, resp. do něj před S:30 h).
Ale z hlediska přípojů na EC-330 je problém trošku i v tom, že tam není pravidelný 2h takt.
To si nemyslím, většina přestupujích v Břeclavi jsou místní. Když jede někdo z Prahy do sklípku ve Valticích, tak je tam nádražka a řešit to nebude.
Tak EC by neměli být součástí příměstské dopravy vůbec, je to totiž dálkový mezinarodní vlak a není nic příjemnějšího, než když se takový vlak na 20 minut přeplní školáky jedoucími do školy. Ještě to chápu u okrajových spojů typu Hukvaldy, kde to je spojené s R, ale pro EC Praha-Vídeň fakt ne.
Ti školáci takovým vlakem můžou jet samozřejmě i tak – „jenom“ v něm neplatí tarif IDS.
P. S. Ten samý „dálkový mezinárodní vlak“ slouží i pro úsekové frekvence typu Wien – Wiener Neustadt či Bruck a. d. Mur – Graz apod.
Spíš by to chtělo konečně odstranit ty dvouhodinové mezery v sedlech. Vzhledem k tomu, že to je v Břeclavi zapojeno do uzlu ve 30 a R13 jezdí taky dvouhodinu, tak mimo špičku nefunguje vazba od R13 od Olomouce. Břeclav – Znojmo je trať spojující poměrně významná města jak počtem obyvatel, tak i turistickým významem, kde by celodenní hodinový takt měl být zajištěn.
A právě s ohledem na ten turistický význam by to mělo fungovat rozhodně nejen do Brna, kam až na Valtice stejně vedou lepší spojení jinudy.
Což by ale bylo logické vyřešit zahuštěním R13 na 1h takt celodenně. 🙂
(S čímž se nevylučuje 1h takt na t-246 celodenně také.)
Proč ČD dělají stále dokola tu samou chybu? Přijdou vždy s něčím, co tu nabídku zaručeně prodraží…
To je velmi dobrá otázka. Taky to nechápu. Nejspíš se chtějí soustředit na jiný segment.
jelikož nikdo z čd nečte zadávací dokumentaci výběrového řízení — Já platím =já diktuji podmínky ber nebo nech být
S52 od června opravdu jeden šukafon Kobylí a zpět nebo zatím nebylo rozhodnuto? víte někdo?
On nebude jezdit až do Hodonína?
V pracovní dny se má údajně jezdit jen v úseku Zaječí – Kobylí, víkendy by měly zůstat jako doposud. Ale třeba bude díky levnější nabídce Arrivy provoz zachován.
jenomže k té změně má dojít 11.6.2023
V úseku Hodonín – Kobylí bude jen víkendovka, v sezoně silnější.
VO – Boskovice nic.
Udajne by se tam mely potkávat 2 duo reginy, uvidime
Rozhodnuto.
Nemám vůbec nic proti Arivě, ale to že nasadí staré vlaky se mi nelíbí, ale její vina to není. Když partička kolem Grolicha nedokáže posoudit rozdíl v ceně za šrot a nový vlak, tak jen využili situace.
Mrzi mně, že i já jsem takto neschopné ( snad za tím není nic víc) lidí volil.
V nynější situaci, kdy „diesel je fuj“, jsem vůbec rád za to, že tam nějaké zánovní motorové jednotky půjdou namísto „čekání na bateriového/elektrického Godota“.
I tady za sebe říkám, že na t-246 měly jezdit moderní motorové jednotky už přinejmenším 10 (spíše 13 či více) let. Už tehdy tím mohlo dojít k zefektivnění provozu v podobě snížení počtu souprav v oběhu.
Pokud je šrot nízkopodlažní a má klimu, kéž by ty šroty jezdily všude.
Grolich je nejlepší hejtman za poslední dobu. To, že se rozhodli rozpočtově zodpovědně a místo foxů budou jezdit třeba desira mě úplně netrápí
To asi nebude trápit nikoho. Koncepčně je to totéž a pokud je Desiro po nějakém faceliftu interiéru, tak to nikoho urazit nemůže.
Tak partička kolem Grolicha asi nové vlaky nechtěla. V takovém případě je nabízet do soutěže je mírně řečeno naivní.
ne nechěla viz zadávací dokumentace
ono to někdo musí taky zaplatit máte možnost se předvézt
3kolství zdravotnictví a atd co musí kraj platit jako zřizovatel
Super, kraj dal přednost ojetým německým šrotům než moderním novým vlakům. Kdyby Arriva nabídla nové vlaky, tak nemám problém.
Tak hlavně – kraj má nějaký rozpočet a ten musí udržet na uzdě.
Stadler GTW nebo Lint je ojetý německý šrot? OK 😀 Pořád lepší než ta 810 a její deriváty, co tam jezdí teď…
A co teprve Desira, to je snad to jediné, čím Arriva pomohla zlepšit dopravu.
Myslíte? Zrovna ty Linty a GTW ve Zlínském kraji byly docela solidní skok k lepšímu.
Stadler GTW je ještě OK, Desiro taky, ale Lint teda šrot rozhodně je.
V čem je Lint šrot? O nasazení Desir pochybuji. Stadlery GTW třeba u ČD pomalu ani nevyjíždí, Linty jsou z nich nejspolehlivější
Dá se tak otevřít okno a je to trochu historie. Mě to nevadí
Hypermoderní Regionova to moc nevytrhne.
Nikdo Regionovu nenabízel
A nabídl někdo nové vlaky?
ČD, viz článek.
Ano ČD, nejspíšes motoráky od Pesy
Ale že ten nick sednul, co?
kraj dal přednost tomu co požadoval NELŽETE
A co taková S41? Tamní situace je tristní už dlouhá léta – vysokopodlažní soupravy, bez automatického spřáhla (které by umožnilo zkrácení pobytu v Moravských Bránicích při rozpojování/spojování), ani ten výkon není úplně top… Z mého pohledu jedna z tratí, kde moderní jednotky měly jezdit už přinejmenším 10 let. ———————- Nakonec vlastně postupoval JMK jiným způsobem než co prosazoval již bývalý radní pro dopravu Roman Hanák – tzn. aby všechny regiovlaky v JMK jezdily v rámci jediné smlouvy s jediným dopravcem (pozn. takže ČD). ———————- A copak na to řeknou železničářské odbory? Před 3 lety a několika měsíci vyhrožovaly Jihomoravskému kraji… Číst vice »
Na S4 a S41 by měly být nasazeny hybridní jednotky, nebo se o tom alespoň uvažuje/uvažovalo.
Vzhledem k tomu, že je schválena elektrizace, která ovšem bude dle českých reálií minimálně desetiletí, tak si myslíme že žádné hybridi nebudou.
Elektrizace Zastávka – Jihlava a Střelice – Ivančice/Hrušovany nad Jev.?
Máme navrženu i elektrizaci Hrušovany nad Jevišovkou-Hevlín-Laa an der Thaya-(Vídeň). Rakouská část už je v provozu, chystá se i dílčí zdvoukolejnění.
a odkaz ????
Stání ve Střelicích a Heršpicích nevadí? Imho Bránice Střelice je tratova rychlost 60/70. Výkon kvater je naprosto dostačující. Hledáte problémy kde nejsou.
Spíš 70-80, šedesátka je jen na vjezdu do Silůvek.
Ano, máte pravdu.
Ano, stání v Heršpicích vadí a při nasazení moderních jednotek k němu možná ani nemuselo docházet, protože vlaky by stihly dojet na křižování okolo X:00 h (ruku v ruce se skupinou v M. Bránicích okolo X:30 h) až do Brna hl. n.
Nesmysl. Ani moderni jednotky to nedokazou pri taktu na rameni HH – Strelice zajistit. Vite to moc dobre, nevim co se nam snazite podsunout. Uz i ted dost casto, nerkuli pravidelne stoji S41 na Statni kvuli křižování, neni to vubec o vozidlech, ale o infrastruktuře.
Právě – s moderními jednotkami (schopnými mj. zkrátit pobyty v M. Bránicích + také mírně zkrátit jízdní doby) by se křižování Os-244 s Os-240 dalo přesunout přímo do H. Heršpic. Přinejmenším v čase před sudou celou hodinou, kdy osobáky z Brna vyjíždějí později – až za rychlíkem.
Tam je problémem hlavně infra..trať obloukovitá, pomalá, neelektrifikovaná, úrovňové perony jsou ve Střelicích, Silůvkách, v Moravských Bránicích není nic – čistá nula a v Moravském Krumlově to jezdí k jedné nástupní zvýšené hraně k výpravní budově.
Ano – aktuálně se tam zmodernizovaly přejezdy (= doplnění závor) a v rámci opravy/údržby se zvedla rychlost o 5 km/h mezi Moravskými Bránicemi a Moravským Krumlovem, ale stejně tam nejezdí vlaky, co by ji mohly využít (= horní rychlostníky).
A trať do Ivančic s V = 30 km/h nebo kolik je pr**er sám o sobě.
Vlaky co by to nejen tam dokázali využít tam jezdí, 954-842, jen by se muselo chtít.
Ano, to je další neřešená záležitost, nad rámec zastaralých vozidel – že do trati se investovalo – např. dlouhé výluky kvůli reko Prštického tunelu, v jiný rok kvůli zab. zař. v M. Bránicích + spolu s tím obnově Silůvek, ale ke změně konfigurace stanic na bezbariérové (+ u M. Bránic i do takové podoby umožňující co nejkratší intervaly při rozpojování a spojování) nedošlo.
Dlouhá výluka Prštického tunelu, ale trakční vedení se tam vejde jen s vypětím sil formou pevné troleje. I když by tento úsek potřeboval velice zkapacitnit, tak návrh druhé koleje do Moravských Bránic začíná až za tunelem, neb do tunelu se bez náročné úpravy profilu nevejdou.
Vždyť elektrizace ani druhá kolej nejsou překážkou v tom, aby na t-244 jezdila moderní vozidla + aby na ní byl svižnější grafikon.
volejte sláva a tři dny se radujte
chudáci – lituji už předem
Chystá se ovšem elektrizace Břeclav-Znojmo, o tuto trať je velký zájem. Byla by škoda jezdit motoráky pod trolejí, byť asi kraji je to jedno.
Třeba je elektrifikace v plánu, proto vzal kraj raději levnější ojetiny a nechtěl utrácet za nové motoráky.
zcela zprávně – viz koncepce rozvoje dopravy v rámci IDS JMK
Ta smlouva je na 10 let. Nemyslím si, že za 10 let bude trať Břeclav Znojmo elektrifikovaná.
Třeba správa zeleznic překvapí
Nepřekvapí
Tlak je dost velký, hlavně ze strany nákladních dopravců. Kromě toho jde o součást plánované modernizace spojení Brno-Znojmo. Předpokládám dobu kratší, ovšem ani Váš odhad není (bohužel) v našich podmínkách nereálný.
V čem přesně spočívá strategická hodnota pro nákladní dopravce? Nerýpu, ptám se.
II. koridor ani Nordbahn zatím nejsou nijak extra přetížené, není tam ani žádný velký terminál typu Dunajské Stredy. Co je na té jednokolejce tak atraktivního?
Každopádně aktuálně toto SŽ nemá ani v zásobníku projektů, takže po dobu tohoto kontraktu se elektrizace skutečně obávat nemusíme 🙂
Dukovany, řada dalších obchodních aktivit a do budoucna objizdná trasa Ferdinandky po Rakousku.
Rozumím tomu dobře: objízdná trasa ferdinandky = odklony Wien-Znojmo-Břeclav, až se bude rekonstruovat Wien-Břeclav? Děkuji.
Pokud dráty nepovedou až k branám dukovanské elektrárny, pak je snad jedno, jestli vlak s materiálem pro výstavbu dalších bloků pojede mimo dráty už z Břeclavi nebo až z Hrušovan – ?
(A proč ne „až ze Střelic“?)
A on úsek Šatov – Vídeň má 740 m dlouhé předjízdné a 22,5 t na nápravu a kapacita je OK ? Já jen, jestli ten případný „hurá-nákladní-traťo-progres“ nekončí na hraniční čáře A/CZ:-)))
Určitě ne, tuto trať ÖBB Infrastruktur vnímá jako aktraktivní a v letech 2024-2032 se chystá zdvoukolejnění Stockerau-Retz.
Jinak 22,5 t na nápravu je tam již teď.
Dost silná je poptávka po spojení mezi Břeclaví a Retzem (dříví, neb je tam velká pila), v sezóně stovky tisíc tun cukrovky do největšího rakouského cukrovaru v Hrušovanech nad Jevišovkou, potenciální úložna nadbytečné zeminy v Božicích u Znojma a též perspektivní odklonová trasa Havlíčkův Brod-Břeclav.
Trolej na vojenské provizorní přenosné zabezpečovací zařízení v Novosedlech => 👍. 😁😁
To není trvalá tělesná vada.
a to kdy??? na svatýho dyndy
SHRŇME SI FUNUS: 🙂 🙂 🙂 12/2016: část R25 v objednávce MD (GWTR) 12/2017: část R25 v objednávce Plz.k; tratě 194, 197, 198 (GWTR) 12/2018: městská linka Praha (ARRIVA) 12/2019: Zlínský kraj (ARRIVA); Liberecký kraj (ARRIVA), Ústecký kraj (nástup RJ, DLB, (AŽD)), Pardubický kraj (LEO); v objednávce MD: R21, R22, R24, R26, R8 (RJ) 12/2020: R14 (ARRIVA) 12/2021: R23 (RJ), L4, L3, (středočeské lokálky) 12/2022: tratě na Moldavu (RC, GWTR), Liberecký kraj (DLB), (středočeské lokálky) 12/2023: Plzeňský kraj trať 185 (GWTR), 191 (ARRIVA), možná ještě Sp Plzeň – Vary (?) 12/2024: Jihomoravský kraj (ARRIVA) 12/2025:?? 12/2026: soutěže MD Praha –… Číst vice »
A to historie nezačíná prosincem 2016 (mj. t-149).
A celé roky to bylo odsouváno mj. z politických důvodů (už i viz rok 2009 a odborářské „nesmí se soutěžit, jinak bychom zastavili práci“, resp. jedno z mých nejoblíbenějších – 7/2009 „ne, úřednický ministr dopravy nemá právo říkat, že se budou soutěžit rychlíkové linky; tohle může rozhodnout až ministr příští povolební vlády“; o pár měsíců později, když ten samý ministr té samé úřednické vlády rozhodl o nabagrování 10letých rychlíkových smluv pro ČD, tak od stejných odborů „ano, takto je to v pořádku“. 😀
Návrat od 12/2020: Varnsdorf – Rybniště, tzn. namísto Desir/RS1 Trilexu, sólo šukafon ČD. 🙂
810 na Varnsdorf příští GVD končí.
12/2024: PID S49 od Arrivy k RJ, nová S61 u RJ
(mimochodem, na té S49 před změnou jezdila 810 nebo 814)
AKTUALIZACE: K 12/2025 si přidejte R9 RJ
Kde to po nich nikdo nechce, cpou zbytečně nové vlaky. Kde mají být moderní vozy, nasazují kopřiváky.
Nerozumím, co se odehrává v hlavách vedení ČD 🙄
Mají ČD nějaké vhodné ojeté motoráky, které mohli nabídnout? V tomto má prostě Arriva konkurenční výhodu (má zdroj ojetých motoráků u DB)
A hlavně tohle nebyla žádná veřejná soutěž s jasnými parametry, ale přímé zadání, kde nevíme, co vlastně objednatel reálně požadoval či nepožadoval.
Mohly v nabídnout i ojetý. jelikož ČD daly nabídku, tak věděly do čeho jdou .
zase lež stačí číst výběrová řízení
Jakou výhodu?
Půjčit si jednotky od Alpha train či jiné půjčovny je problem? (Samozdrejme s výběrkem)
Bože, tyhle představy, že dceřinná firma má neomezenej přístup ke zdrojům matky…
Přesně tak, kdyby měla, ostatní dopravci by si asi jen tak nešktli.
ČD mají zase zdroj ojetých motoráků u jiných německých dopravců.
Znojmo – Břeclav se má dratovat ne? Ten spěšný rekreační vlak jezdil v sestavě mašina vozy a služební na kola a to nahradí motorová jednotka opravdu to si pomůžeme.
A o to jde. Nejen ztížení tarifního odbavení, ale i diskomfort co se týče kapacity vozidel.
Ten Sp již od sezóny 2017 jezdí v čele s hydrou. Ne s lokomotivou.
O. K., cyklovůz je řazen dodnes.
O elektrifikaci Břeclav Znojmo jsem četl v Železničáři v roce 1985 jako o plánu na 11. pětiletku. To už se asi nestihne.
1985+(11*5) = 2040, to by se stihnout mohlo 😉
To mě fascinuje, jak každej chytrák, kterej ví úplný h… musí vsechno komentovat. Podívejte se laskavě na Wikipedii co to je pětiletka a kdy byla první.
A možná by nebylo od věci si o věcech, které nevíte a máte je potřebu komentovat nejdříve aspoň něco trochu přečetli. Zabere to dvě minuty a trošku vám to aspoň rozšíří obzory
Tehdy se předpokládalo, že jedenáctá pětiletka bude 2001-2005 😉
Zatím to nemá SŽ ani zanesené ve své mapové aplikaci. I stavby které tam má a jsou tedy v nějakém dlouhodobějším plánu každý rok odsouvá.
začala rekonstrukce BV-ZN hotova Břeclav- Mikulov tak elektrifikace nadlouho nic
Škoda linky S6, dokážu si představit, že by se vrátilo přímé propojení se ZLK, respektive protažení vybraných Sp až do Bylnice (nyní pouze v relaci Brno – StMUh, Brno – Bojkovice).
O S6 se v článku vůbec nepíše.
Dobré ráno. 🙂
Ano, právě že se nepíše. I když o té by se mělo jednat v následujících dnech, uvidíme, jak to dopadne.
Už aby byly povinné ty soutěže, tam by se nemohlo stát, že kraj vybírá ze dvou neporovnatelných nabídek.
Soutěžení po mnoho let odmítali jednak možná i samotní objednatelé a jednak odborové organizace v rámci ČD (což se dá pochopit) a SŽDC (což je divné – přeci nemají s žádným dopravcem nic společného).
Jinak samozřejmě ty neporovnatelné nabídky byly už i dříve, např. rok 2007 a nabídka tehdejší Veolie (= nyní Arriva) převzít linku Praha – Rudná – Beroun a také několik rychlíkových linek s Desiry. Z pohledu objednatelů to bylo drahé, tak tam zůstaly ČD s „neporovnatelnou nabídkou“.
… a vlastně už o rok dříve (2006), ale tam se to dokonce nazvalo soutěží – rychlíkové linky Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, kdy Connex (= nyní Arriva) a Viamont (= nyní GWTR) nabídli nová Desira, ale vyhrály ČD s tehdy již morálně zastaralými (a dle jejich vlastní kalkulace již tehdy účetně odepsanými, byť tehdy jen asi 8 – 9 let starými) 843 + jejich odvozeninami. 🙂
Tam tehdy ČD výrazně podstřelily cenu, v zájmu udržení výkonů. Aspoň že tenhle nešvar už vymizel, protože by vedl spíš do insolvence, než k „udržení sociálního smíru“.
Když to z pohledu objednavatele bylo „drahé“, tak prostě nějaké porovnání mít museli, ne? 🙂
Veolie= Arriva — vzpomínám jednu událost kdy ZNZ mělo dostat pokutu za jakousi nedodávku obilí – tak se jednoduše přejmenovalo a pohledávka se stala NEDORUČITELNOU, neboť ta jistá firma ZNZ, vlastně neexistovala – tak asi tedy funguje i Veolie, dnes Arriva
Pouhá změna názvu firmy při souběžném zachování právní kontinuity (tzn. stejné IČ) by na to neměla mít vliv.
O. K., pokud došlo k založení nové společnosti (s jiným IČ) a převedení majetku/podnikání z té původní, tak by to bylo něco jiného.
v tomhle případě právě že byla soutěž
ono to stačí opravdu jen umět číst
Velká gratulace Arrivě.
Za to, jaké páky za nimi stojí, za mediální podporu tohoto webu nebo za obojí?
Můžete nějak tu mediální podporu tohoto webu specifikovat? Díky
Není 13 jednotek na 3 tratě nějak málo?
Tak třeba na S52 bude od června t. r. potřeba 1 ks.
Břeclav – Znojmo bude v sezoně jedna souprava málo. Občas tam jezdí 854 + dva vozy + cyklovůz
Třeba se jim vyplatí raději zaplatit pokutu (nevíme, jak jsou nastavený sankce za nedodržení řazení), než pořizovat dostatečně kapacitní vozidlo. Nebo prostě kraj požaduje nižší kapacitu.
Nedodržení kapacity je aktuálně za 10 000
to arrivu asi moc netrápí..
Břeclav-Znojmo je S52?
není další co neumí ani číst ale S8 BV-ZN
Přičemž zrovna zánovní vozidla mohou počet cestujících zvýšit, zejména když původním vozidlem je šukafon.
Škoda, takové osekávání v takovém kontextu nemusí dávat logiku. Zejména když ukončení v takovém relativně malém sídle jako Kobylí nebo Čejč nedává příliš logiku taky.
sčtítání cestujících
nějaké bližší info k této informaci o 255 ?
Doprava je od 11. 6. 2023 objednána v PD jen v úseku Zaječí-Kobylí.
no, z těch třinácti jich asi 8 jistě časem shoří – takže pět jednotek bude stačit
RS1, který shořel v Harrachově, byl také Arrivy?
kolik shořelo rs1 a kolik už za mnohem kratší dobu u arrivy minimálně zahořelo 845..
Shořet a zahořet či zadýmat je sakra rozdíl. Na počet odepsaných vozidel kvůli požáru je to v Libereckém kraji 1:1 (když do toho budu počítat Arrivě Chřibskou, která je sice ve vedlejším kraji, ale na výkonu, který vede přes LK)
Na t-246 může díky novým jednotkám dojít i ke znatelnému snížení počtu potřebných jednotek, protože dnes se ve Znojmě obrací „ob hodinu“ (při 2h taktu dokonce „ob 2 hodiny“) a v Břeclavi obrací hnací vozidlo taky „ob 1 h 20 min.“. I při zohlednění např. neostrého obratu ve Znojmě nebo další jednotky potřebné pro zahuštění ranní špičky, možná tam postačí 4 jednotky. Na t-343 při 1h taktu asi 4 jednotky. Na t-255 v dnešním rozsahu 3 vozy; pakliže tam ani po 12/2024 nebude – po redukci provozu – potřeba více než 1 vůz, tak holt jen ten jeden. Takže 13… Číst vice »
Na lince S6 jezdí přes 50 let staré diesly. Kdy ty budou nahrazeny novými? Ty stávající jsou pomalé, zatuchlé a často poruchové.
Až po rekonstrukci a elektrifikaci tratě Brno – Veselí, nemá cenu na pár let kupovat dieselové jednotky.
O té se mluví od roku 1986…
Ta bude nejdříve po roce 2030, přednost má Brno – Přerov.
Žádná přednost neexistuje, staví se to, co je připraveno.
Drobné rozdíly se tam najít dají – z těch pěti etap modernizace Brno – Přerov je do určité míry jedno, v jakém pořadí budou – v závislosti na přípravě akce – realizovány, protože jde o elektrizaci již elektrizovaného.
Blažovice – Veselí – UH je ale elektrizací dosud neelektrizovaného, tzn. o to složitější je koordinace – budovat to buď celé zaráz, anebo aspoň „postupně od Blažovic“.
To není úplně pravda, stavět se bude od Přerova a musí se stavět taktéž od Přerova, protože zapojení do CDP a výhradní provoz ETCS. Krom toho elektrizovano sice je, ale u Nezamyslic je styk soustav , který bude přemístěn k Přerovu.
To je sice částečně pravda,ale vzhledem k tomu že dokumentace na Přerovku vypsány jsou či se kreslí a na vláru se nekreslí a ani se zakázky vypisovat nebudou, tak je jasné co bude dřív.
Dal jsem mínus – touhle logikou se ohání i dopravci a SŽ na jiných tratích. SŽ na R8 dělá neustále jen minimální údržbu, už asi 8-10 let od nich slyším výmluvy typu, že to bude zdvoukolejněné, ale pořád nic. ČD z Přerova do Vsetína mají vlaky, kde nefunguje toaleta v zimě,, topení zná jen dvě polohy (on-off), tohle bylo zastaralé už ped 15 lety, a pořád samé výmluvy (ty vlaky si pamatuje můj strýc z 80-90 let).
SZ udržuje tratě ne R8.. jabka hrušky dohromady.
viz plán rozvoje dopravy IDS JMK
Takže opět stejná písnička: raději staré ojeté nespolehlivé stroje než nová a pohodlná vozidla odpovídající dnešním nárokům. 10 let budeme opět jezdit v second hand jednotkách !!! Kdy bude mít toto konec ???
Zato doteď tam jezdíme s vozy u prvního majitele a je to naprostý luxus, že…
Asi proto ČD nabízelo nové vozidla..Takže posun 0.
ČD nabízely nová vozidla proto, že tam teď jezdí s vraky?
V článku není uvedeno, jaká vozidla kraj požadoval. Tak tady jen můžeme spekulovat, proč ČD nabízely nový motoráky. Třeba prostě jiný vhodný vozidla nemají k dispozici.
Ale to je jejich problém, že si je neumějí nebo nechtějí sehnat. Troufám si tvrdit, že AŽD nebo RegioJet v ÚK taky neměly žádné vhodné vozy, když se hlásily do soutěže.
Sice si to troufáte tvrdit, ale jistě to nevíte. A třeba si vyhodnotili, že je pro ně jednodušší nabídnout nová vozidla, než někde shánět ojetý vozidla v kdovíjakým stavu (viz jejich problémy se Stadlery na Olomoucku) . Arriva má prostě v tomto typu „soutěže“ (jezděte s čímkoliv nízkopodlažním motorovým) konkurenční výhodu.
Počkej, to mi chceš tvrdit, že zmíněné dvě firmy nejdřív nakoupily vozy, a pak se hlásily do soutěží? To snad ne.
Mají poměrně dost velkou zásobárnu vozidel od matičky….
To přece netvrdím. Ale budeš se hlásit do výběrka s tím, že nemáš představu, jaký jednotky nasadíš, jestli jsou vůbec k dispozici a na kolik peněz tě přijdou? Minimálně museli mít nějaký „průzkum trhu“, ze kterýho zjistily, jaký jednotky jsou k dispozici, kolik asi stojí. Alespoň já bych takto uvažoval. Počítat v soutěži s cenou jednotky X a pak zjistit, že stojí X+Y asi nikdo nedělá.
A to ČD nemohly postupovat stejně?
Ale oni to tak dělají (výběrka na pantery, EMU 400 kolem Prahy, EMU 350 na rychlíky). Jenom prostě v segmentu ojeté nízkopodlažní motoráky má Arriva díky její matce DB konkurenční výhodu. Komu asi raději prodají DB svoje ojeté motoráky? Své dceři, která s nimi díky tomu zvětší svůj podíl na dopravě v ČR, nebo ČD (de-fakto své konkurenci)?
Výhodu ano, ale není to dogma. Máme i jiné země než Německo.
Já bych byl taky raději, kdyby to vyhráli ČD. Možná obecně udělaly ČD chybu, že se nezaměřili i na segment ojeté motoráky (jejich konkurenční výhoda je z mého pohledu nové EMU a DMU) Můj zaměstnavatel taky v oboru necílí na všechny zakázky. Taky má nějakou „specializaci“
a regiojet má matku koho snad se podělíte o info kdyč čd lobovaly u OBB aby jim neprodaly ty vraky jak tu někteří nadávají na ojeté vozy rediojetu od rakouských spolkových drah
oni tu představu ale nemají ani při uzavření smlouvy..ale to bys musel vidět jak to u arrivy funguje, pak bys pochopil.. nechápu, že tuhle firmu už dávno z veřejných rozstřelů a soutěží nevyřadili..
Tak Arriva to má jednoduší v tom že pokud to vyhraje snadno převede jednotky z Německa, pokud to nevyhraje jednotky zůstanou v Německu.
A které jednotky?
Desira si půjčuje, tak stejne se daji půjčit z jiné půjčovny
Pokud se bavíme o koupi ČD taky koupilo několikrát ojeté motoraky
Pokud vím ale nic přímo od DB, RS1 šli vždy od nějakého z Německých soukromníků. A těch asi není neomezeně. DB má přece jenom tu zásobu mnohem větší a určitě raději předá jednotky Arrivě čímž si rozšíří počet linek, než aby to prodali své konkurenci.
Každopádně oproti tomu co tam jezdí teď budou posunem i ty ojetiny.
před 15 lety čd slibovaly jak budou mít nová vlaky na ten popud JMK nakoupil vlastní vlaky že vybral škodu- bohužel lobing byl silný
moc dodávek kde by škoda dodala v termínu asi není
asi to bude tak, jak se říká, když je kozel zahradníkem – neboli když se krajské úřady ser…u do dopravy – nevím zda-li nějaké nádraží, byť sebevětší řídí kraj
A ČD nějaké nádraží řídí?
bohudík ne i když sždc taky není žádná sláva
a proč čd tak brojily proti tomu aby JMK nakoupil vlastní vlaky???? A HA
bohužel asi tak, zadávací dokumentace byla pro všechny stejná a známá dlouho dopředu
Tak určitě, 814/810/842/854 a desiro/lint, to jsou všechno ojetiny, jedna jako druhá.
Zato taková nová 811…
811 si vymyslel kraj
JMK ????
opravdu už NELŽI
nabízet mohlo ojednavatel něco poptával tak vybral co požadoval
je to tak těžké na pochopení
A penize na provoz vycarujete jalo kde.Cela republika je v neskutecnych srackach,a vsichni by chteli vsechno novy a nejlepe zadarmo.Trochu sebereflexe prosim.
Ono je možné že ČD nabídly za nové soupravy méně, než za kolik tam jezdí teď s 854. Zná někdo čísla?
nové soupravy čd slibovaly před 15 lety a dodnes nic
na ten popud JMK nakoupil vlastní vlaky ,aby zlepšily komfort cestování a čd jak protestovaly
Já myslím že ve sračkách jsme díky skvělým vládám a skvělým lidem co jim to pořád žerou.
Tak hlavně že kolem Brna budou jezdit nové Pantery.
Za tu cenu by byl kraj blázen, kdyby je nevzal. Myslím to, co nepokryla dotace.
kdyby se raději starali o to o se starat mají – to je o JIHOMORAVSKÝ KRAJ jako takový a nesrali se do toho po čem jim nic není a čemu zbla nerozumí – jestli to bude vypadat tak, jako se dnes starají o kraj tak potěš koště
Tak to nechápu. Oni se o kraj starají tak, že do jeho vlastnictví koupili 37 nových EMU. Co je na tom špatně?
nech ho bl.a
tak lidi jezdí v 810 dalších 2O0 let
TY bež do Bohnic na vyšetření vycházky skončily
JMK obnovil většinu autobusů na elektrické trati nakoupil nová vozidla a TY de.il budeš někomu říkat co by měl dělat ?
TY šoupat nohamu protože asi nic užitěčnějšího ani neumíš
Což je zcela v pořádku, stejně jako je již delší dobu samozřejmé, že na páteřních trasách okolo Prahy a povětšinou i Ostravy jezdí moderní nízkopodlažní jednotky.
ano ale zásluhou JMK ne čd
Ano, chceme jezdit v německé kvalitě, japonskou rychlostí se švýcarskou přesností….ale za české ceny. A to bohužel nejde!!
Německá kvalita by znamenala vysoké procento nefunkčních WC (fakt, v žádné jiné okolní zemi jsem neviděl tolik regionálních vlaků s nefunkčním WC).
A německé ceny, po zavedení velmi levných jízdenek pro regionální/městskou dopravu… Ale ovšem, bude to zjevně masivně dotované.
tak už vím, kde si bere arriva inspiraci, když je to dceřinka..
Rozhodně lepší ojeté vozy než RegioNovy, 810 nebo 854, u kterých je ta spolehlivost ještě horší.
V článku se ale mluví o stavu budoucím, nikoliv současném.
Jezdím v jednotkách ve zlínském kraji. Nesouhlasím, že by Lint nebo GTW byly „staré ojeté nespolehlivé“…
Pro Lint to neplatí, ale pro GTW platí vše z toho. Jen si toho cestující nevšimne. Díky bohu.
Tu nespolehlivost starých (a spolehlivost nových?) jednotek jste posuzoval z jakých zdrojů?
Jakékoliv starší německé vozidlo u neČD dopravce je lepší než nové ČD. To je axiom. : – )
nikdo Vás nenutí ona existuje vedle hromadné dopravy i inviduální v tom Vám nikdo nebrání
Kraj jako zřizovatel nemá na starost jen přepravu ale i cesty,zdravotnictví, školství a atd
a jinak dle hodnocení EU i MD čr má JMK VHD na předných místech= četnost i vozový park- viz autobusy a vlastní vlaky proti kterým čd tak protestovaly. VÍME
Krmítko darmožroutům na nábřeží nějak vysychá.
Průvodčim ze Znojma už vyschlo.
Proč ? Že si obléknou jinou košili ?
Mezi vlakvedoucím ČD a stewardem Arriva je propastný rozdíl. Evidentně o tom víte úplné houby.
Arriva už dávno „stewardy“ nemá. Jsou to vlakvedoucí se zkouškou z předpisů jako u ČD. Alespoň tak je to na R do Rakovníka nebo z Ústí do Liberce. A nějaký velký rozdil v odměnách tam není. Naopak si kolegové chválí absenci modrogumního myšlení a komoušskejch manýrů správnýho nádražáctví. O tom, že tam není třista revizorů a kontrolorů na region psát nemusím.
A proto u ARR nechce nikdo dělat. To dává logiku.
Já tam nějaké zaměstnance vídám.
Tam jezdí autonomní soupravy řízené Starlinkem?
Arriva patří mezi privátními dopravci mezi ty „oblíbenější“ a jejich personální problémy Arrivy tak nějak korelují s jinými dopravci včetně ČD. Personálně i reputačně jsou na tom jiní mnohem hůře.
To není pravda. Arriva má pouhé průvodčí, kteří se mohou pouze podílet na úkonech dopravce před odjezdem a odbavení cestujících. Tito průvodčí nepíšou brzděnky, neprovádějí zkoušku brzdy a ani neposunují, z D1 mají jen nějaké minimum.
A proč psát bržděnku na vlak který je složený z ucelene jednotky či jednotek?
Který ma bržďenku stalou?
Třeba v Rakousku u státního dopravce píše brzděnky dispečer
A vadí to něčemu?
Ztráta pocitu důležitosti a schopnosti daného jedince? Vzpoměň, jaký ryk doprovázelo před lety omezování „červených výpravčích“; vždyť přece červená čepice = známka důstojnosti.
Pravda, viz Vlasta Burian.
taky by třeba nemusel a to nejen ve stanici zastavit protože mu to jednoduše nebrzdí
Rozhodne u ČD 300 revizoru není
Nadsázka ?
Četl jste do konce? Dráhy přišly s novými jednotkami, tak byly dražší. V tom je celé to kouzlo.
Nikde ovšem není psáno, že s ojetinami by byly levnější.
Proč jdou do výběrka s něčím, co po nich nikdo nechce ? Když si budu chtít koupit ojeté auto, tak vás jako prodejce taky pošlu do háje s novým.
České dráhy potřebují akutně restrukturalizaci a vstup privátního sektoru. České dráhy dojíždí na svoji přezaměstnanost od pokladních až po vrcholový management. A mne jako patriota firmy tohle prostě mrzí, když vidím jednu prohranou zakázku za druhou.
Tak nejspíš proto že nic takového jako ojeté nízkopodlažní jednotky nemají a v téhle velikosti je nikdo moc volných nemá. Teda kromě německého státního dopravce.
Pokladních ČD mají tolik kolik jich po nich objednatelé chtějí a taky platí.
To se ale nevylučuje s nadbytkem pokladních ve velkých stanicích, kde jsou potřeba kupříkladu na složité procesy odvodů tržeb, které by nahradil automat. To jsou jednotlivé dílky do puzzle.
Třeba Brno hl.n. mívá v určitých časech fronty, protože spousta lidí – i já – dávají přednost člověku před plechovou krabicí.
Takové jednotky jsou, daji se půjčit, šle i koupit
Příkladem toho je že ČD má ve smlouvách i 15x RS1, které ještě ani nekoupilo a ani neoznámila jejich nakup
RS1 rozhodně na trať Znojmo – Břeclav nevyhovuje kapacitně a myslíme ČD ví co kde má objednané nebo koupené acoje ještě možné.
To byl priklad ze nakupuji ojeté jednotky …
Jak to dopadá, když ČD nakupuje, tak o tom by mohli vykládat v Olomouckým kraji.
Pravda, ale to je vina ČD
Mohou si také udelat svoji opravnu a kolik peněz by tím ušetřili ani nemluvě
Jak to bude s ETCS po roce 2025 u těchto vlaků? Když na trati Brno – Břeclav bude aktivní (letní vlaky) a vlaků jedoucí z/do Břeclavi bude ETCS také vyžadováno?
Pronajmou si Zamráču od KŽC.
Jako na potvoru, jezdí ty sezónní vlaky přesně v dnech, kdy KŽC ty zamračené potřebuje na svých výkonech. 🙂
To stejné Hodonín – Veselí. Tam bude potřeba v úseku Hodonín – Rohatec.
Na přípojné stanice bude výjimka, tam to totiž není ještě dořešené.
Bo to bychom v MSK byli dost nahraní když všechny tratě typu Budišovka, Fulnečka atd. končí ve stanicích na koridoru s ETCS a jezdí tam 811…
Pokud bude výjimka, bude to možné jen ve stanicích kdy se lze dostat jen na jednu určitou kolej, resp. skupinu, která nebude fyzicky propojená se zbytkem stanice. Pokud bude jiná výjimka, tzn. vjezd do celé stanice, tak tato skončí velmi záhy, podobně jako výjimka na GSM-R. Výhradní provoz s výjimkami totiž není výhradní. A ta doba kdy se řeklo, však se to nějak udělá a bude se jezdit dál, už je pryč.
Uničovka to tak ovšem má. Výhradní provoz ETCS a do Uničova od Šumperka může přijet absolutně cokoliv. Žádné oddělené koleje, nic. Další vyjímka je, že v případě poruchy ETCS na HV, se může vozidlo legálně vrátit zpět u Uničova do Olomouce v módu národního zabezpečovače. Rozuměj Mirel/LS06 ve funkci KBS.
Takže výjimky jsou už dnes na tratích s výhradním provozem, otázka je, jak se to bude vyvíjet nadále.
6.1.3.3 Pro vjezdy vlaků ze zaústěné tratě, které nejsou pod dohledem ETCS, musí být: – zajištěno stavebně technické oddělení vjezdových vlakových cest ze zaústěné tratě od obvodu s výhradním provozem ETCS, přitom oddělení musí být uplatněno pro všechny vjezdové vlakové cesty nebo – konfigurací kolejiště a/nebo aplikovanými výlukami současných cest zamezeno ohrožení vlakem přijíždějícím ze zaústěné tratě bez výhradního provozu (a to včetně možného pokračování za konec vlakové cesty) jiného vlaku s oprávněním k jízdě nebo – snížena rychlost vlaku na 40 km/h v souladu s pravidly pro jízdu vlaků bez oprávnění k jízdě v dopravně s kolejovým rozvětvením. Zdroj:… Číst vice »
S8 Břeclav – Znojmo – výhradní provoz ETCS 2029
S52 Zaječí – Hodonín – výhradní provoz 2031
S91 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce – výhradní provoz 2029
Zdroj: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/152830399/cj081352_Prohl%C3%A1%C5%A1en%C3%AD+2024_CaR_1+zm%C4%9Bna_web.pdf/fb8d74b5-48fd-4d23-8283-93ced52f3760
Možná se pletu, ale pokud je smlouva na 10 let, tak mi z toho logicky vychází, že dřív než v roce 2033 to ETCS nikde na těch tratích fyzicky nebude a to třeba Břeclav – Mikulov je stavebně na V = 120 km/h a dneska se tam jezdí V = 100 km/h.
nejsou vozidla
Koukám, že plzeňský kraj byl asi jediný, kdo upřednostnil nové soupravy (byť za vyšší cenu) před ojetinami. A jestli to takhle půjde dál, tak kolem roku 2030 budou ČD minoritním dopravcem operujícím na pár nelukrativních výkonech.
To rozhodně není úplná pravda. V Plzni se nové jednotky týkají páteřních tratí, ostatní jsou modernizace. Neexistuje nikde tak bohatá země, aby mohly jezdit všude nové vlaky.
Mluvím o tomhle.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-uhajily-nakonec-provoz-na-plzensku-a-v-ceskem-lese-ziskaji-desetilety-kontrakt-116003/
ČD sice nebyly nejlevnější, ale jediné nebídly nová vozidla. Proto byly vybrány.
Pokud je pro vás regionova nové vozidlo..https://zdopravy.cz/hotovo-plzensky-kraj-uzavrel-desetiletou-smlouvu-s-ceskymi-drahami-cestujicim-slibuje-regiofoxy-a-regionovy-149161/
Regionovy tam budou dočasně.. vždyť to píšete
ano. Poté RS1, rovněž ojeté vozidlo. Takže nikoliv nové.
A nové regiofoxy
Ach ta zaujatost pana Sůry vůči čd…
Ano, ale o 15-20 let novější jak 810. Někdy skončit musí.
A ty v brzku takřka všudypřítomné pantery a 76 zasmluvněných sharků jsou taky ojetiny?
Ty jezdí všechny v Plzeňsku?
Pokud si to spočítané má tam byt nasazení celkem
12 ojetých RS1
7 ojetých 844
A na delší přechodnou dobu několik 842 a 814
Já tedy Xiaouv příspěvek pochopil tak, že (údajně) všechny kraje krom PK „kupují“ ojetiny.
Jakých 7 ojetých 844 ? Stávající tam zůstanou a doplní je nově 847
Ale ne v tomto souboru….
Žraloci teď jezdí na P3, která není vysoutezena a ani se v posledních letech nedavala na konzultace, přímé zadání, či roztřel
Na P3 pak přijdou nové jednotky elektrické trakce
Žraloci jsou nyní v “souboru” P3 a od 2026 přejdou pod soubor Plzeňsko
Záleží kdy se z nových jednotek stávají ojeté. Pět let starý panter je nový nebo ojetý? A deset let starý?
Po záruční době bych řekl 2-3 roky…
No musím říct, že MSK tím, že objednal (nejenom) baterky, tak se taky přiblížíl kvalitativnímu pojetí.
Začátek konce ČD v JMK. Pokud bude na kraji sedět stále ten člověk, co prohlasil, ze s ČD nepočítá.
Proč myslíte? S Arrivou ve Zlínském kraji aktuálně nejsou žádné problémy a nepředpokládám, že v JMK nějaké větší problémy budou, koneckonců už mají o dost více zkušeností než v začátcích.
Poruchy vlaků kdesi v polích, nefunkční NAD při mimořádnostech… já si tedy „nejsou žádné problémy“ představuji jinak.
Tohle je ještě malá ztráta výkonu
Až přijde soutěž na elektrickou trakci, tak si myslim ze konkurence nabídne o dost nižší cenu
Přece jen servis na jednotky je zajištěny u škody, vozidla jsou taky (až na 7 kusů ty si bude muset dopravce zajistit sám)
Tedy zbývá jen zajistit personal
A to něčemu vadí ? S jejich jednáním a vystupováním, co tu předváděly…
Tak ono časem můžou skončit celé ČD, když se nebudou dost snažit. Liberalizace na dráze dává výhodu velkÿm hráčům jako Deutsche Bahn nebo Trenitalia a jejich dceřinkám. Je jen otázka času, kdy začnou národní dopravci z menších států zanikat, po nich můžou následovat ti středně velcí jako ČD – bude extrémně záležet na schopnosti managementu. My máme alespoň výhodu, že tu máme i pár reálných soukromníků a není to jen boj národních dopravců jako jinde.
Ona i tak malá země nakonec nemusí mít nic svého, stačí převzít od větších zemí. Ostatně je to osvědčený model jen přerušený pár nesouvislými desetiletími.
Nemít nic svého a vše převzít od větších zemí, to je vyloženě znakem suverenity země 🙂
Levnější je jeden protektor než parlament atd.
A cena při soutěžích je hlavní faktor.
: – )
Hlavně je to nevýhodné ekonomicky a společensky. Velké firmy zpravidla nechávají nejlépe placené pozice v domovské zemi, kde se o ně můžou hlásit místní. Čím více lidí s dobrou pozicí, tím bohatší (skrze daně i zvýšenou spotřebu) a hlavně stabilnější společnost a demokracie. Zrovna ČD to v tomhle až tak nevytrhnou, ale jde mi o obecný princip.
na to jste přišel kde??