Arriva přeruší železniční spojení Prahy a Nitry, chybí jí vlaky
ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva
Společnost Arriva vlaky přeruší od 30. prosince své přímé spojení z Prahy do Nitry. Už od minulého týdne vlaky kvůli
Jojo, k čemupak je wifina, když jim chybí mašina!
Hlavně, že byla nejlevnější.
To je na tučnou pokutu.
Kdyby se stejně pokutovaly i ČD, tak už dávno zbankrotovaly 😀
Jednou jsem si ze zvědavosti a neznalosti koupil lístek Staré Město UH – Praha v tomto zmiňovaném expresu. To bylo poprvé a naposled, co jsem jim cestoval. Nikdy by mě nenapadlo, že potkám něco horšího, než rychlíkové vozy ČD.
Já jsem jel z Trenčína do Prahy 45 minut zpoždění.. no a ? jako dojel jsem a navíc autobus byl pohodlný a řidič dokonce nabízel občerstvení.
Nevím kdy jste jel, ale já na této trase ještě před třemi roky vzpomínám na koženkový vagon po 8-mi (Šohaj). Ale musím uznat, že když ČD přestali používat vagony porůznu od slovenských železnic, tak ČD se zlepšilo.
U mě jako cestujícího, v tehdejším srovnání Arriva vyhrála (a nemusím přestupovat když vystupuji v Bojkovicích).
BTW – patrně nejlepší kvalitu jízdy (ale jen do Starého Města) nabízí Leo.
Takže dnes 28.12. je prozatím 16 zrušených vlaků Arrivy. A většina z nich je v závazku. Např Hostivař- Libeň atd.
Kde se, prosím, dovím detail, o kterých linkách/konkrétních vlacích mluvíte? A poznám jestli místo vlaku aspoň jel náhradní autobus? Ideální by byl webový odkaz. A jestli jde o prozatím nezveřejněné dokumenty státní firmy (např. SŽDC) nebo Ministerstva dopravy nebo některého Krajského úřadu, tak prosím o specifikaci dokumentu, protože o ten dokument chci poprosil SŽDC/MD/kraj dle zákona o informacích 106/1999. Ptám se vyloženě prakticky, tj. já jako cestující chci vědět na které linky Arrivy se můžu spolehnout že mě dopraví do cíle dle plánu (tj. v čase dle jízdního řádu)…. na své kůžu já využil služeb Arrivy a byl jsem spokojen…… Číst vice »
Tu informaci mám od zaměstnance SŽDC. Oni musí dostávat průběžně informace který vlak nepojede z titulu toho že řídí provoz na železnici. Nicméně pravděpodobně bude možné tuto informaci získat i jiným způsobem jak uvádíte.
Jak se ten/ty dokument/-y jmenuje/-í, prosím? Do prosby na SŽDC ten dokument musím nějak podrobněji specifikovat. Díky.
Na žádost dopravce Arriva byldne 28.12.2019 zrušen např Os 26206. Zrušen dne 26.12 byl např R1204 a R1209 Praha Bubny- Rakovník a zpět z důvody chybějící strojvedoucí i souprava. Na žádost dopravce zrušen Os 28107, 28126, 28112, 28113, 28131, 28136, 28143, 28148 vše v úseku Roztoky u Prahy- Praha Hostivař a zpět dne 26.12. a tak dále. Bylo by dlouhé to vše tady vypisovat.
26.12.2019 Os 5403 v Liberci opožděn o 54 min na odjezdu z důvodu pozdního nástupu zaměstnanců obsluhy vlaku Arriva. Dne 26.12. R1147 opožděn o 46 min z důvodu pozdní sestavy vlaku dopravcem Arriva. 25.12. Os26205 a 26204 zrušen z důvodu technické závady na soupravě Arriva v úseku Tanvald- Železný Brod
Zopakoval bych svoji prosbu – jak se jmenuje ten dokument – jaký název to má v SŽDC? Určitě to bude nějak specifické (protože železničáři), takže jako cestující nemám šanci uhodnout název dokumentu…. A když do prosby o dokument dle zákona 106/1999 nepopíšu jednoznačně ten dokument v SŽDC, tak mám smůlu.
Na S49 běžně odříkaly vlaky i ČD, mimo jiné pro poruchy historicky cenných žabotlamů. Vzhledem k tomu, že souběžně (a častěji) jede autobusová 183 se žádná tragedie nekoná.
Už aby tady byl FlixTrain postrach všech Jančurů, Leošů, atd.
Nebo také ne. Vše stojí a padá s řadovým personálem, který je zde na trhu práce nedostatkovým zbožím.
Tady v té diskuzi jsem ještě nenapsal ani čárku. Už je mi líp.
Dnes jsem potkal babičku Arriva Bobinku + 3x ležadlový vozeň
Já je taky viděl :-O
To rušení spojů ať vlakových je poslední dobou nefér. S předstihem si člověk zařídí jízdenku, ubytování a kde co všechno a potom spoj zruší bez náhrady a dopravce akorát velkoryse vrátí jízdné ( dopravce by měl vrátit tak minimálně 100% navrch) Chápu mimořádnou událost, překážku na trati a kde co…ale provozní důvody na straně dopravce ne. Na jednu stranu dnes všichni razí heslo: čím dříve tím lépe a potom zruší spoj. Arriva a LE jsou v tomhle zajedno…
Rozdíl je v tom že Arriva i ČD vrací jenom 100% jízdného.
LEO dá na ruku minimálně 100%(když cestující jede s dražší konkurencí, Leo doplatí rozdíl) a 50% navrh jako kredit.
Takže mám dojem, že Leo je blíže těm požadovaným 100% navrch.
No, pomůže Vám to v rozhodování, jakého opravce zvolíte přīště.
Jediný vlak co jel přes Vlárský průsmyk na Slovensko Arriva zruší- to je ostudné!! Takže pře Vlárský průsmyk zbyl jeden jediný spoj co o nedělích provozují ČD a.s. To je to zlepšení privatizací?? Arriva předvedla v dopravě to, co jsme vidéli v 90.letech po Klausově kuponové privatizaci. Nejprve sliby a po tom rozvrat státu.
No a kdyby nebylo Arrivy, tak by tam nejelo ani doteď nic, takže by nebylo co zrušit, takže by nebylo co zrušit, takže by to vlastně bylo lepší, ty trubko ropovodní?
Ved si zaloz svoju prepravnu spolocnost a jazdi tam. Arriva to ma ako komercnu linku tak si s nou moze robit co chce.
Kdybyste na vašem Slovensku jezdili ku prospěchu cestujícících a nemrvili od roku 2003 osobní železniční dopravu, která tam vypadá jako na dálném východě, nemusela tam žádna komerční linka Arriva jezdit a zase se sama rušit, ono to holt u vás na Slovensku má tradici.
Opravdu ten modrý mor je tady strašný. Fakt by mě zajímali reakce, kdyby se nějak podobně zachovali ČD, kdyby měli nějakou komerční linku a zrušili ji třeba ve prospěch závazků ke krajům. To by tady všichni plácali ČD po ramenou, jak se krásně zachovali. Bohužel ČD jsou těžce dotované a komerčně si nic vydělávat nemusí. Ty rýžují prachy totiž všude.
Já bych do problémů Arrivy netahal diskuzi o kvalitě služeb Českých dráha…. A to říkám jako člověk, který se v našem regionu vyhýbal regionálním vlakům ČD a jsem spokojený s regionálními vlaky Arrivy (aspoň prozatím).
No já jen z principu do Arrivy tady všichni jen kopou, ale nedostatky čd nějak přehlíží a běda proti ČD něco napsat. A ty trapné výmluvy, že ČD mají x spojů proti konkurenci, tak bych mohl taky říct že si asi vzali velké sousto když nezvládnou trať někde mezi Horní-Dolní. Stejně tak nechápu když je článek o Expressu do Nitry, tak tady musí vytahovat problémy co měla Arriva na opačném konci republiky. Stejně tak když tu byl článek o Zlínském kraji, zase tady vytahovali problémy někde ze severu a jihu Čech.
A na to jste přišel kde? Kdyby tohle udělalo ČD, tak je nejvíc pomluví všude kde to půjde a co dělá kraj? Od začátku nového grafikonu to toleruje a ČD by za to dostala neuvěřitelné sankce, nehledě na to, že Arriva linku nezrušila vůči prospěchu kraji, ale proto, že si naložila větší sousto, než dokáže sama uzřít a nezvládá to, protože jim chcípají vlaky a nemají personál a kdo to odnáší? Obyčejný cestující, ČD přišlo o 5% tratí a takové kolosální problémy jako Arriva nemá a to má Arriva JEN pár tratí. Do Arrivy kopou, protože není schopna si zařídit… Číst vice »
Nevím jak jinde, ale ve Zlínském kraji už krajský úřad koná – poslal „vytýkací“ dopis Arrivě a začne vymáhat konkrétní smluvní pokuty od Arrivy – odkaz na vyjádření příslušného člověka – Botek – už je na tomto webu – viz jeho vyjádření pro ČT (odkaz je v diskuzi ke – komentář „Antireklama…“)
ake neuvitelne sankcie doteraz dostavali Ceske drahy ?
Žádné 😀
Ale vždyť přece konec „Expressu do Nitry“ přímo souvisí s „problémy co měla Arriva na opačném konci republiky“. Nebo ne?
ČD právě moc vlaků provozovaných ryze na své komerční riziko neprovozují. I mnohá EC jsou ve skutečnosti státem dotované spoje (aka linky R). Standardy se nedodržují naprosto běžně, ale to že tu a tam nezařadí nejaký ten vůz se kontrolující úředník na ministerstvu často ani nedozví.
Pokud vím, ČD má expresy na Ostravsko všechny komerční. Od ministerstva to mají Regiojet a Leoexpres. Mimo Pendolina tuto trasu ČD provozují pouze komerčně. Bylo by zajímavé na tak vytížené trati zrušit vlaky z nedostatku techniky! To by u veřejnosti stoprocentně neprošlo! A to nepočítám noční vlak směr Košice, který je taktéž komerční!
Velice mne zarazilo, že na webovkách Arrivy prezentují jako bonus, že jejich vlaky mají záchody. Možná by mohl management zajet do Lužné u R. a podívat se na staré vozy, taky měly záchody.
A co to má společného z Expressem Praha-Nitra?
Provozovala ho Arriva včetně prezentace záchodů v soupravě – stačí se podívat na jejich web
A?
U autobusů to není zdaleka běžné.
Cestující (nešotouš) nechce jet vlakem, chce se dostat do cíle, z Prahy do Vlarskeho průsmyku moc vlaků nejezdí.
Včera nevyjel jeden rychlík Arrivy protože ve výchozí stanici nebyl strojvedoucí ani průvodčí.
Bez fíry se vlak nerozjede a fíra bez průvodčího (vlakvedoucího) má taky smůlu. To je situace. A vlak byl? :)) Co na to Jan Tleskač? A co vlaková četa? Co bude zítra…
Jestli fíra bez vlakoše má smůlu, to záleží na dalších okolnostech. V kratší soupravě se může sám podívat že má zavřený dveře, aniž by opisoval srdíčka a pusinky barevnou baterkou.
Kdyby bylo potřeba na šíře trati „posunovat“ jednotnou tak holt nebude mít vzadu vedoucího posunu, ale sám fíra si přejde do druhé kabiny.
Že není štíplístek, to může být při mimořádnosti složitější, ale hlásit do mikrofonu snad fíra může.
Za vzniklou situaci by měly začít padat hlavy. To je fiasko, které nemá obdoby!!!
No jo zase se musí kopat do Arrivy, místo aby jste za tento krok pochválili, že se vzdali komerční linky, kterou provozují na vlastní riziko, aby mohli dostat svým závazků, tak do nich budete zase jen kopat. Já je na rozdíl od vás pochválím. Pokud to do jara dají do pořádku a budou mít dostatek souprav, bude to jen dobře. Jen doufám, že lidé co tuhle linku využívali, ta krátkodobá výluka neodradí. No jo když ČD se na spoje na Slovensko po Vlárské dráze vykašlali, tak s tím musel přijít někdo jiný, aby nemuseli tuto trať rušit.
Cokoliv jednou zveřejní v jízdním řádu je od tohoto okamžiku závazkem. Jinak je to v mých očích cestujícího parodie a ne seriózní služba.
Podívejte se na ČD x vlaků provozují jenom během léta, a nikomu to nevadí, ale když něco podobného udělá někdo jiný, tak je to průšvih největší.
Jenže se o tom ví předem ve vydaném jízdním řádu, že jsou to jen sezonní spoje, ale tady se to odpískne během platnosti.
No nevím jak je to teď s přelepkama v jízdním řádu, dříve byli změny, a některé spoje rušili taky při změně. Tak se provede změna v jízdním řádu jako dříve a zase bude pěkně všechno černé na bílém.
Mimochodem, tady jde jen o jeden spoj cestou do Nitry a jeden cestou do Prahy a vy děláte, jako bych těch spojů bylo snad v každém směru.
Oprava: Jako by těch spojů bylo 10 v každém směru, nějak mě vypadla číslovka, tak to napravuji.
Kdybych měl koupený lístek po 30.11 na cestu do Nitry a tento spoj by mi zrušili, tak je určitě chválit nebudu. I kdyby to byl jen ten jeden zrušený spoj.
(Ne)seriózní parodie.
tak to je dobra 3,14covina 😀
Tady je vidět zájem firmy ,dostanu státní zakázku (krajskou)a komerční linka mě již nezajímá,tím jasně ukazuje ,že jí nezajímají ani cestující.Jinak nechápu jak někdo může provozovat expres motorákem kde není ani 1 třída ,šrotem co nemá co dělat na koridorech a jak do toho dostali cestující na delší vzdálenosti.Pravda obslouží to některá místa na Moravě přímo s Prahou,ale jet tím šrotem v úseku Praha-Přerov ,nebo z Prahy až do Nitry kdy mohu použít normální expres často i z restauračním vozem a do Nitry jednou přestoupit v Nových Zámkách se mě zdá trochu blbost.No tak že to utichne jako pokusy Arrivy… Číst vice »
No myslím že jed přímým spojem z Prahy do Nitry byť maximální rychlostí 120 km/h bude stále rychlejší, než x krát přesedat, aby se člověk z Prahy do Nitry mohl vůbec dostat. Ani těch 160 km/h na koridoru, to nijak nedožene. Navíc prakticky v každém nádraží je možné tu pomalejší jednotku předjed, takže k nějakému extrémnímu zdržovaní, taky nemůže dojít.
No nevím pane kolego zda je lepší sedět v přímém motoráku 6 hodin 28 minut (a to poslední měsíc nebylo zpoždění menší než 50 minut každý den)nebo použít EC s jedním přestupem ,mít zde možnost restauračního vozu ,1 třídy ,občerstvení na místo a ještě ušetřit 28 minut cesty.
A cenové srovnání by nebylo?
Schválně jsem se díval Arriva 470 Kč, ČD 548 Kč, jestli se dá věřit Idosu. To je úspora 78 Kč a podle jizdního řádu doba i s přestupy u ČD a ŽSSK kratší jen o 12 minut nikoliv o 28 jak tu píše.
Jo ještě upřesnění cena 548 Kč u čd je za spoj z Prahy 5:44, pozdější spoj 7:44 z Prahy je u čd dokonce za 637 Kč.
Protože Arriva neposílá vlak, ale autobus !
On tě někdo nutil tím jezdit?
On tě někdo nutil tím jezdit?
Tady se (konečně) krásně ukázalo, že pro dopravce je ROZINKA skutečně spoj v závazku (tedy se na něm nedá prodělat, pokud tedy onen „přiměřený zisk“ nedáte za pokuty za neplnění závazazku) a ne jízda na vlastní riziko (byť na vytížené trati), jak mnozí od nástupu Jančury na koleje dokola papouškují.
Z Prahy různá místa na Moravě bez přestupu, ve výsledku rychlejší než čekat v přestupní stanici. Možná by to bylo lepší vozidlem na vyšší rychlost, ale SŽDC má možnosti (včetně předjetí v každé stanici).
Urychlení integrace Benešova do PID a posílení nyní objednávaných spěšňáků je dobrý výsledek. (Otázkou je, jestli za ty ČD spešnáky skutečně kraj platí jenom tolik, co chtěla Arriva za uznání PID)
Že ty spešnáky jezdí koženkové Bdt, v tom nevidím výhodu proti 845.
Viděli jste někdo dnes řazení R1172? Retro vozy, z toho jeden lůžkový 🙂 zahlédl jsem na Smíchově 🙂
To nezavedou ani nahradni autobusovou dopravu?
Strojvedouci Arrivy, kteri neumi cesky, by meli odstoupit do te doby, nez budou schopni komunikovat nasim jazykem. K cemu jim jsou zkusenosti z dopravy, jak tvrdi mluvci Arrivy, kdyz nejsou schopni se domluvit v pripade mimoradnosti. To same retro vraky, ktere Nemci uz vyradili z provozu, a my cestujici u nas jsme tim nuceni jezdit. Snad se objednatele zamysli a udelaji napravu co nejdrive,kdyz je nekvalifikovany vlakovy personal a nedostatecny vozovy park, vcetne vyclenenych zaloh. A to lide nadavali na CD, ale co se deje ted, to je neuveritelne. Kam ta zeleznicni doprava speje?
1. V čom je modernizovaná 845 „retro“ oproti napr. 854?
2. Sú nejaké dôkazy o tom, že personál nezvláda jazyk aspoň na požadovanej úrovni B1, alebo len JPP?
Ad 2: Vzhledem k tomu, že to bude šetřit Drážní úřad, tak s tím jazykem to asi pravda je.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/arriva-vlaky-zeleznice-mimoradna-udalost-projeti-na-cervenou.A191227_114752_eko-doprava_cfr
Pravda to bude až to ten DÚ potvrdí, zatím to jsou jen podněty od SŽDC.
Moloch DB je ještě horší než moloch ČD, ale na druhou stranu zahájení šetření neznamená (stejně jako kdekoliv jinde v civilizovaném světě), že to je pravda, to se teprve zjistí a bude z něho závěr. DÚ obdržel podnět (který může napsat kdokoliv) a jistě ho řádně prošetří.
A strojvedoucí ČD taky neumějí česky, když jeden z nich projel Stůj?!
A dvojčata si shodili Amíci, viď?
Zkuste si někde v navigaci naklepat Praha – Nitra se zajížďkami k mezistanicím. Dostanete se někam pod 8 hodin při cestě autem (tedy je třeba na D11 a D35 čas počítán na rychlost 130), k tomu loterie s propustností měst. Počítám kolem 10h je to reálné. Tedy nestíhání obratů, tzn.vozy a řídiči navíc, kapacita busu prozi vlaku…
Bus snad má omezovač na 100km/h, takže 130 nepojede. Omezená kapacita – v tom buse si nesednou lidí s místenkou?
Dobrý den, jen bych rád podotkl že autobusová doprava zavedena je já jel z Trenčína a vše bylo v pořádku. Nevím proč to ruší mohly by tam ty autobusy jezdit zatím…
Nová podoba jízdního řádu – možná chvíli nepojedem.. sorry
Takže by se té lukrativní linky ,mohl chytit jiný dopravce. Když on s vozidly má problém každý a nejen na kolejích.
Jako cestující,který se po silvestru bude chtít vrátit zpět domů od návštěvy rodiny bych byl strašně rád,že mi arriva vrátí peníze za jízdenku kterou jsem si koupil dopředu abych seděl a budu moct teď celou cestu stát. Děkuji za obohacení české železnice.
Někdy si říkám,že ti soukromníci (ať už leoš nebo arriva) se opravdu spoléhají na to,že tu nejezdí jen oni,tak lidem vrátíme peníze však co oni se dostanou kam potřebují s někým jiným a my až se nám to hodí,tak zas vyjedeme.
Jeden rozdíl vidím – Leo zrušil jízdu (protože vlak jednorázově poslal do polska, a podcenil zájem cestujících) a cestujícím vrátil peníze (resp. vrátil registrovaným zákazníkům jak peníze za jízdenku, tak přidal 50% navíc ve formě kreditu na příští jízdu a zavázal se zaplatím rozdíl mezi cenou jízdenky Leo a cenou jízdenky u jiného dopravce).
U Arrivy bych ve stejném případě (také zrušeno pár dní předem kvůli také kvůli vědomě chybnému rozhodnutí dopravce) čekal stejné chování vůči zákazníkům. Myslím cestujícím, kteří s Arrivou měli jet brzy, do týdne… U jízdenky Arrivy v termínu někdy kolem ledna už bych nadstandartní kompenzaci nečekal.
škoda
Nevím proč ?? ale chce se mi říct „já to říkal“.. 🙂
Já to říkal také…. 😊 i, že brzy vyrobí průšvih jako včera…. kluci od Arrivy by měli uznat svou neschopnost a čiré zoufalství a fakt jít od toho…..
„kluci od Arrivy by měli uznat svou neschopnost a čiré zoufalství a fakt jít od toho…..“
Vzhledem k tomu, že nejste konkrétní a neuvádíte, kteří „kluci od Arrivy“, s tím nelze jednoznačně souhlasit: setkávám se téměř denně s provozními zaměstnanci té firmy a naprostá většina jich funguje dobře a spolehlivě, takže ti si vaše odsouzení rozhodně nezaslouží!
ale výsledky jsou tristní, nebo snad chcete tvrdit, že jejich výkony na železnici dosahují ideálních výsledků??
To samozřejmě nechci, ale kvůli tomu přece nelze házet do jednoho pytle ne(sebe)kritické vedení firmy a její převážně poctivé a snaživé řadové zaměstnance, jichž je (podle mých zkušeností a podle mé komunikace s nimi) většina, a kterým ta situace vadí také – aspoň v „pražské sekci“.
Já jsem zažil s pracovníky Arrivy už mnoho příhod…… jedou soupravový vlak a vůbec neví kudy jsou trasování…. a ještě jsou na vás drzí, když jim řekněte, že pojedou po jednokolejné trati asi za 90 minut, protože nyní přednostně pojedou pravidelně vlaky…. pak se strojvedoucí vzdalí na chvilku vzdálí z motorové jednotky 845. A to vzdálení trvá 5 hodin…. Chcete k tomu ještě něco dodat??
Jo, já bych chtěl – doplň konkrétní data.
Mezi tristním a ideálním nic není?
Já mám s nimi trochu jinou zkušenost, opačnou. A troufnu si říct, že se s nimi setkávám víc než Vy…..
Hm… z pohledu dodržování smluv (s Ministerstvem dopravy, s jednotlivými kraji) to má příznivý efekt. Patrně zafungovaly smluvní pokuty, které Arriva bude platit). Z pohledu neformálního renomé Arrivy v očích cestujících v normální (tj. nedotované) dálkové dopravě, tak Arriva klesla na úroveň Ryanairu – nejde se dlouhodobě spolehnout. Nebo na úroveň zaměstnanců ČD/SŽDC v jihomoravském kraji – viz ty výhrůžky že budou stávkovat proti cestujícím vlakové regionální dopravy, protože se zaměstnancům nelíbí jakou nepeněžní mzdu (režijky) jim vyplácí jejich zaměstnavatel ČD/SŽDC tj. subdodavatel služby pro Jihomoravský kraj, kterou používají obyčejní cestující. To už i Leo nebo Student agency/Regiojet v dálkové… Číst vice »
Řekl bych, že se snažíte mluvit do něčeho, o čem nemáte ani ponětí.Nechci se zastávat Arrivy, o jejím fungování moc nevím, ale vzhledem k tomu, že již na českých kolejích jezdila, měla by mít už jisté zkušenosti s provozem. Na českých kolejích totiž platí dost přísné předpisy týkající se provozování drážních vozidel. A tady se dopustila značných pochybení, když si jednak neprověřila vhodnost nasazených vozidel a jednak si zajistila strojvedoucí, kteří nejsou schopni ani komunikovat se SŽDC, který zajišťuje provozování železniční dopravy. A pokud se týká JMK, také nějak nepochopili princip fungování železnice. Bez pracovníků SŽDC (výpravčí, signalisté a další)… Číst vice »
Ad Arriva – nevím na co jste reagoval. Já jel s Arrivou minulý týden 3x a v pohodě (trať Bojkovice-Staré Město). Ale současně např. zde se objevují informace, že v tom samém regionu o pár kilometrů jinde jsou problémy s regionální vlakovou dopravou Arrivy…. To je jeden úhel pohledu a týká se dotované dopravy (tj. Arriva dostává dotace a garantuje že bude jezdi) a já rozhodnutí Arrivy schvaluji…. Druhý stránka mince – tj. dopad Arrivy na jiné cestující než jsou ti v dotované dopravě – a to jsem psal výše – se týká nedotované dopravy…. a já psal o pohledu… Číst vice »
Třeba na silnici nelze zajistit dopravu bez policajtů či silničářů a nevím o tom, že by kvůli tomu měli autobusy zadarmo. A pokud vám benefity u SŽDC nevyhovují či připadajī nepostačující, nic vám nebrání zvolit si lepšího zaměstnavatele.
Alexandr Mikulka – pro mě za mě ať mají silničáři autobusy zadarmo. Ale podstatné je, by jim to zaplatil jejich zaměstnavatel… Jenže v Jihomoravském kraji nechtěli zaměstnanci ČD po svém zaměstnavateli (firmě ČD) ježdění (skoro) zadarmo, ale chtěli, aby jízdné zdarma platil Jihomoravský kraj s ČD je v pozici: generální dodavatel a ČD jako subdodavatel. Ten samý paradox, tj. že nepoznali jak je bláznivý nápad měli zaměstnanci SŽDC, kteří taktéž chtěli útočit na nevinné – na dopravce tedy na Jihomoravský kraj a na cestující.
Axel: To bylo na Harvánka. Zdejší zobrazení diskuse je totálně nepřehledné.
Z pohledu cestujících totální katastrofa. Proč existuje jízdní řád když pak ten vlak nejede?
Pro Otmar – mluvíte o dotované dopravě nebo o nedotované dopravě… protože na tom závisí, jestli je jízdný řád „povinný“ nebo „dobrovolný“…. Píšu úvozovky, protože mě jako cestující obvykle až tak nezajímal rozdíl mezi dotovanou nebo nedotovanou…. Ale odteďka bych se měl začít zajímat.
To je úplně jedno. Já jako cestující vidím nabídku vlaků v jízdním řádu a je mi jedno zda je povinný, dobrovolný v závazku nebo na riziko. Nabídka v jízdním řádu neodpovídá skutečnosti. To je problém.
Pro Otmar: A jaký máte další praktický postup? Neexistuje legislativa, kterou by bylo možné použít na rozhodnutí Arrivy že ruší linku o které je dopředu jasné že Arrivu linku negarantuje. Lze pokrčit rameny, zatnout zuby a při další jízdě u nedotované linky provozované čímkoliv s nápisem Arriva se vyhnout širokým obloukem.
Tj. mě se toto rozhodnutí Arrivy nelíbí jako Vám, ale nevidím šanci jak se účinně bránit v tomto konkrétním případě.
Jak je z jizdniho radu (napr. oficialni tratove PDF na strance Szdc) patrne, ze jde o Vami uvadeny „negarantovany spoj“ ? Znacka „spoj muze byt ze dne na den zrusen“ ve vysvetluvkach nastesti zatim neexistuje. Cestujici nema povinnost studovat, zda-li dany spoj v konkretnim useku je ci neni v zavazku, je-li uveden v KJR.
na 99,9% má Arriva obchodní podmínky – nevím jak se ten jejich dokument jmenuje…. A souhlas je to pitomé… Ale mnohem víc matoucí je např. když vjedete na parkoviště (myslím u obchodu nebo na parkoviště v areálu nějaké firmy) – taky není zřejmé jestli jste na pozemní komunikaci nebo ne = platí tam pravidla silničního provozu? V případě škody na parkovišti které není pozemní komunikací, tak vyplatí pojišťovna (tj. místo viníka) náhradu škody poškozenému z viníkova povinného ručení?
Patrně se žádné neplatily a dlouho platit nebudou.To si sedne časem za 5 let.Komerce se zruší,nech si auto neprodávej, protože Tvé vychvalované rychlíky nemá kdo vozit a patrně čím vozit.Né přerušit,nejezdíš,tak sebrat kapacitu dráhy,bez náhrady!!!!!! Slováci kteří si na to zvykli a teď nic.Zrušeno a tečka.!!!!!!A jinak zase ČD jezdí od 1.1.2020 za poplatek (pracovníci podílející se provozu) na celé IDS JMK.Kdo si zaplatí jezdí,kdo nezaplatí má smůlu. Tak se dohodli s krajem.
Vendulka 75: Šlo by to, prosím, přeložit do češtiny? Děkuji.
Žádné sankce Arriva neplatily, ani platit nebudou ve Zlínském kraji ,protože si to časem sedne a v JMK režisti ,kdo chce zaplatí kupón a jezdí v rámci IDS JMK,kdo ne ,bude platit.Stačí? To byla odpověď Axelovi,na vyhrožování stávkou,hold to přeskočilo,ten článek jinam.
Pro Vendulka 75… Hm… tak příslušný člověk – Botek – do televize prohlásil, že Arrivě již Zlínský kraj poslal“vytýkací“ dopis, po jehož doručení začne Zlínský kraj vymáhat sankce-smluvní pokuty-od Arrivy. … Nevím, jestli Zlínský kraj má solidní důkazy aby vymohl smluvní pokuty za všechny, opakuji všechny vady Arrivy ve Zlínském kraji …např, když kdosi anonymně na internetu napíše, že dne xyz vlak Arrivy nejel (a prý ani nebyla náhradní autobusová doprava)… taková informace nestačí. Proto jsem psal, že chce-li někdo ve Zlínském kraji zlepšit fungování Arrivy, ať pošle na Zlínský kraj – Botkovi – a ať nabídne Zlínskému kraji, že… Číst vice »
No a co, tak si koupí jízdenku jako každý jiný, cena 1,7 kč/km je dle režisty Dominika levná, tak teď můžete ochutnat vlastní režistickou medicínu.
To jste z lacinýho kraje, normální cena je kolem 4 Kč/min. Takže 100km rovná se 400,- Kč + 15,- Kč nástupní sazba.
Vendulko: Kupon za 490 nebo 1500 na rok se vám zdá málo? Nedávno nám Dominik (který ČD všude možně obhajuje) vysvětloval, že je málo i 1,7 na kilometr, tak si to vydělte a zjistíte, kolik kilometrů za tu režisty stanovenou cenu ujedete.
„Zvolili jsme toto období..“
Aneb jak diletantství přikrýt jako plánovanou akci 😀
To je teda výhra vrátit peníze. Cestující se chce primárně dostat z bodu A do bodu B. Důležitá je spolehlivost. To že mám téměř jistotu že to pojede. Ať se na mně nikdo nezlobí ale toto je chaos a parodie na provozování dopravy.
Je to komerční vlak, je to jejich věc jestli vlak zruší. Nikdo jim do toho kecat nemůže.
Když je něco zveřejněno v jízdním řádu tak je to závazek že to pojede. A to už nemluvím o tom když už někdo má zakoupenou na ten zrušený spoj jízdenku. Zakoupeno jízdenky jsem uzavřel smlouvu s dopravcem a ten ji vzápětí porušil.
Pro Otmar: podle mě budete mít problém s vymáháním čehokoliv že Arriva nepojede. Ale držím Vám palce, abyste ve sporu s Arrivou uspěl.
Já nic vymáhat nechci. Nicméně v mých očích tato firma už neexistuje. Pojedu autem anebo pokud to bude možné tak jiným dopravcem.
Vždyť to celou dobu píšu. Že u nedotované linky si Arriva odehnala zákazníky.
Takže když je v JŘ uvedeno, že ve vlaku ČD bude klimatizace, wifi, zásuvky a pak tam nic z toho není, tak je to taky závazek, který dopravce porušil. Stejně tak porušil uzavřenou smlouvu v případě odřeklých Sp do Kladna, lidé měli zakoupenou jízdenku a vlak nejel.
Že Arriva evidentně přípravu podcenila je zjevné. Ale moc nechápu, proč ta kritika i za tohle? Tak holt prostě nemají dost rekonstruovaných vlaků, tak omezí svou komerční dopravu aby mohli lépe dostát závazkům na objednávaných linkách.
To je podle mě docela korektní přístup, ne?
A co je na textu kritického? Prostě oznámení, že ruší linku.
Vůbec jsem nemířil na váš text, měl jsem na mysli zdejší diskutující. Ale asi jsem to měl specifikovat.
Pro SaulGoodman…. zhruba 90% zdejších diskutujících jsou buď přímo zaměstnanci ČD nebo jejích dodavatelů… anebo jde o fanoušky, např. bývalého zaměstnance ČD…. To je specifikum tohoto webu, že jen menší část publikovaných textů je přínosných pro cestující…. viz např. články o režijkách nebo o ECTS.
rekonstruovaných ???mi přijde že jediné co na některých vlacích udělala je přestříkat. vždyť nemají dost i ostatních a musí si půjčovat 😀
Že zrušili vlaky,které v podstatě provozovat nemusí,je víveméně jejich záležitost,i když některých zákazníků se to dotkne.Ale určitě to není dobrý signál vstříc veřejnosti.
Zatímco minulý rok o Vánocích nasazovali díky zájmu cestujících zdvojené až ztrojené soupravy… Co se dá dělat.
Vlaková Arriva funguje zhruba stejně jako středočeská autobusová. To jest mizerně.
Nejen středočeská. Východní Čechy totéž.
Nedostává potřebné ážia z Goldman Sachs 🙂 🙂
Páté přes deváté, hlavně, že jsou v tom odborné termity, viďte?
Podle mě technika i lidi jdou vždycky nějak splašit , v tak malém rozsahu co má Arriva, spíš to úplně nedávají manažersky. Možná aspoň nějakou linku měli outsourcovat komplet… V Plz kraji taky mají přebrat spoustu bus linek, a nakonec toho půlku zadají ČSAD. Ve vlacích jim možná první rok měli švejky jezdit GW a Nitru třeba RJ, dočasně…
jak víte, že v PLK dostane část ČSAD?
„Možná aspoň nějakou linku měli outsourcovat komplet…“
K tomu ale musejí být nejméně dva – ten, kdo to potřebuje a ten, kdo to bude chtít dělat.
Ještě štěstí, že „priváti“ nedostali aspoň někde zajištění kompletního provozu na trati, takže když jejich vlaky aktuálně nejedou, je tam aspoň nějaká obsluha zajištěna „státním“ dopravcem.
A co jiného jede na trati 024 nebo 025, kde jezdí Leo?
Asi se ten Farář málo modlí
MD slibovalo nástupem soukromých dopravců lepší komfort a služby, ale zatím to vypadá, že nakupovalo ve „Vše za 10“.
nejhorší je, že soukromofilům to nevysvětlíte, i kdyby neodjeli nic nebo jezdili s hurvínkem, budou soukromníci podle nich stejně lepší než ČD……
Ukažte mi, kde to MD slibovalo. Ty soutěže jsou dělané na cenu,.
MD naslibovalo ledasco…konkrétně zde třeba jednotný tarif zároveň s otevřením železnice…
https://zdopravy.cz/narodni-tarif-do-vlaku-ma-zacit-fungovat-za-rok-a-pul-pobezi-ve-statni-pokladne-10739/
Poděkuje Senátu
Zdržení Senátem byla jen třešnička na dortu, ale i bez toho by nezačal platit před 14 dny.
Třeba Arriva sama slibovala prodej občertvení, vodu zdarma a rozptylovala obavy, že nestihne jednotky připravit: https://zdopravy.cz/arriva-odtajnila-plany-s-rychliky-voda-zdarma-az-ctyri-spojene-jednotky-nove-toalety-19987/
Arriva je soukromá?
Kdepak, Arriva není soukromá. Arriva je státní.
Arriva není státní, ale je neschopná.
Arriva je neschopná, potřebuje jako koza drbání dopravce FlixTrain
> Kvůli zpožděným dodávkám rekonstruovaných vlaků a potřebě je udržovat, nemůžeme garantovat bezproblémový provoz expresu. Stavíme se k tomu čelem a situaci do jara vyřešíme.
Aspon se nevymlouvaj na uzemnene 737 maxy 🙂
Nebo na 646 ČD, které také jaksi nevyjely.
Takový PAT a MAT na kolejích. Doufám, že mi to srovnání večerničkový kluci prominou 🙂
Fandím liberalizaci, ale tomuhle úplně nerozumím. Co je překvapilo?
Ze potřebují vlaky, když chtějí provozovat železniční dopravu? Matka DB – je to ostuda.
matku DB zajímá jen, kolik se odvede divident do SRN, český cestující je jí ukradený
Jsou to dividendy, a Arriva odvádí jen 25 % matce což je obecně dost málo
ano překlepl jsem se, jsou to dividendy, ale co to mění na podstatě věci? 25% z čeho? asi to tak málo nebude, když potom nezbývají peníze na provoz, zkuste přemýšlet z čeho plyne nedostatek personálu, z nadprůměrně vysokých platů to nebude
tak pro DB to je i dobrej odsun vysloužilé techniky.. taková výhodnější recyklace
Tzv. Re-use, už se to zavádí i u nás.
Na internetu jsou výroční zprávy, přečtěte si je. Sice poslední známé za vlaky jsou tři roky staré ale představu o fungování firmy vám dají. 25 % ze zisku platí autobusy, vlakový dopravce nikdy nebyl v zisku takže neměl co posílat vlastníkovi 😉
to jsou strasni komici …
To spíše tragédi …
Strasny komik muze byt dobrym tragedem… 🙂