Dopravci Železnice

Arriva odtajnila plány s rychlíky. Voda zdarma, až čtyři spojené jednotky, nové toalety

Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek
Motorák dopravce Arriva 628.277 míří z Bavorska do Čech.. Autor: Jan Paroubek

Společnost Arriva vlaky nasadí od prosince 2019 na čtveřici rychlíkových linek z Prahy a mezi Kolínem a Novým Borem až 27 jednotek řady 845. Čeká je modernizace, především pak toalet. Arriva vyhrála poptávkové řízení na jejich provoz za 244 milionů korun ročně, smlouva je na tři roky.

Půjde o linky R21 Praha – Turnov – Tanvald, R22 Kolín – Nový Bor (linka bude zkrácena, dosud jezdí až do Šluknova), R24 Praha – Rakovník a R26 Praha – Příbram – České Budějovice.

Na všechny linky nasadíme motorové vozy, které už dnes znají cestující z našich dálkových expresů z Prahy do Nitry. Budou mít nový interiér, velmi pohodlné a široké sedačky, Wifi připojení k internetu, zásuvky pro drobnou elektroniku a samozřejmostí bude i prodej občerstvení od stevarda nebo pitná voda pro všechny cestující zdarma,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Arriva předpokládá, že na linky nasadí celkem 27 motorových vlaků. Oproti stávajícím motorovým jednotkám, které znají cestující z linky Praha – Benešov nebo Praha – Nitra,  budou některé vypadat jinak: vlak bude lépe přístupný i pro vozíčkáře a bude mít speciálně upravenou toaletu pro cestující na vozíku.

Jednotky budou mít 110 míst k sezení v případě jednotky s větší toaletou pro vozíčkáře, 122 míst v jednotce s normální toaletou. Arriva počítá s tím, že na každém spoji nasadí jednotku s toaletou pro vozíčkáře, ostatní budou posilové. Zejména ve špičce počítá se spojením až čtyř jednotek, vzniknou tak vlaky s kapacitou přes 400 míst.

V každém vlaku je pak ještě dalších 18 sklopných sedaček na představcích. U těchto spojů do turisticky zajímavých míst je o víkendech potřeba počítat také s velkou poptávkou ze strany cyklistů, i na to jsme připraveni. Každý motorový vlak má 18 míst pro jízdní kola. V případě rychlíků z Prahy do Tanvaldu počítáme s tím, že budeme běžně do jedhono vlaku řadit v těch nejvíce exponovaných časech tři jednotky, v případě velké poptávky i čtyři,“ řekl ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka.

Všechny vlaky budou mít nejen upravenou toaletu pro vozíčkáře. „Pro nástup cestujících na invalidním vozíku plánujeme využívat mobilní plošiny v jednotlivých železničních stanicích. Kromě toho jsou naše jednotky vybaveny speciálními kolejničkami, aby mohl vozíčkář do vlaku vjet. Stevardi budou vědět, že vždy musí pomáhat při nástupu i výstup cestujícím na vozíku, maminkám s kočárky i starším lidem, to je naprostý základ,“ říká Nálevka.

Arriva počítá s tím, že bude mít i nadále své depo v Praze – Malešicích. Spekulace o tom, že nestihne připravit 27 jednotek do jednoho roku, odmítá. „Na to jsme mysleli už při podávání nabídky Ministerstvu dopravy samozřejmě. Počítáme s využitím dílenských kapacit v rámci střední Evropy, nejen v České republice. 27 jednotek je počet, který počítá i s potřebným počtem záloh,“ dodal Nálevka.

Ve vlacích bude platit tarif Arrivy, jeho výše bude obdobná jako je dnes na lince Praha – Nitra. „Nebude vycházet z ujetých kilometrů, jízdné budeme stanovovat vždy pro konkrétní cestu mezi dvěma místy. Jízdné tak bude zohledňovat i cenu v konkurenčních dopravních prostředcích na dané trase – například autobusů,“ dodal Nálevka.

Ten je dnes v řadě případů výrazně levnější než jízdenky Českých drah: například z Olomouce do Uherského Brodu zaplatí cestující u Arrivy plné jízdné 95 korun, u Českých drah vychází nejlevnější jízdenka bez slev přes e-shop na 133 korun.

Podle smlouvy bude od prosince 2020 platit na těchto linkách také národní tarif, který připravuje ministerstvo dopravy. Ten umožní cestujícím libovolně kombinovat dopravce na jednu jízdenku.
Smlouva nepřikazuje povinnost uznávat integrované tarify, tedy zejména PID. Arriva ale chce s objednateli o uznávání jízdenek jednat. „Vstoupíme do jednání s objednateli a určitě budeme diskutovat o tom, za jakých podmínek by mohl vždy daný integrovaný tarif platit v těchto spojích. Jde o regionální rychlíky, proto je pro nás zapojení do integrovaných dopravních systémů samozřejmě prioritou,“ říká Nálevka. Firma naopak nepočítá s tím, že by uznávala režijní jízdenky Českých drah.

Arriva za provoz rychlíků nabídla zhruba 119 Kč za kilometr, České dráhy cenu kolem 150 Kč.  V celkovém součtu za tři roky ČD požadovaly úhradu ve výši 931 milionů korun, Arriva 731 milionů korun. Loni za tyto linky zaplatilo ministerstvo Českým drahám 299 milionů korun, Arriva dostane ročně 244 milionů.

123
Diskuze

avatar
22 Komentáře
101 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
52 Autoři komentářů
814151DesperPepaStrojvůdceSouprava Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Strojvůdce
Host
Strojvůdce

Je k pláči sledovat stále stejnou a smutnou písničku o Režijkářích, Důchodcích a jiných zakomplexovaných lidech. Jsem pro aby klidně jezdilo 200 různých dopravců. Tady u nás v České dolině jsme zvyklý na bordel a chaos a hlavně všichni nadávat a pomlouvat kdo za co může. Jsem zvědavý na dopravní obslužnost v chaosu. Bude super dostat u jednoho vodu třeba zadarmo jinde noviny nebo dokonce najíst nějakou bagetu nebo sušenku. Krása skončí v momentě kdy budu třeba s rodinou, zavazadly přestupovat. Už vidím jak na sebe budou různé dopravní spolky čekat, domlouvat přípoje nedej bože třeba čekárnu když moderní trend… Číst vice »

Petr Drábek
Host
Petr Drábek

Dobrý den.
To je všechno krásné,ale kdy začnou České Dráhy modernizovat vlaky směr Valašsko,to už je prehistorie už jen chybí pára.

jan
Host
jan

Myslím, že tohle bude zatřese s Ťokovou židlí jako ministra. A odrazí se to v preferencích ANO. Stejně jako jízdné zdarma znamenal dočasný pokles preferencí cca o 3 %. Myslím, že komunistům se toto rozhodně líbit nebude. A ukazuje to na nesmyslnost tohoto nesystému – podseknutí nabídky i o pár korun znamená že náš státní majetek, zatížený úvěry na modernizace bude neupotřebitelný.
Kapacita 110 je si myslím malá. Opět by mě zajímalo, jaké zadání bylo v pseudořízení.

Michal
Host
Michal

Je neuvěřitelné, že to, o čem se několik let jen plká na fórech, se najednou stane.

Kvičící hydry nahradí civilizovaný motorák a třeba se spojení, které jsou zcela mimo prioritu ČD, dostanou trochu dopředu. Taky motoráčky od Arrivy umí jezdit trochu rychleji než hydra s 1-2 vleky…

V systému bude více konkurence, více vozidel. ČD nemá v nezávislé trakci moc co nabídnout (poslední větší zlepšení byly hydry) a navíc nejsou bohužel mentálně schopni situaci vyřešit (viz stav na městské lince, kde nastalo velké divení, že se „najednou“ už úplně rozsypal tam provozovaný šrot).

jan
Host
jan

Civilizovaný motorák? Bez klimatizace? Starý..

jan.k
Host

Tyhle trasy které vyhrála arriva nejsou stejně nějak pro cestující moc výhodné protože u každé z těchto tras je o hodně rychlejší autobusová doprava zvítězit může jenom cena nebo lepší služby než v autobusu. Jen je škoda že zanikne přímý rychlík Praha – Harrachov. Nelíbí se mi že pan Ťok který naprosto neumí řídit dopravu takhle rozdává jednotlivě tratě několika dopravcům a přitom to není vůbec potřeba tohle dělat. Za nedlouho bude naše republika bez obslužnosti menších tratí protože to tu dopadne stejně jako u autobusové dopravy. Soukromí dopravci jsou jenom vyzobávači rozinek kteří jezdí jenom tam kde je to… Číst vice »

Marek (jiný)
Host
Marek (jiný)

Pane Sůro, budete pátrat i po tom, kolik si Arriva řekne za zařazení dieselových rychlíků v okolí Prahy do PIDu? Já jen, aby to bylo objektivní. Abyste jí jen nedělal reklamu, o kolik je proti ČD levnější a pak nevyšlo najevo, že za členství v PIDu požaduje 2x tolik co ČD a tím si pohodlně vyrovná to, co nedostane od státu. Když tak bojujete za veřejné informace, tak by bylo fajn vědět i tohle. Aby ROPID nemohl v tichosti s Arrivou uzavřít dohodu na vyšší částku než s ČD. A nebo obráceně, abychom mohli Arrivu pochválit za skromnost a zkritizovat… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Jezdil jsem hodně Brno – Mladá Boleslav, ale s děckem jsem přešli na auto a koukám, že to nebude důvod se vracet. Jako „zlepšení“ s ARRIVOU si budu muset kupovat dva lístky (aspoň rok) a doufat, že mi to neujede v Kolíně, jinak si můžu koupit další lístek na osobáky ČD nebo tam trčet dvě hodiny. Skutečný servis ČD jako Můj vlak, jizdenka v INkartě nebo virtuální peněženka nahrazena vodou. Děkuji, končím.

kix
Host
kix

jel už s nimi někdo např. v létě? Mě moc nejde na rozum, že to nemá klimatizaci a má to jen malé sklopné okýnka a to ještě jen každé druhé, to i 810 na to byla lépe.. nebo to má nějaké kvalitní nucené větrání? Ve vlaku se stahovacími okny mi absence klimy nijak nevadí, naopak to vítám, ale tady si docela říkám jaký to bude bez klimy.. jinak si myslím, že oproti hydrám to bude i mírné zlepšení, akorát by to asi chtělo tu klimu.. A další věc co mě celkem zaráží, je cenová politika, myslím, že pri objednávkách by… Číst vice »

Hans
Host
Hans

Cela ta myšlenka mi prijde naprosto ujetá. Rozvraceni dosud funkčního systému. Jako stát mame vlastního „interního“ dopravce, mame plnou možnost ridit jeho hospodaření a kroky. Veškerý zisk se mam vrací, investice do majetku jsou také naše. Každá vydaná koruna se z nezanedbatelné části vrátí zpět. A my tleskame tomu ze prijde německý dopravce, da cenu o neco niz a my si to s radostnym hykanim objednáme, jako ze strasne ušetříme. Teoreticky na papíře v jedné kolonce výdaje ano. Bohuzel ale každá vydaná koruna je definitivně pryč. Zisk zmizí v Německu, investice taktéž. Za další Arriva už tu predvadi co za… Číst vice »

MartinM
Host
MartinM

Tak a mám po dojíždění z Hradce do Boleslavi… Nějak nechápu co tím stát sleduje. Ještě že mi firma zaplatí i benzín, akorát s tím budu mít víc papírování…

Miloň
Host
Miloň

Když píšou o vozíčkářích, znamená to, že půjde o jednotky z druhé série s širokými dveřmi (628.4) ?

Vlastimil
Host
Vlastimil

Tak voda v tom pojízdném skleníku bude potřeba. Zejména když jsou někde pevná okna a v jednotce běžně bývá v létě až 40 stupňů. Ještě by to chtělo dát do výbavy defibrilátor.

Michal
Host
Michal

Největší výhra pro cestujícího by bylo fungování stylem IDS. Tedy jednotný „státní“ tarif platící pro všechny vlaky, dále platnost dokladů příslušných IDS, ale ničeho jiného. Riziko tržeb za jízdenky by nesla nějaké státní firma zajišťující jízdní řády a prodej jízdenek a vznikl by tak jednotný vlakový systém. Jednotliví dopravci by soutěžili konkrétní vlakokilometry za plnou provozní cenu…tak jak je tomu dnes u autobusů IDS. Výhoda = jednoduchost a přehlednost pro cestující (1 jízdenka platící pro libovolný vlak po trase), zachování všech přestupních vazeb, konkurence mezi dopravci vedoucí k (možnému) snížení ceny přepravy pro objednavatele… Současným způsobem se železnice akorát rozkouskuje… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

A co dálkovka? Co Ad-hoc Orient Express?

noerf
Host
noerf

Michal: To může fungovat u osobaku, spesnych vlaků cu rychlíku, ale vlaky vyšší kvality lákají k delším cestám časem, kvalitou služeb a to je většinou v rozporu s co nejnižší cenou (vyšší náklady na počet členů vlakoveho doprovodu, menší počet sedaček ve vagone či jednotce).

František
Host
František

Však se tu jedná o rychlíky, tak nevím, proč do toho mícháte expresy a nějakou „vyšší kvalitu“. Tedy možná vím. Současný systém podivně váže místní vlaky těsně právě na expresy (mající přitom zcela přirozeně větší pravděpodobnost zpoždění), zatímco vzájemná návaznost Os, Sp a R je často ve stylu „pá pá, lá lá“.

Souprava
Host
Souprava

Co je to za úplný nesmysl? Farský, tenhle příspěvek nemá hlavu a patu.

matti
Host
matti

Tenhle váš navrhovaný socialistický systém nevede vůbec k ničemu lepšímu, akorát místo jednoho dopravce, který zvysoka kašle na své cestující, bychom tu měli třeba čtyři dopravce, kteří zvysoka kašlou na cestující. Co by v takovém případě motivovalo dopravce k tomu aby do svých vlaků lákal lidi z aut? Nic. Dopravci by bylo fuk, jestli je ve vlaku 1 cestující nebo jich tam je 100. Neměl by z toho vůbec nic. Fungovalo by to už jako zemědělství, kde se dneska pomalu vyplatí seslat na své pole všechny živly. Když mi kroupy a mráz zničí úrodu, stát mi to zaplatí a já… Číst vice »

coudy
Host
coudy

A jak je tedy možné že to ve Švýcarsku funguje? To tam mají také socialistický systém?

babilon
Host
babilon

Ve Švýcarsku bydlí Švýcaři, a ne Češi. Proto tam funguje hromada věcí, které u nás nemají šanci.

coudy
Host
coudy

To byla otázka… když takový systém je ve Švýcarsku tak proč by tady byl ten system socialistický?

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jste udeřil hřebíček na hlavičku 😀

Radek Janata
Host
Radek Janata

Ono to ale funguje i v rámci PIDu, například. Ve středních Čechách taky bydlí Švýcaři?

František
Host
František

Dopravce by v dobře nastaveném systému motivovala zpětná vazba, neměl by jistotu. Zato lidi z aut pro časté a pravidelné cesty těžko naláká „systém“, kdy si musejí zjišťovat, ve které pokladně či na kterém webu si mají koupit lístek na spoj, který chtějí zrovna použít, zda tam mohou využít integrovaný tarif a za jakých podmínek. Toto lze těžko posoudit optikou člověka, který má a nadále chce mít jako základ auto, a jen sem tam se z rozmaru projede vlakem, pročež si vše dohledá.

Souprava
Host
Souprava

Tady má někdo režimku, že Franto Farskej?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Prosím – co je to režimka?

Souprava
Host
Souprava

Potrefená husa se ozvala… 🙂

Pitrys
Host
Pitrys

Za chvilku to tady bude jako v Polsku a nevyzná se v tom ani čert.

František
Host
František

Zvláště do očí bijící je vyjetí v roce 2019 a univerzální tarif v roce 2020 (bude-li tedy vůbec k něčemu). Co mezitím asi udělají cestující…

X 1
Host
X 1

Co by? Jedno procento si bude kupovat víc lístků a zbytek pojede autem.

Souprava
Host
Souprava

Aspoň se konečně ukáže, o které tratě nikdo nestojí a poptávka po nich byla jen uměle vytvořena slevami. A budou se moci konečně zrušit.

Ryk Mat
Host
Ryk Mat

Onen tolik omílaný vlakokilometr je jednotka, kterou zločinecká organizace – České dráhy jen zneužívá pro své machinace a podvody páchané na státu a krajích, úřednící a politici zase vlakokilometr zneužívají v argumentaci pro nahrazování lokálek busy. Myslícím tvorům musí být naprosto jasné, že cena za kilometr jízdy šukafonu na lokálce a bez doprovodu se od ceny za rychlík s lokomotivou, mnoha vozy, vlakvedoucím a průvodčím liší o řád až dva. Jediná opravdu srovnatelná jednotka pro úhradu za provoz vlaku, busu anebo třeba i lodi je MÍSTOkilomnetr!!! Nedegradujte se na úroveň zločinců a těch, kdo jim svou nevědomostí slouží, proti tomu… Číst vice »

František
Host
František

Dobrá poznámka.

Michal
Host
Michal

Čílíte se statečně, jen Vám možná nedocvakl jeden detail – „cena za vlakokilometr“ není vyjádření celkových nákladů vlaku (v odhadu máte pravdu), ale vyjádření požadované dotace na kilometr.

viktor narozny
Host
viktor narozny

Stát vypsal výběrové řízení , kde byla stanovena požadovaná kapacita jednotky…tuším , že to bylo 120 sedaček.. A jako hodnotitel nabídek bych neměl problém nabídky přepočítat na vlkm a rozhodovat dle toho. Když chci jednotku o 120 místech , je mi úplně jedno , zda někdo nabídne větší jednotku za více peněz. Váš příspěvek je trochu mimo…

Souprava
Host
Souprava

Ryk Mat> Vy jste si něco před napsáním příspěvku šlehnul, ne?

JT
Host
JT

Integrace je nutnou podmínkou k tomu, aby se systém definitivně nerozpadl, pokud bude na lince existovat více dopravců ve srovnatelných podmínkách (např. příměstská relace Kladno – Praha a jí podobné). Myslím si, že tady je dohoda nasnadě na všech třech stranách (MD/dopravce/koordinátor ROPID, KORID).
Výzvou pro pražský uzel bude i vznikající „malé ON Malešice“.
Pochlubila se Arriva, jestli tři až čtyři jednotky budou též znamenat i tři až čtyři členy vlakového doprovodu?
Subjektivně uznávám, že brejlovci a stahovací okna mi budou chybět, objektivně doufám, že vymodlené úspory nezabrání budoucí prozákaznické modernizaci vozového parku.

Pavel
Host
Pavel

Myšlenka využívání mobilních plošin je velice zajímavá, jen z mého pohledu vidím malý zádrhel v tom, že ve stanicích Turnov, Bakov, Ml. Boleslav atd. plošina není… Dále by mě zajímalo jak chtějí splnit podmínku pokladen ve stanicích, kde vlaky zastavují? Vždyť ve většině stanic již není místo pro další pokladnu… to si budou cestující chodit pro jízdenky o dvě ulice dál do místní trafiky??

viktor narozny
Host
viktor narozny

Podmínka pokladen ve stanici se dá splnit i tak , že se dohodnou s ČD , že ČD budou jízdenky Arrivy za provizi prodávat. Řadě pokladnám ČD díky Arrivě klesnou výkony a toto by je mohlo zachránit..

petr.r
Host
petr.r

a kde bude jezdit arriva a nebude jezdit čd tam zůstane pokladna? Lístky bude prodávat zaměstnanec sždc.

Kirschner
Host
Kirschner

Na všech trasách kde vyhrála zatím ještě dcera DBAG, budou souběžně jezdit i ČD, jakkoliv je vám to proti srsti. Na úseku z Vysočan do Čakovic dokonce ještě AugustaRail se svými osmsetdesítkami za úžasnou cenu za kilometr. Pokud tedy konečně nenasadí Ferdy mravce.

petr.r
Host
petr.r

máte seznam pokladen, kde obsluhuje pracovník čd a sždc?

Kirschner
Host
Kirschner

Není problém si ho zhotovit. Stačí JŘ a aplikace Můj vlak. Ale chápu, nechcete si infikovat mobil. 😁

Miloň
Host
Miloň

K čemu další pokladna, ve středočeském kraji, kde se bude odehrávat většina výkonů je plná integrace a jízdenky PID prodávají pokladny ČD. Místní frekvence v severních Čechách se zase pokryje IDOLem. Zbytek se dá řešit e-shopem a nákupem u průvodčího.

viktor narozny
Host
viktor narozny

Prodej lístků ve stanici byl jednou z podmínek výběrového řízení.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ten lze vyřešit třeba jízdenkovým prodejním automatem (jak to svého času udělal například GWTR na hlavním nádraží v Trutnově) …

Rtep
Host
Rtep

Jako obvykle na tom z mého pohledu prodělá pouze zákazník 🙁 a o ty nejde ani úředníkům ani dopravcům.

A pokud bude drážní Arriva tak fungovat, jako jejich autobusy, tak nás nic dobrého opravdu nečeká. Dva týdny před platností nových jízdních řádů Arriva ještě nemá k dispozici nové jízdní řády a na dotazy není schopná ani ochotná odpovídat.

xyz
Host
xyz

„A pokud bude drážní Arriva tak fungovat, jako jejich autobusy, tak nás nic dobrého opravdu nečeká. “
ČD jsou ještě daleko horší – ty nebyly schopny si žádné autobusy pořídit vůbec. A nikdy nevyjely.

(To je absurdní argumentace, že?)

Rtep
Host
Rtep

No to ano 🙂
Na přístupu Arrivy je jasně vidět, že o zákazníky nestojí ani omylem.

hank
Host
hank

Tak třeba cestující z Prahy do Trenčína na to mají úplně opačný názor.

Rtep
Host
Rtep

Arriva zřejmě od 9.12.2018 zrušila hodně svých autobusových linek, ale na jejich webu se nedozvíte vůbec nic.

hank
Host
hank

To bude asi tím, že leckde prohrála výběrová řízení na další rok.

Rtep
Host
Rtep

Doufám, že to tak je.
Ale pravděpodobné je i úplné rušení dálkových linek. Za poslední roky řada i hodně plných spojů byla zrušena.

X 1
Host
X 1

Nejsou šoféři.

coudy
Host
coudy

Tak děkuji MD že budu muset zadávat další údaje jinému dopravci, že přes rok nemohu jet na jednotnou jízdenku možná tež ani na jízdenku PID, že jízdné při přestupu na jiného dopravce vyjde dráž díky dělením jízdenky atd. 🙁 Hlavně že na 45 min jízdy si užiji wifi a dostanu možná i vodu 😀

MartinS.
Host
MartinS.

U ČD se dělením jízdenek většinou dasahuje nižší ceny. V případě více dopravců na trase to může být také levnější.

MartinM
Host
MartinM

kdyby to byla pravda (s tím dělením) tak by to všichni využívali. Ale pravda to není u krátkých jízd platíte za km víc než u dlouhých. viz ceník ČD.

Michal
Host
Michal

Konkrétní úseky, kde toto bude problém + počty zasažených cestujících byste prosím neměl?

Desper
Host
Desper

Liberec – Kolín – Kutná Hora?

Milan
Host
Milan

Zařazení do tarifu PID by mělo být zcela samozřejmostí, nechápu, že se o tom vůbec diskutuje. Když se v poslední době konečně podařilo integrovat všechny rychlíky ve stč.kraji, bylo by nezařazení zcela opačným, tj. nežádoucím směrem.

coudy
Host
coudy

Jo to tam mělo být automaticky. Nyní PID na R21 platí až do MB
PID sice moc nepoužívám neb bohužel když někam jedu z přestupem v Praze tak vyjde dráž mám IN 25 a to bude i v případě že tu bude jezdit Arriva tak cesta se prodraží…

David
Host
David

Ještě nevydali ceník a vy už víte, že se cesta prodraží. Jasnovidec?

coudy
Host
coudy

Ani nemusí když s IN25 mám jízdenku levnější než v PID

petr.r
Host
petr.r

jak by ne, když já vás dotuji z daní.

Jakub
Host
Jakub

ja dotuji z dani hlavne 75% slevu pro duchodce a studenty…a taky me to prave netesi

petr.r
Host
petr.r

ale vy dotujete ty lidi co to potřebují, já dotuji in-kartáře. čd když je ve ztrátách tak ty in-karty měl dávno zrušit.

Kirschner
Host
Kirschner

Opravdu to potřebují studenti co se velkém jezdí bavit do větších měst za pár šprdlíků. Nebo držitelé ZTP co opouští ústavy a usrkávají něcojakokávu ve vlacích RJ?

petr.r
Host
petr.r

potřebují, nevím proč by nemohli jezdit i zadarmo. stačilo by zrušit režijky a in-karty. Si to propčítejte.

Kirschner
Host
Kirschner

Nejhorší je srážka s blbcem 🙁

Kirschner
Host
Kirschner

Nevím jestli jste to zaznamenal, ale ve stanici Všetaty visí hodiny s logem ČD. Na to bych si být vámi posvítil, jestli jejich provoz také nedotujete 😁.

František
Host
František

Ano, studenti a důchodci to potřebují zcela bez ohledu na své konkrétní příjmy, a to pokud možno v mnohem větší míře než nutné (stávající slevy je neoslnily), zatímco pracujícím dáme opět bez ohledu na jejich příjmy plnou palbu, nejlépe aby to měli výhodnější auty, a mohli tak tvořit ještě větší smrduté kolony a zabírat další místo v krajině. Tomu říkám logika! 🙂

Souprava
Host
Souprava

Nebrečte a kupte si už konečně toho slona.

Hromadná doprava má smysl tam, kde jezdí lidi hromadně, to kde nikdo nejezdí se zruší.

Milan
Host
Milan

Veřejná doprava je obvykle hrazena z daní, což je z celospolečenského pohledu rozumné. Přijmy z jízdného jdou na úhradu jen relativně malé části nákladů, zvlášť u MHD cestující hradí spíše symbolický paušální poplatek.

noerf
Host
noerf

coudy: Rychlík jedoucí jako mhd. Proto spoustu lidí na dálkových trasách využívá auto nebo autobus, kde si obvykle sedne a ma pohodli. A ne rychlik, který jede poloprázdný a pak v rámci PID na posledních kilometrech naplněný. Zpětně je obvykle opačný problém.

František
Host
František

Od dálkových tras jsou expresy. Nechtěl bych vidět ty kolony, kdybyste lidi z větších měst v kraji posílal (mimochodem také směrem k centru až přeplněnými) zastávkovými vlaky. To, že dochází k degresi kategorií čím dál častějším zastavováním, je ovšem jiná věc.

leobden
Host
leobden

Netuší někdo, jak to u Arrivy bude s mezinárodními jízdenkami (NRT, Interrail)? Jančura Interrail uznává, GWTR ne, Arriva nevím.

miro
Host
miro

Prosím, jestli tomu dobře rozumím, vybraný dopravce dostane tyto peníze od Ministerstva dopravy + peníze od kraje, podle toho jak v kterém kraji bude šikovný. Pro mně jako daňového poplatníka to tedy je: a(MD)+b(kraje) = Y. To Y není těch 119, ale může to být třeba i 220 Kč.
Pak se ptám, proč není podmínka mít tyto vlaky rovnou v integrované ceně krajů. Kde se dozvím konečná čísla!!

babilon
Host
babilon

Stejně tak dneska u ČD to není 145, ale 145+b.

jjt
Host
jjt

To je jednoduche, aby byla integrace rychliku, tak by bylo nutne uzavreni vzajmenych smluv mezi kraji a statem. No co ja vim, tak nekde stat dela mrtveho brouka, nekde se krajum sam podbizi. Tedy ale pred touto smlouvou na 3 roky by musely byt vyreseny vzajemne porminky stat – kraje a to by znamenalo jednani s mnoha partnery a v casove tisni ktere tyto vyberova rizeni provazeji. Proto se to necha na dopravci. A muze se to zaridit i v prubehu. Nebo stat musi svoji politiku otevirani trhu dostatecne dopredu oznamit a kraje samy budou na ministerstvo chodit, to ale… Číst vice »

Rossec
Host
Rossec

Co je myšleno tím: velmi pohodlné a široké sedačky, To bude uspořádání 2+1 řada ?

petr.r
Host
petr.r

tato souprava má 2+2, vyjímka je u sklopných sedadel.

Rossec
Host
Rossec

Aha, tak pokud Arriva vyzdvihuje jako plus pro cestující, že budou široké sedačky, tak to chápu tak, že budou širší než obvykle, a když to není na úkor řad, tak to bude užší ulička ?

petr.r
Host
petr.r

Nevím, jel jsem tím do trenčína a zdálo se mně to pohodlný, vzduchový odpružení, nepískající brzdy, ale každý má svůj názor a jiné tělesné proporce.

Rossec
Host
Rossec

Takže by otázka měla znít: oproti čemu jsou sedačky široké?

petr.r
Host
petr.r

myslím 810 má užší nebo regionova, možná jen jinak tvarované, zkuste se projet a uvidíte, že je to pohodlný.

noerf
Host
noerf

Na linkách EX2 a R18 úspora přes 153 milionů Kč ročně oproti současnosti, na rychlících pro Arrivu 55 milionů Kč, zajímalo by mne, jako je to vychází ročně u linky Brno – Bohumín. Nicméně za sedm vysoutěžených linek tento týden úspora pro MD přes 200 milionů ročně, to by se dalo využít k přípravě infrastrukturních projektů nebo oprav výpravních budov.

Radek
Host
Radek

Z něčeho se těch 6 mld. na sociální jízdné zaplatit musí. Na opravy bych to neviděl.

petr.r
Host
petr.r

příští rok půjde na stavby 23 miliard korun, více než tenhle rok, ale musíte si uvědomit, že oni začnou jezdit až za rok, tak vlastně ještě příští rok půjdou peníze ještě do čd, ty uspory tedy až na rok 2020.

noerf
Host
noerf

Radek: Těch 200 miliónů v těch šesti miliardách je kapka v moři.
Ale každopádně se ukazuje, že poptávka u vice dopravců ukáže zajímavé ceny proti soucasnosti.

Jarda V.
Host
Jarda V.

Asi 1,4 miliardy Babiš utrží na daních za zvýšení minimální mzdy, k tomu 200M rád a už jsme na více jak 1/4 toho co potřebuje. Šikovný lidí tam má.

MN
Host
MN

Co myslite tim 23 miliard na stavby pro CD? Asi se dobre orientujete…

petr.r
Host
petr.r

nevím co je CD.

Flatt1
Host
Flatt1

Petr. R: Vy jste jedinečná kulturní vložka tohoto serveru, bez vás by to tady nemělo cenu. Už chápu, proč se tady dostal tak lehce k moci agent Bureš. Mimochodem, každý kdo tady jásá nad porážkou ČD a neuvědomuje si, že právě přišly o půl miliardy, tak by měl vědět, že po řízené likvidaci Českých drah jejich dluhy zaplatíme my všichni z našich daní. Jančurovi od samého začátku šlo o to, dostat se do závazku a o nic jiného. Potvrdil mi to do očí jeho provozní ředitel a i on sám, ale ani nemuseli, je to zřetelné od prvopočátku. Jen naivní… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

flatt1 děkuji za odpověd, už vím co myslel mn tím cd. Odvádíte pozornost?

petr.r
Host
petr.r

flatt-Bureš u čd skončil a chci se zeptat, vy se nemáte lépe? Vždyt za cestu platíte méně, nebo máte režijku a třepete se, že bude konec a pro druhý bude lépe?

David
Host
David

Tady jde nakonec vždycky o režijku. Akorát to ty líné umolousané modré gumy, schovávající se za různě stokrát vyvrácené pseudoargumenty, nikdy nepřiznají.

Hara
Host
Hara

Ano, jezdím na trase Praha – Tanvald, někdy na režijku, někdy autem. Tak teď budu jezdit jenom autem.
Podpora VHD v praxi. Naštěstí režijkářů je málo, takže vliv na silnicích z nich bude zanedbatelný.

Bram
Host
Bram

Pro platícího cestujícího nejedoucí režijkář znamená výhru – uvolnilo se pro něj místo, které mu režijkář zabíral.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Jestli to ten Flatt nemyslel tak, že liberalizace v osobní dopravě je v zásadě naprostý omyl, protože když se nad tím zamyslíte, tak de facto soutěžite jen barvu a délku sukní vlakusek, na rozdíl od nákladní dopravy, kde se to povedlo a osvědčilo, což můžu osobně potvrdit.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Ještě něco : klíčem je, KDO je koncovým zákazníkem. Zákazník, cestující, to rozhodně není. Opět na rozdíl od nákladní, tam je to fabrika, spediter, obchodní firma. V tom a o tom to je. Komerční doprava se nikdy, opakuju, nikdy nemůže sama uživit. Argumenty si nechám na seminář ve Státních aktech, Honzo😊

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

PS2:… a likviduje nám to propustnost tratí a kapacitu stanic. Docela se zauzluje původně nákladní spojka přes Malešice. Nenecháme to jen tak být.

noerf
Host
noerf

Oldřich Sladek: 1) domnívám se, že na koridorech lze i osobních dopravu provozovat bez dotaci
2) pokud MD bude dopravcům platit fixní částku za km na danou trať a přenese riziko tržeb na dopravce, tak dopravce si určí cenu jizdenek, kvalitu služeb i čas cesty, popřípadě množství zastávek, tak může dojít ke zvýšení počtu cestujících, tedy i tržeb a zvýšení marže dopravce s možností investic do personalu, vybavení. Pokud bude riziko tržeb na straně MD, tak dopravci nebudou motivováni ničím a nebudou mit ani jak motivovat zamestnance a bude to pouze o Vami uvedených rozdílech.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Noerf:1) nikoliv, je to blud, viz detailní ekonomické výsledky firem a cen za DC a TE, 2) ano, jde o to, aby to tak bylo. Ale to si nejsem úplně jistý, že je to skutečně realita.

Obecně – všichni dopravci jsou brutálně zadlužení, TSI to jen zvyšují a proto takto argumentuji. Proto chtějí být všichni v závazku. Komerce je prostě neuzivi.

noerf
Host
noerf

Oldřich Sládek: Tak zadlužení osobních dopravců je nezpochybnitelné, otázka je ve vývoji v čase u jednotlivých dopravců. Na druhou stranu je otázka, co je dopravní obslužnost, jestliže například na trase Praha – Tábor – České Budějovice jezdí prakticky každou hodinu rychlíky, který jede plný v úseku Praha – Benešov (PID) a zbytek cesty by stačily dva vagony, u expressů v dvouhodinovém taktu je to obdobné, tak se nabízí řešení střídání expessů a rychlíků po hodině, čímž by se mohla zvýšit i kapacita vlaků. Nehledě na to, že místo lokomotivy a sedmi vagonu což jezdilo před tímto experimentem, je standard u… Číst vice »

Flatt1
Host
Flatt1

Petr. R., David : nemám režijku, nejsem zaměstnanec žádného dopravce, vydělávám si dost peněz vlastní silou a na rozdíl od vás obou mám informace, které vy nemáte a k tomu používám rozum a hlavu, milí rozumbradové a kobliháři. 😊 Ale plácejte, prosím, blbosti dál, jinak by ten server nebyl tak zábavný.

Kirschner
Host
Kirschner

Největší sranda je, že tou režijkou se zde ohánějí ti, kteří jí nevlastní. Tudíž klasická česká závist. No a teď když dochází k cílené likvidaci „národního“, tak konečně pomyslně sousedovi chcípne koza. Kecy typu já ti něco dotuji, jsou těžce mimo mísu

Michal
Host
Michal

Hele já se s „režijkou oháním“ jen proti lidem, kteří používají naprosté marginálie pro obhajobu ČD a „nutnosti“ státního tarifu, aniž by měli jakékoliv statistiky o počtu přestupů a dotčených osob.

Souprava
Host
Souprava

Aha, takže na tom, že nesezdaní řežimkáři jezdí s partnerkou a dítětem stojí železnice. Pokud tihle odejdou, tak se to celé položí. 😀

V podstatě jediným smyslem těch vlaků je, aby se vyplatil aspoň nesezdanému režimkáři. 😀

Pepa
Host
Pepa

Vlastimil:
Ono si to ministerstvo vezme od vás jinudy, dálniční známka, spotřební daň za palivo atd… 😀

Partneři


Newsletter

Výběr editora