Arriva nebude mít v Praze vlastní tarif. Bude jezdit za ceny PID, uzná i režijky ČD

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V neděli se do pražské integrované dopravy (PID) poprvé zapojí vlaky Arrivy, která od Českých drah převezme městskou linku (dnes

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rampa

Tahle linka mě prostě BAVÍ! Baví mě od té doby, kdy na Zdopravy vyšel článek o tom, že:

ROPID není spokojen s ČD, které na linku posílají modernizované motoráky…

… a tak rozhodl, že…

…to dá Arrivě, která bude na linku posílat modernizované motoráky!

Za to velký palec nahoru, to je tak báječný úlet, že mi to pokaždé spraví náladu!

P. S. (než mi to někdo napíše): Ano, Regionoha má horší jízdní vlastnosti, ale 845 zas není nízkopodlažní.

Marek (jiný)

A jak to bude s jízdenkami z Eshopu? Neb i normální kaštan s IN25 nechce z Podbaby do Roztok platit PID za 18, když ČD stojí 14. Ale kde to mám na Podbabě koupit? A ani v Roztokách nemá pokladna otevřeno neomezeně dlouho…

preclík

No to panáčku opravdu nevyužívají, leda tak načerno! Ve vnějších pásmech vůbec ne a na Prahu musejí mít speciální kupón a ten rozhodně nestojí tak směšnou částku jako roční režijka, pokud jedou vlakem mimo Prahu, tak za plné jízdné nebo načerno. Takže nejdříve si zjistěte fakta a neplácejte nesmysly. A navíc tato jízdenka pro zaměstnance DPHMP je pouze dohoda mezi DPHMP a ČD, objednatel Ropid v tom vůbec nefiguruje!

MiKi

Jejda, to je ale závisti.

preclík

Já myslím, že spíš nadržování nebo spíše se přikutálel nějaký ten pomeranč:-)

železničář Arrivy

Nestálo by za to, aby si v rámci investigativní žurnalistiky vyžádala redakce Zdopravy zdůvodnění a stanovisko Magistrátu hl.města Prahy (protože Ropid bude mlžit), proč jím řízená organizace zajišťuje na této lince dopravu zdarma pro zaměstnance cizí firmy (ČD), za veřejné peníze?

mirekk

A vy si myslíte, že držitelé zaměstnaneckých výhod DPHMP nevyužívají zdarma i vlaky ČD v rámci PID?

Zapa

Zdarma opravdu ne. Pokud chtějí využívat vlak, tak si to připlácí. Tedy pokud se něco nezměnilo.

mirekk

Ani drážní rezijky nejsou zdarma jak si tady většina mylně myslí.

železničář Arrivy

Tak předně se nejedná o drážní režijky, ale o režijky ČD, jedné z firem na trhu. Zaměstnanci jiných drážních firem (např. GW, Regiojet, atd.) si ji zakoupit nemohou.

Petr Šimral

Ale mohou. Jmenuje se to IN 100 nebo IN Byznyss : – )

Souprava

Nevyužívají. Neplatí jim tam.

železničář Arrivy

Nestálo by za to, aby si redakce zdopravy v rámci investigativní žurnalistiky vyžádala zdůvodnění a stanovisko Magistrátu hl. města Prahy (protože předpokládám, že Ropid bude mlžit), proč jím řízená organizace zajišťuje na této lince dopravu zdarma pro zaměstnance jedné konkrétní firmy (ČD) za veřejné peníze?

honza

Příspěvek porušil pravidle diskuse a byl smazán, urážet se tady pro odlišné názory skutečně nemusíme. redakce

železničář Arrivy

Vy budete také placen z veřejných peněz, a to u ČD, jinak byste toto neobhajoval, tak držte ústa rovněž.

Zapa

Režijky ale z daleka nevyužívají pouze zaměstnanci ČD.

coudy

A proč se nezeptáte u svého zaměstnavatele?

musil

Rád bych vysvětlení, co je vůbec Ropidu do tarifu ČD, tedy i režijek? Bude to tedy Ropid Arrivě kompenzovat, že si tam budou jezdit zaměstnanci ČD zadarmo? Pochybuju. Důvod neexistující státního tarifu je zcela zcestný, neboť v tomto případě by měl být jediným platným tarifem Ropidu+IDSK státní (resp. krajský) tarif PID, vůbec nechápu zašťiťování tarifem TR10 jakožto náhražkou neexistujícího státního tarifu! Do TR10 vůbec nic Ropidu+IDSK není. Také by mě zajímalo, zda tedy ČD budou uznávat jízdenky Arrivy nebo je to jednostranná prasárna?

železničář Arrivy

Ropidu do tarifu a režijek ČD samozřejmě nic není, ani k tomu nebyl zřízen. Prostě jsou jen k ČD moc hodní. Samozřejmě se nabízí otázka, zda jsou hodní jen tak, nebo jsou zase ČD hodní k nim, resp. k některým jejich zaměstnaancům…

železničář v důchodu

„Žádný problém tak nenastane v úseku Roztoky – Libeň, kudy i nadále budou jezdit linky ČD, v úseku Libeň – Hostivař přes Malešice ale už žádné osobní vlaky státního dopravce nepojedou.“
Já jsem sice nový jízdní řád nezkoumal, ale pokud se nemýlím, v posledních letech v úseku Holešovice – Libeň žádné pravidelné vlaky veřejné osobní dopravy kromě právě „tangenty“ nejezdily – to se s novým GVD něco změní a budou tudy něčím jezdit i ČD?

Vlakvedouci

Tak se bude vyuzivat tarifního uzlu (jizdenky z hl.n. do libne platí i pri jizde z holesovic(primo) a opacne) bude vtipný az si budou lidi stěžovat protože to ti jejich stewardi nebudou vědět

55p

Sp Luna je výchozí v Libni, ale to je asi vše.

železničář v důchodu

Aha, díky – to mi uniklo …

železničář v důchodu

Inspiroval jste mě, abych se podíval do tabulek KJŘ na www stránkách SŽDC: to, jak jsou tam časy příjezdu a odjezdu „Sp Luna“ nelogicky uváděny v řádcích Masarykova nádraží s jen zcela nenápadnou poznámkou, že jde o Prahu-Libeň, je pěkně matoucí „nenázvuhodná prasečina“ – navíc ten vlak chybí v tabulce pro trať č. 091, po níž ve skutečnosti jede.
Ach jo …

železničář v důchodu

Sice to sem až tak úplně nepatří, ale s „tangentou“ a s ROPIDem (a IDSK) to vzdáleně také trochu souvisí: před několika dny tady proběhla zuřivá debata o tom, že ČD v jimi vydaném KJŘ neuvedly data týkající se provozu jiných dopravců (osobně v tomto směru souhlasím téměř naprosto s názorem Jana Sůry, ale to teď neřešme) – když se ovšem minulý týden v pátek dostaly konečně do distribuce „kartičkové“ jízdní řády pro PID (už je opět 8 sektorů), sice jsem byl příjemně překvapen, že jsou vytištěny větším tiskem (takže už je lze snáze vyluštit), ale je to vykoupeno mnohem… Číst vice »

-aa-

Čuně, pokrok nezastavíš, takže ty vzdálenější destinace jsou součástí nově vydávaného oblastního jízdního řádu, který se do distribuce začne dostávat od zítřka (primárně v infocentru PID na hl.n. a následně i jinde). Na kartičkové JŘ se to již přestávalo s navyšováním počtu vlaků vlézat, tak bylo rozhodnuto je osekat, zvětšit čitelnost a pro dálkové cestovatele z Prahy a středních Čech udělat novou možnost. A na rozdíl od ČD včetně všech soukromých dopravců.

železničář v důchodu

Díky za klasickou nejapnost – a bude to jen doplňující „plachtovitější“ devátá „kartička“, nebo nějaký zbytečně těžký „tlustospisek“ (= obdoba toho letošního „přehledu“), který se do pouzdra na brýle nevejde?

-aa-

Tak vskutku oblastní jízdní řád do pouzdra od brýlí neschováme, zas tak málo vlaků zde objednáni není. Nebo by to muselo být velikostí písma 0,1. Klasický formát jízdního řádu, asi 250 stran. O kartičky pro dálkovku se holt již musí postarat někdo jiný.
Nicméně pokud se Vaše chrochtavost dostaví zítra před desátou na nádraží do Holešovic, moje nejapnost Vám tento trapný a naprosto nepoužitelný produkt předá v předstihu:-)

železničář v důchodu

Díky za nabídku, ale dopoledne je na mě brzy – mám ale na odpoledne v plánu m.j. cestu na Smíchov, tak zkusím něco málo (i pro kamarády) získat na hlavním nádraží.
Ale něco jako jen takový stručný „výcuc“ v podobě blížící se „kartičkám“ a v rozsahu obdobném tomu, jaký na nich byl letos, by stejně bylo lepší – a uvítalo by to určitě mnoho lidí (rozhodně víc než ten „tlustospisek“) …

-aa-

Ale ten už si musí zajistit dálkový objednatel či jeho dopravci.
Zahájení provozu S49 je dopoledne.

železničář v důchodu

Zítra (= čtvrtek)?

-aa-

Zítra = čtvrtek. Aspoň si teda myslím, že je čtvrtek 🙂

Petr Šimral

Schovej mi prosím jeden výtisk obojího a až se někde potkáme, rád si ho odeberu 🙂
Díky Petr

železničář v důchodu

Dík za pozvání: já sice chápu, že je třeba tu událost patřičně medializovat, ale podobné komedie už mě dávno nebaví ani pozorovat zvenku, takže si to klidně odpustím i tentokrát, a to i přesto, že bych tam třeba mohl potkat i někoho, s kým bych se viděl rád. Ale oceňuji, jak vtipně jsi tady tu informaci narafičil, aby se o tom mohli včas dovědět i ti, pro něž je to životně důležitá záležitost: díky agilním „fotošotoušům“ tak určitě bude nějaká obrazová dokumentace dostupná na Internetu ještě mnohem dřív, než příslušné podklady stihnou zpracovat „mediální profesionálové“.

Nosek

Kupte si jízdní řád SŽDC, tam jsou vlaky všech dopravců

železničář v důchodu

1) Kde?
2) To není na cesty – „kartičky“ ROPIDu byly na cesty mnohem vhodnější, protože skladné a hlavně lehké.

ULTRAS-FSČR

A vy si jako myslíte, že uznáváním režijních jízdenek si nás koupíte?

Chyba lávky! My, hrdí členové Federace strojvůdců ČR, budeme proti vám bojovat se stejným úsilím, s jakým již rok bojujeme proti břídilům z Jihotransu pod názvem GWTR, kteří řádí na Šumavě.

Nenecháme si ucpat hubu tímto laciným žvancem. Nevzdáme se, dokud náš chlebodárce, České dráhy, se nevrátí na všechny tratě!

Nejen, že budeme v Zájmech strojvůdce upozorňovat na vaše provozní nedostatky. Ale budeme posílat i podněty na Drážní úřad, tak jako to děláme i proti GWTR!

Svojsin

To myslíte vážně, nebo jde o ironii??
U vás jeden neví….

VRT

V tomto případě asi ironie, ale obsah je 100% pravdivý. Prostě někteří mají v hlavě modrou gumu.

To

Jakou modrou gumu? To jsem se fakt nasmál – pobavil jste!

HonzaEM

Jsem zastánce ČD, ale tohle je naprosto směšné.

Soukromnik

Vemte si rychle prášek. V takovém duševním rozpoložení snad ani nepatříte na mašinu.

To

A jinak dobrý? Zdravíčko slouží?

petr.r

ultras-fsčr- a jak se vyrovnáte stou elektrifikací a montáží dálkových průtokových měřičů na naftu? Kolik vozíš za týden sudů, ten tvůj nenáviděný soukromník si to hlídá a pro takové jak si ty nemá vůbec ani špetku strpení a jde na hodinu.

mmm

Jen pro zajímavost, jak přežíváte skutečnost že strojvedoucí od regiojetu jsou členy FSČR ?

Radek

Nečekaně rozumný přístup. Palec nahoru. Zvlášť pro lidi v trase Podbaba – Roztoky, kdy nebudou muset řešit, s kým jedou.

železničář v důchodu

„Zvlášť pro lidi v trase Podbaba – Roztoky, kdy nebudou muset řešit, s kým jedou“ Tato relace je sice podstatná pro obyvatele Roztok, ale ti tvoří opravdu významnější frekvenci jen v ranní špičce ve směru do Prahy a mají většinou stejně časové kupóny PID: mnohem důležitější je to pro cestující vlaky ČD přestupující v Praze-Libni a jedoucí do / z Holešovic či Podbaby a případně i dál někam / odněkud po kralupské trati, kteří by při cestě přes centrum nestíhali ty vlaky, které „tangentou“ snáze stihnout lze – a nově to bude platit i pro Prahu-Hostivař v případě benešovských osobních… Číst vice »

ondřej

Neexistují režijní jízdenky , je IN karta s aplikací jízdní výhody.

Svojsin

Tak určitěéééé……

To

autor je posedlý režijkama, tak mu to neberte… erár je erár

B2

To je tak nějak formální odpověď, která je delší a na podstatě nic nemění. 😀
Neexistuje tramvajenka, jen Lítačka s nahranou aplikací MHD pro pásmo… 🙂

kočmíd

Neexistuje člověk, pouze médium s funkčním nebo nefunkčním mozkem:-) .
Jízdní výhoda=režijní jízdné dle TR10, nicméně dle stavu výběrek na linky po celé ČR z toho bude za pár let spíš nevýhoda. Nicméně za prohraný výběrka jsou odpovědní hlavně odboráři, díky jejichž neskutečným požadavkům nikdy ČD nemůžou nabídnout konkurenceschopnou cenu, leda podnákladovou (prostě to podstřelíme a někde jinde doženeme, jenom ale aby bylo kde).

železničář v důchodu

„Jízdní výhoda=režijní jízdné dle TR10“
Na zaměstnanecké jízdné se tarif TR10 nevztahuje …

Jan

Dost by mě zajímalo co vede Arrivu k uznávání těch „režijek“…

babilon

To je rozhodnutí Ropidu, nikoliv Arrivy. Takže ta poslední věta v článku je poněkud zavádějící.

Svojsin

Na žádost Ropidu. Asi Arriva raději vyhověla, aby šlo všechno hladce….

-aa-

Pokud není síťový tarif vyvíjený MD, pak je tarif TR10 považován Ropidem za jeho náhradu zajišťující zachování síťovosti české železnice. Na Rolidu se totiž o síťovosti nejenom kecá:-) Stejně tak platí tarif TR10 na lince S34 (v rámci technických možností umožněných majitelem tarifu). Režíjky už jsou jen taková třešnička. Až síťový tarif bude, tak se stanoví další postup.
Samozřejmě by bylo pěkné, kdyby se v prosinci 2019 inspiroval i dálkový objednatel, minimálně u těch čtyřech linek v Praze a Středočeském kraji. O jejich zařazení do PID se samozřejmě bude jednat, resp. již jedná.

Svojsin

aa: A budou moct zaměstnanci Arrivy třeba od příštího GVD použít nějakou „svoji režijku“ ve vlaku ČD třeba do Říčan?
Za rok by těch R placených MD asi poněkud přibude.

-aa-

Nevím o tom. Ale do budoucna – nic není nemožné.

Marek (jiný)

Ale jak se k tomu TR10 dostanu?

„Jsem pražák, mám pražskou tramvajenku, chci jet z Podbaby do Roztok. Pokladna nikde. Chci zaplatit jen za úsek Sedlec-Podbaba, což s IN25 stojí 11kč a bez ní asi 15 nebo 16kč, ale nejmenší PID lístek platný ve vlaku stojí 18kč. Vůči obyčejnému je to malé zdražení, ale s IN25 je to hodně velké zdražení.“

Nebo bude možné uplatnit i lísky koupené přes mobil v eshopu ČD?

Kdo takhle jede z Roztok do Prahy to vyřeší zpáteční jízdenkou, ale co já? A navíc v Roztokách není pokladna otevřena nonstop.

železničář v důchodu

„Nebo bude možné uplatnit i lísky koupené přes mobil v eshopu ČD?“
Když bude „ARRIVA vlaky“ na „tangentě“ uznávat i tarif ČD, tak by to snad fungovat mělo.

Tomáš Záruba

In-100 taky?

To

Ne, jen IN REŽIJKA))) To už chcete moc

Vendelín

Pokud dokáží zkontrolovat režijku, mě-li by umět vyčíst z In Karty a tedy zkontrolovat i In100 a traťové jízdenky. Měli by to mít přesně uvedené v přepravních podmínkách.

Petr Šimral

No, já bych předpokládal, že pokud budou uznávány jízdenky ČD, tak to budou IN Režijka, IN 100 a i třeba má IN Byznyss.

Pokud je tomu tak, pak pro objednatele i nového provozovatele palec nahoru, neboť jsem se obával, že budu muset vyškrtnout další vlaky ze seznamu použitelnosti.

A myslím, že zde měl hlavní slovo -aa- 🙂

železničář v důchodu

Sice naprostý souhlas – ale nepřechválit !!!

-aa-

Ale ne, akce byla kolektivní. Ohledně TR10 ani nikdo neuvažoval jinak, bylo to dle vzoru S34, tj. co ČD dopravci umožní přečíst. Jen u režíjek s S49 nastal posun. Ale když už stát tento benefit poskytuje….
Mimochodem si myslím, že to celé je velká výzva pro řešení R21, R22, R24 či R26, popř. i pro další objednatele, kteří poptali jiné dopravce (a pro majoritního dopravce) … jak vidno, technicky to jde. Je to jen o domluvě a snaze se domluvit.

Bery

Tak technicky to jde jiz davno. Snaha se domluvit je ten problem. Jinak nejelegantnejsi reseni by bylo rezijky integrovat v tom pripravovanem narodnim tarifu a tim by se vyresil problem pro vsechny, predevsim vsak pro SZDC s dojizdenim zamestnancu na pracoviste.

železničář Arrivy

Naštěstí s takovou blbostí, jako platit zaměstnancům cizí firmy dopravu zdarma (je to to samé, jako kdyby měl dostat zaměstnanec Lidlu nákup zdarma v Tescu) Arriva spolu s ministerstvem neuvažují:

https://zdopravy.cz/arriva-odtajnila-plany-s-rychliky-voda-zdarma-az-ctyri-spojene-jednotky-nove-toalety-19987/
Firma naopak nepočítá s tím, že by uznávala režijní jízdenky Českých drah.

AAA

… jak vidno, technicky to jde. Je to jen o domluvě a snaze se domluvit.

… a nebo si v daném případě někdo řekl že za těch pár drobných to nestojí a moudřejší ustoupí. V jiných případech to ale pár drobných nebude a tam už to bude horší.

železničář v důchodu

Určitě správný předpoklad.

železničář v důchodu

Předpokládal bych, že ano vždyť je to přece také „regulérní“ jízdenka ČD …
ROPID k tomu zatím žádnou informaci nezveřejnil a ČD se o tom ve své tiskové zprávě o novém jízdním řádu v Praze a středních Čechách také nijak nezmiňují – no, a pro firmu ARRIVA vlaky je to zjevně zatím úplně „pod její rozlišovací schopností“ …