Dopravci Železnice

Arriva možná bude půjčovat GW Trainu motorák na víkendy

Vlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak Arrivy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnosti GW Train Regio a Arriva vlaky jednají o možné spolupráci při zajištění vozidel. Konkrétně se jednání vede o výpůjčce jednoho z motoráků Arrivy do služby GW Trainu. Šlo by pouze o víkendovou výpomoc na šumavských lokálkách.

„Mohu potvrdit, že o této spolupráci jednáme,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf tuzemské Arrivy Daniel Adamka. Jednání potvrdil i majitel GW Trainu Robert Krigar. Šumavský dopravce by si motorák vyzvedl vždy v pátek večer v Benešově, kam Arriva provozuje ve všední dny z Prahy spěšné vlaky, ke konci víkendu by jej zase vrátil.

Arriva má v tuzemsku v provozu pět motorových jednotek řady 628, šestou si přivezla minulý týden a chystá její modernizaci. Stejné jednotky má ve vozovém parku i GW Train. Ten řeší kapacity i kvůli květnové nehodě u Křemže, která vyřadila dva vlaky z provozu.

Štítky

24 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • GWTR má málo souprav, ale nasmlouvalo si s Plzeňským krajem na každou sobotu cyklovlak, na který nasadí jednotku, která by jinak stála v Plzni. A k němu cyklovůz (slovenský Btax). Obojí by na Šumavě využití našlo…

      • „Takto se chovat k elitám národa?“ – jestli by ta jelita ze všeho nejdřív nezasloužila pár výchovných po papuli 🙂

        • „Po papuli“ by zasloužil především Krigar a jeho nohsledi, kteří nedokázali řádně zajistit objednanou zvýšenou frekvenci, a s nimi také Študlar a další „experti“ na JčK a JIKORDu, kteří pro vzniklou situaci vytvořili výchozí předpoklady – to ostatní byl až následek: sice neadekvátní, ale pochopitelný. Tu takzvanou „škodu“ by proto měli jednoznačně uhradit ti, kdo předpoklady pro její vznik vytvořili (a které jsem označil v předchozím souvětí).

  • „Šumavský dopravce by si motorák vyzvedl vždy v pátek večer v Benešově, kam Arriva provozuje ve všední dny z Prahy spěšné vlaky, ke konci víkendu by jej zase vrátil.“
    To mi nepřipadá jako příliš chytré řešení – když už má ARRIVA o víkendu jedno vozidlo navíc, proč si nepožádá o trasu prodlužující v pátek ten poslední Sp vlak přes České Budějovice až do Volar a nepředá GWTR to vozidlo až tam: i když by jezdila „na vlastní triko“, v létě by se cestující určitě našli, a jak by se dopravci dohodli mezi sebou ve věci finančního vyrovnání i personálního obsazení, to je jen jejich záležitost – jezdit tam i zpět soupravově je mnohem větší hloupost.

  • Podporujeme klišé, že soukromník se snaží, ČD na to kašlou:) Jsou krásné, ty nízkopodlažní stroje, zcela vyhovující podmínkám férového výběrového řízení:):)

    • Soukromník se sice skutečně snaží, když pochopil, do jakého průšvihu se dostal, otázkou ale stále zůstává, zda a jaký ta snaha bude mít nakonec úspěch: kdyby se do stejné situace dostaly ČD, měly by jedinou výhodu v tom, že mají k dispozici mnohem víc vozidel, takže pro řešení provozních poruch i nárazových zvýšení frekvence mají lepší předpoklady, tudíž by to aspoň teoreticky měly lépe zvládat – ale když „kraj“ nechtěl ČD a teď veškerou vinu za problémy přesouvá na GWTR, tak je to především lumpárna od krajských úředníků a JIKORDu. A pokud jde o odboráře, ať už jsou soustředěni pod jakýmkoli praporem, měli by se GWTR spíše zastat – právě proto, že ty průšvihy nemají pravý původ u GWTR, ale v „kraji“ a v JIKORDu.

      • Kdo si tedy více kadil do úst: Kraj, zadáním výběrového řízení pofiderně průhledně udělaného pro jediného dopravce, či ten dopravce sám – když věděl, že podmínky plnit nebude? Každopádně ve shodě unisonální oba subjěkty očůrali jihočeské pasažéry.

        • Nejen výhradně „jihočeské“, ale všechny, kdo chtějí po Šumavě cestovat vlakem a mají teď pro to ztížené podmínky (viz třeba i konflikt s velkou skupinou studentů – vodáků vzniklý minulý týden ve čtvrtek).

  • Budiž toto důkazem, že se GW snaží. A porovnejme to třeba s ČD na pražské lince S41, kde už několik let nebyli schopni zajistit náhradu. Takže mi GW nepřijde kvalitativně horší.

    • Asi tak 🙂 Souhlasím. Ta S41 je do nebe volající příklad. Dlouhodobě se ví, že 451 půjdou do šrotu, ale dopravce to nechá dojít tak daleko, až tam prakticky nemá co nasadit. Místo aby už před 5 lety jednal o zajištění odpovídajícího vozidla. Přece je součástí platby za vlakokilometr i část na odpisy vozidel.

      • Protože Ing. Miroslav Kupec = člen představenstva ČD …

    • GW se vůbec nemíním zastávat, považuji to za bídu. Ale co předvádí poslední dny ČD, tedy styl jezdí všechno, co má kola. Je fakt tragédie. Nejen S41, ale následně dopad na S8/S88, kde byly v minulých dnech nahrezeny dvě tria, místo nichž jezdí krátká regionova nebo 810 a jedním vozem naprosto přeplněná nebo loko se třemi Balm/Bix/Btx, které sice mají kapacitu, ale zase ani omylem nestíhají časy. A stejné to bylo v minulých dnech na vlacích vyšší kvality. Co bylo na Hl.n. v Praze vidět nelze ani komentovat. Je smutné, když stojí vedle sebe R/Rx a IC/EX/Ex, kde jsou B a tedy horší kvalita, než na tom R …. A výmluva na to, že je to náhrada za poruchu nebo posila před víkendem je smutná.

    • Jestli by to mělo být s něčím porovnáváno, pak s provozem na šumavských lokálkách před příchodem GW TR. A tam už o lepší či alespoň stejné kvalitě po změně dopravce začínám vážně pochybovat. Ale nechci kritizovat (jen) dopravce, fatálně zde selhal především Jihočeský kraj, jež ten paskvil objednal.

  • Děkuji za to, že byž zatím GW Train Šumavu moc nezvládá, že zatím to nevzdává a i když stále ještě netuší, co je čeká v letní sezóně, tak prostě mají snahu aspoň něco málo ze svých neschopností napravit.

    V té souvislost mne jako první napadlo, že tím prvním, co by bylo třeba zrekonstruovat, jsou politici Jihočeského kraje. Ve veřejné dopravě zatím pohnojili, co mohli. Nebo jinak – pohmnojili už o dost víc, než mohli.

    • Co konkrétně máte na mysli tím, že GW Train moc nezvládá? Asi 10x jsem jejich služeb letos v květnu využil a jako cestující jsem si ničeho negativního nevšiml… Tak mě opravdu (bez sebemenší ironie) zajímá, co myslíte tím nezvládáním. Děkuji!

      • Nezvládání asi znamená, že si půjčujou extra vozidlo, aby zvládali. 😀

        • Ano, vozidla, která extrovně, beze zbytku splňují podmínky zadání „výběrového řízení“.

      • Tedy nezvládání z mého pohledu:
        1) na kolejích má GW Train naprosto nedostatečnou kapacitu, musí často posilovat spoje autobusama (to je ale také částečně vina kraje) nebo se snažilo z důvodu tohoto nedostatku přes celou sezónu prodloužit zbytečně výluku mezi Vimperkem a Strakonicemi (tento nápad už díky tlaku některých obcí padl)
        2) GW Train se vůbec nesnaží o informovanost svých cestujících -část náhodných cestujících ani neví, že si musí jízdenku koupit v automatu a není divu, není jak se to dozvědět. Na zastávkách visí obchodní podmínky miniaturním nečitelným písmem, nic víc.
        3) Zjevné a zásadní nedostatky RegioSprinterů dopravce neřeší (v zimě je v nich zima, absolutní nedostatek místa na zavazadla, jen sporadicky umístěné háčky na oděvy).

        GW train si podle mého ukouslo větší krajíc, než čekalo a než je schopno zvládnout – zjevně netušilo, o co na Šumavě jde.
        Viníkem je i Jihočeský kraj, který silně poddimenzoval požadavky na kapacitu (respektive tyto požadavky přizpůsobil tak, aby mohlo GW Train vyhrát soutěž).

        Moc moc si přeju, aby tyto nedostatky GW Train dokázalo napravit. Protože pokud by na Šumavě GW Train přestalo jezdit, byl by to dost možná i konec vlakové dopravy na těchto tratích.

        • Cestující neví, že si mají ná koupit jízdenku v automatu? A jak se to jako cestující dovím u ČD, že na té které trati je specifický způsob odbavení? Je to v jízdním řádu. Jenže lidé nečtou. Neznalost neomlouvá. Automat ve vlaku neni nic nového.

          • Nevím, jak to fungovalo jinde. Ale když tady na Šumavě u několika vlaků byl zaveden samoobslužný způsob odbavení, tak na každé zastávce i stanici byla o tom nepřehlédnutelná a zcela jasná informace.
            GW Train, jak už jsem psal, nabízí pouze jeden malý papír s nečitelnými obchodními podmínkami. Přímo ve vozech je také jen tato informace, nic víc.

            V tomto případě neznalost omlouvá zcela určitě – tu neznalost svojí neschopností GW Train trpělivě podporuje.

            Tento způsob „informování“ zákazníků běžně využívají třeba výrobci různého zboží – aby se náhodou zákazník nedozvěděl o výrobku něco, co by raději vědět neměl.

            • O tom že budou na Šumavě jezdit vlaky bez průvodčích se toho napsalo opravdu mnoho už před zahájením provozu. Myslíte, že cedulka na zastávce bude někoho zajímat? To jste docela najivní a neznalej. První dny provozu byla většina vlaků obsazena průvodčím, nebo informátorem. Ta podstatná informace je uvedena v jízdních řádech, idosu, na internetu. Když do vozu nastupujete, tak projdete vždy okolo automatu, protože je u každého nástupního prostoru. Opravdu už nevím, jestli se musí lidé vodit za ručičku. Cedulka na zastávce by to fakt nevyřešila. A znovu se zeptám, jak se jako cestující dovím (u ČD) že je tam odbavení v automatu, nebo že si mám jízdenku někde cvaknout? Na tratích kde jezdí ČD žádné cedulky nejsou a nemají vylepené ani přepravní podmínky. Ten zlej soukromník to má alespoň malejma písmenkama. Situace je stejná, kdo tam jezdí a zná to, tak ví, když tam jede někdo poprvé, tak jak tu informaci zjistí, že průvodčí nepřijde?

              • GW Train opravdu tedy lidi za ručičku nevodí a také o lidi moc nestojí.
                K Vaší otázce – já nemohu posuzovat jiné tratě, než ty zdejší. A tady o způsobu odbavení u těch několika vlaků mělo ČD zřetelné informace na každé zastávce. Tím ale netvrdím, že ČD se nějak zvlášť o své cestující staralo, to opravdu ne.

              • „A znovu se zeptám, jak se jako cestující dovím (u ČD) že je tam odbavení v automatu, nebo že si mám jízdenku někde cvaknout?“
                V „šukafónech“ a odvozeninách z nich obvykle z hlášení vozidlového rozhlasu – aspoň v PIDu to tak u vlaků doprovázených jen strojvedoucím funguje (a občas to hlášení dokonce u cestujících zabírá). Pokud to GWTR ještě neumí, asi by si někdo z jeho vedení měl udělat někam exkurzi …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora