Arriva je pro mě velkým zklamáním, řekl liberecký hejtman a hrozí koncem smlouvy. Firmu čekají sankce

Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOLJednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL

Liberecký kraj bude vymáhat sankce za neplnění požadovaných standardů společností Arriva vlaky, která od 15. prosince převzala provoz na dvou

334 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štefan

Asi bychom si mohli připomenout slavný a nezapomenutelný výrok bývalé pražské primátorky paní Krnáčové: „Chci se omluvit za své minulé vyjádření, že na tom stavu, který se momentálně nachází na tunelu Blanka, může jenom debil. Já jsem zjistila, že tam je podstatně více debilů, kteří za to můžou,“ řekla Krnáčová. Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/ostra-vyjadreni-primatorky-krnacove-k-blance.A150305_135046_praha-zpravy_bur

Úplně stejně se tento výrok hodí situaci, která vznikla počínaje novým jízdním řádem na české železnici od 15. prosince 2019.

Daniel Mach

Mně z toho plyne, že dříve byly tím debilem pouze České dráhy, zatímco dnes jsou za debily Arriva, Leo, Regiojet, Landerbahn,… a ty České dráhy asi taky. Nebo jak jste to přirovnání myslel?

Hen ten oný

Matematická úloha

……..“tak děti, spočítáme si jednoduchý příklad:
Anička pojede o prázdninách z Liberce k babičce do Strážnice.
Z Liberce do Hradce pojede rychlíkem v tarifu ČD.
Z Hradce do Pardubic v tarifu hradeckého a pardubického kraje.
Z Pardubic do Olomouce vlakem RJ.
Z Olomouce do Starého města rychlíkem ČD.
Ze Starého Města do Strážnice osobákem v tarifu Zlínského kraje.
Kolik bude Anička potřebovat jízdenek, kolik Anička celkem zaplatí a kdy Aničku propustí z psychiatrie?“

Přihlásil se Pepíček a p. učitelce sdělil:
„Já navrhuji, aby idioty, kteří tento stupidní systém vymysleli a zavedli už z klece nikdy nepustili !!!“

Axel

Můžu se zeptat proč je nezbytné přestupovat v Olomouci? Přímé vlaky jezdí (provozují je ČD a Leo, a ještě před pár dny jezdila Arriva)? A pokud chce jet z Pardubic RGJ (a pak přestupovat), tak třebas ví proč chce jet Regiojetem. Proč? Že by proto, že spousta lidí preferuje jízdu s RGJ místo toho, aby jeli s ČD. P.S. Ze Staré Město u UH do Strážnice se nejezdí na tarif Zlínského kraje. A pokud vím, tak ze Starého Města do Strážnice je nutné přestoupit, protože holt je dost malý zájem o přímé spojení do Strážnice…. Proč? Že by protože dosud… Číst vice »

Spravedlnost

Hodlate tuhle trapnost kopirovat ke kazdemu clanku?

Axel

Pro Spravedlnost – zásadní vadou té říkanky je nepravdivost. Mám projetou trasu z Hradce na jih, a není normální si vybírat takovou trasu, resp. takto přestupovat = patrně nejlepší možností je z Pardubic jet do Břeclavi (Railjety, EC, nebo sem-tam RGJ… V Břeclavi přesednout na vlak do Hodonína. Z Hodonína do Strážnice bud odjet busem popř. regionálním vlakem, anebo nejčastěji lidé jedou auty, protože z Hodonína do Strážnice vede slušná silnice, které železnice moc nedokáže konkurovat. Cestovat přes Staré Město je možné, ale není úplně velká poptávka na cestování do Strážnice (lze jet vlakem do Veselí n. Moravou a tam… Číst vice »

Libor

Cestovat takovou trasu tato asi není úplně ideální, ale pokud se opravdu takto někdo jelo, není třeba řešit v jakých regionech platí jaké tarify, všude lze použít u ČD jejich jízdenku. Jediná komplikace je vlak regiojetu, takže je potřeba jízdenka na RJ + 2 krát ČD (Liberec – Pardubice; a Olomouc – Strážnice). Pokud by se nepožilo RJ, tak lze jet na jednu jízdenku Českých drah.

Axel

Pro Libor – nejsem si jistý co platí mezi Libercem a Pardubicemi (kamarád mi říkal, že z Prahy se do Liberce jezdí autem/busem, že vlak nemá smysl… a obávám se, že něco podobného možná platí i z LBC do PCE). Z Pardubic do Strážnice máte pravdu s oběmi variantami plus varianta Leo a přestup ve Staré Město a ještě před pár dny byla další možnost Arriva a přestup ve Starém Městě Nicméně přímo do Strážnice, vlakem, myslím takto jezdí pouze velmi málo. Nejvíc reálné je vysednout v Hodoníně (popř. v Moravském Písku) a posledních pár km do Strážnice dojet busem… Číst vice »

Libor

Dle idos, z Liberce do Pardubic jede rychlík Českých drah Ještěd.

Filemon44

Do nového roku přeji společnosti Arriva aby fungovala aspoň z 10% tak jako její advokáti Petrovický, Trefný,Tronda a případně někteří další.V tu chvíli to bude organizace nad kterou nebude v celé sluneční soustavě.

Ondra L.

Tady se porad vede svata valka proti CD, kdykoliv tu nekdo rekne neco o Arrive, hned si nekdo pospolisi s nejakou hlaskou o 810 nebo regionovach doplnenou o obligatniho vytlemenyho smajlika. Skutecnost je ale takova, ze ucelem liberalizace zeleznicni dopravy neni likvidace CD nebo snad liberalizace sama, ale je to cesta, jak neco zlepsit. A rikejte si, co chcete, ale tady se nejspis zlepsilo malo a ani moc nemohlo, kdyz kraje vsechno resily na posledni chvili, zakazky zadaly firmam, ktery v tu chvili nemely ani techniku, ani lidi a jen cestne slibily, ze si to nejak v tom sibenicnim terminu… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Jasně, zatímco zaměstnanci ČD a SŽDC spolu s jejich skalními fandy svatou válku proti soukromým dopravcům nevedou. To jste asi neslyšel ty jejich kecy ještě před tím, než vůbec vyjeli na trať! 😀

O problémech ČD se nahlas nemluví a mluvit nesmí, když vás pozdě doveze vlak ČD, tak jde o ojedinělou mimořádnost a to i když je na dané trati vlak opožděný každý den. Ale když na stejné trati trpí stejným problémem jiný dopravce, hned je oheň na střeše a z ČD do něj pod parou přikládají polínka.

Ondra L.

„O problémech ČD se nahlas nemluví a mluvit nesmí“ – co tim jako myslite? Jako, ze kdyz je budete kritizovat, tak ze vas nekdo potresta? kde to zijete? ČD jsou kritizovany dnes a denne. Obycejny cestujici na to ma ty zkratky „cekej dlouho“, „casu dost“ atd. Nevim, co rikali lidi, o kterych tu rikate, ze jsou zamestnanci CD, popr. je obvinujete z vlastnictvi rezijky, ale ze to asi blbe dopadne avizoval dopredu i sam liberecky kraj, kdyz pred spustenim jizdniho radu dotazoval CD, zda by neposkytly zalohu. Ja rozhodne nepatrim mezi fanaticky zastance CD, ale jestlize objednavatele dokoncuji smlouvy s… Číst vice »

Erik

Pan Petrovický ještě nepochopil pointu. Bohužel ji ani nikdy nepochopí. Jeho jediná slovní zásoba jsou České Dráhy. Je mi ho líto, bojuje za Arrivu seč může. Jen ty fakta nekecá.

KarelF

Tak já nejsem skalní příznivce nikoho, ale co mne třebas fakt vadí je to co nám sem Arriva cpe za šrot který je přímo úměrný tomu, že Němci nás mají za druhořadé občany EU. Stačilo mne v Praze Libni vidět co přijelo na Městské lince Roztoky – Hostivař. Orezlej smrdící vlak s Německými nápisy, aby jsme věděli z kterého landbahnu to vyřadili. Prostě stejný přístup jak s jídlem co by nežral ani Němcův pes je pro nás dobré. Chování Němci vlastněných firem je zde v čr fakt tristní.Takže se s jejich Německým vedením chyťte za ruce a vypadněte zpátky do… Číst vice »

Filemon44

Pane Petrovický,ukažte mi jediné oficiální prohlášení od vedení ČD, kterým by si jak říkáte přikládalo polínka k problémům Arrivy či kohokoliv jiného.
Nezávisle na tom všem slušným,nepřekrucujícím a nepodsouvajícím diskutujícím přeji mnoho úspěchů v novém roce.Ať nám všem bez ohledu na to kde pracujeme nebo komu fandíme jde o rozvoj české železnice.

AAA

ucelem liberalizace zeleznicni dopravy neni likvidace CD nebo snad liberalizace sama, ale je to cesta, jak neco zlepsit

takže to znamená ze ČD poskytují nekvalitní služby?

Tomáš Petrovický

ČD se zlepšují a organizačně mění kontinuálně již posledních třicet let! 😀 Kolik času ještě potřebují, ví to někdo…? 😂

Ondra L.

Ano, ono se za poslednich 30 let jaksi vsude neco zmenilo a bude to tak naveky. Ja nevim, prijde mi, ze z vas mluvi jakasi osobni nevrazivost k CD, ktera sice muze byt vysvetlitelna, ale ostatni lidi to nemusi zajimat. Stale tu mluvite, jako by CD nefungovaly vubec a bylo teda uplne jedno, jestli objednavatel udela vyberove rizeni dobre nebo spatne a kdyz novy dopravce par tydnu kolabuje, tak se vlastne nic k horsimu nemeni. Jenze takhle to mozna vidi vase rozjitrena mysl, realita je ale takova, ze kvalita sluzeb CD v kontextu Ceske republiky mezi ostatnimi sluzbami nijak zvlast… Číst vice »

sledovatel webu

„Ja nevim, prijde mi, ze z vas mluvi jakasi osobni nevrazivost k CD, ktera sice muze byt vysvetlitelna, ale ostatni lidi to nemusi zajimat.“
Ale houbeles – jediné, co z něj přímo čiší, je snaha zviditelnit sebe sama, a to i (nebo především) za cenu, že tím bude soustavně otravovat ostatní diskutující. Není to ostatně první debata, kde tak činí – divím se, že mu to zdejší redakce ještě (a už tak dlouho) trpí.

KarelF

Tak konstruktivně. V čem přesně je Arriva lepší?

Guláš

Dokud budou o veřejné dopravě rozhodovat zkorumpovani politici místo odborníků tak to půjde do kopru čím dál víc. Když hlavním kryteriem na podepsání smlouvy je WiFi a zásuvky. O vybavení vozidel zabezpečovacím zařízením dle našich standardů a norem tyhle zvolený voly nezajímá…..

noerf

Guláš: Myslím si, že Desiro, které je cca 20 let staré má lepší zabezpčení než vazba 810+010, či regionova. Nové vlaky by se museli řešit tři, čtyři roky dopředu a to většina krajských zastupitelů i úředníků MD evidentně není schopná

Tomáš Petrovický

Vy se opovažujete tvrdit, že moderní vozidla konstrukce M.152 jsou bezpečnější než Desira? 😀

Guláš

Já nic kakoveho netvrdím, ale když na to došla řeč všichni desirama nejezdí

Tomáš Petrovický

To sice ne, ale průměrné stáří motorů u ČD je stále větší než stáří průměrné většiny toho, s čím tu jezdí soukromníci 😀 To, že se občas vymění potahy a natře kastle na tom zhola nic nezmění.

Guláš

Ale ani to Rj ÚK neudělal a ty na rozjezd slabé v kopci do Štětí plazící se popelnice radám 814 nebo 810 prostě konkurovat nemohou i když jsou mladší a jsou z říše. Poslat za RJ uhlí za vlhká znamená uvaznuti vlaku, protože ten skvělý stroj co má prosezeny sedačky prostě při pohledu kam jede postrácí i ty poslední kobylky co mu zbyly

Tomáš Petrovický

Že by zrovna 814 byla titán do kopců se taky říct nedá 😀 Ostatně na čerčanské 210 je zpoždění způsobené do kopce se plazícími 810/814 denním chlebem.

Miloš

Co je lepší? Nakoupit čtyři sice nové a nízkopodlažní vozidla, o kterých nevíme, jak fungují, jak jsou spolehlivá, jak se chovají v nepříznivých podmínkách nebo zmodernizovat deset sice starších, ale osvědčených spolehlivých strojů, které pro dojezd 30 km plně dostačují ?

Jiří

V článku píšou že se vědělo že ČD skončí řadu let před tím a Arrivu vybrali dost pozdě…kdo kontroluje politiky kteří to dopustili..dle mého je ta přemnožená pakáž zbytečná

Tomáš Petrovický

Voliči každé čtyři roky. Překvapení, co? 😀

Axel

Nevím, jak v LBC kraji. U nás ve Zlínském kraji to kontrolujeme my, voliči. Minulý krajský radní pro dopravu ve Zlínském kraji (pan Kučera z KSČM) protože nic nedělal, tak v krajských volbách u nás v ZLK přišla KSČ o víc než půlku voličů. A noví zastupitelé si zvolili (pana Botka z KDU) jako radního pro dopravu, který jestli chápu správně, začínal úplně od nuly (protože předchůdozí radní pro dopravu z KSČM fakt nic nepřipravil) s „kreslením“ základů integrovaného systému a následně oslovoval dopravce…. ve Zlínském kraji na většině zakázek hromadné dopravy bylo na výběr z více než jedné nabídky… Číst vice »

Tronda

Tak konečně nám guláš objasnil, proč se většina výkonů přihrála ČD.

Guláš

Evidentně se ti ten diletantismus od soukromých firem líbí, ale mně ne.

Tomáš Petrovický

Zatímco vy rád ditetantismus národního dopravce 😀 Ale soukromé firmy, narozdíl od ČD milej zlatej na svém kontě nemají tolik krve po zraněných a mrtvých cestujících vinou neschopných zaměstnanců.

maggie

No to by ještě scházelo, když tu jezdí doslova pár dní. Je to jediné, co ještě nespáchali. Jste nějaký divný, taková srovnání, na Vašem místě bych se styděla. Měl byste jim raději poradit, jak z toho ven, než se něco stane.

Tomáš Petrovický

A kdo radí ČD? Měli by ho na hodinu propustit, očividně to dělá blbě… 😀

Guláš

Uvidíme časem, zatím procentuálně podle naježděných kilometrů to tak není. Daleko větší procento MÚ pochází od soukromých dopravců. V nákladní i osobní dopravě.

Tomáš Petrovický

Mrtvé a zraněné vaše malá procenta rozhodně neuklidní.

Erik

Z vašeho příspěvku je na zvracení. Používat nějaké oběti k obhajobě dopravce, který nezvládl svoji práci. Fuj.

Martin H.

Tak to je síla 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣. Škoda, že nemůžu naplno napsat, co si o tomhle komentu myslím…. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tomáš Petrovický

Odkdy u ČD lidi myslí? 🤣🤣🤣🤣

Vit

Debile.

KarelF

2 události řešené drážní inspekcí u Arrivy za 14 dnů to je celkem dost na to když uvážím kolik mají linek. A bez ohledu na dopravce se strojvedoucím od konkurence aspoň dovoláte a když už se dovoláte strojvedoucímu Arrivy tak bych si fakt rád poslechl tu komunikaci v úřední řeči Češtině u těch cizinců. To je jako by jste do letadla posadil anglicky nemluvícího pilota. Takže bezpečností bych tu pane Petrovický moc nemachroval.

maggie

Jenže to byl jediný „argument“ pana Petrovického – bezpečnost moderních Desiro vláčků. Obávám se, čím tuto diskuzi obohatí teď. Jinak teda nic moc, poslouchat 2 hodiny vrzání té harmoniky, kolébat se a nemít si ani kam postavit kelímek s kávou, natož područku nalézti.. Nač je zásuvka, když si vezmu laptop a budu si něco chtít vzít z batohu nebo tak něco, hodím laptop na zem. Knížku hodím na zem. Kafe na zem. Wifi většinou nejde. Ale tyhle věci nejsou potřeba, stačí normální, úplně obyčejný osobáček, co tu jezdil doteď. A do kterého jsme se pohodlně vešly – na 4sedačce proti… Číst vice »

David

Už zase ta generalizace. NĚKTERÝCH soukromých firem.

Tomáš Petrovický

Teď nám ještě prozraďte, kde ty odborníci sedí 😀 Budova na Nábřeží Ludvíka Svobody to rozhodně není.

Jaký vlakový zabezpečovač byste doporučil? ETCS druhé úrovně nebo starší LS? A všimnul jste si vůbec, že kromě koridorových tratí a kusu podkrušnohorské magistrály a několika málo izolovaných ocásků vlakový zabezpečovač (ATP) reálně nikde stejně není? 😀

AAA

ideálně odborníci z Nábřeží že (otázka je ze které půlky baráku)

Tomáš Petrovický

A není to jedno? Jedni za osmnáct, druzí bez dvou za dvacet 😀

xyz

„Dokud budou o veřejné dopravě rozhodovat zkorumpovani politici místo odborníků“
Předpokládám, že tím máte na mysli všechny kraje, tzn. včetně té většiny, která všechny výkony přidělila i pro mnoho dalších let Českým dráhám?

Nebo v takových krajích podle vás rozhodují odborníci a ne „zkorumpovaní politici“? Děkuji za odpověď.

Filip

Co kecate dit cd nakupujou vagony v rumusku taky souto vraki tak sou dopravci fifty fifty

Bastard

Tady se mělo v prvé řadě udělat jedna věc, totální privatizace železnice a dát licencí co nejvíce zahraničním soukromým dopravcům a kraje a stát do toho neměly co mluvit. Tady jsou důsledky toho když stát a kraje do toho moc mluví, tak i moc škodí.

Guláš

Už Rakouska Uherska si moci paní uvědomili, že železnice je strategická záležitost. A takovihle řeči vypustí do světa jen člověk který nerozumí ničemu.

Tronda

Když to tak dělali za Franze-Josefa, musí to být dobře – kde ten matroš berete?
A proč stát nemá státní aerolinky, státní ocelárny, státní hutě, státní pekárny – výživa obyvatel není strategická věc? Jo to si neuvědomili za Franze-Josefa, tak není.

Guláš

Protože všechno nechal rozkrást aby si někteří nakradli nebo zničily konkurenci

Tomáš Petrovický

Rozkradl to management těch Vašich skvělých Českých drah. Tam si stěžujte.

KarelF

Hele na čem jedete to je celkem slušnej matroš 🙂 Chtělo by to ubrat, aby vám nepraskla žilka :))))

Tomáš

Managment od ČD přešel k Arrivě, bohužel je to pravda :0
I někteří pracovníci a tio jsou v současnosti velmi arogantní.
Je to škoda

AAA

ale pozor, má státní pivovar!

Tomáš Petrovický

Když bude nejhůř, vyvalí se sudy ze strategických zásob a národ se prostě zadarmo ožere 😀

Tomáš Petrovický

Ano, vedení ČD následované vedením SŽDC úspěšně udržuje skanzen pamatující Rakousko-Uhersko. Traťové zabezpečení moderní formou telefonického dorozumívání, případně ještě bezpečnější organizace dopravy dle předpisu D3. Hradlové poloautobloky a stále funkčí Ranky pamatující císaře pána, to je panečku věc! 😀

Bastard

A co když je to záměr poškodit Arrivu a přepsat smlouvy ve prospěch ČD ?

Martin1

Moc fantazírujete.

Filemon44

Nemám pocit, že by právě ČD byly v Libereckém kraji natolik oblíbené,aby se zrovna kvůli nim někdo angažoval.

Tuzemák

Třeba se pak stejného boje-odvety za kalitu a bezpečnost, třeba dočkají i ČD. Jistě mají bezchybné strojvůdce, jezdí načas a dodržují řazení vagonů.

Tomáš Petrovický

Tak jistě. Není přece nic snadnějšího, než chybějící Pendolíno nahradit pár vagóny vytahaných z jiných souprav 😀 Cestující se přece uskrovní a „objektivní“ obtíže ČD s nedostatkem vozidel pochopí 😀

Filip

ČD Monopol hruza

Luděk

Vůbec se nechci zastávat Arrivy a dokonce si myslím že ten začátek dost zbabrali!
Ale vážně je všechna vina na straně dopravce?
Co to značí o kraji respektive o zadavatelovi když nechá takhle důležitou smlouvu na poslední chvíli?
Nemělo by být ve smlouvě nějak ošetřeno jak má být onen dopravce připraven minimálně do 30.11.?
Mě to připadá že je zadavatelovi úplně jen v čem se lidi vozí ale teď najednou aby neztratil politické body přichází nějaké řešení ale toto se mělo řešit dřív než vůbec Arriva začala jezdit

_Pavel_

Tak stále je to smlouva, museli se tam zavázat obě strany, že budou něco plnit. Tak by se to mělo vyžadovat.

Daniel Mach

Když ta smlouva byla podepsána 12.12.2019, tak pak se tam nějaké reálné termíny daly nastavit dost špatně.

Tomáš Petrovický

V Česku se běžně věci nechávají na poslední chvíli. Nic překvapivého 😀

Hynek

Drzim libereckému kraji palce,at Arrivu pokutuji.nedodrzeni smlouvy je prostě problém.kolik zklamalo a naštvalo cestujících,kteri se museli někam dostat??

pozorovatel

Pokuta samozřejmě být musí, ale mám pocit, že si mnozí neuvědomují, že pokuta sama o sobě nic podstatného neřeší: ti, kterým vlak nepřijel, z ní stejně nic mít nebudou, a její dopad postihne nakonec nejvíc ty, kdo za ty nedostatky mohou nejméně, totiž provozní personál, protože pokuta „ukousne“ především z finančních prostředků, které by mohly být věnovány na odměny personálu, který je „první na ráně“ a odnáší nejvíc chyby svých nadřízených.

Dominik

Jo, chtěli jste Arrivu za každou cenu, tak zde máte výsledek.

Miloš

Kdo ji chtěl? Cestující asi ne

Dominik

Myslel jsem kraj

noerf

Dominik: ono podepsat a schválit smlouvu začátkem prosince 2019 a chtít po novém dopravci, aby začal jezdit od 15.12.2019 a myslet si, že nebudou problémy může jen idiot.
Otázka ma znít co pan hejtman, radní a zastupitelé dělali ve svém volebním období, když řídí kraj již čtyři roky.
V tomto regionu chápu, na rozdíl například od rychlíkových tratí, že nemůže technicky být vše na sto procent. Nezbývá než věřit, že se to v průběhu ledna srovná.

Hynek

Tak snad Arriva má za úkol dodržet smlouvu,nikoli kraj. Arrivu nikdo Nenutil.bohuzek Arriva neplatí dobře lidí tam ve vlakové části nepracují zadní profici placení statisicovymi mzdami.pak je to holt znát,bohuzel

Tomáš Petrovický

Překvapivě i kraj má nějaké povinnosti. Ale tu smlouvu jste předpokládám Vy vůbec nečetl 😀

KarelF

A vy ano, tak nám něco o té smlouvě povězte.

Miloš

A ČD jako platí zaměstnance zlatem???

KarelF

Nadruhou stranu se Arriva prezentuje jako mega firma pro kterou nic není problém. Tak to neměli podepisovat, jenže nenažranost skupiny Arriva není neznámá. Tady jen neklapl jejich autobusový model a ted se všichni diví. Vyštípat převzít (u vlaků nebylo co a to je ten problém) a jezdit s tím samým šrotem dál, viz třeba horní počernice praha kde řvali na radnici jaký starý busy má Hotliner a mrkněte dnes i po letech Arriva jezdí s těmi busy co koupila od Hotlineru nic se nezměnilo a tak je to téměř všude kde Arriva koupila nějaké bus dopravce. No u vlaků to… Číst vice »

maggie

Průvodčí, eshop, ani pokladní mi neprodali jízdenku pro psa. V pokladně paní pravila – to tady v systému vůbec nemám.

Tomáš Petrovický

Buď zaplatíte desetikorunu průvodčímu, nebo nezaplatíte nic 😀 Beztak je přepravné za psa archaismus, zvíře je de jure věci jako jakékoliv jiné spoluzavazadlo.

maggie

Vy za zavazadla, která se nevejdou do tabulek, neplatíte? To se řekne! Takže až budu přestupovat k jinému dopravci, prokážu se kterou jízdenkou? Já vím, že nevíte, jen to zkouším, co kdyby náhodou. Dnes je to tak – nestihnu ten, stihnu jiný, musím, ale nemám lísteček 🙂 Přirážky proplácíte Vy, ano?

Tomáš Petrovický

Ne každý kolem sebe potřebuje na cestách tolik krámů, žejo 😀

libor

a od června 2020 ARRRIVA přebírá busy plzeňském kraji….no už se na to těšíme…

Martin

Podle mě autobusy jsou něco jiného než vlaky ne?

Marian

Formálně přebírá, ale kdo ty spoje bude ve skutečnosti jezdit? ČSAD Zemek nebo Busline? Arriva si nechá jen pár ukázkových spojů jako svojí výkladní skříň.

MartinS.

A proto si Arriva kupuje přes 300 nových autobusů, aby s nimi nejezdila?

Erik

Je to trošku jinak. Ale to uvidíte až v půlce roku.

Tomáš Petrovický

Zapomínáte, že v případě autobusů to rozhodně tak problematické není. Arriva zajišťuje autobusovou dopravu spolehlivě na spoustě míst.

Ondřej Pechar

Potíž je v tom, že existují dvě řešení:
A) České dráhy
B) Pořídit si auto(ale žádnou škodovku!)

Daniel Mach

Jel jsem s Arrivou už třikrát, a vždycky mě zkásli. To mám tedy smůlu! No ale vážně. Původně měli jezdit něčím ještě starším a pak se rozhodli nasadit Desira. Ta měla být nasazována postupně do konce roku 2020. Tak jsem to alespoň četl někde na tomto webu. Dneska už alespoň po výhrůžkách pokutou sundali loga DB a vyvěsili cedule tratě vytištěné na tiskárnách. Tyto „drobnosti“ měli určitě mít připravené a není to o technologiích nebo nevyzkoušených motorech. Ale Desira jezdí. To, že jim nefunguje odbavování kvůli problémům se softwarem, to je pochopitelné, ale také to mělo být vyzkoušeno předem. Nebo… Číst vice »

-TR-

To je úplně jedno, kdy byla smlouva podepsána. Podstatné jsou podmínky ve smlouvě, které Arriva neplní.

Daniel Mach

Jasně, zavázali se plnit smlouvu, tak ať platí. Ale ta velkolepá prohlášení, to mi vadí. Bůhví, co ve smlouvě vlastně je a v jakém čase se zavázali jednotlivé podmínky plnit. Ale jak jsem napsal – tu smlouvu se mi nechce studovat.

Tomáš Petrovický

Velkolepá prohlášení borců od ČD, kteří šmahem zapoměli na vlastní průsery kupodivu nikomu nevadí 😀

Hynek

Souhlas.Tak snad Arriva má za úkol dodržet smlouvu,nikoli kraj. Arrivu nikdo Nenutil.bohuzek Arriva neplatí dobře lidí tam ve vlakové části nepracují zadní profici placení statisicovymi mzdami.pak je to holt znát,bohuzel

Tomáš Petrovický

Tady je to zas samý expert na právo a smlouvy 😀 V které krčmě zasedáte? 😀

Lovosičan

„Ale já mám jiný návrh. Trochu přivrdíme. Čas vyjednávání vypršel. Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní.“
https://tinyurl.com/roywnw3

Lektor

Takhle to dopadá vždycky, když se něco soutěží na cenu, nevím co je na tom překvapivého…

michal

Takhle to vždy rozhodně nedopadá.

Martin

Otázkou je, zda-li zaplacení o 1/3 více Českým drahám, které by pokračovali s 843 a 814 by bylo výhodnější. Asi záleží na úhlu pohledu.

Tomáš Petrovický

Kéž by aspoň 814. Stařičká 810 byla na denním pořádku.

Martin1

Ale pouze v úseku Stará Paka – Lomnice n/P. Kapacitně na této trati dostačující.

Tomáš Petrovický

Jasně, jen ta kultura cestování hodná minulého století 😀 Pro vesničany dobrý, žejo 😀 😀

AAA
Hynek

Tak snad Arriva má za úkol dodržet smlouvu,nikoli kraj. Arrivu nikdo Nenutil.bohuzek Arriva neplatí dobře lidí tam ve vlakové části nepracují zadní profici placení statisicovymi mzdami.pak je to holt znát,bohuzel

Tomáš Petrovický

Zatímco profíci placení u ČD to tu desítky let zvládají na jedničku 😀 Jen nebýt postupné liberalizace, tak dodnes jezdí všude koženky.

Miloš

Lepší sedět v kožence než stát v railjetu

Jindřich

Zodpovědné úředníky kraje zmrskat na náměstí za to, že aniž znali problematiku dopravy na železnici dali nabídku spolku, který na dopravu nemá.Zkušeného a jistého národního dopravce vyšachovali podobně jako v Čunkostánu. Dobře vám tak ,akorát trpí cestující.

Jarek

Už to nehulte. „Zkušený a jistý“ potřebuje konkurenci jako prase drbání a Arriví spěšňáky do Benešova i rychlíky do Nitry jezdily k plné spokojenosti všech… Stejně tak pražská městská linka převzatá Arrivou, kde Zkušenému a jistému rozsypaly žabotlamy pomalu za pochodu…

koracino

…rychliky do nitry jezdily ke spokojenosti vsech???…-asi vsech tech,co dva dny pred cestou nic nepili…-uz v lete mi kamarad vypravel pohadku o tom,jak pred ustim n.orlici probehl steward arrivy rychlik do nitry s tim,ze kdo uz nevydrzi,vystoupi v usti,vykona potrebu a vlak bude pokracovat dal…-a dal hajzl babe pekne zpropitne…-bral jsem to jako pohadku…-s dobrym koncem….-podobny pribeh jsem slysel i z konce tohoto roku…-ml.boleslav,cestujici prostatik,wc ve vlaku „v poruse“…-steward ho poslal na wc do budovy,typek se vratil…-a vlak???…uz byl fuc…-a to se fuck stalo…-nedelam si srandu…

Tomáš Petrovický

Ty žabotlamy na ML často pro neschopnost ani nevyjely. Jen se o tom nahlas nemluvilo, nebyl to tak ostře sledovaný vlak. Ostře sledované jsou jen vlaky soukromníků 😀

Hynek

Sorry,ale do Benešova jsem.jel jen jednou a neplatil jsem nic.normalne mě nějaká studentka v civilním oblečení přešla.bylo to někdy v roce 2015.a prý se tam nedalo platit pražské MHD,takze úplně o nicem

Daniel Mach

Ale tak my cestující trpíme docela příjemně. Jak jsem psal výše, tak s Desiry problém není … jen to označení!

Tomáš Petrovický

Zkušený dopravce nasekal zrovnatak spoustu průserů. Jen všichni kolem ČD dělají maximum pro to, aby se ty průsery ututlaly. Občas to ale ututlat nejde, třeba když se zkušení strojvůdci ČD rozhodnou, že pojedou panťáky proti sobě. Jako na jaře v Brně, žejo 😀

Kolik zraněných a mrtvých má přes všechny kecy tady Arriva? 😀 A kolik České dráhy?

Petr47

Vážně divnej…

KarelF

Herr Petrovický, sind Sie Mitarbeiter der DB-Promotion?

PetrB

No kdyz ARRIVA neni schopna v MHD Teplice vyresit to okradani na jizdenkach pri odbavovani cestujicich (staci dat ridici 10 Kc a jedete bez jizdenky nebo zaplatite jizdenku za 20 Kc, ale ridic vam proda jizdenku za 5 Kc a to se deje dnes a denne pomerne dlouhou dobu, cena jizdenky pro dospeleho je 20 Kc s platnosti 45 min.) a nevadi ji a nikdo to neresi, ze prichazi o penize na trzbach, tak me situace ohledne vlaku ani nejak neprekvapuje….
Doplnim, ze mestu Teplice to vadit nemusi, ta sice objednava provoz, ale hradi MHD podle najetych kilometru.

-TR-

Doporučuji případy nevydaných jízdenek hlásit sem – Jakub Číže, magistrát města Teplice: cize@teplice.cz

Do stížnosti uvést linku, datum a konkrétní spoj, na kterém se to stalo.

Tom

No a kdo bude pokutovat kraj. Ušetřili pár korun a rozes.rali co mohli. Vybrali dopravce na poslední chvíli a pravděpodobně jen na slib. Panu hejtmanovi to samozřejmně je u zadku on vlakem nejezdí. Navíc Arriva tady nikdy nepřevedla bůh ví co, chtěla hamty hamty co nejvíc a takhle to dopadlo.

Palecek.M

Kraj muze „pokutovat“ kazdy volic presne jednou za ctyri leta

Placebo

Jste úplně mimo, ale vysvětlovat vám to nebudu, na to jsem dost línej.

Tomáš Petrovický

Nepředvedla nic horšího než to, co i ČD předvádí dlouhodobě.

Erik

Škoda, že místo chytrých řečí, nám nic nepředvedete. Ale zase každý váš příspěvek je super, na zasmání.

Tomáš Petrovický

U příspěvků zhrzelých nádražáků z ČD a SŽDC se člověk taky tůze pobaví 😀 Ten jejich pláč nad končícími starými pořádky je dokonalý.

KarelF

Herr Petrovický, sind Sie Mitarbeiter der DB-Promotion?

Petr

Vyhodí Půta taky Blažka?
Nebo na něj Blažek něco ví a tak je „nesmrtelný“?

pozorovatel

Něco v tom smyslu mě napadlo také.

Hen ten oný

Sem to patří. Arrivederci Hans, Rita Pavone
https://www.youtube.com/watch?v=tfmjOcNkeBE

Lovosičan

Jak to jen „il Tedesco“ dělá, že kamkoliv přijde, všude ho má každý rád jako někde drát?

Pavel Novák

jenom trotl mění něco co funguje

Tomáš Petrovický

Kdyby ČD skutečně fungovaly, tak je nikdo nemění. Ale ono holt čekáš dlouho? čekej dále, času dost 😀

A víte proč nádražáci musí stávkovat minimálně 3 dny? No, aby si lidi nemysleli, že se jedná o běžné zpoždění. 😀 😀

Miloň

Tak to vtipné opravdu nebylo, spíš dost trapné…

Tomáš Petrovický

Nikoliv, to je ze života 😀

Martin1

Jenže ony milý Tomáši fungovaly. Jen byly o pár halířů dražší. V tomto případě o 1,50 na kilometr.

Tomáš Petrovický

Nějakou další pohádku tam nemáte? 😀 Samozřejmě, že o problémech ČD mluvit nechcete, to už jsme si tu zvykli.

KarelF

Herr Petrovický, sind Sie Mitarbeiter der DB-Promotion?

Fro

ČD že fungovaly? Jel jste někdy v tom prasečáku z Tanvaldu do Prahy?

Tomáš Petrovický

Samozřejmě že nejel ani tím tanvaldským prasečákem, ani jeho ekvivalenty co jezdí obvykle dále od hlavní metropole.

KarelF

No a že ty prasečáky jsou dobrý Němcům, Slovákům, Rakušákům hmm tak to jo no to asi jezdíte autem a vlak jste viděl na obrázku.

Jiří Šrámek

V Německu také jezdí půlstoletí staré 854? To zírám.

Ondřej Pechar

Ve Švýcarsku jezdí lokomotivy ještě mnohem starší. Ale proto, že je na rozdíl od RJ udržuje…
Ve Vídni jezdí prastaré tramvaje, v Německu taky…

MartinS.

Doporučuji Vám tento článek z léta…
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-podle-liberecke-kraje-ohrozuji-duveru-lidi-v-zeleznici-30225/
Ten moc o tom, že by to fungovalo nevypovídá…

Lektor

to jsou jen takové rádoby žvásty politiků, stejně jako ten dnešní. Když je potřeba kritizovat ČD tak se krituzuje ČD. Když je potřeba kritizovat Arriu, kritizuje se Arriva, ale nic to nevypovídá, říká je to co potřebuje říkat…

Tomáš Petrovický

Co chcete říkat? Že představy a očekávání lidí jsou nerealistické, pokuď jde o konstrukci grafikonů, jízdní doby, oběhy a hlavně obraty vozidel? 😀 Ano, v tom si Arriva s ČD nemá co vyčítat.

Imhotep

Tak vozový park se Arrivě moc nepovedl, ale tiskové mluvčí zde má kvalitní, aktivní, přesné a nic neodříkající.

Daniel Mach

Desira jezdí, tak nevím, co se na vozovém parku nepovedlo?

koracino

…machuuuu?..a mas deti?treba v kocarku?….-a zkousel jsi se s tim kocarkem dostat do desira na zastavkach ze st.paky do lomnice n popelkou?…-dekuji za odpoved.tvoje sebestova…

Petr

Ale to nástupiště snad není dopravce,to si musíte zajet s kočárkem stěžovat někam jinam.

Mig

To myslite vazne? A co ten retrorychlik, s oznacim Ceskoslovenskych drah CSD ktery v mrazech hluboko pod nulou netopi, protoze ho tahne srot, krerej ma topeni vybrakovani, protoze normalne taha naklady a ujli topit nepotrebuje. Ale hlavne ze nejedou ty hrozne CD ze….

Imhotep

Žebřiňák s koněm taky jezdí.

KarelF

Kdesi jsem sem dával odkaz na mapu google vlečka cementárny u Chemnitzu kde ty nádherné šroty vytahují z kopřiv pro nás čecháčky druhořadé občany EU.

Hodně štěstí

Hlavně, že se ušetřilo.

Tomáš Petrovický

To lze s oblibou říkat i o modernizacích desítky let starého vozového parku ČD 😀

JiVe

pane Petrovický, pročítám Vaše komentáře v této diskuzi a dá se na to reagovat asi jen tím, abyste si omýval přirození vlažnou vodou….prý to pomáhá. To nemá hlavu ani patu co dokážete vymyslet a napsat …

Tronda

Tak evidentně, když vám dojdou argumenty, tak vám nezbývá než se otírat ad personam. Nebo nám snad chcete tvrdit, že pseudomodernizace Honneckerovy pomsty a její zabetonování na některé tratě (v těch správných krajích, které výkony nabagrovali ČD a tudíž se tam nemusí platit jízdenka a zákazník si na tom žebříku procvičí svaly) je v pořádku a nedá se říct „hlavně že se ušetřilo“?

KarelF

Já myslím, že si to nemá napříč soukromníky co vyčítat Arriva vytáhla odstavené retro někde na vlečce cementárny u Chemnitzu takže co řešíme.

Papaja501

14 dnů je docela šibeniční termín,když sem viděl,jak tý motory vypadají.No,jsem zvědav,jestli ta páka ze strany kraje zabere alespoň v osmdesáti procentech…Jináč,páni redaktoři děkuju za přínosné články,rozhovory a komentáře a do Nového roku přeju jen tý pozitivní o železnici u nás. K těm diskusím zde se radši vyjadřovat nebudu. Občas mi to případně,jak když se hádají a uráží se tu patnáctiletí puberťáci.

David

Kinderšotouši. Ale to bych řekl, že vám připadá správně. Těch je tu dost. Oborníci na všechno s čerstvou občankou, bledou uhrovitou tváří, skoliózou a brýlemi na čtení 😂😂😂

Petr

A nezpochybnitelný fakt je, že Arriva na trhu u nás funguje docela dlouho. Mají zázemí, znají trh. Mají za sebou DB

MartinS.

Provozovat autobusy nebo pár vlaků mimo objednávku nebo městskou linku a provozovat najednou několik provozních souborů vlaků v krajích nebo rychlíků, to je hodně velký rozdíl. Na to potřebujete jiné zázemí a je to jiný trh.
A navíc, Arriva za sebou sice má DB, ale hodně vzdáleně. Arriva vlaky za sebou má Arriva Transport Česká republika, ta za sebou má Arriva International Limited, ta za sebou má Arriva plc, ta za sebou má Arriva Investments Limited a teprve její mateřskou společností jsou Deutsche Bahn AG, takže on tam úplně přímý vliv a přímé vazby nebudou.

MajsterN

Hlavne to vypada tak, ze krome DB v logu je ta firma nezajima a chtej se toho spis zbavit, aby meli penize na svuj vlastni provoz v Nemecku, nez do toho vic investovat.

Hen ten oný

Nojo, ale když to DB v logu dělá DB ostudu…

Petr

To si právě myslím taky.

KarelF

Oni se toho zbvovat nebudou je to dobrá dojná kráva na sponzorování mateřské firmy. Stejný model jako T-Mobile, a další Německé firmy v ČR působící

Petr

Přijde mi divné, že systémy, které mají být vyzkoušené, ověřené, by najednou v den ostrého provozu lehly. To nikdo nepřipojil čtečky, nevyzkoušel nakoupit jízdenku, ověřit rezervace? Před vyjetím neprojel vlaky a neudělal diagnostiku? Pochopím vytažený motorák z kopřiv, ale rozebrat, překontrolovat, složit, projet a předat?

Tomáš Petrovický

Zato když se u ČD zaváděl UNIPOK, tak bylo všecko perfektně odladěné a bezproblémové 😀

Robin

Tohle ale přece není žádný argument.

Tomáš Petrovický

Tak samozřejmě, nasazování nevyzkoušených systémů je u ČD standard, nad kterým není třeba se nijak zvlášť pohoršovat 😀

Petr

ČD používají rezervační systémy už docela dlouho

Tomáš Petrovický

Jenom jim docela nefunguje jak by měl 😀 Například schopnost umožnit rezervaci ve voze, o kterém se dlouho předem ví, že zařazen vůbec nebude je přímo epická! 😀

tobi

když čd začala před lety uznavat opustcard trvalo jim to tak 3mesíce než se to všichni naučili a bylo to bez problemů

Tomáš Petrovický

A jak dlouho ČD trvalo, než se ji naučili uznávat? 😀 V případě PID to bylo s tím (ne)uznáváním ještě veselejší. Tehdy se borci z ČD snažili natlačit inKartu všude a tehdejší OpenCard bylo nechtěné dítě. Takže ČD sice uznávaly papírový kupón DPP, ale elektronický už nikoliv. Přitom technicky vzato jsou obojí karty fungující na obdobných principech. Jenže u ČD se hóóóólt vůbec nechtělo 😀

Cestující

Zajímavý, že u článků o Arrivě se objeví vždy nějaký jejich „advokát“ – Trefný, včera Čermák a dnes Petrovický. 😆
Asi dispečer Arrivy, co nezvládá svou práci, protože notoricky „smrdí“ zde. 😀

La Chouffe

Jestli to neni proste jen tim, ze chytrejsi lidi chapou, ze kazdej zacatek je tezkej a umej se podivat na problem nezaujate.

Cestující

Arriva není nováček. 😉

La Chouffe

Chapu, ze jsem tu zejmena mezi delniky a manualne pracujicimi, ale jako IT manazer jsem zavadel po prevzeti Carrefouru do jeho prodejen systemy Tesco. Tesco nebyl taky zadnej novacek, ale zejmena prvni prodejny rozhodne hladky nebyly. To je proste realita.

Cestující

Chápu, že jako Bill Gates z Tesca máte jasno o tom, jak to funguje na železnici. Stejně, jako vy to ví v Arrivě a podle toho to taky vypadá. Realita je taková, že ukousli krajíc, co nemohou spolknout a dusí se.

La Chouffe

Ty budes nakej kolotuk od CD, co?

Cestující

Ne, ale mám mozek.

La Chouffe

Tak jaky mas zkusenosti s implementaci novych projektu, novych zakazek atd.?

Cestující

Takový, že nejdříve řeším realizovatelnost a poté praxi. 😀
A to je mimo váš obor, protože vy akorát dostanete befel, co a jak udělat a pak se v tom rýpete.

La Chouffe

Stacilo napssat zadnou.

Cestující

Z vašeho pohledu řízené osoby jistě. S takovými se setkávám prakticky denně, co ví všechno, jak má být a v reálu to dá dohromady rychleji každý druhý.
O tom to je.

La Chouffe

Aha, takze jsi lzivnostnik opravujici hajzliky a povazujici se za podnikatele, byt prachobycejnej delnik.

Cestující

Podle vašeho slovníku a celkového rozpoložení je patrné, že ta nula, kterou „dusí“ jste vy a to vás se.e.
Váš problém. 😉

La Chouffe

Ja tu rek, co delam, ty ne.

Cestující

To je váš problém, že cítíte potřebu poukázat na svou pozici, která je, dle vás, nad těmi, jenž vykonávají ostatní diskutující. Vaši frustaci chápu, ale nic to nemění na faktu, že o běhu věci nevíte nic a jen konáte, co vám kdo přikáže.

Tomáš Petrovický

Flustraci pociťují především zaměstnanci ČD. Přišli o výkony. Tak dnes hledají hnidy a hlasitě vypichují problémy, které sami pravidelně mívali a které v maximální možné míře tutlali. Stačí porovnat humbuk kolem projetého návěstidla soukromníkem a tiché šoupání nohama, když se téhož dopustí mašinfíra ČD. A takto jde pokračovat 😀

Tomáš

Já zase slyšel od stévardky Arrivy, že nenávidí ČD, což chápu, ale co mě jako cestujícímu je do toho. Poradit bohužel neumí a jsou arogantní, nebo se viditelně přstvařují.

Hynek

La Chouffe, taky jsem nabyl dojmu stejně jako Cestující, že jen provádíte, co vymyslí někdo jiný. Chápu, že máte komplex, z toho, že nemáte příliš volnou ruku a když z řešení, které prokáže někdo jiný a vy jej jen provedete, je zákazníkům šoufl, tak schytate ten karta vy, proto že jste první na řadě. Netahejte však vaše osobní problémy tam, kam nepatří.

Libor

Já pracuji v IT, implementujeme různé systémy, takže o tom něco vím. Je pravdou, že první dny bývají menší nebo větší problémy vždy, ale aby nám systém nefungoval zaviněním z naší strany ani po třech týdnech se nám ještě nestalo. Nevím jestli se dá IT srovnávat s vlakovou dopravou, protože jsem obyčejný cestující, který skoro denně používá vlak, takže jsem laik, ale myslím si že na stabilizaci už měli dopravci dost času.

Tomáš Petrovický

Ono se softwarové problémy logicky opravují z teplé kanceláři snadněji, než fyzické problémy venku v terénu.

Libor

Nevím v jaké oblasti pracuješ, ale IT není jenom teplá kancelář, jedno z našich oddělení musí řešit i fyzické problémy – hardware. S touto IT záležitostí měla Arriva problém: – Kompletně nefunkční systém na prodej jízdenek určitě nemusel být řešen až „v terénu“, když první průvodčí zjistil, že mu přístroj nefunguje. Tohle měli testovat ještě v „teplé kanceláři“. Dále Podcenila nutnost vyškolení personálu, také se dalo řešit v kanceláři. Kvalita vlaků se asi také vůbec neřešila předem… Takže většinu problémů v terénu si způsobili sami, snahou použití co nejnižšího počtu souprav a personálu. Manažeři to hodně podcenili… Snad se to… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Stránky ČD nezvládají nápor každou chvíli, poznat je to na dlouhých odezvách. V listopadu 2017 byl třeba problém s platbami, dodnes se rezervační systém ČD potýká s tím, že nabízí místa, o kterých je se dlouho dopředu známo, že ve vlaku zařazená vůbec nebudou. Za ty roky by to už taky mohli mít odladěné, ne? 😀

Libor

Teď budeme hledat co, komu, kdy nejelo? Každý dopravce má někdy problém s platbami nebo nezvládají stránky nápor, např. při mimořádnostech se není čemu divit, když všichni refreshují stránku s ní.
Když jsem pod tím článkem s Arrivou, co jejich stránky? Mimořádnosti tam spíše nejsou, nebo s velkým zpožděním. Stejně ale většina lidí neví kde je má hledat. Už aby vznikl nějaký web pro centrální evidenci těchto mimořádností.
A platbu kartou také moc ve vlacích nezvládali/nezvládají.

Erik

Kde jste na to přišel.? Ještě se mi nestalo, že by mi nešli stránky ČD. Asi si pořiďte kvalitní internet. Jestli se díváte přes WiFi u Arrivy, tak se nedivte.

Jiří 2

ony jako takové fungují, ale čas od času (ne každý den, ale především v náporovém období) občas mají delší odezvy, to je pravdou a mám pocit že to jednou snad i ČD přiznaly…

Jiří 2

No byl mimo jiné problém s odbavovacím systémem (mmch. jak později zaznělo od společnosti Telmax, což je dodavatel odbavovacích systémů pro ROPID), což trochu IT obor je (nemohly se připojit na síť, nefungovalo propojení s POS terminály atd.).

Tomáš Petrovický

Vypadá to, že si na něm sedíte 😀

-TR-

Heleďme, další tyrkysový troll.

Tomáš Petrovický

Modří trollové z ČD jsou ale pořád v přesile 😀

Tomáš Petrovický

Bordel na železnici byl námětem i pro spoustu filmů 😀 Přednosta stanice, Ostře sledované vlaky… z novějších například Dynastie Nováků. Ve všech se najde nějaký ten nádražák, co se ulejvá ze svých povinností a v pracovní době se věnuje činnostem, které nejsou náplní jeho práce. Samozřejmě, že přidělená práce stojí 😀

František

A proto takto smýšlíme o všech. Zřejmě Vám stačí jakýkoli bleskosvod. Neříkalo se ale náhodou, že to bude lepší? Snad nikdo tu netvrdí, že ČSD nikdy žádné problémy nemají, leč ukazovat, že jinému také něco nejde, není argumentem pro to, že to nejde mně. 😉

Hynek

A už vám někdo prozradil, že lidi obvykle nepřežijí, když schytají přímou salvu ze samopalu nebo že galaktické bitvy ve vesmíru jsou taky jen výmysl a je to jen ve filmech?

ondra

Ani neskrýváte své pohrdání dělníky a manuálně pracujícími,vy Manažere IT,ale vyvedu vás z omylu. Tyto stránky navštěvují zhusta odborně způsobilí zaměstnanci nejen železnice,ale předpokládám i pracovníci v letecké či autobusové dopravě-rovněž nejen odborně,ale i zdravotně způsobilí.

ondra

Jo a ještě si přisadím,problém dnešních manažerů spočívá v tom,že současné úžasné české školství vás rok co rok chrlí stovky tisíc,takže kvantita převažuje nad kvalitou. Vidím to na /ne/odbornosti managmantu CD Carga ohledně lokomotivního hospodářství.

Tomáš Petrovický

Když ono díky množství organizačních změn u Skupiny ČD jaksi vznikla velká potřeba jinak se duplikujících činností 😀 A část kádrů ten marast u ČD neustála a raději šla pracovat pro (nákladní) soukromníky. Ale pššššt, o tom se nemluví! 😀

David

Ondra: Stovky tisíc manažerů ročně? Tolik se u nás nerodí ani dětí. Další uhrovitý kinderšotouš, který všemu rozumí.

Filemon44

Máte úplnou pravdu, dodnes mám třeba v paměti to nezaujetí a pochopení při problémech ČD s Pendolinem….. například

Tomáš Petrovický

Pendolino nikdy žádné problémy nemělo. I vozy M152, později přeznačené na řadu 810 byly bezproblémové. Jejich interní označení orchestrión vzniklo vlastně omylem 😀

Filemon44

Ano, takže vše v písničce Ladovská zima si vlastně autor vymyslel…..i když k profilu estébáckého udavače by to vlastně pasovalo docela přesně.

Petr

Problém na začátku provozu pendolin byl ten , že vůbec nedojížděli . Jen třikrát nám zastavili na dědině , asi luxusní vesnice. Pak příjel motorák z posunu z olmiku a z pulky stroje táhli jakýs takýs rám , protože to nemá nárazníky tak aby to vůbec odtáhli. Pendolino stálo ranec nás všechny z daní a dle mě to dodnes nejezdí na optimální využití. Dle mě přestřelený nákup hračky. Jakoby by dělníka do Kolbenky vozilo Audi A8 místo tram. Naštěstí snad nás podobnými požadavky národní dráhy už vydírat nebudou , byť Arriva mi připadne , že má základy stejné . Prostě… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Stejný „trám“ dnes budete potřebovat i na odtažení CityElefanta, RegioSharku nebo RegioPanthera, když zůstaně někde viset. Holt klasické kuple už vycházejí z módy 😀

Libor

Začátky jsou určitě těžké, ale jak se cestující může na to podívat nezaujatě, když čeká na vlak který má velké zpoždění nebo je odřeknut? Jsou naštvaní. Já naštěstí nemusím využívat těchto linek, ale co se dozvídám žádná sláva to není. Doufejme, že časem se to všichni naučí.

Apropo Arriva, RJ, LE nejsou začátečníci již tu nějakou dobu vlakové spoje provozují, chápal bych u této skupiny problémy první den i první týden, ale potom už by měli jezdit bez větších potíží.

Tomáš Petrovický

Odborníci z Českých drah mají desítky let zkušeností a know-how. Tak nám prosím vysvětlete, proč ten celkový obraz železniční dopravy v očích veřejnosti stojí za pendrek.

Libor

ČD má know-how na řešení mimořádností docela dobré, většinou to zvládají. Celkový obraz železniční dopravy je špatný především z důvodu peněz respektive investic. SŽDC neinvestuje rovnoměrně do tratí, takže někde hodně rychle chátrají a tím pádem nádraží z pohledu cestujícího nepůsobí moc přitažlivě. Dále objednatelé dopravy se snaží za dopravu co nejvíce ušetřit, např. nevyžadují nové soupravy, a dopravce se samozřejmě snaží mít zisk a nekupuje nic nového, když nikdo nepožaduje. Tyto problémy se zkombinují v jedno, protože většina veřejnosti nerozlišuje nějaké SŽDC, ČD, kraje, MD, stát, pro ně jsou to všechno České dráhy, které tady jezdí s těmi starými… Číst vice »

Tomáš Petrovický

SŽDC provozuje infrastrukturu pár let. Dokonce dodnes nevlastní celou infrastrukturu, v důsledku zmršených převodů jsou dodnes některá nádraží v majetku ČD – a to včetně pozemků pod kolejemi. Dlouhé roky byly za investice a údržbu zodpovědné přímo ČD – nejprve jako státní organizace, později již jako akciovka. Peníze se utápěli. Často v nesmyslných rekonstrukcích typu Btx761 (aka Bix) s otřesnými jízdními vlastnostmi, o použitých sedadlech nemluvě. Je to jen příklad z celé série chybných rozhodnutí vedení ČD.

Tomáš Petrovický

Mimořádnosti ti odborníci zvládají také jak kdy. Dříve u ČD, dnes u SŽDC stále převládá nešvar, kdy provozní personál není schopen informovat o známých provozních incidentech na informačních tabulích v předstihu. V případě pražského hlavního nádraží je „problém“ sdělit i nástupiště k vlaku, a to často v situacích, kdy již souprava dávno stojí u peronu – ale oficielně k vypsání dochází na poslední chvíli. Asi proto, aby se lidi hromadili v hale 😀

Libor

Jasně že vždycky ČD nevyřeší mimořádnost ideálně, ono to dost možná ani nejde, jednou to vyřeší lépe jeden a podruhé to zvládne rychleji jiný dopravce. Jen v podání Arrivy to bývá takové… jak to říct slušně. Dost často to vidím na tabulích v Brně hl.n. jak zvládají řešení mimořádností u rj/EC (ČD) a RJ (RegioJet), nevím kolikrát je lepší ČD a kolikrát RJ, střídá se to. Ale ČD je schopné poslat i nějakou nestandardní soupravou v nějaké části trasy skoro na čas, aby lidé moc nenadávali, ale u RJ se toto nevidí. Ano, ČD při této mimořádnosti nedodrží úroveň soupravy,… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Srovnáváte zkušenosti -náctiletého kluka s padesátiletým chlapem. Každý ale nějak začínal.

Nicméně ani u ČD to přistavení náhradní soupravy není vždy okamžité. Někdy dřív přijede další plánovaný spoj, který čekající nešťastníky převeze.

Libor

Ano srovnávám, je to pohled cestujícího, který se chce dostat z bodu A do bodu B, mě je úplně jedno jestli je vlak modrý nebo žlutý, ale chci být co nejrychleji v bodu B a jako cestujícího mě moc nezajímají jestli je jeden dopravce zkušenější než druhý.
ČD má v tomto výhodu, protože má na trase kde další soupravu vzít. U RJ nevím jak je na tom.

Tomáš Petrovický

Zajímavé, že současně se objeví armáda schovaná pod různé přezdívky a zastávající se „kvalit“ ČD 😀 Musí tam být fakt velká přezaměstnanost, když tam tolik lidí má spoustu volného času na internetové diskuze 😀

Cestující

Jojo človíčku. 😆
Jak jsem ti psal včera. Začni vypisovat papíry na pracák. 😉

Tomáš Petrovický

Až po vás, kolego 😀

Cestující

Začni vymýšlet jméno na zítra. 😉

La Chouffe

Budes praskat Jenikovi Suru, ze tu nekdo neni dostatecne loyalni?

Filemon44

Petrovický, nechtěl bys jít dělat ke kriminálce, že je ti všechno tak jasný?Oni se tam chudáci týdny mořej, vyslýchají svědky, skládají k sobě důkazy kousek po kousku…..a hle, vejde Petrovický a jediným pohledem do diskuse usvědčuje pachatele.Bravo!!!

Cestující

Filemon44:
To jsou křeče před „smrtí“. Nic jiného jim nezbývá.

Tomáš Petrovický

Odborníků mající ve všem jasno tu je plno. Celé je to dokola, ČD svou práci odvádí bezvadně a kvalitně, zatímco všichni ostatní jsou diletanti 😀

Filemon44

Děkuji za jasnou odpověď na jasně položenou otázku.

La Chouffe

Kraj je jednoznacne spoluvinik, takze tyhle kecy jsou jen volebni kampan pro mene inteligentni.

Filemon44

Já bych ani neřekl, že Arriva zklamala, spíše jen splnila očekávání

Franta Jouda

Kde je ten plačka z Arrivy, který tu brečel, jak jsou všichni hrozně neobjektivní? I zákazník, tedy kraj, je neobjektivní?

Hynek

Pan Petrovický tady čas tráví poměrně urputně.

Šrot jako šrot

Omlouvám se za spam, ještě mě napadlo. Sice omluva je krásná věc, ale aby hned následující ranní vlak měl 90min zpoždění. A dneska jim pravděpodobně opět vypověděla službu jedna souprava, že musela firma nasadit autobus mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Pravděpodobně 24 hodin práce nestačí a měli by pracovat 25 hodin…

Tomáš Petrovický

A když ČD nasazovali namísto nových 844 stařičké vozy řady 810, které pak také vypověděli službu a místo nich na autobusy došlo zrovnatak, tak se kupodivu nic nedělo 😀 Vy u těch ČD máte fakt divný metriky.

Šrot jako šrot

Tome, já jen konstatoval, co se dnes dělo. Nejsem ani z Lbc kraje, ani nepracuji u ČD. Beru to objektivně, že řečí bylo dost, samozřejmě, ani ČD není bůhví jak svaté, z vlastních zkušeností. Vlakem jezdím víc než dost.

Radek

A procento výpadků srovnáváte?

Šrot jako šrot

Radku, za těch 14 dni co jezdí, bych to raději neporovnával, to by Arriva zkoncovala úplně. 😁

Tomáš Petrovický

Za globální statistická procenta se rádo schovává kdeco. Nic to nemění na faktu, že za pendrek to na liberecku stálo i pod hlavičkou ČD. Jen se o tom nemluvilo.

Jan

To ale Arrivu neomlouva. Naopak otevrenim provozu pro ostatni dopravce se ocekava zkvalitneni sluzeb jak to bylo mezi Prahou a Ostravou. A zatim je to jasne zhorseni.

Tomáš Petrovický

Neomlouvá. Ale současně to neznamená, že Arriva odvádí svou práci hůř než ČD před nimi.

Martin1

Bohužel ji odvádí hůře. To je prostě realita, fakt. Je třeba se s tím už Tomáši smířit. Arriva musí zabrat, jinak to bude fiasko.

Hynek

Ba ne, ten se s tím nesmíří, ten jak vidí někde napsáno ČD tak má hned závistí pěnu u úst a zuřivě hledá klávesnici, do které by bušil.

Jarda

Pokud za noc nenapadlo 10 cm mokrýho sněhu, tak se na větvi Liberec-Paka jezdilo v podstatě vždycky a relativně spolehlivě. To už je míň spolehlivej státní rychlík z Pardubic.

Radek

Já začínám mít pocit, že Arriva nasadila krizovou komunikaci.

Tomáš Petrovický

ČD ji nasazovat nemusí, mají tam tolik prokrastrinujících zaměstnanců, že nemusí dělat nic 😀

Filemon44

Že ta potrefená vždycky zakejhá????

Bivoj

Když vidím tu urputnost v obhajobě Arrivy a vytahování argumentů typu “ ….za ČD to taky nestálo za nic, jen se koukněte na Přednostu stanice nebo Ostře sledované vlaky…“ tak se mi nechce věřit, že by to Petrovický dělal jen tak za sebe a zadarmo.

Pavel R

Ono pane chytrý, když 844 stojí se závadou po střetu s osobou, tak holt musí vyjet náhradní vozidlo.

Tomáš Petrovický

A to nemáte náhradní 844? Aha, nemáte… a koho to zajímá, že i ČD provozují odpovídající vozidla na krev a bez ekvivalentních záloh? 😀

Hynek

Ekonomika říká toliko – nové jezdí, staré je v záloze, u Arrivy staré jezdí, na zálohy nezbývá.

Tomáš Petrovický

Po střetu s osobou se 844 rozpadla nebo co? 😀

michal

To nemáte sklad ND, Nebo vám ta sražená osoba zrušila celé čelo, že to nejezdí?

Já, kdo jiný

Dát si závazek pracovat 30 hodin denně.

Novotny

Kdyz se Liberecky kraj rozhodoval na zaklade nejnizsi ceny, nesmi se pak divit, ze kvalita je mnohem nizsi nez treba u lety proverenych dopravcu, viz CD. A odnesli to nevinni cestujici, kteri za to nemohou. Kraj by mel tvrde vymahat plneni smluv a ulozit financni sankce za neplneni, nez jen sliby.

kix

podívejte se jakou cenu nabídly čd a jakou arriva.. tam se rozhodovalo podle jiných věcí.. nakonec v článku to je zmíněno.. čb nabídly cenu mírně nižší..

Tomáš Petrovický

Zapoměl jste říct, že při zachování provozu stávajícího historicky cenného šrotu, který měl v provoze problémy zrovnatak 😀

kix

čd nabízely 844 na Lbc-Lomnice a 814 na ŽB-Tanvald..za nižší cenu, ale je fakt že 844 na tom se spolehlivostí není nejlépe..

Jarda

Není pravda. ČD nabídly cenu vyšší, ale od začátku moderní nízkopodlažní jednotky (ponechme stranou, jestli by to splnily).

Tomáš Petrovický

A co by tam tak podle Vás nasadili? 😀

MartinS.

814 je moderní nízkopodlažní jednotka? Fakt si to myslíte? A ano, vím, že tam neměly jezdit podle ČD výhradně jen 814, ale měly tam jezdit.

Jarda

No. Na přilehlých lokálkách. Ale Arriva slíbila 845.

xyz

„Kdyz se Liberecky kraj rozhodoval na zaklade nejnizsi ceny, nesmi se pak divit, ze kvalita je mnohem nizsi nez treba u lety proverenych dopravcu, viz CD.“
Pokud by se mělo přistupovat k dopravcům dle „let pověření“, pak by nikdy nikde (ani na železnici, ani u autobusů) ke změně dopravců nemohlo dojít (vyjma míst, kde ten dosavadní dopravce zkrachoval či byl vyloženě špatný).

Dodám, že „léty prověřené“ ČD byly (nejen nyní, ale jinde i v minulosti) nahrazeny jinými dopravci i na dalších tratích dalšími společnostmi, kde takové problémy nejsou.

Šrot jako šrot

Aspoň je vidět, že jedna velice známá firma (soukromá), zvládla provoz celkem solidně, ačkoliv taky měla problémy. Takže není soukromník jako soukromník. Jo a taky vlastní vozidla z Německa – abych nezapomněl dodat.

Šrot jako šrot

Ale cosi budeme nalhávat, Arriva to opravdu podcenila a vzala si velmi velké sousto. Kdyby si vzala pouze rychlíky a soustředila se pouze na to, mohlo by to dopadnou mnohem lépe, než tohle fiasko… Nebo místo rychlíku si mohla vzít zakázku v Lb kraji či v Zln kraji, to už je fuk. Ale hamty, hamty…

Milan

Proč si všichni furt mysli že Arriva soukromnik?
ARRIVA je 100 procentně v majetku SRN.
ČÍLI německý státní podnik.

Šrot jako šrot

Máte pravdu, omlouvám se. Ale člověk to myslí tak, že to u nás není státní/národní podnik… Ale samozřejmě je to tak, jak píšete.

Tomáš Petrovický

Z pohledu České republiky jde o nestátní subjekt. Podnikatelské subjekty ve vlastnictví okolních státu jaksi nelze považovat za státní ve smyslu legislativy platné v České republice.

Petr

A z pohledu legislativy se v ČR nekrade , ale odklání či tuneluje. Říkej si co chceš , ale je jednoznačné že matka DB zde najala amatéry kvalit managememtu z nábřeží . Až zde bude Arriva vydělávat tak kde myslíš , že budou jezdit nové vlaky ? Ale pravda , třeba tu bude mladší schrott

Tomáš Petrovický

I to je trošku problém naší legislativy. Matka pouze drží kapitálový podíl, ale díky legislativním požadavkům na odbornou způsobilost to Němec řídit ani nemůže. Takže se nejde divit, že do Arrivy přecházejí ti neschopní z Nábřeží, kteří zákonem požadované kvalifikační předpoklady mají.

Jarda

Dokud bude v jakychkoliv vyberkach uprednostnovana hlavne cena, lepsi to nebude..jak se rika, zlata stredni cesta…

Tomáš Petrovický

A ono ČD zvádnou zajistit lepší kvalitu? S tím, s čím na Liberecku jezdili leda ve snu… 😀

Dushan

Všeobecné stížnosti a zásadní průšvihy započaly s nástupem ARRIVA vlaky s.r.o.

Tomáš Petrovický

Protože na bordel u Českých drah byli všichni za ty roky zvyklí a každý věděl, že stížnosti beztak budou ignorovány.

-TR-

Nejste náhodou troll placený Arrivou, že plodíte takové slátaniny?

Jackub

Co je na tom za slátaninu? Vždyť má pravdu! R21 a 22 byly věčně zpožděné, vozidla na nich v porovnání s Arrivou hlučná a míň pohodlná. O Regionovách se nemá ani smysl bavit. Tak v čem nemá Tomáš Petrovický pravdu?

To, že si lidi tolik nestěžovali, neznamená, že nebyli nespokojení. Stejně jako současné stížnosti neznamenají, že jsou všichni nespokojení. Ona to bude, jako už tradičně, menšina, zato hlasitá. A troufnu si tvrdit, že z velké části tvořená šotouši a zaměstnanci ČD…

Axel

Promiňte, ale tady je řeč o Arrivě. Arriva uzavřela dohodu, tak je normální vyžadovat ať Arrivu dohodu plní (velmi účinné jsou smluvní pokuty + případné náhrady škody, pokud cestující vymůžou po Libereckém kraji náhradu škody). Z hlediska odstoupení od smlouvy Libereckým krajem, tak to netuším, neboť to bylo nutné prostudovat detaily dohody. P.S. Nechápu proč se zdejší diskuze zvrhává do debaty „který dopravce dělá větší/častější chyby“?…. Nebylo by lepší diskutovat „který dopravce jezdí (skoro) ideálně“? P.P.S. Ano souhlasím, že naprostá většina diskutujících o železnici nejsou normální cestující. Proto jsem taky bral s velikou rezervou ty zdejší názory, že Arriva v… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Zapoměl jste poznamenat, že při stejně důsledném přístupu k Českým drahám… by už dávno spousta lidí od ČD byla bez práce 😀

Axel

Znovu zopakuji … je řeč o Arrivě. Proč do toho tahat ČD nebo jiné dopravce? Jestli Arriva má problémy, tak ať je odstraní a donucovací nástroj jsou smluvní pokuty a regres náhrady škody (pokud cestující vymůžou náhradu škody od Libereckého kraje). Jestli problémy Arrivy se ukážou jako chronické, tak nechť je diskuze který dopravce by byl místo Arrivy. Ještě ohledně odstoupení od smlouvy, tak já bych čekal, že u desetileté smlouvy, když Arriva jezdí, tak je nesmysl tvořit názor po dvou týdnech provozu. Já osobně bych s rozhodnutím počkat tak do dubna…. Nicméně jedna věc je jistá – že Arriva… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Protože naprosto stejné problémy byly i za ČD, jen se všichni s hlavou strčenou v písku tváří, že nikoliv.

Axel

Já se tedy vyhýbal regionálním vlaků ČD (na lince v mém regionu), jak jen to šlo. Takže o to víc jsem rád za změnu. Ale přeji si, aby Arriva byla trvalou změnou k lepšímu. Nic víc, nic míň. Vůbec nechápu proč pořád diskutujete o ČD v článku o Arrivě…. Pro mě a mé známé jsou regionální vlaky ČD (Bojkovice-Staré Město) vyřešená věc – radši autem/busem a pak přesednout na dálkový vlak ČD, který je vcelku OK. Nebo Leo, jenže ten bývá vesměs vyprodaný.

Jesenik

Vážený pane, mě nezajímá co bylo. Ale co je ten bordel.na kolečkách teď. Mělo se to oproti předchozímu stavu zlepšit. Jenže ono houbeles. O krajích nemluvě. Co by jste chtěl, aby tam jezdilo za vlaky? Nové Stadlery když vám zaplatí reginy? To by jste byl jako provozovatel padlej na hlavu.

Axel

Pro Jesenik(a): U nás (jih Zlínsého kraje) se hodně zlepšilo. Paradoxně slyším, od anonymních internetových diskutérů, že ta samá firma má problémy na jiných linkách. Vůbec jsem nepochopil,které linky jsou pohodě a na kterých linkách má Arriva problém a v čem ten problém konkrétně spočívá

Tomáš Petrovický

Nekoukal jste o Vánocích moc na pohádky? Vylepšení mávnutím proutku ze dne na den mohlo očekávat leda malé dítě 😀 Racionálně uvažující jedinci tušili, že přechod bez obtíží nebude. Už jen proto, že provozní zaměstnanci ČD a SŽDC jsou na soukromníky vysazení a nedají si ujít žádnou příležitost, kterak házet klacky pod nohy. Prostě neumí a nechtějí spolupracovat tak, aby výsledkem byl spokojený cestující.

-TR-

Děláte si legraci? Dnes nahradila Arriva ranní vlak z Uherského Hradiště do Bylnice autobusem, výsledné zpoždění bylo 80 minut. S tím jste spokojen? Já teda NE!

Jackub

Loni jsme jeli R21 na výlet do Harrachova. Jízdenku jsme si v Můj Vlak koupili za body, tedy celodenní Libereckou. V Ml. Boleslavi měl vlak poruchu a byl odřeknut, bez jakékoliv NAD. Následně nám po dotazu a žádosti o kompenzaci ČD odmítly jízdenku refundovat – ať už peněžně, nebo formou vrácení 150 bodů (které jsme dostali za 1.500 Kč, utracených za jízdenky ČD). Letos v červnu jsme jeli z Blanska do Prahy. Opět přes Můj Vlak jsme si koupili jízdenky a i místenky, které jsme si vybrali na plánku vozu. Místo Interpantera jela ale klasická souprava a naše místo neexistovalo.… Číst vice »

Tomáš Petrovický

Spousta vlaků ČD i dnes rovněž vykazovala zpoždění, často díky těsným oběhům přenášené na více vlaků. Ale s tím zjevně jste nadmíru spokojen 😀

Jan

Proc mate nutkavou potrebu vsechno srovnavat a otacet na tema CD?

Tomáš Petrovický

Protože situace za dob stoprocentní vlády ČD lepší nebyla. Byl to stejný marast. Jen se tak nerozmazával.

Axel

Pro pana TR…Bylo by možné být konkrétní, které vlaky na lince Bojkovice-Staré Město dneska Arriva nahradila autobusy (=jestli já náhodou při dnešní jízdě nejel ve vlaku, který podle Vás nevyjel)? Anebo jste pouze „kecal“? Já jsem cestující, a nemám možnost si to zjistit jinak, než na vlastní kůži. Vy možná máte přístup k lepším údajům (anebo jste na té lince jel s Arrivou v jiném čase než já). Pro ty koho zajímají fakta, tak ať se podívají na aktuální zpoždění Arrivy. https://provoz.szdc.cz/grappnv/

MajsterN

V GRAPPu tam NAD byla a desive zpozdeni taky. Porad se jim neco aspon 1x za den nepovede. Na FB to archivuje ne moc pozitivni stranka „arriva vraky …“.

Pocitam, ze nektere 628 budou poruchove a nemaj za to doted nahradu.Tim, ze CD maj obrovsky park vozidel se to pak neprojevuje tak jak tady, kde to musi nechat v provozu, dokud PARS neco nedoda, kdyz se jede na doraz.

Axel

Díky za konkrétnější info. Zkusím ten FB. A propo – konkrétně kterýže to vlak Arrivy dnes nejel z Uh. Hradiště (a místo něj byl autobus)?

MajsterN

4340

vubec
http://sledovani.55p.cz/arriva_832_2020/
http://sledovani.55p.cz/arriva_831_2020/
nevypada uplne stabilne. hazi tam s jednotkama kolem dokola… tanvald s brejlovcem a „obcas nejake to desiro odjinud“ vubec nekomentuju 🙂 u nas aspon neco jezdi tak, jak ma.

Tomáš Petrovický

Zato ČD se dnes dařilo na 100%. Ale jděte. Očekávám kýbl výmluv s procenty 😀

Palavan

No vidíte.A já jel v březnu vlakem z Moravského Písku do Hodonína.Vlak do M.P přijel,bohužel už neodjel a jelo se až dalším o hodinu pozděj.Takže stát se může každému dopravci.

Jarda

Kdo zminil ČD? Já ne, nevšiml jsem si..

Libor

Když kraj nezaplatí lepší kvalitu, proč by dopravce, ať už ČD nebo soukromník, řešil lepší kvalitu?

Tomáš Petrovický

Kraj platí dost. Jenže u ČD peníze mizí všude možně. Holt ono i režijky něco stojí.

Jarda

Co to povidate? Do drah pritece diky rezistum 100mega rocne..ten vlak by jel tak jako tak, at v nem rezista jede nebo ne

Tomáš Petrovický

Já vím, že se Vám to jeví jako velké peníze, ale v celkových 39 miliardách je 100 milionů jen statisticky nepostřehnutelným plivnutím do rybníka.

Jarda

Asi takto. Temer kazda firma ma nejake benefity pro zamestnance. Vezmu priklad z rodiny, sestrenice dela u telefoniho operatora (toho cerveneho). Za benefity leti 2x rocne k mori a 1x rocne nakoupi krabici metr na metr kosmetiky, drogerie, zdravotnich potreb atd.. proc se o tomto nepise? Stejne tak vsude mozne 13. a 14. platy? Skoda auto atd..a pripomenu ze za ty benefity si nemusi zaplatit. Takze od dneska prestanem platit pausaly protote jsme proste takovej zavistivej narod? Ne, diky

Tomáš Petrovický

A co jako? Pokuď se objednatel vlaku rozhodne, že zaměstnanecké výhody provozovatele uznávat nebude, tak Vám nezbývá než se s tím smířit. Pravidla určuje ten, kdo vlak objednává a platí – ne jeho provozovovatel.

Jarda

No to by me nenapadlo. Dik za objasneni 😀

MartinS.

Ty firmy, které uvádíte, ale platí benefity pro zaměstnance ze svých příjmů. Zjednodušeně řečeno, snižují si o benefity zisk. Když ČD (a vlastně i SŽDC) nakoupí u objednavatelů nějaké roční jízdenky pro každého zaměstnance, tak to také bude fungovat. Firma to zaplatí a rozdá zaměstnancům. Zatím to ale je tak, že zaměstnanec zaplatí něco firmě, ale objednavatel nedostane nic.

Petr

V jakých 39 miliardách? Vy o tom vážně víte prd že? Osobka má příjmy cca kolem 21-22 mld (teď lovím z hlavy-přesné číslo by se dalo najít) z toho je cca 14 mld. jako platba státu a krajů za objednanou službu a zbytek za jizdné. Ani s cargem to 39 mld zdaleka nedá….

Jarda

Ano a to se bavime o trzbach, zisk je uplne nekde jinde

Petr

Já se bojím, že on to pan Petrovický stejně nepochopí a nebo nechce…

Tomáš Petrovický

Další dojmolog, co si to ani nepřečetl 😀

Tomáš Petrovický

Zjevně jste příslušné dokumenty ani neotevřel. A to jsou volně k sehnání na internetu 😀

Tomáš Petrovický

Roční brat skupiny České dráhy je 39 miliard. Těch 100 milionů vyprodukují režijkáři v rámci celé skupiny. Čemu nerozumíte? 😀

Petr

Výroční zprávu jsem právě četl…Do osobky se počítá pouze číslo které jsem Vám napsal. Navíc těch 100 milionů je příjmem pouze osobky, takže těch cca 22mld platí. Cargo, telematika atd. s tím nemá co dělat.. Navíc v cargu nově příchozí ani nárok na režíjku nemají..

Petr

Navíc režíjka neznamená ztrátu z ní cca těch 21 tisíc..Spousta lidí to má tak, že za režíjku dá 1100 Kč, ale v reálu to ani neprojezdí.. Těch 100 milionů opravdu není plivnutí jak Vy uvádíte..

Tomáš Petrovický

To je ryze Vaše spekulace, kterou žádnými ověřitelnými čísly podložit nedokážete. Taková data totiž ČD ani nemají. A to, že ČD nemají relevantní ověřitelná data je důvodem, proč některé kraje odmítly dále hrát tuto nádražáckou hru s neověřitelnými čísly.

Petr

To nedokážu, stejně jako vy… Mohu čerpat pouze ze svého okolí. Mám kolem sebe cca dvacet lidí s rezijkou z toho deset to používá každý den na dojíždění do práce ve vzdálenosti cca 20 až 50 km. Dalších pět to má stejně jako já že jí využije max. do její ceny. Já např zaplatím za rezijku oněch 1100 a projezdim ročně cca 300 Kč(kvůli mé lenosti,abych pak nemusel ukazovat provozak při rg). Statistiky za celou ČD nemám, ale ono to bude podobné, že spousta lidí jí moc nepoužije.

Tomáš Petrovický

Aha, takže fundované závěry jen na základě obsahu vlastní sociální bubliny 😀

Miloš

Pane Petrovický,je to s vámi docela zábavné,ale mám strach, že to s vámi za chvilku švihne.

Modré zábradlí

„Spousta lidí to má tak, že za režíjku dá 1100 Kč, ale v reálu to ani neprojezdí..“
Když jsou blbí a neumí počítat, dobře jim tak.

Tomáš Petrovický

Chcete-li řešit výnosy čistě u osobky, tak je to pořád 22 miliard. I v nich je 100 milionů jen plivnutím do rybníka. Pokuď chtějí ČD i přes vyčíslenou ztrátu 230 milionů svým zaměstnancům postytovat nějaké benefity, nechť tak činí. Ale v případě objednávek JmK se musí ČD smířit s tím, že do kasičky JmK za své zaměstnance přispějí dle podmínek stanovených JmK.

Kajman

V tom případě si od teď přestávám kupovat jízdenky. Ten vlak přece stejně pojede, ať v něm budu sedět nabo ne.

Libor

Neplatí respektive nemá kvalitu nijak ošetřenu ve smlouvě. Kdyby kraj vypsal zadávací řízení, kde by požadoval nové moderní soupravy, tak by na vysoutěžených tratích cena byla vyšší.

JarynJarin

Tahat do tohodle režijky, to už chce medikaci.

Libor

Kraje většinou nic jiného nezajímá než nejnižší cena a to je z pohledu cestujícího hodně smutné 🙁
V novém ZZVZ 134/2016 Sb. se již sice nesmí soutěžit pouze na cenu, ale stejně to nikdo moc neřeší nebo u ceny dá váhu 90% a má vyřešeno…

HonzaX

Kraj (ské úředníky) zajímá především, kolik se oklikou vrátí na soukromé konto.

Tomáš Petrovický

Tak nám povězte, kudy ty peníze z Českých drah, který jako dopravce stále převládá na ta soukromá konta přitečou 😀

Filemon44

To byste nám měl říct,je vidět, že lecos vite

Tomáš Petrovický

Bohužel bordel ČD je neprostupnou džunglí, tam ty tunely půjde dohledat jen s velkými obtížemi 😀

Libor

To je obecný problém u většiny větších veřejných zakázek v Česku.

Hynek

Já se jen bavím, že všichni antiČD řeší režijky, ale že se ubjinyh dopravců jezdí „na ksicht“ nebo na tzv. blokačky, to už nikomu nevadí.

Hen ten oný

Jáj? Nejste jediný.