S tím pilotem je to docela přehnané. Letadlo se nedá jednoduše odstavit na krajnici při poruše. A před zastávkou není nutné žádat o povolení k zastavení… v angličtině.
To neřeš. Někteří by tuto práci pro absolventy ZŠ rádi povýšili na kosmický výzkum.
martin
2 let
sedm hmm. asi stojí balík, tak je man, made in germany?
a ten nový nátěr se mi taky nelíbí, že o tom nedali hlasovat
nevíte někdo kolik jako stáli peněz?
Prč zase oranžové panely? Proč tam nejsou mnohem lépe čitelné bílé, nebo aspoň zelené panely? Ty oranžové jsou zlo nečitelné a je mi líto vidět, že je pořád někdo kupuje. I když, mohlo to být i horší. Mohli tam dát červené panely, jako nedávno v Nitře. To je ještě horší, než ty oranžové. To možná funguje v metru, ale ne venku na denním světle. Proč se vlastně nad čitelností panelů při nákupu autobusů nikdo nezamýšlí?
U nás v JMK jsou prakticky výhradně zelené panely a s jejich čitelností jsem nikdy problém neměl, prakticky za žádných okolností, snad s výjimkou hustého sněžení, ale to je člověk rád, že mu autobus vůbec přijede LOL Oproti tomu, oranžové panely přečtu tak maximálně z půl metru a to se ještě musím hodně soustředit na to, co je tam napsané. A moc dobře vím, že v tom nejsem sám.
Na autobusech IDS JMK a vozidlech MHD Brno (vyjma občasné zápůjčky či testovací jízdy) jsou panely výhradně zelené a to i proto, že je požaduje Kordis, který jinou barvu doposud odmítal. Ano, na vlacích jsou panely oranžové, ale o těch tu teď řeč není. Stejně, jako není řeč o dálkových autobusech z jiných krajů, či dokonce států. A nebojte se, k oční lékařce chodím pravidelně a ano, můj zrak není dokonalý. Mám s ním potíže. A možná právě proto mám s oranžovými panely potíže. Ale jak píšu, nejsem v tom sám, kdo má potíže s oranžovými panely. A třeba v… Číst vice »
Jestlu nepřečetete panel kvůli jeho barvě na půl metru, jak sám uvádíte, tak problém se zrakem očividně máte. To, že neco tvrdíte vy sám, z toho nedělá fakt. Neznám nikoho, kdo by nepřečetl panel kvůli barvě nad půl metru a neměl pri tom nějakou oční vadu, např. barvoslepost.
To je jen přístup od bočního deklu, motor zezadu je přístupný normálně. Tady toho moc na běžnou údržbu nebo rychlou výměnu často měněných komponentů nevidím. A co tam je, je hned vpředu.
Dik za vysvetleni, v rychlosti jsem si ani nevsim 🤷 moje chyba
pedro74
2 let
Jako je to jejich věc, ale zná někdo rozumný důvod pořizování vozidel od všech možných výrobců pro společnost Arriva? Spíš bych za ty ceny na km očekával unifikaci vozového parku.
Možná v Praze. Ale na menších městech to problém je. A ano, jsem si vědom, že tady konkrétně mluvíme o autobusech, které budou jezdit v Praze. Ale Arriva nepodniká jenom v Praze a posílat autobus sto i více kilometrů do autorizovaného servisu, kvůli nějaké prkotině, kterou by schopní mechanici na garážích dokázali opravit během jednoho dne, možná i rychleji, se přece nemůže vyplatit.
Však to píšu. Ale operační prostor Arrivy je mnohem větší, než jen Praha a nejbližší okolí. Jenom takový Kolín je od Prahy vzdálený skoro 80 km (po silnici, po kolejích je to o dost míň). A to jme pořád ještě ve Středočeském kraji a v rámci PID.
Podstatné jr složení vozového parku na jednotlivých střediscích a ne co je v Kolíně či Ostravě. A to složení vychází mimojiné z požadavků objednavatelů na vozy na jednotlivých linkách.
Kolik by podle Vás byly roční náklady na opravárenskou dílnu v Kolíně (předpokládám, že ji tam Ariva nemá)? Včetně zaměstnanců a všeho ostatního.
Kolik taková jedna cesta do servisu stojí? Kolik takových cest bude ročně potřeba podniknout? Pokud si to vynásobíte, pochybuji, že to bude vyšší číslo, než v předchozím odstavci.
Zas tak jednoduché to není, protože svou roli hraje i to, jestli vám nový autobus stojí jeden den ve vaší vlastní garáži, nebo jeden měsíc u externí firmy a během celého toho měsíce budete muset provozovat záložní, většinou mnohem starší, autobus, jehož provoz může být nákladnější a ještě za něj, za určitých podmínek, můžete platit i pokutu objednateli. To také hraje svou roli, jestli se alespoň malé opravárenské zázemí vyplatí nebo ne.
No tak ono zaměstnávat ty schopné mechaniky taky něco stojí. Vybavení pro ně určitě není zadarmo. Snadno může být levnější jet 100 i více km do autorizovaného servisu. Obzvlášť pokud ten servis soutěžíte spolu s nákupem těch autobusů.
Ale vždyť je to jednoduché – ty MANy jsou líznuté a podmínku je servis v autorizáku v Čestlicích. Arriva ty autobusy vůbec neservisuje, takže nepotřebuje dílny ani techniky….
Tady tomu všichni rozumí jak Hurvínek válce… Arriva jako holding má vlastní mechaniky, ve Středočeském kraji jsou třeba v Sedlčanech nebo Kosmonosích. Dceřiná ČSAD Kladno také provozuje servis.
Proč to má některá sedadla modrá a jiná červená? Ono se chystá zavedení 1. třídy v příměstských busech?
Zvýraznění sedaček pro hendikepovane
Hlavně, aby je měl kdo řídit. Zodpovědnost pilota a plat uklízečky.
S tím pilotem je to docela přehnané. Letadlo se nedá jednoduše odstavit na krajnici při poruše. A před zastávkou není nutné žádat o povolení k zastavení… v angličtině.
To neřeš. Někteří by tuto práci pro absolventy ZŠ rádi povýšili na kosmický výzkum.
sedm hmm. asi stojí balík, tak je man, made in germany?
a ten nový nátěr se mi taky nelíbí, že o tom nedali hlasovat
nevíte někdo kolik jako stáli peněz?
Proboha, co je tohle zase za komentář?!
Made in Poland
Krásné busy i náter. Škoda že je nekupuje i DPP.
Prč zase oranžové panely? Proč tam nejsou mnohem lépe čitelné bílé, nebo aspoň zelené panely? Ty oranžové jsou zlo nečitelné a je mi líto vidět, že je pořád někdo kupuje. I když, mohlo to být i horší. Mohli tam dát červené panely, jako nedávno v Nitře. To je ještě horší, než ty oranžové. To možná funguje v metru, ale ne venku na denním světle. Proč se vlastně nad čitelností panelů při nákupu autobusů nikdo nezamýšlí?
Zelená už je dávno přežitá, protože je špatně vidět za jakýhokoliv počasí a na dálku už vůbec není čitelná.
U nás v JMK jsou prakticky výhradně zelené panely a s jejich čitelností jsem nikdy problém neměl, prakticky za žádných okolností, snad s výjimkou hustého sněžení, ale to je člověk rád, že mu autobus vůbec přijede LOL Oproti tomu, oranžové panely přečtu tak maximálně z půl metru a to se ještě musím hodně soustředit na to, co je tam napsané. A moc dobře vím, že v tom nejsem sám.
Opravdu nejsou výhradně zelené panely v JMK. Tk vypadá, že máte problémy se zrakem, zvažte návštěvu očního lékaře.
Na autobusech IDS JMK a vozidlech MHD Brno (vyjma občasné zápůjčky či testovací jízdy) jsou panely výhradně zelené a to i proto, že je požaduje Kordis, který jinou barvu doposud odmítal. Ano, na vlacích jsou panely oranžové, ale o těch tu teď řeč není. Stejně, jako není řeč o dálkových autobusech z jiných krajů, či dokonce států. A nebojte se, k oční lékařce chodím pravidelně a ano, můj zrak není dokonalý. Mám s ním potíže. A možná právě proto mám s oranžovými panely potíže. Ale jak píšu, nejsem v tom sám, kdo má potíže s oranžovými panely. A třeba v… Číst vice »
Stejně tak na bílé panely přešel DÚK.. viz Scanie DSÚK a Setry ČSAD Slaný
Jestlu nepřečetete panel kvůli jeho barvě na půl metru, jak sám uvádíte, tak problém se zrakem očividně máte. To, že neco tvrdíte vy sám, z toho nedělá fakt. Neznám nikoho, kdo by nepřečetl panel kvůli barvě nad půl metru a neměl pri tom nějakou oční vadu, např. barvoslepost.
Ten nátěr pid je fakt paskvil
Mě se nakonec na těch autobusech a tramvajích i líbí. Ale například na ešusu je to naopak fakt ošklivý
Protože to, co předvedli na ešusu, je zcela mimo původní návrh.
Man to s tím mild hybridem docela vyhrál, zdá se…
Tomu se říká reklama na MHD 👍
U toho motoru za ocelovyma hradbama se bude nadavat na tri smeny 😆 uz vidim jak se tam akrobati sackujou menit remeny 🙂
To je jen přístup od bočního deklu, motor zezadu je přístupný normálně. Tady toho moc na běžnou údržbu nebo rychlou výměnu často měněných komponentů nevidím. A co tam je, je hned vpředu.
Dik za vysvetleni, v rychlosti jsem si ani nevsim 🤷 moje chyba
Jako je to jejich věc, ale zná někdo rozumný důvod pořizování vozidel od všech možných výrobců pro společnost Arriva? Spíš bych za ty ceny na km očekával unifikaci vozového parku.
Předpokládám, že nemají jedno servisní zázemí pro celou ČR.
U malého dopravce bych čekal údržbu zajišťovaniu značkovým servisem a pak je celkem jedno kolik výrobců má.
Arriva City je malý dopravce?
Pořád je to dopravce, nikoliv autorizovaný servis. Autorizovaný servis dneska v ČR není problém.
Možná v Praze. Ale na menších městech to problém je. A ano, jsem si vědom, že tady konkrétně mluvíme o autobusech, které budou jezdit v Praze. Ale Arriva nepodniká jenom v Praze a posílat autobus sto i více kilometrů do autorizovaného servisu, kvůli nějaké prkotině, kterou by schopní mechanici na garážích dokázali opravit během jednoho dne, možná i rychleji, se přece nemůže vyplatit.
Tak zrovna kolem Prahy asi zastoupení žádné značky, kterou Arriva provozuje, problém nebude.
Však to píšu. Ale operační prostor Arrivy je mnohem větší, než jen Praha a nejbližší okolí. Jenom takový Kolín je od Prahy vzdálený skoro 80 km (po silnici, po kolejích je to o dost míň). A to jme pořád ještě ve Středočeském kraji a v rámci PID.
Podstatné jr složení vozového parku na jednotlivých střediscích a ne co je v Kolíně či Ostravě. A to složení vychází mimojiné z požadavků objednavatelů na vozy na jednotlivých linkách.
Kolik by podle Vás byly roční náklady na opravárenskou dílnu v Kolíně (předpokládám, že ji tam Ariva nemá)? Včetně zaměstnanců a všeho ostatního.
Kolik taková jedna cesta do servisu stojí? Kolik takových cest bude ročně potřeba podniknout? Pokud si to vynásobíte, pochybuji, že to bude vyšší číslo, než v předchozím odstavci.
Takhle jednoduché to je…
Zas tak jednoduché to není, protože svou roli hraje i to, jestli vám nový autobus stojí jeden den ve vaší vlastní garáži, nebo jeden měsíc u externí firmy a během celého toho měsíce budete muset provozovat záložní, většinou mnohem starší, autobus, jehož provoz může být nákladnější a ještě za něj, za určitých podmínek, můžete platit i pokutu objednateli. To také hraje svou roli, jestli se alespoň malé opravárenské zázemí vyplatí nebo ne.
No tak ono zaměstnávat ty schopné mechaniky taky něco stojí. Vybavení pro ně určitě není zadarmo. Snadno může být levnější jet 100 i více km do autorizovaného servisu. Obzvlášť pokud ten servis soutěžíte spolu s nákupem těch autobusů.
Ale vždyť je to jednoduché – ty MANy jsou líznuté a podmínku je servis v autorizáku v Čestlicích. Arriva ty autobusy vůbec neservisuje, takže nepotřebuje dílny ani techniky….
Tady tomu všichni rozumí jak Hurvínek válce… Arriva jako holding má vlastní mechaniky, ve Středočeském kraji jsou třeba v Sedlčanech nebo Kosmonosích. Dceřiná ČSAD Kladno také provozuje servis.