Arriva City převzala nové autobusy MAN pro provoz na východě Prahy

Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID

Část autobusů je hybridních, dobíjí se při brzdění.

Zpět na článek
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Proč to má některá sedadla modrá a jiná červená? Ono se chystá zavedení 1. třídy v příměstských busech?

Cestující

Zvýraznění sedaček pro hendikepovane

Jiří

Hlavně, aby je měl kdo řídit. Zodpovědnost pilota a plat uklízečky.

Jiří Kocurek

S tím pilotem je to docela přehnané. Letadlo se nedá jednoduše odstavit na krajnici při poruše. A před zastávkou není nutné žádat o povolení k zastavení… v angličtině.

Kernteriér

To neřeš. Někteří by tuto práci pro absolventy ZŠ rádi povýšili na kosmický výzkum.

martin

sedm hmm. asi stojí balík, tak je man, made in germany?
a ten nový nátěr se mi taky nelíbí, že o tom nedali hlasovat
nevíte někdo kolik jako stáli peněz?

Big Fat Fabulous Woman

Proboha, co je tohle zase za komentář?!

Mifuklo

Made in Poland

michal82

Krásné busy i náter. Škoda že je nekupuje i DPP.

Petr Novák

Prč zase oranžové panely? Proč tam nejsou mnohem lépe čitelné bílé, nebo aspoň zelené panely? Ty oranžové jsou zlo nečitelné a je mi líto vidět, že je pořád někdo kupuje. I když, mohlo to být i horší. Mohli tam dát červené panely, jako nedávno v Nitře. To je ještě horší, než ty oranžové. To možná funguje v metru, ale ne venku na denním světle. Proč se vlastně nad čitelností panelů při nákupu autobusů nikdo nezamýšlí?

Josef22

Zelená už je dávno přežitá, protože je špatně vidět za jakýhokoliv počasí a na dálku už vůbec není čitelná.

Petr Novák

U nás v JMK jsou prakticky výhradně zelené panely a s jejich čitelností jsem nikdy problém neměl, prakticky za žádných okolností, snad s výjimkou hustého sněžení, ale to je člověk rád, že mu autobus vůbec přijede LOL Oproti tomu, oranžové panely přečtu tak maximálně z půl metru a to se ještě musím hodně soustředit na to, co je tam napsané. A moc dobře vím, že v tom nejsem sám.

M19

Opravdu nejsou výhradně zelené panely v JMK. Tk vypadá, že máte problémy se zrakem, zvažte návštěvu očního lékaře.

Petr Novák

Na autobusech IDS JMK a vozidlech MHD Brno (vyjma občasné zápůjčky či testovací jízdy) jsou panely výhradně zelené a to i proto, že je požaduje Kordis, který jinou barvu doposud odmítal. Ano, na vlacích jsou panely oranžové, ale o těch tu teď řeč není. Stejně, jako není řeč o dálkových autobusech z jiných krajů, či dokonce států. A nebojte se, k oční lékařce chodím pravidelně a ano, můj zrak není dokonalý. Mám s ním potíže. A možná právě proto mám s oranžovými panely potíže. Ale jak píšu, nejsem v tom sám, kdo má potíže s oranžovými panely. A třeba v… Číst vice »

Mifuklo

Stejně tak na bílé panely přešel DÚK.. viz Scanie DSÚK a Setry ČSAD Slaný

M19

Jestlu nepřečetete panel kvůli jeho barvě na půl metru, jak sám uvádíte, tak problém se zrakem očividně máte. To, že neco tvrdíte vy sám, z toho nedělá fakt. Neznám nikoho, kdo by nepřečetl panel kvůli barvě nad půl metru a neměl pri tom nějakou oční vadu, např. barvoslepost.

Krondráf

Ten nátěr pid je fakt paskvil

Azkaban

Mě se nakonec na těch autobusech a tramvajích i líbí. Ale například na ešusu je to naopak fakt ošklivý

Daniel Jablonecký

Protože to, co předvedli na ešusu, je zcela mimo původní návrh.

Radek

Man to s tím mild hybridem docela vyhrál, zdá se…

Ondros

Tomu se říká reklama na MHD 👍

Pavel

U toho motoru za ocelovyma hradbama se bude nadavat na tri smeny 😆 uz vidim jak se tam akrobati sackujou menit remeny 🙂

Kernteriér

To je jen přístup od bočního deklu, motor zezadu je přístupný normálně. Tady toho moc na běžnou údržbu nebo rychlou výměnu často měněných komponentů nevidím. A co tam je, je hned vpředu.

Pavel

Dik za vysvetleni, v rychlosti jsem si ani nevsim 🤷 moje chyba

pedro74

Jako je to jejich věc, ale zná někdo rozumný důvod pořizování vozidel od všech možných výrobců pro společnost Arriva? Spíš bych za ty ceny na km očekával unifikaci vozového parku.

Pavel Čech

Předpokládám, že nemají jedno servisní zázemí pro celou ČR.

Sch

U malého dopravce bych čekal údržbu zajišťovaniu značkovým servisem a pak je celkem jedno kolik výrobců má.

Kernteriér

Arriva City je malý dopravce?

Jiří Kocurek

Pořád je to dopravce, nikoliv autorizovaný servis. Autorizovaný servis dneska v ČR není problém.

Petr Novák

Možná v Praze. Ale na menších městech to problém je. A ano, jsem si vědom, že tady konkrétně mluvíme o autobusech, které budou jezdit v Praze. Ale Arriva nepodniká jenom v Praze a posílat autobus sto i více kilometrů do autorizovaného servisu, kvůli nějaké prkotině, kterou by schopní mechanici na garážích dokázali opravit během jednoho dne, možná i rychleji, se přece nemůže vyplatit.

Kernteriér

Tak zrovna kolem Prahy asi zastoupení žádné značky, kterou Arriva provozuje, problém nebude.

Petr Novák

Však to píšu. Ale operační prostor Arrivy je mnohem větší, než jen Praha a nejbližší okolí. Jenom takový Kolín je od Prahy vzdálený skoro 80 km (po silnici, po kolejích je to o dost míň). A to jme pořád ještě ve Středočeském kraji a v rámci PID.

M19

Podstatné jr složení vozového parku na jednotlivých střediscích a ne co je v Kolíně či Ostravě. A to složení vychází mimojiné z požadavků objednavatelů na vozy na jednotlivých linkách.

ZdendaP

Kolik by podle Vás byly roční náklady na opravárenskou dílnu v Kolíně (předpokládám, že ji tam Ariva nemá)? Včetně zaměstnanců a všeho ostatního.

Kolik taková jedna cesta do servisu stojí? Kolik takových cest bude ročně potřeba podniknout? Pokud si to vynásobíte, pochybuji, že to bude vyšší číslo, než v předchozím odstavci.

Takhle jednoduché to je…

Petr Novák

Zas tak jednoduché to není, protože svou roli hraje i to, jestli vám nový autobus stojí jeden den ve vaší vlastní garáži, nebo jeden měsíc u externí firmy a během celého toho měsíce budete muset provozovat záložní, většinou mnohem starší, autobus, jehož provoz může být nákladnější a ještě za něj, za určitých podmínek, můžete platit i pokutu objednateli. To také hraje svou roli, jestli se alespoň malé opravárenské zázemí vyplatí nebo ne.

ZdendaP

No tak ono zaměstnávat ty schopné mechaniky taky něco stojí. Vybavení pro ně určitě není zadarmo. Snadno může být levnější jet 100 i více km do autorizovaného servisu. Obzvlášť pokud ten servis soutěžíte spolu s nákupem těch autobusů.

Jouda

Ale vždyť je to jednoduché – ty MANy jsou líznuté a podmínku je servis v autorizáku v Čestlicích. Arriva ty autobusy vůbec neservisuje, takže nepotřebuje dílny ani techniky….

Marek Kubík

Tady tomu všichni rozumí jak Hurvínek válce… Arriva jako holding má vlastní mechaniky, ve Středočeském kraji jsou třeba v Sedlčanech nebo Kosmonosích. Dceřiná ČSAD Kladno také provozuje servis.