Antimonopolní úřad se omluvil na svých stránkách RegioJetu za své výroky
Flixbus versus Regiojet. Kdo nakonec bude ten vzadu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jde o další pozůstatek z dob, kdy antimonopolní úřad vedl Petr Rafaj.
Chtěl bych se upřímně dotázat autora, čím si podnikání pana Jančury získalo ve vašich očích přízeň?
V očích platícího (nerežijkového) jen sliboval nereálno a pak jej samozřejmě nenaplnil – sliboval převzetí rychlikove dopravy bez dotaci (ze je dokáže jezdit jen na komerční riziko), nové vlaky a vozy (má 20 aster co vím), a další kupu věcí.
Při příchodu konkurence Flixbus byla spousta vašich článku ve prospěch RJ ve smyslu ze flixbus jezdí za nereálné ceny aby odrovnal konkurenci, a když někdo řekl ze tak začínal i on, tak bylo ticho po pěšině.
Kvalitou služeb. Začal jsem s ním jezdit v době, kdy vstoupil na Liberec – Praha a po ČSAD Liberec to byl přílet mimozemšťanů. Vším.
Flixbus jezdil za naprosto nereálné ceny, s balíkem miliard od fondů v zádech. O Jančurově nezákonném postupu vůči konkurenci (Asiana) jsme zde napsali dost textů.
Pane Sůro, a když nastoupil RGJ (Tehdy S.A.) na Liberec, pamatujete za jaké ceny jezdil? Taky budete obhajovat že to bylo čisté? Chápu, že to byl obrovský rozdíl v komfortu cestování. Ale bylo evidentní, že to za tehdejší jízdné na té lince nemohlo vycházet a že ji dotoval z jiného….Nebo nám budete pořád tvrdit jak to bylo v pořádku? Víte, vaše příspěvky jsou opravdu proradimovske. Ač se děje kolem něj cokoli.
Ano, pamatuji velmi dobře. A také si moc dobře pamatuji, s jakým výsledkem dopadlo zkoumání u ÚOHS a kdo dostal pokutu za porušení hospodářské soutěže. A bylo čisté, že krajský úřad v Liberci dělal vše proto, aby jezdit nemohl a nechal monopol ČSAD, které bránilo vjezdu? Mimochodem, i 15 let po vstupu je cena jízdenky na této trase prakticky na ceně tehdejšího ČSAD Liberec s místenkou a zavazadlem 78+10+10 Kč.
Hmmm, tak už se nedivím vašemu zanícení ve věcech SA (teď RGJ) . Počítejte se mnou. 78 Kč x 61 cestujících = 4758,- Kč. Víme oba, že např.ranní spoj jede plný do Prahy, ale zpátky ani ne 50% cestujících. Tedy dejme tomu hypoteticky že to tak je. Tzn.91 jízdenek za 78,- Kč = 7098 Kč. Celková obslužná vzdálenost je 98 km x 2 + 20km přistavení z parkoviště v Liberci a obrat na Čerňáku. Celkem 216km. Tzn.32,8 Kč/km. A teď pointa. Tohle jde zvládnout s busem v hodnotě cca 250tis €, ale 305tis € (minimální cena Irizaru SA) to hospodářsky… Číst vice »
78 Kč to stálo s ČSAD Liberec. Nyní 99 Kč (kreditová jízdenka), 109 Kč ostatní. Tak jste si započítal a zapadlo vám to krásně do vzorce, že jsem zanícený ve věcech RGJ:-)Miluji tyhle trotly, co si neumí zjistit ani základní fakta. (Mimochodem, FlixBus to nyní jezdí za 89 Kč).
Chyba bude v tom, že počítáte po 5 letech nulovou zůstatkovou cenu autobusu a jeho vyřazení.
Tak to jestli jste jezdil okolo roku 2004 Liberec, tak si pamatujete dopravce HOTLINER. Ten přišel s teplým kávovým roztokem ještě před SA. Zas takový šok to nebyl, místenku na pondělí sedmou ráno jste si stejně musel koupit týden předem a novinky se SA představovaly hlavně pořád dokola obehrávané CD Best of Enya a hašteření o vjezd na stanoviště.
Omlouvám se, ale počtem spojů nebyl Hotliner konkurencí ani pro ČSAD.
Před jeho nástupem jsem jezdil do Ostravy z Prahy ve zkur**něm becku bez jakékoli služby za 650 Kč.. Co tam máte dal!?
Dotaz na redakci: dotázali jste se pana Mlsny, jako nástupce pana Rafaje od prosince 2020, proč ÚOHS pokračoval ve sporu od listopadu 2020, kdy rozhodnul Krajský soud?
Proč od 11/2020 do 01/2022, tj. víc než rok, pokračoval spor a to projednáváním u odvolacího soudu v Olomouci ?
https://zdopravy.cz/uohs-se-musi-omluvit-regiojet-za-vyroky-o-jeho-jednani-s-flixbusem-66053/
ÚHOS je nepochybně nezbytný, ale mnohá jeho rozhodnutí jsou poněkud v rozporu s přirozeným rozumem …
Já o jeho nezbytnosti silně pochybuju, nemá nic společného s tržním hospodářstvím. Jen další ingerence státu do svobodné podnikatelské soutěže.
P.S. Je to ÚOHS a ne ÚHOS
A článek o tom, jak v ÚK odříká RJ vlaky tu samozřejmě nebude…
Nebude, stejně jako o odřeknutých vlacích ČD tento týden. Pokud máte pocit, že čtenáře zajímá každý odřeknutý vlak na české síti, zkuste si na to založit vlastní stránky. Nebo není zajištěna NAD?
Na papíře je. To je tak asi všechno. Ale chápu, při škemrání o křišťálovou lupu není čas na jiné věci. Za Ban předem děkuji, na víc se nezmůžete. 🙂
A v reálu není?
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4400240
něco z kraje, taky se o tom nepsalo a jiné možnosti vhd moc nebyly.
Hlavně bacha na žlučníček
Článek o tom jak dopravce ČD odřekl dnes ráno Os 5754 a 5755 pro poruchu svého šrotu chcete samozřejmě také.
A o čem by ten článek měl být ?
Pokud se někdo rozčiluje, že RJ odřekl spoje kvůli souběhu oprav a není o tom text, tak by pochopitelně měl být text o odřeknutých spojích dalších dopravců.
Akorát ČD stále plní procenta plnění smluv na rozdíl od RJ. 😉
Zdroj?
Podle údajů ve výročkách ňejelo (kvůli problému dopravce) zhruba stejný % počet vláčků v ČD i v RGJ.
Mluvím o situaci kdy nejel vůbec ani původní vláček, ani náhradní vláček a ani náhradní autobusek = cestující nedojeli do cíle
ČD bylo o něco lepší než RGJ, ale ten rozdíl nebyl významný. Nota bene, když nahradit autobuskem je snazší pokažený vláček s pár desítkami pasažérů než kolik náhradních autobusků je potřeba pro vláček se stovkami pasažérů
Ještě upřesním: firmou RGJ nemyslím dieslvagonky 628 v Ústeckém kraji, neboť to je formálně jiná firma
CD odrikat mohou, to je ten správný dopravce, protože tam platí rezijka :-)…
Chápu vaše naštvání, já před pár dny dorazil na nádraží v Ostravě a vlak ČD zrušen bez náhrady. Také o tom nepsali….
Jak to souvisí s ÚHOS? Nejste poněkud hypersenzitivní ve vztahu k jednomu dopravci?
To bude asi tím, že tady jste na zpravodajském serveru a ne v tlachací diskuzi o sledování provozu na diskuzním fóru o dopravě.
Kolikrát jsem tady četl od chytráků, jak minulý režim panu Jančurovi nadstandardně přál. Až tak, že soud teď nařídí omluvu ústřednímu státnímu úřadu.
Minulý režim skončil před 33 lety, to pan Jančura ještě ani nebyl plnoletý. Mimochodem dneska má narozeniny.
Pravděpodobnš je myšlen „kamarádšoft“ Jančury a Babiše.
Podnákladově přece může jezdit jenom Radim….
Taky nevím proč se jim nelíbí, když Flixbus jen používal jejich dřívější praktiky https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/pokuta-za-levne-jizdenky-plati-ustavni-soud-se-student-agency-nezastal.A160811_105248_eko-doprava_pas
Pořád ta samá písnička dokola? To jakože když člověk jednou něco poruší, tak mu to ostatní můžou vracet až do smrti?
Touhle logikou – kdybyste vlastní vinou způsobil autonehodu a byl za ni řádně potrestán, mohli by do vás ostatní beztrestně bourat, protože vy jste taky kdysi boural? Asi ne…
To ne, ale Radim by měl vystoupit a veřejné říct „sorry, kdysi jsme to taky dělali, zneužil jsme to, zničili jsme konkurenci a díky tomu jsme si udělali jméno“.. Aby bylo jasno, RJ fandím a přeji úspěch, už jen za to, že donutili CD jezdit mezi Prahou a Ostravou důstojne a ne v becku za 650 nebo v zlodejskym předraženém „super city pendolino“, ale je třeba měřit objektivně.
Jak to souvisí s obsahem omluvy?
Vy chcete omluvu, ale co když není za co se omlouvat? RJ a FL dělali to samé, oba to považovali za správné. Jenže rozdíl je v tom, že RJ za to byl souzen a soud prohrál. Jinými slovy – já to dělat nesmím a platím za to pokuty, tak ty se musíš řídit stejnými pravidly jako já. Jančura není zákonodárce ani soudce a tu hranici legality si sám neurčil.
Někdo jednal dle soudu protizákonně a dostal za to pokutu. To někoho opravňuje dělat totéž? A pokutovaný nesmí říkat nic o tom, že za to on sám pokutu dostal, nedělejte to?
ČD taky mohly jezdit Praha – Brno za 35 Kč v době, kdy se SA a Asiana přetahovaly o cestující za 50Kč.