ANO vyslalo hlídat liberecký dopravní podnik zastupitele, kterého město dříve vyzvalo k rezignaci
Autobus DPMLJ v Bedřichově. Foto: Liberecký kraj
Do struktur DPMLJ se vrací člověk s přátelskou vazbou na Jiřího Vařila a účastník zájezdů za fotbalem za cizí peníze.
Je asi jedno z jaké je politik strany, protože k resortům nepřistují jako k něčemu co je třeba vylepšit a zefektivnit, ale jako k ovečce kterou je potřeba pořádně ostříhat a vytěžit co nejvíce vlny….bohužel pro sebe a doprava je atraktivní ovečka která má té „vlny“ skutečně hodně
„Znám vlivnější lidi, než byl Pelta.“
Tak tím to opravdu vylepšil. Ale jako jo, možná při tom chvástání nekecá.
Kdo jej *jemnovitě* do DPMLJ zvolil? Kteří zastupitelé? Nebo to hlasování nebylo veřejné?
Zastupitelstvo města Liberec v souladu se zákonem o obcích delegovalo usnesením č. 313/2022 (přítomni 36, pro 34, proti 0, zdrželo se 0, nehlasovalo 2) na svém 9. řádném zasedání 15. 12. 2022 na valnou hromadu DPMLJ primátora města a uložilo mu hlasovat pro předem navržené kandidáty do dozorčí rady DPMLJ.
„Hezká“ shoda. Přemýšlím a tipuji, kdo byli ti tři nepřítomní a ti další dva co nehlasovali..
Po komunálních volbách se vítězné strany domluví na povolební koalici. V rámci povolebních jednání si koaliční strany rozporcují městské firmy a odladí si své lidi v představenstvech/dozorčích radách… jejich volba už je v podstatě formální záležitostí. Pokud v dozorčích radách sedí politici, je to zcela v pořádku (pokud je dozorčí rada máločlenná) …. pokud se s komunálními volbami mění i kompletní osazenstvo vedení městských firem, je to špatné…. ale děje se to dost často…
Ano, v minulém volebním období neměl náměstek Židek jako řadový radní vymezenou agendu, ale hodně o dopravu stál, tak se stal předsedou dozorčí rady DPMLJ a zároveň předsedou výboru pro územní plánování a dopravu. Nyní jako náměstek už ve výboru není, ale zastupitel Šrajer jako místopředseda ano, tak získal židli místopředsedy i v DPMLJ, kde byl do té doby řadovým členem. Dozorčí rada se poměrově moc nemění, spíš postupně nabobtnává a přizpůsobila se volebnímu výsledku, objevil se tam náměstek za Piráty, zastupitel za SPD, že SPD sedí i v zastupitelstvu i ve výborech, to je zkrátka realitou a je to… Číst vice »
To , že někdo za SPD sedí v nějaké dozorčí radě nepovažuji za nic špatného… komunální úroveň je jiná úroveň než celostátní a pozice v rámci DPMLJ nemá se světonázorem SPD nic společného. Jinak kdysi jsem chodil do sauny v Babylonu a chodíval tam i pan Šolc… tehdy aktivista, který ještě neměl s politikou nic společného a šel dosti odvážně po kauzách tehdejších politiků. Dělal na mne dojem odvážného rváče.
Jestli něco charakterizuje politickou činnost Jiřího Šolce, tak je to obrovská touha obléct primátorský řetěz. Jak u SLK klesal na kandidátní listině, protože Půta dokázal naverbovat schopnější osobnosti než jeho, klesala i jeho loajalita vůči klubu (nakonec kandidoval za kdekoho). Měl své kontakty v ANO, a když dospěl k názoru, že ANO může vyhrát volby, ale kandidáta na primátora nemá, tak překousl svůj odpor k Babišovi a nechal se z kandidátky Starostů vykopnout. Pro staré struktury na magistrátu je Šolc přijatelným, nešlape pracovníkům po krku a Korytářův plán pro rok 2011 udělat velké personální čistky zhatil tím, že ho tehdy… Číst vice »
Souhlas. U Šolce je to o přebujelém egu. Politický turista, kterýmu jde jen o to mít funkci a tou se prsit.
Je mnohem jednodušší po někom jít, než něco dělat a vytvářet sám…
https://podklady.liberec.cz/?controller=open&action=zm&treepath=2022
& c ontentpath=2022%2F2022-12-15+ZM+9%2FDle+bod%C5%AF
Každopádně Šrajer tam vrátil dávno před volbami. https://web.archive.org/web/20210418225034/https://www.dpmlj.cz/dpmlj/o-spolecnosti/organizacni-struktura
Jen na chvíli, viz obchodní rejstřík: Den vzniku členství: 21. prosince 2018
Den zániku členství: 1. července 2019
A pak čtu znovu od 13. 1. 2021. https://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoba/1926398/ https://bit.ly/3REu2Zx
jj, díky za upozornění, to mě minulo. ale jen jako člen
Stačí už jenom první odstavec, aby si člověk udělal představu, že se jedná pouze o trafiky „vhodným“ lidem z těch správných politických stran. Mít dvanáctičlennou dozorčí radu na hlídání dopravního podniku ve stotisícovém městě, to už chce pořádnou dávku drzosti. Čistě technicky by to v pohodě zvládly ohlídat 3 osoby. Jenže to by se ke korýtkům a penězovodům z veřejných rozpočtů nedostal dostatečný počet politiků, že? Nechutné, tyto systémy. 🙁
Jablonec je lepší. Ten má akciovou společnost Jablonecká dopravní s JEDNÍM zaměstnancem, které si dělá ředitele společnosti. A aby vše dobře fungovalo, tak ho řídí několikačlenné představenstvo, kdy nad nimi bdí dozorčí rada. Jó takhle se hospodaří s veřejnými prostředky :)… ale oni to určitě dělají zdarma, z lásky k městu 🙂
Bohužel, podobně to funguje takřka všude…
Sůro, ty seš fakt duševní mrzák ! Většina lidí si už tady všimla, že kopeš jen do ANO ! Viděl jsem tvůj ksicht v TV a už tam ani nelez ty nezávislý „dopravní experte“ . Ale i na tebe dojde. Na každou svini se vaří voda !
honzablb@seznam.cz
95.82.134.118
Děkuji za hodnotný názor. Zastav se, ale hlavně se neopař.
Ten email je celkem všeříkající 😀
Koukám, že za duševního mrzáka je tu evidentně někdo jiný, ze? 🤔
Šrajer se zabýval hlavně nákladní železniční dopravou – která mmch šla na Liberecku pod jeho vedením spíše do háje – ale teď je odborníkem přes osobní městskou dopravu. Proč mi to jen potvrzuje celý marast okolo hnutí Ano?
Šrajer byl provozák, nikoliv obchodník… a ona ta nákladní železniční doprava šla do háje takřka všude….kde nejsou obrovské fabriky či kontejnerová překladiště…. mezi železniční nákladní dopravou a MHD v Liberci zas takový rozdíl také není. Určitě má Šrajer blíže k MHD mnohem blíže, než 99% politiků, kteří působí v dozorčích radách městských dopravních podniků v rámci celé ČR.
Ano byl, ale i když budeme mít naprosto geniálního obchodníka, tak vám to bude prd platný, když vám to svým antizákaznickým přístupem provozák zazdí.
On jako provozák nebyl špatný.. a já jako člověk, působící 25 let v dopravě, přicházející do konfrontace jak se železniční , tak i se silniční nákladní přepravou si kladu otázku, pro kterou libereckou firmu by měla být železnice nějak výhodná… A i kdyby se taková firma našla, je otázkou , zda tato zakázka by byla i výhodná pro ČD Cargo…. jak známo, Liberecký region je mnohem lépe zapojen do silniční sítě, než do železniční…
Pan Šrajer je mj. spoluzodpovědný za to, že namísto Desir od Connexu v roce 2006 jezdily na rychlících R14 Liberec – Pardubice. do roku 2019 České dráhy za dumpingové ceny s 843. Tolik s jeho zkušenostmi v osobní dopravě. Nikdo jiný neudělal proti vstupu konkurence v Liberci tolik, jako tento pán. (Lze dohledat jeho citace na toto téma, byly to skutečné perly).
A kde je problém? Šrajer byl před vznikem ČD Cargo zaměstnancem ČD. Tudíž hájil zájmy svého zaměstnavatele. Nebo měl coby regionální manažer ČD vystupovat v tom smyslu, že ČD stojí za starou bačkoru a že tu trasu by měl jezdit někdo jiný ? Bylo v kompetenci libereckého přednosty rozhodovat o obchodních věcech v rámci rychlíkových linek ? Pochybuji…
Problém je konkrétně zde: https://zdopravy.cz/soud-potvrdil-pokutu-274-milionu-korun-ceskym-draham-za-podnakladove-ceny-z-ery-bazaly-a-kolare-106524/
Tak jsem se dočetl, že k podnákladovým cenám došlo v době Bazaly a náměstka Koláře. Navrhl Kolář, podepsal Bazala. Nevím , jak v osobní dopravě roce 2006. Ale v nákladní dopravě v roce 2006 neměl přednosta žádnou kompetenci v oblasti obchodu… tuto kompetenci měli jejich šéfové na obchodně provozních ředitelstvích, případně obchodníci.. Přednostové v uzlových stanicích řešili denní operativu , obchod řešil někdo jiný….
Šrajer v té době působil i v osobní dopravě. Pokud se domníváte, ze se na té nabídce nijak nepodílel, spete dal
Na té nabídce se bezpochyby podílela i sekretářka, která ji na základě nějakého zadání vytvořila v powerpointu a po podpisu rozeslala na příslušná místa. Na každém dokumentu jsou podpisy zodpovědných osob. Pokud je na ní vysloveně podpis Bazaly , tak veškerá odpovědnost za pokuty v této věci jdou na vrub Bazaly..
Možná někdy pochopíte rozdíl mezi sekretářkou a přednostou celého uzlu. Ano, právně je zodpovědný Bazala. Nicméně na odpovědnost pana Šrajera nelze nevzpomenout, zejména vzhledem k jeho kecům v té době na adresu alternativních dopravců.
Tak naposledy… pokud jako manažer ČD měl kecy na adresu své konkurence, je to v pořádku…hájil zájmy svého zaměstnavatele. Vinit jej z něčeho v této věci je mimo.. To je podobné, jako vinit šéfa svařovny ve škodovce z toho, že škoda prodávala auta na Vietnamském trhu v rozporu s tamní legislativou..
Toho rozhodně neomlouvá. Cpal se do funkce, na kterou neměl. Byl to jeho „prozákaznický“ přístup, která tomu umrtvení přispěla. Jako provozák by měl mít spíš výhodu – ale jeho „nejde, nelze, nemáme“ bylo snad vyhlášený. Takový ten železniční úředník, který zamrzl myšlením i přístupem v 80. letech.
Tam je to zvláštní všechno. Firma je řízena od roku 2018 krizovým managmentem, kdy jeden z představenstva je ve firmě cca 1-2x týdně na pár hodin, druhého krizového managera vyhodili, resp. mu neobnovili mandát, a třetí senior původem z ČD, též mimo realitu. Odborní ředitele, jeden již senior, druhý ekonom z dob, kdy firmě vládl Vařil, kdy tento člověk ovládá firmu a zároveň ji plně zastupuje. Dozorčí rada? Není to jen zmiňovaná osoba…. Tam je to na výměnu celého vedení, provedení hloubkového auditu hospodaření současného představenstva a managementu společnosti….atd. Můj názor.
Ono není a priori nic špatného na tom, když v dozorčí radě sedí politici. Ale pak mají být lidé z představenstva a odborných úseků schopní tam nosit kvalitní podklady a stát si za nimi. Myslím, že tu ještě nepadlo jméno náměstka Židka, předsedy dozorčí rady, to je (což lze veřejně dohledat) někdejší taxikář, obchodník s tabákem, později trafikant v různých státních organizacích a také velký kámoš a žák nechvalně proslulého exprimátora Kittnera. Což se myslím hezky ukázalo na té neochotě obnovovat po pandemii noční autobusové spoje.
Také nájemce a provozovatel vinárny Opera 😉
Vaše nenávist k ANO je až bláznivá. Toto je snad dopravní zpravodajství, ne? Nebo politické? (Nejsem příznivcem hnutí ANO, ale každý třetí článek o tom, jak někdo od ANO něco posral, je úsměvné).
Dopravní podnik není doprava?
Je, ale hnutí ANO není doprava. Nebo podle vás jo?
Text je o DPMLJ. Ztratil jsem s vámi minutu život a další už nehodlám. Nashle.
Mohu poprosit o seznam toho každého třetího textu, který se týká ANO?
Samozřejmě je to nadsázka. Ale o ANO píšete tak často, jako kdyby vám osobně ublížili. Stačí si zadat do vyhledávače „ANO“ a hned je tu několik článků.
Vaše starosti a pocity mi jsou upřímně zcela jedno.
Překvapivé, vzhledem k jejich délce vládnutí resortu dopravy, že?
Chápu, že je obecně v médiích hodně článků o divnostech a nepoctivostech členů u vaší oblíbené strany, ale takto prostě je. Kdyby tam nebylo mnoho všehoschopných kariéristů (a kdo zná Šrajera, tak ví, o čem mluvím), tolik článků by nebylo. Smiřte se s tím.
Dle čeho soudíte, že se jedná o moji oblíbenou stranu? Poukázal bych na to úplně stejně, jako kdyby pan Sůra pořád psal o Pirátech, STANu, ODS, TOP09 nebo KDU-ČSL nebo i SPD. Myslím si, že tohle sem prostě nepatří.
Napadlo mne totéž. V tomto státě se za posledních třicet let rozkradly stovky miliard, ale za všechno je odpovědné ANO. Aneb, ať žije objektivita…
Ale ono se psalo o kauzách i před Anem. Pokud nevěříte, navštivte archivy, použijte Google nebo jiný vyhledávač. Je tam toho mraky. Problém je, že pod Anem toho bylo tolik, že to prostě plnilo a plní VŠECHNA média.
Mj. tady máte další kauzičku z dob působení Ano. Jejich nominant. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-reditel-drah-koupil-porsche-platil-sef-firmy-ktera-vyhrala-zakazku-221827
Všechna ne.
Najdete zde (nejen zde) x textů o šméčkách politiků z jiných stran. Pravda, jejich fanoušci obvykle tak nekňourají v diskuzích, jako milovníci koblih.
Aha, a vy mě znáte, že už víte, s jakým politickým subjektem nejvíce souhlasím? 🤣🤣 Já jen konstatuji to, že neustále kopete akorát do hnutí ANO, jako kdyby jiné politické subjekty neměly své chyby.
A kdyby vás to tak moc zajímalo, tak jsem volič PirStanu (2021) a nyní také.
„Nenadávej na zrcadlo, když máš křivou hubu“.
Holt je celý ANO tvořený morální spodinou, která umí akorát lhát a krást. Má se snad o tom mlčet, aby lidé vašeho ražení neměli pocit, že je někdo proti té bandě zaujatý?
Jako kdyby politická reprezentace jiných stran byla o něčem jiném. Nechci se ANO zastávat, ale když se podívám na naši politickou reprezentaci, vidím šmejdy úplně všude…
Jasně. „Vidím šmejdy všude, tak hájím partaj, kde je jich nejvíc“.
Hele, asi takhle – viděl jsem dokonce i slušnýho ódéesáka a slušnýho komunistu. Ale nikdy v životě jsem nepotkal poctivého a slušného anonistu. Protože ta partaj (tedy spíše jedna z divizí holdingu) je prostě od začátku nastavená jako výtah k moci pro bezskrupulózní šmejdy bez špetky sebeúcty a morálky, který budou držet Bureše u moci a vlivu.
Normální strany mají třeba něco jako program (byť třeba z mého pohledu zcestný), ANO nic takového nemá. Jen účel, kterej světí prostředky.
To, že ANO byl projekt Babiše, aby mohl po odchodu svých kámošů z politiky (Langer, Gross atd) ovlivňovat stát ke svému prospěchu lze souhlasit. To, že se na něj nabalila spousta lidí, kteří by se neměly nikam politicky angažovat je také fakt. Nicméně jsou tam i normální lidé, kteří chtěli dělat politiku a ANO jim připadlo díky tomu, že ta strana startovala z nuly jako dobrá alternativa pro rychlý politický postup. Jak v ANO, tak i v ostatních stranách lze najít slušné lidi i šmejdy. Já osobně jsem přišel do kontaktu s Martinem Kolovratníkem- byl to můj spolužák v Pardubicích,… Číst vice »
Jako fakt chcete dokazovat, že v ANO jsou normální lidi, pomocí Kolovratníka? :)))
To myslím hovoří za vše. Tak ať vám ty koblihy chutnaj.
Myslím, že tím Kolovratníkem to zabil.
Kolovratník, Nacher. Díky za pobavení. Chybí ještě Karel Havlíček a Ondřej Prokop:-)
Neříkám, že se o tom má mlčet. Přijde mi podivné psát o tom stejném politickém subjektu několikrát do měsíce. Je to dopravní web, cením si ten obsah, ale ty neustálé básničky o ANO jsou směšné.
Nechť se členové Ano chovají morálně a podle práva, neobsazují posty v dopravě a nebudete muset o nich na Zdopravy.cz číst. Jak jednoduché.
tady je to skoro samej „basman“ co by měl spíš bručet, se divím, že tohle vůbec prochází…
Ta část článku „Hlasování ve stresu“ je naprosto geniální. Nevím, jestli se smát nebo brečet, teď se emoce nějak střídají řádek po řádku 😀
Tak se vracejí staré struktury. ANO, Bude líp 🙁
No jo, protikorupční hnutí. Jen se jim třeba na točně nedostalo školení.
Zájezd nebrat!
Písmeno F je o řádek níž a jednu pozici doleva od T 🙂
Vítejte v realitě, v Chrudimi zase rozmisťuje radary místostarosta za ANO s alkoholem za volantem…
to jsem ani neregistroval, ale kdyz je tomu tak tak je to šilene..
Nesmíme zapomínat na kauzu radarů ve Varnsdorfu (taktéž ANO).
V Jablonci zas padla v roce 2019 koalice kvůli Kroupovým kamerám. 😀
Politici jsou vzorkem národa. Jestliže jsme jako národ zcela opustili nějaké duchovní hodnoty a nahradili je náboženstvím, založeným na penězích, tak máme kauzy. Když byly starostové z ODS, měla kauzy ODS. Když byly starostové z ČSSD, měla kauzy ČSSD. Když jsou nyní starostové z ANO, má aféry ANO. Kdyby (nedejbože) se hlavní politickou silou stali piráti, budou i piráti mít své kauzy…
To nám chcete říct, že předrevoluční StBáci v čele s agentem Burešem … přinášejí nějaké duchovní hodnoty?
Že za komunistů byly morální hodnoty těch samých lidí vysoké a nikomu by nevzali ani peníze, ani firmu, ani by neposlali něčí děcka ze msty do krimu? Že se na školu mohlo, až když jeden vstoupil do strany, to byla nějaká morálka? Leda tak mor a válka.
Já nepíšu o poslední době. Já píšu tak nějak všeobecně. Kradlo se vždy..i v době dnes hodně vychvalované první republiky byla spousta korupčních kauz, díky kterým ti zmiňovaní komanči získávali na popularitě. Protože oni nikdy v žádné prvorepublikové vládě nebyli, tudíž neměli žádnou rozhodovací pravomoc a proto krást nemohli… a to byl i jejich argument pro akce, které prováděli po válce. Apropos… přece jim ty majetky nenecháme, když je získali nepoctivě…
To, jací politici budou této zemi vládnout, záleží na těch obyčejných občanech dole. Čím horší společnost, tím horší politici a naopak…