Dopravci Železnice Zprávy

Anketa: Je wifi ve vlacích nutnost? Zastupitelstvo Zlínského kraje řešilo 75 haléřů

Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy
Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy

Zastupitelé Zlínského kraje schválili tento týden velký pokus o renesanci veřejné, především železniční dopravy v regionu. Od příštího roku by se měl počet objednaných vlakových kilometrů ročně zvýšit z dnešních 3,55 milionu na 4,8 milionu. To je více než před začátkem postupné redukce v roce 2006, kdy vlaky ve Zlínském kraji odjezdily necelé čtyři miliony kilometrů.

Vyplývá to z prezentace pro zastupitelstvo. Podle ní nově kraj bude ročně platit za vlaky 596 milionů místo dosavadních 316 milionů. Jak ale uvedl hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL), i bez posílení provozu by kraj v novém smluvním období zaplatil zhruba o 120 milionů více.

Z prezentace přitom vyplývají zajímavé nuance. Na prvním souboru A, který tvoří motorové linky zajíždějící na trať Otrokovice – Zlín – Vizovice, kraj sáhl po takzvaném low-cost modelu. Vybral tedy nejnižší nabízený standard, který představují Regionovy Českých drah s platbou 126,5 koruny za kilometr.

Nabídkové ceny dopravců pro Zlínský kraj. Pramen: Zlínský kraj
Nabídkové ceny dopravců pro Zlínský kraj.
Pramen: Zlínský kraj

To rozdělilo zastupitelstvo na dva tábory, neboť dopravci přišli i s nabídkou „standard“. Ta v případě Českých drah spočívala v doplnění Regionov o wifi a navýšení ceny o 75 haléřů na 127,25 koruny na vlakový kilometr. Ročně by kraj zaplatil 608 tisíc korun navíc.

Řada zastupitelů se proto podivila, proč vedení kraje nesáhlo po vlacích s wifi, zvláště když chce přilákat do vlaků mládež. Hejtman Čunek naopak oponoval, že standardem jsou už dnes data v mobilu a wifi ve vlacích být nemusí. Argumentoval i chystanou elektrizací zlínské tratě, která přinese ve 20. letech velkou výluku. Zanedbatelná podle něj není ani finanční stránka věci.

Železniční síť Zlínského kraje. Pramen: Zlínský kraj
Železniční síť Zlínského kraje.
Pramen: Zlínský kraj

V případě souboru B kraj naopak sáhl ze třech variant po nadstandardním a nejdražším řešení. Za cenu 165,95 koruny za vlakový kilometr bude soubor obsluhovat motoráky Arriva za přispění Leo Expressu. „Jsou to zánovní vlaky západní provenience, jde o rozumný kompromis mezi cenou a nabízenými službami,“ řekl Čunek.

Soubor budou obsluhovat motoráky Alstom Lint a řada 845, kterou postupně vystřídají Stadlery GTW. České dráhy nabízely nové jednotky, jako příklad dávaly RegioShark. Jejich cena byla 218,6 koruny za vlakový kilometr.

Měla by být síť wifi ve vlacích regionální dopravy samozřejmostí?
1494 votes · 1494 answers
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LKB
Host
LKB

Odpověď na wi-fi rozhodně ano. I když má mnoho lidi data v mobilu, chtějí si šetřit svůj datový limit!

Prosím, vysvětlí mi redakce, co znamenají černé tratě v obrázku sítě ZLK?

Pandrhola
Host
Pandrhola

Wifi jako bonus pro cestující je sice fajn, ale mám na to dva úhly pohledu.
1) je jasné, že wifi zdarma něco stojí, ale pokud to chce kraj zaplatit, tak proč ne… jen si pak nesmí stěžovat na vyšší cenu
2) kvalita signálu kolem tratí je různá a obvykle spíše mizerná, navíc se k tomu dost lidí chová sobecky a na sdílenou wifi jedou větší datové přenosy (např. video) a pak je to často pro ostatní stejně nepoužitelné…
Takže za mne ne, wifi tam být opravdu nemusí, protože je to stejně služba, kde je spolehlivost dost na vodě….

BoH
Host
BoH

Máte pravdu, nicméně … Kvalita je postupem času zlepšuje a sobecké chování jedinců lze omezit vhodně nastavenými politikami 🙂

Medvěd
Host
Medvěd

Místo toho, aby si dupli na státního dopravce a donutili ho konečně nakupovat pořádné vlaky a starat se o cestující kraj soutěží „holuba na střeše“ . Místo toho, aby soupravy byly nové a cestující měli pohodlnou cestu a rychlou domů se nařizují „přílepky“. Radši nový vůz než repas – bude přeci jezdit ještě 30 let! Bude existovat ten dopravce? Bude ještě Wifi ? ——————————————————————————————————————————————————– Vagony měly konstrukci – Fadayaova klec – takže sedíme (v mikrovlnce na talíři) a Váš mobil jako vysílač (Vás pěkně smaží) ! Proto chtějí Wifi a další antény, aby mobily a data fungovaly i uvnitř (v… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Dobrý den, prosím pěkně jak má radní pro dopravu Botek „dupnout“ na České dráhy? Připomínám 2 fakta: a) Botek jako radní pro dopravu je sice dopravní inženýr a dlouholetý starosta. Ale má jinou páku na České dráhy než aby přilákal (férovou) soutěží další dopravce. Což se podařilo? TAm kde ČD nemá konkurenci tak chtějí ČD po kraji asi hodně velkou pálku – myslím vlaky Regioshark, které zčásti platil kraj z dotace (rozhodli ODS/ČSSD před lety) a povinností kraje je, aby vlaky byly provozovány Českými drahami ve Zlínském/Olomouckém kraji. Když kraj nesplní povinnost, tak asi bude vracet stamiliony. b) České dráhy… Číst vice »

Medvěd
Host
Medvěd

a) Když kraj uzavíral smlouvu s ČD, tak měl asi vizi jak dál……. Liberecký kraj taky chtěl po ČD penále – jiný vlak, neuklizeno apod. To bylo v práglu řevu. Holt se musí postrkávat …………..k výkonu. b) ČD mají dluhy, nedávno je málem pohřbil svým výrokem neopratrný politik. Ale taky vnitřní rezervy. Ovšem mají taky „nemehla s diplomem a správným doporučením “ , který kupují nezaběhlé mašinky (380) a pak neví, co stím (ta firma málem klekla a nedávno nový majitel ji samoval ze svýho min. 1 mld Kč). Dokud si budou politici a spol. s ČD a.s. dělat, co… Číst vice »

Marrtin
Host
Marrtin

V zásadě se asi v podstatném shodujem. Já jen upozornil, že „pláčete na špatném hrobě“, když nadáváte krajským politikům, za věci které nemůžou ovlivnit, protože pravomoce ovlivnit má někdo jiný. Krajští politici mohli udělat pouze jedno. A to udělali. Vypsali férovou soutěž, takže se jim přihlásilo víc zájemců. Protože VELMI obtížně se vyjednává, když nabídku podá pouze jeden. Taky to je vidět na lince Kojetín-Valmez-Rožnov, když jedinou nabídku asi dalo pouze ČD a teď asi vydírají Zlínský kraj, když patrně chtějí příliš velkou pálku za provoz Regiosharků – a to vydírání je asi jenom protože před lety ODS a ČSSD… Číst vice »

Medvěd
Host
Medvěd

Souhlas. V Kromcu mám známý. Ale žijeme v blbým století. 1) Jezdí odtud do Zborovic motoráček. Papaláši ho chtěli zrušit! Asi víte který radní měl autodopravu. A jak se děti mají dostat do školy? Na poslední chvíli to místní udrželi. 2) Jedu za kámošama vlakem přes Hulín. Už od Český Třebový rychlík ČD poskakuje jak zajíc za Pendolínem a RJ. Takže se ptám průvodčího, když mámě 15 min. sekeru, počká to v Hulně. On neví, o tom rozhodují jinde, ale zavolá tam. PO odjezdu z Přerova suše konstatuje, že nám asi připoj ujede pod nosem, protože někde rozhodli, že za… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

V MHD a regionální dopravě podle mě opravdu WiFi potřeba není. Při řádově půlhodině strávené cestou se nedá moc očekávat nějaká smysluplná práce s NTB. No a na surfování po netu má každý v mobilu data, takže proč zbytečně zatěžovat objednatele dopravy s náklady navíc.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Data jsou zrovna u nás velmi drahá a dopravce bude mít lepší smlouvu s operátorem na ty data, takže i když mu to naúčtuje jako přidanou hodnotu k jízdnému, tak na tom člověk stále ušetří. Navíc WiFi je dnes již standardem po celé Evropě a pro regionální cestující je dobrým způsbem trávení času, když tu cestu za oknem už tisíckrát viděli.

Rtep
Host
Rtep

Bylo by na Zlínsku především potřeba pohlídat to podstatnější, aby to nedopadlo jako na Šumavě. Cestující si téměř nemají kam dát zavazadlo, nemají kam pověsit oděv, v zimním období je jim zima….ale kraj se může chlubit, že ve vlacích je Wi-fi 🙁

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Pro Krista Pána – přestaňte už, prosím, konečně pořád „jančit“ okolo WiFi připojení ve vozidlech VHD! Nemám nic proti novým technologiím, pokud jimi nejsou PODMIŇOVÁNY akce, pro něž jejich využití (instalace) ve skutečnosti vůbec není nezbytně nutné a celou akci jen zbytečně zdražuje. Mně by třeba daleko víc vyhovovalo, kdyby v každé čekárně a (nejen nádražní) restauraci existovaly běžně přístupné „internetové koutky“, kde by bylo možno si například ZDARMA stáhnout na „flešku“ data, která třeba za 2 hodiny už na Internetu dostupná nebudou (což by vlastně byla jen určitá jiná obdoba toho WiFi připojení zdarma ve vozidlech, navíc by to… Číst vice »

jirka
Host
jirka

nám na lokálce by stačili i ty čekárny či nádražíčka , kam by nesněžilo či nepršelo a peron odkud by se nemuselo vyskakovat

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Samozřejmě máte pravdu – ale krajští úředníci pro Vás místo toho požadují od „dráhy“ (píši vědomě a cíleně „od dráhy“, protože koncového uživatele = cestujícího nezajímá, co pro něj má zajišťovat správce infrastruktury a co dopravce) vybavení vozidel WiFi připojením: na pořadu dne by měla být jejich urychlená defenestrace …

Andrej
Host
Andrej

Neargumentoval by som dátami v mobilu zrovna v ČR, v krajine s oligopolom 3 operátorov, v krajine extrémne predražených a obmedzených dátových služieb.

Wifi samozrejme nie je nutnosť. Ale je to bonus, je to konkurenčná výhoda. Za tú cenu sa to určite oplatilo. Človek si pozrie seriál alebo video a je v cieli. Dochádzanie do práce alebo školy je hneď o malinký kúsok príjemnejšie a bod v prospech vlaku v porovnaní s autom.

Martin Liška
Host
Martin Liška

Vysvětlí mě někdo co znamená v souboru „B“ u ČD 3xL27 a 7xL41?

Valašák
Host
Valašák

Asi chtěli taky jezdit s Lintama

Marek Janík
Host
Marek Janík

Na to nejde dost dobře odpovědět, to slovo „regionální“ je dost ošidné. Pochybuju, že i ti, zvolilo Ano, považují WiFi za běžný standard na tratích jako Hustopeče-Šakvice

Jiří Tulipán
Host
Jiří Tulipán

Dumám nad tím, jak by vypadala veřejná soutěž ve formě obrácené aukce. Kdo dá nejméně, vyhraje – otevřená a každý může po určitou dobu snižovat cenu. Bylo by zajímavé, kam až by se jednotliví dopravci dokázali dostat, pokud by věděli, že jsou nejdražší. Zároveň přidat i skóre při plnění požadavků kraje a následně vždy aktualizovat výherce na základě požadavků a ceny.

Tomáš Jakovec
Host
Tomáš Jakovec

Nemýlím-li se, pak se touto formou již postupuje. Elektronická aukce proběhla například v Plzeňském kraji.

Tomáš Jakovec
Host
Tomáš Jakovec

Pokrytí WiFi ve vozidlech je dle mého názoru vynikající bránou k informování cestujících. Důkazem budiž jakýkoliv rozumný palubní portál, který je schopen v reálném čase poskytnout aktuální informace o cestě, navazujících spojích a mimořádnostech. V této rovině bych se o ní bavil jako o standardu, připojení k internetu a zpříjemnění cestování je pak řekněme bonus.

Martin
Host
Martin

Dotaz na pana autora: Dobrý den, pane Šindeláři, šlo by prosím zveřejnit celou prezentaci? V obrázku s cenami chybí např. Kojetín -Valmez-RpR atp. Děkuji

petr.r
Host
petr.r

taky jsem to hledal, ale přeci se píše, že kraji se ta nehorázní cena od čd nezdá a budou o tym jednat a tá cena tam asi není aby lidi na ty vyžírky nenadávali.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Na Wi-Fi kašlu (když už řešit něco v tomto směru, tak kvalitní pokrytí tratí mobilním signálem).

Kdyby se tak chtěla objevit podobná „společenská poptávka“ po (třeba i velmi jednoduchém) vybavení pro děti, to by myslím mělo reálný vliv i na tu obsazenost… V regionálce by přitom vůbec nemuselo jít o „pojízdná hřiště“ po vzoru SBB (jinak samozřejmě skvělá), v podstatě by stačil nějaký kus koberce a tabule na kreslení, na stěně jednoduchá interaktivní hra (nebo aspoň „nalepené bludiště“), „něco dřevěného s čím se dá hýbat“ apod.

Možná by to bylo i levnější než ono wi-fi…

BoH
Host
BoH

Že na to kašlete Vy, neznamená, že na to kašlou i ostatní 🙂 Mobilní data jsou sice fajn věc, nicméně čím modernější vůz, tím horší je v něm mobilní signál (například v RailJetu prakticky nepoužitelný). Navíc ne každý má data v mobilu. A upřímně si myslím, že i to wifi má větší vliv na obsazenost, než by měly hračky pro děti (tím neříkám, že ty hračky by byly blbost :))

Martin Chovanec
Host
Martin Chovanec

To není o tom, jaký je vůz, ale zda jsou okna uzpůsobena pro propouštění mobilního signálu. A to lze. Ani pak není potřeba aktivní opakovač ve vlaku.

BoH
Host
BoH

Uznávám, netuším, jak to technicky funguje. Otázkou je, jestli je rozumnější přidat wifi do vlaku, aby měl každý internet a nebo uzpůsobovat okna, aby měl někdo internet 🙂

petr.r
Host
petr.r

velice hodnotná diskuze o regionově.

BoH
Host
BoH

???

thegrid
Host
thegrid

Bože, u Emtéčka stojí 1,5GB 139Kč měsíčně, tak nechápu, proč bychom měli platit nějaký větší socce než jsem já (ano mám ten tarif) defakto ze společného rozpočtu wifi na každém kandelábru. Kdo o data nemá zájem, je mu u zadku i wifi.

Rampa
Host
Rampa

Copak Wi-Fi, ale všichni by měli mít k dispozici erární šachy a člověče, nezlob se!

Rossec
Host
Rossec

Ten kdo data nutně potřebuje, tak je již má v mobilu společně s tarifem, ten kdo je nemá s tarifem, tak je nutně nepotřebuje a tu hodinku to vydrží, zatím není důkaz, že by na to někdo umřel.

BoH
Host
BoH

Takže tato bonusová služba stojí na tom, že někdo umře nebo ne? Samozřejmě, že nikdo neumře, když tam wifi nebude. Na druhou stranu nikdo neumře, když tam to wifi bude. A myslím, že nemálo lidí to naopak ocení (alespoň podle toho, jaké jsou reakce u dopravců, když tam to wifi nenajdou).

Romanero
Host
Romanero

Jenže ony můžou nastat situace, kdy člověk WiFi přivítá i v regionálním vlaku:
– slabý signál kvůli stínění vozů
– špatné pokrytí (dráhy zatím žádný z veřejných operátorů liniově neřeší)
– vyčerpaná FUP
– cizinec atd.

Položme si třeba jinou otázku. Mělo by být standardem např. Informační systém alespoň ve dvou jazycích? Jsem přesvědčen, že by anketa dopadla jednoznačně negativně. Ale jak je každý rád, když je někam do megatramtárie a kromě místní haťmatilky vidí i nápisy v angličtině.

Twix
Host
Twix

V dálkové dopravě wifi často využívám ale tady jsem hlasoval NE, nutnost to v regionálce podle mě není, je to jen bonus. Dojíždím regionovou 17 minut a nechybí mi to tam. Nesouhlasím ale s názorem že wifi do vlaku nepatří, že lidi nemají koukat do mobilu ale povídat si spolu (i ta regionova už má tichý oddíl, byť se to nerespektuje protože to tam není nijak objasněné) nebo koukat na krajinu. Já když budu jezdit přes Bezpráví několikrát týdně, asi mě to koukání na krajinu už omrzí, nehledě na to že v zimě asi budu jezdit obě cesty za tmy… Číst vice »

MArtin
Host
MArtin

Jsou snad důležitější parametry v dopravě, které by měly býti žádoucí pro efektivitu a nárůst cestujících.
Včasnost, spolehlivost, určitý sjednocený komfort, stabilizovaná spolupracující provázáná železniční a autobusová doprava.
Wi-Fi za každou cenu ocení opravdu asi jen mládež, která když se na nepříliš spolehlivé síti SŽDC něco opět pokazí, tak bude mít radost, že nemusí do školy a že jim u toho jede pěkně Wi-Fi

PetrB
Host
PetrB

Kdyby radeji Zlinsky kraj zacal tlacit na propojeni trate z Vizovic do Lidce, udelal by pro cestujici vic nez se hadat o nesmysly…

petr.r
Host
petr.r

Více udělá pro křečka a Patrika z Přerova, než pro lidi, co bydlí ve zlínském kraji.

Lužná
Host
Lužná

Souhlas. Dobudovat 331 do Lužné a Polanky bude třeba. Otázka nezní ani tak jestli, ale kdy.

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

A kdo tam bude jezdit? Ta trať byla koncepčně zastaralá, už když ji vymysleli. A politicky je dostavba naprosto nereálná.

Krokous
Host
Krokous

Kdo tam bude jezdit… např. lidi ze Slovenska, Vsetínska apod.? Ono jet z Horní Lidče do Zlína přes Otrokovice, to je docela na prd. Ano, dá se jet BUSem, ale tato spojnice by měla určitě pozitivní efekt a zkrácení jízdní doby. Velká část lidí se diví kolonám od Vizoura, ale proč asi… protože trať přes krajské město je vlastně slepá, nikam nevede. Zlín = jediné krajské město na kusé koleji.

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Těmi lidmi ze Slovenska myslíte pasažéry vzduchovozičů zvaných Valašský expres? Jaký pozitivní efekt na zkrácení cestovní doby? Myslíte okružní jízdu Pozděchov – Ublo – Jasenná? Dopravu z Hornolidečska a z Valašskokloboucka by bylo lepší řešit po plánované dálnici, u Horní Lidče postavit P+R parkoviště a vozit lidi autobusem po dálnici, než po nějaké pomalé lokálce přes Ublo.

petr.r
Host
petr.r

nezačínejte s autobusama, jste snad Zemkova ovečka? Nebo výběrčí peněz od obcí aby nemohl být ids?

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Nemyslím,že jste v pozici, abyste mi nařizoval, s čím mám nebo nemám začínat. Než tu dálnici postaví, Zemek už nejspíš nebude. Jak souvisí vybírání peněz od obcí s tím, aby nemohl být IDS, to by mě opravdu zajímalo.

petr.r
Host
petr.r

a bez betonových nástupišt..Po té trati by jezdily kontejnery, z otrokovic musejí většinou v noci.

Jan1203
Host
Jan1203

V čase mezi 6 a 7 hodinou ráno vidím 6 autobusů ze Vsetína do Zlína, s časem hodina či více. Vlakem by to mohlo být klidně za 40 minut.

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Pokud jede 6 autobusů, tak nemusí jet všechny jako zastávkové, ale některé jako expresní. Těch 40 minut na trati s oklikou přes Jasennou bych chtěl vidět.

Jan1203
Host
Jan1203

Bylo by to cca 10+18+14=42km (úseky Vsetín – Valašská P. – Vizovice – Zlín), což by po modernizaci Zlín-Vizovice snad mělo být stihnutelné nějakým spěšným vlakem za 40 minut – např. Svinov-Opava (podobné parametry trati) spěšný vlak 26 km za 23 minut

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Časově by to bylo 10+17+15 min, tzn. něco přes 40 minut, na nové trati se mělo jezdit 90 kmh, na podobnou hodnotu se dostanete kombinací BUS – vlak s přestupem ve Vizovicích, samozřejmě je otázka, kolik lidí by tím jezdilo. Pro Valašskokloboucko by pořád cesta po dálnici byla rychlejší, jestli tedy někdy bude postavena. U této trati mám obavu, že by dopadla třeba jako spojení Wien – SV Štýrsko, kde sice vede trať Wr. Neustadt – Hartberg a dál na jih, ale většina lidí jezdí auty a sama spolková země subvencuje autobusy vozící lidi po dálnici do Vídně. Mimochodem, neschopnost… Číst vice »

Jan1203
Host
Jan1203

To není úplně nejlepší příklad, ten z Rakouska – tam je to přes 100 km a po klikatící se trati (asi bez elektrifikace) s částí s 60 km/h. Na takovou vzdálenost samozřejmě jen rychlíkem po pořádné trati, to je jak Praha – Pardubice…
Jinak ta dálnice povede spíše kolem Zlína, tedy pokud už je dnes problém na vjezdech do Zlína, budou ještě větší neb dálnice přiláká více aut. Vlak by těmito „ranními zácpami“ netrpěl.

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Všechno, co píšete, je pravda. „Přivaděč“ k dálnici bude začínat a končit mezi Lužkovicemi a Želechovicemi, které se osamostatnily proto, aby sabotovaly rozvoj dopravní infrastruktury, krom jiného. Přesto si myslím, že nabídka autobusů by se dala optimalizovat hned nebo v návaznosti na rekonstrukci trati Otrokovice – Vizovice, je to lepší, než dál nechat jezdit jen zastávkové autobusy. I z politického hlediska by se lépe prosazovala nová trať tam, kde jsou silné přepravní proudy veřejnou dopravou.

petr.r
Host
petr.r

proberte se člověče, jste jak kecáte do toho, že elektrifikace a dvoukolejka je zbytečná, nikdo vlakem nejezdí atd.

Martin
Host
Martin

Faktický dotaz – co konkrétně můžou udělat krajští politici pro výstavbu železnice?

Ideálně

Pokud vím, tak pravomoce (rozhodování o celostátním územním plánu), organizaci výstavby a údržby (SŽDC) i peníze/rozpočet nemůžou ovlivnit krajští politici, ale pouze celostátní politici, zejména ti co jsou ve vládě = takže se ptejte co za těch 6 roků udělalo např.hnutí Akce Nespokojených Občanů 2011 nebo jejich momentální koaliční partner KSČ.

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Neudělali nic, protože na dostavbu trati kromě skalních příznivců železnice a Zelených, které skoro nikdo nevolí, není nikdo zvědavý. Ten záměr je politicky neprosaditelný. Pokud se touto tratí někdo zabývá, tak jen jedině tím, jak tento záměr definitivně pohřbít.

Martin
Host
Martin

Zopakuji: Co KONKRÉTNĚ můžou udělat krajští politici pro výstavbu železnice? Podle mě nemůžou v podstatě udělat nic, protože všechno podstatné (pravomoc, organizátora i prachy) si nechali celostátní (hlavně vládní) politici.

Jan1203
Host
Jan1203

Mohou udělat nepřímo dost. Už se to zde probíralo v diskuzi v (před)minulém článku.

Martin
Host
Martin

Obávám se, že „nepřímá“ aktivita je krajům/obcím vcelku nanic. Viz příklad Jesenicka, kde ve stejnou dobu rozkopali železnici a a taky silnici = Jeseník byl v podstatě odříznutý od zbytku ČR. Obecní a krajští politici by určitě takovou chybu neudělali. To určitě rozhodoval někdo na celostátní úrovni, kdo si neumí představit místní podmínky

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Mohou se stát celostátními politiky nebo na ně tlačit. Asi byste byl překvapen, jaký vliv mají lokální politici na rozhodování o tom, kde se budou utrácet státní peníze. Problém této trati je, že pokud ji budete prosazovat, tak naštvete spoustu lidí, kteří jsou proti ní, a nejen proti této trati, a zároveň skoro žádné pozitivní ohlasy ani hlasy ve volbách nezískáte, protože drtivé většině lidí je trať ukradená. A celá věc má ještě jeden rozměr z hlediska místních obcí, když se bude stavět trať, peníze protečou přes SŽDC, když tam uděláte nějakou úplně zbytečnou cyklostezku, peníze protečou přes obecní rozpočet,… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Já teda znám jediný příklad, kdy krajští politici prosadili silnici. A to silnice k průmyslové zóně Holešov. A předpokládám proto, že krajští politici (předpokládám parta kolem Libora Lukáše z ODS) vzali nějaký dárek od prodávajícího majitele pozemků. A předpokládám že v rámci ODS se krajští politici „podělili“ o dárek s celostátními politiky z ODS.

Háček je v tom, že průmyslová zóna Holešov je totálně neúspěšná = miliardy fuč. Přitom blízká průmyslová zóna v Lukově vcelku funguje. i bez dálnice. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/souboj-prumyslovych-zon-maly-lukov-porazi-velky-holesov-5-1-na-firmy.A120228_1740103_zlin-zpravy_sot

petr.r
Host
petr.r

v holešově to pohřbili hned ekoteroristé

Martin
Host
Martin

S ekoteristy nemám zkušenost (a prý existují šmejdi, kteří se schovávají za ekologii a jenom zpomalují budování, myslím že někde na Litoměřicku nějakého takového snad už odsoudili)…. Ale když krajští politici zejména ODS (hejtman LIbor Lukáš) řešili miliardy na průmyslovou zónu, tak bych čekal metodu „dvakrát měř, jednou řež“. Nápad vyrábět pneumatiky (saze, guma, …) asi není to pravé přímo nad zdrojem pitné vody pro desetitisíce lidí na Holešovsku

BoH
Host
BoH

Není to nutnost, ale je to rozhodně bonus. Nevidím nic špatného na tom, pokud člověk ve vlaku co nejvíce možností, jak strávit cestu 🙂

Karel
Host
Karel

Nepotřebuji ve vlaku wifi, budu spokojen, když vlak bude čistý a přijede včas.

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

Já mám jednoduché pravidlo na to, jestli by wi-fi ve vlaku měla být, nebo ne. V regionální a mírně nadregionální dopravě záleží na tom, jak dobře pronikne do vozu signál 4G mobilního operátora – bývají v tom obrovské rozdíly. Když je útlum signálu znát, tak wi-fi jednoznačně ano, jinak není potřeba.
Ale v dálkové dopravě by měla být standardem i ve vozech s dobrým „průsakem“ signálu, hlavně kvůli zahraničním cestujícím, kteří nemusejí mít SIM kartu z EU.

Martin
Host
Martin

Souhlas – v regionálních vlacích internet ne, za podmínky, že funguje můj vlastní internet. V dálkových vlacích je mnohem víc lidí na internetu, takže i s ohledem na nutnost napájení spousty přijímačů internetu je vhodnější pouštět wifi ve vagonu, aby vzduchem „nelétal“ tak silný signál z 4G/LTE atp.

IMHO v Regionově okna propouští internet, protože mi v RN internet funguje.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll