Anketa: Je wifi ve vlacích nutnost? Zastupitelstvo Zlínského kraje řešilo 75 haléřů
Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy
Zastupitelé Zlínského kraje schválili tento týden velký pokus o renesanci veřejné, především železniční dopravy v regionu. Od příštího roku by
Odpověď na wi-fi rozhodně ano. I když má mnoho lidi data v mobilu, chtějí si šetřit svůj datový limit!
Prosím, vysvětlí mi redakce, co znamenají černé tratě v obrázku sítě ZLK?
Wifi jako bonus pro cestující je sice fajn, ale mám na to dva úhly pohledu.
1) je jasné, že wifi zdarma něco stojí, ale pokud to chce kraj zaplatit, tak proč ne… jen si pak nesmí stěžovat na vyšší cenu
2) kvalita signálu kolem tratí je různá a obvykle spíše mizerná, navíc se k tomu dost lidí chová sobecky a na sdílenou wifi jedou větší datové přenosy (např. video) a pak je to často pro ostatní stejně nepoužitelné…
Takže za mne ne, wifi tam být opravdu nemusí, protože je to stejně služba, kde je spolehlivost dost na vodě….
Máte pravdu, nicméně … Kvalita je postupem času zlepšuje a sobecké chování jedinců lze omezit vhodně nastavenými politikami 🙂
Místo toho, aby si dupli na státního dopravce a donutili ho konečně nakupovat pořádné vlaky a starat se o cestující kraj soutěží „holuba na střeše“ . Místo toho, aby soupravy byly nové a cestující měli pohodlnou cestu a rychlou domů se nařizují „přílepky“. Radši nový vůz než repas – bude přeci jezdit ještě 30 let! Bude existovat ten dopravce? Bude ještě Wifi ? ——————————————————————————————————————————————————– Vagony měly konstrukci – Fadayaova klec – takže sedíme (v mikrovlnce na talíři) a Váš mobil jako vysílač (Vás pěkně smaží) ! Proto chtějí Wifi a další antény, aby mobily a data fungovaly i uvnitř (v… Číst vice »
Dobrý den, prosím pěkně jak má radní pro dopravu Botek „dupnout“ na České dráhy? Připomínám 2 fakta: a) Botek jako radní pro dopravu je sice dopravní inženýr a dlouholetý starosta. Ale má jinou páku na České dráhy než aby přilákal (férovou) soutěží další dopravce. Což se podařilo? TAm kde ČD nemá konkurenci tak chtějí ČD po kraji asi hodně velkou pálku – myslím vlaky Regioshark, které zčásti platil kraj z dotace (rozhodli ODS/ČSSD před lety) a povinností kraje je, aby vlaky byly provozovány Českými drahami ve Zlínském/Olomouckém kraji. Když kraj nesplní povinnost, tak asi bude vracet stamiliony. b) České dráhy… Číst vice »
a) Když kraj uzavíral smlouvu s ČD, tak měl asi vizi jak dál……. Liberecký kraj taky chtěl po ČD penále – jiný vlak, neuklizeno apod. To bylo v práglu řevu. Holt se musí postrkávat …………..k výkonu. b) ČD mají dluhy, nedávno je málem pohřbil svým výrokem neopratrný politik. Ale taky vnitřní rezervy. Ovšem mají taky „nemehla s diplomem a správným doporučením “ , který kupují nezaběhlé mašinky (380) a pak neví, co stím (ta firma málem klekla a nedávno nový majitel ji samoval ze svýho min. 1 mld Kč). Dokud si budou politici a spol. s ČD a.s. dělat, co… Číst vice »
V zásadě se asi v podstatném shodujem. Já jen upozornil, že „pláčete na špatném hrobě“, když nadáváte krajským politikům, za věci které nemůžou ovlivnit, protože pravomoce ovlivnit má někdo jiný. Krajští politici mohli udělat pouze jedno. A to udělali. Vypsali férovou soutěž, takže se jim přihlásilo víc zájemců. Protože VELMI obtížně se vyjednává, když nabídku podá pouze jeden. Taky to je vidět na lince Kojetín-Valmez-Rožnov, když jedinou nabídku asi dalo pouze ČD a teď asi vydírají Zlínský kraj, když patrně chtějí příliš velkou pálku za provoz Regiosharků – a to vydírání je asi jenom protože před lety ODS a ČSSD… Číst vice »
Souhlas. V Kromcu mám známý. Ale žijeme v blbým století. 1) Jezdí odtud do Zborovic motoráček. Papaláši ho chtěli zrušit! Asi víte který radní měl autodopravu. A jak se děti mají dostat do školy? Na poslední chvíli to místní udrželi. 2) Jedu za kámošama vlakem přes Hulín. Už od Český Třebový rychlík ČD poskakuje jak zajíc za Pendolínem a RJ. Takže se ptám průvodčího, když mámě 15 min. sekeru, počká to v Hulně. On neví, o tom rozhodují jinde, ale zavolá tam. PO odjezdu z Přerova suše konstatuje, že nám asi připoj ujede pod nosem, protože někde rozhodli, že za… Číst vice »
V MHD a regionální dopravě podle mě opravdu WiFi potřeba není. Při řádově půlhodině strávené cestou se nedá moc očekávat nějaká smysluplná práce s NTB. No a na surfování po netu má každý v mobilu data, takže proč zbytečně zatěžovat objednatele dopravy s náklady navíc.
Data jsou zrovna u nás velmi drahá a dopravce bude mít lepší smlouvu s operátorem na ty data, takže i když mu to naúčtuje jako přidanou hodnotu k jízdnému, tak na tom člověk stále ušetří. Navíc WiFi je dnes již standardem po celé Evropě a pro regionální cestující je dobrým způsbem trávení času, když tu cestu za oknem už tisíckrát viděli.
Bylo by na Zlínsku především potřeba pohlídat to podstatnější, aby to nedopadlo jako na Šumavě. Cestující si téměř nemají kam dát zavazadlo, nemají kam pověsit oděv, v zimním období je jim zima….ale kraj se může chlubit, že ve vlacích je Wi-fi 🙁
Pro Krista Pána – přestaňte už, prosím, konečně pořád „jančit“ okolo WiFi připojení ve vozidlech VHD! Nemám nic proti novým technologiím, pokud jimi nejsou PODMIŇOVÁNY akce, pro něž jejich využití (instalace) ve skutečnosti vůbec není nezbytně nutné a celou akci jen zbytečně zdražuje. Mně by třeba daleko víc vyhovovalo, kdyby v každé čekárně a (nejen nádražní) restauraci existovaly běžně přístupné „internetové koutky“, kde by bylo možno si například ZDARMA stáhnout na „flešku“ data, která třeba za 2 hodiny už na Internetu dostupná nebudou (což by vlastně byla jen určitá jiná obdoba toho WiFi připojení zdarma ve vozidlech, navíc by to… Číst vice »
nám na lokálce by stačili i ty čekárny či nádražíčka , kam by nesněžilo či nepršelo a peron odkud by se nemuselo vyskakovat
Samozřejmě máte pravdu – ale krajští úředníci pro Vás místo toho požadují od „dráhy“ (píši vědomě a cíleně „od dráhy“, protože koncového uživatele = cestujícího nezajímá, co pro něj má zajišťovat správce infrastruktury a co dopravce) vybavení vozidel WiFi připojením: na pořadu dne by měla být jejich urychlená defenestrace …
Neargumentoval by som dátami v mobilu zrovna v ČR, v krajine s oligopolom 3 operátorov, v krajine extrémne predražených a obmedzených dátových služieb.
Wifi samozrejme nie je nutnosť. Ale je to bonus, je to konkurenčná výhoda. Za tú cenu sa to určite oplatilo. Človek si pozrie seriál alebo video a je v cieli. Dochádzanie do práce alebo školy je hneď o malinký kúsok príjemnejšie a bod v prospech vlaku v porovnaní s autom.
Vysvětlí mě někdo co znamená v souboru „B“ u ČD 3xL27 a 7xL41?
Asi chtěli taky jezdit s Lintama
Na to nejde dost dobře odpovědět, to slovo „regionální“ je dost ošidné. Pochybuju, že i ti, zvolilo Ano, považují WiFi za běžný standard na tratích jako Hustopeče-Šakvice
Dumám nad tím, jak by vypadala veřejná soutěž ve formě obrácené aukce. Kdo dá nejméně, vyhraje – otevřená a každý může po určitou dobu snižovat cenu. Bylo by zajímavé, kam až by se jednotliví dopravci dokázali dostat, pokud by věděli, že jsou nejdražší. Zároveň přidat i skóre při plnění požadavků kraje a následně vždy aktualizovat výherce na základě požadavků a ceny.
Nemýlím-li se, pak se touto formou již postupuje. Elektronická aukce proběhla například v Plzeňském kraji.
Pokrytí WiFi ve vozidlech je dle mého názoru vynikající bránou k informování cestujících. Důkazem budiž jakýkoliv rozumný palubní portál, který je schopen v reálném čase poskytnout aktuální informace o cestě, navazujících spojích a mimořádnostech. V této rovině bych se o ní bavil jako o standardu, připojení k internetu a zpříjemnění cestování je pak řekněme bonus.
Dotaz na pana autora: Dobrý den, pane Šindeláři, šlo by prosím zveřejnit celou prezentaci? V obrázku s cenami chybí např. Kojetín -Valmez-RpR atp. Děkuji
taky jsem to hledal, ale přeci se píše, že kraji se ta nehorázní cena od čd nezdá a budou o tym jednat a tá cena tam asi není aby lidi na ty vyžírky nenadávali.
Na Wi-Fi kašlu (když už řešit něco v tomto směru, tak kvalitní pokrytí tratí mobilním signálem).
Kdyby se tak chtěla objevit podobná „společenská poptávka“ po (třeba i velmi jednoduchém) vybavení pro děti, to by myslím mělo reálný vliv i na tu obsazenost… V regionálce by přitom vůbec nemuselo jít o „pojízdná hřiště“ po vzoru SBB (jinak samozřejmě skvělá), v podstatě by stačil nějaký kus koberce a tabule na kreslení, na stěně jednoduchá interaktivní hra (nebo aspoň „nalepené bludiště“), „něco dřevěného s čím se dá hýbat“ apod.
Možná by to bylo i levnější než ono wi-fi…
Že na to kašlete Vy, neznamená, že na to kašlou i ostatní 🙂 Mobilní data jsou sice fajn věc, nicméně čím modernější vůz, tím horší je v něm mobilní signál (například v RailJetu prakticky nepoužitelný). Navíc ne každý má data v mobilu. A upřímně si myslím, že i to wifi má větší vliv na obsazenost, než by měly hračky pro děti (tím neříkám, že ty hračky by byly blbost :))
To není o tom, jaký je vůz, ale zda jsou okna uzpůsobena pro propouštění mobilního signálu. A to lze. Ani pak není potřeba aktivní opakovač ve vlaku.
Uznávám, netuším, jak to technicky funguje. Otázkou je, jestli je rozumnější přidat wifi do vlaku, aby měl každý internet a nebo uzpůsobovat okna, aby měl někdo internet 🙂
velice hodnotná diskuze o regionově.
???
Bože, u Emtéčka stojí 1,5GB 139Kč měsíčně, tak nechápu, proč bychom měli platit nějaký větší socce než jsem já (ano mám ten tarif) defakto ze společného rozpočtu wifi na každém kandelábru. Kdo o data nemá zájem, je mu u zadku i wifi.
Copak Wi-Fi, ale všichni by měli mít k dispozici erární šachy a člověče, nezlob se!
Ten kdo data nutně potřebuje, tak je již má v mobilu společně s tarifem, ten kdo je nemá s tarifem, tak je nutně nepotřebuje a tu hodinku to vydrží, zatím není důkaz, že by na to někdo umřel.
Takže tato bonusová služba stojí na tom, že někdo umře nebo ne? Samozřejmě, že nikdo neumře, když tam wifi nebude. Na druhou stranu nikdo neumře, když tam to wifi bude. A myslím, že nemálo lidí to naopak ocení (alespoň podle toho, jaké jsou reakce u dopravců, když tam to wifi nenajdou).
Jenže ony můžou nastat situace, kdy člověk WiFi přivítá i v regionálním vlaku:
– slabý signál kvůli stínění vozů
– špatné pokrytí (dráhy zatím žádný z veřejných operátorů liniově neřeší)
– vyčerpaná FUP
– cizinec atd.
Položme si třeba jinou otázku. Mělo by být standardem např. Informační systém alespoň ve dvou jazycích? Jsem přesvědčen, že by anketa dopadla jednoznačně negativně. Ale jak je každý rád, když je někam do megatramtárie a kromě místní haťmatilky vidí i nápisy v angličtině.
V dálkové dopravě wifi často využívám ale tady jsem hlasoval NE, nutnost to v regionálce podle mě není, je to jen bonus. Dojíždím regionovou 17 minut a nechybí mi to tam. Nesouhlasím ale s názorem že wifi do vlaku nepatří, že lidi nemají koukat do mobilu ale povídat si spolu (i ta regionova už má tichý oddíl, byť se to nerespektuje protože to tam není nijak objasněné) nebo koukat na krajinu. Já když budu jezdit přes Bezpráví několikrát týdně, asi mě to koukání na krajinu už omrzí, nehledě na to že v zimě asi budu jezdit obě cesty za tmy… Číst vice »
Jsou snad důležitější parametry v dopravě, které by měly býti žádoucí pro efektivitu a nárůst cestujících.
Včasnost, spolehlivost, určitý sjednocený komfort, stabilizovaná spolupracující provázáná železniční a autobusová doprava.
Wi-Fi za každou cenu ocení opravdu asi jen mládež, která když se na nepříliš spolehlivé síti SŽDC něco opět pokazí, tak bude mít radost, že nemusí do školy a že jim u toho jede pěkně Wi-Fi
Kdyby radeji Zlinsky kraj zacal tlacit na propojeni trate z Vizovic do Lidce, udelal by pro cestujici vic nez se hadat o nesmysly…
Více udělá pro křečka a Patrika z Přerova, než pro lidi, co bydlí ve zlínském kraji.
Souhlas. Dobudovat 331 do Lužné a Polanky bude třeba. Otázka nezní ani tak jestli, ale kdy.
A kdo tam bude jezdit? Ta trať byla koncepčně zastaralá, už když ji vymysleli. A politicky je dostavba naprosto nereálná.
Kdo tam bude jezdit… např. lidi ze Slovenska, Vsetínska apod.? Ono jet z Horní Lidče do Zlína přes Otrokovice, to je docela na prd. Ano, dá se jet BUSem, ale tato spojnice by měla určitě pozitivní efekt a zkrácení jízdní doby. Velká část lidí se diví kolonám od Vizoura, ale proč asi… protože trať přes krajské město je vlastně slepá, nikam nevede. Zlín = jediné krajské město na kusé koleji.
Těmi lidmi ze Slovenska myslíte pasažéry vzduchovozičů zvaných Valašský expres? Jaký pozitivní efekt na zkrácení cestovní doby? Myslíte okružní jízdu Pozděchov – Ublo – Jasenná? Dopravu z Hornolidečska a z Valašskokloboucka by bylo lepší řešit po plánované dálnici, u Horní Lidče postavit P+R parkoviště a vozit lidi autobusem po dálnici, než po nějaké pomalé lokálce přes Ublo.
nezačínejte s autobusama, jste snad Zemkova ovečka? Nebo výběrčí peněz od obcí aby nemohl být ids?
Nemyslím,že jste v pozici, abyste mi nařizoval, s čím mám nebo nemám začínat. Než tu dálnici postaví, Zemek už nejspíš nebude. Jak souvisí vybírání peněz od obcí s tím, aby nemohl být IDS, to by mě opravdu zajímalo.
a bez betonových nástupišt..Po té trati by jezdily kontejnery, z otrokovic musejí většinou v noci.
V čase mezi 6 a 7 hodinou ráno vidím 6 autobusů ze Vsetína do Zlína, s časem hodina či více. Vlakem by to mohlo být klidně za 40 minut.
Pokud jede 6 autobusů, tak nemusí jet všechny jako zastávkové, ale některé jako expresní. Těch 40 minut na trati s oklikou přes Jasennou bych chtěl vidět.
Bylo by to cca 10+18+14=42km (úseky Vsetín – Valašská P. – Vizovice – Zlín), což by po modernizaci Zlín-Vizovice snad mělo být stihnutelné nějakým spěšným vlakem za 40 minut – např. Svinov-Opava (podobné parametry trati) spěšný vlak 26 km za 23 minut
Časově by to bylo 10+17+15 min, tzn. něco přes 40 minut, na nové trati se mělo jezdit 90 kmh, na podobnou hodnotu se dostanete kombinací BUS – vlak s přestupem ve Vizovicích, samozřejmě je otázka, kolik lidí by tím jezdilo. Pro Valašskokloboucko by pořád cesta po dálnici byla rychlejší, jestli tedy někdy bude postavena. U této trati mám obavu, že by dopadla třeba jako spojení Wien – SV Štýrsko, kde sice vede trať Wr. Neustadt – Hartberg a dál na jih, ale většina lidí jezdí auty a sama spolková země subvencuje autobusy vozící lidi po dálnici do Vídně. Mimochodem, neschopnost… Číst vice »
To není úplně nejlepší příklad, ten z Rakouska – tam je to přes 100 km a po klikatící se trati (asi bez elektrifikace) s částí s 60 km/h. Na takovou vzdálenost samozřejmě jen rychlíkem po pořádné trati, to je jak Praha – Pardubice…
Jinak ta dálnice povede spíše kolem Zlína, tedy pokud už je dnes problém na vjezdech do Zlína, budou ještě větší neb dálnice přiláká více aut. Vlak by těmito „ranními zácpami“ netrpěl.
Všechno, co píšete, je pravda. „Přivaděč“ k dálnici bude začínat a končit mezi Lužkovicemi a Želechovicemi, které se osamostatnily proto, aby sabotovaly rozvoj dopravní infrastruktury, krom jiného. Přesto si myslím, že nabídka autobusů by se dala optimalizovat hned nebo v návaznosti na rekonstrukci trati Otrokovice – Vizovice, je to lepší, než dál nechat jezdit jen zastávkové autobusy. I z politického hlediska by se lépe prosazovala nová trať tam, kde jsou silné přepravní proudy veřejnou dopravou.
proberte se člověče, jste jak kecáte do toho, že elektrifikace a dvoukolejka je zbytečná, nikdo vlakem nejezdí atd.
Faktický dotaz – co konkrétně můžou udělat krajští politici pro výstavbu železnice?
Ideálně
Pokud vím, tak pravomoce (rozhodování o celostátním územním plánu), organizaci výstavby a údržby (SŽDC) i peníze/rozpočet nemůžou ovlivnit krajští politici, ale pouze celostátní politici, zejména ti co jsou ve vládě = takže se ptejte co za těch 6 roků udělalo např.hnutí Akce Nespokojených Občanů 2011 nebo jejich momentální koaliční partner KSČ.
Neudělali nic, protože na dostavbu trati kromě skalních příznivců železnice a Zelených, které skoro nikdo nevolí, není nikdo zvědavý. Ten záměr je politicky neprosaditelný. Pokud se touto tratí někdo zabývá, tak jen jedině tím, jak tento záměr definitivně pohřbít.
Zopakuji: Co KONKRÉTNĚ můžou udělat krajští politici pro výstavbu železnice? Podle mě nemůžou v podstatě udělat nic, protože všechno podstatné (pravomoc, organizátora i prachy) si nechali celostátní (hlavně vládní) politici.
Mohou udělat nepřímo dost. Už se to zde probíralo v diskuzi v (před)minulém článku.
Obávám se, že „nepřímá“ aktivita je krajům/obcím vcelku nanic. Viz příklad Jesenicka, kde ve stejnou dobu rozkopali železnici a a taky silnici = Jeseník byl v podstatě odříznutý od zbytku ČR. Obecní a krajští politici by určitě takovou chybu neudělali. To určitě rozhodoval někdo na celostátní úrovni, kdo si neumí představit místní podmínky
https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/jesenicko-ceka-pulrok-objizdek-a-vyluk-na-sumpersko-zustane-jedina-silnice-20160411.html
Mohou se stát celostátními politiky nebo na ně tlačit. Asi byste byl překvapen, jaký vliv mají lokální politici na rozhodování o tom, kde se budou utrácet státní peníze. Problém této trati je, že pokud ji budete prosazovat, tak naštvete spoustu lidí, kteří jsou proti ní, a nejen proti této trati, a zároveň skoro žádné pozitivní ohlasy ani hlasy ve volbách nezískáte, protože drtivé většině lidí je trať ukradená. A celá věc má ještě jeden rozměr z hlediska místních obcí, když se bude stavět trať, peníze protečou přes SŽDC, když tam uděláte nějakou úplně zbytečnou cyklostezku, peníze protečou přes obecní rozpočet,… Číst vice »
Já teda znám jediný příklad, kdy krajští politici prosadili silnici. A to silnice k průmyslové zóně Holešov. A předpokládám proto, že krajští politici (předpokládám parta kolem Libora Lukáše z ODS) vzali nějaký dárek od prodávajícího majitele pozemků. A předpokládám že v rámci ODS se krajští politici „podělili“ o dárek s celostátními politiky z ODS.
Háček je v tom, že průmyslová zóna Holešov je totálně neúspěšná = miliardy fuč. Přitom blízká průmyslová zóna v Lukově vcelku funguje. i bez dálnice. https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/souboj-prumyslovych-zon-maly-lukov-porazi-velky-holesov-5-1-na-firmy.A120228_1740103_zlin-zpravy_sot
v holešově to pohřbili hned ekoteroristé
S ekoteristy nemám zkušenost (a prý existují šmejdi, kteří se schovávají za ekologii a jenom zpomalují budování, myslím že někde na Litoměřicku nějakého takového snad už odsoudili)…. Ale když krajští politici zejména ODS (hejtman LIbor Lukáš) řešili miliardy na průmyslovou zónu, tak bych čekal metodu „dvakrát měř, jednou řež“. Nápad vyrábět pneumatiky (saze, guma, …) asi není to pravé přímo nad zdrojem pitné vody pro desetitisíce lidí na Holešovsku
Není to nutnost, ale je to rozhodně bonus. Nevidím nic špatného na tom, pokud člověk ve vlaku co nejvíce možností, jak strávit cestu 🙂
Nepotřebuji ve vlaku wifi, budu spokojen, když vlak bude čistý a přijede včas.
Já mám jednoduché pravidlo na to, jestli by wi-fi ve vlaku měla být, nebo ne. V regionální a mírně nadregionální dopravě záleží na tom, jak dobře pronikne do vozu signál 4G mobilního operátora – bývají v tom obrovské rozdíly. Když je útlum signálu znát, tak wi-fi jednoznačně ano, jinak není potřeba.
Ale v dálkové dopravě by měla být standardem i ve vozech s dobrým „průsakem“ signálu, hlavně kvůli zahraničním cestujícím, kteří nemusejí mít SIM kartu z EU.
Souhlas – v regionálních vlacích internet ne, za podmínky, že funguje můj vlastní internet. V dálkových vlacích je mnohem víc lidí na internetu, takže i s ohledem na nutnost napájení spousty přijímačů internetu je vhodnější pouštět wifi ve vagonu, aby vzduchem „nelétal“ tak silný signál z 4G/LTE atp.
IMHO v Regionově okna propouští internet, protože mi v RN internet funguje.
Wifi do vlaku je nesmysl. Děcka trpí tupozrakostí,pomalu neumí spolu mluvit.jen čumí do telefonů. Ať jsou ve vlaku radši karty nebo člověče nezlob se. Howk
Souhlasím. Před cca 10 lety, když jsem jezdil vlakem do školy, tak jsme celou cestu prokecali. Ted většina jenom hledí do mobilu. Jsem rád, že to za mých dob nebylo.
Když čumí do mobilu tak aspoň nedělaj bordel
To je sice pravda, ale nemělo by být spíše na nich (respektive na jejich rodičích), co budou ve vlaku dělat? Ať se každý rozhodne, jestli chce ve vlaku trávit čas tím, že bude koukat na Facebook, vzdělávat se, koukat na krajinu nebo hrát karty 🙂
A když nebudou mít wifi, tak do mobilu koukat nebudou?
Wifi na to má minimální vliv. Vždycky lze na mobilu dělat spoustu vedlejších činností, které nevyžadují internet.
A s kým mám hrát nebo povídat, když jedu sám? Jo, občas se najde i někdo sympatický, kdo se se mnou dá do řeči, sem tam je i o čem. Pokud ne, tak si můžu napsat s někým, koho už znám. Zvláště, pokud je výhled ven jen na odraz zářivky nebo betonovou stěnu. Nutnost to není, ale jako možnost dobré. Nemám ani takovou spotřebu dat a hovorů, aby se mi vyplatilo si kupovat nějaké balíčky. „Vysílačku“ využívám, řekl bych, celkem podprůměrně. 🙂
Zaregistroval jste, že již byl vynalezen knihtisk?
Technicky vzato je jediná výhoda wifi ta, že teoreticky dokáže nabídnout uživateli pokrytí tam, kde jeho operátor nemá signál, pokud je tam signál nějakého jiného operátora, a poskytovatel wifi ve vlaku kombinuje signál více operátorů. Na druhou stranu mám dojem, že s 4G už není pokrytí takový problém (horší to bude s 5G, které používá vysoké frekvence a je tedy náchylnější na všechny překážky po cestě).
Jinak je wifi v porovnání s 4G zpravidla pomalá. To, že místní operátoři nabízí neomezená data pro koncové uživatele buď vůbec nebo dráž než Švýcaři, to už je jiná kapitola.
Milí zlatí, co tu mluvíte o mobilních operátorech versus wifi, uvědomte si, že ne každý má mobil s možností Internetu, tedy daty. Jezdím denně vlakem, mobil mám z roku 2001 a bohatě mi stačí, běžně si čtu knihu, ale čas také využívám pro přípravu své práce a i když k tomu obvykle nepotřebuji Internet, občas se stane, že by se mi hodil, ale když vlak wifi nemá, mám smůlu. Jinak plně souhlasím s tím, že trvale „čumět“ do mobilu je zvláště pro naší mládež mor. Internet má být dobrý sluha, ale ne zlý pán – ale to je záležitost výchovy.… Číst vice »
Milý Antoníne, ona neexistuje POVINNOST využívat ve vlaku wifi… klidně si tam čtěte nebo povídejte, v tom vám snad přítomnoyt wifi nijak nebrání.
No a do mobilu se dá čumět i offline, zapšklým staříkům natruc.
https://www.youtube.com/watch?v=q-XSY26A8AY
Vážený T.H., pokud je Vám „náct“, či něco málo přes, pak chápu, že jsem pro Vás stařík, ale upozorňuji Vás, že jsem ještě nedosáhl na „sát“, tedy padesátiny mě teprve v budoucnu čekají.
5G budou v extravilánu v pásmu současné tv. Budou mít tedy nižší frekvence, než současné LTE.
Ok, tím lépe.
Pokud někdo nemá na data nebo mu nestačí internet doma, příp. v práci, nechť se nad sebou zamyslí a nechá se léčit. Není nutnost být 24 on line. Lidé tvrdí, jak nestíhají, honí každou minutu a přitom 10 hodin denně pročumí do mobilu – na zprávy pořád dokola, na asociální sítě atd. atd. Místo aby šli s přáteli na hodinu ven, radši si s nima budou 3 hodiny psát přes internet…
A co když do něj nekoukají 24 h denně, ale zrovna v tom vlaku by se jim to hodilo – najít záložní spojení, upřesnit plán podle situace, nebo jen využít hluchý čas v rámci dne? Třeba nemají v práci čas ležet na www, a doma jsou raději právě s těmi přáteli. Možná právě pro ně je ta wifi dobrá, jinak už by přece dávno měli datové balíčky. 😉 Ono někdy neškodí se před pohodlným škatulkováním podívat do hloubky…
Ano. Zapomněl jste např. na to, že lidé ve vlaku můžou také pracovat. Ale… kolik lidí skutečně pracuje ve vlaku? 0,1%? Ti mají většinou notebook a rozhodně je nebudou vytahovat v motoráku na 20 až 30 min. A ten, kdo pracuje mimo kancelář, ten má většinou datový tarif. Zastávky MHD, obchodní centra, toalety, BUSy nebo vlaky s Wi-fi vyhledávají především socky, co musí celý den čumět do mobilu.
Pokud někdo potřebuje Wi-Fi ve vlaku, nechť tam je. Ale placená.
U nějakých dopravců je to standart, jen čd ztoho dělají vědu.
Tak se jeďte svézt do Německa.
Jak z toho ČD dělají vědu?
že natahují ruku za tu wifi, jiní dopravci nekecají, jenom nalepí nálepku wifi.
Nálepku samozřejmě nalepit mohou (sice nepojede, ale nálepka bude), nicméně nic není zadarmo. Tak nabídli dvě varianty a kraj zvolil 🙂
Placená Wifi je ještě větší nesmysl. Kdo internet potřebuje má data v mobilu. Wifi ve veřejných dopravních prostředcích je sociální služba pro bezdomovce, cestující učitele, hasiče, zkrátka pro všechnu tu chudinu co je kolem nás, která si nemůže dovolit mobilní data. Ono často když jedu po Praze tak se připojím na wifinu, že jsem jí zkoušel, snad i že ušetřím data, ale jak to funguje? Stejně wifi v mhd maximálně LTE modem(v lepším případě), který není rychlejší než normální telefon a trpí stejnými výpadky. Kdyby se s Wifi ve vlacích řešilo i pokrytí tratí a tunelů tak by se dalo… Číst vice »
takže od čd lowcost, ale od arrivy highcost? zajímavý počin:D ačkoliv neříkám, že nabídka arrivy je špatná, nějak mě ty jejich nabídky čím dál víc začínají smrdět, resp. vůbec tyhle „výběrka“, ale nedělám si iluze, že v případě řádné soutěže by situace byla nějak lepší a opravdu transparentní.. ale aspoň by všichni měli jednotné zadání a ne že každej přijde s něčím jiným..
Když by měli všichni jednotné zadání, ztratila by ta soutěž smysl. Bylo by to jen o ceně, a ta by se získala překvapivě… na mzdě zaměstnanců. Díky této formě může každý dopravce nabídnout jinou kvalitu a objednatel pak zvážit, co se mu nejvíc hodí.
Ta metoda soutěží mimo zákon o veřejných zakázkách mi nepřijde úplně špatná, protože dává kraji možnost manévrovat. To veřejná zakázka je mnohem horší. Vypíšete jí, nemůžete být moc konkrétní, protože by to mohla být diskriminace, dopravci něco nabídnou, ale už není možné smlouvat ani upravovat standardy. Maximálně se dá elektronickou aukcí stahovat cena…
Jenže když kritizujete „highcost“, tak opomíjíte to důležité – současný stav který se projevuje vnímáním lidí kteří (už) nejezdí/přesedli do aut. Normální člověk si neudělá dobrý dojem, když sedne do typu 460=tj. do vlaku, který je taky používaný na tratích, kam Arriva má nasadit novější vlaky. Taky zapomínáte na časový faktor – Uvědomte si, že my lidé nejsme dokonalí a racionální bytosti, ale změnu lecky zavnímáme až za několik let. Např. kdesi jsem slyšel, že když KDU dostala od voličů žlutou = neprošla do parlamentu a tudíž na 100% nemohla být ve vládě, tak prý nadávali politikům z KDU, že… Číst vice »
hlasoval jsem NE, je na pováženou, že oni o tym vůbec diskutují. Ví dobře, že všichni mají včetně děcek neomezený tarify včetně dat a když tak by se mohla ta regionova stát pojízdnou reklamou na AVONET – chyt si wifi- u mhd to známe a pochybuji, že tady je jenom avonet.
Neomezená data? Bych chtěl vidět 😂
nevím, já je mám. Když mám přes léto na starost brigádníky, tak jim pustím mobilní hotspot a ještě jsem neslyšel nářky, že nejede youtube atd.
To že je máte vy neznamená, že je mají všichni, zdaleka tomu tak neni. Je to prostě doplňková služba, nic víc.
Každýho volba chcete napsat. Ale co firma, tak podnikový tarif a není problém někoho poznat , co vám ten tarif zařídí, obvykle mohou být 5-7 čísel na zaměstnance.
Bejvávalo…. dneska už se velké rozdávání nekoná stejně tako jako už nikdo nedává žádné zázraky na retencích. Neomezené volaní za pětikilo sežene každý bud přímo veřejně nebo přes nějaký tarifomat, ale za data si nechá každý zaplatit.
No to je bájekný,
Ono vlaky Regionova jsem strašné a jsem rád, že nimi nemusím jezdit. Hlučnější vlak na českých kolejích nejezdí.
P.S: Ani ta WiFi by té regionově nepomohla.
momentálně mně je to jedno ta regionova, ale není mně jasný, když vizovice -kroměříž jezdil shark a regionova a za rok bude jezdit jen regionova? Tak vlastně fotka sharku ve zlíně bude nostalgie železnice?
Mě Regionova nevadí. Ale doufám, že se dožiju i novějších vlaků. Velmi nerad bych podobné přesluhování RN, jako bylo přesluhování pantografů (až prorezly tak, že při havárce bylo o strach být ve vlaku viz Čerčany a 451.048 přelomenový na půl už před 10 lety!!!!!!!)
Spíš mi vadí střídání vlaků, když např. místo Regionovy mi přijede něco staršího (třebas 460)