Ani Pesa, ani Škoda. Košice zrušily velkou soutěž na nové tramvaje

Nová tramvaj pro Košice. Foto: PesaNová tramvaj pro Košice. Foto: Pesa

Vítěz soutěže by už kvůli průtahům tendru nestihl dodat tramvaje včas, aby na ně šlo využít dotace.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk

Po přečtení článku na ČS dopravákovi musím říct že je to obří chyba Košického DP kdy si od začátku nebyli schopni prostudovat technické parametry vozu od PESY a napadlo je prozkoumat až po třetí námitce Škodovky. Tím samozřejmě neříkám že je přístup Škodovky správný za sebe bych to řešil příslovím „kdo chce kam, pomozme mu tam“, ale prachy jsou prachy.

dopravopat

Tak hlavne aby v KE nezabudli nadávať na zlú BA. Za tento prúser si môžu sami, ale na vine je vždy BA.

Peeetr

A nesídlí ten úřad, co jim to neustále shazoval, právě v té Bratislavě?

Romino

na vine sú neschopáci v DPMK, žiaľ už 30 rokov….

jfp

Tak a terazky možete chodit pešky a nie si vozit riť covidom.

Peeetr

Tak ty starší tramvaje udržují poměrně dobře, takže ještě minimálně 10 let na náhradu určitě vydrží.

Romino

Ešte majú 33 ks „super“ Vario LF2+ z predošlého programového obdobia EU 2007-2013 dodané niekedy 2014-15, tie počas jazdy „vyhadzujú“ z podvozku brzdové kotúče priamo cez podlahu do strechy medzi cestujúcich, to je taká atrakcia :-). To bolo tiež terno, tá kúpa teda…A bez klímy. No a zachraňujú to 30-35 ročné KT8D5, niektoré prešli modernizáciou a majú nízkopodlažný diel a ešte je dosť T6A5 (cca 29 ks), takže nejako to prežijú, ale sú to babráci celý DPMK….

Jiří Kocurek

Německé ICE zase vyhazuje do prostoru pro cestující obruče kol a pak bourá do mostu. Už celá desetiletí…

Gajda

Tak to to zase dotáhli k dokonalosti

dopravopat

K dokonalosti to dotiahnu ak kúpia Tatra-YUG, ideálne model K-1M8. Alebo K1T308, ale to je asi príliš moderné.

Jiřik

Vykašlete se na dotace a kupte si to za své, levněji, rychleji a kdekoliv. Jo, jenže ony by se na tom nemohly tak dobře přiživovat různé poraděnkovské pijavice… . Cokoliv se ředitelství mého zaměstnavatele rozhodlo pořizovat přes dotace, muselo projít šílenými schvalovacími procedurami a obvykle jsme nedostali přesně to, co jsme chtěli, nýbrž to, co prolezlo sítem. Do zadávacího řízení nešlo dát například obvyklý ovládací software, na který byli lidi naučeni – dát ho tam by znamenalo preferovat konkrétního (jinak bezproblémového) dodavatele a nesplnit objektivní zadání. Když se něco kupovalo napřímo u ověřeného dodavatele bez dotací, měli jsme věc k… Číst vice »

PvvS

I za nákup za své musí bejt výběrové řízení. A Schadewerk přece nepustí konkurenci. I když to sama nezvládne dodat.

Peeetr

Nakupovat dnes v EU nová vozidla pro hromadnou dopravu a speciálně pro MHD, bez využití široce poskytovaných dotací, je pro provozovatele nehospodárný nesmysl.

Horizon

Tá banda blbcov z dopravného podniku v KE by to nebola schopná nakúpiť ani zo svojho…

Travegoist

Tak to je Škoda..

Michal82

Tak to by Praha mela vypsat tendr na nove tramvaje co nejdřive abychom se jich dočkali po roce 2025, kdy budou splaceny Forcity.

Jan

To musíme mít zase Škodu?

Kamui

…dosluhující KT8D5…

V Praze stále nosná řada v plné síle.

Pavel Vavříček

Všude jinde kromě Prahy dosluhují

Franta Metel

Praha je má pěkné zmodernizované s nízkopodlažním článkem, takže bych s nimi žádný problém neviděl.

Jan

V Praze je to skoro nová tramvaj. Jediné co tam zůstává je uspořádání interieru v krajních článcích a snad podvozky. Největším problémem, který nějak záhadně neumí nikdo vyřešit je zatékání dovnitř přes okna.

Jonáš Jiří

Praha dokonce koupila ojeté z Budapešti a modernizovala je. V Praze je to jediná provozovaná obousměrná tramvaj a otoček bez smyčky je v době výluk dost, proto potřeba po těchto tramvajích je veliká. Nejsou to ale špatné stroje, takové držáky.

Vtvt

Letos podepsat a dodat do 2023?

Škoda Transportation:
Roční tržby: 15,5 miliardy
Objednávek za 81 miliard
=mají naplněnou výrobní kapacitu do cca 2025
https://zdopravy.cz/skoda-transportation-zvysila-trzby-o-41-procent-v-zasobe-ma-praci-za-vice-nez-80-miliard-116266/

Adam H

To je diskutabilní. Ne všechny zakázky nutně musí být časově tak, že navazují termínově na sebe. Nehledě na to, že s rozšiřováním provozů bude obrat postupně stoupat.

Vtvt

Investice do jednotlivých závoduŠkoda group jsem už orientačně zohlednil. Pokud by roční obrat zůstal na 15,5 miliardách tak mají vyprodáno do 2026. Ale předpokládám že roční obrat jim mírně stoupne.

Takže si neumím představit jak by do Košic dodali v 2023.

PvvS

Tak jako všude. Pozdě a dráž..