Alstom má novou zakázku na vodíkové vlaky ve Velké Británi
Vizualizace nových vodíkových jednotek Aventra. Foto: Alstom
Společnost Alstom by měla být prvním dodavatelem vlaků s vodíkovým pohonem ve Velké Británii. S tamější půjčovnou železničních vozidel Eversholt
Když se dívám, kolik je místa pod podlahou… no jo, baterie jsou pořád moc těžké.
Tak hlavně tam je to způsobené, že ve VB mají vyšší nastupiště, takže podlaha vlaku je výš než u nás.
Podlaha vlaku je níž, naše vlaky mají podlahu 1100mm nad TK, britské 915mm, ony jsou ve všech rozměrech výrazně menší, než naše vlaky. Ale Britové od počátku železnic nerozlišují výškově nakládací rampu a nástupiště(ani nemůžou, profil je tak úzký, že se sotva vejdou podvozky, schůdky není kam dát, lokomotivy je mají na podvozcích), což dělá většinu jejich vlaků nízkopodlažní.
K parametrům kolejí/nástupišť v UK… Dovolím si dotaz na znalejší: Myslíte, že Hitachi bude chtít své nové vagonky ze svých italských/fabrik prodat nejen v Itálii, ale taky v UK?
Mluvím o těchto vagoncích http://www.railvolution.net/news/blues-at-velim
Hitachi má pro UK podmínky navržené vlaky pro dálkovou i místní dopravu, produkované primárně v britském závodě Hitachi v Newton Aycliff.
jj, to vím. Byť z tohoto „pravidla“ jsou výjimky viz elektro-dieselvagonky Class 802 z Itálie https://www.railwaymagazine.co.uk/2354/gwr-class-802-series-production-under-way-in-italy/
Mě spíš šlo o to, že logické by bylo uspořit vývojové náklady, tím, že pro oba trhy (UK i Itálie) vyvinu podobný produkt… Což nevím jestli je (teoreticky) možné právě s ohledem na parametry nástupišť/kolejí v UK… Proto se na to ptám.
Vozidla pro UK a pro kontinent mají zcela rozdílné skříně a podvozky, takže tady se na „společném vývoji“ nic neušetří. Co může být stejné, je trakční výzbroj. Bohužel nevím, zda Hitachi používá své klíčové komponenty, nebo nakupuje u světových výrobců.
Děkuji.
Podvozky rozhodně ne. Třeba všechno od Stadlera je pro UK shodný s kontinentální verzí až na profil kastle.
Díky
Vagónky
To samozřejmě vím.
Nesmysl