Letecká společnost Alaska Airlines je další aerolinkou, která začne létat s Boeingem 737 MAX. V neděli převzala první stroj 737 MAX 9 do své flotily. Pro Boeing jde o mimořádně důležitého zákazníka: jako jeden z mála neredukoval své objednávky, ale naopak je ještě navýšil.
První z celkem 68 objednaných letadel bude mít svoji základnu jen pár kilometrů od místa, kde bylo vyrobeno: na letišti v Seattlu.
„Toto letadlo je důležitou částí naší budoucnosti. Věřímu mu, věříme Boeingu a věříme našim zaměstnancům, kteří stráví příštích pět týdnů výcvikem pro bezpečný provoz tohoto stroje,“ řekl šéf Alaska Airlines Ben Minicucci.
Alaska Airlines loni v závěru roku oznámily nový kontrakt s Boeingem. Podle nové smlouvy mají Alaska Airlines převzít celkem 68 letadel MAX 9 během čtyř let, opce je na dalších 52 letadel. Současně si pronajme dalších 13 kusů 737 MAX jako náhradu za airbusy. Firma tím postupně vyřadí všechny Airbusy A320 a chce provozovat pouze Boeingy 737. „Rozhodnutí umožní postupně ukončit pronájmy letadel Airbus A320family, které jsme zdědili nákupem společnosti Virgin America. Boeingy mají více sedaček, jsou úspornější,“ uvedly aerolinky v prohlášení.
Poprvé má dopravce letadlo nasadit do ostrého provozu 1. března na linky ze Seattlu do San Diega a Los Angeles.
Boeing by měl tento týden získat povolení k opětovnému provozu letounů 737 MAX i v Evropě. Letadlo se objevilo už v rezervačním systému Smartwings na konec února. Tuzemský dopravce se ale k návratu uzemněných strojů do provozu chce vyjádřit až poté, co Evropská agentura pro bezpečnost letectví uvolní jejich provoz.
Už dělají řádně údržbu? Dříve na to tahle aerolinka pěkně kašlala a stálo to i životy viz let 261
Jak Alaska spočítala, že je B737 řady MAX úspornější než „A320 family“? Nejsem si jistý, že to platí vždy pro všechny varianty a všude.
Nemají neo.
Alaska má 10 A321neo
Přesně tak. https://www.flightradar24.com/data/airlines/as-asa/fleet
Začnu tím, že s těma jmény je to tu na prd 🙂 Já jsem taky Roman ale jiný než ten v úvodu vlákna.
A k tématu. Alaska má A321 neo a A320-200. B737MAX porovnává s těmi A320-200.
A321 je přeci jen trošku větší jak MAX 9, takže k tomu porovnání je vhodná právě ta klasická A320-200
Máte pravdu, moje omluva za chybu. Tak to netuším, kde na to přišli:)
Alaska ty 320 „zdedila“ pri fuzi s Virgin America a bylo celkem jasne, ze se jich casem zbavi, protoze jsou nekompatibilni se zbytkem jejich „proudove“ flotily (krome 737 provozuji jeste daseny – prostrednctvim dcerinky Horizon Air). Virgin America nekoupili kvuli letadlum, ale kvuli slotum atd.
A určitě získaly zajímavou slevu za to, že naopak nesjednotí svojí flotilu na A320neo a A321neo a nepustí Boeing k vodě. To by v Seattlu nepůsobilo dobře, ztratit tradičního zákazníka a ještě k tomu na domácí půdě.
10 neo jsou jen náklady navíc, když chtějí mít zbytek Boeing.