umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Alaska Airlines převzaly první Boeing 737 MAX 9

Boeing 737 MAX 9 v barvách Alaska Airlines. Foto: Alaska Airlines
Boeing 737 MAX 9 v barvách Alaska Airlines. Foto: Alaska Airlines
Americký dopravce vyřadí z flotily všechny airbusy.

Letecká společnost Alaska Airlines je další aerolinkou, která začne létat s Boeingem 737 MAX. V neděli převzala první stroj 737 MAX 9 do své flotily. Pro Boeing jde o mimořádně důležitého zákazníka: jako jeden z mála neredukoval své objednávky, ale naopak je ještě navýšil.

První z celkem 68 objednaných letadel bude mít svoji základnu jen pár kilometrů od místa, kde bylo vyrobeno: na letišti v Seattlu.

Toto letadlo je důležitou částí naší budoucnosti. Věřímu mu, věříme Boeingu a věříme našim zaměstnancům, kteří stráví příštích pět týdnů výcvikem pro bezpečný provoz tohoto stroje,“ řekl šéf Alaska Airlines Ben Minicucci.

Alaska Airlines loni v závěru roku oznámily nový kontrakt s Boeingem. Podle nové smlouvy mají Alaska Airlines převzít celkem 68 letadel MAX 9 během čtyř let, opce je na dalších 52 letadel. Současně si pronajme dalších 13 kusů 737 MAX jako náhradu za airbusy. Firma tím postupně vyřadí všechny Airbusy A320 a chce provozovat pouze Boeingy 737. „Rozhodnutí umožní postupně ukončit pronájmy letadel Airbus A320family, které jsme zdědili nákupem společnosti Virgin America. Boeingy mají více sedaček, jsou úspornější,“ uvedly aerolinky v prohlášení.

Poprvé má dopravce letadlo nasadit do ostrého provozu 1. března na linky ze Seattlu do San Diega a Los Angeles.

Boeing by měl tento týden získat povolení k opětovnému provozu letounů 737 MAX i v Evropě. Letadlo se objevilo už v rezervačním systému Smartwings na konec února. Tuzemský dopravce se ale k návratu uzemněných strojů do provozu chce vyjádřit až poté, co Evropská agentura pro bezpečnost letectví uvolní jejich provoz.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Už dělají řádně údržbu? Dříve na to tahle aerolinka pěkně kašlala a stálo to i životy viz let 261

Roman

Jak Alaska spočítala, že je B737 řady MAX úspornější než „A320 family“? Nejsem si jistý, že to platí vždy pro všechny varianty a všude.

Mata

Alaska má 10 A321neo

Adam
Roman

Začnu tím, že s těma jmény je to tu na prd 🙂 Já jsem taky Roman ale jiný než ten v úvodu vlákna.
A k tématu. Alaska má A321 neo a A320-200. B737MAX porovnává s těmi A320-200.

Gajda

A321 je přeci jen trošku větší jak MAX 9, takže k tomu porovnání je vhodná právě ta klasická A320-200

MPE

Alaska ty 320 „zdedila“ pri fuzi s Virgin America a bylo celkem jasne, ze se jich casem zbavi, protoze jsou nekompatibilni se zbytkem jejich „proudove“ flotily (krome 737 provozuji jeste daseny – prostrednctvim dcerinky Horizon Air). Virgin America nekoupili kvuli letadlum, ale kvuli slotum atd.

Martin V.

A určitě získaly zajímavou slevu za to, že naopak nesjednotí svojí flotilu na A320neo a A321neo a nepustí Boeing k vodě. To by v Seattlu nepůsobilo dobře, ztratit tradičního zákazníka a ještě k tomu na domácí půdě.

Filias

10 neo jsou jen náklady navíc, když chtějí mít zbytek Boeing.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast