Airbus zkouší nové eko-křídlo. Jiný tvar a materiály mají snížit spotřebu letadel
Vizualizace nového typ křídel. Foto: Airbus
Křídlo má během letu měnit tvar, inspirací jsou ptáci.
Křídlo má během letu měnit tvar, inspirací jsou ptáci.
Já jen, že stejné jako elektromobily byli bez ne před století, tak i uměle palivo vyráběli Němci za války celkem ve velkém. Nápady to nejsou nové a je super, že je opět někdo prozkoumává. Cesty pokroku nejsou nikdy rovné a jednoduché….. .
Běžné moc nebyly. On ten dojezd 1 hodina a asi 30 km s následným 10h nabíjením byl spíše pro nadšence. A výroba benzínu z uhlí teda moc ekologická není a mám takové tušení, že energeticky to vůbec nevychází dobře. Ostatně za první republiky jezdily nákladní automobily na uhlí+páru. Od té doby se říká „funíš jako sentinel“. A taky „jezdíš jako Širón“. Pan Chiron (píše se to francouzky) jezdil na benzín. Na baterie by neujel ani jedno kolo. PS: Na ponorkách Kriegsmarine by jistě uvítali lepší baterie s desetinásobnou kapacitou. Občas jim totiž tehdejší baterie nestačily na proplutí zkrz Gibraltar do… Číst vice »
Paráda! 👍