Airbus v Austrálii porazil Boeing i Embraer. Qantas koupí až 134 letadel A320neo a A220
A321XLR v barvách Qantas. Foto: Airbus
První zakázka přinese nákup A321XLR a A220. Smlouva je na deset let, airbusy nahradí ve flotile boeingy.
…tak ona v tom bude dohoda s naštvanou Francií poté, co klokani odstoupili od nákupu francouzských ponorek na úkor amerických…
za mne teda pěkná práce Airbusu. Pokud to opravdu klapne tak přelety i na menši letiště budou pohodlné. Nevím, zda-li A220 bude třeba nahrazovat i DASHe, ale ty veteránský B717 určitě a tam to bude o příjemném cestování.
S Qantasem se cestovalo vždy příjemně. I ty jejich přelety mezi SYD-MEL nebo MEL-PER s A330 stály za to. Sice je to takový autobus s křídly na dopravu do práce a zpět, ale proč ne 🙂
Objednávka Airbusu tak moc nepřekvapuje, zato motory Pratt ano. Že by se konečně GTF zbavilo porodních bolestí a začalo plnit vysoká očekávání?
Nedivím se, spousta lidí má k jejich amatérským aférám averzi, někteří i strach z MAX.
Jako pasažér vždy Airbus, tišší, větší okýnka, vzdušnější.
Nejde to tak generalizovat. Vždy záleží na konfiguraci konkrétního dopravce. Jsou aerolinky, co mají hezký a vzdušný interiér na 737 a naopak jsou dopravci, co mají šílenou kabinu na A320.
Je ale fakt, že Airbus je opravdu tišší. Ty neo jsou vedle maxe opravdu na výši. Když jsem tím letěl, měl jsem pocit, že vedle 800 jen vyměnili winglety.
By mě zajímalo, čím jste tu „na výši“ jako cestující posuzoval. 🙂
Ani u A320neo ty rozdíly oproti CEO nejsou nijak drastické, to jsou hlavně v motorech a v avionice, úplně stejně jako u Maxu. Nic co by si extra mohl užit cestující. Vybavení kabiny s tím nijak nesouvisí, to je volba dopravce.
Jsem spotřebitel a tedy posuzuji subjektivní zkušenost. Subjektivita byla vyjádřena „měl jsem pocit“ a vy samozřejmě můžete mít zase jiný pocit. A pokud jde o vybavení kabiny, subjektivně mi přijde totožná, ale motory, což sám zmiňujete doznaly značného vylepšení a tedy snad nejen subjektivního snížení hluku, ale i objektivního.
Máte však pravdu, Airbus je tišší a má širší kabinu. Čili je prostornější i při obdobné konfiguraci kabiny.
Popravdě to považuji převáženě za psychologii (víte to, tak to tak cítíte). Také létám obojím a že bych pozoroval nějaké klíčové rozdíly z hlediska zážitku cestujícího, to fakt ne.
Motory jistě, ale Max snad má ty samé, ne?
Technicky v těch letadlech jsou samozřejmě obrovské rozdíly, ale ze sedadla cestujícího to vidět zrovna není.
Tuhle jsem tu linkoval nějaká měření a A320 byl hlukově průměrně stejný s B737 (v obou je to místo od místa různé).
Souhlasím, ale ty okénka nízko a hluk a celkově užší kabinu to mají všichni stejně ať už 320/737
Nevím co je ekonomičtější letadlo, třeba někdo tuší?
Za mě když mám letet 737 tak si vždy říkám ať stojí 320/321
Jako Boeing má poslední dobou celkem peška. No asi se měli zamyslet, než začali „chránit“ svůj byznys proti Bombardieru Cseries, nynějšímu airbusu 220. Spolu s průšvihem jménem max je to dost oslabuje.
To už asi tuší, ale změnit to bude na mnoho let, možná desetiletí. Asi jako byl průmysl zaskočen koncem zájmu o čtyřmotoráky, nyní se zájem přesouvá hodně, i když ne zcela, na kategorie velikosti A220 (dobrá akvizice Airbusu) a Embraer E-1xx (nezdařená akvizice Boeingu) .
tak bombardier zahnal pod křídla airbusu boeing, kanadský firmě bez výroby v usa hrozilo, že na ní uvalí (díky lobby boeingu) dovozní vysoká cla na letadla, protože boenig na takový letadlo neměl odpověď. a výsledek? boeing nebude dodávat kanadě nový stíhačky, bombardier vyrábí pod křídly airbusu v továrně v usa a boeing ostrouhal. v konečnym důsledku se airbus ještě z toho pr*seru jménem a380 oklepe, ale bez vydatný pomoci managmentu boeingu by to vypadalo úplně jinak.
A380 ale takovej pruse*r nebyla. To letadlo je prostě legenda a reference. Možná nejsou v totálním zisku, ale unisono někde kolem nuly. Ale díky A380 je značka Airbus skloňování poslední dobou víceméně v dobrém. Nějací uslyšíte minimálně.
Navíc, dnes vzlétl poslední kousek. 🙁
Jak píše VíKo, A380 zase takový průser nejsou (aby se z něj musel oklepávat). Vyrobilo se jich dost, takže ač projekt nešel do zisku, šílený propadák to také nebyl a fabriku pomáhal živit až do teď. Navíc výborné know how, co částečně Airbus užil i při návrhu A350, to vše umožňuje Airbusu v klidu prodávat nejdražší dálková letadla na světě.