Airbus A330neo, verze „sardinky“. Cebu Pacific do letadla vtěsná až 459 cestujících

Interiér A330-900 Cebu Pacific. Foto: Cebu PacificInteriér A330-900 Cebu Pacific. Foto: Cebu Pacific

Dosavadní rekord u stejného typu je 440 cestujících, někteří dopravci ho používají i s méně než 300 sedačkami.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Andy

Neexistuje nic jako správný počet sedaček a přehnaný počet sedaček.

Co je u Cebu fér, že si nechá platit úměrně k tomu jaké služby nabízí, v čemž se podle vás Ryanairu. Existuje spousta lidí, kteří se na pár hodin dokáží uskrovnit a „vytrpět“ výměnou za to že letenka Dubaj-manila stojí 99€. Já jsem jedním z nich a stojí mi to za to.

Důležitý je že ty aerolinky, u kterých za stejnou trasu dáte 6x tolik toho nenabízí o tolik víc. A ne, hnusný ohřátý jídlo, film ke shlédnutí a kufr v podpalubí skutečně nemá cenu těch 400€, co zaplatíte navíc.

Pako

Delta, omikron a další. Jen to pěkně na palubě množte a vozte! Hlavně když mi nesmíme jít s dětmi na Vánoční trh!

Y.K.

Jakože Vánoční trhy v Manile?

Air Traveller

Je to dobré, že se tam nesmí. Zeptejte se zdravotníků na názor. Smutne, ale být to prostě nemusí.

Ondřej

To je v pohodě, Filipínci jsou maličcí.

Václav

Toto letadlo je primarne pro Overseas Filipino Workers (OFW). A330neo bude v konfiguraci 3-3-3 o neco uzsi, ale rozteč mezi sedadly se moc oproti ostatnim lisit nebude. Kdyby to letalo mym smerem za dobrou cenu, tak tim klidne letim (nejsem maly, ale ani velky). Pro OFW to bude jeste premium economy ve srovnani s tamnejsi hromadnou dopravou.

Georg

ano, taky me pri cteni clanku napadlo, ze je to dobytcak pro gastarbeitery…

Ivan

Ano rozteč by měla být 30 palců, což pro filipínce je bez probléů i na delší lety. Sedadla jsou hlavně úzké.

Joseph

Koukám, že se svými cca 190 cm jsem prcek.

Mirek

Jo, a to už jsem viděl u širokotrupých letadel návrhy horní řady sedadel. Prostě jako na vojně, když nad vámi spal bažant na bidle!

Mirek

Je úžasné, co se všechno dá schovat pod ekologii. Chápu, že asiaté jsou většinou drobnější tělesné konstrukce, ale tyto hamaky… Hlavně když to sype!

SaulGoodman

Když to sype… Sypat to bude, když budou mít lidé zájem tím létat. Holt ne každý vidí to pohodlí jako hlavní hodnotu, dovedu si představit, že filipínský zákazník, navíc menšího tělesného vzrůstu, levnější letenku ocení.

Je to prostě nabídka a poptávka. Ať každý používá, co mu vyhovuje. To je jak s věčnou kritikou Ryanairu a spol. Ano, je to totální low cost, je to nepohodlné a já nevím co, ale také prostě umožňují cestovat lidem, co by na to jinak neměli.

Petr S.

Ovšem ta „láce“ je dost diskutabilní, hlavně při myšlence, že let nemusí trvat ani hodinu a cestující pak vyleze ztuhlej a rozlámanej. A to nemluvím o evakuaci v takovým počtu….

Georg

kdybyste videl podminky, ve kterych filipinci pracujici v zahranici zijou, tak tohle letadlo je jeste to nejluxusnejsi, co v zivote potkaji…

dejf

Bylo by to i vtipné, kdyby to nebyla pravda…😀

LiborV

Auuu, z Filipín do Austrálie takto namačkán. Mám 192 cm a i hodina v tomto letadle by pro mě znamenala let plný bolesti. Předpokládám, že jejich obvyklí cestují nebudou mít s tímto počtem sedaček v letadle bolestivé problémy.

Petr S.

Jo, trochu se to podobá stylu 4 sedačky vedle sebe ve vlaku. A když navíc vedle vás sedí někdo, kdo by si měl jaksi připlatit za sedadlo navíc…

VíKo

Ty sedačky… to jsou lavice jak ve starým vlaku. Měřím 193 cm. Pro mě je to vražda. Naštěstí podobný ambice nikdo v EU nemá a i šéf Ryanu by do toho snad nešel. 🙂

Y.K.

Pitch bude podle mě stejný jako u Ryanairu, 30″ podle seat guru u klasické A330. Tady to asi bude stejné, jen někam ještě dostanou další 4 sedadla (někam dozadu, tam jsou dvojičky?). Každopádně na dálkovky to je pro vyčouhlé zápaďáky mučení.
https://www.seatguru.com/airlines/Cebu_Pacific/Cebu_Pacific_A330-300.php (pozor to není NEO)

Petr

A bude to o tolik horší než 10-napříč v Y v 777-300 tzv. „prémiových“ Emirates?

Václav

Bude to jeste o malinko uzsi – nejakych 17″ u „premiovych“ Emirates vs. 16,6″ u „sardinkovych“ Cebu. Roztec mezi sedadly bude mit Emirates o 2 palce vetsi. Soulasim, ze 777 v konfiguraci 3-4-3 neni zadna vyhra. Zrovna me jeden let ceka u premiovych Swiss a moc se na to netesim. Potom se dobre pobavim, kdyz by nekdo nikdy ani za nic neletel v A321neo pres Atlantik. A320 series ma luxusnich 18 palcu na sirku sedadla.

Petr S.

Šéfíkům od Ryanu bych to obzvlášť přál, aby si vychutnali to, v čem normálně vozej cestující. A za každej kousek žvance těžce připlácet.

dejf

Však nikdo nenutí nikoho do toho lézt. A i 5 hodin bez žvance jde přežít.

Air Traveller

A přesto s tím Ryanair každý létá. Zajímavé.

Ivo

Tím bych si nebyl jistý…Chtěl lítat s cestujícími na stojáka, jako v šalině.

Y.K.

Jestli tam mají jen ekonomickou třídu, tak to je jasné, to ani nemusí být extra více sardinkózní (i když asi bude vzhledem k velikosti Asiatů).

EM*

Pro představu průměrný filipínec měří 156 cm.

thegrid

Takže jich tam můžou nacpat ještě o třetinu více.

Adam H

Mám 197 cm a tohle bych fakt chtěl zkusit 😀 když to bude z DXB za 1 USD tak jdu do toho 😀

Jirka

Mám 2 m a nešel bych do toho ani kdyby mi za to zaplatili.

Petr

Jsem se se svými 195 už dlouho necítil tak malý jako v této společnosti 🙂

Adam H

Taky si vyměňujete pohledy plné utrpení s ostatními, co trčí nad dav na letišti? 🙂

Georg

a proc si podobni trpitele nekoupi jednicku, nebo sedadla u nouzovych vychodu?
stoji to o par desitek euro navrch, coz je prijatelna cena za eliminaci utrpeni.
pred 30 lety byla letadla super pohodlna s porcelanovym servisem, ale 15 tisic za let do parize nebo 40 do new yoku (ve dnesnich cenach tak x1.5) by nikdo nevydal…

Y.K.

Oh, kdyby 1,5x, to jste teda inflaci podcenil. Před 30 lety byl průměrný plat necelé 4000 kč. Minulý rok byla průměrná mzda 38 000.

Takže podle vámi nadhozených čísel na let do New Yorku padl téměř roční příjem a do Paříže 4 výplaty. Zatímco dnes se dá do New Yorku dostat za čtvrtinu až třetinu jedné výplaty. Za celou doletíte 2x do Japonska nebo tak něco.

Georg

tak z frankfurtu to bylo levnejsi a samozrejme nejaky dynamicky pricing existoval… ale letenka z prahy do detroitu za 38 000, za kterou jsem letel roku 1992 na studentskou vymenu, me teda strasi dodnes… 🙂