Airbus A330neo, verze „sardinky“. Cebu Pacific do letadla vtěsná až 459 cestujících
Interiér A330-900 Cebu Pacific. Foto: Cebu Pacific
Dosavadní rekord u stejného typu je 440 cestujících, někteří dopravci ho používají i s méně než 300 sedačkami.
Neexistuje nic jako správný počet sedaček a přehnaný počet sedaček.
Co je u Cebu fér, že si nechá platit úměrně k tomu jaké služby nabízí, v čemž se podle vás Ryanairu. Existuje spousta lidí, kteří se na pár hodin dokáží uskrovnit a „vytrpět“ výměnou za to že letenka Dubaj-manila stojí 99€. Já jsem jedním z nich a stojí mi to za to.
Důležitý je že ty aerolinky, u kterých za stejnou trasu dáte 6x tolik toho nenabízí o tolik víc. A ne, hnusný ohřátý jídlo, film ke shlédnutí a kufr v podpalubí skutečně nemá cenu těch 400€, co zaplatíte navíc.
Delta, omikron a další. Jen to pěkně na palubě množte a vozte! Hlavně když mi nesmíme jít s dětmi na Vánoční trh!
Jakože Vánoční trhy v Manile?
Je to dobré, že se tam nesmí. Zeptejte se zdravotníků na názor. Smutne, ale být to prostě nemusí.
To je v pohodě, Filipínci jsou maličcí.
Toto letadlo je primarne pro Overseas Filipino Workers (OFW). A330neo bude v konfiguraci 3-3-3 o neco uzsi, ale rozteč mezi sedadly se moc oproti ostatnim lisit nebude. Kdyby to letalo mym smerem za dobrou cenu, tak tim klidne letim (nejsem maly, ale ani velky). Pro OFW to bude jeste premium economy ve srovnani s tamnejsi hromadnou dopravou.
ano, taky me pri cteni clanku napadlo, ze je to dobytcak pro gastarbeitery…
Ano rozteč by měla být 30 palců, což pro filipínce je bez probléů i na delší lety. Sedadla jsou hlavně úzké.
Koukám, že se svými cca 190 cm jsem prcek.
Jo, a to už jsem viděl u širokotrupých letadel návrhy horní řady sedadel. Prostě jako na vojně, když nad vámi spal bažant na bidle!
Je úžasné, co se všechno dá schovat pod ekologii. Chápu, že asiaté jsou většinou drobnější tělesné konstrukce, ale tyto hamaky… Hlavně když to sype!
Když to sype… Sypat to bude, když budou mít lidé zájem tím létat. Holt ne každý vidí to pohodlí jako hlavní hodnotu, dovedu si představit, že filipínský zákazník, navíc menšího tělesného vzrůstu, levnější letenku ocení.
Je to prostě nabídka a poptávka. Ať každý používá, co mu vyhovuje. To je jak s věčnou kritikou Ryanairu a spol. Ano, je to totální low cost, je to nepohodlné a já nevím co, ale také prostě umožňují cestovat lidem, co by na to jinak neměli.
Ovšem ta „láce“ je dost diskutabilní, hlavně při myšlence, že let nemusí trvat ani hodinu a cestující pak vyleze ztuhlej a rozlámanej. A to nemluvím o evakuaci v takovým počtu….
kdybyste videl podminky, ve kterych filipinci pracujici v zahranici zijou, tak tohle letadlo je jeste to nejluxusnejsi, co v zivote potkaji…
Bylo by to i vtipné, kdyby to nebyla pravda…😀
Auuu, z Filipín do Austrálie takto namačkán. Mám 192 cm a i hodina v tomto letadle by pro mě znamenala let plný bolesti. Předpokládám, že jejich obvyklí cestují nebudou mít s tímto počtem sedaček v letadle bolestivé problémy.
Jo, trochu se to podobá stylu 4 sedačky vedle sebe ve vlaku. A když navíc vedle vás sedí někdo, kdo by si měl jaksi připlatit za sedadlo navíc…
Ty sedačky… to jsou lavice jak ve starým vlaku. Měřím 193 cm. Pro mě je to vražda. Naštěstí podobný ambice nikdo v EU nemá a i šéf Ryanu by do toho snad nešel. 🙂
Pitch bude podle mě stejný jako u Ryanairu, 30″ podle seat guru u klasické A330. Tady to asi bude stejné, jen někam ještě dostanou další 4 sedadla (někam dozadu, tam jsou dvojičky?). Každopádně na dálkovky to je pro vyčouhlé zápaďáky mučení.
https://www.seatguru.com/airlines/Cebu_Pacific/Cebu_Pacific_A330-300.php (pozor to není NEO)
A bude to o tolik horší než 10-napříč v Y v 777-300 tzv. „prémiových“ Emirates?
Bude to jeste o malinko uzsi – nejakych 17″ u „premiovych“ Emirates vs. 16,6″ u „sardinkovych“ Cebu. Roztec mezi sedadly bude mit Emirates o 2 palce vetsi. Soulasim, ze 777 v konfiguraci 3-4-3 neni zadna vyhra. Zrovna me jeden let ceka u premiovych Swiss a moc se na to netesim. Potom se dobre pobavim, kdyz by nekdo nikdy ani za nic neletel v A321neo pres Atlantik. A320 series ma luxusnich 18 palcu na sirku sedadla.
Šéfíkům od Ryanu bych to obzvlášť přál, aby si vychutnali to, v čem normálně vozej cestující. A za každej kousek žvance těžce připlácet.
Však nikdo nenutí nikoho do toho lézt. A i 5 hodin bez žvance jde přežít.
A přesto s tím Ryanair každý létá. Zajímavé.
Tím bych si nebyl jistý…Chtěl lítat s cestujícími na stojáka, jako v šalině.
Jestli tam mají jen ekonomickou třídu, tak to je jasné, to ani nemusí být extra více sardinkózní (i když asi bude vzhledem k velikosti Asiatů).
Pro představu průměrný filipínec měří 156 cm.
Takže jich tam můžou nacpat ještě o třetinu více.
Mám 197 cm a tohle bych fakt chtěl zkusit 😀 když to bude z DXB za 1 USD tak jdu do toho 😀
Mám 2 m a nešel bych do toho ani kdyby mi za to zaplatili.
Jsem se se svými 195 už dlouho necítil tak malý jako v této společnosti 🙂
Taky si vyměňujete pohledy plné utrpení s ostatními, co trčí nad dav na letišti? 🙂
a proc si podobni trpitele nekoupi jednicku, nebo sedadla u nouzovych vychodu?
stoji to o par desitek euro navrch, coz je prijatelna cena za eliminaci utrpeni.
pred 30 lety byla letadla super pohodlna s porcelanovym servisem, ale 15 tisic za let do parize nebo 40 do new yoku (ve dnesnich cenach tak x1.5) by nikdo nevydal…
Oh, kdyby 1,5x, to jste teda inflaci podcenil. Před 30 lety byl průměrný plat necelé 4000 kč. Minulý rok byla průměrná mzda 38 000.
Takže podle vámi nadhozených čísel na let do New Yorku padl téměř roční příjem a do Paříže 4 výplaty. Zatímco dnes se dá do New Yorku dostat za čtvrtinu až třetinu jedné výplaty. Za celou doletíte 2x do Japonska nebo tak něco.
tak z frankfurtu to bylo levnejsi a samozrejme nejaky dynamicky pricing existoval… ale letenka z prahy do detroitu za 38 000, za kterou jsem letel roku 1992 na studentskou vymenu, me teda strasi dodnes… 🙂