Air Berlin končí s dálkovými lety, všem ruší letenky. Peníze za ně jsou v nedohlednu
Air Berlin skončí do 15. října se všemi dálkovými lety a výrazně zkomplikuje cestování desítkám tisíc lidí včetně řady Čechů,
Air Berlin skončí do 15. října se všemi dálkovými lety a výrazně zkomplikuje cestování desítkám tisíc lidí včetně řady Čechů, kteří si u něj koupili lety přes Atlantik na období po 16. říjnu ještě před tím, než aerolinka vstoupila do insolvence. Reálně jim hrozí, že o peníze za letenky přijdou.
Konec dálkových letů oznámila firma na svých webových stránkách. Už tento týden skončil dopravce s provozem linky z Düsseldorfu do Los Angeles. Dnes přestal dopravce létat z Hamburku do Mnichova a z Kolína nad Rýnem do Mnichova.
Cestující Air Berlin jsou teď rozděleni do dvou skupin. Ti, kteří si letenku koupili po 15. srpnu, kdy firma vstoupila do insolvence, mají dostat peníze zpět, jen o ně musí zažádat. Aerolinka jim slibuje uhradit i vedlejší náklady. Ostatní mají ale smůlu: firma jim letenky zpět neproplatí, mohou je ale přihlásit jako pohledávku do insolvenčního řízení.
Přesná čísla o počtech českých občanů, kteří si letenky koupili, nejsou známa. Reálně ale půjde nejméně o stovky lidí. Redakce Zdopravy.cz mluvila pod zárukou anonymity s řadou velkých prodejců, kteří potvrdili, že letenky Air Berlin se během posledních týdnů před vstupem do insolvence velmi dobře prodávaly. Šlo zejména o linky do USA, kde ceny často klesly pod deset tisíc korun.
Prodejce letenek tak čekají nepříjemné dny komunikace se zákazníky, kterým budou muset vysvětlovat, že jim příliš nepomohou. Poskytnutí refundace na letenky koupené po 15.8. podléhá schválení dopravce. „Velice nás mrzí případné komplikace, vzniklou situaci průběžně monitorujeme a budeme přinášet nové informace. Klienti se na nás obracejí se stížnostmi, snažíme se jim vyjít maximálně vstříc a pomoct jim s reklamací,“ řekla ředitelka prodeje letenek Student Agency Věra Janičinová. Těm, kteří si u nich koupili letenky, doporučuje obrátit se na zákaznickou linku.
Air Berlin jako důvod dřívějšího ukončení provozu uvádí požadavky vlastníků letadel, tedy leasingových společností. Ty chtějí letadla raději co nejdříve zpět. V případě airbusů A330 se mluví například o velkém zájmu Malaysia Airlines.