Praha připravuje zahloubení části Průmyslového polookruhu v Hloubětíně
Největší problém celého polookruhu je podle projektanta v Hloubětíně na křižovatkách s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí.
Praha začala pracovat na přípravě tunelu, kterým má vést část Průmyslového polookruhu mezi dvěma křižovatkami v Hloubětíně. Zároveň připravuje postupné zvyšování kapacit ostatních křižovatek na polookruhu, který by měl zůstat ve dvou pruzích v každém směru. ČTK to po jednání magistrátního dopravního výboru řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Průmyslový polookruh se skládá z ulic Kbelská a Průmyslová a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole.
„Na tento projekt v minulosti vznikla studie, ta byla odložena a dále se s pracemi nepokračovalo,“ řekl náměstek. Dodal, že po nástupu do funkce práce na studii obnovil a nyní je hotová její finální verze, kterou dnes na výboru prezentoval Pavel Šourek z projekční firmy Satra. S ohledem na chybějící okruhy na severu a severovýchodě Prahy je podle Scheiherra zásadní zlepšit průjezdnost polookruhu, protože plní funkci nedokončených úseků.
Studie navrhuje přidání tras pro cyklisty
Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. „Dospěli jsme k tomu, že současná kapacita není omezená množstvím jízdních pruhů, ale především kapacitou křižovatek,“ řekl Šourek. Dodal, že jižní část silnice směrem od Hloubětína bude možné řešit postupnými úpravami křižovatek, jako je rozšíření nájezdů nebo dostavba nových ramp. Studie navrhla také další úpravy, jako je přidání zeleně nebo trasy pro cyklisty. Tyto úpravy již podle Scheinherra začala připravovat městská Technická správa komunikací (TSK).
Největší problém celého polookruhu je podle projektanta v Hloubětíně na křižovatkách s Poděbradskou a Kolbenovou ulicí. Právě tam studie navrhla vybudování asi 670 metrů dlouhého tunelu. Silnice by zůstala i na povrchu, plnila by však už jen funkci místního propojení. Toto řešení je na delší dobu, podle projektanta by však mělo být z logiky věci hotovo před plánovanou dostavbou městského okruhu. Scheinherr doplnil, že na přípravě tunelu již začal pracovat magistrátní odbor investic a že TSK prozatím připravuje drobnější úpravy obou křižovatek, které by měly uskutečnit příští rok.
Jako samostatnou investici pak studie navrhla úpravu křižovatky s Čakovickou a Mladoboleslavskou, která by s ohledem na plánované dopravní stavby měla být okružní. Nejvíce v budoucnosti je pak řešení nejsevernější části polookruhu, kde by podle Šourka v budoucnu mohl vzniknout sypaný tunel propojující Prosek a Letňany.
Kompletní materiál výboru pro dopravu o polookruhu je ke stažení zde.