Dopravní podniky zkouší cestujícím připomenout pravidla v MHD komiksem
Autorem komiksového Desatera je ilustrátor, spisovatel a scénárista Vojtěch Jurík. Tvoří pod pseudonymem Vhrsti.
Šest dopravních podniků spustilo v autobusech, tramvajích a trolejbusech novou kampaň „Desatero skvělého cestujícího“, ve které se pomocí komiksových obrázků snaží cestujícím připomenout pravidla správného chování ve veřejné dopravě.
Do akce se zapojily dopravní podniky v Hradci Králové, Karlových Varech, Olomouci, Pardubicích, Plzni a Ústí nad Labem. Jde o společný projekt, který vznikl při Sdružení dopravních podniků ČR. „Dopravní podniky se do společných marketingových akcí zapojují už pátým rokem, propojení nám dává smysl, protože řešíme podobné problémy a máme spoustu společných témat,“ uvedl předseda Sdružení dopravních podniků ČR Tomáš Pelikán.
V Desateru se objevuje deset klasických pohádek a deset nešvarů, se kterými se můžeme při cestování v MHD setkat. Pomocí komiksu tak dopravci nabádají cestující ke správnému chování. K tomu slouží trefné komentáře hlavních postav. Jde o situace, kdy cestující porušují přepravní podmínky, omezují nebo dokonce ohrožují ostatní cestující. „Vtipně chceme na tyto situace upozornit a připomenout například to, že velký batoh je potřeba ve voze sundat, svačinu sníst až po vystoupení nebo že není vhodné ve voze nahlas telefonovat,“ přiblížil kampaň výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Libor Turek.
Autorem komiksového Desatera je ilustrátor, spisovatel a scénárista Vojtěch Jurík. Tvoří pod pseudonymem Vhrsti a je autorem mnoha komiksů a knížek pro děti. V minulosti se jeho kresby objevily například v kampaních Plzeňských městských dopravních podniků nebo Dopravního podniku města Brna.