Konec krápníků na Černém Mostě. Terminál začíná procházet prvními úpravami
Terminál z roku 1998 už nemá být tak nevábným místem jako dosud.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) začala s opravami prvních částí dopravního terminálu Černý Most u metra B. Jedno z nejzanedbanějších míst v pražské veřejné dopravě se má postupně dočkat kompletní proměny.
O posunu informoval pražský organizátor veřejné dopravy ROPID v tiskové zprávě. Začaly práce na opravě mostních konstrukcí terminálu. Po dokončení bude možné instalovat na jaře 2022 moderní informační systém s aktuálními odjezdy autobusů. Černý Most získá také nové osvětlení a nový mobiliář v podobě laviček, košů a nových informačních vitrín. Mizí současně i betonové „krápníky“, které na terminálu z roku 1998 vznikly.
„Stav terminálu je dlouhodobě neutěšený a stal se oprávněným terčem kritiky cestujících i místních obyvatel. Po létech chátrání se nám konečně podařilo rozhýbat všechny zúčastněné aktéry a zastavit další degradaci tohoto důležitého přestupního uzlu. Kromě již proběhlých oprav se už na jaře příštího roku dočkají cestující moderního informačního systému hodného 21. století, nových laviček i košů a konečně zmizí také legendární krápníky díky opravě všech mostních konstrukcí“, řekl náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Nové informační panely, osvětlení i koše
Na Černém Mostě zatím došlo k výměně navigačních a informačních tabulí, nové je zastřešení přístupových lávek k jednotlivým autobusovým stanovištím a obnoven byl nátěr zábradlí. Zvýšena byla ochrana proti hnízdění ptactva a došlo též k opravě stropních podhledů v těsném okolí stanice metra. Aktuálně probíhá oprava mostních konstrukcí, která má zabránit zatékání a postupující degradaci všech stavebních částí terminálu.
„Po dokončení této sanace na jaře 2022 instaluje ROPID 12 digitálních informačních panelů s on-line odjezdy autobusů MHD, regionálních spojů PID i dálkových autobusů. Moderní informační systém najdou cestující jak na odjezdových nástupištích, tak v souhrnné podobě u jednotlivých výstupů z metra,“ upřesňuje koordinátor úprav terminálu Marek Vetýška z ROPID.
Dále bude po sanaci všech mostních konstrukcí kompletně vyměněno osvětlení autobusových stanovišť, lavičky a koše a doplněn bude nový přechod pro chodce mezi oběma nástupištními ostrovy. Zároveň se zde objeví nové informační vitríny pro cestující a obnoveny budou také některé nosiče stávajícího navigačního systému.
Praha připravuje ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy, městskou částí Praha 14 a dalšími zúčastněnými organizacemi celkovou revitalizaci terminálu v dlouhodobém měřítku, od které si slibuje celkovou proměnu terminálu z pouhého dopravního terminálu na celospolečenské centrum širokého okolí s dalšími službami i pro místní obyvatele. Studii nyní zpracovává vysoutěžené studio re:architekti.