O třetinu dráž. Správa železnic vybrala firmu na elektrizaci tratě blíže k centru Kadaně, 600 metrů vyjde na 72,7 milionu Kč

Stanice Kadaň po elektrizaci. Foto: Správa železnicStanice Kadaň po elektrizaci. Foto: Správa železnic

Od nového jízdního řádu začnou jezdit přímé vlaky z Kadaně do Ústí nad Labem.

Elektrické vlaky budou moci od nového jízdního řádu jezdit až do zastávky Kadaň předměstí. Správa železnic vybrala na druhý pokus zhotovitele elektrizace 600 metrů dlouhého úseku ze stanice Kadaň do zastávky Kadaň předměstí.

Zakázku za 72,6 milionu korun získala společnost Elektrizace železnic (EŽ), která se již podílí ve sdružení se Skanskou na elektrizaci úseku z Prunéřova do Kadaně. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Pětikilometrový úsek včetně modernizace trati vyšel na 339 milionů, tedy 67 milionů korun za kilometr. V případě nového úseku jde o 120 milionů korun za kilometr.

Správa železnic přitom mohla vybrat zhotovitele posledních 600 metrů najednou se zakázkou z Prunéřova. Elektrizaci tratě až do zastávky Kadaň předměstí požadoval Ústecký kraj i město Kadaň. Správa železnic nejprve lživě uváděla, že požadavek na prodloužení až do zastávky Kadaň předměstí, která je blíže centru a sídlišti, přišel až později. Rozpočet SFDI u roku 2014 ale ukázal, že už v té době se plánovala elektrizace až do této zastávky. Později se Správa železnic vymluvila na to, že došlo ke změně napájecí soustavy na střídavou.

Hlavní práce budou do konce listopadu

Posledních 600 metrů tratě pod trolejemi vyjde výrazně dráže, než i Správa železnic počítala. V první soutěži byla odhadovaná cena 55 milionů korun, nikdo z uchazečů ale nesplnil podmínky a soutěž musela být zrušena. EŽ se vešla těsně pod maximální cenový strop.

Podle smlouvy má firma sice devět měsíců na dokončení elektrizace, hlavní práce mají být hotovy ale do konce listopadu. Od nového jízdního řádu by tak měly zajíždět elektrické vlaky až do zastávky Kadaň předměstí. I kvůli střídavé trakci procházejí jednotky RegioPanter pro Ústecký kraj takzvanou dualizací, aby mohly jezdit i po této trati. Vznikne tak přímé spojení bez přestupu mezi Kadaní a Ústím nad Labem. Návrh jízdního řádu na příští rok ale zatím s takovou linkou nepočítá.

Zhruba 600 metrů dlouhý úsek vede ze stanice Kadaň do zastávky Kadaň předměstí včetně úprav trati až k mostu přes Ohři. „Tato stavba umožní široké cestující veřejnosti cestovat z krajského města do Kadaně předměstí bez přestupu,“ uvádí Správa železnic v zadávací dokumentaci. „Bude provedena rekonstrukce železničního spodku a svršku v zastávce a železniční stanici, výstavba nového nástupiště s výškou 550 mm včetně zajištění bezbariérového přístupu, vybudování nového staničního a traťového zabezpečovacího zařízení 3. kategorie, sdělovacího zařízení, trakčního vedení, nového informačního zařízení pro cestující a bude provedena nová kabelizace v celém úseku pro sdělovací a zabezpečovací zařízení,“ píše Správa železnic v zadávací dokumentaci.

Mapa trati Kadaň - Prunéřov - Kadaň předměstí. Foto: Správa řželeznic

Mapa trati Kadaň – Prunéřov – Kadaň předměstí. Foto: Správa železnic

 

Tagy Elektrizace Kadaň-Prunéřov - Kadaň Elektrizace železnic Kadaň-předměstí Správa železnic Trať 132 Kadan-Prunéřov - Kadaň
50 komentářů