O třetinu dráž. Správa železnic vybrala firmu na elektrizaci tratě blíže k centru Kadaně, 600 metrů vyjde na 72,7 milionu Kč

Stanice Kadaň po elektrizaci. Foto: Správa železnicStanice Kadaň po elektrizaci. Foto: Správa železnic

Od nového jízdního řádu začnou jezdit přímé vlaky z Kadaně do Ústí nad Labem.

Zpět na článek
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Zelený

Po revoluci pomoci stupu do EU a dotaci EU kdy tenkrát udělalo to že by 1 . A mezi železniční stanici Kadaní-Prunéřov – Kadani by se postavila nová železniční stanice Kadaň-Královsky Vrch a Kadaň Bystřice . 2 . Pak by se postavila silniční komunikace od Kadan-Prunéřov okolo železniční stanice Kadaň Královsky Vrch a Kadaň Bystřice na ulici Chomutovskou v Kadaně 3. Pak na železniční stanice Kadaň by se postavili dvě nástupiště bez barier podchody a podchod výtahy na nástupiště . 4. Na proti železniční stanici Kadaň Předměstí zbouraní Kaulinka a staré cihelny a výstavba obchodní zóny 5. V Kadani na… Číst vice »

Mychal

Miliony sem, miliony tam, ale na jeden šukafón z Plaňan do Kouřimi není.

Jandera

ta titulní fotka se šturcem mi trhá srdce

Jindra

Zadrátuje se také v Kadani objízdná kolej?

Jiří Šrámek

Až v další zakázce. Odhadem za 200M/km

Apollo 17

Ano.

Leinad

Proč, budou tam přece jezdit obousměrní Panteři.

medical examiner

No jo, ale co když budou ty kočkovité šelmy nemocné?
242 + 2x B?

Baraba

pojedou spřažené Reginy

Pája

Nestrašte 😃

Míla

Podobný případ jsou končící dráty před zastávkou Cheb-Skalka. Tam stačilo prodloužit trolej jen o délku přejezdu a nástupiště…

Kuba

aby co?

Avanti

Aby tam jezdil vlak. 😃

Kuba

Odkud? Dnes tam vlak jezdí a drát nepotřebuje.

Krušnohorec

Z Kadaně až do Děčína

František

Z Čech až na konec světa

Zdendik

Počátkem 90tých skončila elektrizace přerovky cca 1km od hlavního nádraží, vyschlo financování, stav trval aspoň rok. To tady snad nehrozí. A cena – v současnosti se doslova hroutí financování staveb, firmy mají strach, že zákazníci to neutáhnou.

Miroslav Zikmund

To máte na mysli trať z Brna do Přerova – před Brnem ? Úsek přes Chrlice nebo Slatinu ? Jezdit elektricky se začalo až 30.6.1995 … (den nehody vlaku 279 za Křižanovem – vybočení koleje a následné najetí MOs na konec stojícího vlaku, odklony EC přes Českou Třebovou …)

Jiří Kocurek

O kterém kilometru je řeč? Napadají mě 3 možnosti:
a) černovické spojka
b) kus trati od Chrlic
c) židenický triangl – Židenice

Jiří Sakala

Jé to je bžunda. A bude někdo sedět? 😄😄😄

CDP

Vinící již dávno nepracují na SŽ.. někteří jsou v důchodu a další povýšili na MD .

Jan

Za tohle diletantsví by měli příslušní lidé letět na dlažbu a to prodražení doživotně splácet. Jedině dohnáním k zodpovědnosti konkrétních zaměstnanců a jejich nadřízených, kteří to posvětili, se můžeme dostat k efektivnímu využívání veřejných financí.

M152

To je SŽ, generál se usměje, zapozuje na fotce s ministrem u přestřižení pásky a vše se zamete pod koberec a jedeme dál.

CDP

No zkuste to. Někteří jsou v důchodu a ostatní na MD. Takže se můžete obrátit na policii a dodat potřebné důkazy.

petr

Do budoucna se bude zvažovat co vyjde levněji. Jestli se nakoupí hybridní vozy trolej/baterie nebo se bude drátovat. Výstavba elektrizace a údržba elektrizace je čím dál dražší.

Jiří Šrámek

A co oblasti, odkud je to k té troleji fakt hodně daleko? Tak, že pantograf + baterie to nedají. Třeba Liberec.

medical examiner

Liberec = motorové vozy Alstom nebo Pesa…
Bude se totiž elektrifikovat (a zdvoukolejňovat) v rámci trati Pardubice – Liberec až na posledním místě (elektrifikace a zdvoukolejnění bude postupovat z Jaroměře)

Jiří Podolský

SŽ pod vedením pana Svobody dělá akce podle hesla „ať to stojí, co to stojí, uděláme to“.

medical examiner

Takže se můžu těšit na tunel Praha – Beroun?

Zrzek

Jen to ne. Tahle stavba v podání Sebevraždy by dokázala ekonomicky zruinovat rozpočet EU minimálně na 100 let dopředu.

Baraba

Možná i Praha – Brno =) =) =)

Jiří Kocurek

Takle kouskovat stavbu, to je opravdu geniální nápad. Vždyť ani hranice kraje tu stavbu nedělí, ani takhle blbá výmluva nepomůže.

Petr

Tak to je slušný průšvih, ušetřit nějakých 40 milionů a následně zaplatit skoro dvakrát tolik. 🙁 Úplně se hrozím ceny, až budou dodělávat těch 88 km nedokončené elektrizace na trati 200.

Josef

A ta se má reálně opravdu elektrifikovat?

medical examiner

Rozhodně…otázka akorát je ve kterém roce…
Jestli 2022…nebo 2042…

Petr

Je otázka, jak to bude postupovat u Berouna, kdy bude 173 a 174 a zda bude alespoň zahájena akce tunel.

medical examiner

U 173 to bude jednoduché, protože elektrifikován je jak Smíchov tak Beroun.
U 174 (tj. Beroun – Rakovník) to bude trvat déle, protože v Rakovníce není žádná.

Petr

Jde o to kdy se v Rakovníku zakončí PRAK.

Petr

Jako že všude okolo sobota, jen tam pondělí? Už teď je problém sehnat něco aby to odvezlo vlak v nezávislé trakci. Ano jde to zadrátovat pouze pro potřeby příměsta, ale proč,, když tu jezdí náklady durch.

Petr

● Vozidla
– Nové dynamické jednopodlažní elektrické jednotky s maximální rychlostí až 200 km/h.
● Infrastruktura
– Modernizace a elektrizace trati v úseku Zdice – Písek se zdvoukolejněním v úseku Zdice
– Příbram.
– Související zrychlení tratě do rychlosti 160 km/h s realizací nutných přeložek (např. v úseku
Ostrov u Tochovic – Příbram sídliště).
– Prověření přesunu tarifního bodu Jince pro lepší obsluhu městyse a napojení na návaznou
autobusovou dopravu
https://www.kr-stredocesky.cz/documents/14450/5033701/Dopravn%C3%AD%20pl%C3%A1n+St%C5%99edo%C4%8Desk%C3%A9ho+kraje+2021-2025/d9aebdcb-67da-4168-bcc1-8f49949c0756

Apollo17

„Od nového jízdního řádu začnou jezdit přímé vlaky z Kadaně do Ústí nad Labem.“
No tak to určitě nebudou.Panteři ČD mají být předělání do příštích prázdnin,el. soupravy RJ také ještě nebudou.Tak možná od grafikonu za rok a půl.
Jinak ta cena není jen za elektrizaci,ale ve skutečnosti za demontáž veškerého stávajícího kolejiště,vleček a výstavbu nové koleje, výhybky, mostu přes silnici, zabezpečovacího zařízení, nástupišť.

Jiří Kocurek

Díky za info, pak už by ta cena jakž takž odpovídala.

kpetr

Pokud se nepletu, tak už jsem zaregistroval převzetí prvního zedvojsystemovaného pantera pro Ústí nad Labem. A mám dojem, že první budou právě ty ústecké, protože Kadaň.

Apollo 17

Jenže jeden nestačí.Ty vlaky jezdí každou hodinu.

Vít Jůza

Také jsem nejdříve začal počítat, jestli ty dráty mají být ze zlata …

BND 30

Cena za metr odpovídající stavbě nové dálnice 🙄

Kuba

Dovolím si vyjádřit pochybnost o tom, že v průběhu přípravy stavby Ústecký kraj požadoval elektrizaci až na předměstí. Kdyby tomu tak bylo, nezkrátil by bezdůvodně vlaky, vedené zatím stále ještě soupravami nezávislé trakce, do stanice Kadaň.
Takže možná kdysi dávno se s tím počítalo, ale v době, kdy se lámal chleba, kraj s vlaky na předměstí nepočítal.

Miroslav Zikmund

Nezapomeňte, že zdi hejtmanství byly prosáklé duchem jistého pana Jiřího Šulce – (ne)milovníka železnice – v postavení HEJTMANA … až s výměnou politické garnitury se začal tvořit dopravní systém DÚK …. s jistými (marginálními) výhradami velmi promyšlený a dobře fungující systém VHD ….

Zrzek

Divíte se v tomhle bordelstátě ještě něčemu? Já už ničemu, tady je možný opravdu všechno. Čím větší blbost a nelogičnost tím větší je pravděpodobnost, že se to stane skutečností.

Leinad

Málo. Spržel měla dobrý důvod, proč to nedělat najednou