V Polsku míří do dálkové dopravy dvoupodlažní vlaky. PKP Intercity chce 38 nových souprav
Nové soupravy mají jezdit například z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova.
Polský státní železniční dopravce PKP Intercity začne na dálkové vlaky nasazovat dvoupodlažní soupravy. Formou soutěžního dialogu hledá dodavatele nových lokomotiv a nových push-pull netrakčních souprav pro dálkovou dopravu.
Jde celkem o 38 sedmivozových souprav a 45 vícesystémových lokomotiv, součástí zakázky je i poskytování servisu. Nové soupravy mají jezdit rychlostí 200 km/h. Dopravce je chce nasadit hlavně na spojení mezi velkými městy, například z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova. Nové vozy mají být snadno přístupné i pro cestující na vozíku.
„Vícepodlažní vozy budou v našem vozovém parku novinkou a umožní nám efektivně obsluhovat cestující, kteří cestují mezi největšími polskými aglomeracemi a dojíždějí mimo jiné do práce nebo školy. Připravujeme se na neustálý nárůst počtu cestujících a takový vlak umožní pohodlnou přepravu několika stovek cestujících současně,“ řekl Marek Chraniek, prezident správní rady PKP Intercity.
Výrobci mají čas se přihlásit do 10. srpna, poté začne soutěžní dialog, nabídky by měli předkládat do konce letošního roku.
Jde o jednu z částí velkého modernizačního programu v hodnotě 19 miliard polských zlotých. V roce 2030 mají být všechny dálkové soupravy v Polsku nové nebo po modernizaci. Nedávno PKP Intercity vypsala soutěž na dodávku 63 vícesystémových lokomotiv s opcí na dalších 32.